PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: proot w Sierpień 08, 2009, 01:09:44
-
Wczoraj miałem okazję polatać samolotem tu i tam :)
http://www.youtube.com/watch?v=AQHFB9qXyps
http://www.youtube.com/watch?v=6BMKfdLy_Sc
Jeśli ktoś był ciekawy jak wygląda nawigacja na pokładzie Boeinga :) Proszę bardzo :)
-
Zobaczyć taką prędkość w Automapie - bezcenne... :ok: :mrgreen:
-
Trzeba sobie było włączyć bieżące rysowanie śladu, miałbyś podgląd korytarzy powietrznych :ok:
-
10237 n.p.m :D
-
Witam ,kolego proot fajnie popatrzeć jak AM sobie radzi w powietrzu,a o przekroczeniu prędkości to pewnie cały czas krzyczała :D
Pozdrawiam
-
Ciekawe jaki byłby widok w dużym zoomie, w locie nad warszawą na 3D z budynkami? :)
-
Tutaj pewnie dużo zależałoby od szybkości odczytu karty pamięci i mocy przerobowych procesora :mrgreen:
-
No przy duzym zoomie i 3D to mogla by zagrzac procka wrecz i nie byloby filmiku. Ogolnie mozna by tak bylo potestowac i .. zlozyc reklamacje, z\e działa za wolno :-)
-
a mnie się wydawało że te navi działać mają do 500km/h czy jakoś tak - pismaki gdzieś to pisały - znów jacyś znawcy :ok:
-
Zawszę jak lecę samolotem, biorę PDA i sobie patrzę :) przynajmniej się nie nudzę.
Zawsze latam Cork-Pyrzowice i Pyrzowice-Cork - ponad 1000 m.n.p.m i prędkości w granicach 900 - 1000 km/h, a przy starcie ponad 200 km/h.
Jak znajdę ślad, to wrzucę :)
-
A co z fotoradarami ? :E
-
a mnie się wydawało że te navi działać mają do 500km/h czy jakoś tak - pismaki gdzieś to pisały - znów jacyś znawcy :ok:
"Komercyjne odbiorniki mogą pracować jedynie poniżej prędkości 1665 km/h i poniżej wysokości 18 km" - Wymogi US Army , coby żaden Husajn nie mógł sobie łatwo zrobić sterowania do rakiety balistycznej B)
-
bardzo interesujące filmiki.
Ciekawe jaki byłby widok w dużym zoomie, w locie nad warszawą na 3D z budynkami? wesoły
Nie wykonalne bo przy duzym zoomie nie masz 3d ale ciekawe jak by chciał prowadzić po drogach, bo wykrywa wysokość npm, jak by radziła sobie funkcja "ignoruj odchylenia GPS"
-
Zawsze latam Cork-Pyrzowice i Pyrzowice-Cork - ponad 1000 m.n.p.m
Mam nadzieję...
-
Heh.. Ja również załączyłem GPS w samolocie jak leciałem do Egiptu ale nie Automape tylko GARMIN Etrex Legend :-) I ciekawie było hihi :E :E :E :E :E :E :E :E :E :E :E
-
A ja na trasie Szczecin-Dublin miałem max. 800 km/h... a na trasie odwrotnej max. 1023 km/h... swoją drogą nadrobil opóźnienie 40 minut, bo w Szczecinie był tylko opóźniony 5 minut...
-
nieźle może ktoś coś jeszcze wrzuci :O~
-
Jakby ktos lecial rakieta to byloby ciekawie :ok:
-
Jakby ktos lecial rakieta to byloby ciekawie :ok:
Do pewnego momentu http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=141862.msg1060345#msg1060345 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=141862.msg1060345#msg1060345)
-
w górze to i traffic jest zbędny, zero korków i suszarek o tym że z poi skorzystać w górze to wielka sztuka no chyba że tankowanie F16 :D
-
Ameryki nie odkryłeś kolego.
Na YouTube pełno takich filmów. Wystarczy wpisać gps + airplane i masz długą listę filmików.
-
Ameryki nie odkryłeś kolego.
