Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?

  • 23 Odpowiedzi
  • 7161 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« dnia: Grudzień 20, 2007, 12:18:40 »
Witam!
Niestety, istnieje bardzo poważny błąd AM jakim jest nieuwzględnianie sygnalizatorów kierunkowych (nie wszystkich, ale większości) jako zakazów zawracania. Ma to wielki wpływ na przebieg tras i "nakłania" do łamania przepisów.
Czy istnieje możliwość wprowadzenie tych sygnalizatorów jako poi, ale w ten sposób aby przy wyznaczaniu trasy program brał pod uwagę zakaz zawracania?
Może macie jakieś inne pomysły?
Jeśli ten problem był już poruszany to przepraszam, nie znalazłem.
pozdrawiam
Tomek

*

Offline macluke

  • **
  • 180
  • Sprzęt: Mio p550m; Dell Axim X3
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2007, 12:33:19 »
jeżeli masz konkretny przykład takiej sytuacji (tego poważnego błędu), to używając funkcji 'raportuj błąd' robi się automatycznie:
- screen shot miejsca
- zapis (właściwego) śladu, czyli jak naprawdę jedziesz

taki pakiet wysyłasz do supportu AM z opisem jak jest i jak powinno być. Poprawki w ustalaniu nawigacji zostają uwzględnione w kolejnej wersji programu - jeżeli błąd zostanie potwierdzony.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2007, 12:40:30 wysłana przez macluke »

*

Offline Qbik

  • *****
  • 1495
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.wikaro.pl
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2007, 12:36:19 »
albo podaj miejsce spr (potwierdzimy lub nie) i podzie info do supportu
axim x51v LennySh_Football WM6.1 L10 & iPhone 3G 16GB z 2.2.1 na pokładzie + BT-359 + 4gb SDHC & CF + AM 5.xx EU
http://www.pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6656

Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2007, 12:48:20 »
Błąd wysłałem. Nie został poprawiony w wersji 4.5.1, ale to raczej kwestia map, a mapy zostały z wersji poprzedniej.

Ja chciałem się dowiedzieć czy istnieje jakiś sposób, aby ten błąd mógł być naprawiony przez użytkownika czyli przez poi, albo coś innego.
A swoją drogą... ciekawi mnie czy inne systemy też mają tak samo? Mógłby ktoś sprawdzić?

Pozdrawiam
Tomek

*

Offline macluke

  • **
  • 180
  • Sprzęt: Mio p550m; Dell Axim X3
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:01:27 »
Cytat: betomek
A swoją drogą... ciekawi mnie czy inne systemy też mają tak samo? Mógłby ktoś sprawdzić?

to pewnie musiałbyś podać jakieś szczegóły? Jakiś konkretny punkt start, koniec, skrzyżowanie? Napisać jak powinno być? To może pomóc...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:05:57 »
Niestety, zawracanie nie jest standardowym elementem nawigacji i tu musisz użyć własnego rozumu.
AM nie ma (i chyba żaden inny program do nawigacji) wprowadzoych większosci z możliwych miejsc
gdzie zawracanie jest niemożliwe, czy niedozwolone (dziesiątki, może nawet setki tysiecy miejsc).
Jeden z programów radzi sobi w ten sposób, że komunikat brzmi: zawróć jeśli to możliwe.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:14:28 »
Niestety, zawracanie nie jest standardowym elementem nawigacji i tu musisz użyć własnego rozumu.
AM nie ma (i chyba żaden inny program do nawigacji) wprowadzoych większosci z możliwych miejsc
gdzie zawracanie jest niemożliwe, czy niedozwolone (dziesiątki, może nawet setki tysiecy miejsc).
Jeden z programów radzi sobi w ten sposób, że komunikat brzmi: zawróć jeśli to możliwe.


No nic dodać, nic ująć. Po zjechaniu z trasy AM nakazuje zawracać w takich miejscach, że żadnemu normalnemu człowiekowi nie przyszłoby to nawet do głowy. Czasami jest to nawet niewykonalne ze względu na barjerki rozdzielające jezdnie :mrgreen:
NavRoad NR430 BT

Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:23:26 »
Nie mam możliwości w tej chwili zrobić zrzutu (jestem totalny lejek), ale np.: trasa szybka, Warszawa START: Meissnera 13, KONIEC ul. Wał Miedzeszyński 670.
Długość trasy  2,1 km, z tym, że pokazane zawracanie pod Trasa Siekierkowską jest manewrem niedozwolonym, bo tam stoi sygnalizator ze strzałką w lewo, a on zabrania zawracania.

