PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: MaDuch w Luty 21, 2007, 01:03:38
-
Ten wątek powstaje właściwie w korelacji do wątku o AutoPilocie i zawartej w nim uwagi o babolach AM w wersji map w. Na podaną w nim informację http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?p=401013#401013 obruszył się dabek0312, który nie znalazł potwierdzenia tego co napisałem.
Śpieszę więc z pokazem i szczególami.
Trasa 1.
Początek - Ul. Grzymały-Sokołowskiego, po stronie do Al. Jrozolimskich, na odcinku pomiędzy Białobrzeską a Al. Jerozolimskimi.
Koniec - ul. Włodarzewska 59
Trasa wygląda w szczególach i ogólnie tak jak na zrzutach:
(http://img353.imageshack.us/img353/1985/pccapture2st8.th.png) (http://img353.imageshack.us/my.php?image=pccapture2st8.png)
to jest początek z conajmniej dziwnym manewrem, a to jego rozwinięcie
(http://img222.imageshack.us/img222/4094/pccapture3py5.th.png) (http://img222.imageshack.us/my.php?image=pccapture3py5.png)
Potem już idzie ul. Grójecką do Włodarzewskiej i do numeru 59
Trasa 2.
Początek: Al. Jerozolimskie na wysokosci Dworca Zachodniego, w kierunku południowym
Koniec: jak wyżej,, czyli Włodarzewska 59
(http://img412.imageshack.us/img412/1076/pccapture5qu8.th.png) (http://img412.imageshack.us/my.php?image=pccapture5qu8.png)
I AM prowadzi nas (zamiast jak w obu podanych przykładach Al. Jerozolimskimi prosto, pod wiadukt przed torami WKD i do Włodarzewskiej) tym razem na Rondzie Zesłańców Syberyjskich w ul Bitwy Warszawsskiej i potem do Grójeckiej i w prawo do Włodarzewskiej.
(http://img222.imageshack.us/img222/3395/pccapture6pp3.th.png) (http://img222.imageshack.us/my.php?image=pccapture6pp3.png)
Coś tu jest nie tak.
-
Trasa 1.
Początek - Ul. Grzymały-Sokołowskiego, po stronie do Al. Jrozolimskich, na odcinku pomiędzy Białobrzeską a Al. Jerozolimskimi.
Koniec - ul. Włodarzewska 59
Trasa wygląda w szczególach i ogólnie tak jak na zrzutach:
(http://img353.imageshack.us/img353/1985/pccapture2st8.th.png) (http://img353.imageshack.us/my.php?image=pccapture2st8.png)
to jest początek z conajmniej dziwnym manewrem
Żeby zmusić AM do takiego manewru na tej trasie, musiałem zablokować odcinek ul. Grzymały między Alejami - ten
którego nie widać na piewszym screenie i który na drugim dokładnie przykrywa napis E30
Trasa 2.
Początek: Al. Jerozolimskie na wysokosci Dworca Zachodniego, w kierunku południowym
Koniec: jak wyżej,, czyli Włodarzewska 59
(http://img412.imageshack.us/img412/1076/pccapture5qu8.th.png) (http://img412.imageshack.us/my.php?image=pccapture5qu8.png)
I AM prowadzi nas (zamiast jak w obu podanych przykładach Al. Jerozolimskimi prosto, pod wiadukt przed torami WKD...
Coś tu jest nie tak.
Faktycznie coś tu jest nie tak, żeby zmusić AM do skręcenia z Alei w Bitwy Warszawskiej
musiałem albo zablokować odcinek Alei przy stacji BP, albo ustawić koniec trasy na ... ul.Bitwy Warszawskiej
(pewnie znajdą się i inne sposoby)
Widzę 3 możliwe wyjaśnienia tej sytuacji:
1. Masz uszkodzony plik z planem Warszawy
2. Masz przypadkowo poblokowane odcinki dróg
3. :worried:
(na razie wolałbym tego nie nazywać ...)
W każdym bądź razie oczekuję Twoich wyjaśnień.
/screenów na razie nie chce mi się robić, każdy zainteresowany może sprawdzić sam jaką trasę wytyczy mu AM./
-
Marek
- sprawdzę poblokowanie ulic.
- jeśli nic to nie da i będę przypuszczał, że plik Warszawy mam uszkodzony to ściągnę go jeszcze raz.