Na YouTube pełno takich filmów. Wystarczy wpisać gps + airplane i masz długą listę filmików.
Tak bardzo Ci to przeszkadza?
-
Zawszę jak lecę samolotem, biorę PDA i sobie patrzę :) przynajmniej się nie nudzę.
Zawsze latam Cork-Pyrzowice i Pyrzowice-Cork - ponad 1000 m.n.p.m i prędkości w granicach 900 - 1000 km/h, a przy starcie ponad 200 km/h.
Jak znajdę ślad, to wrzucę :)
hehe, latam tą samą trasą ;) jeszcze cork-warszawa a ostatnio cork-poznan, i oczywiście z GPS ;)
-
Taka mała dygresja.
Prędkości, które tu podajecie wydają się nieprawdopodobne, patrząc na parametry samolotów. Dla przykładu dla najbardziej popularnych samolotów:
Boeing 737 (wszystkie modele): max 876 km/h
Boeing 767 (wszystkie modele): max 913 km/h
Airbus A320 i A321 (wszystkie modele): max 870 km/h
Odchyłki zawsze są, w zależności od warunków atmosferycznych itp., ale wartości powyżej 1000km/h... :)
-
Taka mała dygresja.
Prędkości, które tu podajecie wydają się nieprawdopodobne, patrząc na parametry samolotów. Dla przykładu dla najbardziej popularnych samolotów:
Boeing 737 (wszystkie modele): max 876 km/h
Boeing 767 (wszystkie modele): max 913 km/h
Airbus A320 i A321 (wszystkie modele): max 870 km/h
Odchyłki zawsze są, w zależności od warunków atmosferycznych itp., ale wartości powyżej 1000km/h... :)
masz racje, ale nie uwzgledniasz jednej zasadniczej kwestii, z ktorej korzysta sie wyznaczajac korytarze powietrzne. Powstaly nie na zasadzie "bo tak nam pasuje", ale uwzgledniaja ruch powietrza w gornych warstwach atmosfery. Upraszczajac, dziala to na zasadzie pradow w oceanach. Z ta mala roznica, ze predkosc mas powietrza w "korytarzach" wynosi nawet kilkaset km/h. Zadaniem kontrolerow jest najszybsze wprowadzenie samolotu w korytarz powietrzny, chocby z tego wzgledu - krotszy czas lotu, mniejsze zuzycie paliwa. Dzieki temu mamy predkosci wzgledem ziemi nawet ponad 1000km/h i nadrabianie sporych opoznien. Stad tez ostatnie tragedie nad oceanem. Rozpedzony przez "galopujace" powietrze samolot przekraczal bariere dzwieku i w skrajnych warunkach mogl sie rozpasc. Niedawny problem polskiego 767 lecacego ze stanow byl wlasnie tego typu, samolot zostal rozpedzony do ponad 1000km/h i musial awaryjnie ladowac. Na szczescie wytrzymal....
-
Zaraz, zaraz, bariery dźwięku nie może przekroczyć "rozpędzony przez galopujące powietrze", bo chodzi o prędkość wzgłedem tegoż powietrza, a nie względem ziemi.
-
Ale można rozpędzić samolot w tej szybszej masie powietrza i wpaść w wolniejszą.
-
Zaraz, zaraz, bariery dźwięku nie może przekroczyć "rozpędzony przez galopujące powietrze", bo chodzi o prędkość wzgłedem tegoż powietrza, a nie względem ziemi.
