AutoMapa - rower

  • 29 Odpowiedzi
  • 9298 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline MAZUT

  • 11
AutoMapa - rower
« dnia: Czerwiec 18, 2008, 19:58:48 »
 Cześć wszystkim.
Od dłuższego czasu przeglądam wszystko co piszecie odnośnie AutoMapy bo sam mam takową, no i trochę zastanawia mnie to
czy nikt z Was nie jeździ na rowerze ? Ja osobiście robię tak, że worze ze sobą palma, wkładam słuchawki do uszu i kieruje się komunikatami głosowymi, a ekran jest wygaszony.
 Uważam, że jest to fajna sprawa i dobrze się sprawdza i nie trzeba zerkać na mapę co chwile.
 Jednak problem pojawia się gdy chcę jechać gdzieś dalej bo przecież turystyka rowerowa to nie 25 km po mieście czy 100 km głównymi drogami (akurat ja preferuję drogi mniej uczęszczane).
Pomyślałem sobie, że fajnym pomysłem by było gdyby twórcy AutoMapy zrobili opcję która pozwalała by pomijać drogi główne lub też innego typu w zależności co zaznaczymy (np.: krzyżykiem w ustawieniach). Trudno jeździć po drogach o dużym natężeniu ruchu i wcale nie jest to przyjemne. Zgodzę się, że przy wyprawach wielodniowych lepiej jest zaprojektować trasę od podstaw i dokładnie wszystko przemyśleć, ale jak akurat przyjdzie mi do głowy, że chcę wyjść na rower i przejechać się 150-170 km gdzieś tam ... to muszę najpierw wyznaczyć trasę potem punkty przez i inne kombinacje.
 Pewnie niektórzy z Was uważają, że w końcu to AutoMapa a nie rowero mapa tylko, ze skoro tak na to patrzeć to może trasę pieszą dobrze by było zlikwidować, albo inne zbędne opcje które też tam może są, a do jazdy samochodem nie są nikomu potrzebne.
 Myślę, że nie było by to nic skomplikowanego bo przecież to co trzeba czyli drogi są tylko pozostaje kwestia wyznaczania.
 Więc czy jest ktoś kto lubi jeździć na rowerze tak jak ja i może mnie poprzeć ?  :)
Zaczynają się wakacje i fajnie by było wypróbować nowe funkcje w nowej AutoMapie, jeśli taka by była :)


       MAZUT

 

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2008, 21:34:03 »
Dla mnie to absolutny niepotrzebny element nazwa produktu AUTOMAPA
Nie RowerMapa, PieszaMapa czy jak już była propozycja z pociągami  :P
zawodowy kierowca...

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2008, 21:43:11 »
Witam.

W sumie ten temat jak na razie dotyczy mnie w bardzo minimalnym stopniu ale... szukałem conieco i prawdę mówiąc nie znalazłem map typowo pod wycieczki rowerowe czy piesze (nie mówie o urzadzeniach specjalistycznych dla takich wypraw jak bodajże trexy i garminy - pewne modele). Zresztą w AM troszkę brakuje polnych dróg, ścieżek rowerowych etc - sprawdzałem jadąc i niestety ale po pewnych wioskach mogłem nawet asfaltem jechać a na mapie zielone pole. No ale tutaj to sprawa dokładności.
Jednakże problem czy też temat nawigacji i rowera ma więcej istotnych elementów:
* jesli jedziesz z PDA to powstaje problem zasilania (jakie pda masz że możesz wyłączyć ekran i działa AM??? u mnie po wyłączeniu sam się włącza po kilku/kilkunastu sec)
* wyznaczanie trasy  -można co prawda zrobić przełajowo ale... to jest przecież linia prosta czyli też odpada - wg mnie mogli zrobić algorytm "Przełajowo" ale z opcją klejenia wyznaczonej trasy do najbliższych dróg - wtedy navi wyznaczała by trase przełajową i brała by pod uwagę każdą ścieżkę, dróżkę, drogę którą ma zapisaną
* w rowerowych wyprawach przydatna jest prosta funkcja kompasu czy wyznaczenia kierunkuu do celu w przypadkach  swobodnych przejażdzek - oczywiście z rejestracja trasy - i najlepiej by wykonywał to jakiś "lekki" sofcik a nie taki kombajn jak AM

To tyle ile mi przychodzi do głowy.

