Czy to podchodzi pod rękojmię?

  • 25 Odpowiedzi
  • 8021 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy to podchodzi pod rękojmię?
« dnia: Sierpień 18, 2011, 10:36:46 »
Ostatnio wracałem z Mazur do Krakowa, oczywiście korzystając z AM 6.8.1g (głównie po to, żeby trafić w różne miejsca-zakamarki). Już na początku drogi program się zwiesił (...a bo to raz, ktoś sarkastycznie doda?). Po wyłączeniu/włączeniu telefonu (HTC HD) AM przestała się uruchamiać - na początku wyskakiwało okno (dobrze znane czytelnikom tego forum) "The parameter is incorrect", po zatwierdzeniu jednak program już się nie uruchamiał. Tak się złożyło, że miałem ze sobą kompa, więc przeinstalowałem AM (bez mazania katalogu) - stan się nie zmienił. Więcej czynności nie podejmowałem z braku czasu, oraz chęci pierd... urządzeniem z AM w kałużę.

Moje pytanie jest takie - czy to, że AM nie działa (bo została źle napisana, takie jest moje zdanie) - czyli nie spełnia kryteriów opisujących produkt, jest wystarczającym powodem do żądania zwrotu (może być proporcjonalnych czasowo) poniesionych kosztów za program, tytułem rękojmi? W głowie mi się nie mieści, że bulę za program, który potem w krytycznym momencie w trasie wykręca taki numer. Oczywiście musiałem skorzystać z produktu konkurencyjnego.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2011, 10:38:56 wysłana przez man4business »

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2011, 10:46:28 »
Poniżej treść umowy licencyjnej.

Cytuj
UMOWA UDZIELENIA LICENCJI NA UŻYTKOWANIE
OPROGRAMOWANIA AUTOMAPA

Definicje pojęć
UMOWA - niniejsza Umowa Licencji
PRODUCENT - Aqurat Sp. z o.o. & Geosystems Polska Sp. z o.o.
LICENCJOBIORCA - strona zawierająca niniejszą umowę z Producentem
PRODUKT - oprogramowanie, dane i inne materiały zawarte w pakiecie AutoMapa
URZĄDZENIE – urządzenie komputerowe, na którym użytkowany jest PRODUKT

PRODUCENT udziela LICENCJOBIORCY licencji (LICENCJI) na używanie PRODUKTU jedynie pod warunkiem, że LICENCJOBIORCA akceptuje wszystkie warunki zawarte w UMOWIE. Instalując lub użytkując PRODUKT LICENCJOBIORCA wskazuje swoją akceptację UMOWY.

ZACHOWANIE WŁASNOŚCI I UDZIELENIE LICENCJI
Wszelkie prawa nie udzielone wprost w UMOWIE pozostają prawami PRODUCENTA. PRODUKT jest własnością PRODUCENTA oraz firm licencjonujących swoje prawa PRODUCENTOWI i jako taki pozostaje pod ochroną odpowiednich praw autorskich. PRODUCENT i jego licencjodawcy zachowują wyłączne prawa, tytuł i własność do kopii PRODUKTU. Niniejszym PRODUCENT udziela LICENCJOBIORCY niewyłącznej LICENCJI na używanie PRODUKTU na warunkach niniejszej UMOWY bez prawa sublicencji. LICENCJOBIORCA zgadza się czynić wszelkie rozsądne starania dla zabezpieczenia PRODUKTU przed nieautoryzowanym użyciem, reprodukcją, dystrybucją i publikacją.

