PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: calipso2 w Sierpień 25, 2010, 11:58:16
-
Wgrałem najnowszą wersję 6.6, po odpaleniu i przejechaniu dobrych 20km w Katowicach ani razu nie pokazał się APR.
-
Nawet w Warszawie pojawia się gdzie chce.
W Lublinie podobnie, w Płocku go nie ma we Włocławku także brak.
Tam gdzie się pojawiał nawet zgodnie z rzeczywistością pokazywał no i był przydatny, szkoda tylko, że nie działa na terenie PL
-
... pojawia się gdzie chce.
Nie tam gdzie chce, tylko tam gdzie jest o nim informacja w programie/mapie.
Moznaby odnieść wrażenie, że na tych samych skrzyzowaniach raz się pojawia a raz nie.
... Tam gdzie się pojawiał nawet zgodnie z rzeczywistością pokazywał no i był przydatny, szkoda tylko, że nie działa na terenie PL
To się zdecysuj czy działa on na terenie RP czy nie :-?
-
To oczywiste, że APR pojawia się wtedy i w miejscach gdzie dane zawarte w mapach na to pozwalają, rzecz w tym, że te dane są na dzień dzisiejszy bardzo ubogie.
Trasę Lublin-Warszawa-Płock_Włocławek-Inowrocław-Będzin i z powrotem zrobiłem w sobotę i jedynie w Warszawie zauważyłem pojawienie się APR i to wyłącznie na trasie siekierkowskiej i fragmencie Wisłostrady. Cieniutko nawet jak na AM ale na początek pewnie wystarczyć musi.
Może i źle kliknąłem ale sprawa zasięgu APR także wydaje się być oczywista w końcu producent AM wyraźnie napisał, ze APR działa ona na terenie PL.
-
No bo działa :-|
Inna bajka na ilu skrzyżowaniach/węzłach występuje oraz jak rzetelne są te informacje. :S
-
No bo działa :-|
Inna bajka na ilu skrzyżowaniach/węzłach występuje oraz jak rzetelne są te informacje. :S
Kolego taka forma obrony programu jest żenująca. Jeżeli ci piszą ludzie, że APR praktycznie na dzień dzisiejszy nie istnieje i jest tylko marketingowym zabiegiem, to czemu idziesz pod prąd tym opiniom mówiąc, że działa. No owszem czasami sporadycznie sie pojawi, ale czy mozna powiedzieć, że APR działa ? Ja teraz jestem w delegacji w Lublinie. Zjeździłem tu sporo i ani razu APR sie nie pojawił. Nie obraź się, ale na dzień dzisiejszy ktoś kto pisze, że APR działa, to ma po prostu "klapki na oczach". Podejrzewam, że w kolejnych wersjach APR będzie się rozszerzał, podobnie jak te nieszczęsne budynki 3D.
-
W Toruniu jest praktycznie na każdym skrzyżowaniu. Też idę pod prąd :P
-
Ja teraz jestem w delegacji w Lublinie. Zjeździłem tu sporo i ani razu APR sie nie pojawił. Nie obraź się, ale na dzień dzisiejszy ktoś kto pisze, że APR działa, to ma po prostu "klapki na oczach". Podejrzewam, że w kolejnych wersjach APR będzie się rozszerzał, podobnie jak te nieszczęsne budynki 3D.
W Lublinie działa, ale faktycznie w "różnych" miejscach i nie zawsze tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. Inna sprawa to wielokrotnie już opisywana wielkość tych znaczków z pasami oraz ich czytelność. Jeżeli skręcam w drogę o oznaczeniu E372/12/17, a drogowskazy umieszczone przy drodze pokazują mi tylko kierunki na dane miasto z opisem dróg krajowych (czyli 12 i 17), to po co mnie APR informuje, że mam skręcić w drogę nr E372 :O
Ktoś wcześniej pisał, że APR pojawia się na 300m przed skrzyżowaniem i szybko znika, ale ja zauważyłem, że jest inaczej. Mam ustawione pokazywanie następnego manewru już na 2km przed nim i faktycznie APR pokazuje się dużo wcześniej i nie znika, aż do skrętu.
-
w Kielcach, jest też praktycznie na każdym skrzyżowaniu. Inną sprawą jest, że czasami pokazuje dane zupełnie inaczej niż jest to faktycznie :)
-
Miałem okazję przejechac przez Kilece na becie z APR od strony Opatowa na Ślichowice (czyli całe Kielce od wschodu na zachód).