masz racje, przekroczyc moze wzgledem ziemi, a zasadniczy problem polega na tym, co wyzej napisano - leciec w sposob jednostajny w takiej "galopujacej" masie powietrza nie da sie
-
ja ostatnio mierzylem predkosc i wysokosc wyciagu no Kope (Karpacz) :mrgreen:
-
w TT też fajnie to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=IFL1CWXlf8M&feature=related i to: http://www.youtube.com/watch?v=q5o8mfFbL9k&feature=related
-
Mam jedno pytanko do forumowiczów, bo ogólnie pojąłem zasadę działania GPS, o tym jak wyznacza kierunek, oblicza trasę na podstawie mapy cyfrowej, etc. Nie mogę pojąć tylko jednego... na jakiej podstawie urządzenie (np. mój telefon) oblicza wysokość. Zawsze myślałem, że to mapa zawiera takie informacje i w zależności od punktu w którym się znajdujemy, pokazuje odpowiednią wartość. Ale... widziałem ostatnio 'górskie' odbiorniki, które bez map takie rzeczy pokazują, no i nasza automapa w samolocie... raczej się nie pomyliła tymi 10 tys. m.n.p.m :)
-
Mam jedno pytanko do forumowiczów, bo ogólnie pojąłem zasadę działania GPS, o tym jak wyznacza kierunek, oblicza trasę na podstawie mapy cyfrowej, etc. Nie mogę pojąć tylko jednego... na jakiej podstawie urządzenie (np. mój telefon) oblicza wysokość. Zawsze myślałem, że to mapa zawiera takie informacje i w zależności od punktu w którym się znajdujemy, pokazuje odpowiednią wartość. Ale... widziałem ostatnio 'górskie' odbiorniki, które bez map takie rzeczy pokazują, no i nasza automapa w samolocie... raczej się nie pomyliła tymi 10 tys. m.n.p.m :)
Tak w skrócie - odbiornik GPS oblicza prędkość danych pomiędzy "sobą" a satelitami (tymi na ziemi i w powietrzu). Innymi słowy, urządzenie mierzy różnicę czasu pomiędzy nadaniem a odbiorem danych - na tej podstawie jest w stanie z dokładnością od kilku do kilkudziesięciu metrów wyznaczyć wysokość n.p.m. Przy trzech satelitach jest już to możliwe (tryb 2D), ale dokładność fatalna - im fix złapany jest z większą ilością satelit, tym wysokość będzie dokładniejsza.
-
Zagmatwane to, jakie satelity na ziemi? :)
Urządzenie GPS zna odległość twoją od X satelit krążących wokół ziemi, oraz ich pozycje.
Znając swoją odległość od 4 punktów w przestrzeni można dokładnie wyznaczyć pozycję - rysuje się sfery o danej odległości od każdego z punktów i tam gdzie się przetną, jesteś ty.
Tak samo na kartce potrzeba trzech punktów i odległości od nich, aby wyznaczyć swoją pozycję - rysujesz trzy okręgi i masz punkt przecięcia.
Gdy GPS nie widzi 4 satelitów, a 3 - za 4 punkt przymuje środek ziemi, wtedy wyznaczny pozycję, ale uzna, że jesteś na ziemi.
Z kolei gdy ma 4 lub więcej satelitów w zasięgu, zna twoją dokładną pozycję, oblicza sobie odległość twoją od środka ziemi, odejmuje od tej wysokość gruntu w danym miejscu i ma wysokość n.p.m.
-
Dokładnie. W trybie 2D nie jest w stanie wyznaczyć wysokości. Również w trybie 3D wysokość jest obliczana z dużo większym błędem, niż położenie na powierzchni Ziemi, co wynika z geometrii odległości między satelitami i odbiornikiem. Niewielki błąd wyznaczenia odległości odbiornika od satelitów, powoduje dużą różnicę kątów w płaszczyźnie pionowej.
-
a ja tak z ciekawosci zapytam, czy to nie jest zabrionione:>
widok bezcenny, tylko szkoda ze z okna nic nie widac;)
-
a ja tak z ciekawosci zapytam, czy to nie jest zabrionione:>
A dlaczego mialoby byc ?
-
http://www.youtube.com/watch?v=AQHFB9qXyps
http://www.youtube.com/watch?v=6BMKfdLy_Sc
Czym nagrywałeś te filmiki? Bo widzę, że nawet płynnie nagrane i HD jest.
-
a ja tak z ciekawosci zapytam, czy to nie jest zabrionione:>
w czasie startu na pewno, poza tym wszystko zalezy od stewardesy :mrgreen: dla swietego spokoju poprosi o wylaczenie, chyba, ze uwierzy w bajke o odtwarzaczu filmow :mrgreen:
moim zdaniem durne przepisy i tyle
-
A czym sie rozni uzywanie PPC od uzywania laptopa? (Nie mowie o starcie i ladowaniu) ...
