PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: odja12 w Czerwiec 05, 2012, 22:51:17
-
Witam!
Mam najnowszą wersje AM 6.10d. Pobrałem najnowsze pliki SR poprzez AM Center. Niestety, urządzenie na którym mam zainstalowaną AM nie posiada GPRS'a. Co i gdzie moge ustawić, co by AM z Łodzi do Warszawy prowadziła A2? Na stronie AM jest ładne info:" Nowe odcinki autostrad A1 i A2 w AutoMapie!", tylko gdzie?
-
Przeczytaj tutaj http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive (http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive)!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/msg1582058/#msg1582058
Na razie pozostaje czekać, bo chyba i miplo i aq nie nadąża - tak szybko nam autostrad przybywa :mrgreen:
Aby dane SR odblokowały trzeba czekać do kolejnej aktualizacji. Można też pobrać antyblokady z milotrafic, ale jak się okazuje również nie końca odblokowują one A2 - a od wczoraj nie ma kto zatwierdzić antyblokady :S
-
To po co w takim razie info na stronie AM, że te odcinki są uwzględnione w programie? Sorki, ale czy autorzy nie wiedzą co ich aplikacja oferuje?
-
Bo dla urządzeń z LD te odcinki są już przejezdne.
-
Wg. kryteriów dot. urządzeń obsługujących AM, mój sprzęt jest na tej liście mimo, że nie ma GPRS'a, dzięki któremu (chyba że sie mylę) jest jedyna możliwość pobierania LD. A w notce na stronie AM nigdzie nie ma napisane, że warunkiem koniecznym do odblokowania A2 jest pobranie czegokolwiek.
-
Wg. kryteriów dot. urządzeń obsługujących AM, mój sprzęt jest na tej liście mimo, że nie ma GPRS'a, dzięki któremu (chyba że sie mylę) jest jedyna możliwość pobierania LD.
Jak masz BT to również możesz pobierać dane LD przez sparowany z navi telefon.
Połączone: Czerwiec 05, 2012, 23:12:49
To po co w takim razie info na stronie AM, że te odcinki są uwzględnione w programie?
No bo odcinki są uwzględnione, przecież napisali prawde.
A to że są zablokowane to już zupełnie inna sprawa :mrgreen:
-
Niestety poprzez BT mam podłaczony GPS, więc raczej nie dam rady podpiąć jeszcze telefon co by korzystać z GPRS'a. Trudno się mówi.
-
Możesz sobie ręcznie odblokować.
Nie wiem ile z tym roboty będzie ale zawsze możliwosc jest
-
Usunąłem wszystkie blokady jak i odblokowałem wszystkie odcinki, które mi AM pokazała po wyznaczeniu trasy i nic to nie dało. Piękne info na stronie AM mnie zmyliło, żeby chociaż małym druczkiem napisali, że (tak jak kolega wcześniej zauważył), trasa jest tylko zablokowana, do poprawnego działania konieczne ściągniecie LD, to bym nie truł na forum i nie zawracał glowy.
-
Musiałeś jakiś odcinek pominąć, włącz sobie podgląd Traffic,
na nim lepiej widać zablokowane odcinki - są czarne.
-
odja12
Włącz sobie w AM "Podgląd AM Traffic" i wyjdzie szydło z worka. Te zablokowane (kółeczkami) odcinki będą oznaczone kolorem czarnym, lub jasnym fioletem + "kółeczkami". Łatwiej je wtedy "namierzyć" i odblokować. Masz tam też czerwone "płotki". Zwróć też uwagę, jak masz ustawione "płatne".
No chyba, że dograłeś sobie jakieś blokady z innych źródeł, wtedy sytuacja się komplikuje.
Tym sposobem odblokowałem sobie "ręcznie" S5 i S11 w rejonie Poznania i trasy są nimi wyznaczane bez problemu. Zapewne jakiś odcinek przeoczyłeś.
-
Niestety poprzez BT mam podłaczony GPS, więc raczej nie dam rady podpiąć jeszcze telefon co by korzystać z GPRS'a. Trudno się mówi.
Miałem taki sprzęt jak Twój i nie było problemu z jednoczesnym parowaniem GPSa, telefonu i słuchawki BT . :ohreally:
-
Prawdopodobnie dzisiaj wieczorem (najwczesniej po godz. 18) bedzie puszczony ruch po odcinku "C" autostrady A2.
