Dane traffic a postoje taxi

  • 22 Odpowiedzi
  • 5027 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Dane traffic a postoje taxi
« dnia: Grudzień 07, 2009, 11:37:56 »
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2009, 11:41:56 »
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Obejrzyj miejsca postojów na Targeo, wg Twojej tezy powinny być tam całą dobę czarne plamy (prędkość ~0).
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline profos

  • 26
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Desire, Go Clever
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2009, 17:02:55 »
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Tak więc co postulujesz - zabrać taksówkarskiej braci GPS-y z AM.-czy może zakazać im stać na postojach.

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2009, 17:16:10 »
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Tak więc co postulujesz - zabrać taksówkarskiej braci GPS-y z AM.-czy może zakazać im stać na postojach.


Wydaje mi się, że kolega potas7 zasugerował w swojej wypowiedzi, że jeżeli jego obawy są słuszne i by się potwierdziły (oczywiście się nie potwierdzą, bo jak), to cała idea tego AMtraffic, zwłaszcza w miastach jest warta tyle co zeszłoroczny śnieg. Pozdrawiam fanów nowoczesnych technologii  :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2009, 17:20:33 wysłana przez Treker »

*

Offline tomek1970

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P560 + WM6.0
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2009, 23:05:48 »
Myślę że potas7 ma rację
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Przejżałem Targeo w mojej okolicy i tylko trzy szybkie przykłady:
W przykładzie pierwszym i drugim zrzuty zrobione dla przedziału czasowego 00.00 - 06.00, są to osiedlowe drogi przejazdowe, na których w tych miejscach nawet w godzinach szczytu nie występują korki, przykład trzeci zaznaczenie to teren budowy węzła drogowego, na który nie ma możliwości wjazdu zwykłym samochodem, natomiast jest to miejsce w którym oczekują na rozładunek ciężarówki dowożące materiały na budowę. O ile przykład trzeci jest dla mnie raczej jasny, czyli dane są z którejś z ciężarówek, o tyle dwa pierwsze przykłady są zastanawiające, ponieważ w tych miejscach nie kojarzę postoju taksówek (czyżby ktoś zostawiał włączony gps w samochodzie zaparkowanym w nocy pod blokiem? :worried:)
Swoją drogą zastanawia mnie jedna sprawa, w jaki sposób traffic sprawdza dane o tym z jaką średnią prędkością się poruszam, czy w przypadku gdy jadąc nocą pustą ulicą zatrzymam się na 3 minuty np, pod sklepem nie spowoduję sytuacji że w trafficu zostanie to zapisane jako korek?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2009, 23:54:08 wysłana przez tomek1970 »

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2009, 23:38:50 »
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Ja mam podobną wątpliwość  :mysli:  Słynne bus pasy na trasie Łazienkowskiej w Wawie - na łazienkowskiej korek ,wszyscy jadą około 15 km/h a bus pasem pomykają taksówki 80 km/h   :)  i zastanawiam się czy trafic nie będzie pchał ludzi na trasę " Ł" bo średnia jest duża  :mysli:   
 co prawda w targeo pokazuje tak jak trzeba  15km/h ale taksówki dopiero od niedawna mają wjazd na bus pasy i może jeszcze nie "nadgonili" średniej   . No zobaczymy  :worried:
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2009, 23:54:48 »
Szczerze mówiąc nie obawiałbym się zbytnio takich przykładów.
Po pierwsze jeszcze mi się chyba nie zdarzyło, żeby taksówkarze mieli włączony gps w trakcie kursu (choć większość go posiada).
Po drugie po bus pasie nawet jeżeli jeżdżą taksówki z włączonym przesyłaniem danych AM Traffic, to jaki jest to ułamek procenta reszty samochodów z AM? Moim zdaniem jeżeli podniesie to prędkość w szczycie o 1-5 km/h - to wszystko.
Po trzecie jeśli odcinek jest zablokowany i ma bardzo niską średnią prędkości (bo stają na nim auta obsługi budowy) to po remoncie w ciągu jednego dnia ilość samochodów przesyłających dane do serwera AM przewyższy ilość tych, na podstawie których ustalono tą dziwną średnią. Fakt, że trzeba będzie poczekać do następnej aktualizacji AM, ale takich przypadków jest stosunkowo niewiele.
Po czwarte, dane z Targeo są IMHO wynikiem pierwszego etapu zbierania danych traffic (pewnie gdzieś do końca sierpnia, czyli jeśli się nie mylę to około 3 miesięcy). Na dzień dzisiejszy (w mapach 0909) są one na pewno bardziej aktualne. Wystarczy też wejść na Targeo i poszukać np ul. 11 Listopada w Bydgoszczy, by zobaczyć, że tak naprawdę dane te są dość przypadkowe i dla wielu okresów doby nie istnieją. Myślę, że tutaj sytuacja będzie się poprawiała w miarę upływu czasu. Może też powinni podnieść granicę, powyżej której (ilość danych) dane traffic są uwzględniane na mapach. Ale tak naprawdę to my jej nie znamy.

