PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: kajacek w Sierpień 30, 2010, 22:06:28
-
Witam :)
Prosiłbym o "łopatologiczne" wytłumaczenie następujących komunikatów, bo jakoś nie mogę "załapac", o co chodzi wtych opcjach:
W opcjach wyznaczania trasy jest coś takiego (opisy wziąłem z instrukcji AM 6.6 ze strony AM):
Pomijaj drogi o klasie (i gorsze) – pozwala na wykluczenie
odcinków dróg o kategorii równej i niższej od podanej. Nie ma
wpływu na trasy terenowe i piesze.
1)
..nadkładając maksymalnie - pozwala na wyznaczenie
maksymalnej odległości jaką można nadłożyć pomijając
drogi wybrane za pomocą Pomijaj drogi o klasie (i gorsze). - czy to znaczy, że po przekroczeniu tej odległości AM zaczyna brac pod uwagę kategorie tras, które miała pomijac??? Jeśli tak, to trochę to bez sensu...
2)
Unikaj zawracania nadkładając - pozwala na wyznaczenie
maksymalnej odległości po przekroczeniu której przy obliczaniu
trasy zostanie uruchomiony mechanizm unikania zawracania. - co to znaczy "mechanizm zawracania"? to, co jest opisane powyżej???
Sorry, ale to mi wygląda na trochę przekombinowane i jak przysłowiowe "masło maślane"...
-
Też miałem zawsze z tym problem, jak ustawić, aby było dobrze, i jak to dokładnie rozumieć. Nie będę pisał swojej wersji rozumowania tego... chyba każdy rozumie to po swojemu :)
-
Pomijaj drogi o klasie i gorsze oznacza :jaka klasa dróg ma być pomijana przy wyznaczaniu trasy - ustaw gruntowe utrzymane
nadkładając maksymalnie oznacza do jakiej maksymalnej odległości (to co musisz nadrobić) ma pomijać drogi z punktu powyżej przy wyznaczaniu trasy - ustaw 10km
unikaj zawracania oznacza do jakiej odległości po zjechaniu z trasy AM ma proponować zawrócenie do poprzedniej trasy - ustaw 0 lub 1 km
-
Ja to rozumiem tak:
ad 1) Jeśli pominięcie danej kategorii dróg (i niższych) powoduje nadłożenie więcej niż ustawiona liczba km, to mimo wszystko prowadzi tymi drogami. Jeśli chcesz za wszelką cenę ich unikać, musisz ustawić tę odległość jak największą.
ad 2) Jeśli jadąc trasą wyznaczoną przez AM zignorujesz manewr, to AM często każe Ci zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu (a czasem nawet bez skrzyżowania). To ustawienie mówi AM, ile extra kilometrów może zaakceptować BEZ ZAWRACANIA czyli o ile dłuższą trasą godzisz się jechać nie chcąc zawracać. I znów, jeśli chcesz zmusić AM, by po zignowrowaniu manewru poprowadziła Cie całkiem nową trasą, a nie kazała Ci z uporem wrócić na poprzednią, ustaw te wartość jak największą
-
Ja to rozumiem tak:
jeśli chcesz zmusić AM, by po zignowrowaniu manewru poprowadziła Cie całkiem nową trasą, a nie kazała Ci z uporem wrócić na poprzednią, ustaw te wartość jak największą
dokładnie odwrotnie jak najmniejszą
-
i bądź tu mądry ? punkt 2 : najmniejszą czy największą :worried: deczko się już pogubiłem.
-
Unikaj zawracania nadkładając - pozwala na wyznaczenie
maksymalnej odległości po przekroczeniu której przy obliczaniu
trasy zostanie uruchomiony mechanizm unikania zawracania.
mechanizm unikania zawracania zostanie uruchomiony po przekroczeniu 1 lub 10 km co wolisz? ja wolę 0 lub 1
-
... Pomijaj drogi o klasie (i gorsze) ... ..nadkładając maksymalnie ...