DOZWOLONE UŻYCIA
a) LICENCJOBIORCA może zainstalować i użytkować PRODUKT tylko na jednym URZĄDZENIU i tylko w przypadku, gdy URZĄDZENIE to jest własnością LICENCJOBIORCY i jest wykorzystywane do jego własnych potrzeb.
b) b) LICENCJOBIORCA może wykonać dwie kopie zapasowe PRODUKTU.
c)  W przypadku nabycia PRODUKTU wraz z URZĄDZENIEM (LICENCJA OEM) LICENCJOBIORCA ma prawo używać PRODUKT wyłącznie na tym URZĄDZENIU. LICENCJOBIORCA może przenieść prawa i obowiązki wynikające z LICENCJI OEM tylko wraz z przeniesieniem własności URZĄDZENIA.

UŻYCIA NIEDOZWOLONE
a) LICENCJOBIORCA nie ma prawa PRODUKTU sprzedać, wypożyczyć, wynająć, sublicencjonować, przekazać, używać na zasadzie dzielenia czasu użytkowania, w całości lub w cześci, prezentować publicznie ani umożliwiać dostęp do PRODUKTU osobom nie posiadającym LICENCJI na użytkowanie PRODUKTU.
b) LICENCJOBIORCA nie ma prawa rozkodowywać, dekompilować, dezasemblować oprogramowania zawartego w PRODUKCIE, ani też czynić prób złamania, usunięcia lub ominięcia programowych kodów zabezpieczających PRODUKT.
c) LICENCJOBIORCA nie ma prawa usuwać ani zmieniać oznaczeń PRODUCENTA ani znaków towarowych na PRODUKCIE.

ZAKOŃCZENIE UMOWY
LICENCJOBIORCA może rozwiązać UMOWĘ w każdej chwili poprzez zwrot kompletnego PRODUKTU do PRODUCENTA. PRODUCENT może rozwiązać UMOWĘ z powodu istotnego naruszenia UMOWY przez LICENCJOBIORCĘ. Zakończenie UMOWY po okresie gwarancyjnym nie skutkuje zwrotem kwoty zapłaconej za LICENCJĘ.

OGRANICZONA GWARANCJA
PRODUCENT gwarantuje, że media na których dostarcza PRODUKT są i pozostaną wolne od defektów materiałowych lub wykonawczych podczas normalnego użytkowania przez okres dziewięćdziesięciu (90) dni od daty zakupu. W przypadku stwierdzenia wad, które nie powstały z winy użytkownika, PRODUCENT według własnej decyzji wymieni PRODUKT na wolny od wad lub zwróci cenę zapłaconą przez LICENCJOBIORCĘ.
PRODUCENT dołożył wszelkich starań aby dostarczyć PRODUKT wraz z dokładnymi danymi oraz zapewnić jego bezawaryjne działanie. Niemniej jednak LICENCJOBIORCA akceptuje fakt, że PRODUKT może zawierać pewna liczbę błędów, usterek, pominięć lub nieprawidłowości. Dlatego też PRODUCENT ani jego odpowiedni licencjodawcy nie zachęcają do polegania na danych i funkcjach zawartych w PRODUKCIE. LICENCJOBIORCA powinien zawsze weryfikować dane z innymi informacjami i mapami. Dane zawarte w PRODUKCIE mogą zostać zmienione bez uprzedzenia.
PRODUCENT nie gwarantuje zgodności PRODUKTU z potrzebami lub oczekiwaniami LICENCJOBIORCY, użytkowania PRODUKTU bez zakłóceń, ani też, że nieprawidłowości będą lub mogą być usunięte. Dla wygody LICENCJOBIORCY w PRODUKCIE zawarte zostały liczne technologie programistyczne, takie jak na przykład wyznaczanie najszybszej drogi z miejsca A do B. Technologie te dostarczone są na zasadzie 'TAKI JAKI JEST', bez żadnych gwarancji jakiejkolwiek natury. PRODUCENT i licencjodawcy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek faktycznych lub domniemanych defektów tych technologii lub ich zastosowania w PRODUKCIE. Wszelka taka odpowiedzialność jest niniejszym WYŁĄCZONA. Za wyjątkiem wyżej wymienionych ograniczonych gwarancji, PRODUKT dostarczony jest na zasadzie 'TAKI JAKI JEST', bez żadnych gwarancji, wyrażonych ani domniemanych, włącznie z ale nie ograniczając się do domniemanych gwarancji przydatności do konkretnych celów.