Natomiast największym problemem na chwilę obecną wydaje się być poprawność algorytmów wyznaczania trasy  :(
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2009, 00:19:07 wysłana przez akubit »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2009, 00:08:56 »
Cytat: tomek1970
Myślę że potas7 ma rację

Nie przekonują mnie te przykłady, IMO raczej wyglądają na  dopasowane do z góry założonej tezy.
Dlaczego wybrałeś czas nocny? (0:00-6:00)
Dlaczego w ciągu dnia wygląda to inaczej?
Rano na Twardzickiego nie stoją?
A na 11 listopada przenoszą się za dnia na drugą stronę ulicy?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 08, 2009, 00:18:44 »
Nie przekonują mnie te przykłady, IMO raczej wyglądają na  dopasowane do z góry założonej tezy.
Dlaczego wybrałeś czas nocny? (0:00-6:00)
...
Zgoda, że pora ekstremalna ale warto się zastanowić czy przez to AM nie będzie w tych godzinach uprawiać dziwnych kalkulacji tras przez te ulice.
Tak jak w opisywanym onegdaj przeze mnie przykładzie http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=148272.msg1130574#msg1130574.
Dziś znowu po 18 miałem to samo.
Aż dziw człowieka bierze skąd taka kalkulacja  :O
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 08, 2009, 00:27:12 »
W przykładzie pierwszym i drugim zrzuty zrobione dla przedziału czasowego 00.00 - 06.00, są to osiedlowe drogi przejazdowe, na których w tych miejscach nawet w godzinach szczytu nie występują korki,

Faktycznie, bessęsu.
Ale takie przypadki będą się zdarzać. To nieuniknione i musi być wkalkulowane w ryzyko użytkowania Traffica. Pewnie jakaś koincydencja kliku/nastu/dziesięciu aut z włączoną AM+Traffic, które przejeżdżały tamtędy w oznaczonym czasie i napotkały jakiś wypadek, awarię, zadymę, przeszkodę, whatever.

Z drugiej strony zaś, w ogóle za dużo czerwonego koloru w okolicy o tej porze. Może błąd w bazie? Może warto zgłosić?

nocnyMarku, nie podejrzewasz chyba tomka1970 o sianie/stosowanie dywersji? To co zilustrował istotnie występuje w Targeo Traffic. I jest kompletnie nieracjonalne. Jak to się mówi - nijak nie trzyma się stolca.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 08, 2009, 00:34:41 »
Ale takie przypadki będą się zdarzać. To nieuniknione i musi być wkalkulowane w ryzyko użytkowania Traffica. Pewnie jakaś koincydencja kliku/nastu/dziesięciu aut


Miejmy nadzieję, że nie jednego  :mysli:

