PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: krzykowal w Kwiecień 23, 2008, 21:42:34
-
Wyznaczam trasę:
Warszawa - Łódź, ul Cynarskiego (cał ulica - bo tu nie ma numeracji w AM) (w praktyce prowadzi mnie do Zakładowej 85 - to ten sam punkt)
I moim zdaniem w AM (5.0.7 oraz 5.0.5) jest poważny babol albo ja czegoś nie rozumiem. Nie wnikam w ułożenie trasy na pierwszym jej odcinku, bo ilu podróżnych z Warszawy do Łodzi, tyle własnych skrótów ;) Zabawa zaczyna się jednak w Brzezinach, gdzie dochodzi do błędu programu.
AM prowadzi mnie w każdej wersji (szybka, optymalna i krótka) DK72 w stronę Łodzi do Nowosolnej, gdzie odbija na południe na Olechów. Problem w tym, że nie jest to ani droga najkrótsza, ani najszybsza ani najbardziej optymalna (!). W każdym z tych wariantów najprościej jest zjechać w Brzezinach w drogę na Małczew i wylecieć w Andrespolu (lub trochę obok w lekko innym wariancie). Mało tego, jeśli wyznaczam trasę tylko z Brzezin do Łodzi, ul. Cynarskiego to... program prawidłowo wyznacza drogę przez Małczew dla wariantu krótkiego i optymalnego i starym torem prowadzi przez Nowosolną tylko dla wariantu szybkiego (co w praktyce jest nieprawdziwe ale mniejsza z tym w tym momencie).
Moje pytanie - dlaczego droga z Warszawy w wariancie krótkim i optymalnym nie jest z Brzezin prowadzona w taki sam sposób jak droga z Brzezin do tego samego celu? Przyznam, że tego nie rozumiem - skoro chcę trasy trochę szybkiej trochę krótkiej (optymalna) to na całej długości powinien chyba tak dobierać szlaki by taka właśnie była. Ja rozumiem, że są ludzie, którzy nie lubią jeździć drogami bocznymi, ale można wprowadzić opcję do menu typu "na długich trasach staraj się nie używać dróg lokalnych". Ja osobiście jednak lubię takie skróty gdzie droga jest jednocześnie krótsza i szybsza nawet jeśli prowadzi to przez jakąś wieś :)
Napisane: Kwiecień 23, 2008, 21:36:48
Co ciekawe - Zumi.pl nie ma tego problemu megalomani, że wyznacza trasę między dwoma dużymi miastami, więc obciachem byłoby użyć drogi lokalnej. Pomijając kwestię korków na tej trasie, zumi.pl dobrało tę trasę dużo lepiej niż AutoMapa - a to chyba nie tak powinno być :)
http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=warszawa&loc2=%A3%F3d%BC%2C+Cynarskiego%2C+woj.+%B3%F3dzkie%2C+powiat+%A3%F3d%BC&byCar=on&cId1=&sId1=&cId2=&sId2=&x=0&y=0
-
takich przykładów jest znacznie więcej, ale TY znasz drogę, teoretycznie po co Ci na trasie AM?
jak byś nie znał jechał byś jak Ci każe i jescze byś był zadowolony :ok:
Ja też znam większość Polski.. eh zycie kierowcy ;) I gdy drogę się zna zaczyna się szukać problemów jaka to ta nawigacja głupia. Jednak jak się trasy nei zna a AM doprowadzi w miarę sensownie do celu to wtedy się nie myśli ale fajnie co ja bym bez niej zrobił :ok:
-
To nie ma nic do rzeczy, że ja znam skrót.
Po pierwsze, gdyby to był skrót z gatunku drogi osiedlowej to bym machnął ręką. Ale to jest 20 km, które skraca podróż o kilka minut. Proszę program o wyznacznie trasy najkrótszej lub najbardziej optymalnej lub najszybszej i taką trasę ma właśnie wyznaczyć.
Po drugie, dziwię się, że zumi.pl wyznacza lepszą trasę niż dedykowana do tego AutoMapa! Nawet końcówka tej trasy i odbicie w zumi.pl przed samym Andrespolem w prawo jest korzystniejsze.
-
Po drugie, dziwię się, że zumi.pl wyznacza lepszą trasę niż dedykowana do tego AutoMapa!
To jest akurat proste - najmarniejszy program szachowy na PC bije na głowę najlepszy tego typu soft na PDA.
-
Kolejny bardzo dziwny babol - teraz to zgłupiałem, coś jest nie tak?
Trasa: Zabrze, ul. Niedziałkowskiego 54 - Zabrze, Nad kanałem 34
Trasa powinna wyglądać tak:
http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=zabrze%2C+niedzia%B3kowskiego+54&loc2=zabrze%2C+nad+kana%B3em+34&byCar=on&cId1=&sId1=&cId2=&sId2=&x=72&y=22
Co robi AutoMapa?
- Trasa krótka - przebieg ok, 1,2 km, 3 min
- Trasa optymalna - przebieg ok, 1,2 km, 3 min
- Trasa szybka - przebieg Grunwaldzką na zachód i skręt pod kątem 90stopni w Trocera na południe, długość 1,4 km, 4 min (!)
Trasa szybka jest wyznaczona przez AM jako najdłuższa trasa (!!!). No mnie tu coś nie gra :/
Dziwny dla mnie przykład drugi. Trasa Pruszków - Rawa Mazowiecka.
- Trasa krótka - całkiem ok, opłotkami Pruszkowa, przez Nadarzyn do DK8 dwupasmowej.
- Trasa szybka - też znośna, prowadzi do DK720 i dalej do Nadarzyna do DK8
Dwie powyższe trasy są blisko siebiej, trasa szybka jest troszkę dłuższa
- Trasa optymalna - dla mnie bez sensu jest taka propozycja, aż za Grodzisk Mazowiecki do DK579. Dlaczego bez sensu? Otóż po pierwsze pchamy się długo w terenie zabudowanym przez Brwinów, Milanówek, Grodzisk Mazowiecki (które są tak na marginesie zakorkowane często), a po drugie stosunkowo późno włączamy się do ruchu do dwupasmowej drogi DK8
I tutaj również ciekawostka. Trasa szybka to 69 km i 55 km. Trasa optymalna to 65km i 53 mim. Chyba nie do końca właściwe jest zatem używanie nazewnictwa "szybka" dla tras, które nie są wg komputera najszybsze, ale prowadzą po prostu bardziej głównymi drogami.
Pozdrawiam
KK
Napisane: Kwiecień 23, 2008, 22:56:27
Po drugie, dziwię się, że zumi.pl wyznacza lepszą trasę niż dedykowana do tego AutoMapa!
To jest akurat proste - najmarniejszy program szachowy na PC bije na głowę najlepszy tego typu soft na PDA.
Ok, to mogę zrozumieć :) Ale nadal nie wiem dlaczego ten sam odcinek jako część jest wyznaczony inaczej niż jako samodzielny odcinek przy tych samych parametrach.
Napisane: Kwiecień 23, 2008, 22:57:31
A tak na marginesie. Może AM mogłaby kupować dane do map od kogoś innego (np. od tego od kogo kupuje zumi.pl) bo zauważyłem, że zumi.pl ma często lepsze mapy niż AM. Przykłady to ulica Łanowa w Zabrzu (źle opisana w AM), skrzyżowanie Przybyszewskiego/Rydza-Śmigłego w Łodzi (źle narysowane w AM), nie zablokowany odcinek koło ulicy Siennej/Żelaznej w Warszawie. Wszystkie te odcinki są prawidłowo narysowane/opisane w Zumi. Dobrze by było, gdyby Targeo tak samo dbało o jakość swoich map - to już na szczęście nie ma nic wspólnego z mocą PDA :)
-
Moje pytanie - dlaczego droga z Warszawy w wariancie krótkim i optymalnym nie jest z Brzezin prowadzona
w taki sam sposób jak droga z Brzezin do tego samego celu? Przyznam, że tego nie rozumiem ...
Bo taki jest algorytm wyznaczania tras, konkretniej jego optymalizacja skracajca czas kalkulacji trasy.
W tym przypadku zapewne winna jest niska kategoria drogi na Małczew.
Przy długich trasach (~>100km) algorytm nie sprawdza absolutnie wszystkich możliwości,
tylko ogranicza się do znalezienia najlepszej trasy z 'w pobliżu startu' do 'w pobliżu celu' biorąc pod uwagę
tylko 'te główniejsze' drogi (Nie znam dokładnych kryteriów, piszę to czego się domyślam).
