PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: tomek27 w Kwiecień 02, 2015, 15:10:43
-
Cześć wszystkim. Doradźcie dlaczego jadąc po drodze głównej która prowadzi i którą znam a dostaje komunikaty że jestem poza trasą i wyznacza jakieś dziwne uliczki raz prawo zaraz w lewo że nawet nie wiadomo gdzie skręcić tak jakby sie gubiła i nie pasujące w ogóle te skręty do kierunku jazdy raz w prawo raz w lewo a po kilku kilometrach wszytsko już prawidłowo nawiguje. Od czego to może być uzależnione?
-
Słaby odbiornik GPS, może metalizowana szyba, może nawigacja zamocowana tak,
że 'widzi' mało nieba.
Problemy pewnie masz zaraz po starcie nawigacji, to jest w czasie kiedy odbiornik GPS,
świeżo po złapaniu fixa, nie jest jeszcze w stanie ustalić dokładnej pozycji.
Lekarstwem jest np. złapanie stabilnego fixa jeszcze na postoju (byle nie w garażu).
-
No nie wiem. Mam bardzo dobry GPS, łapie fixa nawet w garażu w piwnicy.
Gdzieś tak od kilku tygodni aAM 1.7.4 1502 szaleje.
Jadę główną dwujezdniową ulicą, a tu każe skręcać w prawo. Na skrzyżowaniu słyszę " zawróć w lewo i następnie w prawo". Czyli jazda na wprost.
Innym razem zamiast skrętu w prawo każe jechać prosto, zawrócić w lewo i skręcić w lewo.
Czasami uparcie każe skręcać to w lewo, to prawo, choć na wprost nie ma żadnych utrudnień i jest to prosta droga do celu. Być może jakieś błędy LD! powodują takie kwiatki. Codziennie to się zdarza.
-
U mnie, kiedy rozpoczynam jazdę pomiędzy wysokimi blokami lub bardziej ogólnie płaskimi ścianami, zawsze to robi. Potem za chwilę się uspokaja. Tłumaczę to sobie tym, że nie łapie od razu znaczącej liczby satelitów, ponadto występują znaczne odbicia sygnałów od ścian. Po chwili, gdy jest już uwzględniana odpowiednia liczba satelitów, pozycjonowanie się stabilizuje. Na otwartej przestrzeni przypadek prawie nie występuje. Może u tych z podwójnym systemem GPS/Glonass jest lepiej.
Czasami, gdy porównam zapis trasy z przebiegiem ulic w Earth bywa, że trasa jest prowadzona parę metrów równolegle do drogi. Też tłumaczę to jakimś odbiciem lub aberracją sygnału.
Niekiedy niestety trasę cały czas pokazuje dobrze nawet w dalszej odległości a słyszę komunikat, że nowa trasa będzie lepsza a pokazuje dokładnie taką jak przedtem. Tego nie umiem wytłumaczyć, może błąd sprzętu.
-
No nie wiem. Mam bardzo dobry GPS, łapie fixa nawet w garażu w piwnicy.
Gdzieś tak od kilku tygodni aAM 1.7.4 1502 szaleje.
Jadę główną dwujezdniową ulicą, a tu każe skręcać w prawo. Na skrzyżowaniu słyszę " zawróć w lewo i następnie w prawo". Czyli jazda na wprost.
Innym razem zamiast skrętu w prawo każe jechać prosto, zawrócić w lewo i skręcić w lewo.
Czasami uparcie każe skręcać to w lewo, to prawo, choć na wprost nie ma żadnych utrudnień i jest to prosta droga do celu. Być może jakieś błędy LD! powodują takie kwiatki. Codziennie to się zdarza.
Dokładnie miałem podobną sytuacje właśnie którą opisałem wyżej, ale później postanowiłem celowo wybrać się w to samo miejsce gdzie ,,głupiała'' i prowadziła tak jak ma być :) być może kolega ma racje bo nie miałem nawigacji na uchwycie bo już nie chciało mi się montować na kawełek odcinka tylko na desce rozdzielczej sobie położyłem :) to może jak kolega mówi, nie widziała dobrze nieba hehe
-
Dokładnie tak samo nie będzie bo jak przyjeżdżasz drugi raz w to samo miejsce to jest inna konfiguracje satelitów (był za blokiem a teraz w zenicie)
Spróbuj w ustawieniach gps zmienić "ignoruj odchylenia..." na duże
-
A co to zmieni ignorując odchylenia na duże? pomoże to na drugi raz jeżeli sie pogubi? czy jakie to ma znaczenie?
pozdro ;)
-
Mam bardzo dobry GPS, łapie fixa nawet w garażu w piwnicy.