Po trzecim skrzyżowaniu przestałem już patrzeć na APR, bo nie maiłem siły się śmiać. :mrgreen:
Nie wiem czy poprawili.
-
W Budapeszcie działa super, ale potwierdzam że w Katowicach dane są baaardzo ubogie.
-
Zauważyłem, że (w każdym razie w W-wie) pokazuje się dość często, ale najczęściej..... tego nie zauważam (nie patrzę cały czas na navi, a raczej słucham). Jak proponował że przydałby się opcjonalny "bip" kiedy pokazuje się asystent - ja jestem za, bo tak jego użyteczność spada. Ale tak czy inaczej widziałem kilka razy też w trasie poza w-wą - biorąc pod uwagę, że pewnie na połowę jego wystąpień nie zwróciłem uwagi to jednak trochę go jest.
-
Taak, jadę A2 z Konina do Strykowa i w pewnych momentach (bez żadnych węzłów) pojawia się APR i pokazuje, że jestem na A2 i mam dwa pasy do jazdy prosto. Tylko po co?
Podobnie w Łodzi. W połowie drogi między skrzyżowaniami pojawia się APR z dwoma pasami i znika. Na najbliższym skrzyżowaniu są już cztery pasy.
I tak samo gdzie indziej. Na poprawienie humoru może i dobre. Pomoc wątpliwa, bo jak już pojawi się w odpowiednim miejscu, to loteria, czy nie kłamie.
-
Mam ustawione pokazywanie następnego manewru już na 2km przed nim i faktycznie APR pokazuje się dużo wcześniej i nie znika, aż do skrętu.
Gdzie to się ustawia?
-
Gdzie to się ustawia?
Ustawienia/Komunikaty/5 zakładka (zakręty/prosto) - mam zaptaszkowane "Pokazuj prosto gdy do manewru" i tutaj wartość > 2.0 km
-
Dziękuję.
-
Myślę, że z APR to nie ma nic wspólnego...
-
Może i nie ma, ale kilka osób pisało, że tak jak nagle się APR pojawia, tak szybko znika, więc napisałem, że u mnie jest inaczej. Zawsze można sprawdzić ustawiając właśnie większe wartości "Pokazuj prosto..."
-
Po prostu nie trafiłeś na takie skrzyzowanie.
Trzeba byłoby porównywac identyczne fragmenty trasy.
-
Kolego taka forma obrony programu jest żenująca. Jeżeli ci piszą ludzie, że APR praktycznie na dzień dzisiejszy nie istnieje i jest tylko marketingowym zabiegiem, to czemu idziesz pod prąd tym opiniom mówiąc, że działa. No owszem czasami sporadycznie sie pojawi, ale czy mozna powiedzieć, że APR działa ?
Dzisiaj trochę kręciłem się po Łodzi i na sporej części skrzyżowań działa znakomicie. Więc dlaczego ma ktoś mówić że nie działa skoro działa ??
-
No to jak jest super, to widocznie ja nie miałem szczęścia lub faktycznie nie zauważałem z powodu braku tego "bip". W takim razie jest okey !!!
-
No to jak jest super, to widocznie ja nie miałem szczęścia lub faktycznie nie zauważałem z powodu braku tego "bip". W takim razie jest okey !!!
W okolicach Gorzowa Wlkp. dzial tylko na DK 3 i zjazdowkach z niej
wyslalem im caly przebieg DK 22 przez misto z danymi do APR czekam na aktualizacje map i co wymodza
-
Ustawienia/Komunikaty/5 zakładka (zakręty/prosto) - mam zaptaszkowane "Pokazuj prosto gdy do manewru" i tutaj wartość > 2.0 km
To nie jest ustawianie APR. Tu ustawiasz kiedy strzałka na górze ma pokazywać, że będzie manewr skrętu, tzn. jeśli masz > 2.0 km to strzałka z prostej zmieni się na skręt 2 km przed manewrem i wkurzający komunikat typu "xxx km prosto" będzie o wiele częściej niż ustawisz na 4,5 km. Ja ustawiłem na 4,5 km i wtedy strzałka pokazuje się 4,5 km przed manewrem i komunikaty są bardzo rzadko.
-
APR we Wrocławiu chyba nie istnieje :)
A szkoda bo ostatnio dosyć ciasno się robiło, a nawet ja który tam prawie codziennie jest, nie kojarzy wszystkich skrzyżowań i jakie pasy wcześniej zająć (a spróbuj ujrzeć tablice wcześniej jak Ci autobusy zasłaniają cały prawy pas)
-
Taak, jadę A2 z Konina do Strykowa i w pewnych momentach (bez żadnych węzłów) pojawia się APR i pokazuje, że jestem na A2 i mam dwa pasy do jazdy prosto. Tylko po co?
