PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: andi4444 w Styczeń 11, 2011, 20:54:20
-
Witam, mam do Was uprzejme pytanie. Co i gdzie w ustawieniach AM trzeba mieć włączone aby korzystać z "dobrodziejstw" AM'Traffic. Moje pytanie jest trochę przewrotne ponieważ w dniu dzisiejszym "wkurzałem" się na AM, otóż ustawiłem sobie trasę (Poznań) z ul. Podgórnej (Stare Miasto) na ul. Dmowskiego (Łazarz) i z czystej ciekawości chciałem wypróbować jak działa w Poznaniu traffic. i stwierdzam, że "Krzysztof" poprowadził mnie największymi możliwymi korkami w Poznaniu (obok targów, gdzie dzisiaj był największy ruch) a wiem, że trasa mogła być wytyczona zupełnie inaczej np. przez ul.Fabryczną do Hetmańskiej. Może w swoim programie mam coś źle poustawiane? Proszę o podpowiedź jak ustawić traffica?
Za dwa dni jadę Poznań - Duszniki Zdr. i obawiam się, że zostanę poprowadzony przez Wrocław i pewnie znowu przez "korki"
-
Na LD, moim zdaniem, wciaz ciezko sie opierac - moje ostatnie doswiadczenia: http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-7-na-trzech-kroli-%29/msg1435760/#msg1435760 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-7-na-trzech-kroli-%29/msg1435760/#msg1435760). Owszem do testowania i sprawdzania jak dziala, to wtedy ok, ale jadac w nieznana trase, raczej bym ta opcje wylaczyl. Zbyt czesto program proponuje nieadekwatne do sytuacji objazdy.
Z ustawien, to tak naprawde mamy: Menu -> Ustawienia -> AM`Traffic. Trzeba wlaczyc SR i LD. Chyba najlepiej ustawic pobieranie jak najczesciej, czyli co "2 min" i o zasiegu "duzym". Wysylanie danych ma juz mniejsze znaczenie dla nas samych. Teoretycznie im czesciej bedziemy wysylac dane, to tym lepsze informacje beda mieli inni uzytkownicy. Zeby LD nie bylo w zaden sposob "zaklocane", mysle ze nalezaloby wylaczyc profile predkosci. Z takich rzeczy, ktore warto w AM zawsze zrobic, to "Szybkosc obliczania" trasy ustawic na "mala" (maksymalnie w lewo) - chodzi o to, zeby mozliwie poprawic algorytm liczenia. W takich warunkach LD ma najwieksze szanse, zeby pokazac co potrafi, problem w tym, ze na ta chwile potrafi niewiele...
Osobiscie, na nieznane mi trasy wylaczam LD, ale zostawiam SR. W zaleznosci od potrzeb i preferencji, warto w takim przypadku poustawiac jeszcze pod siebie profile predkosci.
-
Koledzy tak jak pisałem dwa tygodnie temu jechałem trasa Poznań-Duszniki Zdrój, wyjazd z Poznania 13:40 trasa optymalna. Zostałem poprowadzony przez Poznań (rondo Rataje) - trasa katowicka, Kórnik, Śrem, Gostyń, Rawicz no i ok.16:00 wjechałem do Wrocławia a tak KOSZMAR !!!!! automapa poprowadziła mnie przez smo Centrum, dlaczego??????? Skoro LD i SR włączone a z relacji znajomych jadących pół godziny przede mną obwodnica Wrocławia była przejezdna i szybka, ja na przejazd przez cały Wrocław straciłem ponad 1h. Dalej po wyjeździe było już ok, bo do Dusznik prowadzi w zasadzie jedna prosta droga.
Moj ustawienia to:
AM'traffic:
- korzystaj ze SmrtRoutes, zaznaczone
- Wysyłaj dane LiveDrive, zaznaczone (dane wysyłaj co 5 minut)
- pobieraj i używaj dane LiveDrive, włączone (gdy starsze niż 2 min. o zasięgu dużym)
trasa:
- uwzględniaj profile prędkości w trasach, nie zaznaczone
- drogi płatne: omijaj
- promy: omijaj
- autostrady: OK
- pomijaj drogi o klasie: gruntowa utrzymana
nakładając maksymalnie: 10km
unikaj zawracania nakładając: 5 km
suwak:
- szybkość obliczania, maksymalnie w lewo
trasa optymalna jak: bliżej prawej strony (szybka)
czy dobrze mam ustawione? dlaczego AM'Traffic u mnie nie działa?
-
Działa bardzo dobrze.
Dzięki tym funkcjom zwiedzisz nie znane Ci miejsca i długo będziesz odpoczywać w samochodzie.
:evil:
-
Wiadome jest że coś się krzaczy na serwerach Aqurat'u... Przez co LD raz działa (sprawdzone) a raz nie. Miejmy nadzieję że opanują ten bałagan szybko.
nocnyMarku - może by tak zmienić temat... np na "Czy LiveDrive działa?" bo troszkę jest tu zagmatwane AM'Traffic to tak naprawdę dwie (niewiele mające ze sobą wspólnego technologie) SmartRoutes i LiveDrive... Czytający mogą się pogubić.
-
Myślę że Aquartowcy wzięli się ostatnio z Traffic i coś kombinują aby poprawić jego działanie. Z doświadczenia w Warszawie wiem że działa fifty-fity. Cały czas jeżdżę na podglądzie i testuje a uwagi wysyłam do supportu.
-
W wytykaniu błędnie działającego LD bardzo pomocny może być serwis Polskiego Radia - Radio Kierowców (http://www2.polskieradio.pl/radiokierowcow/komunikaty/) - najlepszy na obecną chwilę serwis o sytuacji na drogach, nawiasem, wspierany przez targeo. Chyba lepszy do zgłaszania utrudnień w trakcie jazdy niż dodawanie POI nr tel. +48 22 513 11 11 - wystarczy dodać do szybkiego wybierania w telefonie.
Na drodze krajowej nr 10 w miejscowości Szczecin woj. zachodniopomorskie, doszło do wypadku z udziałem samochodu ciężarowego, utrudnienie w ruchu drogowym spowodowane przeszkodami na jezdni, droga zablokowana, utworzył się korek
Sprawdzam w targeo... czarno! Sprawdzam w AM... też jest! Korek przed Kołabaskowem też widać. Znaczy się, nie śpią, coś dłubią, bo dane raz są raz ich nie ma.
Sprawdzanie post factum - niekoniecznie jest skuteczne, bo korki mają to do siebie że się rozładowują.
Także jak coś - to tylko na gorąco!
Połączone: [time]Styczeń 26, 2011, 10:41:00[/time]
Mineło 10-15 min. Na targeo wyraźnie korek maleje. AM raportuje błąd pobierania danych. Kolejna próba... znowu... Sprawdzam połączenia,mam aktywne połącznie WLAN. Wyłączam WLAN i po raz kolejny pobieram dane.
Nie ma korka przed Kołabaskowem! Na targeo jest!
W Szczecinie o wiele niej danych niż 20 min temu... Skupiam się na ul. Marmurowej/Morwowej gdyż targeo pokazuje tam czarny kolor. W AM brak danych LD... Tylko SR.
Podsumowując dobrze żarło i zdechło!
-
Ja dziś usłyszałem w radiu rano, że w Poznaniu jest korek na Prymasa Hlonda - wszyscy stoją, bo wyłączono światła.
Sprawdziłem w AM - było na czarno.
Coś jednak działa.
