Odległość do manewru

  • 16 Odpowiedzi
  • 6060 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odległość do manewru
« dnia: Kwiecień 11, 2008, 10:39:30 »
Jak jest liczona odległość do najbliższego manewru ? Czy wskazanie 0m powinno być pokazane przed samym skrzyżowaniem czy na środku skrzyżowania ?

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2008, 10:54:20 »
A jakie to ma znaczenie? AM to nie program do pomiarów geodezyjnych ...  :wink:
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2008, 10:58:39 »
A jakie to ma znaczenie? AM to nie program do pomiarów geodezyjnych ...  :wink:

Dla mnie ma. Problem polega na tym, że jak wjeżdżam na skrzyżowanie to pokazuje mi odległość około 15 m i trochę to jest kłopotliwe. Na razie kombinuje z odpowiednimi ustawieniami dotyczącymi kompensacji ustawienia GPS ale na razie nie udało mi się zlikwidować tego problemu. Mam Automapę 5.0.5.

*

Offline dth

  • 39
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650 1Gb AM 4.5.3
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2008, 11:05:09 »
Masz to samo co ja.
Po za złą odległością to jeszcze i prędkość nie ta a i wyznaczanie trasy [np. dom-praca] zupełnie inaczej sie ma do ver. 4.5..; wyslalem do suportu automapy juz pare meili z prosba o pomoca jak ten problem rozwiacac [bo juz rozne modyfikacje w ustawieniach gps robilem - ale bez rezultatu] a jak nie to wracam do 4.5 tam nie mialem zadnych klopotów.

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2008, 11:18:11 »
To prawda jaja z odległością do manewru to przypadłość AM 5.x , wcześniej nie zaobserwowałem tego problemu. U mnie na razie manewrowanie ustawieniami gps nic nie dają, bo też duże znaczenie ma w tej wersji programu prędkość z jaką sie poruszamy. Inne są wskazania jak wolno jedziemy a inne jak szybciej. Wydaje mi się, że do czasu wyeliminowania problemu przez programistów AM będzie trzeba z tym żyć. Dla mnie jest to spore utrudnienie jak mam sporo manewrów skrętu na krótkim odcinku drogi. Wtedy bardziej słucham Hołka co on mówi, ponieważ wydaje mi się, że to co on mówi jest dokładniejsze niż ta wyświetlana odległość do manewru. Pozdrawiam

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2008, 12:56:42 »
A jakie to ma znaczenie? AM to nie program do pomiarów geodezyjnych ...  :wink:

No czasami ma, zwłaszcza jak skrzyżowania są jedno obok drugiego. Ja pare razy skręciłem za późno  :mrgreen:
Trochę pomogło ustawienie opóźnienia GPS.
Nie wiem dlaczego w poprzedniej wersji AM nie musiałem nic w ustawieniach zmieniać i było w miarę dobrze.
NavRoad NR430 BT

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2008, 12:59:36 »
A jakie to ma znaczenie? AM to nie program do pomiarów geodezyjnych ...  :wink:

No czasami ma, zwłaszcza jak skrzyżowania są jedno obok drugiego. Ja pare razy skręciłem za późno  :mrgreen:
Trochę pomogło ustawienie opóźnienia GPS.
Nie wiem dlaczego w poprzedniej wersji AM nie musiałem nic w ustawieniach zmieniać i było w miarę dobrze.

MarcinM, proszę napisz jakie masz u siebie ustawienia GPS (częstotlwość odczytu porty, prędkość odczytu, kompensacje opóźnienia). Próbuje skonfigurować swojego NR430BT a z tego co widzę masz takie samo urządzenie.

*

Offline p360

  • ***
  • 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio p360 / 8gb / automapa 6.2
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2008, 13:23:23 »
mi też pokazuje zawsze 5-15m do manewru a nawet już "wskaźnik" skręca i babka mówi skręć w prawo, niestety przez takie coś w wawie przejchałem odpowiedni zjazd  :proud:
zawodowy kierowca...

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2008, 13:28:21 »

Com1 przypisany na stałe, prędkość odczytu 9600bps (tym się nie bawiłem jeszcze, wiem tylko, że więcej się nie da :mrgreen:), kompensacja 1,5 s. (w fazie testowania, ale wydaje mi się, że jest dobrze, a na pewno lepiej jak przy wyłączonej),  ignoruj odchylenia-małe, synchronizacja czasu i czytanie w osobnym wątku - wyłączone, częstotliwość odczytu - 0,5s. Synchronizacje czasu mam włączoną systemową, a nie w AM - mam wrażenie, że tak działa lepiej.
Jak kupiłem sprzęt w lipcu 2007 r., to nic nie trzeba było kompensować w ustawieniach GPS i działało dokładnie (AM 4.0), a potem im nowsza wersja, tym gorzej i większe opóżnienia. Podobnie z płynnością grafiki - działa coraz bardziej skokowo.
Żeby nie było, że narzekam, to najnowsza wersja podoba mi się najbardziej i do tego jest wygodna w obsłudze.