WYŁĄCZNE ODSZKODOWANIE I OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Całkowita odpowiedzialność PRODUCENTA i całkowite odszkodowanie LICENCJOBIORCY w czasie trwania okresu gwarancyjnego stanowi wymiana PRODUKTU lub zwrot opłaty licencyjnej opisane powyżej w ograniczonej gwarancji. PRODUCENT nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe pośrednio, przypadkowo lub w następstwie użytkowania PRODUKTU przez LICENCJOBIORCĘ, nawet jeśli PRODUCENT zostanie poinformowany, że istnieje możliwość powstania takich szkód.

ZRZECZENIE SIĘ
Żadne opóźnienie ani niepowodzenie ze strony PRODUCENTA w dochodzeniu swoich praw lub odszkodowań wynikających  z UMOWY nie może być uznane za zrzeczenie się przyszłych lub innych prób dochodzenia takich praw lub odszkodowań przez PRODUCENTA.

HIERARCHIA WAŻNOŚCI
Warunki zawarte w niniejszej UMOWIE będą traktowane jako ważniejsze niż ewentualne kolidujące z nimi warunki zawarte w dokumentach zamówienia, zakupu lub innych porozumieniach o ile strony UMOWY nie ustalą inaczej.

WŁAŚCIWOŚĆ PRAWNA
Wszelkie spory dotyczące praw i obowiązków związanych z niniejszą UMOWĄ będą rozstrzygane zgodnie z prawem handlowym kraju, w którym zakupiono licencję za wyjątkiem praw autorskich, patentowych oraz ochrony znaków towarowych. Te zaś będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim oraz odpowiednimi traktatami i konwencjami międzynarodowymi.

CAŁOŚĆ UMOWY
Strony zgadzają się, że niniejsza UMOWA stanowi wyłączne i kompletne porozumienie pomiędzy stronami w sprawie, której dotyczy, zastępuje wszelkie poprzedzające ją UMOWY, uzgodnienia i porozumienia pomiędzy PRODUCENTEM i LICENCJOBIORCĄ oraz, że jest ważna, skuteczna i wiążąca obie strony UMOWY.

Przeanalizuj i powodzenia! 

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2011, 10:52:29 »
Ten kawałek brzmi zachęcająco:

Cytuj
ZAKOŃCZENIE UMOWY
LICENCJOBIORCA może rozwiązać UMOWĘ w każdej chwili poprzez zwrot kompletnego PRODUKTU do PRODUCENTA.

Czy ktoś (pytam o praktykę) "rozwiązał umowę" i dostał kasę? Bo powiem tak - wolę produkt z gorszymi mapami ale działający, niż produkt z najlepszymi mapami (beznadziejnym interfejsem), ale w ogóle nie działający (stan na dziś). Porady supportu typu "sformatuj sobie kartę" muszę skwitować śmiechem. To tak samo, jakby radzić posiadaczowi komputera, żeby przeinstalował cały OS i zmazał wszystkie inne programy.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2011, 11:42:28 »
[...] Więcej czynności nie podejmowałem z braku czasu, oraz chęci pierd... urządzeniem z AM w kałużę.

Tylko jak bedziesz dochodzil swoich praw, to im sie nie chwal, ze tak traktujesz wlasny sprzet... Bez problemu Ci wtedy udowodnia, ze to nie wina AM, a wlasnie urzadzenia traktowanego niezgodnie z przeznaczeniem.