-
Czyli wytworzyliśmy presję na twórcach AM i przynosi to powoli jakiś skutek :ok:
Oby tak dalej, sprawdzamy dalej!
-
godz. 16.10 LiveDrive! znowu niewydolne !!!!
Bardzo mało danych do pobrania!!!!!
Brak danych dla dróg krajowych , wojewódzkich i autostrad !!!!
-
Potwierdzam, pobierane tylko sporadyczne dane,
Przed chwilą puściłem mail z informacją /zgłoszeniem do supportu o problemie.
-
Czyli wytworzyliśmy presję na twórcach AM i przynosi to powoli jakiś skutek :ok:
Oby tak dalej, sprawdzamy dalej!
godz. 16.10 LiveDrive! znowu niewydolne !!!!
Bardzo mało danych do pobrania!!!!!
Brak danych dla dróg krajowych , wojewódzkich i autostrad !!!!
Potwierdzam, pobierane tylko sporadyczne dane,
Przed chwilą puściłem mail z informacją /zgłoszeniem do supportu o problemie.
Czyli LD! podziałało przez 3 godziny i kolejny raz serwery padły. Gratuluje!
Ja jakoś nie mogę załapać efektu działania tej usługi dla m. Łodzi i okolic.
Robię codziennie "wycieczki" po Łodzi i ani razu program nie skierował mnie na inne "szlaki".
Stojąc w korku i pobierając dane dla otoczenia punktu nawigacyjnego nie widziałem nawet raz koloru czarnego nie wspominając o przeliczeniu trasy. Nawet tam gdzie ja już przejechałem, a przecież dane o korku wysłałem.
A może to tylko ja tak mam? Skoro przy działaniu usługi jest możliwość sprawdzenia licencji to można konkretne licencje "wyłączyć" z możliwości pobierania prawidłowych danych. Jest ktoś z Łodzi z podobnymi przeżyciami?
-
ppepe
możliwości jest kilka :)
1) masz ustawioną trasę krótką
2) na trasie którą jedziesz nie ma alternatywy.
3 brak danych LD jak teraz dla Starachowic
Starachowice
czwartek, 27 stycznia 2011 09:09
Na drodze wojewódzkiej nr 744 w miejscowości Starachowice woj. świętokrzyskie, doszło do wypadku, ruch wahadłowy, niebezpieczeństwo utworzenia się korka, 4 osoby ranne
-
Obserwowałem sytuację w moim mieście.
Jadąc na nawigacji i w trybie LD! (LiveDrive!) odbieram i wysyłam dane.
Swojego czasu (jak sysytem działał :) ) obserwowałem kiedy dane wysłane przeze mnie pojawia się jako dane pobrane (widoczne dla wszystkich)
I tutaj tkwi problem : dopiero po ok. 40-50 min od wysłania danych były one prezentowane jako dane LD!
Czy to jest system Live?
-
Od zeszłej środy LD nie działał. Dla GOPu pobieranych było około 1 - 6kB danych, gdzie zwykle jest to ponad 40kB.
Sprawa poprawiła się w poniedziałek, byłem pod wrażeniem.
Danych było pobieranych około 60kB, nawet dla lokalnych uliczek, na których nigdy wcześniej nie widziałem danych LD. Ponadto, były one realne...
Od wczoraj znów widzę, że LD nie działa. Teraz pobrałem 7kB danych, wyłącznie dla drogi S86 i DTŚ, nawet na A4 brak danych LD.
Coś im serwery obsługujące LD nie trybią ostatnim czasem (na Targeo pełny komplet danych, bez takich przerw).
-
Sugeruję torpedowanie Suportu Am mailami. :worried:
Czyli LiveDrive! BETA do odwołania!!!
-
Ja wczoraj i dzisiaj wysłałem już kilka maili z przykładami i porównaniem tych samych kawałków mapy między AM a Targeo.
-
JR.Nysa - tych maili to nawet nie trzeba pisać... Jeden mail? Dwa czy pięć? Kogo to?
TU! NA FORUM!
Forum PDA jest bardzo opiniotwórcze, a co za tym idzie ma wielką moc sprawczą, i to co teraz robimy - obnażamy słabość, zapewniam Cię, lepiej motywuje niż pojedyncze maile o których wie tylko nadawca i odbiorca. Tu dowiaduje się o tym o wiele więcej osób.
PS
naprawdę myślisz że nas nie czytają :)
-
JR.Nysa - tych maili to nawet nie trzeba pisać... Jeden mail? Dwa czy pięć? Kogo to?
TU! NA FORUM!
Forum PDA jest bardzo opiniotwórcze, a co za tym idzie ma wielką moc sprawczą, i to co teraz robimy - obnażamy słabość, zapewniam Cię, lepiej motywuje niż pojedyncze maile o których wie nadawca i odbiorca. Tu dowiaduje się o tym o wiele więcej osób.
PS
naprawdę myślisz że nas nie czytają :)
W zasadzie to może i czytają i biorą te nasze "wypociny" pod uwagę ale czuję taką bezsilność bo i tak zrobią co będą uważać za słuszne i dobre dla nas.
Podpierają się nagrodami i wyróżnieniami chociażby z tego portalu a nie mają oficjalnego konta na "naszym forum" aby wspierać użytkowników swojego produktu i rozwiewać wszelkie wątpliwości oraz pomagać i odpowiadać na pytania .
Przecież cenią sobie to forum i liczą się z jego opiniami......ktoś w to wierzy?
Coś mi tu nie gra.. :mysli:
-
Od zeszłej środy LD nie działał. Dla GOPu pobieranych było około 1 - 6kB danych, gdzie zwykle jest to ponad 40kB.
Sprawa poprawiła się w poniedziałek, byłem pod wrażeniem.
Danych było pobieranych około 60kB, nawet dla lokalnych uliczek, na których nigdy wcześniej nie widziałem danych LD. Ponadto, były one realne...
Od wczoraj znów widzę, że LD nie działa. Teraz pobrałem 7kB danych, wyłącznie dla drogi S86 i DTŚ, nawet na A4 brak danych LD.
Coś im serwery obsługujące LD nie trybią ostatnim czasem (na Targeo pełny komplet danych, bez takich przerw).
No to może być ciekawe... być może trwają pracę nad tym żeby danych było więcej... I tak się zastanawiam nad pewną argumentacją.
Czyli LiveDrive! BETA do odwołania!!!
Czy producent może testować LiveDrive tylko w czasie kiedy wypuści betę? W sensie - nie ma testów beta - nie dotykamy serwerów LD... Przecież większość użytkowników AM nawet nie wie że jest coś takiego jak testy... Co to dla nich zmienia? Nic.
Są plusy i minusy takiego podejścia...
To co zauważył matmatic, a czego świadomy nawet nie byłem... przed posypaniem się serwerów LD danych było dużo więcej niż wcześniej.
-
Co lepsze, mało że dla lokalnych uliczek, dane LD W KOŃCU pojawiły się na nowych (czasem "nowych") odcinkach dróg: węzeł Sośnica, A1 na południe Polski, obwodnica Siewierza, węzeł Murckowska, obwodnica Krakowa, DWR w Jaworznie.
Na tych odcinkach nigdy danych LD nie widziałem, na Targeo tym bardziej.
A po "naprawie" serwerów LD (w poniedziałek) takich obserwacji doświadczyłem. Dlatego napisałem, że byłem pod wrażeniem, bo naprawdę taka ilość danych LD była by na korzyść funkcjonowania "tego gadżetu".