Dajmy na to ustawiłeś unikaj gruntowych utrzymanych, nadkładając maksymalnie 10 km.
AM wyznacza sobie trasę i z routingu wychodzi jej, że musiałbyś fragment trasy (nieważne jak długi - dajmy na to 50km) przejechać właśnie gruntową utrzymaną.
Sprawdza w konfiguracji.
Jeśli nie miałbyś ustawionej tego typu kategorii drogi do wykluczenia, trasa wyznaczona przez AM wiodłaby tą drogą (m.in.)
Ale masz ustawione.
Więc AM "blokuje" tak jakby ten odcinek i wyznacza "jakby objazd". Porównuje nowo otrzymany wynik długości nowej trasy (tej, która omija drogę gruntową) i uprzednio wyznaczoną.
Jeśli długość nowej trasy jest większa o więcej niż 10km to AM poprowadzi Cię starą trasą (żebyś za dużo drogi nie nadłożył).
Jeśli długość nowej trasy jest mniejsza o 10km lub mniej to pojedziesz nową trasą, bo tyle nadłożyć się zgodziłeś.
Unikaj zawracania nadkładając ...
Jak zjedziesz z wyznaczonej trasy to najszybciej jak na nią wrócić?
Zawrócić! :mrgreen:
Ale możesz "powiedzieć" AM, że Ty nie lubisz zawracać, nawet kosztem nadłożenia drogi.
I jeśli skonfigurujesz tu też np. 10 km. to po zjechaniu z trasy AM zamiast zaproponować zawrócenia wyznaczy nową trasę.
Sprawdzi ile więcej kilometrów będziesz musiał przejechać bez zawracania aby wrócić na wyznaczoną trasę unikając manewru zawracania.
Jeśli wyjdzie jej od 1-go do 10-ciu to poprowadzi Cię jakimś objazdem aby wrócić na trasę w jakimś tam miejscu.
Jeśli wyjdzie jej więcej niż 10km - AM "powie sory wodzu, nie zgodziłeś się nadkładać więcej niż 10 kilometrów, więc musimy zawrócić, bo aby wrócić na trasę bez zawracania musiałbyś nadłożyć 20 km".
Ja to tak rozumiem.
-
Najlepiej sprawdzić w "realu" i dopasować pod siebie.
Ja mam ustawione:
ad 1 - 4
ad 2 - 1
-
Żeby była jasność - moje 10km to tylko przykład.
-
a i tak AM gra w bambuko :proud: proszę ponownie przetestować to co opisane tutaj: http://pdaclub.pl/forum/automapa/ciekawy-routing/msg1351304/#msg1351304 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/ciekawy-routing/msg1351304/#msg1351304)
-
unikaj zawracania oznacza do jakiej odległości po zjechaniu z trasy AM ma proponować zawrócenie do poprzedniej trasy
Nie chodzi o powrót do wcześniejszej trasy tylko o manewr zawracania na drodze.
- ustaw 0 lub 1 km
A jeśli jeździ samochodem z przyczepą?
Zero jest dobre dla kierowcy motocykla, ten zawróci na każdej drodze trochę szerszej od ścieżki
właścicielom 4 kółek zalecam minimum 1km, sam używam 2km.
I jeśli skonfigurujesz tu też np. 10 km. to po zjechaniu z trasy AM zamiast zaproponować zawrócenia wyznaczy nową trasę.
To nie będzie nowa trasa, tylko powrót do starej, ale z zamianą manewru zawracania w miejscu,
na kilka skrętów.
-
I jeśli skonfigurujesz tu też np. 10 km. to po zjechaniu z trasy AM zamiast zaproponować zawrócenia wyznaczy nową trasę.
To nie będzie nowa trasa, tylko powrót do starej, ale z zamianą manewru zawracania w miejscu,
na kilka skrętów.
