PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: rgr w Czerwiec 22, 2010, 16:34:06
-
Jak mi ktoś wytłumaczy dlaczego AM wyznacza taką fajną trasę? :)
W skrócie: z punktu Start prowadzi pod prąd do punktu Koniec, mija go, prowadzi na krajówkę, nakazuje zawracać na najbliższej nawrotce, po czym nakazuje skręcić w ulicę z którego wyjechaliśmy i po chwili radośnie osiąga (już po raz drugi) punkt Koniec.
(http://img718.imageshack.us/img718/9210/clipboard01j.png)
-
:ok: heh takie rzeczy tylko w Erze :grin: sorry w AM :evil:
-
Daj coś bliżej, konkrety: Jakie miasto, ulica startu z nr ulica końca z nr. typ trasy itp. Poprubujemy
-
Daj coś bliżej, konkrety: Jakie miasto, ulica startu z nr ulica końca z nr. typ trasy itp. Poprubujemy
Wrocław, ul. Kolarska 8 (start) do 4 (meta)
PS. Trzeba odblokować kilka odcinków Wyścigowej (DK8), bo aktualnie w AM jest jeszcze zablokowany.
-
Nie trzeba samemu odblokowywać, wystarczy korzystać z antyblokad w MiploTraffic :ok:
ps.
jakim cudem wpadłeś na ułożenie takiej trasy? (30m na 1-kierunkowej pod prąd?)
-
Pewno do panny podążał :mrgreen:
-
U mnie wygląda to tak:
Trasa optymalna
(http://img155.imageshack.us/img155/6654/0001ea.jpg) (http://img155.imageshack.us/i/0001ea.jpg/)
Trasa szybka
(http://img202.imageshack.us/img202/6580/0002cs.jpg) (http://img202.imageshack.us/i/0002cs.jpg/)
Trasa krótka
(http://img408.imageshack.us/img408/7936/0003id.jpg) (http://img408.imageshack.us/i/0003id.jpg/)
Nic nie robiłem z żadnymi blokadami
-
U mnie wygląda to tak:
Nic nie robiłem z żadnymi blokadami
Bez usunięcia blokad nie ma sensu wyznaczanie trasy.
Po??czone: Czerwiec 22, 2010, 19:43:02
Nie trzeba samemu odblokowywać, wystarczy korzystać z antyblokad w MiploTraffic :ok:
ps.
jakim cudem wpadłeś na ułożenie takiej trasy? (30m na 1-kierunkowej pod prąd?)
Kolarska jest 1-kierunkowa gdzieś tak do nr 4. Chciałem sprawdzić czy w AM jest OK. Wynik przeszedł moje oczekiwania :).
-
Jak Wy robicie takie ładne screenshoty? ;) Też bym chciał, ale nie potrafię, więc muszę opowiedzieć:
Zeszła niedziela, trasa Poznań, Rondo Rataje -> Dolsk. W okolicach Kórnika są dwa zjazdy z S11, jeden na drogę nr 434, drugi jakieś dwa kilometry dalej w ulicę Średzką w kierunku Kórnika. Otóż AM zignorowała pierwszy zjazd z S11, grzecznie poprosiła o skręt w prawo na następnym zjeździe, potem zakręt w lewo, powrót na S11 w przeciwnym (!) kierunku, a następnie zjazd w poprzednio miniętą drogę nr 434...
Niestety nie mam screenshotów, ale... mam świadka! który zaśmiewał się do rozpuku jaką to badziewną nawigację mam... nawet nie śmiałem się odezwać i przekonywać, że ta którą mam jest najlepsza...
-
Który Dolsk?
Która godzina startu?
Typ trasy?
Może "ciekawe" kategorie MiploTraffic subskrybujesz a potem wystawiasz się ma publiczne pośmiewisko :wink:
-
Może "ciekawe" kategorie MiploTraffic subskrybujesz a potem wystawiasz się ma publiczne pośmiewisko :wink:
Wiesz co... akurat ustawienia MiploTraffic nie powinny powodować kosmicznej "nawrotki" na drodze S11. Ale ok, jedziemy:
start: Poznań, Rondo Rataje
meta: Dolsk, powiat śremski
start: niedziela, ok. godziny 11
typ trasy: szybka
SmartRoutes: włączone
Subskrybowane kategorie Miplo Traffic:
Odcinek nieprzejezdny:
* Bezdroża
* Droga wewnętrzna
* Nieistniejąca droga
* Zakaz ruchu
* Pozostałe
Roboty drogowe:
* Zablokowany odcinek
Odcinki do odblokowania:
* Antyblokada
ostatnia synchronizacja przed wyjazdem: 2010-06-20 10:37:36
-
Spróbuj bez tego:
...