*

Offline tomek1970

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P560 + WM6.0
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2009, 00:49:26 »
nocnyMarku masz rację, przykłady zostały podane tendencyjnie, lecz nie dlatego że zamierzam krytykować Traffic bo mi się nie podoba, wręcz przeciwnie, zdaję sobie sprawę z tego że dane z tych godzin są szczątkowe (najprawdopodobniej w tych wypadkach są to dane z przejazdu pojedyńczego samochodu), bardziej szukam odpowiedzi na dwa pytania: w jaki sposób takie pojedyńcze przejazdy są w stanie wpływać na dane w godzinach gdy ruch jest większy oraz jak unknąć sytuacji o których pisze również ochkarol

Zgoda, że pora ekstremalna ale warto się zastanowić czy przez to AM nie będzie w tych godzinach uprawiać dziwnych kalkulacji tras przez te ulice.
Zastanawiam się czy rozwiązaniem nie byłoby aby Traffic nie brał pod uwagę danych potwierdzonych tylko jedno lub dwukrotnym przejazdem, a w przypadku większej ilości udokumentowanych przejazdów nie odrzucał wartości skrajnych, a mówiąc inaczej dla takich przypadków zamiast średniej obliczał raczej medianę.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2009, 01:15:59 »
Po pierwsze, nie wiemy ile jest warta ta wizualizacja danych na targeo.
Milcząco tu zakładacie, że w AM jest to samo, a ja już raz przekonałem się
że te dane mają się nijak do tego co jest zaszyte w AM, a teraz przekonuję sie o tym po raz kolejny.
Poniżej trasa szybka z godzin nocnych, jednak przez ten niby kompletnie zakorkowany odcinek,
Ponadto czas przejazdu pierwszych 300 metrów trasy
(zawierający ten krytyczny odcinek między Duracza a Rzeźniackiego)
w godzinach nocnych wynosi 26 sekund a np. między 17:00 a 20:00 wynosi 31 sekund,
ma się to nijak do prezentowanych na Targeo wizualizacji.


Napisane: 08-12-2009, 01:04:01
Cytat: tomek1970
nocnyMarku masz rację, przykłady zostały podane tendencyjnie

Nie przejmuj się, ja dobrałem również tendencyjnie :ok:
tendencyjnie po to, żeby pokazać że z tych danych na Targeo nic tak naprawdę nie wynika,
każdy może sobie znależć co mu pasuje i podeprzeć przykładem.

Cytat: tomek1970
Zastanawiam się czy rozwiązaniem nie byłoby aby Traffic nie brał pod uwagę danych potwierdzonych tylko jedno lub dwukrotnym przejazdem, a w przypadku większej ilości udokumentowanych przejazdów nie odrzucał wartości skrajnych, a mówiąc inaczej dla takich przypadków zamiast średniej obliczał raczej medianę.

Ale my tu przecież nie mamy pojęcia jakich algorytmów używają do uśredniania danych trafikowych,
skąd wiesz, że nie jest mniej więcej tak jak piszesz?
Ja jestem wręcz przekonany, że nie jest to zwyczajna średnia arytmetyczna,
przecież tych algorytmów nie piszą ludzie po podstawówce, a na studiach to jednak musieli statystyki trochę liznąć.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachu77

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2009, 22:26:12 »
Cały czas mnie nurtuje czy np. taksówkarze z włączona AM traffic na postoju nie zaburzają sytuacji - wprowadzając fałszywe korki.
Obejrzyj miejsca postojów na Targeo, wg Twojej tezy powinny być tam całą dobę czarne plamy (prędkość ~0).
Aby sprawdzić powyższe uwagi dzisiaj zrobiłem mały eksperyment, włączyłem w domu AM i po złapaniu sygnału GPS przy oknie zostawiłem na około 2 godziny. Następnie otworzyłem katalog z danymi traffic i okazało się, ze przez cały czas były zbierane informacje o korkach, które zapisały się w postaci sporego pliku. Ciekawe czy takie dane są w jakiś sposób korygowane? Przykład chociażby taksówkarzy, którzy mogą faktycznie wprowadzać nieświadomie błędne dane w czasie postoju.  :S

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 09, 2009, 22:43:20 »
zrobiłem mały eksperyment, włączyłem w domu AM i po złapaniu sygnału GPS przy oknie zostawiłem na około 2 godziny.