To właśnie miałem na myśli :ok: :mrgreen:
-
z tym zawracaniem to u mnie było tak (też tego na początku niezakumałem więc sprawdziłem w realu) wyznaczyłem daną trasę (nie po mieście tylko poza) ruszyłem i na pierwszym rozjeździe nie skręciłem tak jak kazała AM tylko pojechałem inną drogą (też prowadziła do tego samego celu tylko inną drogą) i jak miałem 10 km to kazała mi zawracać przez ok 4 km jazdy po zjechaniu z trasy, jeśli ustawiłem 1 km to po około 500 metrach poprowadziła nowo wyznaczoną trasą, że nie lubię zawracać pozostawiłem 1 km pamiętajmy jednak o tym, że AM będzie kazała zawracać jeśli jest tylko jedna trasa którą można dotrzeć do celu.
-
unikaj zawracania oznacza do jakiej odległości po zjechaniu z trasy AM ma proponować zawrócenie do poprzedniej trasy
Nie chodzi o powrót do wcześniejszej trasy tylko o manewr zawracania na drodze.
- ustaw 0 lub 1 km
A jeśli jeździ samochodem z przyczepą?
Zero jest dobre dla kierowcy motocykla, ten zawróci na każdej drodze trochę szerszej od ścieżki
właścicielom 4 kółek zalecam minimum 1km, sam używam 2km.
Odwrotnie nM, darekgra ma rację - wg opisu AM, wpisany parametr oznacza maksymalną odległość, po przekroczeniu której zostanie włączony mechanizm unikania zawracania.
Dla samochodu z przyczepą wpisałbym "0"
Pozdrawiam
-
unikaj zawracania oznacza do jakiej odległości po zjechaniu z trasy AM ma proponować zawrócenie do poprzedniej trasy - ustaw 0 lub 1 km
Jak się ustawi na "0" to chyba przy każdej zmianie trasy, skręt w inną uliczkę będzie AM krzyczała "Zawróć, zawróć...!!!"
-
Unikaj zawracania nadkładając - pozwala na wyznaczenie
maksymalnej odległości po przekroczeniu której przy obliczaniu
trasy zostanie uruchomiony mechanizm unikania zawracania.
przecież z tego wynika, że jeśli ustawisz "0" to "mechanizm unikania zawracania" jest aktywny cały czas
-
I dalej nie wiem jak ustawić, aby AM nie krzyczała zawróć. Wydaje mi się, że jest to tak pop.... ze nie rozumieja tego nawet radośni twórcy tej funkcji. Jako laik chcę, aby po zboczeniu trasy po prostu AM wyznaczyła nową nią prowadziła. pozdr
-
Odwrotnie nM, darekgra ma rację - wg opisu AM...
Co do samego opisu to owszem, ma, bo ten opis jest błędny.
Zamiast 'uruchomiony' powinno tam być słowo 'wyłączony'.
Ustawienie unikania na sero powoduje że AM będzie zawracała w każdym możliwym miejscu
i nawet w wielu niemożliwych, nie zawróci tylko na drodze 1-kierunkowej i w punkcie
(miejsce łaczenia odcinków) dla którego w atrybutach mapy jest wpisany zakaz zawracania.
Poniżej kilka przykładów, jak AM potrafi zachowywać się z unikaniem ustawionym na zero.
-
Ja rozumuje tak:
"Unikaj zawracania nadkładając X km = nie chcę zawaracać, no chyba, że będę musiał dodatkowo przejechać więcej niż X km.
Może obrazkowo.
Jeśli mając wyznaczoną trasę jak na załączonym obrazu i po zjechaniu z niej (żółta strzałka) to w punkcie X w zależności od konfiguracji:
1. jeśli mamy "unikaj zawracania nadkładając 1 km" to AM zaproponuje zawracanie, gdyż powrót na trasę via Dys będzie "objazdem" dłuższym niż 1 km od powrotu "przez zawrócenie".
2. jeśli mamy "unikaj zawracania nadkładając 10 km" to AM zaproponuje jazdę "objazdem" przez Dys, bo via Dys to tylko kilka kilometrów (czyli mniej niż 10km) więcej niż powrót na trasę "przez zawaracanie".