Kolejny test dla AM jak sobie poradzi!
edit:
Wg nowych informacji stan wiedzy na godz. 17 otwarcie jutro tj. w czwartek godzina nieznana.
-
Jedyna metoda to odblokować ręcznie. Niestety. U mnie odblokowuje całe odcinki ale na zamkniętych zjazdach zostaje malutki kawałek wchodzący w trasę co powoduje że AM i tak nie chce prowadzić po A2. Odblokowanie wszystkiego łącznie z nieczynnymi zjazdami jest bez sensu. Rzeczywiście, reklama wspaniała ale bez LD to lipa.
-
Zrób synchronizację z Miplo i powinno być już dobrze.
oprócz odcina C nie powinno być nic zablokowane.
jak coś to czekam na info.
-
Witam!
Zrobiłem synchronizacje poprzez aplikacje Miplo Sync. Nic nie pomogło. Może na stronie Miplo w wybranych przeze mnie danych do synchronizacji czegoś nie wybrałem a powinienem.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam:
odja
-
Odblokowanie wszystkiego łącznie z nieczynnymi zjazdami jest bez sensu.
Przecież zjazdy są oddzielnie, w kawałeczkach i to na czarno. No chyba, że coś mi umknęło.
-
Miplo synchronizowałem codziennie, nawet zaptaszkowane antyblokady i nic. Walczę z tym ręcznie. Niby wszystko odblokowane (choć te kawałki przy zjazdach zostały). Jutro sprawdzę na trasie. Chyba, że coś jeszcze źle robię.
-
No to info dla zainteresowanych odcinek "C" autostrady A2 zostal otwarty, a wiec mamy przejezdnosc Strykow - Konotopa (--->Warszawa).
Teraz czas na otwarcie tego odcinak A2 w AM.
edit:
Test
1. Synchronizowalem przez Miplosync
2. uruchomilem AM
3. Wytyczylem trase Strykow --->Konotopa - AM ladnie poprowadzila po calej A2
4. Nastepnie pobralem zdarzenia AM Traffic.
5. AM skorygowala trase omijajac odcinek "C"
6. Wylaczylem AM
7. ponownie synchronizacja przez Miplosync
8. uruchamiam AM z wczesniej wytyczona trasa
9.chwila z "przebudowa blokad" i trasa ladnie wytyczona po calym odcinku A2
10. pobranie danych LD i ponownie korekta trasy poza A2
no i tak to wyglada na moim sprzecie
-
Dlatego tak się dzieje bo zostały aktywowane antyblokady na Miplo.
Na chwile obecna (patrz czas postu) blokady nie zostały jescze zassane do LD
-
Już by były gdybyś nie ustawił startu na pierwszą godzinę. Ale ta już minęła i A2 się otwarła.
(trzeba pobrać zdarzenia, albo LD z 3 miejsc przy trasie)
-
LD już też otworzył A2
Połączone: Czerwiec 07, 2012, 07:30:38
Miplo synchronizowałem codziennie, nawet zaptaszkowane antyblokady i nic. Walczę z tym ręcznie. Niby wszystko odblokowane (choć te kawałki przy zjazdach zostały). Jutro sprawdzę na trasie. Chyba, że coś jeszcze źle robię.
Sprawdź synchronizację z Miplo teraz
-
Eee, synchronizacja zrobiona, autostrady i płatne nie omijaj, trasa szybka a z Wawy do Łodzi wyznacza po starej 2. Zaraz jadę to zobaczymy na trasie. Chyba trzeba poczekać na nową mapę. A swoją drogą ze względu na KokoSpoko mogliby dzisiaj wrzucić aktualizację gotowej mapy. Z autostradą zdążyli a z mapą nie.
-
Rzecznik Rządu może na specjalnie zwołanej konferencji prasowej powie, że zobaczcie Obywatele, jesteśmy z autostradami szybsi niż producent Automapy z aktualizacją mapy, nie wspominając o wersji programu na androida :) Bo to, że LD sztucznie (sztucznie, bo do czasu jak jest włączone LD w opcjach programu) odblokowuje trasę, to nie oznacza wcale w moim odczuciu, że AM zdążyła na czas, gdyż przeciez nie wszyscy mamy dostęp do LD i nie mam tu na myśli piratów, tylko ograniczenia sprzętowe. Dlatego chociaż aktualizacja w dniu dzisiejszym danych SR może załagodzić temat do czasu wydania map 1206.
