PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: ochkarol w Maj 10, 2011, 22:07:29
-
Podczas dyskusji na innym forum (nie tamtym, nie ;) :P ) gościu rzucił pytanie czy można wykluczyć ekspresówki z routingu.
Chodziło o uniknięcie płacenia elektronicznego myta (od -1-go lipca 2011r).
Na dzień dzisiejszy się nie da.
Ale...
Jakby założyć nową kategorię POI (tu trzeba byłoby znaleźć krótszą nieco nazwę ;) )(kategorię już na Miplo ktoś zaproponował i stało się), dorzucić do wachlarza MiploTraffic to załatwiłoby sprawę nie tylko na ekspresówkach (bo myto ma być pobierane też na niektórych krajówkach).
Ciekawym opinii.
-
a wybranie opcji: "Drogi płatne: Omijaj" nie załatwi sprawy?
-
Nie bardzo. Bo dla osobówek (ogólnie rzecz ujmując) płatne zostaną tylko autostrady a dla ciężarówek i autobusów oprócz autostrad - ekspresówki i niektóre drogo krajowe.
Mapka (http://www.platnedrogi.pl/s/43/mapa-polski)
-
chociaż rzeczywiście przydałoby się to rozdzielić bo myto w końcu nie będzie pobierane od samochodów osobowych
-
Sprawę załatwiłoby sprzęgniecie tego z rodzajem profilu (osobowy/ciężarowy).
-
... myto w końcu nie będzie pobierane od samochodów osobowych
Nie do końca
http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/zaplacisz-jak-ciagniesz-przyczepa-campingowa,1619563,415 (http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/zaplacisz-jak-ciagniesz-przyczepa-campingowa,1619563,415)
Połączone: Maj 10, 2011, 22:47:19
Sprawę załatwiłoby sprzęgniecie tego z rodzajem profilu (osobowy/ciężarowy).
Też niekoniecznie (patrz wyżej) a i "ciężarowcy" też nie bardzo chyba korzystają z tej funkcjonalności (kiedyś pytałem tutaj).
-
Ojjj ten akacik :wink:
Wydaję mi się że sam program powinien od momentu poboru opłat zawierać w sobie opcję omijania tak jak to jest obecnie z autostradami płatnymi.
-
a myślisz że częściej korzystają z MiploTraffic niż z profili? Możliwe że tak, ale ja uważam że to powinno być "ustawialne" w samym programie
-
Tak by było najlepiej. :ok:
Ale MiploTraffic jest elastyczniejszy i duuuużo szybszy do wdrożenia.
-
Podczas dyskusji na innym forum (nie tamtym, nie ;) :P ) gościu rzucił pytanie czy można wykluczyć ekspresówki z routingu.
Chodziło o uniknięcie płacenia elektronicznego myta (od -1-go lipca 2011r).
Na dzień dzisiejszy się nie da.
A wpisanie w profil prędkości 1km/h dla ekspresówek nie rozwiązuje problemu?
Zdaje się, że jakiś skuterzysta miał kiedyś ten sam problem.
-
e-Myto będzie pobierane również na niektórych krajówkach.
-
Wg mnie to niezależnie od tego, czy pobiera się opłatę czy nie, to powinna być możliwość wykluczenia ekspresówek. Ułatwiłoby to życie rowerzystom, skuterzystom, traktorzystom itd ;)
-
troche akademicka dyskusja.....
jeśli ma być pobierane "myto" to powinna być prosta opcja "omijaj płatne", zarówno dla "cięzkiego sprzętu" jak i dla "osobówek"...
o co w ogóle lotto? przecież taka opcja już istnieje... albo jadę z opłatą albo bez.... jeśli AM nie nadąży ze zmianami no to coż... heh, znów zaczynam współczuć zwykłemu "Kowalskiemu"///
-
Dyskusja nie jest akademicka (bynajmniej).
Debata jest o tym, czy składać propozycję do Miplo aby rozwiązac problem niektórych uzytkowników AM (zakładając, że w AM nie będzie wbudowanego takiego rozwiązania).
I oczywiście, że nie ma znaczenia czy osobowy czy ciężarowy.
-
Dyskusja nie jest akademicka (bynajmniej).
Debata jest o tym, czy składać propozycję do Miplo aby rozwiązac problem niektórych uzytkowników AM (zakładając, że w AM nie będzie wbudowanego takiego rozwiązania).
I oczywiście, że nie ma znaczenia czy osobowy czy ciężarowy.
Czemu od razu zakładasz że nie będzie takiego rozwiązania?
Zaproponuj producentowi. Oni sobie dobrze zdają sprawę i zapewne sami już nad tym pomyśleli. To będzie świetna pożywka dla PR.
-
Na razie rozwiązania takiego nie ma.
A nic nie stoi na przeszkodzie, że obok ewentualnej funkcjonalności w AM działały blokady z MiploTraffic, tak jak ma to miejsce z pozostałymi ograniczeniami ciężarowymi (tonaż, wysokośc, długość).
