Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.

  • 29 Odpowiedzi
  • 14794 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« dnia: Styczeń 05, 2011, 17:51:02 »
Dziś miarka się przebrała AM a właściwie wszelkie udoskonalenia typu AM`Traffic podobno pomagające ominąć korki wyprowadziły mię totalnie z równowagi. Trasa Prudnik  -Zabrze ul. Maria Skłodowska-Curie akurat tak się składa że Gliwice i Zabrze to miasta które znam b.dobrze. Do Kędzierzyna –Koźla wszystko Ok Ujazd ok autostrada potem na Gliwice i tu zaczyna się zjazd z drogi nr 4 kluczenie po Gliwicach ul. Chorzowska i opłotkami  na w/w ulice.  Nadmieniam iż nie będę używał połączenia z AM`Traffic gdyż moje urządzenie NavRoad Q1 nie ma takiej możliwości . Już nie po raz pierwszy AM „dała ciała” na siłę omijając wyimaginowane korki Trasa  Prudnik – Bryzgiel ( koło Augustowa) babol trasa ”Kolbergiem po kraju” w okolicach Białegostoku. Mam PYTANIE JAK WYŁĄCZYĆ WSZYSTKIE „POMOCNE FAJERWERKI „ w AutoMapie

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2011, 18:06:36 »
Cytat: Grzegorz52
Mam PYTANIE JAK WYŁĄCZYĆ WSZYSTKIE „POMOCNE FAJERWERKI „ w AutoMapie

Nie krzycz, to nie pomoże, a niektórych może skłonić do drobnej złosliwości:
Jak to jest, że pisać potrafisz z z czytaniem masz problemy?  :ohreally:
Tu masz napisane: http://www.automapa.pl/?PEI=222138&lng=PL&ch=3_3_7
A poniżej obrazek, żebyś nie musiał się przemęczać, wątek zamykam.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2011, 19:29:47 »
Wątek zablokowany Nocny Marku Nim zablokujesz sprawdz!! Ja dość uważnie czytam forum i mam wyłączone zaznaczone  przez Ciebie obcje i NIC. AM mam już od paru lat i im dalej w las tym gorzej z ustalaniem tras bez fajerwerków. I proszę Cię nie blokuj bo Forum to wymiana zdań ,myśli ,pomysłów . Nie boję się,a takich jak ja napewno jest więcej ja  chcę totalnie wyłączyć "fajerwerki"i tyle w wielu nawigacjach bez połączenie się nie sprawdza,i żle ustawia trasę w końcu to mój czas i pieniądze na benzynę!!!!!!!!!!!

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2011, 20:44:19 »
Ostatnio wyznaczenie trasy zabrało mi prawie 10 minut. I to nie dlatego ze nie umiem ale AM zaczeła mi wyswietlac rozne farmazony...
Tez zaczynam powoli myslec o czyms lżejszym. Automapa przeszła mniej wiecej taką metamorfoę jak Nero
Z początku szybki i kapitalny program przeistoczył się w zasobożernego potwora