-
LD sztucznie (sztucznie, bo do czasu jak jest włączone LD w opcjach programu) odblokowuje trasę
Może kiedyś w końcu się przełamią i zrobią coś z tym fantem, by uruchomienie LD na sprzęcie podłączonym do netu, w jakikolwiek sposób (wifi, AS ...)i pobraniu danych, dane te na trwale się zintegrowały z mapą (programem), a nie pozostawały "ulotne".
Dlatego chociaż aktualizacja w dniu dzisiejszym danych SR może załagodzić temat do czasu wydania map 1206.
Tutaj troszeczkę ich obronię. Wcześniej raczej nie mogli zaktualizować SR (4 czerwca), bo w tej chwili (po trzech dniach) musieliby zrobić to ponownie, a o taką nadgorliwość ich raczej nie posądzam. Dzisiaj to raczej "leżą bykiem" - w końcu każdy ma rodzinę i ma prawo do wypoczynku. Ale jeżeli jutro nie zobaczymy nowych danych SR do pobrania, to już będzie świadczyło o braku profesjonalizmu.
-
@Smerfik
Dot. "ulotności danych" - a po co mają być nieulotne? Przecież na tym polega trick, że blokady są z reguły tymczasowe - po co im trwałość?
Jest odrębny problem, który zgłosił Ycbo bodajże do działu pomocy technicznej w Automapie, a który Ty też możesz zgłosić (ja używam LD), by (wyłącznie) blokady LD, zaciągane podczas synchronizacji programem AMCenter razem z danymi SR, były codziennie aktualizowane, w oderwaniu od średnich prędkości, które niech sobie aktualizują raz na te kilka tygodni.
Dot. "opracowania danych" Chwileczkę. Mylą Ci się dane o średnich prędkościach, których opracowanie dla dróg o długości miliona km może być kłopotliwe, z dołączonymi do nich blokadami, których to ściągnięcie zajmuje aplikacji 6.10d kilka sekund. Doprawdy, żaden problem techniczny.
Dot. "leżenia bykiem" z okazji święta - sorry, w w porządnych firmach komercyjnych pojęcie świąt, jeśli robota jest nie zrobiona na czas, praktycznie nie istnieje. Po prostu coś się robi w domu, nawet w nocy.
Dot. "jutra jako termin" - już jest za późno. Od kilku dni ludzie mówią o tych odcinkach autostrady, niektórzy nawet dzwonią do radia w tej sprawie, by się dowiedzieć, jak się na nią wjeżdża (sam słyszałęm wczoraj w Trójce). Dziś już można ją jechać, o tym, że może być to możliwe, wiadomo od miesięcy. Z punktu widzenia lidera nawigacji - totalna klapa. Automapa zrąbała sprawę fatalnie. Ile użytkowników Automapy 6.10d ma LD? 5%? Widzieliście firmę, która skupia się na obsłudze jakiejś niszowej niszy, zamiast na zadowoleniu większości swoich klientów? Jechałem wczoraj A2 z Wawki, myślałęm sobie o potknięciach producenta Automapy i się tak mi wyszło, że coś wyjątkowo niedobrego dzieje się z tą firmą.
-
@ spinek
Albo mnie źle zrozumiałeś, albo piszesz zupełnie o czymś innym w kwestii
Dot. "opracowania danych" Chwileczkę. Mylą Ci się dane o średnich prędkościach, których opracowanie dla dróg o długości miliona km może być kłopotliwe, z dołączonymi do nich blokadami, których to ściągnięcie zajmuje aplikacji 6.10d kilka sekund. Doprawdy, żaden problem techniczny.
Mnie chodziło o tą grupę użytkowników, która nie może/nie korzysta on-line w navi z netu.
Podłączam urządzonko do PC-ta, wysyłam/pobieram dane LD, pobieram blokady, które to dane po wyłączeniu AM, czy nawet wyłączeniu samego LD - znikają. Dlaczego tą drogą nie są udrażniane nowe odcinki na stałe?
