Na ten temat już było tyle, że trudno napisać coś nowego, więc powtórzę kilka złotych myśli, które już wielokrotnie prezentowałem.
Średnie prędkości dla poszczególnych typów dróg, zaszyte w programie są zdecydowanie za wysokie. Odzwierciedleniem tego są wyjściowe prędkości wykazane w profilu prędkości.
Dziwi trochę fakt, że producent jeszcze tego nie zauważył, a z drugiej strony dał użytkownikom możliwość ingerencji w profil prędkości, co jest dosyć niebezpieczną zabawą dla laika.
Wystarczy je trochę pozmieniać i włączyć profil, by czas dotarcia do celu był od początku do końca trasy prawie identyczny i żeby uniknąć "normalności", że trasa obliczona na wstępie ma trwać 3 godz, a w rzeczywistości trwa 4 i w trakcie jazdy, pomimo gonienia za czasem i tak nie jesteśmy w stanie się zmieścić w obliczonym na początku czasem.
Jednak grzebiąc w profilu, trzeba się na tym trochę znać i mieć na uwadze, że będzie to miało nie tylko wpływ na urealnienie czasu przejazdu, ale również na sposób wyznaczania tras.
Proponuję przetestować ustawienia profilu prędkości dla AM 6.5 (przy wyłączonym trafficu):
130 - wszystkie
100 - autostrady
73
68
50
45
40
dalej bez zmian