Całej siatki dróg algorym używa tylko w pobliżu punktów trasy,
gdy nie znajdzie wystarczająco dobrej trasy 'po główniejszych',
oraz być może w miejscach zmiany kategorii/numerów dróg.
Napisane: 23-04-2008, 23:10:10
- Trasa krótka - przebieg ok, 1,2 km, 3 min
- Trasa szybka - ... długość 1,4 km, 4 min (!)
Trasa szybka jest wyznaczona przez AM jako najdłuższa trasa (!!!). No mnie tu coś nie gra :/
U mnie ma też 3 minuty, najprawdopodobniej zmieniałeś domyślne prędkości dla poszczególnych typów dróg,
a to ma wpływ na estymowany czas, ale w żaden sposób nie wpływa na kalkulację trasy.
A tak na marginesie. Może AM mogłaby kupować dane do map od kogoś innego (np. od tego od kogo kupuje zumi.pl) bo zauważyłem, że zumi.pl ma często lepsze mapy niż AM...
Tylko nie od Imagisu ... :alien:
i ciekawe jak będziesz wybierał te 'lepsze' rejony, a poza tym to temat abstrakcja ...
Po pierwsze AM to od początku produkt firm Aqurat i Geosystems - i tu musiałby być 'rozwód',
a po drugie wyszłoby, że 'zamienił stryjek ...'
-
Spokojnie nie ma po co udowadniać czyja racja jest bardziej "mojsza" bo algorytm trasy szybkiej w 5.0.5 i 5.0.7 jest skopany i tyle.
wawa -> livigno dla trasy krótkiej i optymalnej wyznacza w miarę ok. A dla szybkiej robi pętlę 100 km dookoła celu. Próba naprostowania punktami via kończy się komunikatem "Nie można osiągnąć celu wszystkimi drogami". Skoro raz mu się udało to nawet jak jest błąd na mapie to program powinien zawrócić i wykonać wspomnianą pętlę.
Zresztą krótka weryfikacja polegająca na wyznaczaniu trasy szybkiej krótkimi odcinkami wykonuje się wzorowo. Błędu w danych mapowych nie ma.
-
Przy długich trasach (~>100km) algorytm nie sprawdza absolutnie wszystkich możliwości,
tylko ogranicza się do znalezienia najlepszej trasy z 'w pobliżu startu' do 'w pobliżu celu' biorąc pod uwagę
tylko 'te główniejsze' drogi (Nie znam dokładnych kryteriów, piszę to czego się domyślam).
Zauważyłem, że AM znacznie lepiej wyznacza trasę, gdy start i koniec umieścimy sami
na główniejszych drogach dojazdowych przy tych punktach, niż każemy się programowi
domyślać jak wyjechać ze środka osiedla... Jest to owsze mankament, ale zamiast narzekać,
po prostu ustawić lepiej start i koniec i jak dalej się nie podoba, to od tego są punkty 'przez',
żeby ich używać, takie jest moje zdanie :ok:
-
Trasa szybka jest wyznaczona przez AM jako najdłuższa trasa (!!!).
Niestety-to normalka. O to właśnie chodzi-szybka nie oznacza,że najszybciej dojedziesz.Oznacza,że będzie cię w miarę możliwości prowadzić głównymi-najlepiej wielopasmowymi jezdniami,gdzie teoretycznie możesz poruszać się szybciej (bo na drodze z dwoma pasami ruchu w każdą stronę odpada ci problem z wyprzedzaniem-po prostu mijasz z lewej a nie jedziesz 10 kilometrów czekając aż się zwolni droga z naprzeciwka)
-
Aha :) Ja oczywiście zmieniałem sobie szybkości tras przejazdu. Przecież w tym kraju szybciej jedzie się drogami regionalnymi niż krajowymi :)
-
Moje pytanie - dlaczego droga z Warszawy w wariancie krótkim i optymalnym nie jest z Brzezin prowadzona
w taki sam sposób jak droga z Brzezin do tego samego celu? Przyznam, że tego nie rozumiem ...
Bo taki jest algorytm wyznaczania tras, konkretniej jego optymalizacja skracajca czas kalkulacji trasy.
W tym przypadku zapewne winna jest niska kategoria drogi na Małczew.
Przy długich trasach (~>100km) algorytm nie sprawdza absolutnie wszystkich możliwości,
tylko ogranicza się do znalezienia najlepszej trasy z 'w pobliżu startu' do 'w pobliżu celu' biorąc pod uwagę
tylko 'te główniejsze' drogi (Nie znam dokładnych kryteriów, piszę to czego się domyślam).
Całej siatki dróg algorym używa tylko w pobliżu punktów trasy,
gdy nie znajdzie wystarczająco dobrej trasy 'po główniejszych',
oraz być może w miejscach zmiany kategorii/numerów dróg.
Po namyśle, wydaje mi się, że to sensowny algorytm. Trasa powyżej 100 km oznacza zwykle, że udajemy się do terra incognita. Absolutnie lepiej (moim zdaniem i z mojego doświadczenia) jest jechać w nieznanym miejscu drogami/ulicami wyższej kategorii, niż bocznymi. Mimo, że byłoby nieznacznie szybciej tymi skrótami.
Jeśli zaś tą trasą >100km jedziemy w doskonale znane sobie miejsce, to i tak zastosujemy jakiś krótszy wariant, którego - być może - nie zna nawet AM (czy dowolny inny program).
Jakby powiedział poseł Cymański - i wilk syty, i owca syta.
Drogi/ulice wyższej kategorii są wygodniejsze do szybkiego routingu. Kto czekał 40-60 min do lewoskrętu (a czasem i na wprost) z podporządkowanej uliczki, ten wie dlaczego.
-
przecież nawigacja jest tylko pomocą w dotarciu do celu, nie można jej bezwzględnie ufać, trzeba jeszcze trochę pomyśleć.Jeśli znam drogę to nią jadę a to że program pokazuje nieco inną trase, hm trudno w końcu to tylko jakieś algorymy.
-
Oj, naprawdę jeździcie na drugi koniec Polski głównymi drogami? :) Nie wyobrażam sobie np. jeżdżenia z Łodzi do Gdańska krajową jedynką - to jest dla masochistów! :) Tam trzeba wykonać minimum dwa przydatne skróty drogami regionalnymi :)
-
I dlatego przydałaby się możliwość obniżenia kategorii drogi, z powodu np. korków...
A już całkiem super byłoby ograniczanie kategorii lub blokowanie odcinka w zależności
od przewidywanej godziny pojawienia się na nim. Np. trasa wyznaczona w dzień,
nie prowadziłaby w zakorkowane główne drogi, a trasa nocna jak najbardziej :ok:
Ale proste myślenie i logiczne, nie zawsze przekłada się na coś co zostanie kiedykolwiek
udostępnione użytkownikom :S
-
To o czym piszesz to chyba coś takiego jak IQ Traffic w TomTom. Mam podobne oczekiwania. Kategoryzacja dróg w AM to dopiero początek pracy nad czymś rzetelnym. Idealny program (którego oczywiście nigdy nie będzie) powinien uwzględniać np. moje średnie czasy przejazdu, czasy przejazdu innych oraz tak narpawdę głównie czasy przejadu innych osób, które jeżdżą podobnie do mnie.
Ja zacząłem traktować AM wyłącznie dziś jako program, który (jeślli akurat ma w bazie) rzeczywiście doprowadzi pod dany adres - i to jest bardzo przydatne. Przydatne jest też to, że program nas zawsze jakoś wyprowadzi z nieznanego miejsca, kiedy z różnych powodów nie chce nam się szukać najlepszej trasy. Doceniłem to wczoraj, gdy w Mirowie (Jura) kliknąłem sobie drogę do Domu i jakoś z tej Jury bez większego zastanawiania się wyjechałem (choć kilka skrótów na trasie krótkiej było hardcorowych) :)
Ale dziś wiem, że przed udaniem się w dłuższą podróż albo podróż w mniej znane tereny warto i tak otworzyć mapę papierową w domu, wyznaczyć sobie trasę na AM i nanieść ewentualne oczekiwane przez siebie poprawki. Gdyż w żadnym stopniu AM nie potrafi dziś efektywnie planować czasu ani drogi (omijanie, korków, miast, wąskich gardeł, stan dróg).