Odnośnie danych SR. Nie rozgraniczałem, bo na chwilę obecną przez AMCenter pobiera się komplet. Osobiście byłbym zachwycony, gdyby codziennie tą drogą można było pobrać blokady/antyblokady, a resztę jak dotychczas co jakiś czas, tym bardziej, że dane o średnich prędkościach mnie nie interesują. Chyba sam dzisiaj pisałeś, jakie prędkości są przypisane do dzisiaj oddanych odcinków :O
Z punktu widzenia lidera nawigacji - totalna klapa. Automapa zrąbała sprawę fatalnie. Ile użytkowników Automapy 6.10d ma LD? 5%? Widzieliście firmę, która skupia się na obsłudze jakiejś niszowej niszy, zamiast na zadowoleniu większości swoich klientów?
Podpisuję się pod tym wszystkimi łapami. Lepiej tego nie mogłeś ująć :ok:
-
@Smerfik
Czy napisałeś już do supportu sugestię, by zdarzenia drogowe w danych, które zaciąga AMCenter, były aktualizowane raz dziennie? :)
Niestety, jedno zgłoszenie nie wystarcza, musi być ciśnienie ogólne, pisz!!! :)))
-
Pokusiłem się dzisiaj o sprawdzenie trzech tras w NE i AM (szybka, bezpieczna/głównymi, optymalna) między Katowicami a Warszawą. Wyjazd jutro o 5tej rano. Co ciekawe, wszystkie trzy trasy w NE prowadzą na Łódź i A2. Natomiast w AM wszystkie trzy prowadzą przez Gierkówkę (pobrałem zdarzenia i odblokowałem cała autostradę). Po części może mieć to sens, bo na Gierkówce na bank będzie o wiele mniejszy ruch. Ciekawe, który wariant jest lepszy... Zamierzam to przetestować na przestrzeni najbliższego miesiąca.
-
Trochę na marginesie tego wątku - przykro to stwierdzić, ale Polska okazała się zadupiem, mimo Euro. Pamiętam dyskusje na PDAClub sprzed kilku miesięcy, ludzie mieli nadzieje, że wielcy gracze nawigacyjni (TomTom itp.) wypuszczą zaktualizowane mapy na Euro - o ile wiem, nic takiego nie nastąpiło. Inna sprawa, że nasi geniusze od infrastruktury zadania nie ułatwiali, otwierając te nieliczne kawałki na ostatnią chwilę. W Google Maps ani śladu A2 Stryków-Warszawa (choć zaktualizowali ostatnio warszawskie wykopki pani HGW), w Tomtom route planner - to samo, podobnie w Navigonie. Nie wiem jak inne navi ale wygląda na to, że NE jako jedyny uruchomił ten kawałek A2 w sposób niewymagający specjalnych zabiegów.
-
nasi geniusze od infrastruktury zadania nie ułatwiali, otwierając te nieliczne kawałki na ostatnią chwilę
Nie zapominaj, że nie wszystkie oddali - niektóre tylko udostępnili na czas EURO :)
Raczej trudno oczekiwać, by nawet najwięksi gracze na rynku navi, nadążyli za takimi pomysłami i uwzględniali je w swojej strategii. Na takie numery może sobie u nas pozwolić jedynie NE
-
Inna sprawa, że nasi geniusze od infrastruktury zadania nie ułatwiali, otwierając te nieliczne kawałki na ostatnią chwilę. W Google Maps ani śladu A2 Stryków-Warszawa (choć zaktualizowali ostatnio warszawskie wykopki pani HGW),
Rozumiem kolego, ze masz pretensje o prowadzone inwestycje infrastrukturalne / drogowe = np. wykopki HGW i innych geniuszy. Zamiast sie czepiac dostawcow map.
Gdyby te "wykopki" prowadzili np. kosmici, inna opcja polityczna, a moze "pcia" meska to bylyby OK?
Przez takie wlasnie pieprzenie, przykro to stwierdzic, to Polska jest zadupiem!
-
Na UMP masz aktualizację już na drugi dzień. No, ale to mapa robiona przez użytkowników a nie przez fachowców.