To, że złapie sygnał nawet w garażu, nie oznacza to, że nie jest to sygnał odbity a przez to błędnie podaje pozycję. Dopiero namiar na kilka satelitów jednocześnie pozwala wykluczyć błąd. Na forum były już ciekawe przykłady początkowego błądzenia trasy np. kilka razy w koło bloku do ustabilizowania się. Naprawdę przegląd zapisu trasy pozwala wiele wywnioskować, co się działo.
Chociaż myślę, że w tym wypadku nie ma to miejsca, ważne jest też odwzorowanie map (wg jakiej daty i sposobu). Zdarza się, że taki pomiar potrafi przenieść delikwenta kilkaset metrów w inne miejsce. Sprawa jest niekiedy opisywana w czasopismach żeglarskich, gdzie pozycja z GPS jest kluczowa. W innym miejscu wskazuje dobrze. Widać to niekiedy w portach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
A co to zmieni ignorując odchylenia na duże....
AM zaczyna przeliczać trasę gdy zjedziesz z wyznaczonej. Gdy GPS ustali pozycję z dużym odchyleniem od rzeczywistości może być tak że wypadnie to na sąsiedniej drodze .AM uzna ze zjechałeś z trasy i zacznie przeliczać . "ignoruj odchylenia duże" zwiększa tolerancję AM na chwilowe niedokładności GPSa ale może się zdarzyć że błędnie pokaże drogę którą jedziesz np. serwisówka zamiast autostrada :)
-
np. serwisówka zamiast autostrada :)
Nie tylko na autostradzie.
Np. w Gdańsku blisko równolegle do ulicy Aleja Zwycięstwa jest ulica Koński Trakt. Z obu ulic są całkowicie różne możliwości zjazdu. Nawet przy małych odchyleniach GPS często nawigacją myli obie ulice i prowadzi po niewłaściwej.
-
Mam bardzo dobry GPS, łapie fixa nawet w garażu w piwnicy.
To, że złapie sygnał nawet w garażu, nie oznacza to, że nie jest to sygnał odbity a przez to błędnie podaje pozycję. Dopiero namiar na kilka satelitów jednocześnie pozwala wykluczyć błąd. Na forum były już ciekawe przykłady początkowego błądzenia trasy np. kilka razy w koło bloku do ustabilizowania się. Naprawdę przegląd zapisu trasy pozwala wiele wywnioskować, co się działo.
Chociaż myślę, że w tym wypadku nie ma to miejsca, ważne jest też odwzorowanie map (wg jakiej daty i sposobu). Zdarza się, że taki pomiar potrafi przenieść delikwenta kilkaset metrów w inne miejsce. Sprawa jest niekiedy opisywana w czasopismach żeglarskich, gdzie pozycja z GPS jest kluczowa. W innym miejscu wskazuje dobrze. Widać to niekiedy w portach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Nie mam problemu, że jadę po drodze równoległej, lub o polu. Podejrzewam, że błędne wstawianie utrudnień blokuje odcinek drogi i na siłę AM chce to ominąć. Może też, że są złe dane SR.
Nigdy też nie miałem sygnału, że zgubił fixa.
-
Jest coś takiego jak przyciąganie (markera) do drogi więc nie zobaczysz tego że prowadzi po polu a po równoległej może nie prowadzić bo ignorowanie masz domyślnie średnie poza tym jeśli nawet gps jest słaby to nie oznacza że 100% czasu ma 40m odchyłki a tylko w trudnych warunkach .
Zaraz zaraz . A co do przeliczania mają blokowane odcinki. Że głupio wyznaczy trasę to mają wpływ ale jak wyznaczyło i nią jedziesz to nie powinno przeliczać, a jak stwierdzisz ze trasa jest głupia i z niej zjedziesz to nie dziwne że przeliczy
-
Witam
Akurat temat który opiszę pasuje do dwóch wątków błędów. Ostatnio w czasie symulacji nastąpiły zjawiska:
Wczoraj przeprowadziłem symulację trasy z miejscowości Jantar do Gdańska.
Przed przystąpieniem do wyznaczania trasy wyłączyłem GPS.
1. Prowadząc po czasami krętych drogach Żuław symulacja kilka razy komunikowała "jesteś poza trasą, nowa będzie lepsza" przy czym dalej wskazywała to samo. O ile w czasie rzeczywistej nawigacji zjawisko może wystąpić, to chyba symulacja tutaj jest zbyt realistyczna, bo zaprzecza sama sobie.