-
11.40 LD! działa na "pół gwizdka"
-
Robię codziennie "wycieczki" po Łodzi i ani razu program nie skierował mnie na inne "szlaki".
Stojąc w korku i pobierając dane dla otoczenia punktu nawigacyjnego nie widziałem nawet raz koloru czarnego nie wspominając o przeliczeniu trasy. Nawet tam gdzie ja już przejechałem, a przecież dane o korku wysłałem.
Potwierdzam słowa ppepe. W Łodzi LD nie działa poprawnie. Już we wrześniu ub. roku zgłaszalem kilkakrotnie do supportu informację, że nie ma danych LD na głównych trasach przelotowych przez miasto, a jeśli są to są już nieaktualne. W efekcie w godzinach szczytu zwiedzało się korki, a wieczorem i w nocy uliczki osiedlowe. Support zgłoszenia przyjmował i przesyłał dalej do przeżucia. Efektów specjalnie nie widzę... :(
Swojego czasu (jak sytem działał :) ) obserwowałem kiedy dane wysłane przeze mnie pojawia się jako dane pobrane (widoczne dla wszystkich)
I tutaj tkwi problem : dopiero po ok. 40-50 min od wysłania danych były one prezentowane jako dane LD!
Czy to jest system Live?
LD żeby miało sens musi podawać dane na bieżąco z maks. opóźnieniem kilku/kilkunastu minut. Dane dla głównych ulic Łodzi nadal w AM są często prognozowane (Targeo podaje w miarę prawidłowo), albo pojawiają się z dużym opóżnieniem.
Jeżdzę z aktualizowanym SR i włączonym LD i nie mam nic przeciwko zwiedzaniu parkingów, stacji benzynowych i innych dziwnych skrótów pod warunkiem, że FAKTYCZNIE omijam korki. Na chwilę obecną to, co oferuje nam LD nie ma żadnego pokrycia z marketingowym bełkotem ze strony Automapy. W efekcie wielu z użytkowników rezygnuje z tego dodatku jeszcze bardziej uszczuplając i tak skromne żródła danych (w mityczne inne źródła mało już wierzę).
-
Potwirdzam LD zaczął działać lepiej, pobiera nie kila bajtów jak to było rano, przed chwilą pobrał mi ponad 60kb za jednym razem
-
11.53 - potwierdzam, pobrało mi teraz 58kB.
-
dane dla w Warszawy, jedno pobranie (zasięg duży) 81KB - nie ma mowy pomyłce
po drugim pobraniu już nie jest tak różowo 97KB (od startu)
trzecie pobranie - 113KB (od startu)
Wniosek
pierwsze dane mają największą ilość KB, kolejne tylko uzupełniają :)
PS
to co napisałem sprawdzone 3 razy (zamknięcie programu, uruchomienie, pobranie pierwsze, pobranie drugie) są małe różnice - kilka KB.
-
Zasięg duży, Nowosolna k/Łodzi
Ostatni odbiór danych 2011.01.27 12:02:10
Odebrano 27 KB :evil:
Druga próba skutkuje ekranem informacyjnym ze znakiem zapytania "?"
(no czego ten użyszkodnik jeszcze ode mnie chce :E)
-
Niestety ilość nie idzie w parze z jakością danych.
-
Niestety ilość nie idzie w parze z jakością danych.
DżejAr, na AM u Ciebie widać prawie sam SR więc nie wiem o co Ci chodzi... Musiało pobrać mało danych. A jeśli pobrało mało danych, to czemu piszesz że ilość nie idzie w parze z jakością? Nie ma ilości to logiczne że nie ma też jakości :)
Ważne - jak pokazujesz jakiś zrzut - rób tak żeby punkt nawigacyjny dla którego pobierasz był na środku ekranu.
Na marginesie - oczywiście widzę że targeo pokazuje lepiej.
-
Zrzuty ekranu robię systemem raportowania błędów i nie che aby symbol błędu był umieszczony centralnie na środku screenu. (stąd punkt z boku ekranu)
Dane zaciągam wcześniej i nie mam wpływu na ich ilość (rejon duży ) w danym obrębie.
Myślę sobie że chyba Aqurat przekombinował z tymi danymi , bo chyba próbują połączyć dane z Targeo z danymi wysyłanymi przez użytkowników AM i coś im "krzaczy" na łaczach :)
-
Koledzy tak jak pisałem dwa tygodnie temu jechałem trasa Poznań-Duszniki Zdrój, wyjazd z Poznania 13:40 trasa optymalna. Zostałem poprowadzony przez Poznań (rondo Rataje) - trasa katowicka, Kórnik, Śrem, Gostyń, Rawicz no i ok.16:00 wjechałem do Wrocławia a tak KOSZMAR !!!!! automapa poprowadziła mnie przez smo Centrum, dlaczego? ??? ??? Skoro LD i SR włączone a z relacji znajomych jadących pół godziny przede mną obwodnica Wrocławia była przejezdna i szybka, ja na przejazd przez cały Wrocław straciłem ponad 1h. Dalej po wyjeździe było już ok, bo do Dusznik prowadzi w zasadzie jedna prosta droga.
Może spróbuj wyznaczyć teraz na sucho i zobacz jak będzie prowadziła trasa? Ponadto sugerowałbym jednak użycie szybkiej.
I nie wiem o której obwodnicy Wrocławia piszesz -- o DK5 czy o tej jeszcze niezbyt czynnej A8 :).
Jeżeli o DK5 to tam też nie jest zbyt różowo na odcinku Klecińska-Hallera.
-
Przy pobieraniu ręcznym i dłuższych odstępach czasowych pobiera po kilkadziesiąt kb - jest lepiej
-
ppepe
możliwości jest kilka :)
1) masz ustawioną trasę krótką
2) na trasie którą jedziesz nie ma alternatywy.
3 brak danych LD jak teraz dla Starachowic
Ad. 1. - Mam ustawienia fabryczne, takie jak sobie producent "wysmażył". W żadnym razie nie używam trasy krótkiej.
Ad. 2. - Łódź to nie miasteczko z 3 - 4 uliczkami na krzyż. Co prawda do Warszawy to jeszcze daleko, ale alternatywnych tras jest bardzo dużo. Nie poruszałem się również tylko po peryferiach. Jechałem przez całe miasto z 4 punktami przez i żaden z nich nie był zlokalizowany w pobliżu jakiegoś korka. No może Castorama Wydawnicza to miejsce gdzie w okolicy wstępują korki przy skrzyżowaniu Marszałków tyle tylko, że dojeżdżałem do niej od wschodu czyli z kierunku najmniej obciążonego (wjazd przy Realu z Piłsudskiego jadąc od stadionu Widzewa).
Znam Łódź doskonale i mogłem wyznaczyć sobie wiele tras alternatywnych w oparciu o doświadczenie i CB, ale postanowiłem jechać tak jak poprowadzi AM z tej przyczyny, że testuję teraz dwie wersje IGO (na Androida z mapami Navteq i WM z mapami Teleatlasa). Staram się wyłonić:
a. najlepszą alternatywę dla AM
b. znaleźć odpowiedź na pytanie czy zostać z WM czy na stałe przenieść się na Androida (to ważniejsze z powodu nadciągających terminów u operatora komórkowego).
Od razu napiszę, że IGO to nie jedyny testowany program.
Ad. 3. Jeśli tak to, jak napisałem: Serwery LD! są "mało stabilne".
