PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: ochkarol w Sierpień 10, 2010, 21:16:28
-
Jako, że są zapewne osoby niekorzystające z MiploTraffic zastanowiła mnie jedna kwestia.
Podczas generowania nowej wersji mapy, do programu wbudowywane są POI.
Czy blokady powstałe na skutek niektórych kategorii MiploTraffic (że uzyję skrótu myślowego) też?
Bo jeśli tak, to użytkownik dostaje program z danym, zablokowanym odcinkiem drogi. Np. na skutek blokady Roboty Drogowe - zablokowany odcinek.
Ale pomiędzy wydaniem programu (czy bety - bez znaczenia) droga fizycznie może zostać odblokowana!
Użytkownik nie korzystający z MiploTraffic będzie miał zablokowany ten odcinek do czasu instalacji nowej wersji!
Bo nie zobaczy, że można tamtędy jeździć, bo AM go tamtędy nie poprowadzi.
Hę... :mysli:
-
Jako, że są zapewne osoby niekorzystające z MiploTraffic zastanowiła mnie jedna kwestia.
Podczas generowania nowej wersji mapy, do programu wbudowywane są POI.
Czy blokady powstałe na skutek niektórych kategorii MiploTraffic (że uzyję skrótu myślowego) też?
Ale sam punkt POI przecież nie blokuje odcinka. Dopiero usługa MiploTraffic, a sam napisałeś że jeżeli ktoś nie korzysta.....
-
A antyblokady? :O No tak ale one też są w miplo :-|
-
Założyłem kiedyś POI w Kraśniku (na Przemysłowej) Roboty drogowe - Zablokowany odcinek.
Ładnie się w AM zablokowało. Git :ok:
Roboty się skończyły i zgłosiłem punkt do usunięcia. POI usnięto (28-go czerwca), odcinek się u mnie odblokował. Git :ok:
Jakoś w tym samym czasie instalowałem nową wersję AM (chyba AM 6.6 Beta1 z 16 lipca) i jakiez było moje zdziwienie 18-go lipca, gdy zobaczyłem w AM zablokowaną ul.Przemysłową!!! :O
Jak się pochwaliłem tu, że Przemysłowa zablokowana - choc nie powinna, Pepe odblokował antyblokadą (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6-beta1-i-moja-ulubiona-trasa/msg1336337/#msg1336337) na Miplo (ja nie zdążyłem) i dopiero wtedy Ci co korzystają z MiploTraffic mieli odblokowaną Przemysłową.
A ci co nie korzystają, mieli tę blokadę do czasu wydania Bety2, bo był to wbudowany, zabokowany odcinek. Nie miałem ikonki POI (a wyświetlam ikonki do kategorii MiploTraffic).
Jeśli nikt, by nie jeździł tamtędy przez dłuższy czas, to blokada "dożyłaby" wersji finalnej.
-
A ci co nie korzystają, mieli tę blokadę do czasu wydania Bety2, bo był to wbudowany, zabokowany odcinek. Nie miałem ikonki POI (a wyświetlam ikonki do kategorii MiploTraffic).
Jeśli nikt, by nie jeździł tamtędy przez dłuższy czas, to blokada "dożyłaby" wersji finalnej.
Jeżeli tak to funkcjonuje w rzeczywistości, to masakra. Blokada jest, a na mapie jej nie widać - to niewiarygodne.
Wydaje mi się, że montowanie na stałe do mapy tymczasowo zablokowanych odcinków, nie powinno mieć miejsca. Co mają zrobić Ci, którzy nie bawią się w gadźety typu Traffiki, lub kupili AM, nie korzystają z aktualizacji, jeżdżą kilka lat, a następnie się budzą ze snu zimowego i dopiero stwierdzają, że w navi coś trzeba zmienić :worried:
Takich osób znam naprawdę sporo :shock:
Moim zdaniem, blokady tego typu powinny być wgrywane i aktualizowane oddzielnie. Nie mówię tu o blokadach stałych.
Jest też sporo osób, które uwierzyły w hasło "Rozpakuj i jedź". Chyba na tym forum nie muszę nikomu tłumaczyć, czym to skutkuje w temacie blokad. Tym bardziej, że wersji, którą dostajemy "gratis" np. do fona z GPS, zazwyczaj daleko do "świeżości".
