PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: kleo6 w Luty 05, 2007, 14:33:15
-
Jak w temacie,
szukałem trochę na forum ale z braku czasu (jak pewnie większość z nas) na dalsze poszukiwania, otwieram nowy wątek.
No więc interesuje mnie cos takiego dla przykładu. Chcę przjechać z Gdańska do Poznania. Wybór trasy ustawiony na najszybszą mapa kieruje mnie przez Bydgoszcz do Poznania. Ale ja nie chcę jechac przez Bydgoszcz tylko przez inne miejscowości (np. Człuchów i Piłę albo i nawet przez Warszawę). No i teraz tak jeśli zaznaczę w wyborze trasy że chcę jechać [ikonka "przez"] (np Piłę) to mapa sama wybiera jakąś ulicę w centrum Piły i mnie na nią kieruje. I wszystko byłoby ok gdybym tylko ja chciał jechac na tę wskazaną przez mapę ulicę a nie tylko przejechać przez PIłę (TRANZYTEM) jadąc do celu mojej podróży. Mało tego jak nie pojadę na tę ulice to AM wyświetla mi że zboczyem z trasy i chce usilnie doprowadzić mnie do punktu na tej ulicy, którą zresztą sama wybrała.....
Da sie to dziado......jakoś wyłączyć czy ten typ tak ma.
Mam nadzieję że za bardzo nie namieszałem.
Pozdrawiam i zgóry dziękuję za odpowiedzi.
-
nie do obejscia niestety - tez mnie to drazni
-
nie do obejscia niestety - tez mnie to drazni
wszystko się da, tylko trzeba instrukcję przeczytać :P
ale pewnie z braku czasu .......... lepiej ponarzekać.
-
cytryna2
zawsze mozna planowac trase pol dnia zastanawiajac sie ktora trasa jest tranzytowa, a ktora nie
i to jest powod moich narzekan
a skoro wiesz jak sie to robi to moze udziel rad
pozdrawiam
-
Tak,
to może powiedz gdzie to w instrukcji jest napisane(podaj stronę), albo powiedz jak to ustawić bo zapis, że jest to w instrukcji nijak pomaga. Za taka pomoc dzięki :P
-
nie do obejscia niestety - tez mnie to drazni
Brak wam wyobraźni :P
Trzeba wybrać miejscowość przez którą chcecie jechać a następnie zamiast
'przez' wybrać 'pokaż na mapie' i ustawić sobie punkt 'przez' na tej trasie, krórą chcecie jechać.
Trwa to z 10s dłużej, ale za to w trasie nie ma już zadnych problemów.
A punkt najlepiej postawić przed lub za miastem przez które chcecie jechać.
-
Chcę przjechać z Gdańska do Poznania. Wybór trasy ustawiony na najszybszą mapa kieruje mnie przez Bydgoszcz do Poznania. Ale ja nie chcę jechac przez Bydgoszcz tylko przez inne miejscowości (np. Człuchów i Piłę albo i nawet przez Warszawę).
przecież sam ustawiłeś "najszybszą" i chcesz jechać przez Warszawę? zmień opcje w ustawieniach: Dłuższe trasy tylko po drogach:
- oraz lokalnych
i ustaw punkty przelotowe ( musi ich być kilka, w istotnych miejscowościach ), jak nie pomoże możesz zmienić ustawienia: z "szybkiej" na "krótką".
Oczywiście planowanie będzie trwało "pół dnia"
zawsze mozna planowac trase pol dnia zastanawiajac sie ktora trasa jest tranzytowa, a ktora nie
i to jest powod moich narzekan
ale twój poprzedni post odnosił się do możliwości wyznaczenia trasy a nie o drogach tranzytowych, tak to odebrałem
nie do obejscia niestety - tez mnie to drazni
-
Chcę przjechać z Gdańska do Poznania. Wybór trasy ustawiony na najszybszą mapa kieruje mnie przez Bydgoszcz do Poznania. Ale ja nie chcę jechac przez Bydgoszcz tylko przez inne miejscowości (np. Człuchów i Piłę albo i nawet przez Warszawę).
przecież sam ustawiłeś "najszybszą" i chcesz jechać przez Warszawę? zmień opcje w ustawieniach: Dłuższe trasy tylko po drogach:
- oraz lokalnych
i ustaw punkty przelotowe ( musi ich być kilka, w istotnych miejscowościach ), jak nie pomoże możesz zmienić ustawienia: z "szybkiej" na "krótką".
