Czemu AM nie wybiera trasy z krótszym ETA?

  • 2 Odpowiedzi
  • 1421 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czemu AM nie wybiera trasy z krótszym ETA?
« dnia: Wrzesień 21, 2011, 15:07:08 »
Pewnie było to roztrząsane, ale - z kilku ostatnich moich doświadczeń (jak widać, nie wyrzuciłem jeszcze AM) - rodzi się takie pytanie. Dlaczego AM wytyczając trasę, nie wybiera tej, która daje najkrótszy czas dojazdu?

Przykład - trasa Myślenice-Kraków (w poniedziałki rano), gdy zawsze tworzy się ogromny korek przed Mogilanami (budowa mostu i zwężenie od kilku miesięcy). AM wyznacza uparcie trasę przez ten korek, ETA - realne (przy jeździe przez ten korek). Wystarczy jednak po drodze skręcić (w Głogoczowie) na alternatywną drogę - i natychmiast przeliczone ETA jest 10 minut wcześniejsze (i ono też jest realne!). To duża różnica na trasie, która zajmuje 20-40 minut (w zależności właśnie od korka). Sprawdzałem to kilka razy i zastanawiam się, dlaczego AM sama z siebie, nie proponuje trasy korzystniejszej czasowo?

Ten sam efekt zresztą obserwuję jeżdżąc po Krakowie (dopiero wybierając samemu inna drogę nagle okazuje się, że ETA jest o wiele korzystniejsze). Stosowne dane ma przecież już w momencie wyznaczania trasy... (ustawienia: rodzaj trasy optymalny - tak jak w instalacyjnej wersji, liczenie ETA też wg tego co jest po instalacji). Mam też włączone LD i SR.

*

Offline sudnia

  • **
  • 126
Odp: Czemu AM nie wybiera trasy z krótszym ETA?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2011, 15:13:14 »
Niestety mam to samo. Jeżdżę po Białymstoku i Warszawie na profilu bilunia.

*

pliers

Odp: Czemu AM nie wybiera trasy z krótszym ETA?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2011, 16:03:33 »
Może spróbuj przełączyć na typ trasy: SZYBKA, wtedy czas ETA ma najwyższy (niestety też czasem do przesady) priorytet.