Czemu ma służyć SR?

  • 10 Odpowiedzi
  • 3654 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Czemu ma służyć SR?
« dnia: Luty 25, 2011, 13:07:42 »
Zastanawia mnie czemu ma służyć SR.
Tu mamy tą samą trasę Głogów(centrum) - Czarny Bór(centrum) z włączonym(1) i wyłączonym(2) SR.
Typ trasy optymalna, brak punktów przelotowych.
Trasa 1 prowadzi przez Lubin, Prochowice, Strzegom.
Trasa 2 prowadzi przez Polkowice, Lubin, Legnicę, Jawor, Bolków, Kamienną Górę.
Już miałem zrezygnować z używania AM na rzecz innego programu, jednak wyłączyłem SR i odznaczyłem funkcję "nie używaj średniej prędkości" i "średnią prędkość licz z ostatnich" ustawiłem na 15min. Póki co ETA, na której mi zależy najbardziej działa w miarę dobrze, a AM przynajmniej nie prowadzi po jakichś dziwacznych trasach.
Dodam jeszcze, że trasa 1 nie jest zbyt ciekawa pod względem jakości dróg, do tego jest dłuższa, więc nie bardzo rozumiem działanie tego całego systemu SR.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2011, 13:10:24 wysłana przez iceneon »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2011, 14:45:26 »
... trasa 1 nie jest zbyt ciekawa pod względem jakości dróg, do tego jest dłuższa, więc nie bardzo rozumiem działanie tego całego systemu SR.
Nie oczekujmy od AM znajomości jakości dróg a od SR znajdowania najkrótszej trasy.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2011, 15:35:45 »
Zastanawia mnie czemu ma służyć SR.
Tu mamy tą samą trasę Głogów(centrum) - Czarny Bór(centrum) z włączonym(1) i wyłączonym(2) SR.
Typ trasy optymalna, brak punktów przelotowych.
Trasa 1 prowadzi przez Lubin, Prochowice, Strzegom.
Trasa 2 prowadzi przez Polkowice, Lubin, Legnicę, Jawor, Bolków, Kamienną Górę.
Zastanawia mnie czemu ma służyć Twój post :)
start i koniec jak u Ciebie
włączony SR
1 - szybka - 134km - 2h 8m - zrzut1
2 - optymalna - 127km - 2h 15m - zrzut2
3 - krótka - 123km - 2h 44m - zrzut3
wyłączony SR
4 - szybka - 127km - 1h 34m - zrzut4
5 - optymalna - 127km - 1h 35m - bez zrzutu (jak zrzut2)
6 - krótka - 123km - 2h 05m - bez zrzutu (jak zrzut3)

start wszystkich testów pomiędzy 15:10 a 15:20

Podsumowując - optymalna i krótka z włączonym i wyłączonym SR jest taka sama, różni się ETA i to sporo bo 40 minut. Routingiem różnią się szybkie, ETA dla szybkich - 34 minuty "teoretycznie" na niekorzyść SR, w praktyce może się okazać że jednak SR jest po prostu osadzony w realiach. No ale ja nie znam warunków panujących pomiędzy startem a końcem, więc nie wiem jak tam się jeździ.

Widzę jedno - czasy bez SR są bardzo optymistyczne, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2011, 17:42:35 wysłana przez jachraniak »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2011, 15:39:53 »
Wydzielam z wątku o błędach, bo nijakiego błędu się tu się dopatrzyć nie potrafię.
Trasa z SR wychodzi krótsza o kika minut od trasy przez Legnicę.
Późniejszą porą trasa jest nieco inna, ale też omija Legnicę, żeby zaoszczędzić kilka minut drogi.
SR robi więc dokładnie to, do czego został stworzony, skraca czas przejazdu trasy.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2011, 16:04:48 »
No tak, ale "ciaganie" kogos o 2 w nocy z Glogowa do Lubina droga wojewodzka i czescia drogi lokalnej, nijak ma sie do szybkosci (trasa szybka, SR wlaczone). W ogole zauwazylem, ze jeszcze routing dzienny z SR jest zazwyczaj ok, tak nocny, gdzie ruchu prawie nie ma, jest niekiedy przedziwny.