Czy producent może testować LiveDrive tylko w czasie kiedy wypuści betę? W sensie - nie ma testów beta - nie dotykamy serwerów LD... Przecież większość użytkowników AM nawet nie wie że jest coś takiego jak testy... Co to dla nich zmienia? Nic.
Są plusy i minusy takiego podejścia...
To co zauważył matmatic, a czego świadomy nawet nie byłem... przed posypaniem się serwerów LD danych było dużo więcej niż wcześniej.
Moim zdaniem producent nie ma prawa testować produktu w wersji beta na komercyjnie sprzedawanych licencjach bez poinformowania użytkownika.
A. Usługa LiveDrive ! jest sprzedawana jako całość przy zakupie licencji. Producent umożliwia pobieranie danych, przekazywanie danych zwrotnych, zapewnia o stabilności i w ogóle zachwala (ach i och!). Nie informuje, że usługa jest w fazie testów.
Więc przyjmuję, że nie jest to jakaś alfa, beta czy inna cholera a produkt finalny.
B. Błędne / nieprawidłowe lub brak działania usługi tego typu może narazić użytkownika na koszty (straty) np. większe zużycie paliwa poprzez pchanie użytkownika w korki. Zgodzimy się, że to nie AM prowadzi pojazd, ale nie zmienia to faktu iż dane przesyłane do kierowcy powinny być o najwyższej jakości, aktualności itd. To właśnie na podstawie tych informacji kierowca wybiera trasę.
A jak drążymy temat Live Drive ! to ja jako użytkownik chciałbym być poinformowany o zakresie przesyłanych i obrabianych danych.
I nie chodzi mi o to czy jest to anonimowo. Jak wiadomo nie jest i w tej kwestii producent mija się z prawdą. Sprawdź sobie licencję piracką. Uda się uruchomić Live Drive!? Nie - otrzymasz komunikat o błędnej licencji więc jest to sprawdzane.
Przynajmniej numer licencji jest przesyłany.
Mi chodzi o to jaki zakres informacji przesyła urządzenie? Odpowiecie: lokalizacje. Ale czy np. łącznie z wysokością?
I dalej czy jeśli tak to przesłana wysokość odbiornika GPS jest zapisywana. Czy dane takie są obrabiane np. uśredniane i wprowadzane w warstwę mapy w Geosystemie. Jeśli tak to czy ktoś mnie (nas) czyli użytkowników o tym poinformował. Bo nie przypominam sobie.
Jeśli jednak takie lub inne dane służą innym celom niż tylko analiza ruchu to stanowi to bezprawne zbieranie danych.
W efekcie np. Geosystems może osiągać nieuprawniony przychód z odsprzedaży dalszym podmiotom (również nam) takich danych przy kolejnej wersji programu wyposażonej w tryb odwzorowania wysokości terenu.
Powyższe to tylko hipoteza. Więc uprzejmie proszę aby ktoś kompetentny (np. jakoś "obrońca" AM) odpowiedział na pytanie: co jest przesyłane i jak jest obrabiane oraz przez kogo?
-
Ad. 3. Jeśli tak to, jak napisałem: Serwery LD! są "mało stabilne".
Czemu wszyscy zakładają że to wina serwerów?
Mi chodzi o to jaki zakres informacji przesyła urządzenie? Odpowiecie: lokalizacje. Ale czy np. łącznie z wysokością?
I dalej czy jeśli tak to przesłana wysokość odbiornika GPS jest zapisywana. Czy dane takie są obrabiane np. uśredniane i wprowadzane w warstwę mapy w Geosystemie. Jeśli tak to czy ktoś mnie (nas) czyli użytkowników o tym poinformował. Bo nie przypominam sobie.
Jeśli jednak takie lub inne dane służą innym celom niż tylko analiza ruchu to stanowi to bezprawne zbieranie danych.
W efekcie np. Geosystems może osiągać nieuprawniony przychód z odsprzedaży dalszym podmiotom (również nam) takich danych przy kolejnej wersji programu wyposażonej w tryb odwzorowania wysokości terenu.
Powyższe to tylko hipoteza. Więc uprzejmie proszę aby ktoś kompetentny (np. jakoś "obrońca" AM) odpowiedział na pytanie: co jest przesyłane i jak jest obrabiane oraz przez kogo?
Co wysyłasz? Prawdopodobnie wszystko co możesz ze śladu odczytać. Lokalizacja, czas, prędkość, wysokość. Wszystko by wiedzieć, gdzie, kiedy byłeś i ile przekroczyłeś prędkość :)
Odczyt wysokości z samego GPS jest mało dokładny. Niema sensu tego uśredniać. Dane DEM są dostępne za darmo.
-
Wracając dziś z pracy i śledząc LD i ściąganie danych do Auto Mapy zauważyłem na jednym odcinku drogi na którym przeważnie jedzie się bez problemów kolory w LD są na czerwono i na czarno na odcinku ok 2 km. Podpytałem się na CB i okazało się że popsuła się ciężarówka i przejazd tym pasem jest utrudniony.(jechałem w tamtym kierunku) AM bardzo dobrze wytyczyła mi objazd.
Plus na konto LD
-
O to odpowiedź z supportu dot. problemów z LD:
Panskie zgloszenie zostalo przekazane do Dzialu Rozwoju Aplikacji.
Rzeczywiscie okresowo wystepuja tego typu problemy.
Pracujemy juz nad wyeliminowaniem tej usterki.
Wiedzą i pracują...
-
Podobny mail od Supportu.
O dziwo od rana dane pobierane w sposób prawidłowy. :ok:
-
dla Warszawy - punkt nawigacyjny w centrum (na kropce :) ) - 88KB.
Jak by powiedział psycholog - akcja wywołuje reakcję :mrgreen:
-
e... coś mało oddziałujemy na towarzystwo...
Ostróda
wtorek, 1 lutego 2011 05:48
Na drodze krajowej nr 7 w miejscowości Ostróda woj. warmińsko-mazurskie, doszło do wypadku z udziałem samochodu ciężarowego, droga zablokowana, 1 osoba ranna, 1 osoba zabita
Jak widać są dwie sprawy. Jedna dotyczy targeo, mniej ważna, często kolor czarny jest zastępowany przeźroczystym - dopiero w maksymalnym zbliżeniu pokazuje się czarny. Druga, poważniejsza - brak danych w AM. I to jest problem bo są dane w targeo a serwery AM śpią.
Połączone: [time]Luty 01, 2011, 09:34:35[/time]
Radio Kierowców jest pętlą na gardle Aquratu
Piotrków Trybunalski
wtorek, 1 lutego 2011 08:43
Na drodze krajowej nr 8 w miejscowości Piotrków Trybunalski woj. łódzkie, utrudnienie w ruchu drogowym spowodowane przez uszkodzony samochód ciężarowy
Już od jakiegoś czasu widać że targeo jeszcze jakoś reaguje... AM niestety nie. Mimo zapewnień ze strony supportu że pomiędzy targeo a AM są róznice - ale na korzyść AM... gdzieś była taka odpowiedź supportu.
Niby coś tam pracuje, przesyła, odbiera, ale do targeo bardzo daleka droga. Nie jestem w stanie pojąć dlaczego. Przecież mają dane. Udostęniają je w sieci... to w czym problem dostarczyć je klientom? W końcu za to zapłaciliśmy!