Macie rację, ale znaki zakaz zawracania i zakaz skrętu w lewo AM uwzględnia.

Czyli użytkownik nic nie zrobi z tym błędem?
Pozdrawiam
Tomek
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2007, 13:28:23 wysłana przez betomek »

*

Offline oldzie

  • ***
  • 397
  • Sprzęt: HTC TyTN II WM6
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:27:22 »
Witam!
Niestety, istnieje bardzo poważny błąd AM jakim jest nieuwzględnianie sygnalizatorów kierunkowych (nie wszystkich, ale większości) jako zakazów zawracania. Ma to wielki wpływ na przebieg tras i "nakłania" do łamania przepisów.
Czy istnieje możliwość wprowadzenie tych sygnalizatorów jako poi, ale w ten sposób aby przy wyznaczaniu trasy program brał pod uwagę zakaz zawracania?
Może macie jakieś inne pomysły?
Jeśli ten problem był już poruszany to przepraszam, nie znalazłem.

Moim zdaniem to jest bardzo trudne w realizacji. I pewnie dlatego na początku AM wyświetla się informacja, że używanie programu nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów ruchu drogowego.
O wszystkim decyduje środowisko.
Dlatego anioły fruwające w niebie mają piękne skrzydła,
natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:34:00 »
..... zawracanie pod Trasa Siekierkowską jest manewrem niedozwolonym, bo tam stoi sygnalizator ze strzałką w lewo, a on zabrania zawracania.


Z moich obserwacji wynika, że co najmniej 90 % kierowców o tym nie wie ;D
NavRoad NR430 BT

*

Offline studentk

  • ****
  • 505
  • Sprzęt: Motorola Defy, Samsung SGS, iPad
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:54:19 »
Z moich obserwacji wynika, że co najmniej 90 % kierowców o tym nie wie ;D


Też o tym nie wiedziałem aż mnie pan Policjant uszczuplił o 200 zł. Lewy pas posiadający oddzielną sygnalizację do skrętu w lewo NIE POZWALA na zawracanie. W pierwszej chwili nie uwierzyłem bo wydaje się to głupotą ale Kodeks Drogowy jest nieubłagany.

*

Offline Laszko

  • **
  • 115
  • Sprzęt: HTC T7373
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:57:03 »
..... zawracanie pod Trasa Siekierkowską jest manewrem niedozwolonym, bo tam stoi sygnalizator ze strzałką w lewo, a on zabrania zawracania.
Z moich obserwacji wynika, że co najmniej 90 % kierowców o tym nie wie ;D

Podobnie jest z obowiązkiem zatrzymania się przed skrętem warunkowym tzw. 'zieloną strzałką'.
Rzadko można zaobserwować zatrzymujące się samochody...

*

Offline macluke

  • **
  • 180
  • Sprzęt: Mio p550m; Dell Axim X3
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2007, 13:57:24 »
zastanawiam się tylko, czy tu nie są poruszane 2 oddzielne sprawy.

1.  ZAWRACANIE - pojawiające się przez podczas zjechania z trasy sugerowanej przez AM do momentu aż program nie zgodzi się wreszcie z innym wyborem drogi. To rzeczywiście odbywa się w dość dowolnych miejscach, choć pewnie nie powinno na zakazach.

2. Czy tutaj przypadkiem nie jest opisany konkretny przykład w Warszawie, czyli nawigowanie zgodnie z ustaloną trasą? Jeżeli tak, to skoro AM źle nawiguje, czyli nakazuje jechać drogą na zakazach to warto to zgłosić i jest to do poprawki?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2007, 14:46:44 wysłana przez macluke »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2007, 14:08:07 »
zawracanie pod Trasa Siekierkowską jest manewrem niedozwolonym, bo tam stoi sygnalizator ze strzałką w lewo, a on zabrania zawracania.

Macie rację, ale znaki zakaz zawracania i zakaz skrętu w lewo AM uwzględnia.

Sygnalizator pokazuje strzałkę czy strzałka jest na tablicy obok świateł sygnalizatora?