P.S. POI tylko wbudowane, więc to nie ma wpływu na wydajność systemu.
NavRoad NR430 BT

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2008, 13:36:20 »

Com1 przypisany na stałe, prędkość odczytu 9600bps (tym się nie bawiłem jeszcze, wiem tylko, że więcej się nie da :mrgreen:), kompensacja 1,5 s. (w fazie testowania, ale wydaje mi się, że jest dobrze, a na pewno lepiej jak przy wyłączonej),  ignoruj odchylenia-małe, synchronizacja czasu i czytanie w osobnym wątku - wyłączone, częstotliwość odczytu - 0,5s. Synchronizacje czasu mam włączoną systemową, a nie w AM - mam wrażenie, że tak działa lepiej.
Jak kupiłem sprzęt w lipcu 2007 r., to nic nie trzeba było kompensować w ustawieniach GPS i działało dokładnie (AM 4.0), a potem im nowsza wersja, tym gorzej i większe opóżnienia. Podobnie z płynnością grafiki - działa coraz bardziej skokowo.
Żeby nie było, że narzekam, to najnowsza wersja podoba mi się najbardziej i do tego jest wygodna w obsłudze.

P.S. POI tylko wbudowane, więc to nie ma wpływu na wydajność systemu.

Dzięki. zobaczę jak te ustawienia zadziałają na moim. Kiedt w Twoim przypadku pokazywana jest odległość 0m do manewru ? Przed skrzyżowaniem ?

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 11, 2008, 14:27:59 »

Com1 przypisany na stałe, prędkość odczytu 9600bps (tym się nie bawiłem jeszcze, wiem tylko, że więcej się nie da :mrgreen:), kompensacja 1,5 s. (w fazie testowania, ale wydaje mi się, że jest dobrze, a na pewno lepiej jak przy wyłączonej),  ignoruj odchylenia-małe, synchronizacja czasu i czytanie w osobnym wątku - wyłączone, częstotliwość odczytu - 0,5s. Synchronizacje czasu mam włączoną systemową, a nie w AM - mam wrażenie, że tak działa lepiej.
Jak kupiłem sprzęt w lipcu 2007 r., to nic nie trzeba było kompensować w ustawieniach GPS i działało dokładnie (AM 4.0), a potem im nowsza wersja, tym gorzej i większe opóżnienia. Podobnie z płynnością grafiki - działa coraz bardziej skokowo.
Żeby nie było, że narzekam, to najnowsza wersja podoba mi się najbardziej i do tego jest wygodna w obsłudze.

P.S. POI tylko wbudowane, więc to nie ma wpływu na wydajność systemu.

Dzięki. zobaczę jak te ustawienia zadziałają na moim. Kiedt w Twoim przypadku pokazywana jest odległość 0m do manewru ? Przed skrzyżowaniem ?

Bez kompensacji, to raczej za skrzyżowaniem  :mrgreen:
Ale jak już zatrzymam się na skrzyżowaniu i GPS doszusuje do mojej pozycji, to mam wrażenie, że jest to liczone do osi jezdni i tak to jest chyba założone. Dlatego nakładając opóźnienie GPS i dodając szerokość jezdni wychodzą takie przesunięcia 15 - 20 m. w zależności od prędkości jazdy. Na trasie, to żaden problem, bo skrzyżowań nie ma co paredziesiąt metrów, ale w mieście czasami mam wątpliwości w którą drogę skręcić, zwłaszcza jak na mapie naniesiona jest tylko jedna z nich.
Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić, bo to są tylko moje domysły.
NavRoad NR430 BT

Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2008, 17:58:20 »
Może mnie kto "oświeci" co to jest i czemu to służy:
A) GPS podłączony do portu (auto; 1-9)
B) Prędkość odczytu z portu (4800 bps - 115200bps)

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2008, 19:06:10 »
Przyjrzałem się dokładniej pokazywanym odległościom do manewru i wychodzi na to, że nawet jak jestem na środku skrzyżowania i stoję (trochę ryzykowałem  :grin:) to pokazuje, że jestem przed skrzyżowaniem jakieś 5-10m. Co dziwne zabrałem dzisiaj ze sobą drugie urządzenie z zainstalowaną Automapa 5 i różnica w odległości do manewru między tymi dwoma urządzeniami wynosi około 5m. wychodzi na tym, że na jednym urządzeniu (Navroad) pozycja jest "przesunięta" a na drugim urządzeniu (Asus A636) w miarę OK. Czy coś można zrobić z tym "przesunięciem" ? Przypuszczam, że kombinowanie ze zmianą kompensacji opóźnienia sygnału nic nie da bo to chyba dotyczy przewidywania pozycji podczas jazdy.