Problem też polega na tym, że e-myto będzie pobierane od niektórych pojazdów osobowych (np. z przyczepami kempingowymi) i odpowiednio konfigurując sobie MiploTraffic przed wyjazdem, można byłoby mieć routing omijający (bądź nie) tego typu odcinki dróg.
-
Żeby uściślić, e-myto będzie pobierane od zestawów drogowych (np samochód z przyczepą) o dopuszczalnej masie całkowitej(suma z dowodu auta i przyczepy) powyżej 3,5 T.
Tak więc jak do T4 DMC ponad 2,5T podepniesz mała lawetkę na motory (nawet pustą), która ma DMC w granicach 1000-1200 kg, to już się łapiesz.
-
Tak więc jak do T4 DMC ponad 2,5T podepniesz mała lawetkę na motory (nawet pustą), która ma DMC w granicach 1000-1200 kg, to już się łapiesz.
I musisz miec B+E, zwyklego Kowalskiego w zasadzie nie bedzie to nigdy dotyczylo, ale media robia swoje. Jedynym przypadkiem, gdzie "Kowalski" z samym B bedzie musial placic, to pojazd w okolicach DMC 3,5t i przyczepa lekka (DMC do 0,75t) - niezwykle rzadko sie to zdarza.
-
I musisz miec B+E, zwyklego Kowalskiego w zasadzie nie bedzie to nigdy dotyczylo, ale media robia swoje. Jedynym przypadkiem, gdzie "Kowalski" z samym B bedzie musial placic, to pojazd w okolicach DMC 3,5t i przyczepa lekka (DMC do 0,75t) - niezwykle rzadko sie to zdarza.
Ale się zdarza. U mnie np. Auto ma DMC 3,3tony + przyczepa lekka właśnie o DMC 750 kg. Ale to tak c.a. 2 razy w roku na szczęście.
-
Alez ja nie wrzucalem Ciebie do grona "Kowalskich" ;)
-
Opłaty będą też od osobowych tylko po 1 stycznia 2012. :evil:
Pomysł z nową kategorią bardzo dobry :ok:
-
Opłaty będą też od osobowych tylko po 1 stycznia 2012. :evil:
Od wszytskich osobowych?
Na krajówkach i ekspresówkach też?
Bo jeśli tak to zaklasyfikowanie danego odcinka drogi do kategorii dróg płatnych załatwiło by sprawę...
-
Opłaty będą też od osobowych tylko po 1 stycznia 2012. :evil:
W tym kraju wszystko jest mozliwe... aczkolwiek takich planow jeszcze nie czytalem (zwlaszcza, ze sam system o ktorym tutaj piszemy bedzie przez lata wdrazany), ale mozesz podac zrodlo tej informacji?
-
Dokładnie, bo ZTCW o osobówkach pisze się i mówi jedynie w kontekście, o jakim w tym wątku pisano.
-
Opłaty będą też od osobowych tylko po 1 stycznia 2012. >:)
Nieprawda. Po 1 stycznia 2012 w autach o DMC do 3,5t będzie można zainstalować urządzenie ViaToll do opłat za autostrady zarządzane przez GDDKiA. Ale nie będzie takiego obowiązku, użytkownicy takich aut będą mogli płacić tak jak obecnie - na bramkach.
-
W miplo pojawiła się nowa kategoria via tool - punkt obsługi klienta/ punkt dystrybucji
http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=1522 (http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=1522)
Już chyba wiadomo co będzie pożywką PR dla następnej wersji AM.... :)
Połączone: Maj 16, 2011, 16:01:36
Na stronie operatora viaTool
http://213.25.68.37/tc/?lang=pl (http://213.25.68.37/tc/?lang=pl) jest kalkulator opłaty za przejazd w zależności od kategorii drogi, klasy emisji.
Ogólnie bardzo drogo. Sprawdźcie sami!
-
To nie za moją przyczyną ;)
Czyli ankieta ma już sens w kontekście "wrzucenia" tych POI do MiploTraffic.
-
To nie za moją przyczyną ;)
Czyli ankieta ma już sens w kontekście "wrzucenia" tych POI do MiploTraffic.
To dotyczy tylko "via tool - punkt obsługi klienta/ punkt dystrybucji nie dotyczy odcinków dróg płatnych. Póki co nie ma co blokować. :)
-
Informację mam od zaprzyjaźnionego inspektora Inspekcji Samochodowej. Nikt obecnie nie wie kiedy opłaty od osobowych zostaną wprowadzone. Wszystko u nas jest możliwe. Kaucja za urządzenie to 120 zł B)
-
Nikt obecnie nie wie kiedy opłaty od osobowych zostaną wprowadzone. Wszystko u nas jest możliwe.
Jednak jest roznica miedzy "nikt obecnie nie wie", a "po 1 stycznia 2012" :wink: Oczywiscie najlatwiej jest zdzierac z kierowcow, wiec w perspektywie 10 lat, to roznie moze byc i wcale sie nie zdziwie jak powoli i stopniowo beda chcieli jeszcze bardziej nas "okradac"... A wtedy jeszcze zapragniemy, zeby AM prowadzila nas najgorszymi (ale bezplatnymi) dziurami :P
-
Koledzy z Kapsch Poland (wykonawca sytemu poboru opłat) mówili mi że system przygotowywany jest już w tej chwili do obsługi wszystkich typów pojazdów.