-
a wszystko byłoby (być może) okej, gdyby blokady w mapie, bądź te z miplo mialy swój czasokres "od-do"....
-
Blokady czasowe nie powinne być zaszywane w mapie. Powinny być jako dodatek wgrywane z MIPLO przy okazji aktualizacji subskrybowanych danych z Traffica.
Argumenty podane wcześniej są chyba wystarczające.
-
jak dla mnie to bez różnicy czy czasowo wygaśnie "wszyta w mapę" czy też będzie pobrana przez MiploTraffic i również czasowo wygaśnie.
-
... Blokada jest, a na mapie jej nie widać - to niewiarygodne. ...
Tzn widać ją tak samo jak każdą inną blokadę. Niebieski pasek na odcinku drogi i leżący "znaczek" zakazu ruchu.
Dlatego ja wyświetlam sobie POI do kategorii, które subskrybuje w MiploTraffic. Dzięki temu wiem czy blokada jest stała czy z MiploTraffic.
Po??czone: [time]Sierpień 11, 2010, 01:15:09[/time]
jak dla mnie to bez różnicy czy czasowo wygaśnie "wszyta w mapę" czy też będzie pobrana przez MiploTraffic i również czasowo wygaśnie.
Bilunia zapewne nie miał na myśli parametru blokady w Miplo (bo takowego nie ma). Chodziło mu o tymczasowy charakter braku możliwości jazdy przez dany odcinek drogi.
Taki skrót myślowy.
Np. blokada ulicy gdzieś na Starym Mieście, gdzie stoi zakaz ruchu będzie "stałą blokadą" a blokada odcinka remontowanej drogi będzie "blokadą czasową", bo remont skończy się za jakiś czas i można będzie znowu jeździć.
-
Bilunia zapewne nie miał na myśli parametru blokady w Miplo (bo takowego nie ma). Chodziło mu o tymczasowy charakter braku możliwości jazdy przez dany odcinek drogi.
Taki skrót myślowy.
Np. blokada ulicy gdzieś na Starym Mieście, gdzie stoi zakaz ruchu będzie "stałą blokadą" a blokada odcinka remontowanej drogi będzie "blokadą czasową", bo remont skończy się za jakiś czas i można będzie znowu jeździć.
Sam bym tego lepiej nie ujął. :ok:
Jestem za tym, by to, co na niebiesko było zaszyte w mapie, a to co na czerwono nie.
-
Tzn widać ją tak samo jak każdą inną blokadę. Niebieski pasek na odcinku drogi i leżący "znaczek" zakazu ruchu.
Jeśli jest niebieski pasek to jest to na pewno blokada z Miplo
Blokady czasowe nie powinne być zaszywane w mapie...
Argumenty podane wcześniej są chyba wystarczające.
Nie, nie są wystarczające ani przekonywujące.
Przykład 1. (jeszcze nie trafiający w sedno problemu)
Węzeł Sośnica ma A1/A4, narysowany na mapie w docelowym kształcie z zablokowanymi
przejezdami poszczególnych nitek węzła - w dniu otwarcia węzła dzięki funkcjonalności
miplo został również otwarty dla subskrybentów kategorii antyblokada,
pozostali mają możliwość ręcznego odblokowania węzła.
Przykład 2.
Pszczyna ul. Bielska (DW933) zamknięta czasowo od jesieni 2008 roku z powodu budowy
przejazdu pod linią kolejową. Ulica została zablokowana fabrycznie na mapie 0812
(w pierwszej aktualizacji map po zamknieciu drogi) i zapewne w najbliższej, a najpóźniej
następnej aktualizacji map zostanie odblokowana (ma być otwarta pod koniec miesiąca).
Niezablokowanie tego odcinka przez ostatnie 1.5 roku nijak nie pomogłoby tym:
..., którzy nie bawią się w gadźety typu Traffiki, lub kupili AM, nie korzystają z aktualizacji, jeżdżą kilka lat ...
... które uwierzyły w hasło "Rozpakuj i jedź".
bo AM nawigowałaby przez zamkniętą drogę, a jednocześnie, z tego samego powodu,
byłoby utrudnieniem dla tych, którzy aktualizują mapy i nie korzystają z Miplo.