Możesz zrobić jeszcze jeden?
Powtórz eksperyment, ale włącz też zapis śladu, a po 2 godzinach:
-sprawdź wskazania komputera pokładowego, zobacz ile kilometrów i z jakimi prędkościami przejechałeś
-wyświetl ślad i zobacz jak jeździłeś wkoło domu, i jaka część tej trasy pokrywa się z siatką drogową
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 10, 2009, 15:16:07 »
Panowie, a nie wydaje sie logiczne, zeby dane typu Traffic byly zbierane w czasie nawigowania, czyli w sytuacji kiedy mamy wyznaczona jakas trase i ja pokonujemy ? Jaki bylby sens zbierania danych o ruchu w sytuacjach kiedy AM bywa wlaczona, ale nie wykorzystuje sie jej do najwazniejszego czyli jazdy w kierunku celu ? Oczywiste jest, ze wlacza sie AM, zeby cos sprawdzic, a nie nawigowac. Kazdy tak robi, jeden grzebie czesciej, inny mniej.

Wydaje mi sie, ze problem poruszany w tym watku jest sztuczny. Problematyczne moze byc jedynie wykorzystanie danych zdobywanych przez taksowkarzy podrozujacych bus pasami....


Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 10, 2009, 23:16:35 »
Panowie, a nie wydaje sie logiczne, zeby dane typu Traffic byly zbierane w czasie nawigowania, czyli w sytuacji kiedy mamy wyznaczona jakas trase i ja pokonujemy?

Nie wydaje mi się. Często włączam AM na trasach które dobrze znam i nie wyznaczam trasy, słuchanie
poleceń AM na takich trasach powodowało u mnie po czasie odruch wyłączania głosu Jadźki ze świadomości.
Tak na zasadzie "gadał dziad do obrazu ..." albo "jednym uchem wleciało, drugim wyleciało"  :wink:
Ten odruch bezwarunkowy utrwalał mi się do tego stopnia, że gdy jechałem trasą, której nie znałem
to zdarzało mi się też nie reagować na polecenia, czego konsekwencją było zbaczanie z trasy.
Dlatego żeby zachować  "wrażliwość" na komunikaty głosowe nauczyłem się nie wyznaczać tras
które znam i kasować je, gdy ciąg dalszy trasy był mi już dobrze znany.
(z drugiej strony nie chciałem wyłączać tylko głosu, żeby się nie pozbawiać ostrzeżeń)
Myślę że ponad połowę swojego przebiegu z AM przejeżdżam właśnie w ten sposób,
bez trasy ale z AM "w stanie natychmiastowej gotowości".

Nie wiem jaki procent użytkowników AM jeździ w podobny sposób, ale na pewno
gdyby producent AM nie zbierał danych traffic wtedy, gdy nie mam wyznaczonej trasy,
to traciłby znaczną część danych uzyskiwanych ode mnie.
Nawet, jeśli statystycznie rzecz biorąc,inni użytkownicy korzystają z AM bez wyznaczonej trasy
znacznie mniej ode mnie, to sądzę że traciłby wiele przydatnych danych.

A do odfiltrowywania istotnych informacji ze strumieni danych jest statystyka, analiza matematycza,
metody heurystyczne i inne, tak że nie martwiłbym się zanadto o wyniki,
narzędzi do obróbki takich danych trochę się już dorobiliśmy i z pewnością są one tutaj stosowane.