Oczywiście planowanie będzie trwało "pół dnia"
zawsze mozna planowac trase pol dnia zastanawiajac sie ktora trasa jest tranzytowa, a ktora nie
i to jest powod moich narzekan
ale twój poprzedni post odnosił się do możliwości wyznaczenia trasy a nie o drogach tranzytowych, tak to odebrałem
nie do obejscia niestety - tez mnie to drazni
Trasa krótka, dziękuję bardzo za tą funkcjonalność AM, ja mam auto osobowe a nie czołg albo samolot (raz tylko wytyczyłem krótką trasę - 3 km krócej i 1 h dłużej jazdy - no i te dukty leśne wrażenia niesamowite :-(((() - ta funcjonalność auto mapy jest chora!!!
Jeśli chodzi mi o moje pierwotne pytanie to nie chodziło mi o ręczne ustawianie punktów przelotowych (wybieranie ich za daną miejscowością) tylko o rozwiązanie punkt (ulica w jakims mieście) lub tranzyt przez jakieś miasto. Tego mi właśnie brakuje w AM.
Czy ktoś wie czy AM4.0 posiada już taka funkcjonalność???
-
Trasa krótka, dziękuję bardzo za tą funkcjonalność AM, ja mam auto osobowe a nie czołg albo samolot (raz tylko wytyczyłem krótką trasę - 3 km krócej i 1 h dłużej jazdy - no i te dukty leśne wrażenia niesamowite :-(((() - ta funcjonalność auto mapy jest chora!!!
chyba mylisz "krótka" z "przełajową"
Jeśli chodzi mi o moje pierwotne pytanie to nie chodziło mi o ręczne ustawianie punktów przelotowych (wybieranie ich za daną miejscowością) tylko o rozwiązanie punkt (ulica w jakims mieście) lub tranzyt przez jakieś miasto. Tego mi właśnie brakuje w AM.
to ja już nic nie rozumiem, przecież zawsze możesz ustawić punkt w danym mieście ( czy to jest "start", "koniec" czy "przez" ) a tranzyt czyli przejazd przez dane miasto automapa zawsze wyznaczy, jeżeli nie znasz miasta to co za różnica czy droga będzie dłuższa o 5 km, ważne aby przejechać a jak znasz miasto to po co automapa?
Z doświadczenia wiem że automapa jest irytująca w mieście które się zna od podszewki, bo zawsze znamy drogę lepszą ( czytaj któtszą, wygodniejszą, bez korków itp. )
-
Czy ktoś wie czy AM4.0 posiada już taka funkcjonalność???
Jak dotąd nie.
-
chyba mylisz "krótka" z "przełajową"
Nie wcale nie mylę przełajowa=samolot, krótka = min. sam terenowy a i ten nie na wszystkich drogach wyznaczanych przez AM sobie poradzi.
to ja już nic nie rozumiem, przecież zawsze możesz ustawić punkt w danym mieście ( czy to jest "start", "koniec" czy "przez" ) a tranzyt czyli przejazd przez dane miasto automapa zawsze wyznaczy, jeżeli nie znasz miasta to co za różnica czy droga będzie dłuższa o 5 km, ważne aby przejechać a jak znasz miasto to po co automapa?
Z doświadczenia wiem że automapa jest irytująca w mieście które się zna od podszewki, bo zawsze znamy drogę lepszą ( czytaj któtszą, wygodniejszą, bez korków itp. )
Chyba faktycznie się nie rozumiemy, zakładam że nie znamy miasta przez które jedziemy ale chemy jechać trasa inną niż ta wyznaczona przez AM (bo tak chcemy i nie ma znaczenia że jest ona o 5 km dłuższa, może być np jakieś ciekawe miejsce po drodze które chcemy zobaczyć).