A wtrąciłem się w ten temat gdytz znajomy, miłośnik rowerowych wypraw strasznie się zakochał w moim PDA i AM jak mu pokazałem do czego to i jak działa. Pytanie czy jest dla niego sens kupowac PDA na rower??? Czy jednak popatrzeć za specjalizowanymi urządzeniami (które wg mojej opini są dla extremalistów i zawodowców bo służa tylko do tego - a i z mapami kłopot bo trza wgrywać skany mapek czy zdjątka satelitarne, kalibrować etc. - poza tym drogo i ubogo). A może navi typu pnd??? ale tutaj nie wiem jak sprawa ma sie z zasilaniem - tak jak w pda czy gorzej jeszcze?
upalony - HTC P3350 + GPS BT :/, wybuchła łaowarka - PDA działa poza ładowanie przez USB (sam port z wyciętym w kablu zasilanie działa) - chętnie sprzedam na części...
2011.05 - MDA Compact V

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2008, 22:06:31 »
* jesli jedziesz z PDA to powstaje problem zasilania (jakie pda masz że możesz wyłączyć ekran i działa AM??? u mnie po wyłączeniu sam się włącza po kilku/kilkunastu sec)

 Ja sobie zrobiłem pakiet baterii 4x1,5 V i to zmieniam co jakiś czas, ale ta bateria co mam w PDA styka na jakieś 7 godzin ciągłej pracy, a jak podepnę tą paczkę baterii to odpowiednio dłużej.
A wygaszam ekran tak, że w ustawieniach AutoMapy [5.0.7] przypisuje sobie do klawisza opcję wyłączania ekranu i jak potrzebuję to wciskam i się zapala, a jak nie potrzebuję to wciskam i gaśnie.
A wcześniej robiłem tak, że w ustawieniach WM 5.0 przestawiałem aby ekran się wygaszał po parunastu sekundach i działało tylko w AM musiałem wyłączyć aby AM nie zarządzał energią czy jakoś tak się to nazywało.
 A wole PDA niż inne GPS-y bo nie muszę nosić pięciu różnych rodzai baterii i multum kabli do ładowania, a tak to zawszę mogę sprawdzić pogodę jaka będzie czy cokolwiek innego zrobić ...
A co do samego wyznaczania trasy dla bikerów to chodziło mi o to, że jak jest opcja pomijaj drogi np.: lokalne i gorsze to można by dać pomijaj drogi i tu kwadraciki do zaznaczania jakie ma pomijać i problem z głowy :)

       MAZUT

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 18, 2008, 22:29:33 »
Fakt, faktem, odpowiednik opcji "pomijaj drogi kategorii (i gorsze)", tylko w drugą stronę, czyli "pomijaj drogi kategorii (i lepsze)" byłby przydatny. I to nie tylko dla rowerzystów.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 18, 2008, 22:41:02 »
Próbowałeś używać trasy pieszej? Da się ją wyznaczyć dla tras nie wiekszych niż 100km w linii prostej.
Ta trasa omija drogi międzynarodowe, ekspresowe i autostrady, ale ignoruje też kierunkowość ulic i zakazy ruchu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 18, 2008, 23:17:59 »
Próbowałeś używać trasy pieszej? Da się ją wyznaczyć dla tras nie wiekszych niż 100km w linii prostej.
Ta trasa omija drogi międzynarodowe, ekspresowe i autostrady, ale ignoruje też kierunkowość ulic i zakazy ruchu.

 Nie zupełnie.
Spróbuj np.: wyznaczyć tak dla przykładu trasę: Wrocław - Trzebnica (ja wyznaczyłem ze swojej ulicy) i jest u mnie: Międzynarodowe 2,8 km / Główne 1,4 km = 4,2 km. stresu :/ ale to akurat krótka trasa, a jak bym chciał gdzieś dalej jechać to właśnie nie dość, że jest problem z kierunkami to jeszcze taki babol jak ciągnięcie do dróg Międzynarodowych i Głównych oraz ograniczenia trasy pieszej co do jej długości :/


       MAZUT

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 18, 2008, 23:28:54 »
oraz ograniczenia trasy pieszej co do jej długości :/
No niestety, podejrzewam, że tego się za łatwo nie da przeskoczyć. To prawdopodobnie kwestia złożoności pamieciowej (a może też i czasowej) algorytmu wyznaczającego trasę. O ile dróg "dużych" masz niewiele i dość łatwo jest trasę wyznaczyć opierając się na głównych drogach (oczywiście dla odpowiednich wartości "łatwo" :wink:), o tyle szukanie po małych dróżkach jest dużo bardziej zawiłe.

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 18, 2008, 23:39:27 »
oraz ograniczenia trasy pieszej co do jej długości :/
No niestety, podejrzewam, że tego się za łatwo nie da przeskoczyć. To prawdopodobnie kwestia złożoności pamieciowej (a może też i czasowej) algorytmu wyznaczającego trasę. O ile dróg "dużych" masz niewiele i dość łatwo jest trasę wyznaczyć opierając się na głównych drogach (oczywiście dla odpowiednich wartości "łatwo" :wink:), o tyle szukanie po małych dróżkach jest dużo bardziej zawiłe.

