PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: noise w Październik 13, 2010, 18:55:30
-
Powiem Wam ze troche sie pogubilem. Od jakiegos czasu AM 6.5 ale tez 6.6 dziwnie wyzanaczala mi trasy. Np. Konin -> Poznan przez Srode Wielkopolska. Zdeka przeginka.
Co ciekawe zaraz po instalacji AM dziala dobrze. Ale po synchronizacji z Miplo robily sie rozne dziwaczne trasy.
Zadzwonilem do supportu powiedzieli zeby wylaczyc wiekszosc kategorii w MiploTraffic i bedzie dobrze.
No i jest dobrze poza tym ze chcialbym korzystac z tych funkcji.
Moje pytania sa takie:
Czy miplo jest konieczne czy juz cala role przjmuje AM? Chodzi mi szczegolnie o suszarki i jakies inne wazne kategorie. Nie czuje roznicy pomiedzy AutoMapa Traffic i MiploTraffic oraz co ktora daje dobrego naszej AM?
-
wszystko masz tu:
http://www.miplo.pl/guide.php?a=d25 (http://www.miplo.pl/guide.php?a=d25)
starszyzna zaleca subskrybowanie kategorii:
Nieistniejąca droga
Zakaz ruchu
Bezdroża
Droga zablokowana - Klęska żywiołowa
Zablokowany odcinek
Antyblokada
resztę sobie odpuść B)
-
dzieki za typy do synchro.
Nadal nie czuje co gdzie jest i co daje co ;) Jakby nie moglo byc w 1 produkcie
-
Kiedyś napisałem coś takiego, tłumacząc AM Traffic i Miplo Traffic:
AutoMapa Traffic to:
1. SmartRoutes
2. SmartRoutes + LiveDrive
3. Zdarzenia drogowe (dostępne tylko w LiveDrive i w wersji AM 6.6.1 Beta 2) - dostarczające informacje o robotach drogowych, zamkniętych odcinkach oraz wypadkach (?) = wyświetlanych w efektowny sposób, za pomocą dużej ikony z możliwością wyświetlenia dodatkowych informacji (zasada działania bliska punktów POI pobieranych z Miplo, nawet pokusiłbym się twierdzenia, że to taki internetowy TMC).
Miplo Traffic to osobna usługa dostarczająca:
1. Blokady
2. Antyblokady
AutoMapa Traffic także dostarcza blokady, ale czasowe, jeśli chodzi o stałe, jest ich jak na lekarstwo. Odpowiednie, rozsądne i prawidłowe skonfigurowanie AM`Traffic + Miplo Traffic daje wymierne korzyści.
AM 6.6 nic nie zmiana pod względem AM`Traffic (tym bardziej Miplo Traffic). Dodana została wyłącznie funkcja pozwalająca w trybie 2D przeglądać mapę z naniesionymi średnimi prędkościami przejazdu (zarówno SmartRoutes jak i Live Drive po zsynchronizowaniu tego ostatniego). Podobną funkcję dostarcza serwis Targeo.pl (omijamykorki.pl).
-
A najnowsze dane o radarch skad sie pobra? Czy to sie automatycznie pobiera? Bo to mi jest najbardziej ;) potrzebne
-
Pobierasz za pomocą miplosync. Ustawiasz ostrzeganie w AM i heja.
-
A najnowsze dane o radarch skad sie pobra? Czy to sie automatycznie pobiera? Bo to mi jest najbardziej ;) potrzebne
Nie przesadzajmy z tą potrzebnością, jeśli chodzi o stacjonarne, to na Miplo w całym kraju
są obecnie tylko 3 fotoradary, które jeszcze nie są wbudowane w aktkualną mapę.
(+2 szt. jeszcze niezweryfikowane)
-
Chyba nie zrozumiales tego co napisalem. chodzi mi ze informacja o radarach jest mi potrzebne - to fakt.
Fajnie ze w AM jest juz prawie wszystko ale chcialbym miec tez te normalne bo stacjonarne zazyczaj sa oznaczone na drodze.
-
"Te normalne" też są w 99% wbudowane, na ponad 10 tysięcy miejsc gdzie mogą suszyć/nagrywać/kontrolować
w AM brak tylko około setki nowych miejsc gdzie ich ostatnio (od 10 września) widziano.
Skąd i jak pobrać te najświeższe już Ci odpowiedziano. Będzie się pobierało automatycznie
ale tylko jeśli sobie tak wcześniej skonfigurujesz.
-
wielkie dzieki za pomoc. Juz teraz wiem wszystko!
-
swoją drogą nie rozumiem po co w miejscu robót drogowych - bez zablokowanego odcinka, AM Traffic ustawia blokady - komu to się przydaje?
Kiedyś przypadkowo zaznaczyłem w AM Traffic zaznaczyłem wszystkie kategorie i pojechałem w trasę
byłem bliski wywalenie urządzenia za okno
dla zachowania mojego zdrowia psychicznego moja żona schowała AM a ja dojechałem na starej poczciwej mapie :)
-
Piszesz o Zdarzeniach Drogowych czy o MiploTraffic?
-
o MiploTraffic
ustawiłem poprawnie Miplo Traffic - czyli wyłaczyłem większość kategorii i wszystko wróciło do normy
ze ZD na razie nie miałem problemów
-
Teraz już wiesz, żeby się nie bawić MiploTraffic :mrgreen:
-
tak wiem :grin:
tylko nie rozumiem sensu dużej części kategorii w Trafficu
bo po co komu blokować wszystkie drogi gdzie są prowadzone roboty - nawet jak te drogi są przejezdne
-
Może ktoś nie lubi stać w wahadłach - indywidualna sprawa.
Poza tym niektóre niby przejezdne roboty drogowe naprawdę lepiej ominąć. Np. to (http://www.miplo.pl/point.php?p=2cEApu17) w Kielcach.
Poza tym są ograniczenia ciężaru, wysokości - dla ciężarówek mogą być przydatne.
-
Zastanawiam się nad instalacją 6.6.1 (mam 6.6). Śledziłem z grubsza wątek o 6.6.1 i widziałem narzekania na Zdarzenia Drogowe (wcześniej narzekaliśmy, że tylko ikonki, bez związku z routingiem :) ).
Czy ZD (jak rozumiem, jest to część LD) dublują się z MT - potencjalnie chyba tak? Czy ten konflikt może mieć zły wpływ na funkcjonalność?
I czy można używać LD (korki, zwolnienia ruchu itp.) a wyłączyć ZD? - mam tu na myśli nieuwzględnianie ZD w routingu - samo wyświetlanie ikonek a la 6.6 to sprawa mniej istotna.
-
... I czy można używać LD (korki, zwolnienia ruchu itp.) a wyłączyć ZD? - mam tu na myśli nieuwzględnianie ZD w routingu - samo wyświetlanie ikonek a la 6.6 to sprawa mniej istotna.
Chyba nie da rady.
Może usunąć plik events.a i utworzyć nowy, nadać mi atrybut "tylko do odczytu" to go AM nie nadpisze? :mysli:
-
... I czy można używać LD (korki, zwolnienia ruchu itp.) a wyłączyć ZD? - mam tu na myśli nieuwzględnianie ZD w routingu - samo wyświetlanie ikonek a la 6.6 to sprawa mniej istotna.
Chyba nie da rady.
Może usunąć plik events.a i utworzyć nowy, nadać mi atrybut "tylko do odczytu" to go AM nie nadpisze? :mysli:
Kolego msz1959. Usunięcie pliku events nic ci nie da jeżeli używasz live drive. Zdarzenia pobiorą ci sie ponownie w momencie pobierania innych danych LD. Różnica będzie tylko taka, że po wyłączeniu AM zdarzenia pobrane znikną, aż do kolejnej aktualizacji LD. Pobrane w ten sposób "tymczasowo" zdarzenia niestety mieszają w routingu, bo taki jest ich cel - uszczęśliwić cię użytkowniku na siłę :-| :( Tylko wyłączenie LD na stałe definitywnie rozłączy cię z tą usługą pt "zdarzenia"
-
To chyba wstrzymam się na razie z 6.6.1. Czasami się dziwię twórcom AM - w programie jest milion opcji, większość praktycznie nieużywanych. Ale kiedy wprowadzają nową funkcjonalność (tu np. ZD i ich uwzględnianie w routingu), która - wiadomo - może na początku działac lepiej lub gorzej - nie ma możliwości jej wyłączenia. Tym bardziej przecież, że akurat ta funkcjonalność częściowo dubluje MT - usługę ściśle powiązaną z AM.
-
To chyba wstrzymam się na razie z 6.6.1.
Tylko z powodu tych zdarzeń? Kosztem bardziej aktualnej mapy i stabilniej pracującego programu?
Do tej pory opisano tu bodajże 2 lub 3 miejsca gdzie powodowały one
niepotrzebne objazdy bo zablokowane odcinki były w rzeczywistości przejezdne,
a takich zablokowanych przez Zdarzenia miejsc w skali kraju jest kilkadziesiąt.
nawej jeśli 1 blokada na 10 jest nieaktualna, czy to powód do rezygnacji z pozostałych 9?
Masz chyba świadomość że 100% wiarygodności tych danych jest nierealne do osiągnięcia?
A z drugiej strony, wiesz przecież o tym, że MiploTraffic jest zawsze prowadzony
w odniesieniu najnowszej mapy. Z tego powodu korzystając ze starszej mapy
będziesz np. miał zablokowane kilka łącznic węzła Sośnica. Bo w aktualnej mapie są one
już przejedne a na mapie z AM6.6.0 były zablokowane fabrycznie i na Miplo było blisko 10 antyblokad,
których już tam nie ma, więc Miplotraffic nie odblokuje Ci tego węzła.
Takich przykładów zapewne znalazłoby się więcej.
-
To chyba wstrzymam się na razie z 6.6.1. Czasami się dziwię twórcom AM - w programie jest milion opcji, większość praktycznie nieużywanych. Ale kiedy wprowadzają nową funkcjonalność (tu np. ZD i ich uwzględnianie w routingu), która - wiadomo - może na początku działac lepiej lub gorzej - nie ma możliwości jej wyłączenia. Tym bardziej przecież, że akurat ta funkcjonalność częściowo dubluje MT - usługę ściśle powiązaną z AM.
Wiesz ja na Twoim miejscu bym zainstalował, chociażby dla nowszych map. Masz rację rozdzielenie w programie zdarzeń od miplo traffic to bardzo dziwne posunięcie, zwłąszcza, że gdyby zdarzenia były w MT, to wtedy zwyczajnie można byłoby zrezygnować z tej usługi odhaczając ją w miplo i tyle i dalej korzystać z Live Drive. Jeżeli nie korzystasz z LD, to zdarzenia ci nie groźne :ok: i wtedy spokojnie instaluj. Natomiast jeżeli na swojej wersji wykorzystujesz regularnie LD, to fakt lepiej pozostań na starszej wersji AM licząc , że w kolejnej wersji twórcy AM włączą zdarzenia do usługi MT. My to już dziś wiemy, że to konieczne, a oni do tego jeszcze troszkę muszą dojrzeć. Jestem przekonany, że ta poprawka zostanie wprowadzona, bo w takiej postaci to się nie nadaje do używania. Żeby chociaż te zdarzenia naprawdę aktualne były, to byłoby nieźle, a sam już niestety złapałem nieaktualne babole, więc szybko się tego pozbyłem. Ale pozbywając się tego musiałem automatycznie zrezygnować z funkcji LD, z której sporadycznie korzystałem, ale tylko w mieście.
-
Nie przesadzajmy z tą potrzebnością, jeśli chodzi o stacjonarne, to na Miplo w całym kraju
są obecnie tylko 3 fotoradary, które jeszcze nie są wbudowane w aktkualną mapę.
(+2 szt. jeszcze niezweryfikowane)
Tak tylko informacyjnie to na odcinku Konin Wisła znalazlem minumum 2 fotoradary stacjonarne o ktorych nie miala pojecia automapa najnowsza. Czyli troche nie bardzo to zgodne z tym co napisales - szczegolnie ze one juz byly pokryte rdza wiec nie byly to nowe fotoradary.
-
Po pierwsze wskaż te miejsca, żeby można było sprawdzić, czy jest jak piszesz, czy może tylko Ci się wydawało.
Po drugie pisałem w kontekście radary AM vs radary Miplo, a nie radary AM vs radary na drogach
więc ma się to nijak do Twojego zarzutu.
-
Dziękuję obu Markom za wyczerpujące i merytoryczne wskazówki. Wciąż się waham przed instalacją 6.6.1 bo z jednej strony nowe mapy kuszą, z drugiej właśnie ja jestem głównie użytkownikiem LD w mieście i, przy wszystkich zastrzeżeniach, dość sobie to w Warszawie chwalę. No ale pewnie dam jej szansę :)
BTW, czy mająć 6.6.0 można by z 6.6.1 zainstalować TYLKO mapy?