Odcinek nieprzejezdny:
... * Pozostałe
Ja od czasu, kiedy mi dziwna trasę wyznaczyła AM wyświetlam POI z kategorii, które subskrybuje w MiploTraffic.
Jak przejrzę trasę, to mam szansę dojrzeć co jest grane.
-
Dziękuję Karolu, spróbuję :ok:
[MARUDA MODE=ON]
1. Czy musze analizować "dogłębnie" każdą trasę? Nie wystarczy "wklepać" Dolsk i po prostu jechać?
2. Co takiego "pozostałego" może być przy zjeździe z S11, co nie pozwala tam zjechać, natomiast pozwala zjechać z drugiej strony i potem przejechac przez ten sam zjazd? (faktycznie, skomplikowanie to wszystko brzmi :mrgreen:)
[MARUDA MODE=OFF]
-
Jeśli to nie jakaś blokada, to zapewne jest to błąd mapy. Podobne były kilka razy prezentowane na forum - na skrzyżowaniu z osobnym zjazdem w prawo, AM proponowała karkołomny manewr na skrzyżowaniu (W-wa, Puławska ↱ Poleczki) albo pełny objazd ronda (Żaba) - cokolwiek, byle tylko nie skorzystać z takiego zjazdu.
-
U mnie trasa wygląda w tym miejscu " po ludzku".
Mapa przeca ta sama!
-
Jak Wy robicie takie ładne screenshoty? ;) Też bym chciał, ale nie potrafię, więc muszę opowiedzieć:
Najprostszy sposób to "raportuj błąd" przypisać do klawisza lub własnego menu - funkcja jest wbudowana w AM i masz zrzut w katalogu z mapami.
-
W sumie... to... im dłużej o tym myślę, tym bardziej mnie to zastanawia.... dlaczego JA mam być odpowiedzialny za jakieś tam ustawienia, jeśli routing był po prostu idiotyczny na tym odcinku... (niemniej nadmienię iż jest to pierwszy "zgrzyt" jaki dostałem na twarz od AutoMapy)
-
Potrafisz powtórzyć wyznaczenie takiej trasy?
Bo jeśli nie, to znalezienie jej przyczyny jest praktycznie nierealne.
-
[cut] pierwszy "zgrzyt" jaki dostałem na twarz od AutoMapy)
i nie ostatni B)
-
Kalinówka -> Kielce. Am wyprowadziła mnie najpierw w stronę Piasków (Piask?), tam skierowała mnie na DW, która momentami po prostu nie istnieje. Po przejechaniu dość ciekawego odcinka, nadającego się na OS w rajdzie 4x4, przez Bychawę dojechałem na DK 19 gdzieś przed Kraśnikiem. Dodam że miała to być trasa szybka. Niestety, wyszła okrężna, ale nie szybka. Włączony LiveDrive.
-
Kalinówek w PL jest kilkanaście ...
-
Trasa Warszawa - Szczecin, potem Szczecin - Warszawa.
Prowadzi inną trasą (może AM dba o krajoznawcze wycieczki).
O idiotyzmach na trasach i przejazdach przez centrum miast nie wspominam (może AM dba o stan nawierzchni na obwodnicach).
Trafic oczywiście wyłączony.
-
Najwyraźniej mamy różne AM :mrgreen: nawet po wyłączeniu trafiku i przy domyślnym profilu prędkości
korzysta z obwodnic i nie wyczynia żadnych idiotyzmów.
Czy to możliwe, że AM rozpoznaje avatary użytkowników i dostosowuje do nich trasy? :E
-
Czy to możliwe, że AM rozpoznaje avatary użytkowników i dostosowuje do nich trasy? :E
:grin:
Tak by było chyba najrozsądniej... trzeba zgłosić do supportu :ok:
-
Kiedyś ustawiłem sobie punkt pośredni, kliknąłem na oko na punkt. Ale po powiększeniu okazało się, że jeżdżę w kółko po skrzyżowaniach :O Okazało się, że punkt pośredni kliknąłem na pasie ale w drugą stronę niż mój planowany przejazd. B)
Może i u Ciebie wystąpiło coś takiego?
-
NocnyMarku ten avatar to moje zdjęcie - mam twarz jaką mam.