Połączone: Czerwiec 02, 2011, 20:02:48
Jeśli mnie pamięć nie myli od 01 lipca mamy rewolucję w drogach płatnych w PL (myto), dlatego też powinna pojawić się wkrótce nowa mapa (mapy), Chyba że coś mylę, jak to jest?
-
Jeśli mnie pamięć nie myli od 01 lipca mamy rewolucję w drogach płatnych w PL (myto), dlatego też powinna pojawić się wkrótce nowa mapa (mapy), Chyba że coś mylę, jak to jest?
A co to ma do rzeczy ? Przecież to myto, to w skrócie zamiana winiet tirowców na elektroniczny pobór opłat (opłata naliczana będzie za liczbę przejechanych kilometrów)
-
.... Przecież to myto, to w skrócie zamiana winiet tirowców na elektroniczny pobór opłat (opłata naliczana będzie za liczbę przejechanych kilometrów)
No nie do końca :ohreally: "Myto" pobierane będzie tylko od bramki do bramki czyli znając odcinki "obramkowane" można będzie je ominąć :-| Na przykład ciągniesz przyczepę z łódką, na mazury,(razem zestaw ponad 3,5t) nie spieszy Ci się bo urlop ale chętnie byś objechał płatne odcinki :wink: Do tego potrzebna jest "nowa mapa" z zaznaczonymi bramkami B) B)
-
Jeśli mnie pamięć nie myli od 01 lipca mamy rewolucję w drogach płatnych w PL (myto), dlatego też powinna pojawić się wkrótce nowa mapa (mapy)...
Obyś miał rację, Aqurat ma okazję żeby sobie nabić trochę dodatnich punktów,
Tylko czy 'da sobie szansę'? Tu nie wystarczą same nowe mapy,
program też musi rozróżniać 'typ płatności', choćby w postaci
dodatkowej opcji 'e-Myto' w ustawieniach unikania.
-
Nie wspominając o tym że docelowo osobówki tez zapłacą za te odcinki, system jest już na to przygotowany. Pytanie czy będzie to od 01.01.2012 na razie pozostaje w sferze domysłów.
Z tym co wyczytałem przed chwilą to jest tak:
Od 1 lipca 2011 roku kierowcy pojazdów samocho- dowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony będą zobowiązani płacić za przejazd autostradami zarządzanymi przez GDDKiA. Opłaty te będą pobierane w sposób manualny. Najpóźniej 1 stycznia 2012 roku kierowcom wyżej wymienio- nych pojazdów zostanie udos- tępniony System viaTOLL, który umożliwi im dokony- wanie opłat metodą elektro- niczną.
A gdzie piszą tu:
Manualny pobór opłat
Kierowcy pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, od 1 lipca 2011 r. będą zobowiązani do uiszczania opłat za przejazd wybranymi odcinkami autostrad zarządzanymi przez GDDKiA i w związku z tym zaczną korzystać z manualnego systemu poboru opłat. Od 1 lipca 2011 r. pobór opłat obejmie odcinek Konin – Stryków na autostradzie A2, a od 1 stycznia 2012 r. odcinek Bielany Wrocławskie – Sośnica na autostradzie A4. Pozostałe odcinki autostrad będą obejmowane system sukcesywnie po każdorazowym oddaniu ich do użytkowania. Manualny system poboru opłat na wymienionych powyżej odcinkach będzie miał charakter zamknięty, co oznacza, że kierowca wjeżdżający na którykolwiek z wymienionych wyżej odcinków autostrad będzie pobierał bilet, na podstawie którego dokona opłaty w miejscu poboru opłat, opuszczając ten odcinek autostrady. Opłata za przejazd będzie zróżnicowana w zależności od rodzaju pojazdu oraz liczby przejechanych kilometrów.
-
Nie wspominając o tym że docelowo osobówki tez zapłacą za te odcinki, system jest już na to przygotowany. Pytanie czy będzie to od 01.01.2012 na razie pozostaje w sferze domysłów.
Nic nowego nie napisałeś. Od 1 lipca 2011 za przejazd autostradami zapłacą wszyscy - jedni na bramkach, inni za pomocą viaToll. Od 1 stycznia 2012 w autach o DMC poniżej 3,5t będzie można mieć viaToll, ale nie będzie to obowiązkowe.
-
Tak, zgadza się - więc nowe mapy (a pewnie i program) powinny ukazać się przed 01 lipca 2011. Przynajmniej tak powinien postąpić każdy szanujący się dostawca aplikacji do nawigacji na polskim rynku. Czy Aquart tak zrobi? Zobaczymy...
-
Ja bym raczej postawił pytanie, cy znajdzie się choć jeden tak szanujący się dostawca.