Dla mnie największą słabością do naprawianie w pierwszej kolejności jest nieuwzględnianie wyjazdów z dróg podporządkowanych, lewoskrętów i zakrętów na skrzyżowaniach. Nie wiem na ile to dziś jest zaimplementowane w AM, ale każdy zakręt na skrzyżowaniu to trochę straconego czasu i spalonego paliwa więcej.
-
Ale dziś wiem, że przed udaniem się w dłuższą podróż albo podróż w mniej znane tereny warto i tak otworzyć mapę papierową w domu, wyznaczyć sobie trasę na AM i nanieść ewentualne oczekiwane przez siebie poprawki. Gdyż w żadnym stopniu AM nie potrafi dziś efektywnie planować czasu ani drogi (omijanie, korków, miast, wąskich gardeł, stan dróg).
Od omijania korków jest TMC ale póki co ani AM nie ma zaimplementowanej funkcji ani nie ma operatora systemu na terenie Polski.
No chyba, że Twoja mapa papierowa ma TMC.... :E
-
Do omijania korków nie trzeba TMC. Moja papierowa mapa ma funkcję tego, że rano drogi wjazdowe do dużych miast są na ogół zakorkowane. Takie proste rzeczy AM mogłaby już zakładać :)
-
Ja czegoś nie rozumie ?oczekujecie od programu że was poprowadzi za raczke od drzwi do drzwi drogami które uważacie za najlepsze,to jest program który ma pomagać w dojechaniu do celu sprawdzacie mape w Polskich warunkach drogowych zgoda można i tak bo to jest poligon drogowy dla nawigacji, ale ręcze was że nie zgubicie drogi ani w Belgi ani w okolicach Londynu dla mnie prowadzi bezbłędnie a takich dróg-autostrad jak tam są to my i za 25 lat mieć nie będziemy jak choćby kilku poziomowa autostrada w okolicach Londynu gdzie Am spisuje się na 5+.
A wy tu o kilka minut się spieracie krótka to taka a szybka to nie szybka ,Ludzie opamiętajcię się macie jedną z lepszych nawigacji
dam wam przykład trasa krótka
Katowice-Dzwirzyno=<570km w granicach kraju czas przejazdu ponad 12 godzin
trasa szybka z możliwością opuszczania granic kraju
Katowice Dzwirzyno=ponad 800km czas przejazdu to 9-10 godzin
wybór należ ydo Ciebie co wolisz zaoszczędzić paliwo czy czas? :D
-
Ja czegoś nie rozumie ?oczekujecie od programu że was poprowadzi za raczke od drzwi do drzwi drogami które uważacie za najlepsze,to jest program który ma pomagać w dojechaniu do celu sprawdzacie mape w Polskich warunkach drogowych zgoda można i tak bo to jest poligon drogowy dla nawigacji, ale ręcze was że nie zgubicie drogi ani w Belgi ani w okolicach Londynu dla mnie prowadzi bezbłędnie a takich dróg-autostrad jak tam są to my i za 25 lat mieć nie będziemy jak choćby kilku poziomowa autostrada w okolicach Londynu gdzie Am spisuje się na 5+.
A wy tu o kilka minut się spieracie krótka to taka a szybka to nie szybka ,Ludzie opamiętajcię się macie jedną z lepszych nawigacji
dam wam przykład trasa krótka
Katowice-Dzwirzyno=<570km w granicach kraju czas przejazdu ponad 12 godzin
trasa szybka z możliwością opuszczania granic kraju
Katowice Dzwirzyno=ponad 800km czas przejazdu to 9-10 godzin
wybór należ ydo Ciebie co wolisz zaoszczędzić paliwo czy czas? :D
Nikt się tu nie spiera tylko piszemy o niedoskonałościach programu i uprzejmie staramy się prosić producenta programu o zmiany na lepsze, skoro w mojej okolicy wyznaczam trasę i AM prowadzi mnie po drodze z trylinkami (trasa szybka)pomiędzy blokami gdzie jest kilka zakrętów, a powinna prowadzić prostą drogą 100 m dalej gdzie jest asfalt i niema żadnych zakrętów to zgodzisz się że coś jest nie tak, ja wiem jak jechać w mojej okolicy i chciałbym aby program prowadził mnie po znośnych drogach zwłaszcza w polskich warunkach i w obszarze którego nie znam, pewnie w okolicach Londynu wszystko jedno jaką drogą pojedziesz bo wszystkie są perfekcyjnie wykonane ale w Polsce tak nie jest.
-
Jest w AM taka funcja jak pomijaj drogi i możesz zdecydować którymi drogami będziesz jeździł poza tym producent nic nie zrobi ,chyba tylko ministerstwo transportu bo to no nadaje drogą statut kategori drogi do jakiej ona należy a niestety jest tu w tym temacie totalny bajzel żeby nie użyć gorszego słowa ,,,jakiego nie ma w innym kraju europejskim, i powiem Ci że jeździłem na miomap i na navigion, ale AM bije je na głowe,producent jest bezsilny bo żadna nawigacja to nie sztuczna Inteligencja która w ciągu 10 sekund sposró kilku możliwośći znajdzię ta najlepszą ,Gdybyś znalazł się w Berlinie i AM zaprowadzi Cię po drzwi bez pomyłek będziesz zachwycony i nie bedzie miało dla Cibie żadnego znaczenia jak to będzie droga ale cel że dojechałeś bezbłędnie.a chyba o to w nawigacji chodzi no nie?
-
Jest w AM taka funcja jak pomijaj drogi i możesz zdecydować którymi drogami będziesz jeździł poza tym producent nic nie zrobi ,chyba tylko ministerstwo transportu bo to no nadaje drogą statut kategori drogi
Tak jest taka funkcja pomijaj drogi ale w nieznanym terenie nie wiem czy akurat tą drogę mam pominąć, ale problem leży zupełnie gdzie indziej ponieważ poprzednia wersja wyznaczała trasy prawie poprawnie, problem powstał po wprowadzeniu AM 5.... aby być jednak obiektywnym przy wprowadzeniu wsersji 4.0 były dużo większe ciekawostki, do wglądu temat http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=66481.270 strona 10 tego wątku, czy chciałbyś podróżować tak wyznaczoną trasą?
-
screeny dość ciekawe mnie się cos takiego nie jeszcze nie zrobiło,ale to wygląda na jakiś problem z instalacja programu lub urzadzenie jest niekompatybilne z oprogramowaniem .zreszta producen na swojej stronie poleca urządzenia które są przetestowane z AM. No cóż ja takich bzdur na screenie nie miałem i nie mam.Generalnie problem jest poważny wtedy kiedy trasa wyznaczonej trasy prowadzi np. przez prywatną posesje albo przez pole rolnicze a to co jest na tych screenach to nic innego jak błąd urządzenia albo licencja na mape jest lewa
-
.Generalnie problem jest poważny wtedy kiedy trasa wyznaczonej trasy prowadzi np. przez prywatną posesje albo przez pole rolnicze a to co jest na tych screenach to nic innego jak błąd urządzenia albo licencja na mape jest lewa
Nie to nie jest błąd urządzenia albo Czaban, tylko błąd producenta AM, nawet mój Guru Nocny Marek musiał się z tym zgodzić, zresztą w następnych wersjach problem zniknął, a tak nawiasem screeny te podesłali zaawansowani użytkownicy AM i szanowani forumowicze, bardzo by się obrazili na Ciebie że uważasz że mają lewą licencję. Nikt nie jest nieomylny staramy się tylko wychwycić błędy o których nie wie nikt z AM ponieważ jest niemożliwe przetestowanie tak skomplikowanego oprogramowania przez pracowników AM a dzięki takim postom wielu uczestników tego forum możesz sformułować zdanie, że AM jest ok. być może gdyby nie oni jeździł byś jak w wersji 4.0 póki co wersja 5.0.7 ma do poprawy algorytmy wyznaczania tras.
-
Do omijania korków nie trzeba TMC. Moja papierowa mapa ma funkcję tego, że rano drogi wjazdowe do dużych miast są na ogół zakorkowane. Takie proste rzeczy AM mogłaby już zakładać :)
Bardzo ciekawe jest to co mówisz.... czy ta mapa ma jakieś hologramy i zmienia trasy zakorkowane na niezakorkowane rano jak piszesz...?