 Fajny masz nick :-)
A odnośnie tego co napisałeś nie wiem czy do końca mogę się z tym zgodzić bo jak wyznaczasz jakąś trasę i ustawiasz na terenową czy pieszą to też nie idzie do końca na łatwiznę i wyznacza po tych mniej uczęszczanych drogach tylko tam zawsze jest ten kłopot, że musi zahaczyć o główną lub inną drogę o dużym natężeniu ruchu. Ja mogę poczekać te parę sekund więcej byle by nie pchał mnie w główne i inne tego typu asfalty. Myślę, że dla chcącego nic trudnego :-) po prostu nikt wcześniej się o to nie upomniał i nie widzieli sensu tworzenia czegoś dla jednej osoby dlatego napisałem bo może jest nas więcej ? :-)


       MAZUT


Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2008, 00:29:36 »
dokladnie,
tez tak mysle - przy niewielkim nakladzie pracy (wydaje mi sie ze to wprowadzenie kosmetycznych zmian) moznaby ulatwic zycie rowerzystom. tez chcialbym miec mozliwosc wyznaczenia trasy z pominieciem drog wybranych przeze mnie lub juz zdefiniowany typ, 'rowerowa', chyba w igo u kogos taka opcje widzialem. a taka np. automapowa trasa terenowa i tak 'przykleja' sie do glownych drog.
pozdrawiam

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 19, 2008, 01:00:07 »
Cytat: MAZUT
Cytat: nocnyMarek
Ta trasa omija drogi międzynarodowe, ekspresowe i autostrady, ale ignoruje też kierunkowość ulic i zakazy ruchu.

 Nie zupełnie.
Spróbuj np.: wyznaczyć tak dla przykładu trasę: Wrocław - Trzebnica (ja wyznaczyłem ze swojej ulicy) i jest u mnie: Międzynarodowe 2,8 km / Główne 1,4 km = 4,2 km. stresu :/ ale to akurat krótka trasa, a jak bym chciał gdzieś dalej jechać to właśnie nie dość, że jest problem z kierunkami to jeszcze taki babol jak ciągnięcie do dróg Międzynarodowych i Głównych oraz ograniczenia trasy pieszej co do jej długości :/


No dobrze, nie jest to omijanie bezwzgledne, trasa stara sie omijać te drogi,
a gdy nie ma rozsądnej alternatywy to międzynarodową też poprowadzi.
Ale o żadnym"ciągnięciu do dróg Międzynarodowych i Głównych" nie ma mowy.
Gdyby 'ciągnęła' to w w/w przykładzie cała trasa prowadziłaby po E261 bo to najkrótsza trasa.
Poza tym masz jeszcze do wyboru trasę alternatywną, a wtedy już tylko niemal pojedyncze merty po głównej.
A trasy rowerowe rzędu ponad 120km, to raczej klasa zawodnicza niż rekreacyjna ...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2008, 01:07:52 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2008, 10:36:08 »
No dobrze, nie jest to omijanie bezwzgledne, trasa stara sie omijać te drogi,
a gdy nie ma rozsądnej alternatywy to międzynarodową też poprowadzi.
Ale o żadnym"ciągnięciu do dróg Międzynarodowych i Głównych" nie ma mowy.
Gdyby 'ciągnęła' to w w/w przykładzie cała trasa prowadziłaby po E261 bo to najkrótsza trasa.
Poza tym masz jeszcze do wyboru trasę alternatywną, a wtedy już tylko niemal pojedyncze merty po głównej.
A trasy rowerowe rzędu ponad 120km, to raczej klasa zawodnicza niż rekreacyjna ...

 Ale jaki mam wybór ? Trasę pieszą która nie uwzględnia kierunkowości tak jak ktoś już napisał, czy trasę 4x4 Terenowa [np: Wrocław - Zieleniec; Międzynarodowe 76 km; Główne 2,7 km] ?
 Ja nie piszę o rekreacji, a ten kto naprawdę lubi rower to te 100-120 km to nie jest duży problem.
Niestety nikt o prawdziwych bikearach nie pamięta i dlatego często przy wyborze mapy na rower omijają AutoMape i wybierają Garmina lub TT :-(
A skoro na stronie AutoMapy jest napisane, że nawigacja lotnicza i morka są w planie to wtedy tym bardziej nie będzie to mapa tylko dla czterokołowców. Więc czemu by nie udoskonalić opcji pomijania niektórych dróg, wtedy na pewno nie tylko pasjonatom rowerowym umiliło by to życie...


       MAZUT
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2008, 10:52:34 wysłana przez MAZUT »

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2008, 12:38:20 »

 Ja sobie zrobiłem pakiet baterii 4x1,5 V i to zmieniam co jakiś czas, ale ta bateria co mam w PDA styka na jakieś 7 godzin ciągłej pracy, a jak podepnę tą paczkę baterii to odpowiednio dłużej...     

Właśnie - jak to podłączasz do pda - kupiłeś taki wtyk czy podpinasz się równolegle pod baterię? A może całkiem ją zastępujesz? I jakie ogniwa 1,5v stosujesz bo chyba AA to za mało pojemne będą? A można by tak zastosować zewnętrzną baterię np forever 1500mAh jako dodatkową. Tylko czy podłączona jako zewnętrzna to nie będą straty spowodowane tym że taka będzie doładowywać tą w pda więc tak naprawdę będzie zasilać pda pośrednio?

