PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Roger from Cracow w Marzec 14, 2011, 14:25:52
-
Jestem legalnym użytkownikiem automapy któremu wygasła subskrypcja, wersja mapy 6.6.0 i na te chwile osobiście nie odczuwam potrzeby robienia aktualizacji. Odkryłem natomiast, że wraz z końcem ważności subskrypcji zostałem odcięty od danych LiveDrive w zasadzie mi na nich nie zależy bo w mojej ocenia działa to średnio. Niemniej jednak maiłem do tej pory włączoną usługę i wysyłałem te dane do centrum w trakcie jazdy. Niestety jak się okazuje AM bardzo chętnie korzysta z tych danych ale niestety tylko bierze. Nic nie dając w zamian. Przypominam, że cały ten system działa wyłącznie dzięki użytkownikom AM i w pewnym stopniu za ich pieniądze (wysyłka danych). Cóż wydaje mi się, że biorąc coś od kogoś wypadało by dać coś w zamian... OK powiedzmy LiveDrive to wersja ekskluziw tylko da posiadaczy aktualnej subskrypcji...
Kolejne rozczarowanie. Dane SmartRoutes - cóż do nich po wygaśnięciu subskrypcji też nie mamy prawa poprzez aplikację AMcenter a chcę podkreślić, że wciąż jestem LEGALNYM użytkownikiem. Nasuwa się zatem pytanie czy ja jestem legalnym użytkownikiem AM ? Bo podobno dane o ruchu są dostępne dla wszystkich legalnych użytkowników programu za którego poczuwam się i ja skoro wydałem xxx złotych na program + xxx złotych na chyba już dwie subskrypcje...
W zasadzie te wnioski plus kilka kuriozalnych przypadków wytyczenia przez AM trasy i pogonienia mnie przez kompletnie źle dobrane objazdy i to w godzinach około 5 rano gdzie mowy o żadnych korkach po prostu niema bardzo mocno mnie rozczarowały i dały do myślenia czy warto dalej trzymać się tak kurczowo tego systemu.
PS w zasadzie kilka z tych notorycznie źle wyznaczanych tras miałem okazję sprawdzić w różnych warunkach na swoim podwórku w Krakowie przy różnych ustawieniach AM i po prostu nic nie osiągnąłem. Dla bywalców np. trasa rejon Opolskiej i bzdurne objazdy przez ul. Zdrowa potem przeskoki przez osiedla i jakby brak informacji o istnienie wiaduktów na skrzyżowaniu z 29 Listopada.
-
Taki to juz niestety system. To samo tyczy sie Miplo, tworza go legalni uzytkownicy Automapy, po wygasnieciu licencji Miplo tez powie: pocaluj sie w cztery litery, nie masz waznego Miplo kodu. I to nic ze maja dzieki Tobie xxx danych.
-
Kolego Roger... masz rację jak dla mnie w 100% . To nie jest delikatnie mówiąc w porządku. gdyż jesteś legalnym użytkownikiem programu. Po wygasnięciu subskrypcji nie dałbym ci możliwości aktualizowania programu do nowej wersji oraz do nowszych map, natomiast dostęp do SR oraz LD powinieneś mieć zachowany do czasu zachowania kompatybilności formatu tych danych z Twoją wersją programu.
-
Popieram szanownych przedmówców.
-
Oczywiście popieram. Przykre, że nic to nie da.
-
Od kilku lat systematycznie opłacałem AM , właśnie kilka dni temu skończyła się subskrypcja i nie opłaciłem bo jeszcze nie ma nowej wersji mapy, w nagrodę wyłączono mi AM Center. Też jestem zaskoczony bo przecież jestem legalnym użytkownikiem ostatniej wersji mapy ( nadal aktualnej).
Ponadto kilka razy dziennie pokazywał się bardzo niemiły komunikat abym zapłacił.
Na szczęście kilka dni temu w gazecie była mapa Navigo w cenie 7 zł. z gazetą. Po wgraniu okazało się, że posiada numerację budynków okolicy mojego miejsca zamieszkania, a muszą dodać, że najnowsza AM nie posiada takiej numeracji. Zrobiłem około 300 km i powiem, że jak na taką cenę jest bardzo dobrze, jedynie co mi przeszkadza to wielkość pokazywanej drogi, jest stanowczo za mała.