Krótko mówiąc, przez ostatnie 8 wydań map brak tej blokady byłby ewidentnym babolem
dla wszystkich użytkowników AM, a korzyści pojawią się dopiero po fizycznym otwarciu
tej drogi i to tylko dla tych którzy map nie aktualizują, bo dopiero wtedy ten brak blokady
zaszytej w mapie będzie zgodny z rzeczywista sytuacją drogową.
Nie widzę więc żadnego powodu, by robić taki 'prezent na przyszłość' tym, co "się budzą ze snu zimowego"
kosztem wszystkich użytkowników AM, a zwłaszcza tych którzy mapy aktualizują regularnie.
-
Jeśli jest niebieski pasek to jest to na pewno blokada z Miplo
I zasiałeś ziarno niepewności... :mysli:
Co do niebieskiego paska. POI zostały usunięte 28-06-2010.
Pepe odblokował "antyblokadą".
Przykład 1. (jeszcze nie trafiający w sedno problemu)
Węzeł Sośnica ma A1/A4, narysowany na mapie w docelowym kształcie z zablokowanymi
przejezdami poszczególnych nitek węzła - w dniu otwarcia węzła dzięki funkcjonalności
miplo został również otwarty dla subskrybentów kategorii antyblokada,
pozostali mają możliwość ręcznego odblokowania węzła.
O ile dowiedzą się o możliwości jazdy tamtędy.
Tak, że są plusy i minusy i jedymym rozwiązaniem byłoby umożliwienie tworzenia POI "terminowych" dla kategorii, które tego by wymagały i tworzenie z nich blokad z działaniem ograniczonym w czasie.
Wtedy nie miałoby znaczenia, czy ktos blokadę wbudował w mapę czy nie.
-
Tak, że są plusy i minusy i jedymym rozwiązaniem byłoby umożliwienie tworzenia POI "terminowych" dla kategorii, które tego by wymagały i tworzenie z nich blokad z działaniem ograniczonym w czasie.
Wtedy nie miałoby znaczenia, czy ktos blokadę wbudował w mapę czy nie.
Czyli dokładnie to, co napisałem kilka postów wcześniej :ok: :D
-
Jeśli jest niebieski pasek to jest to na pewno blokada z Miplo
I zasiałeś ziarno niepewności... :mysli:
Tylko ziarno? No to sadź i podlewaj, niech szybko wyrośnie na pewnik. B)
odcinki:
-zablokowane fabrycznie są oznaczone znakiem zakazu ruchu widocznym w zbliżeniu mapy
(bywa niewidoczny przy b. krótkich odcinkach)
oprócz zakazu mają niebieski pasek
-odblokowane przez użytkownika (w tym przez MiploTraffic) mają zielony pasek
A co do moich uwag wyżej, Twój przykład się do nich nie łapie, tam planowane zamknięcie
miało trwać 3 tygodnie, to za mało by był sens blokować takie odcinki.
Sensowne będzie dopiero wtedy gdy odcinek będzie zamkniety conajmniej do kolejnej aktualizacji map.
Poza tym na pewno jestem przekonany, że ta fabryczna blokada nie jest skutkiem Twojego POI,
gdyby blokady z Miplo były z zasady przenoszone na blokady fabryczne,
to już prawie roku powinny być zablokowane fabrycznie np. te odcinki:
http://www.miplo.pl/point.php?p=QNO71381 (http://www.miplo.pl/point.php?p=QNO71381)
http://www.miplo.pl/point.php?p=NUYYAbBf (http://www.miplo.pl/point.php?p=NUYYAbBf)
a tak nie jest. Stąd prosty wniosek, że Bilunia tu 'rozpacza na wszelki wypadek' :E
-
Jeśli jest niebieski pasek to jest to na pewno blokada z Miplo
I zasiałeś ziarno niepewności... :mysli:
Tylko ziarno? No to sadź i podlewaj, niech szybko wyrośnie na pewnik. B)
Niepewność dotyczy mojej pamięci co do koloru niebieskiego.
A co do moich uwag wyżej, Twój przykład się do nich nie łapie, tam planowane zamknięcie
miało trwać 3 tygodnie, to za mało by był sens blokować takie odcinki.
Sensowne będzie dopiero wtedy gdy odcinek będzie zamkniety conajmniej do kolejnej aktualizacji map.