To samo jest na A4 od Bielan Wrocławskich do węzła Prądy. Na A2 od węzła Piątek do zjazdu na Stryków też.
Połączone: [time]Sierpień 26, 2010, 23:21:26[/time]
APR we Wrocławiu chyba nie istnieje :)
Na becie nie było, na finalnej jeszcze nie sprawdzałem.
-
Taak, jadę A2 z Konina do Strykowa i w pewnych momentach (bez żadnych węzłów) pojawia się APR i pokazuje, że jestem na A2 i mam dwa pasy do jazdy prosto. Tylko po co? ...
To samo było w becie2 jadąc od Opatowa do Kielc (całą drogę praktycznie).
W przeciwpołożną stronę było ok.
Zgłosiłem i poprawili.
-
Oczywiście A4 nie wliczam w kategorię "Wrocławia" :D
-
To nie jest ustawianie APR. Tu ustawiasz kiedy strzałka na górze ma pokazywać, że będzie manewr skrętu, tzn. jeśli masz > 2.0 km to strzałka z prostej zmieni się na skręt 2 km przed manewrem i wkurzający komunikat typu "xxx km prosto" będzie o wiele częściej niż ustawisz na 4,5 km. Ja ustawiłem na 4,5 km i wtedy strzałka pokazuje się 4,5 km przed manewrem i komunikaty są bardzo rzadko.
Ale ja wcale nie twierdziłem, że to ma jakiś wpływ na pokazywanie APR :O Po prostu napisałem to, co zauważyłem w porównaniu do komentarzy kilku osób, że im bardzo szybko "znika" ta ikonka. Zresztą, czy ma, czy nie ma wpływu to tylko programiści AM wiedzą, a może i nie :mrgreen:
-
Pisałem juz o tym wcześniej i napiszę jeszcze raz: APR w Warszawie prawie nie istnieje. A zjeżdziłem tu już prawie całe miasto. Mam porównanie do dzialania APR w Navigonie z mapami TA i z IGO8 z najnpwszymi mapami NAVTECH, i powiem tyle że funkcja i dane zawarte o APR w AM nie dorasta konkurencji nawet do kolan :D Narobili wielkie halo marketingowe że to niby będzie takie super, a w rzeczywistości wyszła z tego wielka kupa..... Pamiętam jak wielu tu na forum naskoczyło na mnie żebym nie narzekał bo to wtedy była Beta i że w wersji finalnej wszystko zostanie uzupełnione hehehehe. I co? Przysłowiowe jajco :ok: nadal jest beznadzieja.
/Dominik
-
Już pisałem, ale co tam napiszę... Też zjedziłem "prawie całe" miasto (Wa-wa) i co i jajco! APR prowadził mnie z dużą dokładnością. W porównaniu z innymi nawigacjami rewelacja.
sorka za poziom uogólnienia :E
BTW
zrób chłopie zrzuty - będzie dyskusja - bo tak...
-
........... APR w Warszawie prawie nie istnieje. ...........
Co to ja ostatnio brałem :-| pewnie jakieś świństwo bo teraz APR widzę a przecież go w Wawie prawie nie ma :ohreally:
-
jachraniak i RUKAT >>>> jak się robi zrzuty? AM, TA i Navtech mam zainstalowane na systemie 2-DIN w aucie na WIN 5.0 CE. Jeśli się da to chętnie zamieszczę skrzyzowania z 4 i więcej pasami w centrum i innych rejonach Wa-wy gdzie APR u konkurencji działa idealnie a w AM nic nie ma. Pozatym z racji tego że mam i używam map konkurencji, wiem z jaką częstotliwością i gdzie APR powinien dzialać poprawnie.
/Dominik
-
Mnóstwo błędów ok. Za mało skrzyżowań z APR ok. Ale nie pisz że nie istnieje (prawie) bo to nie prawda :ohreally:
-
Mnóstwo błędów ok. Za mało skrzyżowań z APR ok. Ale nie pisz że nie istnieje (prawie) bo to nie prawda :ohreally:
Teraz to już się czepiasz, czytaj proszę ze zrozumieniem. Zwroć uwagę jak określiłem działanie tej funkcji w AM. Bo "prawie" robi wielką rożnicę. Nie rozumiałem i nadal nie rozumiem że w Europie APR w AM działa idealnie a u nas są takie kwiatki. Często jeżdżę służbowo do Berlina i Wiednia i w DE i w AT działa niemal wszędzie, a u nas w stolicy prawie wcale.