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 11, 2009, 11:31:48 »
Panowie, a nie wydaje sie logiczne, zeby dane typu Traffic byly zbierane w czasie nawigowania, czyli w sytuacji kiedy mamy wyznaczona jakas trase i ja pokonujemy ? Jaki bylby sens zbierania danych o ruchu w sytuacjach kiedy AM bywa wlaczona, ale nie wykorzystuje sie jej do najwazniejszego czyli jazdy w kierunku celu ? Oczywiste jest, ze wlacza sie AM, zeby cos sprawdzic, a nie nawigowac. Kazdy tak robi, jeden grzebie czesciej, inny mniej.

Masz rację. TT zbiera dane tylko w czasie nawigacji z zaplanowaną trasą. Już gdzieś też sugerowałem, że AM zapewne robi to identycznie. To jest proste i logiczne.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2009, 12:40:34 »
I właśnie w ten sposób jest jedynie słusznie. :E
Serio, serio, gdyż tylko przy wyznaczeniu konkretnej trasy dane traffic trafiają na serwer AM tylko z niewielką ilością danych - identyfikacja odcinka i prędkość średnia na odcinku. W przeciwnym razie strumień danych na serwer musiałby być bardzo duży, gdyż praktycznie musiałaby przez cały czas wysyłana aktualna pozycja GPS (pytanie nawet z jaką częstotliwością?) i dopiero tam obrabiana w odniesieniu do istniejącej siatki dróg (co wcale nie jest takie trywialne, biorąc pod uwagę niedokładności map i GPSa). Byłoby to rozwiązanie kosztowne dla wysyłającego dane, a nie o to chodzi.
Tak, że 'mobik', sorry ale chyba nie wprowadzą tej możliwości, choć pewnie trochę więcej danych by otrzymali. Natomiast dla Ciebie i tak nie miałoby to bezpośredniego znaczenia, bo żeby wysłać Ci dane traffic online, serwer AM musi wiedzieć gdzie chcesz jechać.

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 11, 2009, 12:59:17 »
Po pierwsze, nie wiemy ile jest warta ta wizualizacja danych na targeo.
Milcząco tu zakładacie, że w AM jest to samo, a ja już raz przekonałem się
że te dane mają się nijak do tego co jest zaszyte w AM, a teraz przekonuję sie o tym po raz kolejny.


To co napisał Marek proponuję uznac na ten moment jako święte. Moim zdaniem to co jest na targeo to jest baaaardzo stara statystyka, która nie jest aktualizowana, statystyka która opiera się na małej ilości pomiarów i nie ma nic wspólnego z rzceywistością. Np. Al. WIlanowska w Warszawie odcinek zamknięty od 9 miesięcy a na nim widac ruch.
Paweł

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 11, 2009, 13:15:25 »
Akubit nie masz racji dane SĄ zbierane przy wyłączonej nawigacji i co okreslony czas wysylane na serwer, ewentualnie podczas synchronizacji.

Mobik w pełni się z Tobą zgadzam, robię tak samo!

Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 11, 2009, 13:30:12 »
Tak, że 'mobik', sorry ale chyba nie wprowadzą tej możliwości

Że nie wprowadzą to się zgodzę, z tym że ja myśę, że nie muszą bo ... już dawno ją wprowadzili :)
Obserwowałem pliki traffic w AM 5.5.3 zarówno podczas jazdy z nawigowaniem jak i bez,
pliki na pewno powstają w obydwu przypadkach i nie zauważyłem istotnych różnic
w ich wielkości czy tempie wzrostu przy jeździe z trasą albo bez niej.
Jak to się ma do Twojego wywodu powyżej?
Jakoś mi moje empiryczne doświadczenia niespecjalnie korelują się z Twoją wersją zbierania danych traffic.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Dane traffic a postoje taxi
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 11, 2009, 14:22:27 »
Rzeczywiście, nie znam specyfikacji zbierania danych traffic i moje spekulacje na ten temat nie muszą mieć wiele wspólnego z rzeczywistością. Ale taki jest cały ten wątek i nie raz już dzięki takim rozważaniom dochodziliśmy na forum do tego, jak działają różne funkcje AM.