I dlatego piszę, że brakuje mi takiej funkcjonalności AM gdzie mielibyśmy mozliwość wskazania w funkcji "przez" ulicy na która chcemy dojechać w danym mieście (bo musimy dojechac do konkretnego punktu) oraz funkcji "przez nr 2" dzięki której wskazemy miasta przez które chcemy jechać tzw. tranzytem czyli tylko przejechac przez daną miejscowość i tyle.....I powiem że dla mnie osobiscie brak takiej funkcjonalności jest irytujący bo podając miejscowość przez któą chcę przejechać nagle okazuje się że mapa w środku miasta nakazuje mi z drogi "tranzytowej" skręcić 600 m w lewo albo w prawo (co by się "zaspokoić" i móc zaliczyć automatycznie wprowadzoną ulicę w danej miejsocowości) a w momencie zignorowania użytkownika tego punktu wskazuje że zjechało sie z trasy......musze wchodzić w punkty trasy i skasować punkt przelotowy z pamieci i wtedy wraca do normy, ale powiem szczerze że jest to dużo ręcznej dłubaniny, a nie na tym moim zdaniem to powinno polegać.
-
To ja też już nic z tego nie rozumiem. Przecież taka funkcja jest i działa bardzo dobrze. Można wskazać maksymalnie 9 punktów via. Można je wskazać bezpośrednio jako punkt na mapie albo konkretny adres lub też wybrać ze zbioru punktów POI.
-
To ja też już nic z tego nie rozumiem. Przecież taka funkcja jest i działa bardzo dobrze. Można wskazać maksymalnie 9 punktów via. Można je wskazać bezpośrednio jako punkt na mapie albo konkretny adres lub też wybrać ze zbioru punktów POI.
To gdzie jest ta funkcja bo ja jej nie znajduję w AM??
-
Jeśli wybierzesz sobie jakiś punkt na mapie lub punkt POI lub adres, wybierasz z menu PRZEZ. I to cała filozofia. Takich punktów może być 9.
(http://www.dabkowski.eu/pda/images/via1.jpg)(http://www.dabkowski.eu/pda/images/via2.jpg)(http://www.dabkowski.eu/pda/images/via3.jpg)
-
Jeśli wybierzesz sobie jakiś punkt na mapie lub punkt POI lub adres, wybierasz z menu PRZEZ. I to cała filozofia. Takich punktów może być 9.
(http://www.dabkowski.eu/pda/images/via1.jpg)(http://www.dabkowski.eu/pda/images/via2.jpg)(http://www.dabkowski.eu/pda/images/via3.jpg)
Ale to są konkretne punkty (ulice) przez jakie AM będzie nawigować...a mi cały czas chodzi o sytuację w której nie chcę jechać na konkretną ulicę w danej miejscowości tylko przez nią przejchać.....umownie nazwałem to "tranzytem". I co już pisałem wczesniej ostatnio AM kieorwała mnie do centrum miasta do punktu który sobie automatycznie wskazała na mapie... podczas gdy umowny "tranzyt" biegł zupełnie inną drogą(czyli najnormalniej w świecie według AM miałem zboczyć z kursu aby dotrzeć do punktu wyznaczonego automatycznie przez AM)
Jedyny logiczny sposób jaki widzę na rozwiązanie tego problemu to wskazanie punktu za daną miejscowością na drodze.....
-
Jeśli wybierzesz sobie jakiś punkt na mapie lub punkt POI lub adres, wybierasz z menu PRZEZ. I to cała filozofia. Takich punktów może być 9.
Tak, ale wtedy mapa bedzie koniecznie nas chciala prowadzic przez ten punkt (czyli konkretna ulice/poi). Natomiast koledze chodzi o taka opcje, ktora prowadzilaby trase przez np. Warszawe, ale bez wyboru konkretnego miejsca w tejze Warszawie.
Chyba zaden program do nawigacji nie ma takiej mozliwosci - ratunkiem na to jest ustawienie punktu "via" na trasie wlotowej lub wylotowej z danego miasta.
TomTom ma od biedy funkcje wyznaczania trasy alternatywnej (nie mylic z zamiana np. "szybkiej" na "krotka" - tu rekalkulacja odbywa sie wg tego samego algorytmu, chyba ze chcemy inaczej), tyle ze tu nie mamy mozliwosci ustalenia preferencji w wyborze trasy, wiec mozemy tylko liczyc ze program wyznaczy ja nam "po drodze"
Mozna tez kombinowac z "planem podrozy", kolejne centra miast wyznaczajac jako punkty "docelowe" w planie. Wtedy po przyjechaniu do danego miasta oznaczamy punkt jako "odwiedzony" i kazemy wytyczyc trase do kolejnego punktu z planu podrozy
-
Tak, ale wtedy mapa bedzie koniecznie nas chciala prowadzic przez ten punkt (czyli konkretna ulice/poi). Natomiast koledze chodzi o taka opcje, ktora prowadzilaby trase przez np. Warszawe, ale bez wyboru konkretnego miejsca w tejze Warszawie.