-
A czym sie rozni uzywanie PPC od uzywania laptopa? (Nie mowie o starcie i ladowaniu) ...
na niektorych filmach widac, ze pasazer stosuje palmfona, czyli dziala modul GSM, ktory teoretycznie moze zaklocic urzadzenia pokladowe samolotu
-
Większość palmfonów i telefonów ma obecnie tzw. Tryb samolotowy tzn. działa wszystko z wyjątkiem nadajników RF
-
A czym sie rozni uzywanie PPC od uzywania laptopa? (Nie mowie o starcie i ladowaniu) ...
na niektorych filmach widac, ze pasazer stosuje palmfona, czyli dziala modul GSM, ktory teoretycznie moze zaklocic urzadzenia pokladowe samolotu
Od tego wlasnie od zawsze wszystkie urzadzenia z GSM maja Flight Mode.
-
Od tego wlasnie od zawsze wszystkie urzadzenia z GSM maja Flight Mode.
"Od zawsze" tzn. od kiedy? ;-)
-
Od tego wlasnie od zawsze wszystkie urzadzenia z GSM maja Flight Mode.
Chyba się trochę zapędziłeś :mrgreen: :E :grin:
-
Od tego wlasnie od zawsze wszystkie urzadzenia z GSM maja Flight Mode.
a obsluga nie ma co robic, tylko sprawdzac, co to za urzadzenie, czy ma odpowiedni tryb i czy jest wlaczony :mrgreen:
zapewne wiesz jak wyglada procedura startu i ze nie ma czasu na zabawy z pasazerami...
-
A ja zapytam czy fixa lapiecie bedac jeszcze na ziemii zanim samolot wystartuje (wiadomo, ze jest wtedy latwiej) czy juz w powietrzu?
-
A ja zapytam czy fixa lapiecie bedac jeszcze na ziemii zanim samolot wystartuje (wiadomo, ze jest wtedy latwiej) czy juz w powietrzu?
ja przeważnie w powietrzu, choć kilka razy lapalem już na lotnisku i z działającą AutoMapą wsiadałem do samolotu.
-
Ktoś to nawet na Wykop dodał:
http://www.wykop.pl/link/221968/automapa-samolot-gps
-
Od tego wlasnie od zawsze wszystkie urzadzenia z GSM maja Flight Mode.
"Od zawsze" tzn. od kiedy? ;-)
Mowie o PPC oczywiscie. Od WM2003 na pewno.
Od tego wlasnie od zawsze wszystkie urzadzenia z GSM maja Flight Mode.
a obsluga nie ma co robic, tylko sprawdzac, co to za urzadzenie, czy ma odpowiedni tryb i czy jest wlaczony :mrgreen:
zapewne wiesz jak wyglada procedura startu i ze nie ma czasu na zabawy z pasazerami...
A czytales tez co wczesniej pisalem ?
-
Nagrywałem to D500 Canonem.
Co do ustalania wysokości, to (strzelam) w danych wysyłanych od satelit jest czas nadania i odbiornik po synchronizacji ma swój czas lokalny, liczy różnicę tak?
-
Tak, tylko czas jest liczony w nanosekundach :evil:, a dodatkowo porównywana faza sygnału. Więcej np. tutaj (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=30868.0)
-
no tak ja dodalem, bo nie widzialem czegos takiego wczesniej, zreszta jak wiekszosc uzytkownikow :D
-
Jak chcecie to w niedzielę lecę do Stambułu, nagram tym razem 3D :)
p.s. ale mnie objechali w komentarzach na wykopie/youtube... ehhh :D
-
Jak chcecie to w niedzielę lecę do Stambułu, nagram tym razem 3D :)
p.s. ale mnie objechali w komentarzach na wykopie/youtube... ehhh :D
Chętnie to zobacze 3d, a jeszcze lepiej widok przestrzenny ;] w szczególności start, (z wawy oczywiście?) i droga przez miasto :)
Ciekawa będzie prędkość + kąt zwnoszenia :) I jak byś mógł to nagraj ścieżke drogi :) to taka moja mała prośba... :]
Komentami nie przejmuj sie, najczęściej to zwykłe trolle, lub osoby co same by chciały a nie mogą.