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2008, 20:39:19 »
A jakie to ma znaczenie? AM to nie program do pomiarów geodezyjnych ...  :wink:

jak to jakie  :mad: zasadnicze  :D zapamiętaj tu nie wszyscy siedzą za stoliczkiem i naparzają się z softem, niektórzy są w tzw terenie i korzystają tam z navi  :ok:  :ok:

*

Offline Adek1

  • 17
  • Sprzęt: Mio 560 + AM
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2008, 20:48:45 »
A jakie to ma znaczenie? AM to nie program do pomiarów geodezyjnych ...  :wink:

jak to jakie  :mad: zasadnicze  :D zapamiętaj tu nie wszyscy siedzą za stoliczkiem i naparzają się z softem, niektórzy są w tzw terenie i korzystają tam z navi  :ok:  :ok:

Też tak mam na swoim mio 560 ale zauważyłem , że jak jadę z włączoną nawigacją ale bez wytyczonej trasy to wtedy pokazuje dokładniej moją pozycję ale jak wytyczę trasę to jestem już na skrzyżowaniu a AM pokazuje mi , że jestem przed . Macie rację jest to denerwujące jak jest kilka manewrów pod rząd to można się zamieszać .
Sprawdźcie u siebie podczas jazdy bez wytyczonej trasy czy też macie różnicę w pozycjonowaniu ?

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 12, 2008, 16:54:00 »
stwórcy musza w nastepnych łatach cos poprawic bo zarowno z navi jak i na sucho pozycja (wskazanie) jest bledne trzeba kombinowac z opoznieniem a i to przy roznych predkosciach na niewiele sie zdaje. Mam pewien wzorzec z severes taka sobie kolej pkp - staje na torach zapalam papierosa i sprawdzam. A mam co porownywac posiadajac mape ......... specjalną. Pozdrawiam

*

Offline MarcinM.

  • **
  • 139
  • NavRoad NR430 BT
Odp: Odległość do manewru
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 12, 2008, 17:52:19 »
Przyjrzałem się dokładniej pokazywanym odległościom do manewru i wychodzi na to, że nawet jak jestem na środku skrzyżowania i stoję (trochę ryzykowałem  :grin:) to pokazuje, że jestem przed skrzyżowaniem jakieś 5-10m. Co dziwne zabrałem dzisiaj ze sobą drugie urządzenie z zainstalowaną Automapa 5 i różnica w odległości do manewru między tymi dwoma urządzeniami wynosi około 5m. wychodzi na tym, że na jednym urządzeniu (Navroad) pozycja jest "przesunięta" a na drugim urządzeniu (Asus A636) w miarę OK. Czy coś można zrobić z tym "przesunięciem" ? Przypuszczam, że kombinowanie ze zmianą kompensacji opóźnienia sygnału nic nie da bo to chyba dotyczy przewidywania pozycji podczas jazdy.

Masz racje. Ja sprawdzałem nawigacje dzisiaj przy pieszej wycieczce i faktycznie 0m pokazywało, jak przeszedłem przez przejście dla pieszych na drugą stronę ulicy, a właściwie to nawet pare metrów za przejście. Ale jak jadę samochodem i mam ustawioną kompensacje sygnału GPS na 1,5 s. to pokazuje dobrze, ale pod warunkiem, że się nie zatrzymuje przed skrzyżowaniem. Polega to chyba na tym, że po prostu ja zwalniam przed skrzyżowaniem, a sygnał przewiduje pozycję na podstawie prędkości odczytanej trochę wcześniej i wychodzi to w miarę dobrze. Natomiast jak się zatrzymam przed skrzyżowaniem, to samochodzik na nawigacji po chwili cofa się do rzeczywistej pozycji, a ta jest przesunięta o ok. 10 m. Niestety nie jestem w stanie sprawdzić, czy występuje to tylko na moim sprzęcie, czy jest to wada AM. Ale w sumie jak się stoi w korku, to się można domyśleć, czy skręcić już na tym, czy na następnym skrzyżowaniu, a jak się normalnie jedzie, to przy kompensacji jest O.K. Zrobią łatke do programu, to fajnie, a jak nie, to też da się przeżyć. W sumie nowa AM podoba mi się coraz bardziej, a zwłaszcza te duże przyciski w menu, które pozwalają na wygodną obsługę.
NavRoad NR430 BT