TAK!! TAK!! TAK!! o to mi właśnie chodziło , dzięki kwieto. A już zaczynałem podejrzewać, że nie potrafię obsługiwać AM. Ale tym postem przywróciłeś mi wiarę.
Mało natomiast pocieszające jest to że żadna inna mapa tego rodzaju opcji nie oferuje. Ciekawe dlaczego nie wydaje mi się abym był jedyną osobą, któa oczekiwałaby takiej funkcjonalności.
Pozdrawiam
-
No tak, teraz jest wszystko jasne. Rzeczywiście chyba żaden program nie oferuje opcji "Tranzytu". Zawsze wybór miasta (miejscowości) powoduje wskazanie mniej więcej punktu w centrum miasta.
-
Wystarczy ustawić punkt przed wlotem do miasta ....
Pozdrav
-
Tak, ale wtedy mapa bedzie koniecznie nas chciala prowadzic przez ten punkt (czyli konkretna ulice/poi). Natomiast koledze chodzi o taka opcje, ktora prowadzilaby trase przez np. Warszawe, ale bez wyboru konkretnego miejsca w tejze Warszawie.
Chyba zaden program do nawigacji nie ma takiej mozliwosci - ratunkiem na to jest ustawienie punktu "via" na trasie wlotowej lub wylotowej z danego miasta.
kwieto co z Ciebie za ekspert :))
TT jako jedyny (niestety) oferuje taką inteligentną opcję, wystarczy wybrać Via przez City centre - bystrze wybiera sobie wtedy optymalny przejazd przez dane miasto lub jego obwodnicą jeśli taka istnieje
-
No tak, teraz jest wszystko jasne. Rzeczywiście chyba żaden program nie oferuje opcji "Tranzytu". Zawsze wybór miasta (miejscowości) powoduje wskazanie mniej więcej punktu w centrum miasta.
Dabek za mało ćwiczysz za dużo bywasz na forach obcojęzycznych :) :)))
-
TT jako jedyny (niestety) oferuje taką inteligentną opcję, wystarczy wybrać Via przez City centre - bystrze wybiera sobie wtedy optymalny przejazd przez dane miasto lub jego obwodnicą jeśli taka istnieje
No prosz... nawet nie wiedzialem.
Faktycznie, dziala jak opisujesz. Milo wiedziec, choc nigdy mi to nie bylo do niczego potrzebne.
-
bo, poruszając się ze słynnego już lotniska w Jesionce (czy Jasionce) do Rzeszowa :))), nie uprawiasz długich i skomplikowanych tras ...
a potem nie wiedząc jak powinna wyglądać kompletna, wzorcowa nawigacja robisz za eksperta :)
jest to jedna z niewielu funkcji, której brakuje iGO
-
bo, poruszając się ze słynnego już lotniska w Jesionce (czy Jasionce) do Rzeszowa :))), nie uprawiasz długich i skomplikowanych tras ...
Eeetam.
Po pierwsze, skomplikowanosc trasy ma sie nijak do potrzeby przejechania przez miasto, bez konkretnego punktu - bo jesli chce jechac przez jakies miejsce, to zwykle znam konkretny adres ktory chce odwiedzic
Po drugie, bardziej skomplikowane trasy wymagaja czegos takiego jak "plan podrozy", a to z kolei obsluguje sie nieco inaczej, przynajmniej w TT.
Bo nie bardzo widze sens projektowania trasy na 2.5 tysiaca kilometrow przy pomocy standardowego wyznaczania.
Po trzecie wreszcie - ja gdzies mowie ze jestem ekspertem od nawigacji? Gdzie niby i kiedy?
BTW, lotnisko Rzeszow-Jasionka (a raczej niuanse jego obecnosci czy raczej nieobecnosci w AM), podobnie jak Ciechanow, odkrylem zupelnym przypadkiem. Swoja droga jestem ciekaw ile jeszcze takich "przypadkowych" miejsc jest :")
-
Kleo6- wyznaczam trasę: Łańcut/ przez Rzeszów / Ropczyce i mapa prowadzi mnie obwodnicą a nie przez centrum. Domyślam się, że jeżeli jest obwodnica "widziana" przez AM to poprowadzi Cię tą obwodnicą. Warszawa o(bwodnicy z prawdziwego zdarzenia nie ma, to prowadzi Cię przez centrum). Przejazd przez Kraków z wschodu na zachód i z powrotem też prowadzi obwodnicą (na autostradę).