Sprawa jest o tyle ciekawa, że testuję w tej chwili zupelnie inny program nawigacyjny, na dedykowanym urządzeniu, całość oczywiście zupełnie innego niż AutoMapa producenta i tam jest DOKŁADNIE TAK SAMO w tych miejscach :worried: !!
-
Wynik z trasy 1 udało mi się uzyskać przesuwając nieco koniec trasy w kierunku Grójeckiej.
Dla trasy szybkiej granicą zmiany przebiegu trasy jest Włodarzewska 58,
dla krótkiej, koniec trzeba przesunąć jeszcze nieco w prawo, na Włodarzewską 55b.
Z trasą nr 2 okazało się. że jest podobnie.
Nie widzę w tym żadnego babola, po prostu algorytmom wyznaczania trasy od tego miejsca
wychodzi korzystniej wskazanie innej trasy.
Niejednokrotnie spotykałem się z sytuacjami, gdzie w takich granicznych miejscach
użytkownikom nawigacji trasa wydawała się dziwna.
Niestety 'dziwność trasy' ;) raczej nie jest parametrem który da się opisać algorytmem,
ja w każdym razie nie dziwię się, że czasem wyznaczona trasa budzi zdziwienie :)
Notabene Twój ulubiony AutoPilot (i pewnie inne programy również) zachowuje się identycznie,
tylko granica zmiany trasy jest ok. 100m bliżej Grójeckiej (koło jakiegoś bajorka przy Włodarzewskiej 49)
Może więc czas zmienić tytuł wątku?
ps.
Przy okazji nie omieszkam zauważyć, że AP jest w tym miejscu wyraźnie mniej dokładny
(bak odcinka ul.Przy Parku i odnóg Włodarzewskiej)
-
Nie widzę w tym żadnego babola, po prostu algorytmom wyznaczania trasy od tego miejsca
wychodzi korzystniej wskazanie innej trasy.....
..... Niestety 'dziwność trasy' ;) raczej nie jest parametrem który da się opisać algorytmem,
ja w każdym razie nie dziwię się, że czasem wyznaczona trasa budzi zdziwienie :)
Notabene Twój ulubiony AutoPilot (i pewnie inne programy również) zachowuje się identycznie,
tylko granica zmiany trasy jest ok. 100m bliżej Grójeckiej (koło jakiegoś bajorka przy Włodarzewskiej 49)
Może więc czas zmienić tytuł wątku?
ps.
Przy okazji nie omieszkam zauważyć, że AP jest w tym miejscu wyraźnie mniej dokładny
(bak odcinka ul.Przy Parku i odnóg Włodarzewskiej)
AutoPilota faktycznie lubię i wcale tego nie kryję.
O wersji w (to 4 od końca litera w alfabecie) pisano, że już ma i to i tamto i wogóle. W końcu wypadea, już niewiele miejsca w alfabecie zostało na zmiany, zwłaszcza na zmiany w stolicy ;) i to ulic, które od lat istnieją.
Dlatego mam większą pretensję do AM niż do AP, w którym ja akurat tego nie zauważyłem, ale dziś sprawdzę. Dlatego tematu nie zmienię, niech zostanie. W końcu właśnie to AM jest wiodącym proszkiem na rynku i ma największe pokrycie .... itp.
Trzeba mieć duże poczucie humoru, żeby tak wytyczaną trasę nazywać szybką szybka przez ilość manewrów oraz nadłożenie kilometrów sprawia, że jest baardzoooo wolna (zwłaszcza od wybudowania drugiego wiaduktu koło centrum handlowego Reduta).
Więc może faktycznie nie w wersji map w tylko w algorytmie nadal jest babol. I to potężny.
Faktem jest, że wspominany w wątku AutoPilota testowany przeze mnie inny program na dedykowanym urządzeniu zachowuje się tak samo, a dostawca map, twórca programu kompletnie inny. Więc to też jest wielka zagadka.
BTW wytknąłem go producentowi tamtego oprogramowania ;)
-
MaDuch nie udało mi się odtworzyć żadnego z błędów przez Ciebie pokazanych. Ani na trasie SZYBKIEJ ani na KRÓTKIEJ ani przy przy zmianie na drogi główne, krajowe czy lokalne. Może faktycznie masz jakieś fragmenty ulic poblokowane lub plik jest uszkodzony. A może masz stare mapy v3w w wersji Beta ?