-
Problem korków można chyba rozwiązać bez zmiany algorytmów. Gdyby był drugi zestaw map, który wgrywalibyśmy sobie o określonych godzinach i na którym drogi wjazdowe do większych miast (i inne, na których tworzą się korki) miałyby kategorię dróg gruntowych (albo coś podobnego). A może jakaś nakładka na mapy z kategoriami dróg o określonych porach dnia i programik do jej edycji?? :O~
-
Pomysły genialne ale nierealne
Napisane: Maj 02, 2008, 08:23:38
Wracając do opini na temat dziwnośći wyznaczania trasy to moja opinia dotyczyła starszych wersji softu 4 coś tam i z tą wersja nie miałem absolutnie żadnych problemów z wyznaczaniem trasy czy to Antwerpia Londyn Lub Berlin ,natomiast po dzisiejszym dniu w krakowie co do wersji 5.0.5 miałbym kilka zastrzeżeń przyznaje dziwnie wyzancza trasy troche takie dziwne ale da się jakoś jechać ,jeżdziłem tylko po Krakowie ale strcha mam jechac na tym np. do Berlina czy Londynu , bo poprzednio było bezbłędnie teraz cała sterta drobnych dziwnych tras po dziwnych uliczkach z niezliczoną ilością zakrętów i skrętów choć mogłem jechać dość prostą drogą .Ogólnie jak to możliwe że się zmienił algorytm na gorszy skoro starsze wersje były ok!!!??? No gratulacji dla twórców AM 5.0.5 nie mam i strach pomyśleć co przyniesie przyszłość w wersji 5.0.7
Napisane: Maj 02, 2008, 21:48:09
Jutro bede ją testował na moim ulubionym odcinku trasy ,gdzie testowałem już Miomap. navigation i AM 4 ostatnia poprowadziła dokładnie tak jak powinna ,Miomap troche pokręciła ale dojechałem obakamy jak zakręci 5.0.5 a droga naprawde prosta
-
dojechałem obakamy jak zakręci 5.0.5 a droga naprawdę prosta
Chłopie co Ty chcesz testować... 5.0.5 to starocie... jest juz 5.0.9 i to chyba 3 lub 4 edycja... nie szkoda Ci czasu...?
-
Chłopie a co ty myslisz że jak nowsze to lepsze ,tempo powstawanie poprawek do tej wersji programu nie wróży nic dobrego przykład to Vista maiała być szlagierem dla microsoftu a jest czym porażką więcej poprawek niż do XP ,więc nowe nie znaczy że najlepsze,,,A jak twórcy AM coś spieprzyli wcześniej to się z tgo nie wygrzebią
Napisane: Maj 03, 2008, 04:40:16
No to tylko potwierdza to już napisałem że to są poprawki poprawek , poprawione i może nie być końca poprawiania poprawek
-
dojechałem obakamy jak zakręci 5.0.5 a droga naprawdę prosta
Chłopie co Ty chcesz testować... 5.0.5 to starocie... jest juz 5.0.9 i to chyba 3 lub 4 edycja... nie szkoda Ci czasu...?
gdzie jest juz to 5.0.9 bo oficjalnie jest tylko 5.0.7 ? Chyba ze ja gdzies zle patrze.
-
5.0.9 nie jest jeszcze oficjalnie opublikowana. Dostało ja na próbę kilka osób, które miały spradzić czy ta wersja usuwa pewne problemy. Support AM prosił nie przekazywać tego linku wie należałoby uszanować tą prośbę.
Pozdrawiam
-
Chłopie a co ty myslisz że jak nowsze to lepsze ,tempo powstawanie poprawek do tej wersji programu nie wróży nic dobrego przykład to Vista maiała być szlagierem dla microsoftu a jest czym porażką więcej poprawek niż do XP ,więc nowe nie znaczy że najlepsze,,,A jak twórcy AM coś spieprzyli wcześniej to się z tgo nie wygrzebią
Napisane: Maj 03, 2008, 04:40:16
No to tylko potwierdza to już napisałem że to są poprawki poprawek , poprawione i może nie być końca poprawiania poprawek
Łojezusiczku! Nieźle sobie poszalałeś z interpunkcja i gramatyką w swoim poście (i w poprzednich). Dobrze, że ani w AM, ani w Microsofcie nie piszą kodu w takim stylu jak Ty piszesz po Polsku - bo byśmy do tej pory i Windowsy i Automapę co najwyżej w wersji 3-ciej mieli. :grin: :grin: :grin:
-
Witam!
Zapewne pamiętacie poruszany przeze mnie jakiś czas temu temat znacznie
dłuższego czasu przeliczania tras przy wybraniu opcji korzystania z
odbiornika bluetooth w AM 4.5.3. Tu w AM 5 Polska jest o wiele lepiej
ale nie jest dobrze w AM 5 Europa.
Przeprowadzałem wiele prób i zauważyłem dziwne zjawisko, które moim
zdaniem nie jest prawidłowe.
Krótko mówiąc sprowadza się to do stwierdzenia, że czas wyznaczania
trasy przy wczytaniu mapy Europy jest znacznie dłuższy niż gdy wczytana
jest mapa Polski.
Oto zestawienie czasów obliczania trasy (plik trasy: http://www.kubicki.pl/TestKalkulacji.tam ):
I. AM Polska
a) [opcja odbiornika bletooth wył] 27''
b) [opcja odbiornika bletooth zał] 29"
II. AM Europa
a) [opcja odbiornika bletooth wył] 35''
b) [opcja odbiornika bletooth zał] 57"
Przy obliczaniu trasy AM Europy, krótki fragment trasy przebiega poprzez
terytorium Niemiec.... i może tu tkwi problem przy przełączaniu pomiędzy
mapą Geosytems a Teleatlas - ale to tylko takie moje, małe
przypuszczenie....
W AM 4.5.3 czas obliczania trasy z włączona opcją odbiornika bluetooth
był dłuższy o ok.30% ale nie było żadnych różnic pomiędzy mapą Polski
czy Europy i nigdy nie przekraczał 39 sekund.
Zauważcie, że z mojego zestawienia wynika, że różnice pomiędzy
skrajnymi pomiarami wynoszą 100% i chyba/napewno nie jest to prawidłowe zachowanie!
-
5.0.9 nie jest jeszcze oficjalnie opublikowana. Dostało ja na próbę kilka osób, które miały spradzić czy ta wersja usuwa pewne problemy. Support AM prosił nie przekazywać tego linku wie należałoby uszanować tą prośbę.
Niestety prośba nie została uszanowana.
Pozdrawiam
mattoid
-
Niestety 5.0.9 nie jest lekiem na wszelkie zło - nawigacja skokowa stylem żabki nadal występuje..... :mad:
Pozdrawiam
-
Sam widzisz że poprawki poprawek niczego dobrego nie wróżą tak się dzieje kiedy się przegnie z programowaniem jeśli soft działa bez problemowo to się go nie rusza to taka prosta zasada, bo później już jest tylko gorzej i gorzej i za późno niestety na poprawki bo są robione na szybko i dlatego ciągle wymagają innych poprawek .Lecz Panowie twórcy AM muszą się wziąść ostro do roboty i zrobić nowy soft np. na bazie wersji 4 i wyżej wyciągajc podstawowe parametry jak podłoże do dalszej twórczej pracy ,to wtedy może będzie coś z tego a tak to będzie wpadka taka jak microsoftu na viście, I przez to AM straci pozycje na rynku dzięku komu właśnie dzieki użytkownikom AM-y bo ciągle narzekają że taka to a sraka albo że Igo to lepsze miomap to ma lepsze mapy, bo tom tom to jest the best itp.Polak najlepiej to potrafi narzekać i psioczyć choćby nie wiem co mu do reki nie włożyć i tak znajdzie tysiące powodów do narzekania .Więc panowie z AM przestańcie bezgranicznie wierzyć urzytkownikom tylko wźąść się do roboty
-
.Więc panowie z AM przestańcie bezgranicznie wierzyć urzytkownikom tylko wźąść się do roboty
Czy my jestyeśmy "Panami z AM"...?
Napisz to wprost do nich...
-
A jak myślisz skąd się wzioł ten linki do wersji 5.0.9 ???? Ja go wstawiłem albo TY ???
-
A jak myślisz skąd się wzioł ten linki do wersji 5.0.9 ???? Ja go wstawiłem albo TY ???
Przeciek kontrolowany?
-
Panowie z AM tylko nie bierzcie przykładu z marko66 bo wrócimy poziomem do wersji 1.2
Takiej ignorancji i nieuctwa dawno nie widziałem, za nic ma gramatykę, ortografię czy zasady interpunkcji. I całe szczęście iż NIE ma nic wspólnego z AM bo nigdy nie powstał by ten program.