Jeśli to pierwsze, to masz rację, powinno się to znaleźć w restrykcjach mapy,
a nieuwzględnienie tego w nawigacji istotnie jest błędem.
Nie opisałeś początkowo tego w szczegółach, stąd moja uwaga natury ogólnej.
Sam możesz tylko zgłosić do supportu ...
no jeszcze mozesz wstawić do miplo POI w kategorii 'Błędy AM' zasubskrybować tę kategorię
i włączyć ostrzeganie, ale to tylko przypomni, że musisz tam uważać, samo trasy nie skoryguje.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline studentk

  • ****
  • 505
  • Sprzęt: Motorola Defy, Samsung SGS, iPad
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 20, 2007, 14:45:06 »
Aż sprawdziłem, faktycznie prowadzi niezgodnie z przepisami.
Od Belwederska 16 do Belwederska 13 w Warszawie. Prowadzi do najbliższego skrzyżowania przy ul. Spacerowej i tak każe zawrócić co jest niezgodne z przepisami bo tam znajduje się oddzielny pas z oddzielną sygnalizacją świetlną ze strzałką w lewo (skręt w ul. Spacerową przy hotelu Hyatt)

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:13:43 »
Cytuj
Niestety, zawracanie nie jest standardowym elementem nawigacji i tu musisz użyć własnego rozumu.
AM nie ma (i chyba żaden inny program do nawigacji) wprowadzoych większosci z możliwych miejsc
gdzie zawracanie jest niemożliwe, czy niedozwolone (dziesiątki, może nawet setki tysiecy miejsc).
Jeden z programów radzi sobi w ten sposób, że komunikat brzmi: zawróć jeśli to możliwe.
Dokładnie. Mało tego-znam przypadki,gdzie AM nie respektowało znaków nakazu skrętu (choć może być to po prostu błąd)
Cytuj
Podobnie jest z obowiązkiem zatrzymania się przed skrętem warunkowym tzw. 'zieloną strzałką'.
Rzadko można zaobserwować zatrzymujące się samochody...
Dokładnie-zielona strzałka oznacza,że należy się zatrzymać-i ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym sie drogą na którą zamierzamy wjechać. I faktycznie nikt się do tego nie stosuje. Ale widziałem tych,co się stosowali. Czyli zatrzymywali się,po czym ktoś im wjeżdżał w kufer.
Generalnie nawigacja jest UŁATWIENIEM,ale nie oznacza to,że ZWALNIA kierowcę od myślenia.Choć i tak niektórych zwalnia i potem wjeżdżaja autami do metra na przykład.
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:44:41 »
Witam!
Niestety, istnieje bardzo poważny błąd AM jakim jest nieuwzględnianie sygnalizatorów kierunkowych (nie wszystkich, ale większości) jako zakazów zawracania. Ma to wielki wpływ na przebieg tras i "nakłania" do łamania przepisów.
Czy istnieje możliwość wprowadzenie tych sygnalizatorów jako poi, ale w ten sposób aby przy wyznaczaniu trasy program brał pod uwagę zakaz zawracania?
Może macie jakieś inne pomysły?
Jeśli ten problem był już poruszany to przepraszam, nie znalazłem.

Moim zdaniem to jest bardzo trudne w realizacji. I pewnie dlatego na początku AM wyświetla się informacja, że używanie programu nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

nieprawda, nie poto place abonament abym jeszcze podczas jazdy myslał !!!. Jezeli juz sie zmusze to jedynie o niebieskich migdalach. AM mnie prowadzi jak ślepego, no chyba ze jak to nieraz bywa pochrzanie cos w ustawieniach. Płacisz - zwolniono z myslenia na drodze  :mad:

Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 20, 2007, 20:11:43 »
Proszę bardzo oto przyklad sytuacji z mojego miasta. Skrzyżowanie na Al. Piłsudskiego w Jastrzębiu Zdroju - tam gdzie mapa wyznaczyła zawracanie jest kierunkowa zielona strzałka w lewo.

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:39:16 »
Wydaje się, że pytanie jest następujące: Czy mapy oprócz kierunkowości dróg mają naniesione również informacje o nakazach, zakazach skrętu, zawracania itp. ? Widać to na przykładzie podanym przez kolegę gowen02, jeżeli nie wynika to z kierunkowości drogi to AM dopuszcza zawracanie (pomimo, że inne znaki, przepisy tego nie dopuszczają).
Podobna sytuacja jest we Wrocławiu. Trasa wyznaczona przez AM dopuszcza skręt w prawo z Krupmiczej (tam jest zakaz skrętu), a prawidłowo znaki nakazują jazdę ul. Wolności i Zamkową. Wydaje się więc, że mapy nie posiadają innych informacji niż kierunkowość i zakaz ruchu.


*

Offline macluke

  • **
  • 180
  • Sprzęt: Mio p550m; Dell Axim X3
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:44:34 »
Cytat: altroch
Czy mapy oprócz kierunkowości dróg mają naniesione również informacje o nakazach, zakazach skrętu, zawracania itp. ?

mają. W wersji 4.1.2 dało się w Krakowie skręcić w prawo z ulicy Lubicz w Westerplatte. Droga tam oczywiście była, skrzyżowanie też, ale znaki pozwalały skrecić w ten sposób tylko komunikacji miejskiej. Pozostałe samochody musiały trochę objeżdżać.
Zgłosiłem do supportu i zostało to uwzględnione, choć teraz jest tak, że:
- nie można skręcić w lewo
- cała ulica Westerplatte jest traktowana jako obłożona zakazem wjazdu ;) (to też zgłosiłem do supportu, że to lekka przesada... Pisałem tu kiedyś o tym).

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 20, 2007, 21:49:32 »
Cytat: altroch
Czy mapy oprócz kierunkowości dróg mają naniesione również informacje o nakazach, zakazach skrętu, zawracania itp. ?

mają. W wersji 4.1.2 dało się w Krakowie skręcić w prawo z ulicy Lubicz w Westerplatte. Droga tam oczywiście była, skrzyżowanie też, ale znaki pozwalały skrecić w ten sposób tylko komunikacji miejskiej. Pozostałe samochody musiały trochę objeżdżać.
Zgłosiłem do supportu i zostało to uwzględnione, choć teraz jest tak, że:
- nie można skręcić w lewo
- cała ulica Westerplatte jest traktowana jako obłożona zakazem wjazdu ;) (to też zgłosiłem do supportu, że to lekka przesada... Pisałem tu kiedyś o tym).

Tak pamiętam, ale jeżeli cała ulica została obłożona zakazem ruchu, to zakaz skrętu wynika z zakazu ruchu (ewentualnie kierunkowości) a nie z informacji o zakazie skrętu. Chyba informacji o znakach pionowych nie ma w mapach, stąd jak Marek napisał "zawróć jeśli to możliwe".

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 20, 2007, 22:25:44 »
Cytat: altroch
Wydaje się, że pytanie jest następujące: Czy mapy oprócz kierunkowości dróg mają naniesione również informacje o nakazach, zakazach skrętu, zawracania itp.?

nakazy/zakazy skrętu są na pewno, z zawracaniem dużo gorzej,
od ~roku nie poprawili 2 błędów z moich zgłoszeń, gdzie właśnie potrzeba zakazu zawracania ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 20, 2007, 22:47:10 »
Sprawdzałem z pamięci kilka punktów, gdzie są zakazy zawracania bądź skrętu w lewo (bez jednokierunkowości ulic, bo to ewidentne), wszystkie są wprowadzone do AM.
Natomiast nie jest wprowadzony żaden zakaz zawracania wynikający z sygnalizatora S-3.

Co gorsza, skrzyżowań z S-3 przybywa, każda praktycznie nowa albo remontowana droga ma instalowane na skrzyżowaniach S-3.

Ale jest światełko w tunelu. :)
Niedawno oddano do użytkowania fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. Na tym nowym odcinku postawiono trzy zespoły sygnalizatorów, każdy m. in. z S-3 ze strzałką w lewo. Dziś zauważyłem, że przed każdym ze skrzyżowań, postawiono również znak zakaz zawracania :). Pewnie dla tych 90% o których pisał MarcinM. :)
Jeśli AM nie wprowadza S-3 to na pewno znajdą się w niej te właśnie znaki i wszystko na tych skrzyżowaniach będzie ok. :)
Pozdrawiam
Tomek

*

Offline Yako

  • ****
  • 508
  • Płeć: Mężczyzna
  • .: AutoMapa EU & iGO Primo :.
    • Jarosław Chmielewski - Wizytówka
  • Sprzęt: GoClever Navio 505
Odp: Bardzo poważny błąd. Jak to rozwiązać?
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 21, 2007, 09:31:40 »
Jeden z programów radzi sobi w ten sposób, że komunikat brzmi: zawróć jeśli to możliwe.
[...]Po zjechaniu z trasy AM nakazuje zawracać w takich miejscach, że żadnemu normalnemu człowiekowi nie przyszłoby to nawet do głowy. Czasami jest to nawet niewykonalne ze względu na barjerki rozdzielające jezdnie :mrgreen:
Po pierwsze: AM _nie_nakazuje_ tylko zaleca... To nie polecenie (rozkaz) ale sugestia...
Po drugie: Tak jak napisał nocnyMarek: "Zawróć, jeśli to możliwe". Generalnie ma tu znaczenie jedynie forma oprogramowania komunikatu...
Po trzecie: Czynnik ludzki a bezduszna maszyna/soft. System nawigacyny jest narzędziem dla człowieka. A od człowieka zależy, jak go użyje. Czy ślepo mu zaufa, czy będzie myślał za kierownicą...
Created By Yako - GSM PL +48 533 67 29 53