-
@MaDuch
Moim zdaniem w tym przypadku:
- nie ma zagadki
- nie ma babola
Gdyby był, to bym się z Tobą zgodził :)
zwróć uwagę, że dyskutuje z Tobą autor wątku 'Zboczenia AutoMapy'.
@dabek
zmień koniec trasy na 'ciut obok' np. Włodarzewską 58.
MZ MaDuch nie wybrał punktu docelowego przez wyszukanie adresu
tylko wskazał go na mapie w poblizu adresu który podał w poście.
-
Sorry, ale jak dla mnie jest to babol, nie w mapie, ale na pewno w algorytmie.
Ten sam lub podobny babol każe jak wyznaczysz trasę: Start > Otwock, ul. Reymonta (dowolny punkt, tam to złapałem); koniec > Łódź, ul Strykowska np w pobliżu skrzyżowania z Brzezińską jechac z Otwocka do Warszawy, po to zeby (owszem wygodnie) jechać dalej trasą katowicką, zamiast pojechac przez Górę Kalwarię, Grójec.
Jak sprawdzisz starą AM to tam takich problemów ani w Warszawie, ani tego nie ma/nie było. Więc co?? Idzie gorsze?? Bo lepsze to na pewno to nie jest!
I znów BTW na tym INNYM oprogramowaniu błędy są dokładnie takie same :surprised:
-
A czy to przypadkiem lekko nie sugeruje, że Ałtomałpa wymieniła sie bazami z TeleAtlasem? PL za resztę EU?
-
Sorry, ale jak dla mnie jest to babol, nie w mapie, ale na pewno w algorytmie.
Navigo P+ wyznacza trasy tak jak AM*
Destinator PN i iGo trasę 2 wyznaczają identycznie jak AM*
a przy trasie 1 różnica polega na tym, że DPN każe zawrócić na skrzyżowaniu z Alejami
(nie wiem czy tak można/się da , przypuszczam że DPN ma tu błąd na mapie)
a iGo (to wygląda najlepiej) prowadzi (podobno) tak:
w Aleje - Bitwy W. - Grójecką - Włodarzewską
Czyli ~wszystkie programy nawigacyjne mają babola, a Ty masz rację? :mysli:
*występują minimalne różnice w punkcie zwrotnym algorytmu,
(jeden program zmienia trasę z 'dobrej' na 'złą' gdy cel jest przy Włodarzewskiej 59 inny przy 53 albo 47)
Edit:
dostałem właśnie cynk, że TT6 zachowuje się tak samo jak iGO,
więc ciężko będzie Ci znaleźć program, który poprowadzi dokładnie tak jak Ty byś tego chciał. Same babole :P
-
No cóż, wychodzę na Don Kichota z Włodarzewskiej.
Moim zdaniem jest to błąd w kategoryzacji ulic, nie uwzględniający istnienia Alej Jerozolimskich na odcinku od Pl. Zawiszy na południe jako trasy bardzo szybkiej, przelotowej. Bo jak na ul. Towarowej przed Pl. Zawiszy wprowadzi się punkt startu z końcem na Włodarzewskiej to pomimo, że z tego miejsca (co potwierdzą wszyscy warszawiacy) dużo szybciej i wygodniej będzie dojechać właśnie Al. Jerozolimskimi to i tak AM będzie pchała w Grójecką, doprowadzając to do absurdu (każe skręcać w każdą możliwą uliczkę, żeby tylko postawić na swoim).
A co Marek sądzisz o trasie Otwock - Łódź??
A pośrednio jest to dowód na korzystanie przez wielu producentów map/programów z jakiegoś wspólnego źródła. Bo gdyby ktokolwiek, a AM, Navigo i AP mają tu największe możliwości, zadał sobie trud robienia programu w oparciu o realia to przynajmniej jeden z tych programów od conajmniej 2 lat pokazywałby Al. Jerozolimskie w odpowiedniej kategorii jako trasy dużo szybszej i bezpieczniejszej niż Grójecka.
-
Mapy w maja np inny błąd: chodzi o ulicę altanową w Bygdoszczy, która jest przecięta...... :-(
Pozdr