Czy jak wymienisz swój avatar to wrócisz ze Szczecina tą samą trasą ?
Klakiera wtóratora nie pytam bo i tak napisze to co Ty.
-
Nie podałeś szczegółów trasy, nie podałeś różnic, nie napisałeś z krórych obwodnic AM nie chciała skorzystać
za to napisałeś o bliżej nieokreślonych idiotyzmach.
Wyznaczyłem trasę szybką Szczecin-Wawa na domyślnych ustawieniach programu, potem odwróciłem
i nie znalazłem żadnej ominiętej obwodnicy, żadnej zauważalnej różnicy w trasie, ani dziwnego routingu.
Jedyne czego mógłbym sie ewentualnie przyczepić, to tego że nie poprowadziła trasy A2 do końca
tylko poprowadziła skrótem przez Buk-Duszniki.
W tej sytuacji Twój post jest dla mnie warty tyle co nocne miauczenie kota za oknem ...
-
Kalinówek w PL jest kilkanaście ...
Kalinówka k. Świdnika k. Lublina
-
Zgadza się, przy domyślnym profilu prędkości w piątki (i tylko w piątki) wczesnym popołudniem
AM zamiast przez Lublin proponuje trasę drogami wojewódzkimi przez Piasek, Bychawę, Zakrzówek.
Dla mnie to ciekawa alternatywa, z pewnoscią bym skorzystał (nie znając wcześniej stanu tych dróg)
Na współczynnik dziurawości dróg niestery nie ma algorytmu, ale ZTCP to Ty jeździsz jakąś ciężarówką
i preferujesz trasy drogami głównymi. Może więc dostosowałbyś nieco pod siebie profil prędkości?
Jeśli obniżysz w profilu prędkość dla dróg drugorzędnych (do nich zaliczają się wojewódzkie)
to AM znacznie rzadziej będzie oferować przejazdy takimi drogami.
(W tym przypadku obniżenie prędkości o 10 km skutecznie eleminuje próby omijania Lublina.)
-
Zgadza się, przy domyślnym profilu prędkości w piątki (i tylko w piątki) wczesnym popołudniem
AM zamiast przez Lublin proponuje trasę drogami wojewódzkimi przez Piasek, Bychawę, Zakrzówek.
Dla mnie to ciekawa alternatywa, z pewnoscią bym skorzystał (nie znając wcześniej stanu tych dróg)
Na współczynnik dziurawości dróg niestery nie ma algorytmu, ale ZTCP to Ty jeździsz jakąś ciężarówką
i preferujesz trasy drogami głównymi. Może więc dostosowałbyś nieco pod siebie profil prędkości?
Jeśli obniżysz w profilu prędkość dla dróg drugorzędnych (do nich zaliczają się wojewódzkie)
to AM znacznie rzadziej będzie oferować przejazdy takimi drogami.
(W tym przypadku obniżenie prędkości o 10 km skutecznie eleminuje próby omijania Lublina.)
Nie tylko w piątek, bo rzecz miała miejsce w środę, w godzinach rannych. Nie jeżdżę jakąś wielką ciężarówką, to dostawczak o DMC 3,3t.
-
No ok, nie sprawdzałem każdego dnia co godzinę, natrafiłem na tę trasę w piątek koło 15-tej
i zauważyłem, że występuje tylko w piątki.
Teraz przejrzałem też środowe poranki i ciągle trasa prowadziła przez Lublin.
Ale Ty wspominałeś o włączonym LiveDrive, może akurat tej środy korki w Lublinie były dłuższe niż zwykle?
Tego sprawdzić się już nie da.
To że trasa okrężna nie wyszła szybka jeszcze nie znaczy, że tego dnia przez Lublin nie byłoby jeszcze dłużej.
-
NocnyMarku : Twój post jest dla mnie warty tyle co nocne miauczenie kota za oknem ...
Trasa Warszawa - Szczecin, potem Szczecin - Warszawa.
Prowadzi inną trasą (może AM dba o krajoznawcze wycieczki).
Co tu jest nie zrozumiałe - nie odwracaj trasy, wyznacz jedną a potem drugą.
Myślałem że świadomie korzystamy z AutoMapy i jest to nasz wybór, jeżeli dziwne zachowania mapy są nie po linii to mogę ogłosić samokrytykę na plenum.
-
Już Ci pisałem, że wyznaczyłem, masz je na screenie. Teraz pokaż mi te różnice i idiotyzmy.