-
Tylko wyłącz opcje "przyciągania do drogi", żeby Ci samolot nie spadł! :grin:
/twu, twu, odpukać.../
-
Spoko :ok: AM jest dwuwymiarowa ,nie rozróżnia wysokości ,to najwyżej pociągnie wzdłuż drogi ale nie do ziemi :E :E :E
-
Spoko :ok: AM jest dwuwymiarowa ,nie rozróżnia wysokości ,to najwyżej pociągnie wzdłuż drogi ale nie do ziemi :E :E :E
No to Go pocieszyłeś. :E
Ja się martwiłem o samolot a nie o automapę. :E :E :E
-
Teraz żałuję że nie załączyłem GPS'a przy ostatnim 10-godzinnym locie...
-
Teraz żałuję że nie załączyłem GPS'a przy ostatnim 10-godzinnym locie...
10 godzin??? Z pewnością brakło by Ci mapy w AM przy takim locie (chyba żebyś w kółko nad Europom latał :grin:), a zaraz potem brało by Ci baterii!!!
Nie masz czego żałować :D :D :D.
-
Teraz żałuję że nie załączyłem GPS'a przy ostatnim 10-godzinnym locie...
Co prawda astronauta nie jestem ale... zobaczcie zalacznik sami.
I co Wy na to? :alien:
-
Nie ma się czemu dziwić, to skutek bardzo słabego sygnału (na granicy utraty fixa).
-
29 października lecę z Katowic do Cork, z więc Mio i AM w ruch...
Nagram ślad przelotu i wrzucę na forum :ok:
Oby mi bateria wytrzymała cały lot...
-
Chwalisz się czy żalisz? :E
Nie ma gniazd z prądem w samolotach ? No chyba że lecisz kukurużnikiem to rozumiem.
-
Chwalisz się czy żalisz? :E
Nie ma gniazd z prądem w samolotach ? No chyba że lecisz kukurużnikiem to rozumiem.
Informuję.
Wyobraź sobie, że nie ma gniazd z prądem.
-
Spoko :ok: AM jest dwuwymiarowa ,nie rozróżnia wysokości ,
A na poważnie mimo że AM jest dwuwymiarowa ale wysokość npm w trakcie lotu pokazuje (u mnie przy locie z Turcji średnio 5600m)
Pzdr
rafgam
-
Spoko :ok: AM jest dwuwymiarowa ,nie rozróżnia wysokości ,
A na poważnie mimo że AM jest dwuwymiarowa ale wysokość npm w trakcie lotu pokazuje (u mnie przy locie z Turcji średnio 5600m)
Pzdr
rafgam
ostatnio porownywalem wskazania wysokosci pokazywane przez AM z faktycznymi danymi z map. Roznia sie zasadniczo, bez wzgledu na miejsce w Polsce. Ciekawe z czego wynika roznica ? Jaka wysokosc pokazuje AM, skoro roznice siegaja kilkadziesiat % ?
wysokosc przelotu z Turcji na pulapie 5600 metrow ? Czym Ty leciales, dziwna wysokosc, jak na samolot pasazerski, zapewne odrzutowy
-
ostatnio porownywalem wskazania wysokosci pokazywane przez AM z faktycznymi danymi z map. Roznia sie zasadniczo, bez wzgledu na miejsce w Polsce. Ciekawe z czego wynika roznica ? Jaka wysokosc pokazuje AM, skoro roznice siegaja kilkadziesiat % ?
AM tylko wyświetla wysokość, a wyznacza ją moduł GPS. Niedokładność w pionie wynika z samej zasady działania GPS, a dokładniej to z geometrycznych zależności między satelitami a odbiornikiem GPS.