-
Tak jest, z tym że niewykluczone jest że ta wartość w kilometrach
jest przez program 'dość luźno interpretowana' :wink:
Przypominam też że to dotyczy nie tylko zjazdu z wyznaczonej trasy ale i kalkulacji tras.
Załóżmy że na TRwoim screenie chcesz skręcić w lewo, tam gdzie narysowałeś krzyżyk
i ze jest tam zakaz skrętu w lewo.
Przy wyłączonym unikaniu (0) AM wyznaczy trasę z zawrotką w pierwszym lepszym miejscu na DK
za tym skrzyżowaniem, przy ustawieniu na 10km pewnie wyznaczy trasę dookoła przez Dys,
a przy ustawieniu 1km najprawdopodobniej każe skręcić w najbliższą przecznicę i tam zawrócić.
-
Pomijaj drogi o klasie (i gorsze) – pozwala na wykluczenie
odcinków dróg o kategorii równej i niższej od podanej. Nie ma
wpływu na trasy terenowe i piesze.
W zależności jaki masz samochód możesz wybrać jakimi drogami możesz nim jeździć, np. mając terenowy ustawisz Gruntowa polna.
Jeśli ustawisz na: pomijaj gruntowa utrzymana NADKŁADAJĄC 2 km, to jeżeli ta lepsza droga w stosunku do utrzymanej będzie dłuższa (np. 3 lub 5 km) to wtedy poprowadzi cię i tak tą utrzymaną bo maksymalnie możesz nadłożyć tylko 2 km. Tak więc w moim przypadku dla golfa 4 mam Gruntowa utrzymana i 'NADKŁADAJĄC 10 km' i droga jest dobra.
Unikaj zawracania nadkładając - pozwala na wyznaczenie
maksymalnej odległości po przekroczeniu której przy obliczaniu
trasy zostanie uruchomiony mechanizm unikania zawracania.
Tu ustawiłem na 5 km, ponieważ czasem jest jakiś objazd i trzeba pojechać troche dalej więc jeśli trasa po przeliczeniu nie wydłuży się więcej niż 5 km w stosunku do trasy wyznaczonej to nie krzyczy aby nawrócić. Krzyczy dopiero gdy trasa wydłuży się powyżej tych 5 km w chwili zjechania z wytyczonej trasy.
-
Nie chciałem się wdawać w czcze dysputy, napisałem do supportu co następuje (niemal dosłownie to samo, co w pierwszym moim poście w tym wątku):
Czy możecie Państwo potwierdzić lub zaprzeczyć poprawności następującej
interpretacji:
Jeśli jadąc trasą wyznaczoną przez AM zignorujesz manewr, to AM często
każe Ci zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu (a czasem nawet bez
skrzyżowania). To ustawienie mówi AM, ile extra kilometrów może
zaakceptować BEZ ZAWRACANIA czyli o ile dłuższą trasą godzisz się
jechać nie chcąc zawracać. Jeśli chcesz zmusić AM, by po zignorowaniu
manewru poprowadziła Cie całkiem nową trasą, a nie kazała Ci z uporem
wrócić na poprzednią, ustaw te wartość jak największą
Otrzymałem właśnie odpowiedź:
Panska interpretacja sensu dzialania tej funkcji jest w 100% trafna.
Rzeczywiscie zapis w instrukcji jest malo czytelny. Przekazujemy temat do weryfikacji i ewentualnej poprawki.