-
Miałem również coś napisać, ale użyłem klawisza Delete bo kolejny raz ktoś mi napiszę, że się chorobliwie czepiam lub "robię kupkę w jeszcze podobno ciepłe gniazdko".
Poprzestanę na stwierdzeniu: popieram przedmówców.
-
Jeszcze krócej napiszę że: zdecydowanie popieram, a obecny stan rzeczy jest dla mnie wręcz kuriozalny. :shock:
-
Dane SmartRoutes - cóż do nich po wygaśnięciu subskrypcji też nie mamy prawa poprzez aplikację AMcenter a chcę podkreślić, że wciąż jestem LEGALNYM użytkownikiem. Nasuwa się zatem pytanie czy ja jestem legalnym użytkownikiem AM ? Bo podobno dane o ruchu są dostępne dla wszystkich legalnych użytkowników programu za którego poczuwam się i ja skoro wydałem xxx złotych na program + xxx złotych na chyba już dwie subskrypcje...
Informacje dla prasy z 24.05.2010 http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=215966 (http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=215966)
"AM Center pobrać mogą wszyscy użytkownicy AutoMapy ze strony www.Miplo.pl (http://www.Miplo.pl)"
Informacje dla pracy z 16.02.2011 http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=227737 (http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=227737)
"Najnowsza wersja AutoMapa Center dostępna jest bezpłatnie, dla wszystkich legalnych użytkowników, na stronie www.AutoMapa.pl (http://www.AutoMapa.pl)."
Z bazy wiedzy:
[D1] Do czego uprawnia licencja?
"Licencja" uprawnia do bezterminowego korzystania z programu AutoMapa. Dozwolone jest korzystanie z tej wersji programu oraz map, które otrzymano w momencie zakupu. Aby zaktualizować program oraz mapy do nowszej wersji, trzeba posiadać aktywną subskrypcję.
[D2] Czym jest subskrypcja?
Subskrypcja upoważnia do pobierania aktualizacji map oraz programu oraz korzystania z usług dodatkowych, takich jak np. dane LiveDrive!.
Jestem przekonany, że w "usługach dodatkowych" zawiera się również aktualizacja danych SR. Może nam się nie podobać takie podejście producenta, ale ja nie widzę tu nic nieuczciwego. To normalne i chyba wszystkie płatne programy tak mają, że po wygaśnięciu subskrypcji nie można korzystać z wszystkich funkcji.
-
He He - skąpy dwa razy traci :mrgreen: - widać nie zależy im na jak największej ilości "zbieraczy danych statystycznych", oraz na zadowoleniu klienta, czyli kolejny przykład mentalności Kalego :P.
-
Zgadzam się zarówno ze statlerem jak i Darkphem.
-
Zgadzam się ze statlerem - nie ma w tym nic nieuczciwego. Rozważanie zagadnienia w kategoriach uczciwości tu nie ma zastosowania. Możemy dyskutować na tym czy takie podejście do tematu służy rozwojowi usługi, czy nie.
Ciut przydługa dygresja:
Dziś musiałem pokrążyć po południowych rubieżach Warszawy. Ponieważ DK8 już na wysokości Janek zakorkowała się na sztywno wielu kierowców pojechało przez Falenty i Dawidy do Puławskiej. Efekt był taki, że w wymienionych miejscowościach bardzo dużo dróg miało warstwę LD. Co oznacza, że wbrew temu co piszą (niektórzy na forach), ludzie mają zaufanie do technologi i z niej korzystają a gdy korzystają to robi się fajnie. Dane były dokładne, tam gdzie były pozytwne kolorki się jechało, gdzie był czerwony - czołganie, a tam gdzie czarny wiadomo...