Co do AM - wciąż brakuje w niej konkretnego przygotowania dla roweźystów - a wydaje się to nic wielkiego dla producenta wg mnie. Potrzebny tylko odpowiedni algorytm który zmyślnie będzie pomijał właśnie drogi z większym natężeniem ruchu.

Jeszcze sprawa którą wspomniałem - czy są jakieś zmyślne "lekkie" programy służące jako kompasik wskazujący kierunek do celu i/lub rejestrujący parametry trasy - prędkość, dystans, średnie, maxymalne prędkości. Potem na podstawie takich danych wrzucam to do jakiegoś softu obrabiającego dane i robiącego np wykres (coś jak telemetria??) z danego przejazdu??? Zna ktoś takie rozwiązanie?
Napisane: Czerwiec 19, 2008, 12:32:44
[
A trasy rowerowe rzędu ponad 120km, to raczej klasa zawodnicza niż rekreacyjna ...

Eeeee, toż dalej rekreacja tylko troszkę ambitniejsza. Facet ode mnie z pracy śmiga od pszczyny pod kraków co 2-3dni a w weekendy robi 120-160km - ma 56lat i jest normalnym miłośnikiem wypraw rowerowych :)
upalony - HTC P3350 + GPS BT :/, wybuchła łaowarka - PDA działa poza ładowanie przez USB (sam port z wyciętym w kablu zasilanie działa) - chętnie sprzedam na części...
2011.05 - MDA Compact V

*

Offline radzisz

  • 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy S II
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 19, 2008, 13:13:54 »
ja też bym chętnie wykorzystał AutoMapę na rowerze  :E
póki co znalazłem http://www.oziexplorer.com/
ale płatny i kosztuje sporo.
Znalazłem również coś takiego: http://gpstuner.com/ i właśnie zaczynam testować.
Niestety też płatny, ale $$ tani więc da się jeszcze przeboleć  :)

W obu programach można skalibrować swojego jpg jako mapę, co przy wycieczkach rowerowych daje już duże możliwości.

Strony w temacie: http://gpsmaniak.com/ oraz
http://www.compuservpl.info/gps/
pozdrawiam
radzisz

ex HTC Polaris, ex MDA Compact IV, ex HTC HD2

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 19, 2008, 16:12:54 »
Radzisz - informuj na bierząco co i jak z tym programikiem :) Wygląda obiecująco
upalony - HTC P3350 + GPS BT :/, wybuchła łaowarka - PDA działa poza ładowanie przez USB (sam port z wyciętym w kablu zasilanie działa) - chętnie sprzedam na części...
2011.05 - MDA Compact V

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 19, 2008, 19:04:16 »
Co do zasilania to Ja dokupiłem sobie aku 2400mAh  (orginł 1250)    http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=97182.msg664903#msg664903  to daje  ~ 8h  pracy mio  , nooo  to już można kawałek przejechać   poza tym można by zrobić sobie coś takiego : http://www.spryciarze.pl/jak-zrobic-ladowarke-usb-na-energie-sloneczna   :wink:
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 19, 2008, 20:06:35 »
No fajne :)) Powiem szczerze że pomysł zajefajny i nawet nigdy nie pomyślałem że te lampki z ogródka za 5 zeta można tak spożytkować :)
Ale mam kilka wątpliwości:

- pierwsza: czy taki artemis nie potrzebuje więcej prądu niż może dostarczyć taka ładowarka?? U mnie P3350 ciągnie ponad 500mW gdy zapodam automapę a to już dużo jest. Choć jesli ładowarka dostarczy nawet 200mW energii to już dużo da, wydłuży się życie na baterii pewnie do całego dnia nawigowania.

- druga wątpliwość jest większa i poważniejsza. Otóż idąc tropem wikipedii
 "Baterie litowo-jonowe muszą być ładowane 2 fazowo:
ładowanie stałym prądem (0.3-0.6C) aż ogniwo osiągnie 4,20 V
ładowanie stałym napięciem 4,20 V aż prąd spadnie do zera (dla pewnych typów ogniw Li-ion o napięciu znamionowym 3,70V napięcie ładowania wynosi 4,10V na ogniwo)
Nie należy rozładowywać ogniw Li-ion do napięcia niższego niż 2,8V na ogniwo!
Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_litowo-jonowy
"



Czy zatem - budując taką ładowarkę nie pozbawiamy całości nadzoru i sterowania zawartych w elementach  ładowarki?? Ja rozumię iż głowną kontrole sprawuje PDA ale ładowarka daje impulsy ładowania, ładowarka daje właściwy prąd ładowania. Czy w ten sposób nie załatwimy po jakimś czasie baterii???