:)
-
Nie chciałem się wdawać w czcze dysputy, napisałem do supportu co następuje (niemal dosłownie to samo, co w pierwszym moim poście w tym wątku):
Czy możecie Państwo potwierdzić lub zaprzeczyć poprawności następującej
interpretacji:
Jeśli jadąc trasą wyznaczoną przez AM zignorujesz manewr, to AM często
każe Ci zawrócić na najbliższym skrzyżowaniu (a czasem nawet bez
skrzyżowania). To ustawienie mówi AM, ile extra kilometrów może
zaakceptować BEZ ZAWRACANIA czyli o ile dłuższą trasą godzisz się
jechać nie chcąc zawracać. Jeśli chcesz zmusić AM, by po zignorowaniu
manewru poprowadziła Cie całkiem nową trasą, a nie kazała Ci z uporem
wrócić na poprzednią, ustaw te wartość jak największą
Otrzymałem właśnie odpowiedź:
Panska interpretacja sensu dzialania tej funkcji jest w 100% trafna.
Rzeczywiscie zapis w instrukcji jest malo czytelny. Przekazujemy temat do weryfikacji i ewentualnej poprawki.
:)
no to nieźle :):)
kiedyś jechałem do Rucianej Nidy jest tam objazd z powodu remontu mostu, wytyczono objazd ale nadkłada się z 5 km oczywiście odcinek w AM był nie zablokowany, więc jadę objazdem niwi krzyczała bardzo długo abym zawrócił ustawiane było 5 km, jadąc w drodze powrotnej zmieniłem na 1 km i odziwo po przejechaniu 500 może 700 metrów przestała krzyczeć zawróć???
dziwne bo później sprawdzałem to też w sposób opisanie kilka postów wyżej, ale może była to tylko specyfika danej trasy, bo pewnie suport ma rację:P
-
Dzięki koledzy za rady - w takim razie ustawię sobie obie wartości na max :)
-
Bilunia, prowadziłeś może jakieś działania wojenne na froncie ustawiania zawracania? /mam nadzieje/ pozdr
-
Dzięki koledzy za rady - w takim razie ustawię sobie obie wartości na max :)
Sprawdziłem w trasie dzisiaj po Wawie - jednak lepsze okazało się ustawienie "1" na 10 km czyli max, a "2' na 1 Km - przy obu na max za długo AM "kombinowała" ze zmianą trasy...
-
Bilunia, prowadziłeś może jakieś działania wojenne na froncie ustawiania zawracania? /mam nadzieje/ pozdr
Niestety. Ten temat leży, jak i AM w tym zakresie.
Nie wiem dlaczego AM "z urzędu" nie lubi dróg np. gruntowych utrzymanych, które w realu są często asfaltówkami. Pomimo wyłączenia omijania dróg, jak tylko człek na nie wjedzie (świadomie) i tak skrzeczy, by zawracać. Nawet po wyznaczeniu tras krótkich i wyłączeniu pomijania np. gruntowych utrzymanych i tak nimi nie chce prowadzić.
Jedyne na co wpadłem w tej materii, to wyłączam głośniczek na czas przejazdu przez "sporny" odcinek, by mnie Marzenka nie doprowadziła do rozstroju nerwowego.
Znacznie gorszym stadium tego problemu, jest zachowanie AM w niżej opisanej sytuacji:
1- planujesz trasę z kilkoma punktami "Przez - punkt"
2- po minięciu (zaliczeniu np. drugiego "przez", robisz sobie pauzę na np. obiadek, więc by nie żarło baterii - wyłączasz urządzonko. Obojętnie, czy zupełnie, czy tylko ekran.
3- po powrocie do autka uruchamiasz navi (lub je wybudzasz) i jakież jest zdziwienie - AM nie pamięta zaliczonej trasy i każe Ci zawracać, by ponownie zaliczyć punkty. Co dziwne - nie pomaga nawet nawigowanie "względem końca trasy" (chorągiewka).
By mieć spokój, trzeba wykasować zaliczone punkty przez. To dopiero jest upierdliwość AM :worried:
-
Po pierwsze to zgłaszaj takie przypadki do AM - poprawią mapy to routing będzie lepszy.
Po drugie to zwiększ sobie prędkość dla gruntówek w profilu prędkości, to również powinno rozwiązać problem.
-
Po pierwsze to zgłaszaj takie przypadki do AM - poprawią mapy to routing będzie lepszy.