-
Dziś wybieram się na wycieczkę do miejscowości Walewice, niedaleko Łowicza, a potem stamtąd do Łodzi i koniec trasy w Warszawie. Mam sprzęt bez dostępu do internetu via gprs. W domu więc odpaliłem internet via wi-fi , bo to mój sprzęt posiada, dalej włączyłem LD, pobrałem dane trafficowe, zdarzenia z całego kraju odrębnym przyciskiem i wytyczyłem próbnie trasę Łódź -Warszawa. Żadna z typów tras nie poprowadziła mnie przez A2. Dobra wstawiłem punkt przez A2 i teraz program poprowadził prawidłowo i nie krzyknął, że trasa pójdzie zamkniętą drogą. Zadowolony wyłączyłem całkowicie urządzenie. Po chwili coś mi się przypomniało , włączam od nowa nawigację, ale juz nie podłączyłem jej do wi-fi i co i kupa :( A2 się zblokowała i komunikat, że trasa ma pójśc po zamkniętym odcinku, czy mi to pasuje. Wyłączyłem nawigację spokojnie i jadę w trasę z drugim , tym razem androidowym urządzeniem z navi expertem na pokładzie, który trasę pokazuje mi bez zbędnych akcji od razu z uwzględnieniem A2.
Brakuje w AM tego właśnie, że jak już sobie odblokowałem w domu odcinek via domowe wifi (usługą LD), to to się zapamięta, a nie tak jak teraz ulatuje w kosmos. Do czasu wydania nowej mapy lub uaktualnienia starej w ramach danych SR program w kierunku na Łódź, Poznań jest dla mnie nieprzydatny. Z Miplo nie korzystam, bo raczej staram się być zwykłym przeciętnym użytkownikiem programów nawigacyjnych, czyli prostota po pierwsze, a nie navi fanatykiem.
-
W domu więc odpaliłem internet via wi-fi , bo to mój sprzęt posiada, dalej włączyłem LD, pobrałem dane trafficowe, zdarzenia z całego kraju odrębnym przyciskiem i wytyczyłem próbnie trasę Łódź -Warszawa....
... Zadowolony wyłączyłem całkowicie urządzenie. Po chwili coś mi się przypomniało , włączam od nowa nawigację, ale juz nie podłączyłem jej do wi-fi i co i kupa :( A2 się zblokowała i komunikat, że trasa ma pójśc po zamkniętym odcinku, czy mi to pasuje.
Brakuje w AM tego właśnie, że jak już sobie odblokowałem w domu odcinek via domowe wifi (usługą LD), to to się zapamięta, a nie tak jak teraz ulatuje w kosmos.
O tym właśnie pisałem już wielokrotnie. Ostatnio na poprzedniej stronie http://pdaclub.pl/forum/automapa/co-zrobic-zeby-am-prowadzila-nowo-oddana-a2/msg1582667/#msg1582667 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/co-zrobic-zeby-am-prowadzila-nowo-oddana-a2/msg1582667/#msg1582667)
To jest chore i wielu może w trasie zaskoczyć, bo po chwilowym wyłączeniu urządzenia, pobrane dane LD znikają, wraz z zaktualizowanymi blokadami i wracamy do surowych danych SR. Czyżby w AQ nie rozumieli tego niuansu :O, że większość sprzętów nie posiada bezpośredniego dostępu do netu, a robiąc sobie w trasie przerwę na obiadek, nie mamy zamiaru zostawiać na godzinkę włączonej AM tylko po to, by nie zgubiła nam pobranych przez PC/wifi danych LD. No chyba, że producent zawarł jakiś pakt z operatorami sieci komórkowych. Może ktoś w tym AQ się obudzi i przemyśli sprawę w tej kwestii. Czy istnieje jakiś uzasadniony powód, żeby dane LD pobrane w domu przed wyjazdem nie były zapisywane w urządzeniu w sposób trwały, a nie do chwili wyłączenia urządzenia, lub nawet wymiany danych?
-
Rozumiem kolego, ze masz pretensje o prowadzone inwestycje infrastrukturalne / drogowe = np. wykopki HGW i innych geniuszy. Zamiast sie czepiac dostawcow map.
Gdyby te "wykopki" prowadzili np. kosmici, inna opcja polityczna, a moze "pcia" meska to bylyby OK?
Przez takie wlasnie pieprzenie, przykro to stwierdzic, to Polska jest zadupiem!