/D
-
Nie rozumiałem i nadal nie rozumiem że w Europie APR w AM działa idealnie a u nas są takie kwiatki. Często jeżdżę służbowo do Berlina i Wiednia i w DE i w AT działa niemal wszędzie, a u nas w stolicy prawie wcale.
Dane z Europy dostarcza Navteq (widocznie ma lepsze dane APR), a z Polski GeoSystems (widocznie ma kiepskie dane APR) :)
-
Jeśli chodzi o te dane to podejrzewam że także dla Polski Navteq miałby znacznie lepsze dane niż GeoSystems. :E
Nasz rodzimy dostawca na tym polu zdecydowanie dopiero raczkuje.
-
Dane z Europy dostarcza Navteq (widocznie ma lepsze dane APR), a z Polski GeoSystems (widocznie ma kiepskie dane APR) :)
Fakt, do Europy to nam faktycznie jeszcze bardzo daleko :(
-
Jeśli chodzi o te dane to podejrzewam że także dla Polski Navteq miałby znacznie lepsze dane niż GeoSystems. :E
Nasz rodzimy dostawca na tym polu zdecydowanie dopiero raczkuje.
No i wszystko jasne. Byłen przekonany że dane APR dla Polski też dostarczał NAVTECH, a tu okazuje się żę Geosystems. Mam też najnowszą mapę NAVTECH dla Polski i wszystko pięknie działa na każdym większym skrzyżowaniu, nieazleżnie czy jedziemy w wygwizdowie czy stolicy :mrgreen:
/D
-
Firma nazywa się NAVTEQ! Przy okazji pierwsze tablice się pojawiły na terenie PL: Junction View (http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=101937#p101937)
-
Firma nazywa się NAVTEQ! Przy okazji pierwsze tablice się pojawiły na terenie PL: Junction View (http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=101937#p101937)
Faktycznie z "Q". Co do tablic drogowych to oczywiście w najnowszej mapie Polski pojawiają się pięknie. Nie wspominałem tego w przypadku AM 6.6 bo patrząc na szybkość uwzględniania i korygowania obecnie zgłaszanych do Supportu błędów i niedociągnięć, miną zapewne lata zanim Geosystems to wprowadzi :mrgreen:
-
Wczoraj przejechałem kolejne 400 km. APR widoczny tylko na A4 i czasami błędnie, dodatkowo czasami na śląsku mi się włączył, ale tylko sporadycznie. Ogólnie uważam że minie jeszcze przynajmniej rok zanim to będzie funkcjonować na tyle, co sama nawigacja
-
Jadąc Wisłostradą z Bielan do Wilanowa na skrzyżowaniu z Trasą Siekierkowską ze zdziwieniem zauważyłem jak APR pokazał mi 6 zielonych strzałek/pasów do jazdy na wprost.
O ile się nie mylę w becie APR pokazywał to miejsce prawidłowo
Komunikat był prawidłowy - [Na rondzie prosto, drugi wyjazd]
W domu postanowiłem sytuację odtworzyć. Aby zobaczyć APR i 6 strzałek ustawiłem:
Trasa szybka.
Start: od pkt-u 52st12'19.15 21st02'55.03
Koniec: 52st11'39.40 21st03'16.84
Na marginesie. Ten węzeł komunikacyjny - jest w AM źle wyświetlany.
Widać na poniższych zrzutach ekranu - jeden z AM, a drugi z GoogleEarth
Chciałem to zgłosić do suportu AM, ale nie mam pomysłu jak to zrobić. Dostęp do zdjęć przecież mają.
-
w poprzednim tygodniu zrobiłem trasę Legnica - Opole - Toruń - Gdańsk - Bydgoszcz - Gniezno - Leszno - Legnica i APR miałem z 20, 30 razy. Tam gdzie był potrzebny to zawsze był. Może tak akurat szczęśliwie trafiłem.
-
..
Na marginesie. Ten węzeł komunikacyjny - jest w AM źle wyświetlany.
....