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2011, 20:33:38 »
Czy ktoś z Was zauważył, że moja trasa z włączonym SR nie prowadzi przez Jawor, a Wasze prowadzą? Start był około 13-stej. Wcześniej robiłem test z godziną startu 6:30. Więcej testów jeśli chodzi o ustawienia godziny nie robiłem. Dane SR mam aktualne, dodatkowo zrobiłem synchronizację z miplo z opcją antyblokady. Ni to trasa szybka, ni krótka, a już na pewno nie optymalna, więc moim zdaniem jest to błąd.

Połączone: Luty 25, 2011, 20:43:09
Widzę jedno - czasy bez SR są bardzo optymistyczne, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi :mrgreen:
Przy ustawieniach, o których pisałem ETA zmienia się dopiero po przejechaniu tych 15min na bardziej zbliżone do rzeczywistości. Równie dobrze można to zmienić na 10min. W sumie ta opcja bardzo się sprawdza w zimie, gdy drogi są śliskie.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2011, 20:43:09 wysłana przez iceneon »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2011, 20:48:20 »
Czy ktoś z Was zauważył, że moja trasa z włączonym SR nie prowadzi przez Jawor, a Wasze prowadzą?...
Może różne ustawienia profili prędkości i suwaczka szybkości liczenia trasy?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2011, 20:55:36 »
Nic z tych rzeczy. Nie kombinuję ani w profilach, ani nie ruszam suwaków.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2011, 21:02:40 »
... ani nie ruszam suwaków.
I to jest błąd. Suwaczek szybkości obliczania trasy daj na maksymalną dokładność (maks w lewo).
Jak dla mnie przy włączonym SR i wyłączonych profilach ETA jest trochę za optymistyczny. Ale nie za dużo.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 27, 2011, 18:15:59 »
No tak, ale "ciaganie" kogos o 2 w nocy z Glogowa do Lubina droga wojewodzka i czescia drogi lokalnej, nijak ma sie do szybkosci (trasa szybka, SR wlaczone). W ogole zauwazylem, ze jeszcze routing dzienny z SR jest zazwyczaj ok, tak nocny, gdzie ruchu prawie nie ma, jest niekiedy przedziwny.

Routing dzienny jest zazwyczaj OK, o ile nie wystąpią nieprzewidziane zdarzenia, czyli tir nie zablokuje drogi lub powódź jej nie zaleje.
Na co dzień nie można stwierdzić czy dane sa dobre, czy mocno uśrednione.
Dopiero bardziej nietypowe warunki (wystarczy noc, nie trzeba powodzi) pozwalają się przekonać, że nie tylko okolice Głogowa, ale i Warszawa, Wrocław czy Kraków w niedzielę przed świtem są zakorkowane.
Przynajmniej według danych jakimi posługuje się AM. (Już o tym pisałem).

Dlatego nic w tym dziwnego, że o drugiej w nocy AM pracowicie omija korki pod Głogowem, skoro tak samo chce robić w Warszawie. A Warszawa to rzekomo (jedyne) miasto w którym ten "live drive smart itd." (czy jak się w aktualnej wersji nazywa), działa.

*

Konrad4x

Odp: Czemu ma służyć SR?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 27, 2011, 19:02:27 »
... A Warszawa to rzekomo (jedyne) miasto w którym ten "live drive smart itd." (czy jak się w aktualnej wersji nazywa), działa.

Nie wiem czy zgodzicie się ze mną, że LD to jeszcze ma jakieś użyteczne zastosowanie, ale samodzielna opcja SR, czyli zaszyte statystyki tylko wprowadzają użytkownika w osłupienie. Jak dla mnie SR ma tylko zastosowanie do w miarę niezłego wyliczenia ETA i kompletnie nic poza tym. No nie może być tak, że w środku nocy SR ściąga gdzieś kierowcę "w pola" z głównej krajowej drogi tylko dlatego, że statystycznie to tu powinien być korek, bo kilka razy zdarzył się komuś kto jechał tamtędy z AM i nadał online komunikat do serwera AM o korku. Dla mnie to lekko chore jest  :(
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2011, 19:04:44 wysłana przez Konrad4x »