A Jasionka jako lotnisko w Rzeszowie u mnie istnieje.
Mapa v3w, trasa szybka
-
Kleo6- wyznaczam trasę: Łańcut/ przez Rzeszów / Ropczyce i mapa prowadzi mnie obwodnicą a nie przez centrum. Domyślam się, że jeżeli jest obwodnica "widziana" przez AM to poprowadzi Cię tą obwodnicą. Warszawa o(bwodnicy z prawdziwego zdarzenia nie ma, to prowadzi Cię przez centrum). Przejazd przez Kraków z wschodu na zachód i z powrotem też prowadzi obwodnicą (na autostradę).
A Jasionka jako lotnisko w Rzeszowie u mnie istnieje.
Mapa v3w, trasa szybka
A wyznacz proszę Gdańsk - Poznań i zaznacz, że chcesz jechać przez Człuchów i Piłę a nie tak jak to sugeruje AM przez Bydgoszcz. I co wtedy bo u mnie wyznacza jakąś ulicę (punkt) w Człuchowie oddaloną niedaleko bo tylko 600-700 metrów od trasy przelotowej ale jednak wyznacza .
Z drugiej strony niewiele miast ma obwodnice u nas a w mniejszych miejscowościach mogą nawet nie znać tej nazwy jeszcze przez wiele lat (mam nadzieję, że nikogo tym stwierdzeniem nie uraziłem)
-
Wiele razy borykalem się z tym samym problemem. Na przykład z Grodziska Mazowieckiego do Lublina AM pcha mnie przez Warszawę, co jest znacznie gorszą opcją, niż przez Grójec / Radom. Tylko że jak wpiszesz "przez Radom", to zamiast po obwodnicy, jedziesz najpierw do śródmieścia.
Nauczyłem się to rozwiązywać tak, że na piechotę ustawiam "przez" na jakiś punkt na głównej trasie tuż przed Radomiem. Przy bardziej złożonych trasach ewentualnie jeszcze gdzieś drugi punkt zaraz za danym miastem. Schodzi na tym dodatkowa minuta, ale działa skutecznie i na razie to chyba jedyny sposób radzenia sobie
-
Kleo6, ZalDych - faktycznie. Jednym słowem, zapraszamy do zwiedzania, bo inaczej tych kilkuset metrowych zjazdów z nawrotem nie można nazwać
-
Kleo6, WalZych - faktycznie. Jednym słowem, zapraszamy do zwiedzania, bo inaczej tych kilkuset metrowych zjazdów z nawrotem nie można nazwać
-
Wiele razy borykalem się z tym samym problemem. Na przykład z Grodziska Mazowieckiego do Lublina AM pcha mnie przez Warszawę, co jest znacznie gorszą opcją, niż przez Grójec / Radom. Tylko że jak wpiszesz "przez Radom", to zamiast po obwodnicy, jedziesz najpierw do śródmieścia.
Nauczyłem się to rozwiązywać tak, że na piechotę ustawiam "przez" na jakiś punkt na głównej trasie tuż przed Radomiem. Przy bardziej złożonych trasach ewentualnie jeszcze gdzieś drugi punkt zaraz za danym miastem. Schodzi na tym dodatkowa minuta, ale działa skutecznie i na razie to chyba jedyny sposób radzenia sobie
No właśnie, jedyny logiczny sposób to te punkty przed albo za miastem ale z drugiej strony to takie ręczne dłubanie i nie chyba o to chodzi w takim produkcie.
No i przy dużej aglomeracji takiej jak W-wa czy Śląsk nie musisz orientować się którą drogą wyjedziesz z danego miasta (czyt. którą powinieneś wyjechac aby szybko dotrzeć do celu) zresztą od tego masz własnie nawigację co by się takimi rzeczami nie martwić. Moim zdaniem powinno być tak wybieram trasę chcę ją skorygować o miejscowość przez którą chcę przejechać i tyle AM robi resztę i śpiewa jak jechać a nie takie "kombinowanie" sorka ale cały czas mnie to irytuje...
Dziwi mnie tylko, że nie rozwiązali tego w AM4.0 zwłaszcza, że szanowny kolega kilka postów wyżej pisał, iż TT ma taką funkcję. Cóż widać, że zaczynają zostawać w tyle za konkurencją.