Aqurat już raz przespał taką okazję (tak samo z resztą jak wszyscy inni), po otwarciu granic. (http://pdaclub.pl/forum/automapa/schengen-to-mit!!!-am5-1-nadal-za-zelazna-kurtyna/)
-
dobra dobra. wydadzą mapę w oparciu o mapę na stronie viatoll.pl z nowymi regułami czyli gdzie jest bramka i dadzą regułę ze powyżej 3,5 ton jest płatna trasa i np. w automapie gdy wybierzesz opcje unikania platnych dróg a w profilu masz podany taki i taki samochód to ci od razu rozpozna. Tych dróg aż tak wiele nie ma.
druga sprawa - nie ma możliwości ominięcia bramki po jej przekroczeniu. Na każdym zjeżdzie i wjeździe są.
"Od 1 stycznia 2012 w autach o DMC poniżej 3,5t "
jak ktoś pojedzie z przyczepką to ma przełącznik w viaboxie.
-
A po co reguła? Płatne będą od 01 lipca dla wszystkich pojazdów - 3,5T nie ma nic do rzeczy. 3,5T ma zastosowanie do obowiązku instalowania viaboxa:
- jeżeli pojazd jest powyżej 3,5T to viabox obowiązkowo od 01 lipca
- jeżeli pojazd jest poniżej 3,5T to viabox dla chętnych od 01 stycznia 2012
ale płacić od 01 lipca będą wszyscy.
-
Chcesz powiedzieć, że każdy kto będzie raz w życiu chciał przejechać się autostradą po 1-szym stycznia 2012 będzie musiał mieć to urządzenie? :O
Nie wydaje mi się...
Za autostrady i tak wszyscy płacą (poza nielicznymi wyjątkami) więc różnicy nie ma.
Różnica, to ekspresówki i niektóre odcinki dróg krajowych.
Ale też nie sądzę żeby tam, jadąc Trabantem, trzeba będzie płacić. Z tego co zrozumiałem, to na tych odcinkach tylko pojazdy (lub zespoły pojazdów) pow. 3,5 T.
-
ale płacić od 01 lipca będą wszyscy.
Ale na autostradach. Na ekspresówkach już nie, tak samo jak i na drogach krajowych.
-
- jeżeli pojazd jest poniżej 3,5T to viabox obowiązkowo od 01 stycznia 2012
Hola, hola
Najpóźniej 1 stycznia 2012 roku System viaTOLL zostanie udostępniony kierowcom pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, którzy będą mieli możliwość uiszczenia opłaty za przejazd po wybranych odcinkach autostrad w sposób elektroniczny. Kierowcy tych pojazdów zdecydują, czy chcą płacić za przejazd w sposób manualny w przeznaczonych do tego miejscach poboru opłat, czy w sposób elektroniczny, włączając się do Systemu viaTOLL.
[źródło (http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/mapa?limitstart=1)]
-
Nie, urządzanie będzie możliwe do wykupienia i zarejestrowania, ale nie obligatoryjne. Do nowego roku na osobówkę nie da się zarejestrować viaboxa, po nowym roku tak.
Nie, zapłacą wszyscy od 01 lipca - osobówki na bramkach (tradycyjnie), a te powyżej 3,5T viaboxem.
W poście #34 dokładnie podaję gdzie i kiedy.
-
- jeżeli pojazd jest poniżej 3,5T to viabox obowiązkowo od 01 stycznia 2012
Też nieprawda. Nie obowiązkowo tylko na zasadzie dobrowolności.
Połączone: Czerwiec 08, 2011, 22:59:14
Nie, urządzanie będzie możliwe do wykupienia i zarejestrowania, ale nie obligatoryjne. Do nowego roku na osobówkę nie da się zarejestrować viaboxa, po nowym roku tak.
Nie, zapłacą wszyscy od 01 lipca - osobówki na bramkach (tradycyjnie), a te powyżej 3,5T viaboxem.
Sam zaprzeczyłeś temu, co napisałeś kilka linijek wyżej.
-
Ciekawe rzeczy prawicie ale w stawkach i kosztach nie ma nic o pojazdach poniżej 3,5 tony.
http://www.platnedrogi.pl/s/48/stawki-i-koszty (http://www.platnedrogi.pl/s/48/stawki-i-koszty)
Połączone: Czerwiec 08, 2011, 23:02:46
Nie, zapłacą wszyscy od 01 lipca - osobówki na bramkach (tradycyjnie)...
Ale tylko na autostradach.
System e-myta nie dotyczy w ogóle pojazdów poniżej 3,5 T.
Te płacą w systemie dotychczasowym i nie widzę nigdzie aby to miało się zmienić.
-
Kalkulator opłat: http://213.25.68.37/tc/Default.aspx?lang=pl&AspxAutoDetectCookieSupport=1 (http://213.25.68.37/tc/Default.aspx?lang=pl&AspxAutoDetectCookieSupport=1)
Osobówki: http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/aktualnosci (http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/aktualnosci)
-
System e-myta nie dotyczy w ogóle pojazdów poniżej 3,5 T.
Te płacą w systemie dotychczasowym i nie widzę nigdzie aby to miało się zmienić.
