W moim urządzeniu (64MB RAM) wolna pamięć zaczyna się od ok. 27MB a "kończy" na ok. 21MB. Gdy osiągnie tą wartość, to robię SR przed dłuższą podróżą. Dla bezpieczeństwa zmniejszam ustawienia na 7.5 MB dla mapy i 2.2 MB dla POI. Przy tych ustawieniach Automapy EU 5.1.x - 5.5.3 nawigowały w zasadzie bez niespodzianek (innych niż błędy na mapach) dla już wyznaczonej trasy. Przy ustalaniu trasy "na sucho" bywały problemy z wstawianiem punktów "przez" i przeliczaniem trasy po jej zmianie dla tras kilkuset kilometrowych i granicami państwowymi po drodze (różnych dla map poszczególnych krajów).
Z 6.2 jeszcze nie jeździłem na takie odległości, ale dla planowania tras zachowuje się podobnie jak poprzednie wersje pod względem pamięci (np. czasami nie jest w stanie wyliczyć kolejnej modyfikacji trasy ponad 1000 km). Dlatego osobiście unikam wprowadzania tras do nawigacji na dłużej niż to, co chcę przejechać w jeden dzień.
Uwaga dodatkowa: moje urządzenie "zamulało" się i pracowało z dużym opóźnieniem lub się zawieszało po pewnym czasie nawigowania gdy ustawiony był domyślny czas próbkowania GPS - dlatego zawsze go ustawiałem na najwolniejszy dostępny (1s dla 6.2).
Połączone: Marzec 29, 2010, 10:13:11
Uaktualnienie postu powyżej: dla 6.2 musiałem podnieść pamięć mapy do 8.5 MB aby wyznaczanie szybkiej trasy poniżej 100km kończyło się w sensownym czasie. Przy zmianie z 7.5 MB na 8.0 MB szybkość wyznaczania trasy szybkiej z Warszawy (z Belwederskiej by skręcił w Dolną) do Łowicza wzrosła kilkukrotnie. 8.5 MB jeszcze poprawiło sprawę. Na wszelki wypadek zwiększyłem pamięć POI do 2.4 MB. Co ciekawe trasę w W-wy do okolic Bukaresztu w Rumunii 6.2 było w stanie wyznaczyć w zadowalającym czasie mając tylko 7.5 MB. No ale wyznaczenie trasy szybkiej z Warszawy do Łowicza "ręcznie" bez Automapy to też trudne zadanie