-
Targeo wpływa na sprzedaż AM. Można tam za darmo sprawdzić jakie zarąbiste dane ma ta nawigacja do dyspozycji. A LD? To jest dla tych którzy już zapłacili, więc to mało istotne. W końcu wszędzie masz roztrąbione jakie to nagrody AM dostała, jaka jest naj i och i w ogóle. A użytkownicy to na jakimś forum tylko się rozpisują jak jest naprawdę. Czytają to głównie inni użytkownicy. Ci co już kupili. A że nie przedłużą licencji? To dopiero za rok, kupa czasu.
-
Mam pewien problem z LD, przynajmniej tak mi się wydaje. Zmieniałem telefon i instalowałem AM na nowej czystej karcie SD. Wszystko poustawiane jak poprzednio,
mam włączone w ustawieniach AM Traffic "korzystaj ze SmartRoutes", natomiast LiveDrive mam wyłączone, mimo tego AM próbuje połączyć się przez GPRS i pobrać/wysłać dane :(
Mam też zainstalowane MiploSync, ale tam w ustawieniach mam ustawioną synchronizację "w domu, przez AC" - nie wiem co w takim razie powoduje, że telefon próbuje się połączyć z internetem przez GPRS.
Ma ktoś na to jakąś radę ?
-
IMO nie chodzi o AM tylko o AGPS, pewnie masz w telefonie aktywny jakiś system wspomagania GPS,
quickGPS czy coś w tym stylu i to on próbuje się łączyć.
-
Też o tym myślałem, ale w ustawieniach mam włączone funkcję XTRA (AGPS), ale wyłączone automatyczne pobieranie, więc pobieram dane tylko jak telefon podłączony jest do kompa przez AS. Telefon to Samsung Omnia i900
-
Mi dzisiaj 25m od celu pokazał się zielony pasek z informacją o poprawie 1km 1 minuta.....
-
poprawa na zielonym pasku
utrudnienia na żółtym pasku
info o km ma + albo - w zależności od tego czy szybciej dojedziesz trasą krótszą czy też dłuższą od tej która była przed zmianą o której właśnie jest info.
-
info o km ma + albo - w zależności od tego czy szybciej dojedziesz trasą krótszą czy też dłuższą od tej która była przed zmianą o której właśnie jest info.
Jasne i oczywiste
Mi dzisiaj 25m od celu pokazał się zielony pasek z informacją o poprawie 1km 1 minuta.....
Ale jaki jest sens takiego komunikatu, gdy jesteśmy już u celu. Kilka dni temu, gdy wjeżdżałem już na firmowy parking miałem info o utrudnieniach 5 minut :-|
-
Też jestem sceptyczny co do tego całego LiveDrive ale wczoraj się przekonałem, że to działa.
Konkretnie:
Jechałem z Katowic do Tych - trasa generalnie prościutka licząca 20km. Jadąc DK86 na południe minąłem potężny korek wywołany CHWILOWYM (kilkugodzinnym) zwężeniem jezdni ze względu na jakieś roboty drogowe. Korek na szczęście prowadził w drugą stronę czyli na północ do Katowic niemniej jednak miał jakieś 5km ciągiem. Zerknijcie sobie na mapę na zumi czy gdziekolwiek jak ktoś nie zna tych rejonów żeby zobaczyć o czym ja mówię (nie chce mi się screenshot'ow robić). Jak już dojechałem do fabryki Fiata z ciekawości włączyłem AM żeby zobaczyć "co on na ten fakt mi odpowie". Pozwoliłem się jej spozycjonować po czym wytyczyłem z powrotem trasę do Katowic. Na początku doznałem z góry oczekiwanego rozczarowania gdyż AM kierowała mnie najkrótszą i najbardziej logiczną trasą czyli drogą DK86 - i jest to oczywiste jednak z uwagi na korek była ona w tej konkretnej chwili fatalnym wyborem). Przypomniało mi się, że warto było by sprawdzić jaki typ trasy mam ustawiony i przestawiłem z optymalnej na szybką - i tu SZOK. AM wyznaczyła mi trasę (tu polecam zerknąć na jakąś mapę) aby jeszcze w Tychach wjechać na DK1 w kierunku północno-wschodnim z niej zjechać na A4 w kierunku zachodnim i tą metodą dojechać do Katowic. Różnica w odległościach 33km zamiast 21km czyli 12km więcej (40%). Różnica na tyle spora, że można spokojnie założyć, że AM wytyczyła taką trasę ze względu na korek na DK86. Faktem jest, że powinna próbować go ominąć nawet przy trasie optymalnej a nie tylko szybkiej ale już pal licho z tym. Swoją drogą nauczyło mnie to żeby jeździć zawsze na trasie szybkiej gdyż AM jest wtedy bardziej "wrażliwa" na ew. utrudnienia w ruchu. Po około 3h pobytu w Tychach wytyczyłem ponownie trasę powrotną do Katowic - i tu zdziwienie. AM wytyczyła trasę "normalnie" przez DK86. Narodziło się proste pytanie - czy AM poprzednio się po prostu coś pokićkało czy też faktycznie wiedziała o korku i teraz zwyczajnie już go nie ma. Postanowiłem zaryzykować i to sprawdzić. Pojechałem do Katowic przez DK86 czyli jak AM kazała i swoją drogą najkrótszą trasą. Wynik: ZERO śladu zwężenia, ZERO korku.
Wnioski:
Gdybym w czasie gdy jechałem do Tych jechał w odwrotną stronę i wytyczył trasę szybką to faktycznie nadkładając te 12km ominął bym korek na około 1h "podciągania naprzód". Nie mogę określić kiedy korek faktycznie powstał ale w każdym razie dnia 3.02.2011 ok. 9:30 korek był i AM doskonale o tym wiedziała jak również prowadziła alternatywną, dłuższą trasą. Pragnę również zauważyć że nie był to jakiś 2 tygodniowy remont tylko faktycznie chwilowe zwężenie jezdni (nie wyjaśnię teraz skąd to wiem ale tak to wyglądało). Około godziny 12:00 zwężenia i korka już nie było i AM przy tych samych ustawieniach prowadziła już TĄ trasą a nie objazdem.
Co do własnych przemyśleń wynikających z tych konkluzji brakuje mi bardzo jednej prostej rzeczy. Fajnie by było, gdyby AM wytyczając trasę z uwzględnieniem jakiś utrudnień zawartych w LD informowała o fakcie, że trasa została zmieniona ze względu na utrudnienia na DK lub DW numer, w mieście o nazwie itp. etc. Dlaczego? Ponieważ gdybym nie wiedział o tym wczorajszym korku i jechał faktycznie z Tych do Katowic to prawdopodobnie uznał bym, że AM zwyczajnie coś się pochrzaniło w algorytmie wyznaczania tras i dlatego wytyczyła takie dziwactwo. Nawet gdyby przyszło mi do głowy, że mogło to wynikać z danych LD to raczej bym w to nie uwierzył i temu nie zaufał. Dlatego było by bardzo miło, gdyby po wyznaczeniu trasy AM "tłumaczyło" swoje decyzje o jej nietypowym czy wręcz nielogicznym przebiegu trasy faktem zaistnienia znaczących utrudnień drogowych w miejscu przez które normalnie by mnie poprowadziła. Mogło by to być na przykład sygnalizowane pokazaniem podglądu trasy w 2D z migającym odcinkiem drogi który został ominięty ze względu na utrudnienia. W tym momencie mógł bym w sposób "wystarczający" zaufać AM, że trasa którą mi narzuca wynika z jakiś logicznych przesłanek a nie niedoróbek w algorytmie wyznaczania tras. Zresztą informacja o utrudnieniu na danym odcinku (nawet jeśli został on z tego względu wykluczony z trasy) sama w sobie jest dość cenna.