Dotyczy w tym sensie, że od 2012r. bedą mogły z niego skorzystać
do wygodniejszego regulowania opłat za płatne odcinki autostrad
zarządzanych przez GDDKiA.
-
Ale tylko na autostradach.
Dodajmy, że viaToll działac będzie na autostradach administrowanych przez GDDKiA. Na obecnie płatnych odcinkach A4 (Stalexport), A2 (Autostrada Wielkopolska) i A1 (GTC?) zostają bramki z systemem manualnym, na których będą płacić też kierowcy auto pow. 3,5 tony.
-
Ciekawe rzeczy prawicie ale w stawkach i kosztach nie ma nic o pojazdach poniżej 3,5 tony.
Nie ma nic na ten temat, bo dla osobówek stawki nie są jeszcze ustalone.
Cyt:
" Ostateczne stawki opłaty za przejazd po wybranych odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA pobieranych manualnie oraz stawki opłaty elektronicznej zostaną ogłoszone na naszej stronie."
Co ciekawe, opublikowany kalkulator kilka dni temu liczył już osobówki, ale teraz ta pozycja z menu zniknęła.
Wyliczałem wtedy sobie całość opłat np. na trasie Łódź-Świnoujście i otrzymałem wynik 57,-
-
Dotyczy w tym sensie, że od 2012r. bedą mogły z niego skorzystać
do wygodniejszego regulowania opłat za płatne odcinki autostrad
zarządzanych przez GDDKiA.
O to chodzi...
I tylko autostrady - a te i tak miały być płatne i tak dla wszystkich.
-
No to jeszcze raz:
"Kierowcy pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, od 1 lipca 2011 r. będą zobowiązani do uiszczania opłat za przejazd wybranymi odcinkami autostrad zarządzanymi przez GDDKiA i w związku z tym zaczną korzystać z manualnego systemu poboru opłat. Od 1 lipca 2011 r. pobór opłat obejmie odcinek Konin – Stryków na autostradzie A2, a od 1 stycznia 2012 r. odcinek Bielany Wrocławskie – Sośnica na autostradzie A4. Pozostałe odcinki autostrad będą obejmowane system sukcesywnie po każdorazowym oddaniu ich do użytkowania."
-
A coś innego napisałem? :-?
-
Teraz nasuwa się pytanie o harmonogram oddawania kolejnych odcinków. Kapsch ma się uwijać z pracami do końca roku na wielu odcinkach.
-
- jeżeli pojazd jest poniżej 3,5T to viabox obowiązkowo od 01 stycznia 2012
Hola, hola
Najpóźniej 1 stycznia 2012 roku System viaTOLL zostanie udostępniony kierowcom pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, którzy będą mieli możliwość uiszczenia opłaty za przejazd po wybranych odcinkach autostrad w sposób elektroniczny. Kierowcy tych pojazdów zdecydują, czy chcą płacić za przejazd w sposób manualny w przeznaczonych do tego miejscach poboru opłat, czy w sposób elektroniczny, włączając się do Systemu viaTOLL.
[źródło (http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie/mapa?limitstart=1)]
tak, jeśli na przykład pojedziesz autem z przyczepką i przekroczysz wagę to musisz mieć i wtedy masz taki przełącznik którym przełączasz wagę auta i wtedy bramownica będzie widzieć ze jedziesz z przyczepką.
Dodajmy, że viaToll działac będzie na autostradach administrowanych przez GDDKiA. Na obecnie płatnych odcinkach A4 (Stalexport), A2 (Autostrada Wielkopolska) i A1 (GTC?) zostają bramki z systemem manualnym, na których będą płacić też kierowcy auto pow. 3,5 tony.
pewnie się dogadają bo to taka ciemna plama na mapie powstała
-
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło nowe stawki za przejazdy autostradami pozostającymi w zarządzie GDDKiA. Opłaty będą różne dla samochodów osobowych i motocykli. Ustawa wejdzie w życie 30 czerwca 2011 roku.
Na autostradach zarządzanych przez GDDKiA opłata za przejazd motocyklem wyniesie 10 zł za 100 km, natomiast za przejazd samochodem osobowym 20 zł za 100 km.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zarządza 570 km autostrad w Polsce. Pozostałe 300 km jest w rękach prywatnych koncesjonariuszy.
Podane przez MI stawki są niższe niż na odcinkach nie zarządzanych przez GDDKiA. Np. stawka za przejazd Autostradą Wielkopolską wynosi 29 zł za 100 km. Autostrada A4 zarządzana przez Stalexport została wyceniona na 26 zł za 100 km.
-
Witam
Czy może już ktoś wie jak automapa EU zachowa się w stosunku do "świetnego pomysłu" naszego kochanego rządu z wprowadzeniem płatnych dróg?
Przepraszam, ze zgryźliwie piszę , ale nie mogę się pogodzić z tym faktem co zostanie wprowadzony z dniem 1 lipca...