Trochę się czepiasz :P nie wygląda to najlepiej to fakt ale to nie mapa sztabowa tylko plan dróg . Połączone są ze sobą prawidłowo nie ma przerw ani nieistniejących przejazdów . AM prowadzi przez ten węzeł prawidłowo* :-|
*nie mówię o APR
-
Ciekawostka: Al. Solidarności - Lublin
(http://t2.pixhost.org/thumbs/1382/3617749_20100901.jpg) (http://www.pixhost.org/show/1382/3617749_20100901.jpg)
-
Do Kielc jak się wjedzie od strony Lublina jest to samo na kolejnych kilku skrzyzowaniach.
-
Ciekawostka: Al. Solidarności - Lublin
A to ciekawe :mrgreen: Tam akurat z trzech pasów można jechać prosto (patrząc od lewej), natomiast prawy skrajny jest do skrętu tylko w prawo. I jeszcze jedna ciekawostka - lewy skrajny jest przeważnie zakorkowany tymi, którzy skręcają na rondzie w lewo, a tu AM proponuje właśnie ten pas :mrgreen:
-
Takich "kwiatków" jest w obecnej wersji tak wiele, że nie ma się nawet co rozpisywać na temat każdego z nich z osobna, tylko od razu zgłaszać do supportu jeśli się komuś jeszcze chce. :sleepy:
-
Ja testowałem w 3miescie i APR pojawia się, tam gdzie to ma sens.
Jednak zwróciłem uwagę, iż zdarza się tak, że kształt strzałki pokazywanej w AM nie odpowiada kształtowi strzałki namalowanej na jezdni. Wydaje mi się to takie...lekko mylące na większych skrzyżowaniach. Czy to może ulec poprawie w przyszłych wersjach ?
-
Czy to może ulec poprawie w przyszłych wersjach ?
Oczywiście, że może :mrgreen:
-
Takich "kwiatków" jest w obecnej wersji tak wiele, że nie ma się nawet co rozpisywać na temat każdego z nich z osobna, tylko od razu zgłaszać do supportu jeśli się komuś jeszcze chce. :sleepy:
Tu kolejny, tym razem z Łodzi, skręt z ul. Św. Teresy w Al. Włókniarzy, w stronę Gdańska:
(http://t2.pixhost.org/thumbs/1385/3644449_20100903.jpg) (http://www.pixhost.org/show/1385/3644449_20100903.jpg)
Najlepsze jest to, że po przejechaniu jakichś 20 metrów APR był już poprawny.
-
Tu program jest ciut nadgorliwy, z lewego pasa jest zjazd do Polimexu i pewnie dlatego AM go tu omja.
-
Tu program jest ciut nadgorliwy, z lewego pasa jest zjazd do Polimexu i pewnie dlatego AM go tu omja.
To było już za zjazdem do Polimexu.
-
A to co jest?
-
A to co jest?
To: http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=%A3%F3d%BC,+Teresy+Od+Dzieci%B1tka+Jezus+&Submit=Szukaj&long=19.42505735&lat=51.804708&type=2&scale=1b&svActive=false (http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=%A3%F3d%BC,+Teresy+Od+Dzieci%B1tka+Jezus+&Submit=Szukaj&long=19.42505735&lat=51.804708&type=2&scale=1b&svActive=false)
-
A ja w tym tygodniu pokonałem trasę z Gdańska do Kudowy Zdr. i tylko w Gdańsku miałem APR. Jechałem przez Bydgoszcz, Jarocin, Krotoszyn, Wrocław, Kłocko, wjeżdzając do miast.
-
A to co jest?
To: ...
Nie pytałem o wjazd w realu tylko na mapie, a na mapie tam jest wjazd.
Skoro na mapie jest błąd to APR nie będzie działał poprawnie.
-
Nie pytałem o wjazd w realu tylko na mapie, a na mapie tam jest wjazd.
Skoro na mapie jest błąd to APR nie będzie działał poprawnie.
OK. Zgłaszam do supportu błąd na mapie.
-
Ubawił mnie asystent w Radomiu na skrzyżowaniu Żółkiewskiego i Mieszka I. Jechałem sobie w kierunku Katowic. Droga na skrzyżowaniu ma cztery pasy - dwa skrajne do zjazdów w lewo i prawo, dwa środkowe do jazdy na wprost. Asystent wyświetlił na zielono oba pasy po lewej stronie, zaś oba po prawej zaznaczył krzyżykiem. :S Wyglądało to, zabawnie gdy trasa prowadziła na wprost, a na zielono miałem podświetlony pas do skrętu w lewo i drugi do jazdy na wprost. Tyle, że ja jechałem akurat prawym pasem :-| Muszą trochę popracować nad APR.