Chyba żartujesz! :O
Przemysłowa była zamknięta prawie 2 miesiące (2 razy przesuwano termin akończenia prac)
Uważam, że po to jest MiploTraffic, żeby nie pchać się w remontowane-zamknięte drogi! :-|
I nawet jak droga jest zamknięta na dwa tygodnie, to warto postawić POI, żeby komuś ułatwić podróż.
A twórcy programu powinni to tak wykombinować, żeby nie było skutków ubocznych jesli się da.
A się da - blokady czasowe. Tylko trzeba to opracowac i wdrożyć.
Poza tym na pewno ta fabryczna blokada nie jest skutkiem Twojego POI, ...
Ja innego wytłumaczenia nie widzę - widzisz Ty jakieś?
Bo na pewno to Kopernik nie żyje.
-
Chyba żartujesz! :O
Nie, nie żartuję, nie wiem tylko dlaczego sądzisz, że pisałem o Twojej blokadzie na Miplo
a nie o fabrycznym blokowaniu czasowo nieprzejezdnych odcinków. :shock:
Ja innego wytłumaczenia nie widzę - widzisz Ty jakieś?
To dość megalomańskie stwierdzenie :P
Uważasz, że jesteś dla AM jedynym źródłem informacji o robotach drogowych? :ohreally:
-
Chyba żartujesz! :O
Nie, nie żartuję, nie wiem tylko dlaczego sądzisz, że pisałem o Twojej blokadzie na Miplo
a nie o fabrycznym blokowaniu czasowo nieprzejezdnych odcinków. :shock:
Ja też piszę o ogólnej zasadzie działania (mój POI był tylko przykładem).
Piszę również czego oczekuję od funkcjonalności blokad.
Oczekuję jednego - jeśli odcinek jest zablokowany, choćby na jeden dzień, to niech mnie AM przez niego w ten dzień nie prowadzi.
Tym bardziej, ze jest to do zrobienia.
Jak lubisz oglądać koparki w akcji, to już Twoja sprawa - ja nie lubię.
To dość megalomańskie stwierdzenie :P
Uważasz, że jesteś dla AM jedynym źródłem informacji o robotach drogowych? :ohreally:
Primo: Nie odpowiedziałeś na pytanie :P
Secundo: Odwzajemniłeś pytaniem - nieładnie :ohreally:
Ja jestem pewny (co więcej mam na to dowody), że grupa biznesowa, jaka tworzy Automapę, informacje o zablokowaniu tego odcinka drogi uzyskała ode mnie.
Masz jakieś informacje, że jeszcze od kogoś? Jeśli nie, to jak chcesz udowodnić twierdzenie, że
na pewno ta fabryczna blokada nie jest skutkiem Twojego POI, ...
Bo nie była to wątpliwość, tylko stwierdzenie z całą pewnością, jakbyś to Ty osobiście przenosił POI do mapy.
Skąd ta pewność, że ktoś nie popełnił błędu i właśnie na podstawie tego POI nie zablokował na mapie ulicy.
Siedziałeś przy nim?
Ja tej pewności nie mam i dlatego zadałem pytanie a nie kategoryczne stwierdzenie nie poparte żadnymi dowodami. Choć poszlaki, ze tak się niestety stało są.
I nie uważam, że jestem jedynym źródłem informacji, bo mam świadomość, że tego typu informacji ode mnie pochodziło mikroskopijna część. Ale i tak będę z siebie zadowolony, jeśli choćby jedej osobie pomogłem przez to w podróży. :proud:
Reasumując. Uważam, że poprawnie działające blokady czasowe to bardzo dobre rozwiązanie nie generujące żadnych skutków ubocznych (wyłączając zdarzenia losowe).
-
Zmieniłem w poście wyżej zwrot 'na pewno' na 'jestem przekoany że'
żebyś już nie miał powodu do czepiania się słówek :P
-
Podpinam się pod wątek, bo chyba najlepiej pasuje do mojego pytania - zagadnienia.
Jeżeli w MiploTraffic zaznaczę subskrypcję "Roboty drogowe / Zablokowany odcinek" (ok, już wiem że to "zwężenie" ale patrz niżej) to na ul. Powstańców Wielkopolskich w Krakowie pojawiają się dwa blokowane kawałki, jak na rysunku poniżej:
(http://man4one.republika.pl/miplo_traffic.png)
Jak sobie popatrzę na mapę w serwisie miplo, to widzę w tych miejscach znaczki, ale zwężenia, a nie blokady, np. http://www.miplo.pl/point.php?p=39Y235wR (http://www.miplo.pl/point.php?p=39Y235wR)
Pytanie: dlaczego nie widzę na mapie blokady (widzę zwężenie), a po synchronizacji z miplo, w przypadku subskrypcji j.w. mam blokadę? Zagadnienie: blokada powoduje chaos w routingu, bo ruch oczywiście odbywa się jednym pasem (czego oczywiście AM nie może wiedzieć...) i nie wolno zakładać takiej blokady, o ile w danym kierunku ruch w ogóle nie jest zablokowany.