Proszę o komentarze, głównie odnośnie sugestii wysuniętej pod koniec postu (może zasugerować to supportowi z AM?)
-
Mając na uwadze dziwy w wytyczaniu tras pokazane przez NocnegoMarka tutaj (http://pdaclub.pl/forum/automapa/bledy-am!/msg1449285/#msg1449285) nie wiadomo czy jazda na około to zasługa LiveDrive czy kolejna głupota w routingu. :wink:
-
Poniżej screen z trasą bez danych LD! oraz z danymi LD!
Jeżeli są dane system działa ..... idea jest dobra :ok:
Jeżeli brakuje rzetelnych danych (lub są pobierane w sposób niekompletny) to idea Live Drive póki co jest mało skuteczna i będzie działać przypadkowo . :S
-
Mi wczoraj na trasie o długości ok 260km Giżycko-Warszawa 250m od celu wyskoczył zielony pasek z napisem poprawa 1km - już nie rozumiem o co w tym chodzi....
-
Mi wczoraj na trasie o długości ok 260km Giżycko-Warszawa 250m od celu wyskoczył zielony pasek z napisem poprawa 1km - już nie rozumiem o co w tym chodzi....
Potwierdzam podobny komunikat. Ewidentny błąd programu
-
Jeżdżę głównie po rodzinnym mieście (czyli niestety po stolYcy :) ) więc w AM interesuje mnie głównie Traffic (szeroko rozumiany - SR (najmniej), LD i blokady). Moje doświadczenia ze skutecznością LD są różne - podobnie jak innych użytkowników, więc nie będę się nad tym rozwodził. Natomiast mam pewne podejrzenie, co do którego chętnie bym zasięgnął opinii forumowiczów.
Już kilka razy miałem nieodparte wrażenie, że po włączeniu AM (SR, LD włączone na stałe) i wyznaczeniu trasy, zostaje ona poważnie zmodyfikowana po przejechaniu kilkuset metrów, zazwyczaj oczywiście już po jakimś pierwszym skręcie - i okazuje się, że mam zawracać i jechać całkiem inną drogą. Moje podejrzenie jest takie, że z nieznanych bliżej powodów pierwsze wyznaczenie opiera się wyłącznie o dane SR a dopiero po chwili AM ściaga dane LD i przelicza trasę. Jest to mocno mylące, ponieważ użytkownik ma prawo sądzić, że skoro ma włączone LD, to trasa jest wyznaczona od początku z jego użyciem.
Pierwsze pytanie: czy to można jakoś sprawdzić?
Drugie: Jak wiemy w najnowszej AM można "ręcznie" ściągnąć dane LD. Prosty test dowodzi, że nie wymaga to nawet fixa GPS. Zakładam (choć nie wiem, jak by to sprawdzić), że w takim przypadku ściaga się dane "w okolicy" bieżacego ustawienia mapy. I teraz pytanie - czy jeśli wyznaczę trasę po takim ręcznym ściagnięciu, uwzględni ona dane LD? Do tej pory było tak, niestety, że trasa wyznaczana "na sucho", bez GPS, przed wyjściem z domu czy nawet wyjechaniem z garażu podziemnego, była oparta tylko na danych SR co oznaczało, że dla osób używających LD była praktycznie bezużyteczna. A ja chciałbym móc przyjrzeć się wyznaczonej trasie na spokojnie przed wyruszeniem w nią, mieć możliwość skorygowania jej np. przez ustawienie punktów PRZEZ, itp.
-
Sorka - ale muszę...
gdybyś przeczytał z uwagą ten wątek - już byś wszystko wiedział.
No ale do rzeczy - dane LD są pobierane:
1) po złapaniu fixa - dlatego zazwyczaj ruszasz autem, bo początek trasy znasz, a przynajmniej domyślasz się gdzie Cię poprowadzi, wtedy okazuje się że apsik :) I AM mówi zawróć. Zalecam posłuchać się.
2) po wskazaniu punkt dla który ma być środkiem "okręgu" dla którego są pobierane
Włącz sobie pobieranie i wysyłanie co 2 min o dużym zasięgu. W przypadku Warszawy jeździ się o wiele lepiej, oczywiście pod warunkiem że serwery LD nie szwankują :D o czym było już nie raz w tym i w drugim wątku o LD.
Pobranie danych LD przed wyznaczeniem trasy skutkuje routingiem uwzględniającym warunki na drogach. Oczywiście nie na całej trasie bo zasięg "duży" to ok 40km. Więc jak pobierzesz dane dla centrum Wawy to już możesz określać start i koniec i oceniać routing.
-
Działa! Ale nie do końca.
Dzisiaj po 17tej jechałem z Wrzeszcza na Karwiny (ogólnie Trójmiasto). Trasę mi wyznaczyło przez Sopot. Nic nadzwyczajnego. W Sopocie korek że @%$@#^. AM wesoło prowadzi najprostszą trasą, przewidywany szybki czas dojazdu. W końcu się przebiłem i jadę do góry, przez las. Za Brodwinem korek. Oj niedobrze, jak tu się zaczyna to będzie długo. AM nadal optymistyczny ETA podaje. Na mapce zero czerwieni i czerni. Toczę się toczę dłuższy czas na 1 biegu, a tu na mapce za mną pyk, zrobiło się czerwono. Przede mną nadal prognozowany luz. I tak odcinek za odcinkiem za mną robiło się na mapce czerwono lub czarno. Tak dosłownie kilka minut na reakcję. No to dostarczyłem danych, system je przyjął i dość szybko wdrożył.
Czyli LD działa! Tylko że korek zaliczyłem. :(
Z Radia Gdańsk w międzyczasie się dowiedziałem o korku, a jak oni o tym mówią to znaczy że musiał być przynajmniej od godziny. Lecz system LD dowiedział się o nim dopiero ode mnie. Nikt wcześniej z aktywnym LD nie jechał. Po prostu ten system będzie kiepski dopóki nie będzie masowy. A nie będzie masowy, bo w większości działa na telefonach. Telefonów z AM będzie ubywać gdyż ludzie będą stopniowo uciekać z WM na inne systemy, na których AM ni widu ni słychu (nawet jak w końcu będzie dostępny na iphone, to w Polsce ten sprzęt zawsze będzie niszowy). I tyle. Więc nawet jak zaraz wypuszczą super duper poprawioną nową wersję AM, jak dopieszczą serwery, to i tak będzie bieda. Może w stolycy będzie trochę lepiej, ale np. my w trójmieście będziemy mówić: czasami działa, czasami pomaga. Tak długo aż nam nie zbrzydną telefony z WM.
-
Ale użytkownik jako mięso armatnie dla LD to arogancja producenta! Podstawowe dane powinny być z alternatywnych źródeł, a dane od użytkowników tylko uzupełnieniem.
Jeżeli to użytkownicy stojąc w korkach mają karmić system, to nie ma to sensu.
miszun chwała Ci za to, ale nie bądź taki samolubny. W tym korku stało więcej takich testerów przejezdności drogi. W tym również przed Tobą. Ale Ciebie nie ostrzeżono... Ale bądź dobrej myśli. Kiedyś może.