*

Konrad4x

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2011, 12:10:43 »
..na początku wyskakiwało okno (dobrze znane czytelnikom tego forum) "The parameter is incorrect", po zatwierdzeniu jednak program już się nie uruchamiał. Tak się złożyło, że miałem ze sobą kompa, więc przeinstalowałem AM (bez mazania katalogu) - stan się nie zmienił. Więcej czynności nie podejmowałem z braku czasu, oraz chęci pierd... urządzeniem z AM w kałużę.
Kolego zanim wyrzucisz AM w kałużę to pozwól, że podejmę się próby udzielenia ci pomocy  :wink: Jeżeli wyskakuje ci ten komunikat oznacza to na 90%, że masz coś nie tak z czasem systemowym windowsa w swoim HTC (ze strefą czasową). Tapnij palcem w zegar na pulpicie i zmień opcję z "moja lokalizacja" na tę drugą opcję z nazwą Twojego miasta. U mnie wygląda ten ekran tak jak na obrazku. Daj znać, czy pomogło.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2011, 12:14:04 wysłana przez Konrad4x »

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 18, 2011, 12:45:40 »
Niestety nie mogę sprawdzić tego w sytuacji, która wcześniej miała miejsce - zmazałem (już po przyjeździe) cały katalog z AM + pliki z katalogu 2577. Potem zainstalowałem jeszcze raz - po takiej "masakrze" uruchamia się poprawnie. Jedyne co mogłem sprawdzić, to ustawić strefę czasową na Londyn - i jak tak uczynię, AM uruchamia się nadal (więc chyba to nie było to wtedy...).

*

Konrad4x

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2011, 13:49:09 »
u mnie to co ci napisałem pomogło na ten komunikat

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2011, 13:56:31 »
Dzięki za sugestię. Jednak czy to oznacza, że gdybym miał AM europejską, wyjechał w inną strefę czasową, przestawię zegar - to AM przestanie (potencjalnie) działać??  :O

*

Konrad4x

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2011, 14:17:36 »
Dzięki za sugestię. Jednak czy to oznacza, że gdybym miał AM europejską, wyjechał w inną strefę czasową, przestawię zegar - to AM przestanie (potencjalnie) działać??  :O
Słuchaj nie wiem, po prostu miałem problem z AM jak wróciłem z wakacji w Grecji, gdzie HTC oczywiście sam zmienił mi czas z tamtejszego na nasz. Nie wiem, nie znam się. Zadzwoniłem do infolinii AM, powiedziałem jaki mam komunikat. Koleś z drugiej strony niesympatycznym, olewczym i znudzonym tonem natychmiast fachowo mi powiedział gdzie leży problem. Tzn nie powiedział mi jak mam sobie go naprawić, tylko rzucił krótkie hasło, że mam ustawioną niepoprawną strefę czasową. Jak sobie ustawię na naszą to problem w AM zniknie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2011, 14:19:27 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2011, 17:00:54 »
LICENCJOBIORCA akceptuje fakt, że PRODUKT może zawierać pewna liczbę błędów, usterek, pominięć lub nieprawidłowości. Dlatego też PRODUCENT ani jego odpowiedni licencjodawcy nie zachęcają do polegania na danych i funkcjach zawartych w PRODUKCIE. LICENCJOBIORCA powinien zawsze weryfikować dane z innymi informacjami i mapami. Dane zawarte w PRODUKCIE mogą zostać zmienione bez uprzedzenia.
PRODUCENT nie gwarantuje zgodności PRODUKTU z potrzebami lub oczekiwaniami LICENCJOBIORCY, użytkowania PRODUKTU bez zakłóceń, ani też, że nieprawidłowości będą lub mogą być usunięte.

Producent niczego nie gwarantuje i nie obiecuje, kupujesz i masz nadzieję że będzie działało.
To jest tak jak z wzywaniem policji lub pogotowia - Robisz to na własną odpowiedzialność.