Do moderatora - wyszło nam OT - może by tak wydzielić temat i wrzucić do działu HW albo innego  właściwego??? Temat wydaje się ciekawy. Zatytułować można - "Outdoor  PDA-GPS - zasilanie w trakcie wypraw"
upalony - HTC P3350 + GPS BT :/, wybuchła łaowarka - PDA działa poza ładowanie przez USB (sam port z wyciętym w kablu zasilanie działa) - chętnie sprzedam na części...
2011.05 - MDA Compact V

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 19, 2008, 20:38:28 »
Właśnie - jak to podłączasz do pda - kupiłeś taki wtyk czy podpinasz się równolegle pod baterię? A może całkiem ją zastępujesz? I jakie ogniwa 1,5v stosujesz bo chyba AA to za mało pojemne będą? A można by tak zastosować zewnętrzną baterię np forever 1500mAh jako dodatkową. Tylko czy podłączona jako zewnętrzna to nie będą straty spowodowane tym że taka będzie doładowywać tą w pda więc tak naprawdę będzie zasilać pda pośrednio?

 Co do mojego zasilania to kiedyś dałem się nabrać na taki oto zasilacz: http://www.skleppda.pl/galerie/ladowarka-bateryjna-na-4_1703.jpg
tylko, że z wtyczką do loox-a. Od początku coś nie bardzo działać chciał bo kabel był uszkodzony, a w końcu jak w ogóle ruszyć nie chciał to wyrwałem te połączenia ze środka i poskręcałem kabelki omijając diodę, wyłącznik itd. I dobrze to działało, a teraz mam z pudełka na baterie (z allegro.pl za 3 zł.) taki pakiet jest bardziej poręczny bo kwadratowy i tańszy :) i bez żadnych zabezpieczeń przed prądem zwrotnym itp. a wtyczkę mam z tego poprzedniego co kupiłem. Mam tam 4xaku (racja nie 1,5 ale 1,2 V) firmy Panasonic typ Infinium (bo nie rozładowują się samoczynnie tak szybko jak te zwykłe. GP ma też chyba coś podobnego nazywa się Recyko.)
 Prócz tego mam też baterię 2400 ? mAh z pleckami, ktoś już tu na pdaclub o niej pisał, więc jak połączyć te dwa wynalazki ze sobą to nawet nieźle to działa :) Ale ten pomysł z ładowaniem przez panele słoneczne wygląda interesująco, chyba zacznę się rozglądać za takimi lampami ;) Zawsze można to na plecak rzucić i ładować aku. podczas marszu czy jazdy rowerem...

 A co do tematu to faktycznie trochę skręcił w bok :(
Ja nadal podtrzymuje swoje zdanie co do sposobu wyznaczania trasy i fajnie by było gdyby twórcy AutoMapy zrobili ukłon w stronę bikerów bo czasem "drobna" zmiana może wiele ułatwić i zaoszczędzić nerwów i czasu, a przecież pasjonatów rowerowych nie jest wcale tak mało.
 Nie wiem czy to dobry pomysł, ale pomyślałem sobie, że możliwość pisania własnych skryptów co do wyznaczania trasy było by dobrym pomysłem, wtedy każdy by mógł napisać swój algorytm, w jaki sposób dana trasa ma być wyznaczana, kiedy mają być dźwięki ostrzegawcze i wiele innych rzeczy.


       MAZUT
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2008, 20:41:50 wysłana przez MAZUT »

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 19, 2008, 20:57:42 »
Jeśli nie stricte pisanie skryptów samodzielnie to choć konfiguracja algorytmu z większą ilością warunków a nie tylko "omijaj autostrady" etc. No ale i tak pozostaje problem z mapami - pokrycie słabe jeśli chodzi o ścieżki - sam już znalazłem się w miejscach gdzie AM miała zielone pole, nawet byłem na asfaltowych waskich uliczkach których AM nie posiada. Do tego czy AM ma zapisane ścieżki rowerowe??? Przecież tu na ślask-podbeskidzie wiem że są piękne i fajne trasy rowerowe, jest chyba w budowie dalej Wiślana trasa rowerowa. Dla pieszych sprawa jest z grubsza prosta - na kreskę wszak tak się często nawiguje - wystarczą waipointy. A rower to nie tylko drogi o znikomym ruchu czy ściezki rowerowe - to także jazda przełajowa gdzie też brak szlaków czy tras. Tak więc problem jest wieloetapowy (nawigacja rowerowa) :
* brak zmyślnego  i przydatnego rowerzyście algorytmu
* bieda jeśli chodzi o szczegółowość AM : ścieżki rowerowe, drogi przełajowe a nawet wyasfaltowane
* kiepsko z zasilaniem jeśli chodzi o pda (ale to poboczny problem i łatwiejszy do rozwiązania)

Pytałem o prostrze programy do nawigowania ewentualnie do jazdy po waipointach, i rejestracji - poczytałem dzisiaj troszkę o tym ale... za dużo materiału naraz. Czy może ktoś poleci konkretne rozwiązanie, konkretne aplikacje etc??? Np z rodzaju map bitowych skanowanych z map topograficznych, rejestracja trasy w 3D...
upalony - HTC P3350 + GPS BT :/, wybuchła łaowarka - PDA działa poza ładowanie przez USB (sam port z wyciętym w kablu zasilanie działa) - chętnie sprzedam na części...
2011.05 - MDA Compact V