-
Uderz w stół a nożyce się odezwą,przepraszam ale ja tu nikogo nie obrażam na forum więc licz się kolego ze słownictwem a taki komentarz możesz mi przekazać na privie albo zachowaj go dla siebie.
Prośba do moderatora o usunięcie poprzedniej wypowiedzi ponieważ nie dotyczy temtu postu
-
Panowie... więcej spokoju.. :)
-
Ja jestem spokojny ale kolega student nie czytał chyba regulaminu :D
-
Panowie z AM tylko nie bierzcie przykładu z marko66 bo wrócimy poziomem do wersji 1.2
Takiej ignorancji i nieuctwa dawno nie widziałem, za nic ma gramatykę, ortografię czy zasady interpunkcji. I całe szczęście iż NIE ma nic wspólnego z AM bo nigdy nie powstał by ten program.
Ciekawa opinia ,ale kolego "student" nie rozumiesz tematu związanego z oprogramowaniem i programowaniem więc twoją wypowiedź poprostu olewam bo chyba bardziej dotyczy ona ciebie jak mnie.
Powtarzam poprawki nigdy nie były,nie są i nie będą dobre jesli jest ich bardzo dużo wydawanych w bardzo szybkim tempi ,wytłumacze Ci bo pewnie nie rozumiesz ,,obrazowo:
Kupiłeś rower ,złapałeś kapcia,więc kleisz dędke-(lub opone jesli bezdędkowa),jeżdźisz znowu kapeć , znowu kleisz i tak powiedzmy kilka razy , w krótkim okresie czasu ,więc po jakimś czasie zaczynają się odklejać inne łatki ,łapisz kapcia i musisz nakleić na starą łatke nową(poprawka-poprawki) a w miejsce dziury nową wstawić i tak wkółko i jest coraż gorzej ,więc dochodzisz do wniosku że lepiej kupić nową dędke niż męczyć się naprawiająć bezustanie starą
Czy to takie skomplikowane Nie to jest proste rozwiązanie .]
Mam nadzieje że zrozumiałeś istote problemu biorąc pod uwage niewielką wielkość tego softu
-
Ciekawa opinia ,ale kolego "student" nie rozumiesz tematu związanego z oprogramowaniem i programowaniem więc twoją wypowiedź poprostu olewam bo chyba bardziej dotyczy ona ciebie jak mnie.
Powtarzam poprawki nigdy nie były,nie są i nie będą dobre jesli jest ich bardzo dużo wydawanych w bardzo szybkim tempi ,wytłumacze Ci bo pewnie nie rozumiesz ,,obrazowo:
Kupiłeś rower ,złapałeś kapcia,więc kleisz dędke-(lub opone jesli bezdędkowa),jeżdźisz znowu kapeć , znowu kleisz i tak powiedzmy kilka razy , w krótkim okresie czasu ,więc po jakimś czasie zaczynają się odklejać inne łatki ,łapisz kapcia i musisz nakleić na starą łatke nową(poprawka-poprawki) a w miejsce dziury nową wstawić i tak wkółko i jest coraż gorzej ,więc dochodzisz do wniosku że lepiej kupić nową dędke niż męczyć się naprawiająć bezustanie starą
Czy to takie skomplikowane Nie to jest proste rozwiązanie .]
Mam nadzieje że zrozumiałeś istote problemu biorąc pod uwage niewielką wielkość tego softu
Kolego Marko teraz chyba Ty nic nie rozumiesz, niedawno Twoja wypowiedź wychwalała AM 4.5, że doprowadziła Ciebie bez problemu do Londynu i jeszcze gdzieś, dlatego podesłałem Tobie link jak to było z werją AM4.0.0 i to że wersja AM 4.5 była dopracowana to właśnie ileś łatek, poprawek ale w końcu trzeba było napisać od nowa AM5.0 aby nie wydawać bez przerwy patchy do AM 4 i to zostało zrobione niestety, zawsze będą błędy przy takim oprogramowaniu ale jest ich zdecydowanie mniej niż przy wersji AM 4.0.0 . Poprawki do wersji AM 4.0.0 wychodziły również często jak nie częściej niż w przypadku AM 5.0.0 , dlatego proponuję abyś skupił się na błedach AM 5 aby AM 5.x.x.x była lepsza od wersji AM 4.5.3
-
Jeśli chodzi o szybkość, to mapa Europy działa wolniej od mapy Polski. Miałem wcześniej AM XL i działała całkiem szybko i płynnie można było przesuwać mapę. Po upgradzie do EU zauważalnie zwolniła, po przesunięciu mapy wolniej się wczytuje, zwiększyłem suwakiem pamięc na maksimum ale nic to nie pomogło. Mam GPS wbudowany a nie bluetooth, czyli to nie ma znaczenia.
-
Mam GPS wbudowany a nie bluetooth, czyli to nie ma znaczenia.
Ale pokazuje to, że jest jakiś problem...
-
Jeśli chodzi o szybkość, to mapa Europy działa wolniej od mapy Polski. Miałem wcześniej AM XL i działała całkiem szybko i płynnie można było przesuwać mapę. Po upgradzie do EU zauważalnie zwolniła, po przesunięciu mapy wolniej się wczytuje, zwiększyłem suwakiem pamięc na maksimum ale nic to nie pomogło. Mam GPS wbudowany a nie bluetooth, czyli to nie ma znaczenia.
Cóż, pda to jednak nie jest demon szybkości i nie dorówna normalnym komputerom. AM też nie jest idealna i jej trasy pozostawiają wiele do życzenia ale to także jest w dużej mierze uzależnione właśnie od szybkości sprzętu.
Ktoś wspomniał o programach szachowych i to iż te na pda nie dorównują tym z PC, to samo można powiedzieć o programach do nawigacji.
PS Marko66 ja tylko stwierdziłem fakt iż twój sposób wypowiedzi jest dużo poniżej przeciętnego człowieka. Nie wiem jaki jest tego powód i nie przesądzam czy spowodowane jest ignorancją, dużo poniżej przeciętnymi możliwościami twojego mózgu czy też brakiem poszanowania innych (programów sprawdzających ortografię jest naprawdę dużo razem z możliwościami tego forum). Ja tylko opisałem skutek, a nie przyczynę.
Pozdrawiam, ;)
-
Slawek_ps
Tak wychwalałem bo jeździłem na wersji jak się nie myle 4.1.2 coś około tego ,nie wiem dokładnie ,ale na trasie z Katowic do Birmingham ,Trasa została wyznaczona przez Velno tj. na granicy Niemiec z Holandią potem obwodnica w Antwerpi i Calais dokładnie taka jaką ja bym wybrał i wielu innych kierowców oczywiście żadnej późniejszej wersji takiej trasy już się nie udało wybrać ani tej z nr.9 poza tym wyznaczał zawsze trase prosta i szybką może nie krótką kilometrowo ale bez wielu niepotzrebnych manewrów, Natomiast wersja 5 mnie rozczarowała przypadek już opisałem wcześniej a ta z nr.9 czeka na swoją życiową trase .
Wracając do wersji 4 będąc na obwodnicy w Antwerpi i Londynu spisywała się bezbłędnie dlaczego bo wystarczyło by żeby było zbyt duże opóźnienie sygnału i jedziesz już nie tą drogą co trzeba ,a właśnie wersja 4 i szybkość komunikatów było super, W wersja 5-ta potrafiła mną nieźle zakręcić w Krakowie nawet jak ustawiłem opóźnienie sygnału na 1,7 sek. to i tak kilka mnanewrów przegapiłem bo AM spóźniała się nieprawdopodobnie z komunikatami
czyli będąc już poza zjazdem około 100 metrów, informuje mnie AM że mam trzymać prawewgo pasa i lekko w prawo i takich opóźnień było wiele i wiele niepotrzebnych manewrów wiec w końcu zdałem się na znaki drogowe i wyjechałem z Krakowa
Ta podróż z AM to dla mnie porażka
-
W wersja 5-ta potrafiła mną nieźle zakręcić w Krakowie nawet jak ustawiłem opóźnienie sygnału na 1,7 sek. to i tak kilka mnanewrów przegapiłem bo AM spóźniała się nieprawdopodobnie z komunikatami
czyli będąc już poza zjazdem około 100 metrów, informuje mnie AM że mam trzymać prawewgo pasa i lekko w prawo i takich opóźnień było wiele i wiele niepotrzebnych manewrów wiec w końcu zdałem się na znaki drogowe i wyjechałem z Krakowa
Ta podróż z AM to dla mnie porażka
Marko, jestem użytkownikiem AM od wersji 3.x.x.x przeszedłem przez problemy wersji 4.0.0 która się poprawiła o ile dobrze pamietam po ok. 3 m-cach od i mam nadzieję, że przed wakacjami doczekam się wesji 5.x.x.x o której być może powiesz jest ok! czego życzę Tobie i wszystkim użytkownikom AM.
