PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Scout w Marzec 05, 2013, 12:10:11
-
Witam,
w dokumentacji AM można przeczytać, że w menu Zdarzenia AM'Traffic mamy takie oto kategorie: Blokada, Inne utrudnienia, Katastrofa, Roboty drogowe, wypadek.
W menu Trasa -> Blokady mamy listę zablokowanych odcinków i obszarów - jak rozumiem w tym właśnie miejscu pojawiają się blokady, które sam sobie założę.
W tym miejscu byłbym wdzięczny, gdyby ktoś zechciał udzielić odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Zakładając, że nie zakładam samodzielnie żadnych blokad tylko synchronizuję blokady z Miplo to jak się mają blokady widoczne
w menu Trasa do tych widocznych w menu AM'Traffic?
2. Dlaczego w menu AM'Traffic po synchronizacji nie widać żadnych blokad, zaś są widoczne tylko zdarzenia typu:
Inne utrudnienia oraz Roboty drogowe zaś mnóstwo blokad widać w menu Trasa -> Blokady?
3. Dlaczego aby w pełni synchronizować AM z serwisami internetowymi mamy aż 4 opcje:
Menu AM'Traffic -> Statystyki użycia AM'Traffic -> Pobierz dane,
Menu AM'Traffic -> Zdarzenia AM'Traffic -> Pobierz
Menu POI -> Synchronizuj z Miplo,
MiploSync
Zupełnie zaś niezrozumiałe jest dla mnie działanie AM polegające na wymuszaniu pełnej synchronizacji POI przez program MiploSync w przypadku, gdy wcześniej dokonałem synchronizacji POI przy pomocy AM. Nie dzieje się tak w przypadku, gdy dokonuję synchronizacji tylko przy pomocy MiploSync (wówczas synchronizacja działa przyrostowo) ale wystarczy, że choć raz uruchomię synchronizację POI z poziomu AM i wówczas po uruchomieniu MiploSync dokonuje się pełna synchronizacja POI (nie mam zaznaczonej opcji "Pobierz jednorazowo wszystko).
Dzięki z góry za czas poświęcony na oświecenie niedouczonego.
-
ad. 1
Blokady widoczne w menu Trasa>Blokady to blokady które pobrałeś z Miplo,
jak wstawisz jakieś własne to też będą tu widoczne.
Obecnie nie ma blokad widocznych w menu AM'Traffic. Dlaczego? - to pytanie do supportu AM
ad. 2
Na to też tylko suport może odpowiedzieć
ad. 3
Menu AM'Traffic -> Statystyki użycia AM'Traffic -> Pobierz dane - pobiera dane LD i zdarzenia AM`Traffic
Menu AM'Traffic -> Zdarzenia AM'Traffic -> Pobierz - pobiera tylko zdarzenia AM`Traffic
Menu POI -> Synchronizuj z Miplo - synchonizuje tylko i wyłącznie POI
A MiploSync to relikt z czasów kiedy nie istniał jeszcze AM`Traffic, przydaje się w urządzeniach
bez mobilnego dostępu do internetu w pozostałych jest już nieptrzebny, bo w zakresie synchronizacji POI od kilku wersji zastępuje go wbudowana w AM funkcja Synchronizuj z Miplo
a Miplotraffic (pobieranie blokad z Miplo) zastępuje AM`Traffic, który ma większe możliwości
(oprócz blokad/antyblokad obsługuje też zmiany kierunkowości) i który ma znacznie bardziej aktualne dane od blokad MiploTraffic, bo obsługą zdarzeń AM`Traffic zajmuje się służbowo
ktoś z Geosystems, a nie tylko społeczni moderatorzy z Miplo w wolnych chwilach i jeśli mają chęci.
-
A jak to jest z własnymi blokadami założonymi w odbiorniku? W czasie synchronizacji "wskakują"na Miplo i są przesyłane do innych użytkowników czy tylko są do mojego użytku?
-
Własne blokady są prywatne, nigdzie same nie 'wskakują'.
-
nocnyMarku,
bardzo dziękuję za odpowiedź - jeśli wszystko dobrze zrozumiałem to w chwili obecnej nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby mając urządzenie nawigacyjne z dostępem do internetu używać programu MiploSync, gdyż wszystkie dane można zsynchronizować z poziomu AM wybierając dwie opcje: Menu AM'Traffic -> Statystyki użycia AM'Traffic -> Pobierz dane oraz Menu POI -> Synchronizuj z Miplo.
O ile synchronizacja POI nie budzi żadnych wątpliwości, gdyż listę zsynchronizowanych POI można łatwo przeglądać z poziomu AM o tyle blokady i antyblokady synchronizowane przez AM'Traffic są nieco tajemnicze bo nie wiadomo jak je przeglądać.
Wydawać by się mogło, że powinno dać się je przeglądać z poziomu menu AM'Traffic - tak jednak nie jest - czy to oznacza, że żadne blokady się nie synchronizują czy też synchronizują się ale się nie pokazują w tym menu? (Jeśli nie w tym menu to gdzie można je przeglądać?)