-
Niedokładność wynika też z tego że wysokość gps obliczana jest względem geoidy która jest tylko przybliżonym a nie rzeczywistym kształtem Ziemi . Na papierowych mapach jest dokładnie
-
wysokosc przelotu z Turcji na pulapie 5600 metrow ? Czym Ty leciales, dziwna wysokosc, jak na samolot pasazerski, zapewne odrzutowy
[/quote]
Zdecydowanie aeroplan był odrzutowy :D
Boeing 737, prędkość wg AM średnio 680km/h
-
poczytalem troche na temat dokladnosci wskazan GPS. W kwestii wysokosci nie wyglada to dobrze, wiarygodnosc wskazan jest naprawde mala.
Troche matematycznie, ale moze kogos zainteresuje http://gpslab.pl/article_strona_4036_2.html (http://gpslab.pl/article_strona_4036_2.html)
Napisane: Wrzesień 27, 2009, 12:39:27
Zdecydowanie aeroplan był odrzutowy :D
Boeing 737, prędkość wg AM średnio 680km/h
bardzo dziwna wysokosc przelotu na takiej trasie, zrozumialbym na trasie krajowej, ale z Turcji....wysokosc nieekonomiczna, predkosc takze. Jaki byl czas przelotu ?
-
bardzo dziwna wysokosc przelotu na takiej trasie, zrozumialbym na trasie krajowej, ale z Turcji....wysokosc nieekonomiczna, predkosc takze. Jaki byl czas przelotu ?
Chyba masz racje - faktycznie teraz sobie przypominam że te parametry dotyczyły przelotu do Katowic po międzylądowaniu w Wawie (z powodu mgły nie mogliśmy lądować od razu w Pyrzowicach)
P.S.
W Turcji AM też nieźle działała
Pzdr
rafgam
-
Nie rozumiem..
Leciałem z Katowic do Dortmundu i z powrotem.
Też o tym pomyślałem że może zobaczyć jak mój gps zadziała.
I nie zadziałał.
Nie znalazł sygnału.
Sprawdziłem na 2 urządzeniach
super czuły gps na bluetooth w zestawie z pda
oraz na Omni
zero sygnału.
W tamtą stronę było trochę chmur ale lecieliśmy nawet nad
z powrotem raczej bezchmurny
Ktoś podpowie dlaczego???
-
A siedziałeś przy oknie? I ile czasu minęło od poprzedniego uruchomienia GPS? (im więcej tym gorzej)
-
Tak siedziałem przy oknie a nawet przenośny gps położyłem na "parapecie" od wew ma się rozumieć :)
A jaki wpływ ma mieć czas od poprzedniego używania odbiornika??
-
Poczytaj sobie http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=30868.msg187149#msg187149 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=30868.msg187149#msg187149)
Nieco upraszczając: im więcej czasu minęło od ostatniego zafixowania, tym więcej danych potrzebuje GPS
do złapania fixa i tym trudniej go złapać w ekstremalnych warunkach.
-
Hmm
ciekawy opis :ok:
Czyli następnym razem trzymać odbiornik w stanie uśpienia tak zeby zrobił Hot Start i będzie ok.
Lecąc o tym nie pomyślałem.
Następnym razem może się uda.
Dzięki.
-
Hmm
ciekawy opis :ok:
Czyli następnym razem trzymać odbiornik w stanie uśpienia tak zeby zrobił Hot Start i będzie ok.
Lecąc o tym nie pomyślałem.
Następnym razem może się uda.
Dzięki.
nastepnym razem zlap pozycje zanim wystartujesz, w czasie lotu bedzie juz dobrze
-
29 października lecę z Katowic do Cork, z więc Mio i AM w ruch...
Nagram ślad przelotu i wrzucę na forum :ok:
Oby mi bateria wytrzymała cały lot...
Tak jak obiecałem, przesyłam ślad. Jest to niestety tylko fragment do Niemiec, później już znudziło mi się patrzenie w AM i zacząłem sobie grać.
Sygnał GPS na początku nie było zbyt dobry, dlatego wskaźnik skakał. Przy odtwarzaniu można śmiało przewinąć aż samolot ruszy do kołowania po płycie. Za Gliwicami straciłem (nie wiem czemu) sygnał, stąd też w sygnale przerwa. Najwyższą prędkość jaką zaobserwowałem to 900km/h, a wysokość 11km.
Ślad w formatach .gps oraz .kml. Także mały screen :)