-
Marko, jestem użytkownikiem AM od wersji 3.x.x.x przeszedłem przez problemy wersji 4.0.0 która się poprawiła o ile dobrze pamiętam po ok. 3 m-cach od i mam nadzieję, że przed wakacjami doczekam się wesji 5.x.x.x o której być może powiesz jest ok! czego życzę Tobie i wszystkim użytkownikom AM.
[/quote]
Jak już to liczyłbym na pełną 6.0.0.0 ja też mam na razie nadzieje że to będzie już finalna wersja,poza tym zauważyłem że lepiej się spisuje na trasie ta obecna wersja nr 5xxx kiedy w nawigacji jest wyłączona funkcja widoku budynków w 3D
Napisane: Maj 04, 2008, 15:32:14
Drobne sprostowanie Trasa Z Katowic do Bologne we Francji biegnie obwodnicą przez Velno i taka propozycja trasy przez AM 5.0.9 jest akceptowana a to znaczy że poprzednio musiałem JA popełnić jakiś błąd w wyznaczaniu trasy ,Zwracam Honor AM 5.0.9 niestety ale najbliższy termin wyjazdu mam dopiero na 17 maja do Birmingham zobaczymy co potrafi ta wersja ale tak na wszelki wypadek zabiore też drugą nawigacje
Napisane: Maj 04, 2008, 16:28:10
Jeśli chodzi o szybkość, to mapa Europy działa wolniej od mapy Polski. Miałem wcześniej AM XL i działała całkiem szybko i płynnie można było przesuwać mapę. Po upgradzie do EU zauważalnie zwolniła, po przesunięciu mapy wolniej się wczytuje, zwiększyłem suwakiem pamięc na maksimum ale nic to nie pomogło. Mam GPS wbudowany a nie bluetooth, czyli to nie ma znaczenia.
to fakt że po uruchomieniu działa wolniej ale jak włącze widok 3D tylko bez widoku budynków wydajność się poprawia
-
Drobne sprostowanie Trasa Z Katowic do Bologne we Francji biegnie obwodnicą przez Velno i taka propozycja trasy przez AM 5.0.9 jest akceptowana a to znaczy że poprzednio musiałem JA popełnić jakiś błąd w wyznaczaniu trasy ,Zwracam Honor AM 5.0.9 niestety ale najbliższy termin wyjazdu mam dopiero na 17 maja do Birmingham zobaczymy co potrafi ta wersja ale tak na wszelki wypadek zabiore też drugą nawigacje
No, ale do tego czasu możesz już mieć np. 5.1.1 :D
-
Tak? interesująco to brzmi ? czy będzie do tego czasu oficjalna wersja czy też AM podrzuci komuś linka???
-
Tak? interesująco to brzmi ? czy będzie do tego czasu oficjalna wersja czy też AM podrzuci komuś linka???
Przez ten cały "bardach" i stodołę co niektórzy zrobili z publikowaniem linków bez upoważnienia supportu w przyszłości tylko może być taki efekt, że support nie udostępni niczego do przetestowania wcześniej i będzie się ograniczać do informacji o przekazaniu do stosownego działu....
Nie wyobrażam sobie by do czegoś takiego był zdolny dojrzały człowiek bo tylko chłystki i gówniarze tak postępują...
-
A co powiesz o tych, którzy dostali z supportu nowszą wersję, a potem paplali na prawo i lewo podgrzewając tylko atmosferę?
Chłopie co Ty chcesz testować... 5.0.5 to starocie... jest juz 5.0.9 i to chyba 3 lub 4 edycja... nie szkoda Ci czasu...?
itp...
-
ciekawe? Jak wogóle trafił link na forum do wersji 5xxxx :worried: Jeśli zrobił to support to przecież wiadomo było że ktoś go znajdzie prędzej czy później.
Wogóle interesująca jest sprawa że do pewnego czasu nie było możliwość używania AM bez licencji na PDA ,aż do momentu pojawienia się wersji 5.0.5 a wraz z pojawieniem się tej wersji jest taka możliwość.
Czyżby mieli kogoś nie lojalnego w zespole,albo właśnie może o to chodzi żeby jak najwięcej osób mogło ja testować na różnych urządzeniach, cóż może to polityka i AM szykuje niespodzianke dla swoich użytkowników,Ja uważam że kto miał kupić to kupił AM a jesli nie kupił to kupi u konkurenta jakąs inną ,więc to chyba tylko polityka handlowa ,takie są moje odczucie moge się mylić .
Troszke nie rozumie dlaczego się oburzacie że link do 9 trafił do tego postu przecież opinia wiekszej ilość testerów jest bezcenną informacjią dla supportu.
Przyznaje że sciągłem 9 a nie powinienem?
dziś wyruszam na poligon drogowy tzn. :'(trasa krajowa :cry: :'( :cry: :kill:
-
A co powiesz o tych, którzy dostali z supportu nowszą wersję, a potem paplali na prawo i lewo podgrzewając tylko atmosferę?
Chłopie co Ty chcesz testować... 5.0.5 to starocie... jest juz 5.0.9 i to chyba 3 lub 4 edycja... nie szkoda Ci czasu...?
itp...
I co z tego....?
Taką osobą. która (jak byłeś uprzejmy zauważyć) "paplała" byłem między innymi ja... i co z tego...?
Chciałem przekazać informacje, że pewne sygnalizowane problemy są lub nie są już rozwiązane.....
Co to ma być za zarzut....?
Jak ktoś nie może wytrzymać to niech zje czekoladę bo ona działa na wstrzymanie bo nie jest żadnym argumentem na publikowanie tych linków to, że ktoś powiedział inny, że jest nowsza wersja, która rozwiązuje problem...
Link został podany przez osobę, która go dostała i nie byłem to ja...
Zresztą linku do 5.0.9 ja nie dostałem a odgadłem go na podstawie wersji wcześniejszej, którą dostałem by sprawdzić problem....
Pozdrawiam
-
A co powiesz o tych, którzy dostali z supportu nowszą wersję, a potem paplali na prawo i lewo podgrzewając tylko atmosferę?
Chłopie co Ty chcesz testować... 5.0.5 to starocie... jest juz 5.0.9 i to chyba 3 lub 4 edycja... nie szkoda Ci czasu...?
itp...
Chyba błędnie zakładasz, że wszyscy którzy dostali link do nowszej wersji proszeni byli o jego nierozpowszechnianie.
-
Witam ,
Wątek miał na celu pokazać jak pięknie nowa AM wyznacza trasy.
Nie chcę się czepiać drobiazgów , ale w tak dużej aglomeracji jak trójmiejska
AM w wersji 5... "daje zdrowo ciała".
Dla przykładu podam trasę:
Pruszcz Gdański , ul Dywizjonu 303 do Gdyni , ul Dworcowa 9.
Szybka , krótka czy też alternatywna nie potrafi poprowadzić optymalnie do celu .
Były głosy , że Am priorytetowo traktuje duże miasta kosztem małych.
3miasto raczej do małych się nie zalicza, więc taka opinia nie jest prawdziwa.
I cóż mi po ładnej grafice czy innych bajerach jak program nie radzi sobie z podstawową
czynnością tzn sensownym wyborem przebiegu trasy bez zagłębiania się w "suwaki".
Może Fachowcy z tego forum mają jakieś tajemne sposoby , lecz zwykły zjadacz chleba ( user korzystający z nowego nabytku ) na pewno sobie z tym nie poradzi.
Tym bardziej osoba nie znająca okolicy po takiej przejażdżce jaką zaproponował domyślnie ustawiony program, długo będzie miała w pamięci podróż po zaproponowanej trasie.
Lepiej żeby Twórcy zajęli się usuwaniem błędów a nie tworzeniem dodatkowych "suwaków" z których laik i tak nie skorzysta bo po prostu nie będzie wiedział jak.
pozdrawiam zadowolonych z wyboru zakupu , ja nim nie jestem (chociaż zmusiłem program do wyznaczenia trasy tak jak powinna przebiegać) .