Niestety nie rozumiesz, kolego! Opcja nie ma tu nic do rzeczy. Trudno jednak oczekiwac, że Google Maps czy tp. będzie do ostatniego dnia śledzić z zapartym tchem, czy uda się uprzejezdnić A2. Pojęcie autostrady przejezdnej jest nieznane w świecie cywilizowanym, nawet u nas trzeba było na to spec-ustawę uchwalić.
-
Trochę na marginesie tego wątku - przykro to stwierdzić, ale Polska okazała się zadupiem, mimo Euro. Pamiętam dyskusje na PDAClub sprzed kilku miesięcy, ludzie mieli nadzieje, że wielcy gracze nawigacyjni (TomTom itp.) wypuszczą zaktualizowane mapy na Euro - o ile wiem, nic takiego nie nastąpiło.
W TT na najnowszych mapach 8.90 (wydanych w maju) np A2, A1 już jest. Były wydane jako zablokowane, odblokować można je przez MapShare. Na TomTom route planer jest starsza wersja mapy, która jeszcze nie ma ostatnio wybudowanych dróg.
-
a no to zwracam honor TT :)
-
@Smerfik
Niektórzy nie wyłączają i mamy potem korki przy stacjach benzynowych, restauracjach. Plus darmowe zwiedzanie tych miejsc.
I wszystko w darmo w ramach subskrypcji.
-
@Smerfik
Niektórzy nie wyłączają i mamy potem korki przy stacjach benzynowych, restauracjach. Plus darmowe zwiedzanie tych miejsc.
I wszystko w darmo w ramach subskrypcji.
Czyli i tak źle i tak niedobrze. Wyłączą - stracą dane LD. Nie wyłączą - generują korki.
Wniosek jeden - trzeba być czujnym :D ... i ciągle się edukować :proud:
Pozdrawiam :)
-
Niestety nie rozumiesz, kolego! Opcja nie ma tu nic do rzeczy. Trudno jednak oczekiwac, że Google Maps czy tp. będzie do ostatniego dnia śledzić z zapartym tchem, czy uda się uprzejezdnić A2. Pojęcie autostrady przejezdnej jest nieznane w świecie cywilizowanym, nawet u nas trzeba było na to spec-ustawę uchwalić.
No to dobrze, ze doprecyzowales, ze opcja nie ma tu nic do rzeczy - chociaz twoj komentarz co innego opisuje.
Poza tym zdecyduj sie o co i do kogo masz pretensje? Czy o to, ze buduja drogi czy o to, ze buduja drogi i nieaktualizuja mapy? Moze drogi maja budowac tak aby dostawcy map mieli czas na aktualizacje map w tedy kiedy beda mieli kaprys!
A przejezdna autostrade to sobie zakwalifikuj jak chcesz nawet do kategorii drogi gruntowej jezeli masz problem z przejezdnoscia - z tym, ze mozna ta droga przejechac w nieporownywalnie lepszych warunkach niz DK92.
Jezdzij wiec sobie chlopie po starej drodze z aktualnymi mapami (bo DK92 pewnie od 1959r istnieje :wink: ) z tirami, skrzynkami pelnymi jablek na poboczach i z antyprespirantem pod reka lub pacha!
-
Jak sie nie korzysta z LD to aktualizacja miplo otwiera te autostrady i automapa prowadzi przez nie?
-
Jeśli odpowiednio skonfigurujesz MiploTrafic, czyli będziesz pobierał antyblokady to tak.
-
W sensie to nadal nie jest permanentne?
-
Nie jest i nie będzie, to jest opcja którą możesz sobie włączyć jeśli masz ochotę.
-
No ale przeciez blokady i antyblokady Miplo sa zwyklymi punktami POI w kategoriach Blokady i Antyblokady... Moglby ktos bardzo pieknie prosze udostepnic te pliki? Bo mi sie nie chce zsynchronizowac z moim GPSem ... :/
-
Nie to nie są zwykłe POI, to są POI z kategorii dla których miplo generuje pliki blokad/antyblokad
Samo synchronizowanie POI pobierze tylko nowe POI które będziesz mógł sobie pooglądać,
ale niczego nie odblokuje ani nie zablokuje.
Do korzystania z plików blokad z miplo musisz włączyć i ustawić sobie usługę miplotraffic
i korzystać z miplosynca, bo synchonizacja POI z poziomu AM nie obsługuje miplotraffic.