Mapy nie mają tu nic do rzeczy. To są podstawowe babole, których nikt nie naprawił od iluś tam wersji. A pisanie identycznych zgłoszeń do Supportu już mnie przestało rajcować.
Po drugie to zwiększ sobie prędkość dla gruntówek w profilu prędkości, to również powinno rozwiązać problem.
Co ma piernik do wiatraka ? Sugerujesz, by dla gruntówek ustawić prędkość wyższą niż dla miejskich ? :shock: Ciekawszego pomysłu dawno nie słyszałem.
Jak będę jeździł traktorem, to Cię posłucham.
Ale jeżeli ktoś nie włączy pomijania np. gruntowych utrzymanych, to dlaczego Marzenka się drze do momentu, aż się nie skierujemy na drogę o wyższej kategorii. Najdziwniejsze jest to, że nie na każdej gruntówce tak jest.
-
Po pierwsze to zgłaszaj takie przypadki do AM - poprawią mapy to routing będzie lepszy.
Mapy nie mają tu nic do rzeczy. To są podstawowe babole, których nikt nie naprawił od iluś tam wersji. A pisanie identycznych zgłoszeń do Supportu już mnie przestało rajcować.
Co ty gadasz za głupoty. Skoro błędy (zła kategoria) są w mapach tzn. że jest to problem mapy.
Dziwne, ale moje zgłoszenia jakoś przechodzą w niemal 100%.
Co ma piernik do wiatraka ? Sugerujesz, by dla gruntówek ustawić prędkość wyższą niż dla miejskich ? :shock: Ciekawszego pomysłu dawno nie słyszałem.
Jak będę jeździł traktorem, to Cię posłucham.
Ustaw sobie taką samą albo niewiele niższą. Skoro chcesz jeździć gruntówkami, to chyba trzeba jakoś to zakomunikować Automapie?
Ale jeżeli ktoś nie włączy pomijania np. gruntowych utrzymanych, to dlaczego Marzenka się drze do momentu, aż się nie skierujemy na drogę o wyższej kategorii. Najdziwniejsze jest to, że nie na każdej gruntówce tak jest.
Spróbuj pobawić się ustawianiem zawracania na więcej niż 0 czy 1. Albo ręcznie przelicz trasę. AM (jak każdy program navi) generalnie najpierw stara się ciebie wepchnąć z powrotem na wytyczoną trasę, dopiero potem przelicza od nowa trasę od aktualnego punktu.
W ogóle podaj przykład...
-
Widzę, że masz problem ze zrozumieniem problemu, więc bardzo skrótowo Ci wyłożę.
Wyznaczyłeś trasę A -> B. Ileś dziesiąt kilometrów. Jednak początek trasy chcesz zaliczyć skrócikiem - świeżym asfalcikiem, który na mapie ma jeszcze kat. "Gruntowa utrzymana". Żeby Ci ułatwić tok rozumowania, to możesz nawet wyłączyć pomijanie jakichkolwiek dróg, a jak zjedziesz z wyznaczonej przez AM trasy na ten odcinek, to Marzenka będzie się darła prawie do końca ... byś zawrócił,... skręcił w ... itp. Co dziwne, nie we wszystkich tego typu przypadkach, zachowanie AM jest identyczne. Są przypadki, kiedy taką sytuację "połknie", a czasami się "pluje". Jeżeli tego nie wiesz, to przystąp do rzetelnych testów "w realu", a dopiero później do dyskusji. To na demo nie wyjdzie.
Co do wstawek, typu:
Co ty gadasz za głupoty.
... to zostaw je sobie na inne okazje.
Zapewniam Cię też, że zabawę z ustawieniami trasy, w tym profilami prędkości, mam opanowaną. Tak więc w tym zakresie korepetycji nie potrzebuję.
Zwróć też uwagę, że dyskutując z Tobą (lub kimś), pisząc "Ty", okazuję szacunek rozmówcy - bez względu na to, czy się z jego zdaniem zgadzam, czy też nie.