Inne programy na dzień dobry robią to zdecydowanie lepiej mimo , że mają skromniejszą bazę naszych map.
-
5.0.9 nie jest jeszcze oficjalnie opublikowana. Dostało ja na próbę kilka osób, które miały spradzić czy ta wersja usuwa pewne problemy. Support AM prosił nie przekazywać tego linku wie należałoby uszanować tą prośbę.
Pozdrawiam
5.0.9 wersja 568 jeśli chodzi o skakanie ekranu działa ok, czyli przesuwanie jest płynne. natomiast
byłem w szoku, gdy podczas jazdy ok. 130 km/h na A4 w stronę granicy niemieckiej AM co parę km
wypadała z trasy (pokazywała samochodzik na pasie w przeciwną stronę), i nie pomagała zmiana
opcji o kompensacji błędu GPS od małego do dużego. Skutkowało to niekończącymi się komunikatami
"Do celu.... km", a nawet "Do celu... Do celu... Do celu..." i tak aż zaskoczyła w drodze po wytyczeniu
nowej "starej" trasy. Powody mogą być dwa - faktyczny błąd GPS, ale logika programu chyba jest
na tyle mądra, że przyjmując że nie jeździ się pod prąd, nie powinna wyskakiwać z trasy i przyciągać
do drogi poprawnie. Albo... niedokładne dane kartograficzne. Ale ten odcinek akurat (Wrocław-Legnica)
jest już jakiś czas w użytku. Podobnie było na autostradzie A18 aż do granicy - w Niemczech już
wszystko poprawnie.
Z powrotem jechałem przez Polskę, (ze Słońska) więc w pewnym miejscu kazała mi skręcić... w pole uprawne.
Żadnej drogi tam nie było, wnioskuję że to błąd samej mapy, a nie routerka. Ale gdy pojechałem dalej główną,
korekta trasy była już poprawna. Żeby nie było - wytyczona trasa to była trasa szybka. Pomijanie dróg miejskich
lokalnych i gorszych także włączone, a mimo to chciała mnie poprowadzić duktem leśnym, przy polu uprawnym.
Z wyglądu tego miejsca wynikało, że to nigdy nie była droga inna niż gruntowa :O
Ale takie babole się pewnie będą zdarzać, a na daną chwilę należy po prostu sobie tam postawić samemu
znaczek zakazu i mieć to z głowy :ok: :ok:
-
Dla przykładu podam trasę:
Pruszcz Gdański , ul Dywizjonu 303 do Gdyni , ul Dworcowa 9.
Szybka , krótka czy też alternatywna nie potrafi poprowadzić optymalnie do celu .
Tak przedstawiony przykład jest do d.... Co to znaczy optymalnie do celu? Może jakieś konkrety?
Oglądając trase na mapie, jedyne co mógłbym zarzucić, to że tuż przed celem nie chce zaoszczędzić 40m
i nie prowadzi skrótem przez 10 Lutego. Ewentualnie moznaby się pospierać po której stronie torów
powinna prowadzić, al.Zwycięstwa czy Drogą Gdyńską, ale to spór raczej akademicki,
drogi są w zasadzie równoległe, podobnej klasy i różnice odległości też bez znaczenia.
-
Dla przykładu podam trasę:
Pruszcz Gdański , ul Dywizjonu 303 do Gdyni , ul Dworcowa 9.
Szybka , krótka czy też alternatywna nie potrafi poprowadzić optymalnie do celu .
Tak przedstawiony przykład jest do d.... Co to znaczy optymalnie do celu? Może jakieś konkrety?
Oglądając trase na mapie, jedyne co mógłbym zarzucić, to że tuż przed celem nie chce zaoszczędzić 40m
i nie prowadzi skrótem przez 10 Lutego. Ewentualnie moznaby się pospierać po której stronie torów
powinna prowadzić, al.Zwycięstwa czy Drogą Gdyńską, ale to spór raczej akademicki,
drogi są w zasadzie równoległe, podobnej klasy i różnice odległości też bez znaczenia.
Nie przeczytałeś posta ze zrozumieniem o czym pisałem.....
"Tym bardziej osoba nie znająca okolicy po takiej przejażdżce jaką zaproponował domyślnie ustawiony program, długo będzie miała w pamięci podróż po zaproponowanej trasie.
Lepiej żeby Twórcy zajęli się usuwaniem błędów a nie tworzeniem dodatkowych "suwaków" z których laik i tak nie skorzysta bo po prostu nie będzie wiedział jak."
-
Chyba błędnie zakładasz, że wszyscy którzy dostali link do nowszej wersji proszeni byli o jego nierozpowszechnianie.
eMisiek - nie mam ochoty się z Tobą kłócić bo jestem pozytywnie nastawiony do ludzi, świata i do Ciebie ale chodzi mi o to, że jeśli komuś przesłali link do sprawdzenia problemu jako odpowiedź na zgłoszony problem to dobre wychowanie wymagało by zachowania tych linków dla siebie bo gdyby Am chciała je publikować to umieściłaby je po prostu na swojej stronie. To tylko tyle i aż tyle.....
Pozdrawiam serdecznie :)
-
5.0.9 chyba 566 a więc nie ma płynnej nawigacji ,nawet jak się wyłączy widok budynków w 3D dalej skacze jak żabka tylko że trochę płynniej.
Na trasie Siewierz-Tychy trasa szybka i nawigacja prowadzi na Katowice choć mogła wybrać Górnośląską obwodnice GOP którą się jedzie parę kilometrów więcej ,ale nie stoi się w korkach w rejonie Katowic które ciągle są przebudowywane,wiem ale jeśli wybieram trasę szybką to znaczy że nie chce jechać w obrębie wielkich aglomeracji które w Polsce są przewarznie zakorkowane ,ale to nie wszystko Tychy nie takie duże jak Kraków i i tak nawigacja spóźnia się z pokazywaniem dokładnej pozycji opóźnienie ustawione na max tj.2,1 sekundy a i tak gubiła pozycje.
Jest jeszcze coś pilot jest mało czytelny jak słoneczko zaświeci trzeba się dobrze wpatrywać a kto będzie wtedy pilnował drogi. na pilocie mam manewr w lewo za 1,2km ale wjeżdżam na skrzyżowanie i to takie duże więc nie mam czasu na wpatrywanie się jak pokazuje ślad nawigacji a co manewr i właśnie wtedy zabrakło mi komendy "na skrzyżowaniu prosto albo na wprost .
Poza tymi drobiazgami-niedoróbkami można jakoś jechać
-
Na pewno przydałoby się jeszcze jakieś jedno własne ustawienie - mi brakuje czego typu "Prawie krótka" :) Optymalna jest czasem zbyt "głównodrogowa", a krótka jest zbyt hardcorowa dla mnie. Po kilku eksperymentach z trasą krótką i przejazdami przez osiedla (dosłownie!) już nie używam. Teraz muszę wchodzić w ustawienia i zmieniać sobie parametry trasy optymalnej.
Ciekawostka - hardcore z ostatnich dni to wyznaczenie drogi na Hradcany w Pradze (zamek na wzgórzu w Pradze), gdzie AM wprowadziła mnie w drogę, gdzie... musiałem złożyć lusterka :) W sumie to akurat traktuję z przymruzeniem oka bo w sumie sam powinienem był raczej wybrać trasę do najbliższego parkingu przy zamku a nie pchać się w ścisłe centrum starego miasta :)
Z samych Czech raczej pozytywne wrażenia. Dobra baza dróg i numerów, fotoradary EU + wbudowane w zupełności wystarczyły. Parę razy program dziwnie wyznaczył drogę, ale było to do przeżycia. Ogólnie bardzo, bardzo przydatne narzędzie + lekka kontrola na zwykłej mapie (taki nawyk ;) ) dla porządku. Kilka fajnych skrótów mi program wyznaczył przez jakieś zadupia w czzeskich górach, ale parę kilosów się zoszczędziło właśnie. Raz mnie AM wprowadziła na... szlak górski. Turyści byli w szoku, ja po 500 metrach też :) Ale naniosłem sobie blokadę i się okazało, że tym skrótem się jednak nie da ;)
To co mnie jednak nadal razi to zbyt dużo braków w mapach na drogach, które naprawdę już od pewnego czasu są wybudowane - już rok temu pewnie były kopane pod nie doły. To jest wystarczający czas by drogę wprowadzić do programu - niestety takich sytuacji miałem aż 2-3 dziennie, więc uznaję, że to za dużo.