Pozdrowienia
-
Kleo6, WalZych - faktycznie. Jednym słowem, zapraszamy do zwiedzania, bo inaczej tych kilkuset metrowych zjazdów z nawrotem nie można nazwać
No wycieczka, wycieczka i to jest bolesne bo 600 m można jakoś tam strawić ale wycieczkę przez centrum w szczycie już nie przy produkcie za taka kasę. Zwłaszcza, że wydaje mi się, że programowo nie trzeba zbyt wiele aby taka funkcjonalność zrobić w programie, który ma masę innych opcji z których ja akurat nie korzystam wcale. No ale wszystkim jak widać dogodzić się nie da.
Pzorowionka
-
Wiele razy borykalem się z tym samym problemem. Na przykład z Grodziska Mazowieckiego do Lublina AM pcha mnie przez Warszawę, co jest znacznie gorszą opcją, niż przez Grójec / Radom. Tylko że jak wpiszesz "przez Radom", to zamiast po obwodnicy, jedziesz najpierw do śródmieścia.
Tutaj Tramp ma racje, TomTom radzi sobie z tym bez problemu.
Ciekawostka - najszybsza trase z Grodziska do Lublina (centrum-centrum) wyznacza przez Gore Kalwarie, omijajac Warszawe
-
100% zgadzam się z tym, że dałoby się zaprogramować opcję, żeby program prowadził najefektywniejszą drogą przez obszar danego miasta. Miasto musiałoby nie byc zdefiniowane jako punkt, tylko jako obszar.
Na początku wydawało mi się oczywiste, że tak to jest i dopiero jak dwa razy "dałem się nabrać", to poszukałem sposobu obejścia tego problemu.
Rzeczywiście TT ma dobre algorytmy znajdowania trasy. Kiedyś z północy Krakowa miałem jechać w strone Żywca. TT od razu chciał mnie pchnąć na objazd autostradą, a AM przez miasto. Wybrałem AM i po pół godzinie stania w korku zawróciłem na autostrade. To jeden z powodów, dla których lubię TT. Ale jak w Pipidówku trzeba objechać zablokowaną drogę, to do dyspozycji jest tylko AM. Poza tym, jak chcecie wskazać jakiś punkt na mapie, to ile kliknięc trzeba wykonać i ile czasu stracić w TT? W AM3 i AM4 jest to od razu... Ale to nie wątek porównywania tych programów. Tylko tak w odpowiedzi, że ta omawiana funkcja jazdy "przez miasto" jest w TT, ale nie do końca się sprawdza
-
Tylko tak w odpowiedzi, że ta omawiana funkcja jazdy "przez miasto" jest w TT, ale nie do końca się sprawdza
działa idealnie nie wiem do czego kolega zmierza
jadąc z A do B i żądając Via City Centre miejscowości X otrzymujemy dokładnie to czego trzeba
przykładowo Berlin to Barcelona Via Paris
-
Wskazywanie punktów przed i za miastem w AM ma jeszcze jeden zasadniczy feler. Spróbójcie po przyjeździe na miejsce wybrać automatycznie trasę powrotną. Jesli po drodze były zaznaczone wyłącznie punkty VIA na drogach jednopasmowych pewnie się uda, natomiast na drogach dwupasmowych robi się totalna kaszana.
Ciągle z tym walczę jeżdżąc często z Bielska do Krakowa w rózne miejsca, ze stałą opcją drogi przez autostradę. Każdy wyjazd to żmudna klepanina i zmusznie cudem AM by nie jechać przez Wadowice.
-
Używam (dość intesywnie) AM od ponad dwóch lat. Wyznaczanie punktów pośrednich zajmuje nieco czasu, na typowych trasach mam je w POI. Gdy jadę z Krakowa do Szczecina i chcę jechać np. przez Poznań (jako kierunek a nie miejsce do odwiedzenia) jest mi zasadniczo obojętne którędy jadę, aby tylko nie pobłądzić w mieście. Pomimo wielu błędów (nakaz zeskoku z wiaduktu na trasę pod nim ]:> ) uważam, że przez nieznane miasta prowadzi dobrze.
Z zasady nawigacja najpotrzebniejsza jest na trasach bocznych i ........ w aglomeracji śląskiej. Na normalnych drogach wystarczą mi drogowskazy.