Radzę mieć ten niuans na uwadze, pisząc np. do swojego szefa.
-
... jak zjedziesz z wyznaczonej przez AM trasy na ten odcinek, to Marzenka będzie się darła prawie do końca ... byś zawrócił,... skręcił w ... itp. ...
ZTCW to AM proponuje wrócić na trasę ograniczoną liczbę razy (nie pamiętam ile) a po przekroczeniu tej wartości wytycza nową trasę i jeśli będziesz jej się trzymał to już się "Marzenka nie drze".
-
Jeżeli nie masz włączonego pomijania dróg i dla unikaj zawracania masz np. 2 km, zakładając, że skrót z którego skorzystasz - jest skrótem w stosunku do pierwotnie wyznaczonej trasy i droga jest na mapie, to Marzenka powinna od razu poprawić trasę, a nie zawracać. To chyba logiczne ?
-
Jeśli nie będziesz miał włączonego pomijania dróg i skrót będzie faktycznym skrótem w sensie jakim rozumie to kryterium trasy (czas czy odległość) to teoretycznie trasa będzie wyznaczona tą drogą i zaczynamy wchodzić w teoretyczne rozważania nad sytuacją, która nie będzie miała miejsca.
Nie szukajmy już dziury w całym.
-
Z tym unikaniem zawracania to powinno być tak, żeby możliwe były dwie opcje:
- całkowicie unikamy jakiegokolwiek zawracania (nawet jeśli świadomie pojedziemy dzięki temu 200 km więcej)
- jak dotychczas, ale 10 km to za mało, tam powinna być możliwość wpisania dowolnej ilości kilometrów.
Co do unikania dróg określonej kategorii, powinno być tak:
- jak dotychczas, ale z możliwością wpisania dowolnej ilości km nadkładania
- opcja "pozwól jechać, ale wyprowadź mnie z tej drogi". W zależności od opcji - albo bez zawracania w ogóle (ale narażamy się na to że dojedziemy np. nad brzeg rzeki, bez mostu - ale to nasz świadomy wybór), albo klasycznie do np. 10 km nadkładania.
-
twisten
Moim zdaniem opcje są super. Szkoda tylko, że nie działają zgodnie z tym, co ustawimy.
-
Widzę, że masz problem ze zrozumieniem problemu, więc bardzo skrótowo Ci wyłożę.
Problem doskonale rozumiem. Dlatego piszę - podaj przykład. Bo teoretyzować to sobie możemy, ale ja wolę praktykę. Dlatego proszę choćby o jeden przykład, nad którym będzie można konkretnie zastanawiać się.
Bo takie przypadki nakazu zawracania zamiast wyznaczenia nowej trasy to ja miałem na setki, i to nie na gruntówkach.
Co do wstawek, typu:
Co ty gadasz za głupoty.
... to zostaw je sobie na inne okazje.
Zapewniam Cię też, że zabawę z ustawieniami trasy, w tym profilami prędkości, mam opanowaną. Tak więc w tym zakresie korepetycji nie potrzebuję.
Akurat pisząc, że to nie ma nic wspólnego z mapą walnąłeś bzdurę. W takim przypadku zapewne (ach, te piękne teoretyzowanie...) prawidłowe oznaczenie odcinka zlikwidowałoby problem.
-
Bo takie przypadki nakazu zawracania zamiast wyznaczenia nowej trasy to ja miałem na setki, i to nie na gruntówkach.
Więc po co dalsze bicie piany ?
Ja akurat jako przykład podałem gruntowe utrzymane.
Potrzebne Ci moje przykłady, skoro masz swoich na setki ? Ja jadąc nie klikam po navi, by dokumentować babole. Wolę skupić się na tym, by bezpiecznie dotrzeć do celu.
Problem jest powszechnie znany, podobnie jak sprawa Strzelec Opolskich i dobrze by było zrobić z tym porządek w kolejnej wersji. Wyjdzie to zapewne wszystkim na zdrowie.
Amen w tym temacie B)