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2011, 20:55:25 »
Nikt tu nie zamierza blokować wymiany myśli i pomysłów,
Napisałeś, że wyprowadził Cię z równowagi AM`Traffic i pytałeś jak to wyłączyć.
Odpowiedź na tak postawione pytanie jest zawarta w instrukcji, a forum to nie 'kserokopiarka'
"Forum to wymiana zdań, myśli, pomysłów", a nie miejsce do wklejania po kawałku instrukcji.
Dlatego wątek zamknąłem.
A wyłączonym AM`Traffic AM prowadzi ulicą Chorzowską tylko trasą krótką,
szybka i optymalna prowadzi w całości po DK 88.
Może więc napisz jakie masz ustawienia, jaki typ trasy, czy używasz Miplo etc.
a nie pisz o 'fajerwerkach' bo takiej opcji w AM nie ma i nie będziemy zgadywać
czy pytając masz na myśli co innego niż banalną czynność opisaną w instrukcji.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2011, 22:04:30 »
nM piszesz masz, wyłączone wszystkie „wodotryski „typu  AM`Traffic , SmartRoutes, LiveDrive.Trasa ustawiona optymalna  prowadzi ul. Chorzowską  jak napisałem „Kolbergiem po Kraju” najbliżej i najlepiej starą „autostradą niemiecką –betonową” droga nr.4 pojechałem jak zalecała AM ,a z powrotem po mojemu czyli droga nr 4  AM upierała się jak pijak po kielichu by zjechać na ul. Chorzowską i to przelało kielich goryczy ja  tę okolice znam jak własną  kieszeń nie wymagam fajerwerków ale minimum poprawności , bo jak tu KŁAMIE TO CO Z OKOLICĄ KTÓREJ NIE ZNAM? Dlatego nie chcę „fajerwerków „ sprawdzałem działanie TMC na terenie Niemiec i to ma sens(płacę mam) tu pośrednio płace (transmisja danych)i mam 0(karambol na A4 koło Gliwic) Dlatego jestem za opcją bez dobrodziejstwa AM`Traffic , SmartRoutes, LiveDrive tak by ustawiała trasę na „surowo” Jak ktoś chce AM`Traffic , SmartRoutes, LiveDrive to proszę bardzo lecz bez uszczęśliwiania na siłę.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2011, 22:14:55 »
... Dlatego jestem za opcją bez dobrodziejstwa AM`Traffic , SmartRoutes, LiveDrive tak by ustawiała trasę na „surowo” ...
Noż przecież nie musisz włączać i będziesz miał na surowo. O co Ci chodzi?
Pochwal się może ustawieniami w Menu/Trasa skoro na wyłączonych "fajerwerkach" (czyli bez SR, LD i ZD) prowadzi u Ciebie inaczej niż u NM.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2011, 22:31:35 »

Co potrafiłem to wyłączyłem z "fajerwerków" ale dalej jak porównuję z wersjami 4.*** dalej prowadzi na manowce przerost formy nad treścią . Może mam zły pomysł ale uważam ale niech AM liczy trasę jak kiedyś szybka , optymalna ,itd. A potem jak ktoś chce dodatek „fajerwerki” i wycieczki krajoznawcze. Przeliczanie tras wedle czasu (wtedy był korek) a teraz nie ma  i wszyscy zwiedzamy okolicę, mi nie pasuje to przerabiałem jak jeździłem na papierowej mapie .

*

Offline Wookash82

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P560
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2011, 22:39:51 »
ja  tę okolice znam jak własną  kieszeń ...

to, że znasz okolice nie znaczy, że AM źle prowadzi. Każdy ma swoje przyzwyczajenia i jeździ własnymi drogami. Mnie juz nie raz AM pozytywnie zaskoczyła, a jeźdzę bardzo dużo po kraju. Latam 42 tonowym zestawem, robię między 5000 a 7000 km miesięcznie i oprócz profilu predkości i blokad z Miplo niczego nie używam, trasa szybka. Nie miałem sytuacji strasznie problemowej i nie narzekam.

Wszystko zależy od ustawień i niestety ale trzeba poświęcic temu trochę czasu aby działało poprawnie i wg uznania. A nie chodzic na łatwizne wpisac "prowadź do" i marudzic jakie to straszne trasy wyznacza AM.

Głupie przesunięcie suwaka szybkości wyliczania trasy robi niemały bałagan.

Trzeba do AM cierpliwości i poświęcenia.

Z AutoMapa jest jak z żoną. Na początku znajomości jesteś w siódmym niebie, po jakimś czasie zastanawiasz się czy dobrze zrobiłeś, potem trochę żałujesz, a na koniec tak Ją już kochasz, że nie chcesz się z Nią rozstac.  :)
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

AutoMapa 6.10.0

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:00:28 »
Nie jeżdżę zestawem X tonowym  , to że znam okolicę to nie wada , że wytykam ewidentny babol to nie błąd . Żonę to mój wybór i jak o gustach się nie dyskutuje się ma!! ( każdy inne) . Cierpliwość to mogę mieć  do żony (NIE PŁACĘ ) za program płacę nie mówiąc o poświęceniu . Z Twego postu wyczytałem „ustaw trasa szybka „ i to jest rada spróbuję .
Ps
Cytat „Wszystko zależy od ustawień i niestety ale trzeba poświęcić temu trochę czasu aby działało poprawnie i wg uznania. A nie chodzić na łatwiznę wpisać "prowadź do" i marudzić jakie to straszne trasy wyznacza AM.”
Koniec cytatu  To po co mi AM wystarczy mapa papierowa

« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2011, 23:09:45 wysłana przez Grzegorz52 »