-
Aha, rozumiem... no to kiszka, ze zlali osoby ktore nie maja dostepu do internetu w AM...
-
Usiadłem dziś przy kompie, zastanawiając się, czy uda mi się uruchomić Miplotraffic w teścia Navroad 470. Być może się to da zrobić, być może nie, nie wiem.
Kiedy jednak wyobraziłem sobie, ile zamieszania wprowadza Miplotraffic (konta, synchronizacje, odrębny plik blokad od Zdarzeń Am'Traffic) wymiękłem. Nie będę mu w stanie tego wytłumaczyć.
Doceniłem AMCenter, naprawdę.
Tym bardziej, ze przypomniałem sobie, jak jeździłem z zablokowanymi przez kilka miesięcy drogami przez MiploTraffic, bo niestety producent wprowadził obsługę Miplo w Automapę, ale bez początkowego wyzerowania pliku blokad MiploTraffic (!!!!!!!!!!!!!!!!!!), w związku z tym mimo wyłączenia Miplotraffic na urządzeniu miałem miplotrafficowe blokady jeszcze jakiś czas, zanim się nie domyśliłem, że trzeba je ręcznie skasować.
Wniosek - czas na urządzenia z on-line (z dostętem do Internetu). Od tego nie ma odwrotu. Niedługo golarki będą miały on-line, a co dopiero nawigacje... ;)
-
Usiadłem dziś przy kompie, zastanawiając się, czy uda mi się uruchomić Miplotraffic w teścia Navroad 470. Być może się to da zrobić, być może nie, nie wiem.
Kiedy jednak wyobraziłem sobie, ile zamieszania wprowadza Miplotraffic (konta, synchronizacje, odrębny plik blokad od Zdarzeń Am'Traffic) wymiękłem. Nie będę mu w stanie tego wytłumaczyć.
A korzystasz z miplo ?? Aktualizujesz punkty POI ??
-
@Dolek
Musisz sprecyzować, o co Ci chodzi w pytaniach "A korzystasz z miplo ?? Aktualizujesz punkty POI?"
Na co dzień korzystam z HD2, który ma on-line. Korzystam z aktualizacji Miplo zaszytej w aplikację.
Dziś wyjątkowo zastanowiłem się, czy nie jestem w stanie otworzyć A2 na innym urządzeniu (Navroad 470) początkującego użytkownika.
Na Navroad 470 jak dotychczas jedyną aplikacją używaną do aktualizacji był AMCenter, który, z tego co pamiętam, nie aktualizuje POI.
Powody, dla których sobie to darowałem, wymieniłem.
-
Rzeczywiście, bo zapomniałem że punkty można aktualizować obecnie również przez AM :ok:
Ale jeżeli ktoś korzysta z miplosynca to wystarczy tylko zaptaszkować odpowiednie kategorie w miplotrafic i wszystko się pobiera ładnie. Nic dodatkowo nie trzeba robić, nie trzeba zakładać kont, itd.....
Szkoda że wbudowana synchronizacja w AM tego nie zapewnia.
-
Ja sobie wczoraj zsynchronizowałem POI z Miplosync z zaznaczoną opcją antyblokad + dane trafficowe przez AM'Center (na PC) i AM nadal uparcie twierdziła, że A2 na odcinku Łódź-W-wa jest nieprzejezdna... Jechać z wyznaczoną trasą z punktami "przez" się nie dało bo nawigacja non-stop kazała zjeżdżać w prawo lub zawracać. A AQ cały czas się chwali, że kierowcy mogą w AM skorzystać z nowych odcinków autostrad otwartych bezpośrednio przed Euro :O
Z LD korzystać nie mogę - przynajmniej dopóki w ramach posiadanej licencji AM AQ nie da mi telefonu z obsługą DUN i drugim SIMem bo z powodu niedziałania LD nie zmienię swojego iPhone 4 na coś gorszego...
-
Na pewno masz wczytany ten sam plik blokad, który jest synchronizowany przez MiploSync?
(Lokalizację synchronizowanego pliku znajdziesz w zakładce status w Miplosyncu)
-
Źle się wyraziłem z dawnego przyzwyczajenia - synchronizowałem się z Miplo ale nie Miplosyncem tylko synchronizacją z Miplo wbudowaną w AM.