-
Jeżeli będzie centrum zarządzania z prawdziwego zdarzenia + dodatkowe narzędzia na określanie konkretnych zakorkowanych odcinków to będzie spełnione marzenie dla tego czekamy na takie centrum.
-
Sorka - ale muszę...
gdybyś przeczytał z uwagą ten wątek - już byś wszystko wiedział.
Skoro musisz :) Ale ja przeczytałem ten wątek i odpowiedzi na moje pytania jakoś nie znalazłem. No ale może za mało starannie czytałem albo jestem zbyt tępy.
No ale do rzeczy - dane LD są pobierane:
1) po złapaniu fixa - dlatego zazwyczaj ruszasz autem, bo początek trasy znasz, a przynajmniej domyślasz się gdzie Cię poprowadzi, wtedy okazuje się że apsik :) I AM mówi zawróć. Zalecam posłuchać się.
No ale te moje "dziwne przypadki" były zawsze po klasycznym wyznaczeniu trasy, czyli po złapaniu fixa! Z tego co tu wyczytałem, typowe pobranie danych (i to o dużym zasięgu, ja mam chyba fabryczny "średni") to jest kilkadziesiąt kB. To w Warszawie, gdzie niemal wszędzie jest 3G albo HSDPA, jest najwyżej kilka sekund. Naprawdę trudno mi zrozumieć dlaczego AM puszcza mnie w tej sytuacji trasą bez LD (nie uprzedzając o tym) po to tylko, by po minucie kazać zawracać.
Pobranie danych LD przed wyznaczeniem trasy skutkuje routingiem uwzględniającym warunki na drogach. Oczywiście nie na całej trasie bo zasięg "duży" to ok 40km. Więc jak pobierzesz dane dla centrum Wawy to już możesz określać start i koniec i oceniać routing.
No to jest cenna informacja, dzięki.
Swoją drogą, czy najnowsza AM podaje gdzieś w zakamarkach swego interfejsu, czy i z jakich danych korzystała przy wyznaczaniu danej trasy? To byłaby bardzo interesująca informacja.
Ceterum censeo, jak mawiali starożytni Rzymianie, że całe to LD to w dużej mierze zabawa bez realnej przyszłości. Jeśli patrząc na Targeo widzimy nawet w wielkich miastach duże ulice, na których dane są po części tylko statystyczne, to co dopiero mówić o całej Polsce. Zresztą, żeby omijanie korków było w tym systemie możliwe, potrzeba danych również dla małych ulic przez które mogłaby prowadzić trasa alternatywna. Bez profesjonalnego systemu mierzenia natężenia/szybkości ruchu nie bedzie wiarygodnego systemu traffic-on-line.
-
Witam. Postanowiłem się na chwilę przeprosić z LD i włączyłem tę funkcję. Jeżdżę z tym trzeci dzień rano do pracy. Za każdym razem trasa jest wyznaczana rano inaczej, ale jest jeden punkt wspólny dla tej trasy, a jest nim rondo w Warszawie, przy dworcu centralnym, gdzie z Chałubińskiego skręcam w lewo w Aleje Jerozolimskie. Troszkę mnie zaczęło zastanawiać dlaczego ciągle codziennie jestem kierowany na to rondo, gdzie rano tworzy się tam notoryczny korek aut do skrętu w lewo i ETA wyznaczone na pocżatku jazdy wali w łeb właśnie przez to czekanie na skręt w lewo (tracę tam 10 minut) . Stojąc dziś w korku przyszło mi do głowy włączenie wizualizacji traffic. No i wszystko stało sie jasne. Program pcha mnie na to rondo, gdyż akurat na tym pasie zarówno do przodu, jak i do skrętu w lewo nie ma danych LD "on line" . Ale już na pas w przeciwnym kierunku dane są :-| . Zrobiłem obrazek, który załączam. Nie komentuje tego, bo było by to trolowanie, czego niektórzy tu bardzo nie lubią.
-
Z obrazka widzę że ilość danych jest szczątkowa co może oznaczać kolejny dzień niewydolności serwerów LD lub bardzo wczesną porę... Nie pracujesz może w piekarni :mrgreen:
-
Z obrazka widzę że ilość danych jest szczątkowa co może oznaczać kolejny dzień niewydolności serwerów LD lub bardzo wczesną porę... Nie pracujesz może w piekarni :mrgreen:
NIe pracuję w piekarni, a zdjęcie było robione o 8:20 rano. Rozumiem, że wczesna pora usprawiedliwiłaby niewydolność LD ? :wink: A swoją drogą to zobacz co mi sie wyświetla na dole obrazka, choć mam ustawione, że ma być ulica i miejscowość . I love this game :E
-
Na targeo dla przedziału 8:00-8:30 jest czerwono - niestety mnie możemy stosować targeo jako wykładni... już nie raz był przypadek, że przypadkiem po pewnym czasie kolorki się zmieniały.
Jak chcesz możesz podać przybliżony start, przybliżony koniec i godzinę startu - sprawdzę jutro :)
-
Mi wczoraj na trasie o długości ok 260km Giżycko-Warszawa 250m od celu wyskoczył zielony pasek z napisem poprawa 1km - już nie rozumiem o co w tym chodzi....
Zgłosiłem to i za drugim razem udało mi się ich przekonać, że jest problem i przyjęli zgłoszenie....
Pozdrawiam
PS: u mnie też w w ich odpowiedzi było zapisane, że moje zgłoszenie znalazło się w katalogu SPAM....
-
Na targeo dla przedziału 8:00-8:30 jest czerwono - niestety mnie możemy stosować targeo jako wykładni... już nie raz był przypadek, że przypadkiem po pewnym czasie kolorki się zmieniały.
Jak chcesz możesz podać przybliżony start, przybliżony koniec i godzinę startu - sprawdzę jutro :)
przybliżony start: Dowolny numer domu na ulicy Komisji Edukacji Narodowej, godzina 7:55
przybliżony koniec: np. Chmielna 73B
-
start: KEN okolice nr 22
Koniec: Chmielna 73B
ETA 44min
Dane TRF przed wyznaczeniem trasy pobrałem raz (79KB). Rondo przy centralnym tak jak trzeba - z każdej strony na czarno :mrgreen:
Co kolega powie :) Nie Kenem, a Rosoła. Nie Puławską i Niepodległości a Żwirki i Wigury :)
(Konrad pewnie teraz jedzie :) )
Żeby zrzuty były wyraźne wyłączyłem wizualizację AM'Traffic.
Połączone: [time]Luty 10, 2011, 08:27:10[/time]
Sześć osób zginęło dziś rano w zderzeniu busa z samochodem ciężarowym w Woli Zambrowskiej (Podlaskie), na drodze krajowej nr 66 - poinformowała policja. Ruch w miejscu wypadku odbywa się wahadłowo. Wypadek wydarzył się na trasie między Zambrowem a Wysokiem Mazowieckiem. Według pierwszych informacji, doszło do czołowego zderzenia, zginęły wszystkie osoby jadące busem.
takie są smutne wiadomości z Onetu (dzisiaj, 07:11)
Sprawdzam zatem jak wygląda Wola Zambrowska... A wygląda ciekawie bo... Bo jest oznaczenie wypadku - i nie pochodzi ono z Miplo! WOW! Na pewno pojawiło się w wyniku pobrania danych TRF!