*

Offline Wookash82

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P560
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:07:06 »
no skoro ustawiasz optymalną czy krótką to się nie dziw, że prowadzi Cie po pipidowie czy inaczej niż byś chciał  :) AM ma zaszytą kategoryzacje dróg a ta różni się od rodzaju trasy i od Twojej kategoryzacji  :E
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

AutoMapa 6.10.0

*

Bilunia

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:07:14 »
Z Twego postu wyczytałem „ustaw trasa szybka „ i to jest rada spróbuję .
To nie jest rozwiązanie Twojej zagadki. To tylko sugestia i jeden z elementów.
Jak wejdziesz w ustawienia trasy, przeanalizujesz dostępne ustawienia, to pewnie znajdziesz coś rozsądnego dla siebie.
Nigdy też nie zaszkodzi przejrzeć zaplanowanej trasy przed ruszeniem z miejsca.
Dobrze jest też pamiętać o fakcie, że w AM "szybka", nie zawsze oznacza drogę główną, czy krajową :O~
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2011, 23:10:10 wysłana przez Bilunia »

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:16:11 »
 Już widzę jak sprawdzasz trasę koło 700km i więcej każde skrzyżowanie i drogę . To lepiej wydruk i jedziesz . A GPS jak kompas . Tylko czy o to chodzi .

*

Bilunia

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:21:11 »
Już widzę jak sprawdzasz trasę koło 700km i więcej każde skrzyżowanie i drogę . To lepiej wydruk i jedziesz . A GPS jak kompas . Tylko czy o to chodzi .
Ty widzę, że szukasz przeszkód, a nie rozwiązań.
Ktoś powiedział - jak sobie pościelesz ....
Nikt tu nie mówi, by sprawdzać każde skrzyżowanie. Ale rodzaj dróg wykorzystanych do wyznaczenia trasy i jej przebieg, to widać na pierwszy (no może drugi) rzut oka. :wink:

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:28:13 »
No trzeci tylko ta cena . Ale żarty na bok AM ma ułatwiać chyba że założymy fakultet na jakimś uniwersytecie z AM .Może program powinien być dla "blondynki"( ja jestem łysy ale kiedyś blondyn)

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 05, 2011, 23:52:14 »
AM w obecnym stanie nie jest programem typu "Plug&Play" (nie jestem pewien czy kiedykolwiek byl, az tak dlugo z niego nie korzystam). Ma to duza zalete, bo mozesz ustawic wiekszosc parametrow pod siebie i pod wlasne gusta - czyli mocno personalizujesz program. Jednak wada jest taka, ze bez poznania tego programu i przestudiowania ustawien, mozna sie niezle zawiezc.

Z tego co piszesz pretensje mozesz miec wlasnie do tych ustawien i tu musisz szukac zrodla problemu.

---
Trasa wyznaczona na swiezej instalce AM 6.7 z wylaczonym AM`Traffic (reszta opcji jak w standardzie). Chyba tak zle tez nie prowadzi?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 00:10:27 wysłana przez Miedzio »

*

Konrad4x

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2011, 08:16:21 »
Co potrafiłem to wyłączyłem z "fajerwerków" ale dalej jak porównuję z wersjami 4.*** dalej prowadzi na manowce przerost formy nad treścią .

Grzegorzu z tego co czytam, to chyba miałes sporą przerwę w używaniu AM, tzn z wersji 4.x przeskoczyłeś nagle do wersji zakładam 6.7 beta. I co ? Doznałeś szoku. Dokładnie tak było ze mną , tzn reagowałem jak Ty. A dlaczego ? A to dlatego, że AM zmieniło koncepcję podejścia do trasy szybkiej. W wersji 4.x trasa szybka brała pod uwagę kategoryzacje dróg, tzn wyznaczała trasę możliwie najlepszymi drogami (patrz kategoria drogi) , a od wersji 6.x trasa szybka jako priorytet stawia sobie czas dotarcia do celu. I dlatego prowadzi cie "dziwnymi" trasami. Tobie marzy się typ trasy "łatwa" , z resztą tak jak i mi. Był o tym wątek nawet spory i oczywiście zero odzewu progamistów AM w kolejnych wersjach. Ja to na razie rozwiązałem tak:
1. wyłaczyłem LD oraz SR (tak jak ci radził NM)
2. z miplo subskrybuje tylko i wyłącznie antyblokady oraz fotoradary stacjonarne i nic więcej.
3. wykasowałem plik zdarzeń events.a z katalogu z mapą (ale być może, że to nie było konieczne)