*

Konrad4x

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2011, 18:50:03 »
Producent niczego nie gwarantuje i nie obiecuje, kupujesz i masz nadzieję że będzie działało.
Czemu tak pesymistycznie, cos producent gwarantuje, czytamy w tym samym dokumencie tylko wcześniej:

PRODUCENT gwarantuje, że media na których dostarcza PRODUKT są i pozostaną wolne od defektów materiałowych lub wykonawczych podczas normalnego użytkowania przez okres dziewięćdziesięciu (90) dni od daty zakupu.

A, że media na których dostarcza produkt, to generalnie kawałek dysku twardego na kompie producenta, więc tutaj klient może być spokojny o jakość. Chociaż pamiętamy, że zdarzały się błędne instalki, które były rychło zmieniane, ot taka amatorszczyzna  :E

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 18, 2011, 19:30:55 »
1. to użytkownicy  nie umieją obsłużyć programu - nie czytają instrukcji, źle ustawią program było już kilku którzy chcieli udowodnić swoje racje ale im się nie udało (ostatnio mnie rozbawił nawet wątek o dwóch takich samych HD2 które się takie same nie okazały)  :grin:
2. wielu nie umie obsłużyć sprzętu
a pretensja do AM

wiem bo trochę się na tym forum jest a i doświadczenia z pracy też się ma .....
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2011, 00:16:02 »
Tak, morette, tak. Rozumiemy Cię, tak musisz.

Takie coś dla przeciwwagi.
Cytuj
LICENCJOBIORCA nie gwarantuje prawdziwości środków pieniężnych. Za ich jakość odpowiada PRODUCENT.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 19, 2011, 09:10:02 »
Izaw czy morette napisał coś nie tak?

Ilu tu już było takich co na ostro pisało wątki o fatalnym działaniu AM, a po kilku postach było tak:

1) złe kategorie miplotraffic
2) złe ustawienia profilu
3) wczytany niewłaściwy plik do synchronizacji
4) niezbędny upgrade softu urządzenia
5) niezbędne szkolenie użytkownika z obsługi urządzenia
 

*

Offline robertpiaty

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Cruser Alpha B50
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 19, 2011, 12:04:20 »
Ale patrząc na to z drugiej strony ile razy było też tak, że po instalacji AM trzeba było dokonać wielu zmian w ustawieniach, żeby dało się w ogóle z programu korzystać. Mam tu na myśli m.in. takie kwiatki jak ręczne ustawienie portu dla GPS czy wyłączenie synchronizacji czasu z GPS. Jakoś nie wyobrażam sobie takiej sytuacji że kupuje M$ Office i dla Worda muszę oddzielnie definiować port drukarki, układ klawiatury itd. Ja po prostu instaluje program i on sam w pełni się integruje z systemem i mogę go bez dodatkowego grzebania w ustawieniach używać.

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 19, 2011, 14:35:20 »
Program się "sam" zintegruje z systemem, o ile system operacyjny na to pozwala. W tym cały problem. To, że w ogóle masz wybór portu i szybkości GPS czy ustawień synchornizacji zegara wynika z niedoskonałości WinMo i WinCE. W wersji na iPhone'a czy też (hipotetycznie) Androida nie ma takich problemów.

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 19, 2011, 16:37:11 »
Ale patrząc na to z drugiej strony ile razy było też tak, że po instalacji AM trzeba było dokonać wielu zmian w ustawieniach, żeby dało się w ogóle z programu korzystać. Mam tu na myśli m.in. takie kwiatki jak ręczne ustawienie portu dla GPS czy wyłączenie synchronizacji czasu z GPS. Jakoś nie wyobrażam sobie takiej sytuacji że kupuje M$ Office i dla Worda muszę oddzielnie definiować port drukarki, układ klawiatury itd. Ja po prostu instaluje program i on sam w pełni się integruje z systemem i mogę go bez dodatkowego grzebania w ustawieniach używać.