Przypuszczam że zawdzięczamy to tylko i wyłącznie legalnym i aktualnym userom AM. Piraci nie korzystają z LD bo nie mają pożytku, poza tym pewnie troszkę się boją. Ci bez ważnej subskrypcji nie mają też żadnej wartości dodanej więc po co mieli by wysyłać dane? Żeby mieć rachunek za transmisję danych? :E
Co by dało udostępnienie LD userom z mapami np 6.0? Jak miały by być wyświetlane? Pól biedy jeśli stara infrastruktura została, ale co jeśli całkowicie zmieniło się otocznie? Niebieski czy inny pasek przez pola? Przecież w mapie sprzed roku czy dwóch nie ma tej tej trasy, ronda czy wiaduktu nad rondem... Może gdzieś tam na zachodzie, gdzie infrastruktura dróg mało się zmienia miałoby to sens... Ale u nas? Poza tym jestem ciekaw czy TomTom udostępnia dane Live userom którym wypaliła się subskrypcja. A jednak w takich Niemczech ludzie śmigają na TT... Dlaczego? Bo dane są prawdziwe. Dlaczego są prawdziwe? Bo wszyscy mają aktualną subskrypcję. Musi być dużo legalnych i aktualnych licencji w ruchu połączonych z serwerami żeby dane były dobre, a żeby było dużo legalnych i aktualnych licencji to trzeba ich czymś przyciągnąć - najłatwiej dokładnymi danymi czekającymi na serwerach na nowego kolejnego usera.
Nie wiem jak Aqurat chce osiągnąć ten cel, sytuacja wydaje się patowa. Chociaż ja widzę jakieś światełko w tunelu patrząc jak wyglądają warstwy LD w Wa-wie i najbliższych okolicach.
-
W TomTomie żeby pobierać/wysyłać dane aktualizujące mapy (Map Share) oraz wysyłać dane statystyczne nie trzeba się logować - czyli może to zrobić każdy.
Pobieranie danych Map Share działa jeżeli się nie mylę przez rok dla starych map.
Dostęp do płatnych serwisów jest dostępny dopiero po uwierzytelnieniu (zalogowaniu się użytkownika).
-
@jachraniak
Czy w programie, w którym masz możliwość zmiany dostawcy mapy też nie dostaniesz komunikatów?
Traffic to nic innego tylko odpowiednio zinterpretowany wizualnie ślad. Nie ma różnicy czy jest droga czy nie.
Czy ktoś korzystający z normalnego wydania AM /nie beta/ i posiadający starsze wydanie mapy jest pozbawiony trafficu?
-
Podsumowując dyskusję dla mnie to jest nie uczciwe. I primo wyłączyłem wysyłanie danych LD a secondo nie mam najmniejszego zamiaru robić już aktualizacji. Generalnie zmienię system nawigacji na inny a swoją AM odsprzedam wraz z telefonem innemu użytkownikowi. Do tej pory zawsze zostawiałem sobie AM na nowym telefonie. Wniosek strata dwóch potencjalnych klientów, strada raczej mało istotna informacji o LR od dwóch osób; klienta i potencjalnego kupca. I moje pełne zaangażowanie w informowaniu potencjalnych kupców AM o faktycznym stanie, że w cenie nawigacji mamy abonament na dane o ruchu jedynie na rok. Bo przypuszczalnie mało osób bierze to pod uwagę przy kupnie programu.
Pozdrowienia
-
Podsumowując dyskusję dla mnie to jest nie uczciwe. ...
Nieuczciwe byłoby, gdybyś nie został o tym uprzedzony w momencie zakupu licencji.
Nikt Cię nie oszukał - bez przesady.
-
Traffic to nic innego tylko odpowiednio zinterpretowany wizualnie ślad. Nie ma różnicy czy jest droga czy nie.
Czy ktoś korzystający z normalnego wydania AM /nie beta/ i posiadający starsze wydanie mapy jest pozbawiony trafficu?
To jednak znacznie więcej niż ślad, bo nie służy tylko do oglądania. Nie wiem na 100% jak jest z LD
(pewnie tak samo) ale dane SR są dostępne tylko dla aktualnego komercyjnego wydania mapy,
oraz testowanej wersji beta. Pliki dla obu wersji map różnią się zawartością i nie da się ich skutecznie podmienić.
Podsumowując dyskusję dla mnie to jest nie uczciwe.
Słownik języka polskiego daje taką definicję słowa uczciwy:
1. «rzetelny w postępowaniu»
2. «zgodny z przyjętymi zasadami lub prawem»
3. «zgodny z rzeczywistością lub prawdą»
4. pot. «taki jak należy»
Pod które z tych znaczeń podpada twoja definicja nieuczciwości?
-
niemowa powiedział głuchemu, że szczerbaty ogryzł włosy łysemu
Nieuczciwe jest to że Aqurat nie dostarcza danych koledze, który za te dane nie zapłacił :E
Na marginesie dodam, że wszystko to jest zgodne z prawem, a Polskie Centrum Badań i Certyfikacji przyznało AutoMapie Godło JAKOŚĆ ROKU 2010r. Oczywiście "normalnemu człowiekowi" to się w głowie nie mieści.
-
Nieuczciwe jest to że Aqurat nie dostarcza danych koledze, który za te dane nie zapłacił :E
Na marginesie dodam, że wszystko to jest zgodne z prawem, a Polskie Centrum Badań i Certyfikacji przyznało AutoMapie Godło JAKOŚĆ ROKU 2010r. Oczywiście "normalnemu człowiekowi" to się w głowie nie mieści.
Wykonałeś tym postem kawał dobrej roboty :ok: Gdybym był z Aqu... , to za tego posta dostałbyś ode mnie dożywotnią subskrypcję, bo na nią w pełni zasługujesz i to nie sarkazm Kolego :ok:
-
Konrad ja Cię proszę... :mrgreen: zawsze mi to robisz :mrgreen:
Krupier (producent) określił warunki zasiadania przy stoliku (licencji) i gry (subskrypcji). Po swojemu! Takie jego prawo. Poinformował o zasadach gry uczestników. Siedziało ich wielu więc przysiadł się i kolega do stolika. Nie tracił czasu na zapoznanie się z obowiązującymi zasadami. Kasa się skończyła i lekko się zdziwił że nie może dalej grać... cała historia...
Na szczęście dla siebie zmienił stolik gdzie się gra za mniejsze stawki i znów jest szczęśliwy...
Na marginesie 1 dzień subskrypcji AM PL to jakieś 21 groszy :mrgreen:
-
Konrad ja Cię proszę... :mrgreen: zawsze mi to robisz :mrgreen:
Ale ja wyrażam tylko swój podziw, bo naprawdę wkładasz dużo serca w te odpowiedzi i to powinno zostać docenione. Jeżeli nie jest, to może wkrótce będzie, bo zasługujesz. Ja w głębi duszy wielokrotnie się z tobą nie zgadzam, ale to nie ważne, bo swoje racje przedstawiasz dość przekonująco. Co do tego twojego ostatniego posta, to z przykrością nie mogę się z tobą nie zgodzić. Masz rację siadamy do stolika na zasadach Aqu i albo nam to pasuje albo nie. NIe ważne, że te zasady mogą być nie do końca fair, ale to zasady i albo siadamy i gramy, albo idziemy do innego stolika. No i jak tu się nie zgodzić z takim stanowiskiem :ok:
-
niemowa powiedział głuchemu, że szczerbaty ogryzł włosy łysemu
Nieuczciwe jest to że Aqurat nie dostarcza danych koledze, który za te dane nie zapłacił :E
Na marginesie dodam, że wszystko to jest zgodne z prawem, a Polskie Centrum Badań i Certyfikacji przyznało AutoMapie Godło JAKOŚĆ ROKU 2010r. Oczywiście "normalnemu człowiekowi" to się w głowie nie mieści.
widzisz skończyły się czasy kiedy AM wiodła prym na rynku nawigacji. Niektórym może się nie podobać to i owo i mogą o tym pisać i wyrażać swoje niezadowolenie. Szkopuł w tym, że zraziła mnie polityka AM (obojętne mi kto uważa ją za uczciwą a kto nie) najprawdopodobniej gdybym jednak dostał chociażby ochłap funkcjonalności w postaci SR prędzej czy później zapłaciłbym za ta kolejne parę kilometrów nowych dróg + nowszy interfejs. A tak straciłem ochotę :) Dodatkowo nie podoba mi się fakt, że po półrocznej przerwie w subskrypcji licznik tyka mi po wykupieniu tejże od przerwy a nie od chwili wklepania kodu. Cóż mogłem nie używać rok programu i po roku musiałbym dwie aktualizacje kupić... To jest polityka nastawiona wyłącznie na zysk.
Roger
-
Jachraniak, o tym co mają wszyscy Niemcy legalne, można podyskutować. Mam córkę w Niemczech i trochę wiem jak rdzenni kombinują, okradają pracodawców etc. Bez mitologii. pozdr
-
Nie zgodzę się z Tobą, ale nie chcę tu już wnikać w przyczyny historyczne, polityczne i społeczne...
Zaś co się tyczy stosowania obywateli do prawa to krótki fragment kolegi z forum oddaje różnicę:
jazda przez niemcy, gdzie drogi są może i jeszcze lepsze ale przez Uznam jedzie się przez wiele miejscowości gdzie 50 to 50 nie 70 czy 60...!!!!!!!