Po tych operacjach pierwszy zauważalny problem dla mnie to fatalne wyliczanie czasu dojazdu do celu, tzn czas jak dla bolidu formuły I , czyli jak dla mnie nieosiągalny w naszych warunkach. I tu przyszedł mi z pomocą tzw profil prędkości, w którym samodzielnie poustawiałem sobie średnie moje prędkości z uwzględnieniem czasu stania w korkach wprowadziłem dla każdej kategorii dróg. I teraz nie narzekam. Jak znajdziesz czas i pobawisz się tym profilem tzn wyczujesz jego filozofię to jesteś w stanie program zmusić do prowadzenia po najwyższych kategoriach dróg. Oczywiście nie jest to ideał z wersji 4.x, ale powinno już być znacznie lepiej. No i na koniec przestaw sobie suwak od dokładności wyznaczania trasy maksymalnie w lewo, bo to poprawia jakość routingu (pisali tu o tym specjaliści od AM). To tyle i sorki za długi może tekst. Grzegorz, AM jest dobrym programem, ale wymaga ustawiania pod siebie (tzn tzw wymagający użytkownicy muszą się z tym zmierzyć). Gdybyś terenów, o których pisałeś nie znał, to pewnie nie narzekałbyś na jakość routingu, tylko był szczęśliwy, że program doprowadził cię pod wskazany adres, tak jak ja ostatnio byłem szczęśliwy jak mnie AM bezbłędnie z Wawy doprowadziło pod hotel Katowice w Katowicach i nie wnikam którymi drogami to zrobiła. Czasami padały tu słowa, że nawigacja jest dla osób, które nie znają trasy, bo jak znają to po co im nawigacja  :E :ok:

A i jeszcze sobie przypomniałem ważną rzecz, tzn nie licz na to, że jak ustawisz trasę z punktu A do B, to przebiegnie ona dokładnie tak jak Ty byś chciał. Bez jednego, dwóch lub trzech punktów PRZEZ się pewnie nie obejdzie, ale z tym da się żyć  (ja z Wawy do Krakowa np nie śmigam po 7-ce, jak chce każda nawigacja tylko po gierkówce i potem po A4, a to jak domyślasz się wymagało wstawienia punktów przelotowych) :ok:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 12:49:27 wysłana przez Konrad4x »

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2011, 10:17:08 »
Pierwsza osoba Konrad 4x pisze z sensem . Przetestuje Twoje ustawienia. Program AM używam na bieżąco gdzieś od 3 z drobnymi (wstyd się przyznać wtedy pirat) ale dzięki temu wiedziałem co kupuję i byłem , jeśli chodzi o mapy jestem zadowolony. Używam w Polsce jaki i po za granicami jest OK w np. w Rumunia Ukraina słabe pokrycie ale można spokojnie używać ,Europa zachodnia inna bajka są nawet szutry w Alpach sprawdzone . Dużo używam AM na motocyklu a że nie jestem demonem szybkości i kocham jazdę bokami nawet przez las to ogólnie ustawianie trasy mi nie przeszkadza polubiłem takie niespodzianki. Teraz o programie najwyższy czas by Twórcy AM dali gdzieś  konkretną instrukcją taką kawa na ławę ,co które ustawienia powodują ,oraz wyskalowali suwaki bo ociupinkę w prawo i ociupinkę w lewo i jak jadę z kumplem na tej samej mapie i programie każdy ma inną trasę i głupio jak się rozjeżdżamy w mieście.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2011, 12:43:23 »
Grzegorz52 - Pierwsza osoba Konrad 4x pisze z sensem.
Z tego wynika że Ci wyżej niczego nie mogą się nauczyć i dalej wchodzą w polemikę z pokrzywdzonymi, a co wpisujący się wyżej pisali - że nie potrafisz ustawić programu, że skarżysz się w nie właściwym miejscu, gdybyś czytał to forum to potrafiłbyś wyciągać wnioski i je stosować.
Nie można pisać na forum gotowanie że ogórki w Twoim sklepie są za słone (idź do baby która je sprzedaje i ją zbesztaj, albo kupuj w innym sklepie).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 13:00:31 wysłana przez ycbo »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:42:49 »
Grzegorzu z tego co czytam, to chyba miałes sporą przerwę w używaniu AM, tzn z wersji 4.x przeskoczyłeś nagle do wersji zakładam 6.7 beta. I co ? Doznałeś szoku. Dokładnie tak było ze mną , tzn reagowałem jak Ty. A dlaczego ? A to dlatego, że AM zmieniło koncepcję podejścia do trasy szybkiej. W wersji 4.x trasa szybka brała pod uwagę kategoryzacje dróg, tzn wyznaczała trasę możliwie najlepszymi drogami (patrz kategoria drogi) , a od wersji 6.x trasa szybka jako priorytet stawia sobie czas dotarcia do celu.