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 19, 2008, 22:07:09 »
Problem w tym, że pytasz w złym miejscu. Zapaleni rowerzyści raczej rzadko tu zagladają...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 19, 2008, 22:41:20 »
A to rowerzyści muszą tu zerkać? A właściciele PDA którzy śmigaja na rowerkach to co??? ;) Też rowerzyści.
upalony - HTC P3350 + GPS BT :/, wybuchła łaowarka - PDA działa poza ładowanie przez USB (sam port z wyciętym w kablu zasilanie działa) - chętnie sprzedam na części...
2011.05 - MDA Compact V

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 19, 2008, 23:04:26 »
A to rowerzyści muszą tu zerkać? A właściciele PDA którzy śmigaja na rowerkach to co??? ;) Też rowerzyści.

 Dobrze gada !  :ok:


       MAZUT

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 19, 2008, 23:07:37 »
Tak to też rowerzyści, tyle, że najczęściej z bladym pojęciem w kwestii programów 'na rower' ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 20, 2008, 12:50:14 »
Tak to też rowerzyści, tyle, że najczęściej z bladym pojęciem w kwestii programów 'na rower' ...

 Więc rozumiem, że masz spore doświadczenie w tych sprawach. W takim razie Twoim zdaniem jakie zmiany w AutoMapie mogły by się przysłużyć nam rowerzystom ?
Czy raczej uważasz, że nie ma problemu i jest wszystko ok ?

Cytat ze strony AutoMapy: "AutoMapa nie jest tylko nawigacją samochodową To uniwersalne narzędzie, przydatne podczas jazdy na motorze i rowerze, podróży żaglówką jak i na pieszej wędrówce."
Skoro tak to tym bardziej powinni słuchać nas bikerów bo wiemy najlepiej co jest nam potrzebne i tym bardziej ten temat na forum jest potrzebny.


       MAZUT


*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 20, 2008, 14:04:44 »
Źle rozumiesz, pisałem tylko Marcinowi, że dział AM średnio się nadaje do zadawania tego typu pytań:
Cytat: MarcinJ
Czy może ktoś poleci konkretne rozwiązanie, konkretne aplikacje etc???
Np z rodzaju map bitowych skanowanych z map topograficznych, rejestracja trasy w 3D...
A w dyskusji nt. 'AM dla rowerzystów' nie zamierzam brać udziału.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 20, 2008, 23:39:36 »

 Więc rozumiem, że masz spore doświadczenie w tych sprawach. W takim razie Twoim zdaniem jakie zmiany w AutoMapie mogły by się przysłużyć nam rowerzystom ?
Czy raczej uważasz, że nie ma problemu i jest wszystko ok ?

Cytat ze strony AutoMapy: "AutoMapa nie jest tylko nawigacją samochodową To uniwersalne narzędzie, przydatne podczas jazdy na motorze i rowerze, podróży żaglówką jak i na pieszej wędrówce."
Skoro tak to tym bardziej powinni słuchać nas bikerów bo wiemy najlepiej co jest nam potrzebne i tym bardziej ten temat na forum jest potrzebny.

nocnyMarek może i nie ma, ja za to mam - tak jeśli chodzi o zastosowania nawigacji gps z użyciem PPC w turystyce pieszej jak i rowerowej. I powiem Ci - to nie to. Na godzinę - pięć zgoda. Na dodatek posługując się nader ostrożnie i delikatnie...  Zresztą, niżej więcej na ten temat...

A te pierdoły o tym, że Automapa jest uniwersalnym narzędziem, to gruba przesada - nikt rozsądny nie brałby PPC na żaglówkę! Kilka kropel wody może załatwić na amen PPC. Nie mówiąc już o przypadkowej kąpieli... Na żagle odbiornik gps musi umieć pływać - a przynajmniej być wodoodporny (o ile nie będzie niebezpieczeństwa, że się utopi jak cegła...) Zresztą nie zauważyłem szlaków wodnych w ostatniej aktualizacji map - czyżbym coś przeoczył?

Źle rozumiesz, pisałem tylko Marcinowi, że dział AM średnio się nadaje do zadawania tego typu pytań:
Cytat: MarcinJ
Czy może ktoś poleci konkretne rozwiązanie, konkretne aplikacje etc???
Np z rodzaju map bitowych skanowanych z map topograficznych, rejestracja trasy w 3D...
A w dyskusji nt. 'AM dla rowerzystów' nie zamierzam brać udziału.