-
Ale czy te nasz wypociny w tym poście na tym forum komuś są potrzebne czy ktoś z AM czyta to i jest zainteresowany naszymi opiniami czy raczej to forum pozwala nam wspólnie się wypłakać i sobie ponarzekać nad niedoróbkami AM .
-
5.0.9 chyba 566 a więc nie ma płynnej nawigacji
Na Loox n560 jest płynna. Może to kwestia procesora i ustawień odczytu portu GPS.
Na trasie Siewierz-Tychy trasa szybka i nawigacja prowadzi na Katowice choć mogła wybrać Górnośląską obwodnice GOP
Wystarczy wybrać trasę alternatywną, wybiera obwodnicę GOP, czynność trwa u mnie z 3 sekundy... :mrgreen:
-
Może to zbyt lamerskie pytanie ale ja nie mam czegoś takiego jak trasa alternatywna może mi powiesz gdzie taka funkcja się znajduje
-
Może to zbyt lamerskie pytanie ale ja nie mam czegoś takiego jak trasa alternatywna może mi powiesz gdzie taka funkcja się znajduje
Menu,Trasa,Modyfikuj i tutaj jest cała masa interesujących Ciebie opcji :ok:
-
Przecież ja wiedziałem go to jest "ciemność ,ciemność widze"Dzieki za wskazówek .zaraz obakam co pokaże mapa
Napisane: Maj 07, 2008, 05:20:31
FAKT macie racje prowadzi przez obwodnice.kurde że taką gafe szczeliłem, :shock: :worried: :proud:
-
Na trasie Siewierz-Tychy trasa szybka i nawigacja prowadzi na Katowice choć mogła wybrać Górnośląską obwodnice GOP
Wystarczy wybrać trasę alternatywną, wybiera obwodnicę GOP, czynność trwa u mnie z 3 sekundy...
Dokładnie tak. Co ciekawe opcja ta przydaje się bardziej niż mogłem przypuszczać,bowiem często bywa tak,że AM opracowuje trasę trochę bezsensownie czyli inaczej niż zazwyczaj jeżdżę.Po stuknięciu w "trasę alternatywną" trasa na odmianę jest zawsze taka jak zwykle jeżdżę.Zaczynam dochodzić do wniosku,że gdyby AM zawsze wyznaczała na początku trasę alternatywną to opcja trasy alternatywnej nie byłaby w ogóle potrzebna,bo trasa zawsze byłaby taka jak by tego sobie człowiek życzył. :)
-
Na trasie Siewierz-Tychy trasa szybka i nawigacja prowadzi na Katowice choć mogła wybrać Górnośląską obwodnice GOP
Wystarczy wybrać trasę alternatywną, wybiera obwodnicę GOP, czynność trwa u mnie z 3 sekundy...
Dokładnie tak. Co ciekawe opcja ta przydaje się bardziej niż mogłem przypuszczać,bowiem często bywa tak,że AM opracowuje trasę trochę bezsensownie czyli inaczej niż zazwyczaj jeżdżę.Po stuknięciu w "trasę alternatywną" trasa na odmianę jest zawsze taka jak zwykle jeżdżę.Zaczynam dochodzić do wniosku,że gdyby AM zawsze wyznaczała na początku trasę alternatywną to opcja trasy alternatywnej nie byłaby w ogóle potrzebna,bo trasa zawsze byłaby taka jak by tego sobie człowiek życzył. :)
Nie jest tak do końca - spróbuj kliknąć po wyliczeniu trasy alternatywnej jeszcze raz w ten przycisk. Kolejna
wyliczona trasa będzie jeszcze inna, potem kliknij jeszcze raz - znów inna. Algorytm w tym przypadku pamięta
kilka kolejnych tras i następne liczy na podstawie tych informacji jeszcze inaczej. Nie wiem jaka jest "głębokość"
tego wyliczania i ile tras alternatywnych (w rozsądnych ramach rzecz jasna) jeszcze jest możliwa do wyliczenia.
Lepiej moim zdaniem tak, niż jakieś cudowanie z liczeniem trasy, podstawianiem 1 wersji alternatywnej jako
pierwszej wyliczonej itp. Po prostu to akurat jest zrobione OK i nie trzeba tu nic zmieniać. Wielu ludzi myśli,
że AM to jakaś niesłychanie dobra sztuczna inteligencja, równa człowiekowi... Takich programów nie ma niestety:) :mrgreen:
-
Nie jest tak do końca - spróbuj kliknąć po wyliczeniu trasy alternatywnej jeszcze raz w ten przycisk.
Nie próbowałem.Już pierwsze kliknięcie powodowało,że trasa mi pasowała. Opcję tę uważam za niezbędną-tylko trochę za głęboko w opcjach zakopaną.
-
Dzień dobry. Jestem użytkownikiem AM od niedawna, zacząłem od wersji 4.5.3 zatem nie wiem jak było poprzednio.
To, co rzuca się w oczy i jest pewnie podstawowym problemem podczas wyznaczania routingu, to niewielka liczba
kategorii dróg. A to co jest, jest często błędnie oznaczone. Tak jakby bazą były mapy sprzed 40lat.
W okolicy Krakowa, jak i samym Krakowie AM potrafi wpuścić w niezłe maliny, gdzie rajd Paryż-Dakkar to pestka.
Nie wspomnę o drogach, których dawno nie ma. Oczywiście w miarę moich możliwości raportuje takie kwiatki do
supportu.
Fakt, algorytm wyznaczania trasy i później informacji jest lekko dziwny. Np. z moich obserwacji wynika, że AM
skrzyżowania drogi jednojezdniowej z 2. jezdniową traktuje jak 2 osobne skrzyżowania, co skutkuje ciekawymi
informacjami głosowymi doprowadzając do nieciekawych sytuacji drogowych. Więc radzę uważać.
Ogólnie program jest OK. Na pewno lepiej działa niż GPMapa (na tym samym sprzęcie). Zgadzam się, że zamiast
dopieszczać UI, to popracowaliby nad mapami i bazą adresową.
-
Witam.
Od wczoraj jestem posiadaczem licencji na AM5.0.7. :) Wcześniej korzystałem z Destinatora PN (razem z A636), potem darmowy update do Desti 6 (mapy z PN).
Trochę odbiegnę od tematu wyznaczania tras, bo nie jeżdżę z navi, gdzie trasę znam a gdzie nie znam to jak tu ktoś wspomniał, liczy się dotarcie do celu. Poruszę dwie rzeczy:
1. Długość trasy: Z miasteczka pod Monachium na Tarchomin (Warszawa) - Najlepiej czasowo/odległościowo wypadła MioMap. Zaraz za nią AM 5 dokładając 13km - to drobne przy trasie 1100km (trochę to dziwne, bo iGO8 to ponoć bliźniaczy soft co Mio...) Desti dołożył dużo więcej.
2. Szczegółowość/aktualność/dokładność map - czy jak to tam zwał. Tu jestem w szoku. AM jako jedyna w dobrym miejscu ma ul. Porajów w Warszawie (chyba, że te ulice są dwie!). Osiedlówki w Poing są wszędzie, ale ulica, która powstała jako odciążenie wiaduktu kolejowego została skończona pół roku temu i zawiera dwa ronda jest tylko w AutoMapie. Ani Desti, ani Mio, ani iGO tej drogi w zakończonej formie na swoich mapach nie ma.
Wnioski: Po przeanalizowaniu prawie całego forum na PDAclub, narzekań na drobiazgi, aktualizacji, cen updatów (komplet nowych map do MIO to 208 euro, "fotoradary" to kolejne 25 euro...), zgrubnych oględzin wersji pirackich, postawiłem na produkt polski. Kupiłem AM 5. Jakiś problem z miplokodem na stronie AM jeszcze mam, ale mam nadzieję, że pomoc techniczna stanie na wysokości zadania. :) Jak sprawdzi się w praktyce, okaże się pod koniec czerwca. Jadę do Warszawy, potem na Śląsk i z powrotem do Monachium (nie pojadę przez Czechy - nie lubię tego kraju :/).
Pozdrawiam. Malkontentów też. :)
-
A propos pomocy technicznej. Ja po przesłaniu swojego problemu, jakiś plików, informacji różnych itd dostałem na koniec super odpowiedź "U nas wszystko działa poprawnie. Pozdrawiamy...". I to wsio... Niech żyje support! :/
Dopiero na moją uwagę czy będzie ciąg dalszy poproszono o jakieś dalsze informacje, ale od kilku dni jest cisza.