Nie mialem wersji 4.x... ale wydaje mi sie, ze koncepcja nie zostala zmieniona, tylko nie do konca byla zrozumiana. Po prostu wtedy sztywno bylo ustawione, ze lepsza kategoria drog = wieksza srednia predkosc i dlatego AM glownie tymi drogami kierowala. Obecnie z wlaczonym Trafficiem rowniez liczy sie srednia predkosc na danej drodze i o danej godzinie, ale nie jest to informacja powiazana z kategoria drogi. Ogolnie rzecz ujmujac, moim zdaniem algorytm liczenia trasy szybkiej mocno sie nie zmienil, zmienily sie tylko dane, ktore sluza do obliczania - ale to musialby juz potwierdzic programista, ktory sie tym zajmowal.

Pierwsza osoba Konrad 4x pisze z sensem .

Wybacz, ale poprzednicy pisali dokladnie to samo, tylko nie "poprowadzili za raczke" - pewnie uznali, ze na forum juz byly o tym informacje. Kto wie, moze warto wyodrebnic (lub stworzyc) watek, ktory bedzie mial informacje: "co warto ustawic zaraz po uruchomieniu". Wtedy uniknie sie takich postow.

*

Konrad4x

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:54:00 »
Kto wie, moze warto wyodrebnic (lub stworzyc) watek, ktory bedzie mial informacje: "co warto ustawic zaraz po uruchomieniu". Wtedy uniknie sie takich postow.

Kolego byłbym przeciwny takiemu wątkowi, gdyż zamieniłby się w słowną przepychankę zwolenników i przeciwników pewnych ustawień. Ja przykładowo, co wyczytałeś w moim długim poście do Grzegorza jestem przeciwnikiem włączania wszelkich dodatków do programu, które mają wpływ na routing, nad którymi użytkownik już nie bardzo może zapanować, tylko jechać jak AM tego NAGLE chce. A statystycznie rzecz ujmując takich osób o podobnym poglądzie jest tutaj statystycznie mniej. Oczywiście mówimy tu o legalnych użytkownikach programu, bo nielegalny o LD , czy miplo może zapomnieć, dlatego taki będzie używał programu podobnie jak ja. Z tym, że ja jestem legalnym użytkownikiem AM, który korzysta z około 60% funkcjonalności programu  :) Z niecierpliwością czekam na opinie kolegów używających Live Drive, jak ten patent sprawuje sie im w najnowszej odsłonie programu, bo ten wczorajszy wątek o karambolu na A4, czy o koparce na obwodnicy Trójmiasta nie napawa optymizmem, żeby w oficjalnej 6.7 coś się nagle zmieniło na lepsze. Zobaczymy i czekamy na pierwsze wrażenia, a juz chciałem napisać czekamy na kolejny karambol, żeby przetestować rozwiązanie, tfu tfu  :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 14:59:00 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:13:36 »
Kolego byłbym przeciwny takiemu wątkowi, gdyż zamieniłby się w słowną przepychankę zwolenników i przeciwników pewnych ustawień.

To nie problem, pomijajac ze watek mozna zrobic moderowany, to wystarczy umiescic w nim obiektywne info. Typu wlaczysz SR, to spodziewaj sie, ze trasy moga przebiegac bocznymi drogami, gdyz zaszyte informacje w AM moga miec tam wyzsza predkosc srednia, niz np droga krajowa. Czyli opisac co dana opcja robi, a nie czy jest lepsza.

Poza tym np ustawienie "szybkosci obliczania trasy" moim zdaniem z zalozenia powinno byc maksymalnie w lewo, bo inaczej generuje to problemy. W AM 6.7 jest juz to w miare poprawione, ale wczesniej trzeba bylo przekopac sie przez wiele watkow, zeby zdobyc taka informacje.

