Może również ode mnie parę kwestii dotyczących AM w wersji 3.1.0.1.
Stabilność programu w znacznym stopniu zależy od ustawień ogólnych PDA jak i samego programu. Dla mojej konfiguracji - iPAQ5550 plus SD plus plecki z CF plus GPS na BT, wielogodzinną stabilną pracę daje 2 sekundowe update GPS oraz 2kB bufor. Przy pozostałych konfiguracjach częściej lub rzadziej dostaję zwisy całego iPAQa, lub program wylatuje nie pozostawiając po sobie żadnego śladu. Być może poprawę przyniesie zmiana karty CF na którą zapisywałem tracki - z dotychczasową Lexmarka system miał od czasu do czasu kłopoty (zwłaszcza rozpoznanie przy resecie).
Komunikaty "potem" pokazują się od granicy 2 km, natomiast minimalnym dystansem przy którym jeszcze je słyszałem podczas jazdy było chyba 900 m. Górna granica wydaje się jak najbardziej ok, natomiast szkoda że przy krótszych odległościach info o "potem" jest wycinane. Rozumiem, że problemem programistów jest kwestia nadążenia komunikatu za zmieniającą się sytuacja na trasie, jednak sugerowałbym próbę obniżenia minimalnego dystansu tak jak to tylko możliwe (i ewentualnie wrzucenie tej funkcjonalności jako opcji w ustawienia). Info "potem" wszak najbardziej jest interesujące w jeździe miejskiej, gdzie często istnieje konieczność wcześniejszego wybrania odpowiedniego pasa ruchu, a gdzie dystanse pomiędzy zmianami kierunku są na ogół niewielkie. Co dziwne, przeglądając w tej chwili "na sucho" zaplanowaną trasę, komunikaty o "potem" są słyszalne...
(może nowe "D" mapy dają tu jakąś zmianę...)
Ogólnie sugerowałbym ogranicznie ilości powtórzeń pojedyńczego komunikatu do max 2 razy.
W pewnym związku z info "potem" jest kwestia pokazania znaczku "META". Ostatnio, jadąc z Krakowa do Olszyny znaczek META pojawił się przy odległości 351 km od celu. Proponuje tu również dodać jakieś ograniczenie odległościowe, np. 1 km lub podobne.
Trudną do ścisłego opisu jest kwestia programowania trasy. Moje wrażenia są jednak takie, że obecnie program ma znacznie większe problemy z wyborem optymalnej trasy. Często się zdarza tak, że proponuje dłuższą trasę niż jest możliwa, nawet po tej samej klasie dróg. Być może jednak z mapami w wersji D ta sprawa ulegnie poprawie...
Dopisuję się do głosu kolegi McBalona - rzeczywiście przy iPAQu 5550 tryb nocny jest zbyt jasny, a na dodatek mało czytelny.
Ogólnie - program w wersji 3.1.0.1 jest znacznym krokiem naprzód - najlepszym na to dowodem jest mała ilość postów z pretensjami i problemami...