Problem jest chyba w czym innym - przejrzałem ten odcinek A2 i żadnych blokad na nim nie widzę. Natomiast ten odcinek A2 jest traktowany jak odcinek z zakazem ruchu. O co chodzi ?
-
Nie wiem czy Ci to pomoże, ale z tego co pamiętam przy synchronizacji z poziomu AM MiploTraffic NIE DZIAŁA. Na Twoim miejscu spróbowałbym użyć jednak MiploSync
-
Zgadza się, AM obsługuje tylko synchronizację POI, do korzystania z usługi MiploTraffic
(pobierania blokad/antyblikad z miplo) trzeba korzystać z Miplosynca.
-
A na moim Navroadzie z tego co wiem Miplosync nie da się zainstalować.
-
A na PC też się nie da?
-
Co i gdzie moge ustawić, co by AM z Łodzi do Warszawy prowadziła A2? Na stronie AM jest ładne info:" Nowe odcinki autostrad A1 i A2 w AutoMapie!", tylko gdzie?
W zasadzie to można już zainstalować wersję 6.10e (beta) i problem z głowy. Finalna wersja najprawdopodobniej nie będzie się różnić od tej bety, a gdyby nawet to sobie zaktualizujesz. :)
-
I tak robią ci co mają nadal kłopot z antyblokadami. Tyle, że wątek będzie nadal aktualny. Może w tytule tylko zmieni się cyferka przy A.
-
A na PC też się nie da?
Da się ale AQ tez postanowił tutaj utrudnić życie albo o czymś nie wiem ? Mając Miplo na urządzeniu mogę synchronizować poi gdziekolwiek - wystarczy mi AS/WMDC lub nawet po BT przez telefon żony.
Jak zainstaluję Miplo na PC to będę musiał prosić support o odblokowywanie konta bo dla ułatwienia życia miplokod wiąże się na stałe z identyfikatorem urządzenia.
-
W zasadzie to można już zainstalować wersję 6.10e (beta) i problem z głowy. Finalna wersja najprawdopodobniej nie będzie się różnić od tej bety, a gdyby nawet to sobie zaktualizujesz. :)
No wlasnie chyba nie.Urzadzenie to HTC HD2,pobrane wszystkie mozliwe dane traficowe w AM itd i nadal uparcie nie prowadzi przez A2.Dodam ze zainstalowana najnowsza wersja programu 6.10e z mapami 1206(pobrana jakies 30 minut temu).Jak wyznacze jej trase z Skierniewice do Warszawy na ulice Pl.Czerwca 1976r. 6 to AM wyznacza trase tak samo jak Targeo http://mapa.targeo.pl/1_skierniewice,prusa,2_2072260,pl.czerwca (http://mapa.targeo.pl/1_skierniewice,prusa,2_2072260,pl.czerwca) Dopiero dodanie punktu VIA na wezle w Nieborowie prowadzi cala trase przez A2.Testowane na wszystkich typach trasy.Autostrady zaznaczone na ok,platne rowniez.Proba wyznaczenia trasy na inne ulice w poblizu A2 i S8 ma ten sam skutek.Tylko dodanie punktu VIA rozwiazuje sprawe.Co robie nie tak?
-
Coś nie tak z algorytmem wyznaczania trasy albo nie uwzględnia prędkości przejazdu (że szybciej będzie autostradą pomimo, że odrobinę dalej). Wystarczy odrobinę zmienić punkt początkowy (przesunąć bardziej na zachód) i już prowadzi przez całą A2 bez dodawania via. Cała AM.
-
No wlasnie.Zrobilem tak jak napisales i poprowadzila przez A2.Najfajniejsze jest to ze to przesuniecie na zachod to w realnym swiecie jest tylko o jakies 200-300m(tak przy najmniej ja przesunalem).
-
Jak oczekiwać, że AM będzie prowadziła po A2, skoro tej drogi nie ma nawet na stronach WWW Głównej Dyrekcji DK i Autostrad (chyba powinna się nazywać, jak w trójkowej audycji sprzed kilkudziesięciu lat, Główną Dyrekcją Cyrku w Budowie)!
Wytęż wzrok, kierowco, i znajdź nowy kawałek A2 na tej mapie. (http://www.gddkia.gov.pl/pl/10/serwis-dla-kierowcow)