*

Bilunia

Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:41:40 »
Poza tym np ustawienie "szybkosci obliczania trasy" moim zdaniem z zalozenia powinno byc maksymalnie w lewo, bo inaczej generuje to problemy.
Ta funkcja dla dobra wszystkich powinna jako pierwsza zniknąć z menu AM (moim zdaniem). Babole z nią związane niedawno zostały dosyć szczegółowo uwidocznione i to po dosyć "mało sportowej" dyskusji.
Chyba dla wszystkich najważniejsza jest jakość wyznaczonej trasy, a nie coś, kosztem czegoś. W końcu to, czy trasa zostanie wyznaczona w 15, czy 20 sekund, nie jest chyba najważniejsze. Natomiast przy planowaniu ok. 300 - stu kilometrowych tras, nie zauważyłem różnicy w czasie wyznaczenia trasy w zależności od ustawienia w/w suwaczka.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:03:50 »
LD to super pomysł taki jak TMC ale wykonanie "jak zwykle" polskie...
Problem w tym, że nie wystarczy zaimplementować funkcję w programie i aktualizować je co kwartał... dane muszą być zbierane, obrabiane i rozsyłane do użytkowników przez 24h w ciągu 7 dni tygodnia... czyli wydarzył się wypadek, jest obraz z kamery, czujnika, informacja o zdarzeniu z GDDKiA itp to dane te są wysyłane w ciągu 5 minut bo jeśli dobrodziejstwo LD ma polegać na tym, że są tam niemal wyłącznie blokady, które i tak mamy dzięki Miplo blokadom i pracy społecznej użytkowników to bardzo dziękujemy!
Po prostu, jeśli ma to mieć ręce i nogi to trzeba muszą zainwestować trochę pracy i kasy w zbudowanie centrum danych LD.

Pozdrawiam

Połączone: Styczeń 06, 2011, 16:06:34
Natomiast przy planowaniu ok. 300 - stu kilometrowych tras, nie zauważyłem różnicy w czasie wyznaczenia trasy w zależności od ustawienia w/w suwaczka.
Ale przy takiej trasie 1500km do Paryża wyznaczanie trasy trwa kilka minut.... ale zgadzam się: ten suwak jest niepotrzebny i jest źródłem wielu frustracji....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 16:06:34 wysłana przez puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:28:45 »
Tak sobie mysle, ze moze te slabe zaangazowanie w Traffic, wynika z przemyslanej strategii? Za jakis czas wyjdzie AM 7, przydaloby sie troche szumu wokol tego... Raz juz system trafficowy zmienil swoja nazwe (powstalo SR i LD), wiec co za problem znow to zrobic? W przyszlosci TMC u konkurencji pewnie bedzie glosniej docierac do potencjalnych klientow, wiec wtedy AM bedzie musialo zareagowac i "zbuduje" swoje centrum zarzadzania. Zalozmy ze sytem przemianuja na AM TMC+ :) Niewielki naklad finansowy, wszystko w zasadzie gotowe, teraz tylko z marketingowego punktu widzenia, czekaja na lepszy moment. Moment w ktorym wprowadzenie "nowej" funkcji, sciagnie wiecej potencjalnych uzytkownikow?

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:35:16 »
Tak sobie mysle, ze moze te slabe zaangazowanie w Traffic, wynika z przemyslanej strategii? Za jakis czas wyjdzie AM 7, przydaloby sie troche szumu wokol tego... Raz juz system trafficowy zmienil swoja nazwe (powstalo SR i LD), wiec co za problem znow to zrobic? W przyszlosci TMC u konkurencji pewnie bedzie glosniej docierac do potencjalnych klientow, wiec wtedy AM bedzie musialo zareagowac i "zbuduje" swoje centrum zarzadzania. Zalozmy ze sytem przemianuja na AM TMC+ :) Niewielki naklad finansowy, wszystko w zasadzie gotowe, teraz tylko z marketingowego punktu widzenia, czekaja na lepszy moment. Moment w ktorym wprowadzenie "nowej" funkcji, sciagnie wiecej potencjalnych uzytkownikow?
A mi się wydaje, ze to raczej wynik strategi nakierowanej na wskaźniki i obcinanie kosztów a nie na dalekosiężną wizję przyszłości firmy-  co ostatnio jest dość popularne w wielu firmach, które wizja sięga tyle ile trwa kadencja zarządu.
ISTQB Certified Tester