Zupełnie słusznie - dlaczego? Bo ani PocketPC ani uruchomiona na nim Automapa tak na prawdę nie nadaje się do użycia na rowerze!
No może ewentualnie do delikatnej jazdy po drogach publicznych, choć i w to wątpię. A zdecydowanie nie na MTB czy nawet do jazdy po nawet dość łatwym terenie! A piszę to opierając się na własnym doświadczeniu. Mozna dorobić "pancerny" uchwyt do PPC na dodatek wodoodporny - ale jak wtedy obsługiwać pocketa?! Ewentualnie mieć go w kieszeni i kablami słuchać komunikatów. Na dodatek zasilanie - jasne, można wpakować w kieszeń dodatkowe aku lub extendery, ale gdzie tu sens? Brak!
Do zeszłego roku używałem PPC z Russią, mapki robiłem pod siebie i na wlasny użytek. Niby było to pomocne, ale.... Zawsze było jakieś ale. Pewnego uchwytu na kierownicę raczej brak. Trzymanie w kieszeni i sprawdzanie gdzie teraz jechać przed każdym skrzyżowaniem ścieżek leśnych? Niewygodne, bo trzeba się zatrzymać... W tym roku powiedziałem sobie dość! Nazbierałem trochę grosza, zakupiłem garminowską Vistę HCx i znalazłem się w innym świecie. Zasilanie? Standardowe AA wytrzymujące do doby (choć zależy to od używania podświetlenia...), wymienić można baterie w każdej chwili i odbiornik nie gubi ani danych, ani ustawień, ani tracków, ani waypointów... Uchwyt na kierownicy (drogi - niestety... i nie wiem za co to się tak cenią?) spełnia wszystkie wymogi - mocowanie pewne, szybkie, wytrzymałe. Zakładanie jednym ruchem ręki, ściągnięcie również, jednak z naciśnięciem "listka". Nie ma prawa odlecieć, nawet przy najgorszym wypadku (a już zdarzyło się, ze rowerek pofikał sobie kilka ładnych metrów w dół...). Oczywiście wodoodporność zapewniona - deszcz nie straszny...
Na dobrą sprawę, wystarczyłby nawet odbiornik mapowy bez dodatkowej karty pamięci - wbudowana w te odbiorniki pamięć 24 MB jest w większości przypadków aż nadto wystarczająca dla przeciętnego turysty (choć eTrexy są przeznaczone głównie dla piechurów, to jednak sprawują się dobrze na rowerze - jasne, seria Edge jest dedykowana dla rowerzystów, ale jednak ja wolę mieć urządzenie dla piechurów - a właściwie uniwersalne ;) ). Dodatkowo ma się pierwszorzędny komputer podróży, zastępujący z nawiązką prymitywne "komputerki".
Co prawda może wystąpić problem z mapą, jednak jeśli ktoś ma problemy z samodzielnym skleceniem własnej (a nie jest to takie trudne, nawet mapki z routingiem po krzakach są do wykonania), to zawsze można użyć albo darmowej mapy UMP (z pokryciem jeszcze nie jest najlepiej - choc z dnia na dzień coraz lepiej :) ), albo użyć topograficznej TOPO 100 GpsManiaka (z routingiem - spora część kraju!) albo też kupić GPMapę, choć moim skromnym zdaniem, ten produkt ma służyć nawigacji drogowej...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2008, 17:31:56 wysłana przez prozor »
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

*

Offline MAZUT

  • 11
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 21, 2008, 00:06:57 »
Zupełnie słusznie - dlaczego? Bo ani PocketPC ani uruchomiona na nim Automapa tak na prawdę nie nadaje się do użycia na rowerze!
No może ewentualnie do delikatnej jazdy po drogach publicznych, choć i w to wątpię. A zdecydowanie nie na MTB czy nawet do jazdy po nawet dość łatwym terenie! A piszę to opierając się na własnym doświadczeniu. Mozna dorobić "pancerny" uchwyt do PPC na dodatek wodoodporny - ale jak wtedy obsługiwać pocketa?! Ewentualnie mieć go w kieszeni i kablami słuchać komunikatów. Na dodatek zasilanie - jasne, można wpakować w kieszeń dodatkowe aku lub extendery, ale gdzie tu sens? Brak!

 OtterBox ...
A z zasilaniem można sobie poradzić.
 Jeśli komuś zależy na nawigacji głosowej to ile musi wydać pieniędzy aby kupić takiego Garmina ? ...


       MAZUT

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 21, 2008, 00:42:23 »
OtterBox ...
 Jeśli komuś zależy na nawigacji głosowej to ile musi wydać pieniędzy aby kupić takiego Garmina

 OtterBox? Najtańszy za 250 zł (lub lepsze za 4 stówy...) oprócz rozwiązania problemu mocowania obudowy na kierownicy za dodatkowe 200 zł (czyli razem minimum 450 złociszy!!! Acha - opakowanko robi z ppc niezłą cegłę!) to jeszcze trzeba pamiętać żeby dostać sie do sterowania (wciśnięcie guzika, wytyczenie trasy itp itd...) to trzeba otworzyć przednią klapkę. Zrób to jadąc na rowerze... Nie robisz czegoś takiego jadąc? Czyli wyznaczasz trasę i jedziesz ślepo za głosem Jadźki? A jeśli chcesz przełączyć na komputer podróży (mój podstawowy ekran...) widząc prędkość, przejechane km, odległość do skrętu i celu, wysokość i tak dalej (do wyboru, do koloru). Co więcej, za dotknięciem przycisku można sprawdzić profil wysokości i umiejętnie rozplanować trasę rozkładając siły przed spodziewanym za kilkaset metrów kilkudziesięciometrowym wzniesieniem...