2. Przed wjazdem na Południową Obwodnicę Gdańska z kierunku Elbląg główna droga wskazywana przez nawigację prowadzi lekko w prawo i to jest prawidłowo, natomiast asystent pasa ruchu ma zakratkowany skręt w prawo i dwie zielone wskazówki jazdy na wprost. W ten sposób wjeżdża się na stary dojazd do Gdańska, znacznie dłuższy i wolniejszy. To zwłaszcza nocą potrafi dezorientować.
To jest cytat, ponieważ dokładnie to zgłosiłem do suportu.
Pozdrawiam
-
nr2 to po prostu błąd mapy, trzeba zgłosić to poprawią
nr1 jest ciekawy bo rzeczywiście na logikę to symulowany gps powinien się zgadzać z symulowaną pozycją na mapie ale......AM jest wyjątkowa :E Pamiętam że parę lat temu już się ktoś dziwił że symulacja się gubi czyli po prostu TTTM . Zawsze można się pochwalić że AM ma tak realistyczną symulację że że udaje nawet błędy GPSa. :grin:
-
Przejechałem na (PC i aAM) 'Demo' trasę Jantar - Gdańsk dwa razy, z prędkością x4 i x8 (na x1 brak czasu) i nie miałem żadnych komunikatów "jesteś poza trasą ....". Podejrzewam, że u Kol. z.m urządzenie nie wyrabia (RAM, procesor) i AM głupieje.
-
nr2 to po prostu błąd mapy, trzeba zgłosić to poprawią
Właśnie to od razu zrobiłem.
To jest cytat, ponieważ dokładnie to zgłosiłem do suportu.
Nr 1
Podejrzewam, że u Kol. z.m urządzenie nie wyrabia (RAM, procesor) i AM głupieje.
Kilka razy prowadziłem tą symulację i wyskakiwało. Teraz sobie przypominam, że niekiedy na innych trasach również. Może jest to mój ukochany Navroad Reco, chociaż parametry ma nieodbiegające od innych.
CPU - Dwurdzeniowy SiRF Atlas-V 600 MHz
Pamięć - 128 MB / 2GB
Powinno w zupełności wystarczyć.
-
No nie wiem, od przeszło dwóch lat nie używam CE, ale o ile pamiętam to mój przy prędkości x2 'Demo' już głupiał.
Przy parametrach:
CPU - 1.9 GHz, 4 rdzenie
RAM - 2 GB
na Andku, urządzenia CE mają jak dla mnie za słabe parametry.
Edit: Plus GPS z 'obsługą' Glonass, dokładność 3 m. (w pokoju, przy oknie połud.)
-
To co wy macie w tych nawigacjach (poza AM). Ja niedawno jeszcze używałem MIO 500 (Procesor Samsung 2450 400Mhz, pamięć wewnętrzna RAM 64MB SDRAM, chipset GPS SiRFstar III z InstantFixII, ekran 480 x 272)
nie miałem problemów z demo. Co prawda uruchamiałem max kilkanaście kilometrów i to ma znaczenie.
-
To co wy macie w tych nawigacjach (poza AM). Ja niedawno jeszcze używałem MIO 500 (Procesor Samsung 2450 400Mhz, pamięć wewnętrzna RAM 64MB SDRAM, chipset GPS SiRFstar III z InstantFixII, ekran 480 x 272)
nie miałem problemów z demo. Co prawda uruchamiałem max kilkanaście kilometrów i to ma znaczenie.
Poza AM absolutnie nic. Co prawda symulację robię czasami do 100 km bo potem i tak zawsze wywala i pokazuje od początku więc nie ma sensu. To potwierdził zresztą suport. No może rozdzielczość ekranu 800x480 i wbudowana fabrycznie kamera, którą zresztą na czas symulacji wyłączam.
Pojemność map też się trochę zmieniła, bo trzy lata temu jakby lepiej wszystko chodziło.
-
Do czego może służyć demo? Oglądanie trasy jest nuuudne i czasochłonne. Ja wykorzystałem przy tworzeniu skórek, testowaniu ustawień, ewentualnie punktowo aby zobaczyć jak pokazuje nietypowe manewry.
Trasa 100km nawet *8 to kilkanaście minut. Nuda. Gdyby był realny tryb 3G, coś jak Street View, to co innego.