Czy potrzebne będą ustawienia w AM na "samochód ciężarowy" ( jeżdżę busem z przyczepą, zestaw niestety przekracza magiczne 3,5t DMC) czy wystarczy tylko zaznaczyć opcję "unikaj dróg płatnych" ?
-
Sadzę, że nic nie pomoże i trzeba będzie czekać do nowej wersji programu.
Gdyby była taka możliwość to przecież już trąbili by o tym na prawo i lewo,
a jak widać jest jedna wielka cisza.
-
Czy potrzebne będą ustawienia w AM na "samochód ciężarowy" ( jeżdżę busem z przyczepą, zestaw niestety przekracza magiczne 3,5t DMC) czy wystarczy tylko zaznaczyć opcję "unikaj dróg płatnych" ?
Ale napisz co dokładnie chciałbyś w ten sposób uzyskać. Bo jeśli tylko to żeby nie płacić za przejazdy to wystarczy Ci ta druga opcja bo i tak musiałbyś płacić w każdej sytuacji. Z resztą teraz każdy pojazd będzie musiał płacić tylko forma wnoszenia opłat będzie inna no i oczywiście wysokość stawek.
-
Ale napisz co dokładnie chciałbyś w ten sposób uzyskać.
Dzięki za odpowiedzi.
Uzyskać chcę to, aby AM nie prowadziła mnie po płatnych trasach typu autostrady (autostrady nie ma problemu bo w tej chwili AM je rozpoznaje) i płatne drogi krajowe. Są drogi "gorszej kategorii", które pozwolą na ominięcie płatnych odcinków.
-
Autostrady na chwilę obecną obsłużysz ale drogi ekspresowe i "niektóre odcinki dróg krajowych" to nie wiem.
-
Autostrady na chwilę obecną obsłużysz ale drogi ekspresowe i "niektóre odcinki dróg krajowych" to nie wiem.
Aż się prosi mały test z ustawieniem daty po 30 czerwca, ale nie mam w domu nawigacji - może ktoś sprawdzić?
Połączone: [time]Czerwiec 29, 2011, 22:21:41[/time]
A tymczasem...
Czy bramki na autostradzie będą działały od piątku?
Nie powiodły się wtorkowe testy bramek na autostradzie A2. A to oznacza, że firma Kapsch może nie zdążyć z wprowadzeniem poboru opłat od 1 lipca. We wtorek od godz. 8 szlabany przy bramkach na autostradzie ze Strykowa do Konina miały być zamknięte. Kierowcy mieli mieć wydawane bilety na przejazd A2, ale jeszcze bez konieczności płacenia za korzystanie z autostrady. Test bramek nie doszedł jednak do skutku. Przy bramkach nie było pracowników, dojazd do szlabanów był zablokowany, a ekipy techniczne dłubały jeszcze przy urządzeniach do poboru opłat.
- Za opóźnienie testu odpowiada Alcatel, który nie zdążył usunąć barierek zagradzających dojazd do bramek oraz nie zamontował oznakowania dojazdu do punktów poboru opłat - powiedziała Dorota Prochowicz z firmy Kapsch, która stawiała bramki na A2. - Zapewniam, że 1 lipca wszystko będzie działało.
I jeszcze oficjalny wykaz dróg:
Drogi krajowe lub ich odcinki klasy A i S, na których pobiera się opłatę elektroniczną:
1) autostrada A1 na odcinkach:
a) węzeł Tuszyn – węzeł Bełchatów,
b) węzeł Sośnica – węzeł Świerklany;
2) autostrada A2 na odcinku węzeł Modła – węzeł Stryków I;
3) autostrada A4 na odcinkach:
a) Zgorzelec (granica państwowa) – węzeł Bielany Wrocławskie,
b) węzeł Bielany Wrocławskie – węzeł Kleszczów,
c) węzeł Kleszczów – węzeł Murckowska,
d) węzeł Balice I – węzeł Szarów;
4) autostrada A6 na odcinku Kołbaskowo (granica państwowa) – węzeł Kijewo;
5) autostrada A8 na odcinku węzeł Nowa Wieś Wrocławska (A4) – węzeł Pawłowice;
6) autostrada A18 na odcinku Golnice – Krzyżowa;
7) droga ekspresowa S1 na odcinkach:
a) Bielsko – Biała (Komorowice) – Cieszyn – Boguszowice (granica państwowa),
b) Dąbrowa Górnicza (Ząbkowice) – Tychy,
c) Pyrzowice – Lotnisko - węzeł Podwarpie;
8) droga ekspresowa S3 na odcinkach:
a) węzeł Goleniów Północ – Szczecin (węzeł Kijewo),
b) węzeł Klucz – Gorzów Wielkopolski (węzeł Gorzów Południe),
c) węzeł Sulechów – węzeł Nowa Sól;
9) droga ekspresowa S5 na odcinku węzeł Stryszek – węzeł Białe Błota;
10) droga ekspresowa S6 na odcinku węzeł Gdynia (skrzyżowanie z ul. Morską) – węzeł Rusocin (A1);
11) droga ekspresowa S7 na odcinkach:
a) obwodnica Płońska,
b) węzeł Kroczewo – węzeł Czosnów,
c) Grójec (z obwodnicą Grójca) – Jedlińsk,
d) Skarżysko Kamienna (z obwodnicą Skarżyska Kamiennej) – węzeł Kielce-Północ,
e) węzeł Jędrzejów Północ – węzeł Jędrzejów Wschód (skrzyżowanie z drogą krajową nr 78),
f) Rybitwy – węzeł Bieżanów,
g) węzeł Myślenice – węzeł Lubień;
12) droga ekspresowa S8 na odcinkach:
a) węzeł Dąbrowa – węzeł Cieśle,
b) węzeł Konotopa – węzeł Powązkowska,
c) Radzymin (z obwodnicą Radzymina) – Wyszków (z obwodnicą Wyszkowa),
d) obwodnica Ostrowi Mazowieckiej;
13) droga ekspresowa S10 na odcinkach:
a) węzeł Stargard Szczeciński Zachód – węzeł Stargard Szczeciński Wschód (obwodnica Stargardu Szczecińskiego),
b) węzeł Nieszawka – węzeł Czerniewice;
14) droga ekspresowa S11 na odcinku Krzesiny – Kórnik;
15) droga ekspresowa S22 na odcinku Elbląg – Grzechotki (granica państwowa).