Naprawdę, też tak kiedyś myślałem. Wycieczka w teren, co tam na te kilka godzin, najwyżej wezmę dodatkowe akumulatory... Wycieczka w góry? Podobnie, bo przy moim łazikowaniu raczej zawsze wychodząc z rana wracam przed wieczorem...
Wierz mi - nawigacja głosowa jest dobra w samochodzie, na pieszo czy też rowerze wystarczy sygnał dźwiękowy informujący o zbliżaniu się do zakrętu (czy też poi) i o osiągnięciu punktu zwrotu (np. rozgałęzienie dróg). Zresztą masz odbiornik cały czas przed oczami, nawet bez podświetlania wszystko jest widoczne. Wystarczy rzut oka i wszystko jasne. Choć takie tłumaczenie chyba nie ma sensu, dopóki nie spróbujesz użyć przez jeden dzień turystycznego odbiornika gps.... Później już chyba nie będzie odwrotu ;).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2008, 01:01:50 wysłana przez prozor »
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/

*

Offline asneto

  • 41
  • Sprzęt: ASUS A636N
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 21, 2008, 15:55:40 »
Witam
Też używam AM także na rower. Na  forum Asusa pytałem jak zabezpieczyć Asusa A636N na rowerze (odpowiedni pokrowiec z mocowaniem na kierownicę ) ale nie udało się problemu rozwiązać. Krusell nie bardzo się do tego nadaje. Używam opcji trasa piesza bo się najlepiej sprawdza. Wyłączam wszystkie ostrzeżenia bo kiedyś Hołek krzyczał uwaga radar a z chodnika ludzie patrzyli zdziwieni. Kupiłem drugi aku i w tej chwili starcza na  4-5 godz. Liczę, że w kolejnej wersji znajdę wreszcie opcję trasa rowerowa.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2008, 15:57:26 wysłana przez asneto »
Pozdrawiam
Asneto

*

Offline prozor

  • *****
  • 1089
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowieku, nie irytuj siebie i mnie. Zgoda?
  • Sprzęt: ZTE Blade
Odp: AutoMapa - rower
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 21, 2008, 19:35:53 »
Witam
Też używam AM także na rower. Na  forum Asusa pytałem jak zabezpieczyć Asusa A636N na rowerze (odpowiedni pokrowiec z mocowaniem na kierownicę ) ale nie udało się problemu rozwiązać. Krusell nie bardzo się do tego nadaje. Używam opcji trasa piesza bo się najlepiej sprawdza. Wyłączam wszystkie ostrzeżenia bo kiedyś Hołek krzyczał uwaga radar a z chodnika ludzie patrzyli zdziwieni. Kupiłem drugi aku i w tej chwili starcza na  4-5 godz. Liczę, że w kolejnej wersji znajdę wreszcie opcję trasa rowerowa.

Ech... Potwierdzenie tylko mojego punktu widzenia - co z tego, że dla mojego A701 przenosiłem uchwyt samochodowy do roweru (trzyma naprawdę solidnie!), w przypadku ewentualności deszczu można było wpakować A701 do torebki foliowej (wersja hardcore: prezerwatywa ;) ). Dzięki temu nawet można było operować dotykiem. Czyli niby już powinno być nieźle... Jednak dalej: zasilanie na max 6h i to przy bardzo oszczędnym używaniu podświetlenia - choć na maksa, bo i tak niewiele widać było w pełnym słońcu. No właśnie widoczność - obojętnie jak się podświetli, czym jaśniej tym gorzej widać. Kolejna wada... Wyświetlacz garmina przy pełnym (choć nie tylko) słońcu praktycznie nie wymaga podświetlania....

Nie licz za bardzo na opcję trasy rowerowej. No chyba, że wprowadzą dodatkowe ścieżki rowerowe. Z drugiej strony, w garminach opcja trasy rowerowej prowadzi drogami z wyłączeniem niebezpiecznych dla rowerów (autostrady, drogi szybkiego ruchu itp.) i szlaków pieszych. Czyli teoretycznie to można zaimplementować bez większego problemu...
Jeśli chcesz się o coś zapytać, zadaj jasne i konkretnie pytanie. Ale pamiętaj żeby sprawdzić, czy wcześniej już nikt o to się nie zapytał i nie udzielił odpowiedzi... Przed zadaniem pytania, najpierw przeczytaj to: http://rtfm.killfile.pl/