-
Postanowiłem i ja dopisać się do tego tematu bo na działanie AM bierze mnie qur... Nie przy starcie tylko na prostej wyznaczonej trasie "wyznacza nową trasę" i tak w kółko z 5 ... 15 razy by pomimo, że nie zmieniłem trasy wyznaczyć tę samą jako kontynuację.
TAk się dzieje w laptopie pod Win8.1 w najnowszej wersji na Europę oraz w palmtopie GALAXY NOTE III pod androidem wersja na Polskę. I zapewne nie dużo tu mają wspólnego odbiorniki GPS bo jeden do laptopa jest na szybie (najnowszej generacji) w drugi w palmtopie umocowanym przy szybie? W poprzednich wersjach tego nie było.
Odnoszę wrażenie, że jakość AM radykalnie się popsuła i biją ją inne programy jak MapaMap czy Navixpert. Wiem co mówię, bo używam tego programu od ... początku jego zaistnienia w PL !!!
-
Urządzenia różne ale samochód ten sam? Chodzi mi konkretnie o szybę ,czy aby nie metalizowana?
-
Nie Kolegi. To jest Ducato i nie ma metalizowanej z przodu szyby tylko u góry taki mały pasek. Ale oba odbiorniki są umieszczone w różnych miejscach. W palmtopie uruchamiał Naviexp. I działa poprawnie. AM zeszła na psy.,. ot i wyjaśnienie a Support ma nas w d.
-
Nie kolego. to by było wyjaśnienie gdyby tak mieli wszyscy albo większość. Ja mam dwa sprzęty z AM (android i windows) i nie mam takich objawów. Mam jeszcze trzech znajomych z AM ,takich nie kumatych komputerowo więc ze wszystkimi problemami z AM przychodzą do mnie , i takiego problemu jak Twój nie mieli ,więc to nie jest takie proste wyjaśnienie że "AM gone to the dogs "
-
Nie przy starcie tylko na prostej wyznaczonej trasie "wyznacza nową trasę" i tak w kółko z 5 ... 15 razy by pomimo, że nie zmieniłem trasy wyznaczyć tę samą jako kontynuację.
W moim Navroad Reco jest to nagminne. Nie mam żadnej metalizowanej szyby. Zresztą kiedyś jadąc starym Polonezem, który na pewno nie miał takich wynalazków, również stale słyszałem to samo. Problem wielokrotnie opisywałem do suportu.
Teraz z kolei "dojeżdża do celu" parę km przed celem. Zapisy trasy łącznie z zapisem audio/video z nagranym głosem informującym o tej rewelacji też kilka razy przekazałem do suportu.
-
A próbowaliście zmienić ustawienia gps "ignoruj odchylenia" na duże albo wielkie?
-
A próbowaliście zmienić ustawienia gps "ignoruj odchylenia" na duże albo wielkie?
Ja nie próbowałem. Cały czas mam średnie. Obawiam się, że przy dużych lub wielkich może pokazywać dziwadła przy gęstej siatce ulic np. w centrum miasteczka. Ale do tego już się przyzwyczaiłem. Bardziej irytuje mnie to zakończenie nawigacji lub odmowa o czym już pisałem z zostało to powiązane z softwarem Navroada bez możliwości aktualizacji.
-
Spróbuję ustawić to większe ignorowanie i zobaczymy - po testuję.
Zastanawia mnie to, że podobne zjawiska występują w dwóch różnych AM (windows, android) w dwóch różnych urządzeniach (palmtop Galaxy Note III i super notebook MSI Core i7, 16 RAM itd itp) i w dwóch różnych miejscach są piloty-odbiorniki GPS.
Qurwicy można dostać gdy np. stoisz przed skrzyżowaniem i tak miesza, że nie wiesz gdzie jechać a w dodatku kolejna przypadłość (o której pisze w innym temacie) znikają numery dróg, bądź nazwy ulic i TOTALNA KLAPA. Możesz wysiąść i pytać o drogę. Gdyby były na mapie tablice kierunkowe, drogowskazowe jak na MapieMap to by się z tego wybrnęło.
Kolejna klapa AM to od 1,5 roku (?!?) w Dziwnowie jest remont drogi 102 a program usilnie prowadzi na tę nieprzejezdną drogę. Takich wpadek AM można by wymieniać wiele i to wszystko jest dowodem na to że autorzy mają nas tam - gdzie już pisałem poprzednio (!)
-
znikają numery dróg, bądź nazwy ulic i TOTALNA KLAPA. Możesz wysiąść i pytać o drogę.
Po co ci numery dróg czy nazwy ulic na mapie?
Jskim cudem ich brak uniemożliwia ci podróź?
Od 10 lat jeżdzę z AM, nigdy nie zwracałem specjalnej uwagi na nazwy i numery,
gdyby znikły pewnie bym się zorientował po tygodniu a może miesiącu ...
Kolejna klapa AM to od 1,5 roku (?!?) w Dziwnowie jest remont drogi 102 a program usilnie prowadzi na tę nieprzejezdną drogę.
Dopiero teraz się obudziłeś?
Wystarczyło zgłosić np. na na Miplo i najpóźniej następnego dnia remont byłby naniesiony.
Teraz już nie ma sensu, bo jutro otwarcie (http://www.dziwnow.net/otwieraja-slowackiego-mickiewicza-jednokierunkowa/04/2015/).
-
Może zacznę od "Dopiero teraz się obudziłeś?" = to moja rola? Płacę abonament (cholernie wysoki) to chyba mi się to należy.
A numery dróg - informacja NADER ISTOTNA (może nie dla każdego) pozwalająca się zorientować skąd i dokąd. Każda numeracja to nie tylko liczby = JEST ZAWARTE DUŻO INFORMACJI !!!
W sytuacji gdy program "wariuje" numer drogi, nazwa ulicy w mieście jest bardzo ważną informacją. Oprócz lokalizacji w danej sytuacji pozwala zdecydować czy mam jechać tym skrótem czy też dojechać do drogi głównej.
Poza tym, każdemu kto orientuje się i zna podstawowe reguł topografii a szczególnie kierunków geograficznych te informacje są bardzo pomocnicze.
Korzystałem z map elektronicznych gdy GPS nie był dostępny (do używania) i były "Polskie Drogi" Cartala i nie będę miał problemów gdy jankesi wyłączą satelity (a lepsze ukryją) a także ruscy. Ja będę jeździł i bez problemów trafiał do celu. Tylko skoro płacę to oczekuje aby ten bubel zwany AutoMapą działał poprawnie - ot i to !!!
-
Może zacznę od "Dopiero teraz się obudziłeś?" = to moja rola? Płacę abonament (cholernie wysoki) to chyba mi się to należy.
Zawsze masz 2 wyjscia:
-możesz wymagać - bo ci się należy, zżymać się, pomstować, obrażać
nic to nie zmieni poza tym, że trochę zdrowia stracisz
-możesz też 'pójść na współpracę' - bo wystarczyło żebyś 'dał cynk' półtora roku temu,
a ten remont byłby na mapach uwzględniony i wtedy nie tylko tobie jeździłoby się lepiej.
Ja zdecydowanie wolę te drugie wyjście, dopuszczam też możliwość że w Warszawie
mogą po prostu nie wiedzieć wszystkiego, co dzieje się w Dźwinowie, Katowicach i w innych miejscach.
A numery dróg - informacja NADER ISTOTNA ...
Owszem - gdy nie wiesz gdzie jechać, w sytuacji gdy prowadzi cię nawigacja
jest to tylko informacja czasem przydatna, w żadnej mierze nie niezbędna.
A że mi program nie wariuje, a jeśli już głupieje, to czyni to nader rzadko
to i potrzeby ciągłego oglądania numeru drogi na ekranie nie odczuwam wcale.
-
Owszem - gdy nie wiesz gdzie jechać, w sytuacji gdy prowadzi cię nawigacja
jest to tylko informacja czasem przydatna, w żadnej mierze nie niezbędna.
No cóż - zbędna polemika jakby ludzi z ...dwóch światów.
Chciałbym zobaczyć jak Wasze pokolenie będzie sobie radziło w warunkach ekstremalnych - bez prądu i tych "cywilizacyjnych gadżetów" jak obliczycie wysokość wzniesienia i orientacje w kilku hektarowym lesie?
Bo ... moje pokolenie radzi sobie doskonale w różnych sytuacjach - z gadżetami i bez !!!
Ale za to jesteście przemądrzali o tendencjach ignoranckich co do rzeczy i ludzi !!!
-
Chciałbym zobaczyć jak Wasze pokolenie będzie sobie radziło w warunkach ekstremalnych ...
Cóż, potraktuję to jak komplement ...
na szczęście zarówno ze współczesną techniką jak i z jej brakiem radzę sobie jeszcze nieźle.
Nie wiem czy to kwestia ponad 30-tu lat za kółkiem, czy czegoś innego, ale takie drobiazgi
jak chwilowy brak numeru drogi na ekranie nie rodzą we mnie żadnej frustracji.
Ty deklarujesz niezależność od gadżetów i wielkie życiowe doświadczenie, a dramatyzujesz
jakby stało się jakieś nieszczęście (wykrzykniki, wielkie litery, epitery, emocje ...).
-
Potwierdzam to co pisze waldirs i ciekawi mnie dlaczego tak się dzieje. Od lat używam AM i jeszcze takiego horroru nie przeżywałem jak teraz. Prosta droga prowadząca do celu, płaski teren, a ta za 500m skręć w lewo. Albo polecenia zjechania z głównej szybkiej drogi by błądzi po wsiach i wrócić z powrotem na drogę główną. jadą drogą 985 w okolicy Tuszów Narodowy w stronę Tarnobrzegu, AM kazała skręcić na wieś Grochowe i ciągnąć bokami, aż do wsi Bugaj na 985. Trzeba to zobaczyć na mapie, wtedy łatwiej będzie zrozumieć głupotę AM - wiedziałem że robię coś nie tak, bo mina faceta w busie za mną była nad wyraz wymowna w lusterku. Po S7, z której niedawno wróciłem dzieje się to samo.
Urządzenie to Navroad NR 430 BT. Problem z szybą jest, ale jak czytam powyżej to raczej nie jest przyczyną takiego działania, wersja sprzed roku tak zmasowanego ataku zjeżdżania z głównej drogi nie przeprowadzała.
-
Potwierdzam to co pisze Radus. AM zachorowała. Mnie też prowadzi w bok od głównej drogi, by potem wjechać na nią z powrotem. Ja rzadko jeżdżę i myślałem, że to tylko mój problem, że coś poknociłem w ustawieniach. W terenie, który znam bojkotuje te polecenia, lecz parę razy na trasie Lublin - Katowice, np. w Opatowie kazała mi jechać na Staszów, by po paru kilometrach wrócić z powrotem na drogę do Kielc. Innym razem z Rybnika do Żor kazała mi jechać opłotkami. Mam ustawioną trasę szybką. Natomiast po wyznaczeniu trasy, jak ją przeglądam jest OK. Mam najnowszą wersję. AM używam prawie od początku jej istnienia. Nigdy z takimi problemami się nie spotkałem. Zawsze było w porządku. Nawet nie wiem co bym miał zgłaszać do suportu. Zastanawiam się, czy nie ma na to wpływu ustawienie dopuszczalnych prędkości.
-
Pewnie korzystacie z trasy szybkiej. Może typ trasy "bezpieczna" będzie lepsza?
Tylko nie próbujcie trasy łatwej...
-
Radus, Antonio, na chorą AM zażyjcie lekarstwa od Aquratu - AM6.21 beta, to bodaj pierwszy raz jak wypuścili nową wersję w której jedyną zmianą jest poprawa wyznaczania tras.
-
Radus, Antonio, na chorą AM zażyjcie lekarstwa od Aquratu - AM6.21 beta, to bodaj pierwszy raz jak wypuścili nową wersję w której jedyną zmianą jest poprawa wyznaczania tras.
A WP AM aktualizacji w tej materii jak nie było tak i nie ma, że o mapach 1608 nie wspomnę
-
1608?
Coś mi umknęło?
-
6.21 już jest w wersji stabilnej.
-
1608?
Coś mi umknęło?
Pewnie że tak. Jest już sierpień, a map 1608 brak :D
-
A wiesz, że conajmniej od 7 lat nie wydają już map datowanych na sierpień?
Po mapie XX06 wydają mapę XX09, a następnie XX10.
-
1608?
Coś mi umknęło?
Pewnie że tak. Jest już sierpień, a map 1608 brak :D
Zabrzmiało, jakby takowe zostały wydane na którąś platformę.
Stąd moje pytanie.
I w kontekście tego co napisał NM byłem tym bardziej zdziwiony.
-
W nowej wersji WAM pojawiają się stare błędy.
W dniu dzisiejszym jeszcze raz po wgraniu WAM 6.21 wytyczyłem trasę z Gdańsk Liszta do Gdańsk Lema ok. godz. 9.00. W dalszym ciągu prowadzi pod prąd przez podziemny parking Carrefoura zamiast normalnie ulicami. Nic się nie zmieniło w stosunku do 6.20. Zaznaczam, że do 6.18 prowadziła zawsze prawidłowo.
Kolejny raz zgłoszono do suportu. Jak na razie poza ogólnymi odpowiedziami suportu poprawy w kolejnych wersjach nie ma.
Ciekawe, czy w innych miejscach również prowadzi po jakichś dziwnych skrótach.
-
W dalszym ciągu prowadzi pod prąd przez podziemny parking Carrefoura
Tu prowadzi?
https://goo.gl/maps/7MshPXcUSZ82
Teraz tam nie ma wjazdu?
Droga przez parking jest na mapie 2-kierunkowa, w dodatku parking jest sklasyfikowany jako normalna droga miejska a nie droga wewnętrzna. Nic więc dziwnego że w razie korków
na światłach na Nowolipie AM prowadzi przez ten parking.
Tak więc do poprawy nawigacj w tym miejscu w pierwszej kolejności do poprawki jest mapa.
-
Teraz tam nie ma wjazdu?
Droga przez parking jest na mapie 2-kierunkowa, w dodatku parking jest sklasyfikowany jako normalna droga miejska a nie droga wewnętrzna. Nic więc dziwnego że w razie korków
na światłach na Nowolipie AM prowadzi przez ten parking.
Jest tylko wyjazd i dojazd do stacji.
http://www.openstreetmap.org/way/165527723#map=19/54.35090/18.59561 (http://www.openstreetmap.org/way/165527723#map=19/54.35090/18.59561)
Może i mapa. Jeden kierunek od strony ul Schuberta jest jednokierunkowy od czerwca. Od razu podałem poprawkę. Poza tym ja uważam, że przejazd przez parkingi i inne "podwórka" powinien mieć znacznie niższy ranking niż ulica. W podanym czasie problem korków nie istnieje w tą stronę. Do wersji 6.18 włącznie wszystko było prawidłowo.
-
Coś drgnęło w tym temacie bo mam też taki problem że na prostej drodze każe mi skręcać ? Prowadzi potem po dziwnych skrótach
-
Witam
Odgrzewany temat
Wersja 6.23 17.02. Wyznaczona i realizowana trasa z Gdańska do Kikoła w woj. kujawsko-pomorskim niedaleko Lipna. Jak zwykle po przejechaniu 115-120 km odmówiła współpracy, konieczny twardy reset urządzenia. Ale do tego zdążyłam się przyzwyczaić.
W dalszej części trasy już z Grudziądza do Kikoła po osiągnięciu Radzynia Chełmińskiego nagle skierowała mnie na dalszy objazd drogą praktycznie nie do jazdy, pomimo, że wcześniej wielokrotnie jechałem tą trasą i coś takiego nie występowało. Droga na którą zostałem skierowany wiodła przez Janowo, Radzyń Wieś, Stanisławki i dalej powrót na główną trasę. Zaznaczam, że nie było żadnej blokady i nie korzystałem z LD.
Zmiana nastąpiła po usprawnieniach wytyczania trasy w wersji 6.23 i została zgłoszona do serwisu AM.
W załączeniu pliki.
niestety nie mogę wysłać plików, coś blokuje podobno katalog pełny ale nie wiem o co chodzi.
Pozdrawiam
-
WITAM
Ponad 2 lata mnie tu nie było ale ignorancja producentów programu sięga już nieomal zenitu. Tyle różnych poprawek a brak poprawnej pracy programu. Przez ten okres testowałem kilka programów nawigacyjnych, które są zdecydowanie lepsze.
Dalej (nie wiedząc czemu?!?!) używam najnowszej AM w wersji europejskiej na tablecie o bardzo dużej mocy, pod win10 a odbiornik GPS na dachu i objawy są te same o których pisałem wcześniej:
1. ni zowąd po wyznaczonej trasie każe mi skręcać z drogi głównej i to nie ważne czy jest "szybka", "optymalna" czy "krótka"
2. w trakcie nawigacji jest na przemian w kierunkiem na najbliższym manewrze pojawia się komunikat "wyznaczam trasę" chociaż pokazuje prędkość i działa kursor na mapie i trwa taka "dyskoteka" do czasu aż się AM wyłączy. Po włączeniu pracuje poprawnie ale nieraz znowu pojawia się ten komunikat;
3. trwa dyskoteka numerów dróg i paru nazw miejscowości. To zależy od skali mapy bo na mniejszej i większej nie (np:od skali 7 - 17 km). Robiłem już film i wysyłałem supportowi - miało być od nowej wersji poprawnie a nie jest.
Wybrałbym inny program ale pod Windowsem nie ma specjalnego wyboru
-
Skoro masz sprzęt "o bardzo dużej mocy" to rozumiem, że limity pamięci masz przesunięte w AM na maxa? Domyślnie niestety te ustawienia nie są tak ustawione i brakuje programowi pamięci.
-
Witam
Trochę w nawiązaniu do pierwszych wpisów tego wątku.
Gdzieś od ok. półtora tygodnia zauważyłem dziwne zjawisko. Występują problemy ze złapaniem sygnału GPS. Urządzenie łapie sygnał przez kilka lub kilkanaście minut i po drodze zdarza się, że go zgubi. Na ekranie pokazuje się mała wartość sygnału. Po jakimś czasie sygnał jest dobry, po czym znów zanika. Zauważyłem to ok. godzin południowych. Występuje od ok. 1 1/2 tygodnia. Samochód ten sam, umiejscowienie czujnika takie same, teren też ten sam. Zrobiłem formatowanie karty, jeszcze raz wgrałem program i się nie zmieniło. mogą być dwa rozwiązania:
1. Kończy mi się nieodwołalnie sprzęt.
2. Występują zakłócenia sygnału GPS spowodowane np. rozbłyskami lub jakąś emisją.
Czy jeszcze ktoś zaobserwował coś podobnego?
-
Od wczoraj południa wszystko wróciło do normy, czyli normalny czas "łapania" pozycji. Może to rzeczywiście wystąpiły jakieś zakłócenia sygnału. Oby.
-
Od wczoraj południa wszystko wróciło do normy, czyli normalny czas "łapania" pozycji. Może to rzeczywiście wystąpiły jakieś zakłócenia sygnału. Oby.
Niestety, za szybko się pochwaliłem.
W końcu lutego miałem długi wyjazd i nawigacja działała dosyć znośnie, to nie znaczy, że idealnie. Mocno ograniczyłem ilość pokazywanych POI i POI użytkownika podzieliłem na dużo mniejsze pliki, a do samej podróży przed wyjazdem ściągałem z różnych plików konkretne POI do katalogu Historia. Nieco się poprawiło, ale tylko był dłuższy czas przelotu do następnego "wywalenia". Fix łapał dosyć znośnie, to nie znaczy, że idealnie.
Po powrocie, ponieważ ukazała się nowa wersja z podobno pewnymi poprawkami w stabilności, w początkach marca sformatowałem kartę i wgrałem na nowo cały program z nowymi danymi. I kompletna tragedia. Obecnie w najlepszym przypadku łapie fix po ok. pół godziny lub zdarzyło się, że wcale. Dotyczy to obszarów zabudowanych jak i pola. Na ekranie jeden lub co najwyżej dwa paski zielone lub żółte wartości sygnału GPS. Jeśli już złapie fix, jakoś pracuje, chociaż zdarza się często zawieszać. Nie wiążę to z datą 04.06.2019 ponieważ wtedy najwyżej pokazywałby złe miejsce. Wątpię też w nagłe pogorszenie mojego sprzętu. Dobrze, że jeżdżę po dobrze znanym mi terenie.
Napisałem do suportu, ciekawe co odpowiedzą.
-
Trochę odgrzewany temat ale aktualny.
Wgrane najnowsze aktualizacje.
Jechałem A1 z Gdańska do Bydgoszczy (oczywiście wcześniej zjazd w Nowym Marzy). W pewnym momencie przed zjazdem w Warlubiu jest MOP. No i AM nakazała mi skręcić w prawo na parking. Pewnie poczuła się strudzona jazdą. W zapisach trasy nie ma śladu, bo zignorowałem i pojechałem dalej. Ale to świadczy o błędach w programie. A samej Bydgoszczy też prowadziła między osiedlami w dziwny sposób między innymi po parkingach marketów, ale tutaj to raczej ze względu na duże przebudowy dróg raczej nie nadąża za zmianami w ruchu. Trzeba bardzo uważać i nie do końca kierować się wskazaniami AM. Podobnie w drodze powrotnej. W pewnym momencie przy wylocie nowej drogi ekspresowej aby dojechać do Gdańska nakazała skręt na Koronowo. Wiedząc jaka jest prawda także zignorowałem.
Błąd polecający wjazd na MOP to już inny problem.
Zgłosiłem serwisowi.
-
Ktoś się zatrzymał na MOP, ale Automapa myślała, że na głównej trasie i wygenerowała zator (na głównej drodze). Więc zaleca objazd przez MOP.
MOP-y w ogóle powinny być naniesione jako drogi wewnętrzne.
-
Te wszystkie słabości technologii LiveDrive wynikają ze zbyt małej liczby użytkowników. Jak się AM nie dogada z innymi, polskimi producentami programów nawigacyjnych posiadających podobne dane to jeszcze trochę a darmowa nawigacja Googla zje ich wszystkich.