-
Co kolega powie :) Nie Kenem, a Rosoła. Nie Puławską i Niepodległości a Żwirki i Wigury :)
(Konrad pewnie teraz jedzie :) )
Wiesz to nie jest kwestia, co kolega powie, tylko co powie mi AM po wyznaczeniu trasy. Dziś program kazał mi jechać Rzymowskiego i na rondzie skręcić w Marynarską, czego nie uczyniłem, bo raz na wizualizacji zobaczyłem, że jest tam total czerwono, co zauważyłem z daleka widząc korek na Marynarskiej po horyzont (auta stały już na ślimaku) tylko pojechałem prosto Wołoską , Woronicza, Alejami Niepodległości, Chałubińskiego i na rondzie onz skręciłem w lewo. A dlaczego na rondzie onz, a nie na rondzie przy dworcu centralnym ? :D A to dlatego, że chyba ktoś przeczytał mojego wczorajszego posta w którym informowałem o braku danych LD na jednym z pasów przed tym rondem. A dziś o dziwo dane LD były i program kazał mi jechać dalej do ronda onz :ok: i tu się zrehabilitował w moich oczach po wcześniejszej wpadce z pchaniem mnie na zakorkowaną ulicę Marynarską.
-
Wczoraj była szczątkowa ilośc danych (przynajmniej tak wynikało z Twojego zrzutu), dziś serwery "odpukać" chodzą więc jeździ się o wiele lepiej.
skręcić w Marynarską
czyli tak jak u mnie - w sumie normalne :)
program kazał mi jechać dalej do ronda onz
też dobrze... rozumiem że górą śmignąłeś i nie traciłeś czasu :ok:
-
Dzisiejsza sytuacja w Poznaniu:
Zgodnie z zapowiedzią w prasie zamknięta ul Szelągowska:
http://www.epoznan.pl/index.php?section=news&subsection=news&id=23489 (http://www.epoznan.pl/index.php?section=news&subsection=news&id=23489)
W związku z powyższym zakorkowały się inne ulice: w targeo na czarno Armii Poznań i Wingorady
O dziwo w AM też :)
Szkoda tylko, że w blokadach Traffic nie wrzucono blokady ul Szelągowskiej.
Przepraszam za brak zrzutów, ale nie jestem zbyt biegły technicznie i sobie z tym nie radzę.
Dodam jeszcze, że w NE roboty na Szelągowskiej są pewnie wrzucone, bo są tutaj
http://radarynamapie.pl/ (http://radarynamapie.pl/)
Nie wiem czy oznacza to blokadę tej ulicy w NE.
-
Co do Poznania... to już by był chyba jakiś przełom, gdyby się spradziło co kolega napisał... No ale u mnie się nie sprawdziło. Może spóźniłem się po prostu pół minuty i danych dla mnie już nie wystarczyło. :mrgreen:
Nie powiem na Targeo czarno jak trzeba :) Ale serwery LD znów dostały zadyszki... Szczątkowa ilość danych. Wystarczy spojrzeć.
Brak blokad.
-
Tym którzy mają możliwość bycia online polecam LiveDrive. Szczególnie w dużych miastach, nie zaszkodzi a może duuuuuuużo pomóc.
Jestem za używaniem LD (sam używam), jeśli ma to wpłynąć na poprawę jakości danych. Ale na dzień dzisiejszy nie ryzykowałbym ze stwierdzeniem "nie zaszkodzi" :O. W Łodzi np. można się nadal nieprzyjemnie zdziwić, choć ostatnio zauważyłem niewielką poprawę w zakresie danych LD na głównych ulicach miasta. Może jednak ktoś z supportu czytał moje uwagi.
-
A ja na plus:
wczoraj koło 7.00 naprzeciw M1 w Czeladzi duży mobilek wylądował w rowie. Jechałem koło 8.30 i korek się powiększał ale szedł jeden pas. Kiedy zaczęli go wyciągać droga w kierunku Katowic była zablokowana jakieś 10 minut. Spojrzałem w AM, widok 2D i szok - pas w tym miejscu na czarno... łał... :O~
-
/CIACH/ LD, SR dzięki Państwa poświęceniu jest mi coraz bliższy i testuję go /CIACH/ Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia.
cieszę się że mogę pomóc
Też jeżdżę w trybie 2D :ok:
Taka mała ciekawostka - czasami sprawdzam ile to danych jest przy pobieraniu dla Warszawy punkt nawigacyjny to czerwona kropka Wa-wa zazwyczaj jest to ok 70-80KB. Właśnie widać jak ruszyła wiara na ferie... Dużo... dużo danych 90KB Naprawdę ładnie wszystko widać :ok:
Połączone: Luty 11, 2011, 17:37:33
Potwierdza się założenie że LiveDrive ma przewagę nad Targeo Traffic... Nowo oddany odcinek S8 nie ma danych na targeo, są zaś w AM. :ok:
-
Dziś miałem okazję ponownie ucieszyć się tym, że LD w Poznaniu zadziałał.
Godz. 10:40 - wjeżdżam do Poznania "11" od strony Katowic, jadę w kierunku Winograd. Normalnie przejeżdżam przez Rondo Rataje - albo na wprost, albo w prawo na rondzie i tak zwykle AM mnie prowadzi. Dzisiaj 2 km przed Poznaniem trasa została przeliczone i AM kazała mi zjechać przed rondem w prawo w ul Abpa Baraniaka. Jak dojeżdżałm zobaczyłem przed wykonaniem tego polecenie, że rzeczywiście na dojeździe do ronda zrobił się ogromny korek, przy czym bez wskazówki AM możliwe, że wpadłbym w niego, bo widać go było dopiero za górką, która zaczyna się za zjazdem, więc pewnie nie zdążyłbym zareagować.
Zyskałem ok. 20 minut. Oby tak dalej.
-
Mam takie banalne pytanie. Czy dane LD są pobierane automatycznie czy trzeba to robic manualnie ?
-
Automatycznie podczas nawigacji.
-
A jak mozna to sprawdzic ze dane zostały wlasnie pobrane ? I jakie musze byc spelnione warunki (ustawienia) zeby te dane pobierały się automatycznie podczas nawigacji ? Pytam bo chcialbym potestowac troszke LD.
-
Menu-->> Ustawienia -->> AM Traffic
Dalej jak na zrzucie ekranu
-
Dzieki za pomoc. Tak wlasnie zamierzałem to poustawiac
-
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,9112990,Uwaga__korek_od_Tesco_po_Wyczerpy.html (http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,9112990,Uwaga__korek_od_Tesco_po_Wyczerpy.html)
Dane z AM w 90% pokrywają się z Targeo :O
PS, Kolor z czarnego na czerwony zmienił się prawie jednocześnie i w AM i w Targeo.
-
Dziś w godzinach porannych na obwodnicy ozorkowa miał miejsce wypadek, droga była całkowicie zablokowana, z ciekawości po powrocie do domu sprawdziłem na targeo czy "coś było" i nic nie znalazłem. Ma ktoś wiedzę co na to LD w AutoMapie?
-
Dzisiaj
Helenów k. Ozorkowa Wypadek
Po ściągnięciu Zdarzeń AM Traffic pojawia się wypadek.
Po zaciągnięciu danych LD! dla odcinka z wypadkiem brak danych LD! natomiast na podglądzie widać jak ruch jest kierowany przez Policję na Ozorków ul. Zgierska (są dane LD!)
Wyznaczając trasę DK1 program prowadzi bez żadnych objazdów trasą zablokowaną.
Mam nadzieję że poprawią to w nowej wersji i odcinki dróg z danymi AM Traffic typu wypadek będą blokowane z automatu.