Oj. Jakbyś popracował na helpdesku MS lub jakiekolwiek dużej firmy, to takie proste problemy jak reinstalacja sterowników po instalacji programu, to jeden z prostszych problemów.
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline robertpiaty

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Cruser Alpha B50
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 19, 2011, 22:14:25 »
Oj. Jakbyś popracował na helpdesku MS lub jakiekolwiek dużej firmy, to takie proste problemy jak reinstalacja sterowników po instalacji programu, to jeden z prostszych problemów.

Nie pracuje na żadnym helpdesku, ale też nie jestem fanatycznym miłośnikiem AM. Skoro AM jest w stanie z automatu wykryć port to czemu od razu w ustawieniach od razu go nie ustawia tylko ustawia na "auto" (były przez to problemy z działaniem AM)? Skoro było wiadome, że może występować problem przy zaznaczonej opcji synchronizacji czasu z GPS to czemu domyślnie nie było to odznaczone?

Dla przeciętnego Kowalskiego (z całym szacunkiem dla wszystkich Kowalskich) program ma po prostu działać i nawigować do wyznaczonego celu.

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 20, 2011, 01:31:01 »
Czyli według ciebie prościej (i taniej) jest wytłumaczyć stu "kowalskim" jak sprawdzić nr portu na którym ma GPS i go ustawić niż jednemu jak przestawić z AUTO na nr portu.

Jakby na 100 sprzedanych licencji 51 zadzwoniło z tym problemem, to by zmienili. Póki będzie dzwonić 49 nic się nie zmieni.

Nie pasuje ci takie podejście, to zmień na inny program (z identycznym podejściem do klienta)
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 20, 2011, 09:33:50 »
powiem krotko. nie obejmuje tutaj rekojmia ani reklamacja. mozesz dochodzic swoich praw w sadzie cywilnym, jednakze nie wiem czy ktos sie podejmie takiej sprawy. kazde pismo od adwokata do od 150 do 500 zl, oczywiscie jak wygrasz wiecej to sobie pokryjesz te koszta, ale niestety wg moich zalecen, szkoda zachodu
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline robertpiaty

  • **
  • 101
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Cruser Alpha B50
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 20, 2011, 09:51:28 »
Mi chodziło o to, że skoro AM już coś udało się wykryć (obok napisu "AUTO" widać numer portu) a autorzy programu wiedzieli że jest błąd w ustawieniu "auto" to program sam mógł ustawić sobie ten port na konkretną wartość - proste, bezbolesne i bez potrzeby tłumaczenia choćby 1 osobie co trzeba zrobić żeby działało. Przecież to powinno najbardziej zależeć autorowi programu, aby jego program działał bezbłędnie dla jak największej liczby osób, a nie na tym by jak najwięcej ludzi do nich pisało/dzwoniło z opisem błędu o którym już wiedzą.

Kiedyś jak mnie jakiś znajomy pytał jaki wybrać program do nawigacji to polecałem AM. Ale później co musiałem się nasłuchać o jego działaniu to moje, z resztą sam doświadczałem nie raz problemów. Np. jechałem prawie 100 km (zawziąłem się) gdzie AM non stop rozglądała się i wyznaczała trasę. Problem występował również na demie trasy. Zgłaszałem to przy każdej wersji beta i finalnej i dopiero przy 2 lub 3 z kolei wersji finalnej problem został naprawiony. :evil:

Co do zmiany programu to czekam na tą wersję finalną. Mam 2 licencje i 1 mi się kończy we wrześniu. Jak nadal będzie mi się czasami wieszał program przy wybieraniu punktu docelowego (instalacja na świeżo sformatowaną kartę, ustawienia wszystkie domyślne oprócz ostrzeganiu i wyświetlaniu POI, nawet skórkę mam oryginalną) to dam szansę wykazania się konkurencji.

Wracając do wątku to zgadzam się z edmunem - szkoda zachodu - mała kwota do odzyskania, a być może większa do stracenia oraz poświęcony czas.

Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:25:19 »
Nie wiem po co dyskusja w tym wątku dryfuje w kierunku narzekania na błędy użytkowników. Telefon ma oryginalny firmware, aktualnie nie używam MIPLO. Nic nie kręciłem ani nie zepsułem. AM się zawiesiła i po restarcie już nie uruchomiła. Ba, nawet po powtórnej instalacji się nie uruchomiła. Jeśli właściwą procedurą w takiej sytuacji jest zmazanie całego programu i instalacja na czysto, to bardzo źle świadczy o programie, niestety. Z czysto konsumenckiego punktu widzenia jest to nie do zaakceptowania, że w trasie, w ważnym momencie, program nagle kompletnie wysiada. Licencję przedłużałem ostatnio (właśnie na ten wyjazd), ale trudno, odżałuję. Natomiast reklamy AM na pewno robić nie będę, wręcz przeciwnie.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 20, 2011, 10:28:43 »
Mi chodziło o to, że skoro AM już coś udało się wykryć (obok napisu "AUTO" widać numer portu) a autorzy programu wiedzieli że jest błąd w ustawieniu "auto" to program sam mógł ustawić sobie ten port na konkretną wartość
AM przypisana do kartyu ma działąć na każdym sprzęcie do którego zostanie włożona.
Jeśli raz uruchomiona zapisywała by port na stałe, to szanse że uruchomi się bezboleśnie na innym sprzęcie są dość znikome.
Program musiałby sprawdzać czyznajduje się na tym samym sprzęcie co poprzednim razem i jeśli nie to uruchamiać procedurę poszukiwania portu.
To już wcale nie jest prostsze niż to co mamy teraz.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 20, 2011, 11:59:56 »
Izaw czy morette napisał coś nie tak?

Ilu tu już było takich co na ostro pisało wątki o fatalnym działaniu AM, a po kilku postach było tak:

1) złe kategorie miplotraffic
2) złe ustawienia profilu
3) wczytany niewłaściwy plik do synchronizacji
4) niezbędny upgrade softu urządzenia
5) niezbędne szkolenie użytkownika z obsługi urządzenia

Sorki, ale taki produkt, który trzeba _po czystej_ instalacji konfigurować i odprawiać nad nim różne czary to nie ejst program "user friendly", A AM ma chyba być takim produktem, ma przeprowadzić użytkownika z punku A do punktu B, bez podpunktów z Twojego postu. To nie jest jakiś wyspecjalizowany program np. do obsługi wtryskarki, który tak BTW też nie jest specjalnie skomplikowany, tylko program do nawigacji.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 20, 2011, 18:51:33 »
Sorki, ale taki produkt, który trzeba _po czystej_ instalacji konfigurować i odprawiać nad nim różne czary to nie ejst program "user friendly", A AM ma chyba być takim produktem, ma przeprowadzić użytkownika z punku A do punktu B, bez podpunktów z Twojego postu. To nie jest jakiś wyspecjalizowany program np. do obsługi wtryskarki, który tak BTW też nie jest specjalnie skomplikowany, tylko program do nawigacji.

I tu się z tobą nie zgodzę. Większość zależy  od sprzętu. U mnie jedyne dwie zmiany systemowe (zmiany skórki, profilu prędkości nie liczę) jakie były wykonane przez 2.5 roku użytkowania to "przydział pamięci" po zmianie ROMU z WM6,0 na WM6,1 i co za tym idzie mniejszej pamięci dla programów oraz szybkości portu GPS po zmianie firmware odbiornika. Dla mnie jest program "user-friendly" 
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Czy to podchodzi pod rękojmię?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 21, 2011, 01:21:17 »
Sorki, ale taki produkt, który trzeba _po czystej_ instalacji konfigurować i odprawiać nad nim różne czary to nie ejst program "user friendly"...
źle zrozumiałeś jachraniaka
Największe problemy z AM mają Ci, co właśnie grzebią w AM i MiploTrafficu bez zastanowienia.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .