PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jachraniak w Październik 08, 2011, 17:01:48
-
Test był robiony oczywiście w Warszawie.
Jeden przejazd :) Wspólny start i meta, przebieg tras zgodnie z informacjami o ruchu...
uczestnicy:
Automapa LD
TomTom HD
Navigon TL
Jeśli ktoś może wrzucić skany... Wysiadł mi kombajn :)
-
Najnowszy Auto Świat? Jutro do sklepu, ale czekam na skany :)
-
Proszę, nie wiem jak będzie czytelne (przerobione z pdf).
-
Skany są bardzo czytelne :mrgreen:
-
Jednorazowy test nie daje żadnych przesłanek do uogólnień. Innego dnia, o innej godzinie mogło być odwrotnie. A już zupełnie inaczej byłoby poza Warszawą.
Mi to wygląda na tekst sponsorowany. Może nieoficjalnie, ale zawsze.
-
Zobaczymy porównanie AM z NE... Ale fakt, mogli się pokusić o chociaż 3-5 tras.
Co do zarzutu sponsorowania to nie mogę skomentować, gdyż jest cisza wyborcza ale kolega wykazuje charakterystyczną podejrzliwość :mrgreen:
-
Czy przy przeliczaniu trasy co 5 minut jak pisze autor artykułu w najnowszej wersji 6.9 już nie znikają wam wskazówki ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Podobno producent obiecał to już wyeliminować w tej obecnej wersji, tak twierdzi autoświat (test był robiony na poprzedniej wersji AM) :P :] :E
-
Szkoda właśnie, że nie mieli AM6.9 bo różnica byłaby jeszcze większa :ok:
-
Piszą o ponad 10 krotnym przeliczeniu trasy co 5 min a calkowity czas dojazdu z AM to 31 min.
Lipa i ściema z PR jedynej słusznej firmy w tle.
-
Szkoda właśnie, że nie mieli AM6.9 bo różnica byłaby jeszcze większa :ok:
byc może, ale ja prawie poważnie pytałem, czy przy przeliczaniu trasy co kilka minut (przy LD) już nie znikają wskazówki ? Sorki za ten sarkazm co do słowa wskazówki, ale użycie tego słowa mi sie tu bardzo spodobało :ok:
-
Piszą o ponad 10 krotnym przeliczeniu trasy co 5 min a calkowity czas dojazdu z AM to 31 min.
Lipa i ściema z PR jedynej słusznej firmy w tle.
Popatrz na cenę AM (w niebieskim prostokącie) dyletanci pisali i tyle, gdyby nas wzięli do testu to by zajął ze 3 numery AŚ :mrgreen:
-
Piszą o ponad 10 krotnym przeliczeniu trasy co 5 min a calkowity czas dojazdu z AM to 31 min.
Lipa i ściema z PR jedynej słusznej firmy w tle.
Navi została w garażu, ale wydaje mi się, że już od AM 6.8 przelicza co 2 min i nie da się tego "ustawiać".
-
Mam Navigona na iP i wiem, bo to chyba jest nawet oficjalnie powiedziane, że Traffic w Polsce jest tam raczej eksperymentalny, info dotyczy chyba glownie nieprzejezdnych odcinkow. We Francji za to działał bardzo dobrze (a AM EU nawet nie próbuje traffiku poza PL)
Poza tym, jak ktoś już słusznie zauważył, co to za porównanie na jednym przejeździe! Chyba rzeczywiście to "zaprzyjaźnione media".
-
Mi to wygląda na tekst sponsorowany. Może nieoficjalnie, ale zawsze.
też mi się tak wydaje :wink:
Co do zarzutu sponsorowania to nie mogę skomentować, gdyż jest cisza wyborcza ale kolega wykazuje charakterystyczną podejrzliwość :mrgreen:
niedawno widziałem w AS test opon zimowych
wygrały continentale.. ale co ciekawe
z błotem zostały zmieszane opony, które rok temu były wychwalane :mysli:
więc takie testy pozostawiają sporo do życzenia
-
z błotem zostały zmieszane opony, które rok temu były wychwalane :mysli:
Może to były opony błotno-śniegowe :E
-
Jednorazowy test nie daje żadnych przesłanek do uogólnień. Innego dnia, o innej godzinie mogło być odwrotnie. A już zupełnie inaczej byłoby poza Warszawą.
Mi to wygląda na tekst sponsorowany. Może nieoficjalnie, ale zawsze.
Śmierdzi sponsoringiem na odległość! Jaka ta AM cudowna :mrgreen:
Szkoda tylko że jak jeździłem z LD to ANI RAZU mnie porządnie nie ostrzegł. I żeby nie było. TT tez działa różnie. Ale osobiście kilkanaście razy uratował mi dupę przed korkiem. Wiem bo mam też cb ;) W porównaniu z lipcem 2011 zauważyłem obecnie sporą poprawę. I będzie pewnie jeszcze lepiej. Najlepiej jednak żeby w Polsce był jeden ujednolicony system. Jakby wszyscy połączyli siły może byłoby dobrze i bez takich durnowatych artykułów.
-
Śmierdzi sponsoringiem na odległość! Jaka ta AM cudowna :mrgreen:
Zamiast opowiadać jak wam śmierdzi, umówilibyście się i zrobili własne testy.
Klienckie, nie redakcyjne czy sponsorowane przez któregoś z producentów.
Do Warszawy nie pojadę, ale na Śląsk się piszę, w ciemno.
-
To ja po Lublinie :ok: :D :banan:
A remontów Ci u nas dostatek :mrgreen:
Oczywiście programy na ustawieniach fabrycznych - żadnego tuningu i wspomagania CB :P
-
Oczywiście programy na ustawieniach fabrycznych - żadnego tuningu i wspomagania CB :P
no i niech deszcze jeszcze wtedy pada...
to bez kanapek i termosu z herbatą (zbiornik paliwa zalany na maxa) nawet nie próbuj :E
-
Śmierdzi sponsoringiem na odległość! Jaka ta AM cudowna :mrgreen:
Zamiast opowiadać jak wam śmierdzi, umówilibyście się i zrobili własne testy.
Klienckie, nie redakcyjne czy sponsorowane przez któregoś z producentów.
Do Warszawy nie pojadę, ale na Śląsk się piszę, w ciemno.
NM- nie jest to zły pomysł :ok:
Pomyślimy. Śląsk jak najbardziej ok. Potrzeba tylko czasu wolnego. Odezwę się.
-
zbiornik paliwa zalany na maxa
58 litrów NoPb + 42 litry LPG czynią mój pojazd dalekosiężnym (jakieś 1300-1400 km poza miastem) ;)
Także się nie boję :ok:
-
Zamiast opowiadać jak wam śmierdzi, umówilibyście się i zrobili własne testy.
Klienckie, nie redakcyjne czy sponsorowane przez któregoś z producentów.
Do Warszawy nie pojadę, ale na Śląsk się piszę, w ciemno.
Jako (praktycznie stały) użytkownik wszystkich trzech nawigacji na terenie PL mogę bez robienia proponowanych testów potwierdzić całkowitą kompromitację magazynu Auto Świat w moich oczach. A określenie ze coś tu śmierdzi to zdecydowanie za mało powiedziane.
Moja ocena (najnowszych wersji programu): TomTom 5 , Navigon 4- , AutoMapa 3=
-
Jeździsz z trzema, na raz włączonymi urządzeniami? :O :mrgreen: :ok:
-
gdyby ktoś się pisał na testy w Łodzi to zapraszam, umówimy się na wsólnym starcie, wymyślimy kilka tras i w drogę.
-
Jeśli jest ktoś chętny do przeprowadzenia testu w Warszawie to jestem :)
-
Jeździsz z trzema, na raz włączonymi urządzeniami? :O :mrgreen: :ok:
Aż tak to nie, ale w służbowym mam Navigona, w prywatnym AM, a w żony TT. Jeżdżę wszystkimi trzema w trasy i po mieście - można rzec że prawie po równo. Czasami powtarzam te same trasy (w sensie punkt startowy i punk końcowy) rożnymi samochodami, dlatego myślę że cos nieco wiem na temat porównania tych trzech nawigacji. :ok:
A z trzema nawigacjami tez kiedyś jeździłem, na tym forum są gdzieś pewnie jeszcze zdjęcia z tamtych wojaży. :E
-
Jeśli jest ktoś chętny do przeprowadzenia testu w Warszawie to jestem :)
Czemu nie? :) Mogę jechać na Navigonie. Czekamy na ochotnika z TT albo NE. Na iP mam też yanosika, który od niedawna chwali się routingiem i omijaniem korków. Ale jeszcze nie próbowałem.
-
To ja po Lublinie :ok: :D :banan:
To jest nas dwóch!
-
(...)
Moja ocena (najnowszych wersji programu): TomTom 5 , Navigon 4- , AutoMapa 3=
Skoro moja AM skutecznie omija korki a Twoja jest podobna do mojej i wystawiasz 3= to TomTom który ma ocenę 5 chyba otwiera przed Tobą gwiezdne wrota do innego wymiaru :mrgreen:
Nie twierdzę że LD AM to mistrzostwo świata, na z moich obserwacji wynika, że radzi sobie bardzo ładnie :ok:
-
No ale ja oceniam całościowo a nie tylko pod względem omijania korków (w tym również stabilność, ergonomię, łatwość obsługi i inne moje subiektywne odczucia). Staram się też oceniać z punktu widzenia zwykłego użytkownika którego wiedza i umiejętności są znacznie poniżej tutejszych forumowych wyjadaczy. Często jadę z pasażerem (żona, szwagier, kolega z pracy) i wtedy ich proszę o wytyczanie trasy lub szukanie celu przyglądając się tylko na to z boku. To bardzo ciekawa obserwacja, która również w znacznym stopniu rzutuje na moją ocenę.
-
Potwierdzam
Niedawno sam jechałem z 2 urządzeniami na szybie (AM i TOMTOM).
Różnica w szybkości pracy, płynności grafiki, intuicyjności obsługi zdecydowanie po stronie TT.
O mapach ciężko coś powiedzieć, bo obie nawigacje bez problemu namierzyły adresy.
-
Ostatnio, jadąc nowiutka Insygnią i korzystając z wbudowanej nawigacji firmowej miałem okazję skorzystać z funkcji pokazującej najbliższe stacje benzynowe leżące na mojej trasie. Odpowiednia pulsująca ikonka (dystrybutora) samoczynnie pojawiała się ekranie w tym samym momencie gdy zapaliła się kontrola rezerwy. Jedno kliknięcie i widzę listę stacji z odległościami do tych stacji do których mam szansę dojechać. Drugie kliknięcie na wybraną stację (wybrałem Bliska) spowodował automatycznie dodanie punktu pośredniego do bieżącej trasy. I już - czysta przyjemność.
Robiąc się na starość wygodny bardziej cieszy mnie taki drobiazg niż super "fjuczer" omijania korków w wydaniu AM.
-
Ostatnio, jadąc nowiutka Insygnią i korzystając z wbudowanej nawigacji firmowej miałem okazję skorzystać z funkcji pokazującej najbliższe stacje benzynowe leżące na mojej trasie. Odpowiednia pulsująca ikonka (dystrybutora) samoczynnie pojawiała się ekranie w tym samym momencie gdy zapaliła się kontrola rezerwy. Jedno kliknięcie i widzę listę stacji z odległościami do tych stacji do których mam szansę dojechać. Drugie kliknięcie na wybraną stację (wybrałem Bliska) spowodował automatycznie dodanie punktu pośredniego do bieżącej trasy. I już - czysta przyjemność.
Robiąc się na starość wygodny bardziej cieszy mnie taki drobiazg niż super "fjuczer" omijania korków w wydaniu AM.
Znalazles jeden pozytyw (bajer) w nawigacji by Opel/Navteq - fajnie - tylko, ze dla mnie calosciowo to najgorszy produkt z jakim mialem do czynienia jezeli chodzi o nawigacje - mozna wytknac mase innych grubych bledow. AM bije na glowe ten produkt!
No i oczywiscie nie ma tam funkcji a la LD z AM.
-
... umówilibyście się i zrobili własne testy.
Klienckie, nie redakcyjne czy sponsorowane przez któregoś z producentów.
Do Warszawy nie pojadę, ale na Śląsk się piszę, w ciemno.
NM- nie jest to zły pomysł :ok:
Pomyślimy. Śląsk jak najbardziej ok. ...
Jeśli jest ktoś chętny do przeprowadzenia testu w Warszawie to jestem :)
Czemu nie? :) Mogę jechać na Navigonie.
To ja po Lublinie :ok: :D :banan:
To jest nas dwóch!
gdyby ktoś się pisał na testy w Łodzi to zapraszam, umówimy się na wsólnym starcie, wymyślimy kilka tras i w drogę.
Fanów NE też by się paru znalazło, już jakiś czas temu proponowali taki 'pojedynek'
No to do roboty! :ok:
Lista chętnych otwarta, każdy pojedzie z tym co zna i lubi, żeby nie było zastrzeżeń
że ktoś się specjalnie podłożył, jeszcze parę osób i takie testy w kilku miastach dałoby się zorganizować.
Zasady ogóle ustalilibyśmy tu na forum, szczegóły w grupach dla poszczególnych miast.
No to kto jeszcze chętny poświęcić własny czas i paliwo? B)
Może rozwiesimy 'ogłoszenia' w innych działach i na pl.rec.gps?
-
............... Staram się też oceniać z punktu widzenia zwykłego użytkownika którego wiedza i umiejętności są znacznie poniżej tutejszych forumowych wyjadaczy. Często jadę z pasażerem (żona, szwagier, kolega z pracy) i wtedy ich proszę o wytyczanie trasy lub szukanie celu przyglądając się tylko na to z boku. ...............
To oczywiście jest duuuuży plus jeśli bierzesz jakieś urządzenie do ręki i od razu wiesz co i jak ale robienie minusa z sytuacji odwrotnej to trochę nie "teges" :ohreally: Jest wiele urządzeń których trzeba się nauczyć przed użyciem co nie oznacza że są do d... . Ja wiem że ludzie wyznają zasadę : "jak zawiodą wszystkie sposoby przeczytaj instrukcję " ale niestety tak się nie da .
Nawigacja to nie jest jednorazówka tylko urządzenie które kupujemy na dłużej i można poświecić parę chwil na zapoznanie się z obsługą . Ja na przykład potrafię ustawić cel podroży na AM w czasie zmiany świateł na skrzyżowaniu a gdy wziąłem do ręki TT to ta sama czynność zajęła mi dwie minuty ,nie mówiąc o tym co się działo gdy chciałem sprawdzić jaki to typ trasy (szybka? /krótka?) Po paru razach już wiedziałem co i jak i sobie radzę dalej jednak wolę AM bo jestem przyzwyczajony ale kto wie co bym wolał gdybym zaczynał od Tomka
-
RUKAT, to trochę jak z Windows i Linux
Każdy wie, że Linux jest bardziej stabilny ale nie jest przyjazny dla normalnego użytkownika jak Windows
No i ile jest Windows'ów a ile Linuxów ?
-
Znalazles jeden pozytyw (bajer) w nawigacji by Opel/Navteq - fajnie - tylko, ze dla mnie calosciowo to najgorszy produkt z jakim mialem do czynienia jezeli chodzi o nawigacje - mozna wytknac mase innych grubych bledow. AM bije na glowe ten produkt!
No i oczywiscie nie ma tam funkcji a la LD z AM.
I tu się zdziwisz, bo na zamówienie jest taka wersja nawigacji jak tu:
http://telematicsnews.info/2010/08/24/opels-vivaro-renault-trafic-gets-tomtom-navigation/ (http://telematicsnews.info/2010/08/24/opels-vivaro-renault-trafic-gets-tomtom-navigation/)
Połączone: Październik 11, 2011, 21:34:39
Aha, dla tych co uważają że Navigon to jakaś druga czy trzecia liga podlecem poczytać jakie ma funkcje i jak działają nie zaburzając przy tym prostoty obsługi:
http://www.navigon.com/portal/pl/produkte/navigationssysteme/navigon_70_premium_live.html?tab=functions (http://www.navigon.com/portal/pl/produkte/navigationssysteme/navigon_70_premium_live.html?tab=functions)
-
@emisiu, proponujesz mi do insigni tego "klamota" - brzydactwo z Vivaro!
Na zamowienie to ja mam AM z HTC HD2 ;-)
Z nawigacja Opla Insignia/Navteq mam do czynienia od ponad 2 lat i uwierz mi takiego knota dawno nie widzialem.
Poza tym ja tu sie odnioslem do firmowej nawigacji Opla (Navteq), ktora jest okrojona/wybrakowana przez co beznadziejna i zupelnie inna od tych firmowych "nieokrojonych".
-
teraz te nowe systemy/mapy z 2011 roku są już całkiem przyjemne
fakt, nie mają sporej ilości bajerów ale spełniają swoje zadanie
porażką to była nawigacja dawana do Vectra C
-
@emisiu, proponujesz mi do insigni tego "klamota" - brzydactwo z Vivaro!
Nie to stare zdjęcie jest (podałem to jako przykład), teraz proponowany jest mniej więcej odpowiednik TT825Live.
Połączone: Październik 12, 2011, 00:01:11
Z nawigacja Opla Insignia/Navteq mam do czynienia od ponad 2 lat i uwierz mi takiego knota dawno nie widzialem.
Wierzę Ci bo znam i tą wersję o której piszesz, ale wiec że np. we Francji możesz już zamówić 4 różne wersje nawigacji (każda innego producenta).
-
Dziś tylko TomTom zadziałał - duży plus dla tego systemu.
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/poznan/zablokowana-droga-krajowa-nr-25-w-okolicy-nowych-s,1,4900605,region-wiadomosc.html (http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/poznan/zablokowana-droga-krajowa-nr-25-w-okolicy-nowych-s,1,4900605,region-wiadomosc.html)
Na Targeo nic - po żrodłach widać, że korek jest (są tylko prognozy):
http://mapa.targeo.pl/bie%C5%BC%C4%85ca%20sytuacja%20na%20drogach%20-%20korki%20Nowe%20Skalmierzyce,24,17.98931,51.70756?traffic (http://mapa.targeo.pl/bie%C5%BC%C4%85ca%20sytuacja%20na%20drogach%20-%20korki%20Nowe%20Skalmierzyce,24,17.98931,51.70756?traffic)
Na NE nic.
Na TomTom krek jest.
-
Dane o korkach to jedno, do wyznaczenia szybkiej trasy potrzebna jest jeszcze aktualna mapa. Ciekawe co by było gdyby przeprowadzili test we Wrocławiu, na przykład trasa z Długołęki do Tyńca Małego skoro na AM dalej nie ma całej Autostradowej Obwodnicy :E
Rozstrzyganie na podstawie jednorazowej próby to albo całkowity brak profesjonalizmu i podstawowej wiedzy, albo powinni podać info typu "artykuł zawiera lokowanie produktu" :E
-
Ciekawe co by było gdyby przeprowadzili test we Wrocławiu, na przykład trasa z Długołęki do Tyńca Małego skoro na AM dalej nie ma całej Autostradowej Obwodnicy :E
Masz najwyraźniej nieświeże informacje B)
-
AOW jest od poprzedniego wydania map czyli 1109. Widocznie kolega śmiga na mapie 1106 lub starszej z przekonaniem, że ma bieżącą :mrgreen:
-
Ciekawe co by było gdyby przeprowadzili test we Wrocławiu, na przykład trasa z Długołęki do Tyńca Małego skoro na AM dalej nie ma całej Autostradowej Obwodnicy :E
No Teleatlas, niezłą plamę dałeś. :E
-
A czego się można spodziewać po teleatlasie? :grin:
-
Zobacz tu: http://pdaclub.pl/forum/tomtom/mapy-8-75-bledy-i-braki/ (http://pdaclub.pl/forum/tomtom/mapy-8-75-bledy-i-braki/)
-
Jeśli jest ktoś chętny do przeprowadzenia testu w Warszawie to jestem :)
Ja się piszę. Mam na stanie NE i AM :)
-
AOW jest od poprzedniego wydania map czyli 1109. Widocznie kolega śmiga na mapie 1106 lub starszej z przekonaniem, że ma bieżącą :mrgreen:
A to przepraszam - nie mam AM w ogóle, za to mam Drogowskaźnik w Plusie; byłem przekonany że aktualność dróg jest taka sama jak w AM. Wychodzi na to że mapa jest taka jak w Targeo, ale nie W AM. Czyli jednak AM podobnie jak TomTom ma w serwisie internetowym nie najświeższe mapy :-|
-
A to przepraszam - nie mam AM w ogóle, za to mam Drogowskaźnik w Plusie
Dlaczego więc porównywałeś mapy TT z AM. Pisałeś wcześniej coś na temat profesjonalizmu :O~
No Teleatlas, niezłą plamę dałeś. :E
:ok: I to jakiej wagi. :D
Od siebie dodam, że z głoszenia opinii, że TT ma lepsze mapy od AM (dot. obszaru PL), trzeba się spowiadać, bo to bardzo ciężki grzech :ok:
kol. Teleatlas
Zastanawia mnie, co w kontekście powyższego, sądzisz teraz o swoim wpisie:
.....to albo całkowity brak profesjonalizmu i podstawowej wiedzy, albo powinni podać info typu "artykuł zawiera lokowanie produktu" :E
szczególnie w kontekście braku profesjonalizmu i podstawowej wiedzy?
-
No już nie męczcie kolegi, przeprosił i temat wpadki uważam za zamknięty.
-
Nie zrozumieliście mojego postu. Stwierdziłem że porównywanie na podstawie 1 próby jest bez sensu - żeby to uzmysłowić podałem przykład co by było gdyby test odbył się we Wrocławiu przy braku fragmentu AOW w AM. Uświadomiliście mi że jestem w błędzie co do AOW i dzięki za to - natomiast nigdy nie stwierdziłem że mapy AM są gorsze czy lepsze, zresztą nie o to chodzi w tym wątku.
co do AutoŚwiata - nadal uważam że ten "test" to amatorszczyzna, i nie chodzi o to kto wygrał w porównaniu.
nocnyMarek - dzięki :)
Połączone: [time]Listopad 10, 2011, 11:52:06[/time]
kol. Teleatlas
Zastanawia mnie, co w kontekście powyższego, sądzisz teraz o swoim wpisie:
.....to albo całkowity brak profesjonalizmu i podstawowej wiedzy, albo powinni podać info typu "artykuł zawiera lokowanie produktu" :E
szczególnie w kontekście braku profesjonalizmu i podstawowej wiedzy?
Znaj proporcje Kolego, jest różnica między artykułem w opiniotwórczym piśmie motoryzacyjnym a subiektywną wypowiedzią forumowicza
-
Znaj proporcje Kolego, jest różnica między artykułem w opiniotwórczym piśmie motoryzacyjnym a subiektywną wypowiedzią forumowicza
Dla mnie proporcje są takie - wymagałeś od innych profesjonalizmu i podstawowej wiedzy, a sam wykazałeś się ich brakiem. Co zresztą nie tylko ja Ci wytknąłem. W świetle tego, co wcześniej napisałeś, nie miało to nic wspólnego z "subiektywną opinią forumowicza", pod co chciałeś się zgrabnie podczepić :wink:
Subiektywną opinią forumowicza, to możesz nazwać swoją uwagę, cyt:
"artykuł zawiera lokowanie produktu"
.. i z tą Twoją subiektywną opinią się zgadzam :ok:
Dodam ze swojej strony, że nie jestem "szalikowcem AM". Jednak nie mogę przejść obojętnie, wobec zarzutów czy porównań, które niewiele mają wspólnego z faktami.
Faktem jest, że Twój TT jeszcze nie tak dawno (6.75) nie wiedział, że istnieje coś takiego, jak obwodnica Piły. Odbierz to proszę jako formę żartu i gestu pojednania :wink:, a nie rzuconej rękawicy :proud:
Amen
-
6.75 to akurat mapa z początku 2007r.
I po co się tak napinać? :E
-
co do AutoŚwiata - nadal uważam że ten "test" to amatorszczyzna, i nie chodzi o to kto wygrał w porównaniu.
podobnie uważam.
Swoją drogą jestem ciekawy testu, oczywiście " bardziej rzetelniejszego" - po Europie w roamingu :E
-
Technologia LD działa tylko w Polsce.
-
Dane o korkach to jedno, do wyznaczenia szybkiej trasy potrzebna jest jeszcze aktualna mapa.
Kto jak kto ale akurat teleatlas nie słynie z aktualności map w Polsce. Sam napisałeś w innym wątku, że odcinek A2 do granicy, będzie w mapach TT/TA w wersji 8.85 czyli dopiero w lutym 2012...
Połączone: Listopad 13, 2011, 12:15:25
Technologia LD działa tylko w Polsce.
AM TMC też nie wspiera.
-
Umknęło mi jakoś...
za blogiem naviexperta
http://blognavi.pl/naviexpert-nawigacja-gsm-online/6-funckje-navi-expert/156-naviexpert-pokonal-automape-w-tescie-auto-swiat-poradnik (http://blognavi.pl/naviexpert-nawigacja-gsm-online/6-funckje-navi-expert/156-naviexpert-pokonal-automape-w-tescie-auto-swiat-poradnik)
NaviExpert pokonał AutoMapę w teście Poradnika Auto Świat
07 listopada 2011
[Test systemów nawigacji omijających korki]
Auto Świat Poradnik po raz kolejny przeprowadził test nawigacji posiadających funkcję aktywnego omijania koków, w którym NaviExpert zmierzył się z AutoMapą. Rywalizacja odbywała się w Warszawie na trasie spod biura redakcji na Mokotowie w kierunku Pragi-Północ, która z kilku powodów była wielkim wyzwaniem dla nawigacji. Przejazd miał miejsce w godzinach szczytu (wyjazd o 17.20) na dzień po wprowadzeniu ogromnych zmian w organizacji ruchu związanych z zamknięciem jednego z głównych mostów na Wiśle (mostu Śląsko-Dabrowskiego) i wielu ulic w okolicy, co wiązało się z dużymi utrudnieniami i korkami. Walka była wyrównana, ale po drugiej stronie Wisły NaviExpert wyprzedził AutoMapę o 2 minuty!
NaviExpert kontra AutoMapa w zakorkowanej Warszawie
Recenzenci stwierdzili, że AutoMapa uruchamia się o wiele dłużej niż NaviExpert. Zarówno NaviExpert, jak i AutoMapa, uwzględniły nowe zmiany w organizacji ruchu, które zostały wprowadzone dzień wcześniej. Rywalizacja w omijaniu korków była wyrównana, obie nawigacje stale przeliczały trasę, szukając najkorzystniejszej drogi. Jednak w końcowym etapie „korkowego wyścigu”, po drugiej stronie Wisły, NaviExpert okazał się lepszy, wyprzedzając AutoMapę o 2 minuty. W najnowszym numerze Poradnika Auto Świata (11/2011) przeczytacie więcej o teście i ocenie obu nawigacji oraz prześledzicie przebieg rywalizacji. Serdecznie polecamy!
NaviExpert przyjazny w obsłudze
Oprócz samego działania funkcji omijania korków autorzy testu zwrócili uwagę na obsługę i szybkość działania nawigacji. NaviExpert został określony jako „przyjazny w obsłudze” ze względu na wybieranie głosowe oraz krótki czas przygotowania do pracy – wpisania adresu i „złapania” sygnału GPS (krótszy niż minuta na Motoroli Defy). Tymczasem w przypadku AutoMapy, aby działała funkcja omijania korków, konieczne jest połączenie urządzenia nawigacyjnego z telefonem z dostępem do Internetu i sporo cierpliwości. Przy połączeniu przez Bluetooth urządzenie wymaga bowiem każdorazowo ręcznego włączenia dostępu do Internetu przed uruchomieniem programu, co znacznie wydłuża czas, po którym AutoMapa jest gotowa do pracy.
Tym, którzy krytykowali Aqurat za "kupienie" testu i manipulowanie informacjami proponuję dokładne przeczytanie tego co powyżej :)
-
Można się posikać ze śmiechu patrząc jak obie firmy kopią się na wzajem niczym "premier league", zapominając że tak naprawdę grają w drugiej lidze.
:E
-
Nie wiem czy można te testy traktować jako kopanie się producentów...
Natomiast redakcja przeprowadzająca testy jest bardzo niekompetentna... Wyszło to w pierwszym teście gdzie AM pokonała Navigona i TomToma.
Przynajmniej były porównywane urządzenia z mniej więcej tej samej kategorii PNA/PND
Tym razem porównali PNA z telefonem, zupełnie bez sensu, jeśli chcieli porównać softy na telefon mogli porównywać NE (android) z iAM (iOS)
-
Dla potencjalnego nabywcy to dość istotny test moim zdaniem. Nie wiem czy NE działa za granicą. To, że AM poszła w autonomiczny system działajacy tylko w Polsce, uważam za duuuży błąd. pozdr
-
Z tego co wiem Navteq również dostarcza dane o utrudnieniach na drogach dla Europy "on line" dla swoich partnerów którym dostarcza mapy. Aquart nie wykupił dotychczas takiej usługi co nie oznacza że kiedyś tego nie zrobi.