źródło (http://pdaclub.pl/forum/betatesty/automapa-6-8-beta/msg1463288/#msg1463288)
50 to 50
a u nas 50 = wszystko co się komu podoba nawet 150 bo co? Podobnie jest z licencjami. U ns przepisy są po to żeby je omijać/ignorować. W Niemczech tak samo, tylko że odwrotnie. Mam na myśli ogół a nie doświadczenia Twojej córki, która oczywiście może mieć takie doświadczenia jakie ma...
-
... najprawdopodobniej gdybym jednak dostał chociażby ochłap funkcjonalności w postaci SR ...
Przecież masz. Nawet w nieważnej już licencji możesz korzystać z danych SR zaszytych w mapach lub z ostatniej aktualizacji.
-
am mi w tej dyskusji brakuje tylko Bilunii :-)
-
Dla mnie dostep do danych po wygasnieciu subskrypcji nie jest jasny z 2 powodow. 1 powod - "dostaca/uslugodawca" ma prawo do zarzadzania swoja baza danych jak chce. Ale 2 powod to zaszyte funkcjonalnosci w AM - tzn. legalny posiadacz AM ale bez aktualnej subskrypcji danych narazony jest na niewlasciwe dzialanie AM gdyz jezeli nie wylaczy sobie wszyskich "wodotryskow" (LD/SR, itd) to przez lata moze byc prowadzony po drogach na podstawie archiwalnych zdeaktualizowanych danych!
Byc moze sa jakies mechanizmy w uslugach AM, ktore przed wygasnieciem subskrypcji ostrzegaja o ograniczeniu dostepu do danych, a po wygasnieciu subskrypcji AM automatycznie "przechodzi" w tryb pracy bez tych dodatkow.
-
powiem krótko:
1. Trzeba zmienić mentalność. Skończyły się czasy gdzie każdemu wydawało się że wszystko mu się należy za darmo.
Kupujesz, aktualizujesz masz te dane aktualne - ogólna zasada nie zagłębiam się w szczegóły
2. Przedłużasz Subskrypcję - płacisz - ktoś z czegoś musi żyć. Ty też pracujesz i dostajesz za to kasę nie dziw się że Aquart tak robi. Sam robił byś tak samo.
3. Nie podoba ci się, nie zgadzasz się z czymś, nie przedłużasz subskrypcji, wybierasz konkrecję i korzystasz z zadowoleniem.
tyle :D
-
Tylko z drugiej strony mając ważną subskrypcję współtworzysz serwisy automapy i miplo. Po wygaśnięciu będąc legalnym użytkownikiem zostajesz wywłaszczony i nie masz dostępu nawet do swoich danych.
Nie chodzi tu o regulaminy, bo nie można tu dyskutować. Brać albo nie. Dotyczy to szczególnie miplo. Niby niezależny, a powiązany z Aqurat. Nie każdy regulamin jest zgodny z prawem, a na pewno ten jest wątpliwy moralnie. Dla mnie to ważne. Bo jak silniejszy stosuje wolną amerykankę, to musi godzić się z adekwatną kontrreakcją.
-
Jak nie wiadomo o co chodzi to ... . Komuś się tu wydawało że Aqurat to jakiś wasz przyjaciel czy co? Będą brali co tylko dacie gratis ale w drugą stronę, za darmo na nic nie liczcie. To firma i jej celem jest przynoszenie maksymalnego zysku, więc jak nie zapłacisz za przedłużenie licencji to będziesz do tego "nakłaniany" wszelkimi dostępnymi, oczywiście legalnymi sposobami.
-
Najbardziej niezadowolonym proponuję założenie własnej firmy, stworzenie idealnego programu nawigacyjnego z samoaktualizującymi się mapami i sprzedaż dożywotnich licencji za 10 zł/szt. Sam kupię 10 szt. :O~ :D
Panowie, mimo wszystko na rynku jest duży wybór. Rozumiem, że można marudzić, bo sam to robię w kwestii LD, ale zdrowy rozsądek tez trzeba umieć zachować.
-
Traffic to nic innego tylko odpowiednio zinterpretowany wizualnie ślad. Nie ma różnicy czy jest droga czy nie.
Czy ktoś korzystający z normalnego wydania AM /nie beta/ i posiadający starsze wydanie mapy jest pozbawiony trafficu?
To jednak znacznie więcej niż ślad, bo nie służy tylko do oglądania. Nie wiem na 100% jak jest z LD
(pewnie tak samo) ale dane SR są dostępne tylko dla aktualnego komercyjnego wydania mapy,
oraz testowanej wersji beta. Pliki dla obu wersji map różnią się zawartością i nie da się ich skutecznie podmienić.
To takie za duże uproszczenie. Ma wpływ na routing.
powiem krótko:
1. Trzeba zmienić mentalność. Skończyły się czasy gdzie każdemu wydawało się że wszystko mu się należy za darmo.
Tak jak AM i inni, musi się z tym liczyć że google będzie oferować to samo za free real-time traffic data (http://googleblog.blogspot.com/2011/03/youve-got-better-things-to-do-than-wait.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FMKuf+%28Official+Google+Blog%29)
-
Płaci i wymaga. To samo dotyczy użytkowników. Dlaczego wielu musi utknąć, aby koś skorzystał.
może zdrowa konkurencja wypłynie pozytywniej na Auto Mapę a jak nie to będziemy korzystali z konkurencji jeżeli okaże się lepsza. :ok:
-
... Tak jak AM i inni, musi się z tym liczyć że google będzie oferować to samo za free real-time traffic data (http://googleblog.blogspot.com/2011/03/youve-got-better-things-to-do-than-wait.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FMKuf+%28Official+Google+Blog%29)
Tu nie Ameryka :mrgreen:
-
może zdrowa konkurencja wypłynie pozytywniej na Auto Mapę a jak nie to będziemy korzystali z konkurencji jeżeli okaże się lepsza. :ok:
Kolego hellloooouuu . AutoMapa nie ma polskim rynku NIESTETY żadnej konkurencji i to jest jej największa siła, a zarazem przekleństwo rozwojowe :(
-
... Tak jak AM i inni, musi się z tym liczyć że google będzie oferować to samo za free real-time traffic data (http://googleblog.blogspot.com/2011/03/youve-got-better-things-to-do-than-wait.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FMKuf+%28Official+Google+Blog%29)
Tu nie Ameryka :mrgreen:
zawsze można korzystać z Waze :) real traffic działa - tylko mało użyszkodników...
-
Tak jak AM i inni, musi się z tym liczyć że google będzie oferować to samo za free
Tam piszą o danych z 35 mln mil przejeżdżanych dziennie przez kierowców i to w skali świata,
Aqurat pisał niedawno o dziennych danych z 3 mln km w kraju, a i to okazuje się za mało.
Tak że poczekamy i zobaczymy ile będzie warty ten googlowy real-traffic.
-
zawsze można korzystać z Waze :) real traffic działa - tylko mało użyszkodników...
To już się domyślam jak działa...
-
@ochkarol klikasz w link i masz podgląd: http://maps.google.com/maps?f=q&om=1&layer=t&ie=UTF8&ll=42.811522,-45&spn=112.07375,315&z=2 (http://maps.google.com/maps?f=q&om=1&layer=t&ie=UTF8&ll=42.811522,-45&spn=112.07375,315&z=2)
Teraz sobie wybierz miejsce gdzie są światła. Zobacz jak wygląda Moskwa.
@nocnyMarek ilu jest osób co z tym jeździ po Polsce? Dziesięć ;) Może to lepiej że króliki doświadczalne są za wielką wodą.
Zalew androida skutecznie dostarczy potrzebnych danych, odwrotnie proporcjonalnie do AM. Nie będą szczędzić przy tym grosza jak AM.
-
Nie bardzo Cię rozumiem, jaką mam odnieśc korzyść z pooglądania sobie światełek w Moskwie? :mysli:
Zalew androida
Już przestańcie z tym Andkiem - zbawieniem dla rynku telekomunikacyjnego :grin:
Nie będą szczędzić przy tym grosza jak AM.
No pewnie. Zrobią to charytatywnie... :mrgreen:
-
Pobieranie danych Map Share działa jeżeli się nie mylę przez rok dla starych map.
dokładnie tak jest :) ale jak widać każdy się rządzi swoimi prawami...
usługi które wpływają na jakość dla ogółu powinny być dostępne przez jakiś czas od momentu wygaśnięcia subskrykcji .. np: jak właśnie w TT mapshare... nieznam się na automapie i nie umie stwierdzić co za free... ale całkowite się odcięcie się od użytkownika moment po wygaśnięciu licencji budzi niesmak ....
chociaż w naviexpercie to nawet mapa nie zostaje - wszystko zabierają poza samą aplikacją.. :wink:
-
usługi które wpływają na jakość dla ogółu powinny być dostępne przez jakiś czas od momentu wygaśnięcia subskrykcji .. np: jak właśnie w TT mapshare ...
No tak, jak użytkownicy TT przez pół roku od zakupu nie mogą nawet zaktualizować map,
to coś się należy na otarcie łez :mrgreen:
-
Ty tak na poważnie?
Nie bardzo Cię rozumiem, jaką mam odnieśc korzyść z pooglądania sobie światełek w Moskwie? :mysli:
Nie od razu Kraków zbudowali. TT też bardziej ceni RPA niż Polskę http://pdaclub.pl/forum/tomtom/tomtom-hd-traffic-181533/msg1467560/?topicseen#new (http://pdaclub.pl/forum/tomtom/tomtom-hd-traffic-181533/msg1467560/?topicseen#new)
Już przestańcie z tym Andkiem - zbawieniem dla rynku telekomunikacyjnego :grin:
Trzeba się pogodzić ze stanem obecnym. Porównując do F1 ;). Możesz nie pić RedBulla a goście robią kasę z wszystkiego gdzie się nie dotkną. Zaczęli jak CocaCola a gdzie zaszli?
No pewnie. Zrobią to charytatywnie... :mrgreen:
Płaciłeś za coś od Googla?
-
Ty tak na poważnie?
Nie bardzo Cię rozumiem, jaką mam odnieśc korzyść z pooglądania sobie światełek w Moskwie? :mysli:
Na poważnie.
Płaciłeś za coś od Googla?
Nie. Ale mam do porównania darmową OviMaps - jak na razie wysiada.
A zanim wejdzie do Polski darmowa nawigacja od Googla, to jeszcze sobie poczekamy.
Poza tym nie mam zaufania do tej firmy po ich kilku wpadkach ze szpiegowaniem i handlem danymi o użytkownikach.
Zresztą niewiele jest darmowego oprogramowania dorównującego oprogramowaniu płatnemu. A jeśli brać pod uwagę "poważne" tytuły to nie znam takowych.
Zresztą jakby były, to by nikt nie chciał płacić za te płatne.
Robi się straszny OT.
Wracając do wątku, to uważam, że Aqurat daje tyle, ile rynek wymusza (czynników składowych jest dużo) i nikogo nie oszukuje.
-
usługi które wpływają na jakość dla ogółu powinny być dostępne przez jakiś czas od momentu wygaśnięcia subskrykcji .. np: jak właśnie w TT mapshare ...
No tak, jak użytkownicy TT przez pół roku od zakupu nie mogą nawet zaktualizować map,
to coś się należy na otarcie łez :mrgreen:
ale to już insza inszość (nowe modele) .. :tongue:
-
Informacje dla prasy z 24.05.2010 http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=215966 (http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=215966)
"AM Center pobrać mogą wszyscy użytkownicy AutoMapy ze strony www.Miplo.pl (http://www.Miplo.pl)"
Informacje dla pracy z 16.02.2011 http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=227737 (http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=227737)
"Najnowsza wersja AutoMapa Center dostępna jest bezpłatnie, dla wszystkich legalnych użytkowników, na stronie www.AutoMapa.pl (http://www.AutoMapa.pl)."
Tylko wlasnie tu polega problem. Zarowno AM i AMCenter publikowane sa na stronie AM. 'AM Center dostepne jest bezplatnie dla wszystkich legalnych uzytkownikow'. Czyli nie oplacajac subskrypcji stalem sie uzytkownikiem nielegalnym?
Mi wlasnie 2 dni temu wygasla subskrypcja i specjalnie jej nie przedluze, zeby sie pokopac z supportem, bo na wylaczone AM center korzystajac z info ze strony nadal mam uprawnienia. A LD i SR to niech oni sobie z ta ich jakoscia BETA zabiora...
-
ererce
Producent AM do tej pory nie zrozumiał, że stosując tego bacika, jakby na to nie patrząc, w stosunku do legalnych użytkowników, którzy w terminie nie przedłużyli subskrypcji, sam się pozbawił dopływu danych do SR i LD. Widać z tego jednoznacznie, że bardziej pilnują swojej kasy, niż jakości gadżetów, a to że chcesz za obopólną korzyścią wysyłać/pobierać dane traffikowe, mają najwyraźniej w .... :(
Widać, że fakt wydawania przez użytkownika kasy na transfer danych, nie równoważy im bilansu, by użytkownik mógł z tych danych korzystać.
-
Zgadzam się z wypowiedzią powyżej, mam legalną AM, z jeszcze ważna sybskrypcją i również uważam, że użytkownicy, którym skończyła się subskrypcja powinni mieć nie tylko możliwość wysyłania danych na serwer, ale również ich pobierania, to wpłynie na komfort jazdy zwłaszcza tych, którzy płacą za licencję:) wszystkim wyszłoby to na dobre moim zdaniem, licencja ok zapłacić trzeba bo warta jest tych pieniędzy .
-
Nie narzekac za bardzo, na iPhone, to dopiero skur.... Po zakonczeniu subskrypcji w ogole nie dziala.
-
W przypadku iPhona jest jeszcze gorzej .
Kupisz licencję i program nie pracuje w sposób poprawny..... czyli nie da się z niego korzystać :)
A wracając do tematu danych LiveDrive /SmartRoutes po wygaśnięciu okresu licencyjnego;
Dane wysyłane z naszych urządzeń stanowią niewielki promil danych gromadzonych przez dostawcę bo ich główne źródło to monitoring GPS pojazdów flotowych.
Skąd to przypuszczenie? A no stąd że chociażby targeo.pl istnieje dłużej niż LiveDrive /SmartRoutes w AM. Ponadto moje obserwacje danych LiveDrive skłaniają mnie do takich uwag ponieważ jeżdżąc ostatnio po autostradach widzę że gdzie jest podjazd pod górkę tam dane LD! są najczęściej w kolorze zielonym ( a przed i za niebieskie). Kto się gramoli pod górkę - osobówka czy ciężarówka?
Z zawartego powyżej wywodu można stwierdzić ,że wartość danych wysyłanych na serwer w programie AM jest niewielka bo i niewiele osób z tej funkcjonalności obecnie korzysta.Co skutkuje małą opłacalnością dla producenta uruchamiania możliwości pobierania danych po wygaśnięciu licencji. I koło się zamyka.
Poza tym od momentu wysłania danych LD! na serwer do pobrania ich przez AM mija kosmicznie długi czas (ok 30-40min) - dlatego niestety pomimo początkowej euforii zostałem bardzo umiarkowanym zwolennikiem LD! - bo póki co słabo sobie radzi ( z bardzo nielicznymi wyjątkami).
-
....jeżdżąc ostatnio po autostradach widzę że gdzie jest podjazd pod górkę tam dane LD! są najczęściej w kolorze zielonym ( a przed i za niebieskie). Kto się gramoli pod górkę - osobówka czy ciężarówka?
A gdzież Ty masz autostrady a na nich podjazd gdzie ciężarówka ma problem z wjazdem i aż tak widocznie zwalnia ??
-
są takie miejsca jak najbardziej. Choćby A4 w okolicach Góry świętej Anny... nie bez przyczyny są tam miejscami pod górkę 3 pasy ruchu
-
....jeżdżąc ostatnio po autostradach widzę że gdzie jest podjazd pod górkę tam dane LD! są najczęściej w kolorze zielonym ( a przed i za niebieskie). Kto się gramoli pod górkę - osobówka czy ciężarówka?
A gdzież Ty masz autostrady a na nich podjazd gdzie ciężarówka ma problem z wjazdem i aż tak widocznie zwalnia ??
A4 od Wrocławia w stronę granicy z Niemcami. Jest tam parę wzniesień.
-
Zresztą niewiele jest darmowego oprogramowania dorównującego oprogramowaniu płatnemu. A jeśli brać pod uwagę "poważne" tytuły to nie znam takowych.
Zresztą jakby były, to by nikt nie chciał płacić za te płatne.
Owszem niewiele, ale jak już jest to... uderza w miękkie, np. taki pakiet programów biurowych. I uwierz mi wiele "poważnych" firm płaci kasę za te płatne w ramach "corporate design".
-
AM zbierała dane sporo wcześniej niż oficjalnie uruchomiono SR / LiveDrive