Rozumiem, że w menu Trasa -> Blokady są widoczne blokady, które sam sobie ustawię oraz te zsynchronizowane przez MiploSync.
Blokady pochodzące z MiploSync nijak nie mają się do tych synchronizowanych przez AM'Traffic, gdyż pochodzą z dwóch różnych źródeł, tj.
- AM'Traffic: wiarygodnego i najbardziej aktualnego źródła utrzymywanego komercyjnie przez Geosystems oraz
- Miplo.pl: źródła aktualizowanego przez szeroko pojętą rzeszę fanów AM w wolnym czasie
Takie podejście oznacza, że AM musi przypisywać różne priorytety dla tych blokad, gdyż synchronizacja jednej mapy z dwoma rozłącznymi względem siebie źródłami blokad może prowadzić do sytuacji, w której ten sam odcinek według AM'Traffic jest zablokowany podczas gdy według Miplo.pl jest odblokowany - co się dzieje w takiej sytuacji?
Rozdzielenie Blokad na dwa różne widoki w AM prowadzi do bałaganu i uniemożliwia spójne przeglądanie blokad.
Czy w kontekście powyższego Twoim zdaniem synchronizacja z Miplo.pl przy pomocy MiploSync ma sens?
-
Takie podejście oznacza, że AM musi przypisywać różne priorytety dla tych blokad, gdyż synchronizacja jednej mapy z dwoma rozłącznymi względem siebie źródłami blokad może prowadzić do sytuacji, w której ten sam odcinek według AM'Traffic jest zablokowany podczas gdy według Miplo.pl jest odblokowany - co się dzieje w takiej sytuacji?
Może się mylę ale blokada ma priorytet nad niezablokowanym odcinkiem a antyblokada nad zablokowanym.
Czy w kontekście powyższego Twoim zdaniem synchronizacja z Miplo.pl przy pomocy MiploSync ma sens?
Jeśli masz urządzenie online i korzystasz z LiveDrive, to korzystanie z MiploTrafficu nie ma sensu, gdyż blokady te są dość sprawnie przenoszone do systemu LiveDrive.
Jednakowoż może się zdarzyć, że w MiploTraffic będzie zablokowany odcinek a w LiveDrive jeszcze nie (tym bym się jednak nie przejmował - znikoma szkodliwość społeczna). ;)
-
jeśli wszystko dobrze zrozumiałem to w chwili obecnej nie ma żadnego logicznego uzasadnienia aby mając urządzenie nawigacyjne z dostępem do internetu używać programu MiploSync
Zgadza się.
blokady i antyblokady synchronizowane przez AM'Traffic są nieco tajemnicze bo nie wiadomo jak je przeglądać.
We wcześniejszych wersjach też były widoczne w zdarzeniach i jako ikony przy zablokowanych odcinkach,
obecnie widać tylko blokadę odcinka na mapie, nie ma przy nim ikony ani nie ma listy blokad.
Na dobrą sprawę nie wiem, czy to bug, czy po prostu z tego zrezygnowali.
Blokady pochodzące z MiploSync nijak nie mają się do tych synchronizowanych przez AM'Traffic ...
Nie do końca nijak, w znacznej mierze dublują one blokady AM`Traffic. Operator AM`Traffic
korzysta z trafikowych kategorii POI z Miplo jako jednego ze źródeł informacji, ale nie usuwa starych punktów z Miplo. Niejednokrotnie spotykałem na Miplo stare, dawno nieaktualne POI,
które wciąż blokowały w Miplotrafiku przejezdne od iluś miesięcy odcinki.
...może prowadzić do sytuacji, w której ten sam odcinek według AM'Traffic jest zablokowany podczas gdy według Miplo.pl jest odblokowany - co się dzieje w takiej sytuacji?
Jeśli wg Miplo jakiś odcinek jest odblokowany, tzn. ktoś postawił na nim POI 'antyblokada'
to zwykle w ciągu kilku godzin (bywa i w kika minut) jest on odblokowany w AM`Traffic.
W tym samym czasie skrypt zatwierdza go na Miplo i dopiero od tego momentu wchodzi on
do pliku blokad/antyblokad generowanego przez Miplotraffic.
Tak więc sytuacja sprzecznych danych (blokada+antyblokada tego samego odcinka)
praktycznie nie występuje
Czy w kontekście powyższego Twoim zdaniem synchronizacja z Miplo.pl przy pomocy MiploSync ma sens?
Na to pytanie już sam sobie odpowiedziałeś na początku swojego postu. :)
-
Koledzy,
bardzo dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi - teraz wszystko jest już zupełnie jasne.
Fajnie, że jest to forum bo można znaleźć to kogoś mądrzejszego, kto może szybko rozwiać wątpliwości i podpowiedzieć coś z praktyki.
Niestety pytania tego typu jak moje biorą się stąd, że mamy kiepską dokumentację do AM z lakonicznym opisem działania funkcji z którego w żaden sposób nie wynika jak dana funkcja działa - myślę, że ktoś z Aqurat mógłby przyłożyć się nieco bardziej do napisania porządnej dokumentacji - byłoby to chyba z korzyścią dal wszystkich.
Jeszcze raz dziękuję,
Scout.