Drogi krajowe lub ich odcinki klasy GP i G, na których pobiera się opłatę elektroniczną:
1) droga krajowa nr 4 na odcinku Rzeszów – Tywonia (początek obwodnicy Jarosławia);
2) droga krajowa nr 6 na odcinku Gościcino – granica m. Gdynia;
3) droga krajowa nr 7 na odcinkach:
a) Płońsk – węzeł Kroczewo,
b) Czosnów – granica m. Warszawa,
c) granica m. Warszawa – Grójec,
d) granica m. Kraków – Myślenice;
4) droga krajowa nr 10 na odcinku granica m. Szczecin – węzeł Stargard Szczeciński Zachód;
5) droga krajowa nr 18 na odcinku Olszyna (granica państwowa) – Golnice;
6) droga krajowa nr 77 na odcinku Radymno – Przemyśl;
7) droga krajowa nr 81 na odcinku granica m. Katowice – Skoczów (z wyłączeniem m. Żory);
8) droga krajowa nr 92 na odcinkach:
a) skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 305 – granica m. Poznań,
b) granica m. Poznań – Września;
7) droga krajowa nr 94 na odcinku granica m. Dąbrowa Górnicza – granica m. Kraków.
-
No to teraz wystarczy poblokować ręcznie ww. odcinki w AM i po kłopocie, można dalej jeździć za darmo :)
-
PR-owiec AM śpi?
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,E-myto-juz-w-rozwiazaniach-Emapy,wid,13550612,wiadomosc.html (http://moto.wp.pl/kat,89554,title,E-myto-juz-w-rozwiazaniach-Emapy,wid,13550612,wiadomosc.html)
-
Ciekaw jestem kiedy Targeo i AM będą poprawione tak aby nie prowadzić płatnymi od dziś trasami przy wyborze trasy "Omijaj drogi płatne"?
Jak na razie nowe drogi płatne są traktowane jako bezpłatne.
-
A czemu się dziwisz, skoro nie zmienili programu?
Przecież do tej pory podział był tylko płatne i bezpłatne,
a od dzisiaj musiałby być na płatne, bezpłatne i płatne dla niektórych.
-
Ale pojawiły się płatne dla wszystkich (np. Stryków-Konin) co wystarczyło uwzględnić w mapie bez zmiany programu.
-
Fakt, to mogli uwzględnić, ale czy ten przykład nie jest czasem jedynym wyjątkiem?
-
Tak, jest to jedyna nowa droga płatna dla wszystkich. Wczoraj miałem okazję pewnie po raz ostatni w życiu przejechać się nią za darmo.
-
a od dzisiaj musiałby być na płatne, bezpłatne i płatne dla niektórych.
Musiałby gdyby ViaToll działał. A nie działa :ok:
-
Fakt, to mogli uwzględnić, ale czy ten przykład nie jest czasem jedynym wyjątkiem?
Na ten moment tak, teraz jest Konin – Stryków na autostradzie A2, a od 1 stycznia 2012 r. odcinek Bielany Wrocławskie – Sośnica na autostradzie A4. Ale to nie zmienia faktu że można to było uwzględnić i już teraz widzę miny tych którzy nie orientują się w tym całym harmonogramie opłat i zawierzą w tej kwestii AM podczas najbliższego wyjazdu urlopowego. A tą trasą mnóstwo ludzi jedzie szczególnie kiedy spędza urlop na zachodnim wybrzeżu naszego Bałtyku.
Połączone: Lipiec 01, 2011, 21:40:38
A tym czasem na placu boju mamy:
Wielka klapa systemu ViaTOLL
Austriacka firma Kapsch, która wygrała przetarg na zaprojektowanie, wdrożenie i obsługę systemu elektronicznego poboru opłat za korzystanie z niektórych dróg krajowych - ViaTOLL nie zdążyła na czas. Za każdy dzień firma zapłaci milion zł kary oraz pokryje szkody Skarbu Państwa. System, który zastępuje winiety miał zadziałać 1 lipca równo o północy. Nie zadziałał.