-
Sprawdź dokładnie co subskrybujesz na Miplo w Miplotraffic.
U mnie blokad nie ma. Musiałeś niechcący zaznaczyć "Roboty drogowe\zwężenie".
-
Zapewne po odhaczeniu zwężeń nie zapamietałeś zmian,
albo masz wczytany inny plik blokad, niż ten który synchronizujesz.
-
No dobrze... zrobiłem testy i w rzeczy samej blokada pojawia się gdy mam zaznaczony punkt "Roboty drogowe / zwężenie".
To teraz jeszcze dziwniej to dla mnie wygląda, bo dlaczego coś, co jest nazwane i oznaczone w serwisie miplo jako "zwężenie", w AM wyskakuje jako (całkowita) blokada odcinka drogi? Jeżeli to jest "własność" a nie "błąd", to uważam, że stosowanie / subskrybowanie takich kategorii z MiploTraffic jest koszmarem. Zamiast pomóc - powodują kuriozalną blokadę (routingu).
Albo inaczej - czym funkcjonalnie różni się "zablokowany odcinek" od "zwężenia"?
-
Kiedyś sugerowałem zmianę nazwy usłygi z MiploTraffic... na... MiploBlocker :wink: niestety mimo iz nazwa MZ jest wtedy bardziej intuicyjna to słabo nadaje się jako "chwyt marketingowy" :ohreally:
-
MiploBlocker to dla tych co czytają i klikają za szybko. :mrgreen:
-
No dobrze... zrobiłem testy i w rzeczy samej blokada pojawia się gdy mam zaznaczony punkt "Roboty drogowe / zwężenie".
To teraz jeszcze dziwniej to dla mnie wygląda, bo dlaczego coś, co jest nazwane i oznaczone w serwisie miplo jako "zwężenie", w AM wyskakuje jako (całkowita) blokada odcinka drogi? Jeżeli to jest "własność" a nie "błąd", to uważam, że stosowanie / subskrybowanie takich kategorii z MiploTraffic jest koszmarem. Zamiast pomóc - powodują kuriozalną blokadę (routingu).
Albo inaczej - czym funkcjonalnie różni się "zablokowany odcinek" od "zwężenia"?
Usługę Miplotraffic każdy użytkownik może skonfigurować sobie pod własne potrzeby.
Ogólna zasada działania jest następująca: POI z kategorii którą zaznaczamy jako źródło danych do tworzenia blokady powoduje pojawienie się na odcinku drogi na której się znajduje blokady odcinka.
Blokada jest dołączana do pliku blokad, który dla każdego użytkownika bazy Miplo jest inny (dostosowany do jego ustawień usługi).
Więc jeśli nie jeździmy po drogach z np. ograniczeniem tonażowym do 10t to zaznaczamy wszystkie kategorie poniżej interesującego nas progu 10t wraz z kategorią graniczną. Punkty POI z tych kategorii będą źródłem dla stworzenia blokad na odcinkach gdzie baza posiada informacje o ograniczeniach tonażowych i takie blokady zostaną umieszczone w indywidualnym pliku blokad.
Jeśli nie chcemy "podziwiać" miejsc zawężonych na drogach (oczywiście pamiętając o fakcie, że nie wszystkie miejsca robót są zgłoszone do bazy) to zaznaczamy kategorię Zwężenie, roboty drogowe.
Mam nadzieję, że obecnie wszystko jest jasne.
PPepe
http://www.miplo.eu/users.php?u=PPepe (http://www.miplo.eu/users.php?u=PPepe)
-
Ja to nie mogę pojąć tego typu żali.
Najpierw ktoś nie doczyta o co chodzi w miploTraffic a potem się dziwi.
A jest to jedna z najlepszych (moim zdaniem) wartości dodanych do AM, jakiej nie mają inne programy.