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 06, 2011, 16:44:10 »
Moze, tego sie pewnie teraz nie dowiemy.
Chociaz zwiekszanie ilosci uzytwkownikow, to chyba podnoszenie wskaznikow, a mam wrazenie - moge sie mocno mylic - ze dla Aquartu zatrudnienie kilku osob i stworzenie odpowiedniego dzialu, to kropla w morzu finansowych wydatkow. Stad takie moje "gdybanie", ze chca to lepiej wykorzystac marketingowo i dlatego czekaja. Natomiast ta przyszlosc to nie taka odlegla przeciez, pewnie kilka miesiecy, zarzad raczej bedzie ten sam ;)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:01:21 »
Moze, tego sie pewnie teraz nie dowiemy.
Chociaz zwiekszanie ilosci uzytwkownikow, to chyba podnoszenie wskaznikow, a mam wrazenie - moge sie mocno mylic - ze dla Aquartu zatrudnienie kilku osob i stworzenie odpowiedniego dzialu, to kropla w morzu finansowych wydatkow. Stad takie moje "gdybanie", ze chca to lepiej wykorzystac marketingowo i dlatego czekaja. Natomiast ta przyszlosc to nie taka odlegla przeciez, pewnie kilka miesiecy, zarzad raczej bedzie ten sam ;)

Wiesz... czekając to można się obudzić z ręką w nocniku bo użytkownicy wcale nie biorą ślubu z AM...
W takim przedsięwzięciu jak to to dział testerów powinien być tym czym za komuny było WSW w wojsku i podobny powinien być do nich respekt....
Praktyka jest jednak taka, że często informatycy pracujący na kodzie nie doceniają testerów a do tego zarządy (czy jak tam zwać tą wierchuszkę) oczekują szybkich efektów. W rezultacie często wychodzi jak zwykle....
Ale prawda jest taka, że w porządnej firmie informatycznej testerzy mają pozycję jak kontrola skarbowa :)
Nie wiele jest takich firm chociaż zrozumienie znaczenia testowania oprogramowania rośnie....ale zbyt wolno :(
ISTQB Certified Tester

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:21:53 »
Wiesz... czekając to można się obudzić z ręką w nocniku bo użytkownicy wcale nie biorą ślubu z AM...

Alez biora... taki jednoroczny z mozliwoscia przedluzenia "zwiazku" ;) Dobrze, ze nie ma tam mowy o wylacznosci :P

Nie jestem marketingowcem, ale wprowadzenie super dzialajacego Traffica teraz, gdy mamy juz jakas namiastke Traffika i chwalimy sie tym w mediach, jest chyba malo sensowne, bo nie przyniesie wymiernych zyskow. Chyba lepiej poczekac kilka miesiecy i odpowiedziec na atak konkurencji, bedac juz na niego przygotowanym. Nawet jesli sie ktos dzis obrazi na AM, to dla nich najwazniejsze jest, zebys za te X miesiecy po prostu odnowil subskrypcje.

Co do testowania jak najbardziej sie zgadzam. Co wiecej, gdy AM otworzyla sie na wszystkich z wersjami beta, to az dziwne, ze nie wykorzystuja do konca tego potencjalu informacji, ktory uzyskuja.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 17:25:45 wysłana przez Miedzio »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Chcę mieć czystą AM bez AM`Traffic i innych fajerwerków.
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:46:07 »
Co do testowania jak najbardziej sie zgadzam. Co wiecej, gdy AM otworzyla sie na wszystkich z wersjami beta, to az dziwne, ze nie wykorzystuja do konca tego potencjalu informacji, ktory uzyskuja.
Prawda jest taka, że dobry, prężny kilkuosobowy dział testerów załatwiłby sam 90% problemów zgłaszanych i mieliby to bardziej profesjonalnie załatwione i szybciej bez wymiany dziesiątek korespondencji. Fakt, że to trochę kosztuje ale w zamian mają mniej problematycznych PR-owo opinii w publicznej przestrzeni internetu. Dodatkowo zyskaliby na wiarygodności i mogliby startować w przetargach dla dużych firm państwowych...
ISTQB Certified Tester