Według zapewnień wykonawcy, opóźnienie wyniesie co najwyżej kilkanaście godzin i system ruszy w ciągu dnia. Mimo to, zgodnie z kontraktem, za to opóźnienie firma zapłaci Skarbowi Państwa 1 mln zł kary i pokryje szkodę. Jeśli znowu nie dotrzyma słowa – za każdy kolejny dzień zapłaci kolejny milion i wyrówna dalsze szkody.
Z informacji, które Kapsch przekazał GDDKiA wynika, że przyczyną opóźnienia jest brak podłączenia urządzeń zamontowanych na bramownicach do systemu informatycznego.
Jak informuje GDDKiA odpowiednie zapisy umowy zabezpieczyły interesy państwa poprzez odpowiednią gwarancją bankową.
Również Kapsch był odpowiedzialny za uruchomienie manualnego systemu poboru opłat na autostradzie A2 na odcinku Konin-Stryków dla samochodów osobowych. System ten został uruchomiony bez problemów.
W ostatnich dniach na odbiór pokładowych urządzeń viabox, które umożliwają kontakt z bramownicami i automatycznie naliczają opłaty za każdy przejechany kilometr, kierowcy w Strykowie czekali nawet po 5 godzin. Przedstawiciele austriackiej firmy potwierdzili, że do czasu uruchomienia systemu elektronicznego samochody ciężarowe będą mogły korzystać z tej trasy za darmo.
-
O tym że nie zdążą było wiadomo od dawna - sama firma kalkulowała sobie cenę biorąc pod uwagę niedotrzymanie terminu i potencjalne kary (w innych krajach też wprowadzanie tego systemu napotykało problemy czasowe)
-
Możesz podać w jakich krajach tez tak było?
-
Wszystko wskazuje na to, że AM7 rozwiąże kwestię routingu uwzględniając ESPO, gdyby tak być nie miało, mielibyśmy pewnie już kategorię w miplo do synchronizowania. A w miplo cisza...
Może morette coś doda od siebie :)
-
Wszystko wskazuje na to, że AM7 rozwiąże kwestię routingu uwzględniając ESPO....
Tak, a to ciekawe, że masz takie informacje, które chyba należy traktować na razie w kategorii "nice to have". A tak nawiasem mówiąc, to moim zdaniem producent robi błąd, że tak mocno trzyma w tajemnicy zarys nowego projektu i robi to całkowicie bez jakiejkolwiek konsultacji "społecznej". Nie wiem, może uważają, że mają już tak ogromne doświadczenie, że od razu w dniu premiery "po wakacjach" powalą nas na kolana, czego Tobie, sobie i innym życzę :ok: Żeby tylko nie załatwili nas z podobną formą licencjonowania nowego produktu jak to zrobili userom Iphonów :wink: Jak w nowej wersji już dalej nie będę oglądał kwiatków w stylu "czekam na ruch" albo "rozglądam się" , to publicznie obiecuję zamilknąć na tym forum forever :grin: :grin: :grin: :mrgreen:
-
Gdyby potrzebowali lokalizacji bramownic, to by powstała stosowna kategoria w miplo. Jeśli takowa jeszcze nie powstała, znaczy, że nie potrzebują. Skoro nie potrzebują, znaczy, że mają. Jeśli mają a nie dali wraz z mapami 1106, znaczy, że niezbędne są modyfikacje w programie, aby działało - to akurat logiczne.
:wink:
-
pożyjemy zobaczymy. Jak dobrze wiesz w tym projekcie nie zawsze logika zwycięża, ale obyś sie nie mylił :ok:
-
Możesz podać w jakich krajach tez tak było?
np. Niemcy - a przecież są bogatsi a maja do tego lepszą organizację pracy od nas
-
"Opłaty na A2 spłoszyły kierowców"
Jak to przeczytałem to nie za bardzo uwierzyłem, ale pojechałem zobaczyć. Stanąłem sobie na wiadukcie koło Parzęczewa i aż mi szczęka opadła - 5 osobówek przez kwadrans, ciężarówek więcej ale tez dziwnie mało.
artykuł tu: http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci/422905,oplaty-na-a2-sploszyly-kierowcow,id,t.html#material_1 (http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci/422905,oplaty-na-a2-sploszyly-kierowcow,id,t.html#material_1)
-
Z informacji, które Kapsch przekazał GDDKiA wynika, że przyczyną opóźnienia jest brak podłączenia urządzeń zamontowanych na bramownicach do systemu informatycznego.
Jeśli na DK7 też Kapsch podłącza do systemu bramownice, to widziałem przed- i wczoraj, jak dopiero stawiali z dziesięć bramownic. Trudno podłączyć coś, co nie istnieje.
-
Nie wszystkie bramownice miały termin uruchomienia na 01 lipca. Ma być 600 ale do końca roku.