PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: iwi w Wrzesień 07, 2008, 18:09:50
-
Witam.
Czy ktos z Was probowal wgrac cala mape Europy na karte SD?
Ja tak zrobilem i wyznaczanie trasy zajmuje teraz kilka minut. Potem nawigacja i jakakolwiek zmiana trwa tyle ze nie da sie pracowac. Myslalem ze to blad 5.1.1 bo zrobilem to razem z upgrade z 5.0.7, ale teraz wgralem mniej wiecej obszar Polski i dziala szybko i stabilnie. A jak jest u Was? Zauwazylem w ustawieniach ze mozna przypisac wiecej pameci do programu - czy myslicie ze to cos pomoże? Czy zaladowana mapa calosciowa zajmuje wiecej RAM niz mapa czastkowa?
Moj sprzet to Loox 720
-
Ja mam cała Europę na storage i nie widzę żadnego spowolnienia programu z tego tytułu. :ok:
-
Skopiuj kartę na PC, skasuj lub sformatuj i zgraj na kartę ponownie,
AM jest dość wrażliwa na defragmentację plików.
-
Skopiuj kartę na PC, skasuj lub sformatuj i zgraj na kartę ponownie,
AM jest dość wrażliwa na defragmentację plików.
Raczej wrażliwa na fragmentację plików. Defragmentacja pomaga B) :E :E :E :E :E
-
Pomaga i to bardzo skutecznie, czyli jednak jest wrażliwa B)
-
Witam.
Czy ktos z Was probowal wgrac cala mape Europy na karte SD?
Ja tak zrobilem i wyznaczanie trasy zajmuje teraz kilka minut. Potem nawigacja i jakakolwiek zmiana trwa tyle ze nie da sie pracowac. Myslalem ze to blad 5.1.1 bo zrobilem to razem z upgrade z 5.0.7, ale teraz wgralem mniej wiecej obszar Polski i dziala szybko i stabilnie. A jak jest u Was? Zauwazylem w ustawieniach ze mozna przypisac wiecej pameci do programu - czy myslicie ze to cos pomoże? Czy zaladowana mapa calosciowa zajmuje wiecej RAM niz mapa czastkowa?
Moj sprzet to Loox 720
mialem Polske na 720, potem Europe. W obu przypadkach calosc na karcie pamieci (tej samej). Zadnej roznicy nie zauwazylem, tyle, ze przed instalacja Europy karta byla formatowana
-
Jest wolniejsza zwłaszcza gdy użwa sie trybu odbiornika Bluetooth... ale jest na to rada - polecam szukajkę bo niedawno to opisywałem.
Pozdrawiam
-
Długo czy krótko, to jest pojecie względne. U mnie wyliczenie i pokazanie przykładowej trasy Koszalin - Madryt zamyka się w czasie 1,32min, przy trasie szybkiej i potwierdzeniem w międzyczasie, że uwielbiam płacić za autostrady oraz szybkością obliczania prawie na minimum. Teraz jestem podłączony na BT, co wydłuża czas z tego co mówi PUNIEK, choć nie wiem dlaczego. Ile trwa wyliczenie tej trasy u was panowie?
-
DTeraz jestem podłączony na BT, co wydłuża czas z tego co mówi PUNIEK, choć nie wiem dlaczego. Ile trwa wyliczenie tej trasy u was panowie?
Przecież pisałem o tym ze tydzień temu... może dwa. W trybie odbiornika Bluetooth zmieniany jest ryb komunikacji pomiędzy kartą a urządzeniem - (spowalniana) . Można to wyłączyć zmieniając jeden wpis tekstowy. Opisałem to w tamtym wątku...
-
a o to chodzi. No to mam wyłączone :wink: Ciekawy jestem jaki czas będziesz miał obliczania trasy Koszalin- Madryt.
-
Wgrana cała Europa.
W trybie z odbiornikiem Bluetooth zrobiłem 4 testy czasu obliczania trasy:
Start: Koszalin ul. Akademicka 9 Koniec: Madryt Acceso 3
Obliczanie ustawione na [Wolne] - Trasa: [Szybka]
Uzyskane czasy to:
1) 4 min 10 sek. 2) 4 min 15 sek. 3) 2 min 36 sek. 4) 5 min 48 sek.
Odbiornik cały czas leżał na oknie w tym samym miejscu i w tej samej odległości od mojego A636N
Podczas najdłużej trwającego testu obliczeń 5:48 dwa razy pojawił się komunikat o słabym sygnale GPS.
Ciekawe jest jednak co innego. Przy okazji tego testu objawił się ewidentny wg mnie błąd w AM EU.
Okazuje się, że AM nie kasuje trasy, mimo pozornego wykonania tej operacji. Każdy z w/w testów musiałem rozpocząć od czystego wgrania AM po operacji [zamknij system].
Każda próba ponownego wyliczenia trasy po uprzednim wykonaniu operacji Trasa - Skasuj kończyła się totalnym zwisem. Pomagało jedynie wyjęcie baterii i po ponownym uruchomieniu wykonanie operacji - Zamknij system.
Ponowne uruchomienie AM po wyjęciu baterii (bez wcześniejszej operacji [Zamknij system]) kończyło się ponownym zwisem, bo AM zaczynała od nowa liczyć zawieszoną podczas obliczeń trasę.
Może ktoś z Was potwierdzić takie zachowanie, bo chcę to zgłosić do suportu AM.
-
wygląda na to jetsf, że masz coś nie tak jak trzeba. Formatowałeś katę przed wgraniem?
Szkoda, że nie chętnie się ludziska chwalą ile to czasu u nich zajmuje. Dla mnie to jest taki prosty teścik, czy wszystko jest OK. Masz cierpliwość. Ja po 5min już bym chodził po ścianach :) Kiedyś też tak długo mi się pakowała Skandynawia i formatowanie karty i ponowne wgranie pomogło.
-
Karte formatowalem przed wgraniem. Z tym ze formatowalem w Vista w czytniku kart.
Wybralem FAT32 oraz domyslny rozmiar alokacji.
Czym formatujecie w PDA? Jaki jest najlepszy program, ktory nie uwala kart. Ostatnio jak formatowalem jakims frewarowym programikiem to z karty 2GB zrobilo sie 1GB.
-
Ja za wsze formatuję w czytniku na programem Panasonic SDFormatter - to wzorcowe narzędzie.
Pozdrawiam
-
Ja za wsze formatuję w czytniku na programem SDFormatter - to wzorcowe narzędzie.
Jest rzeczywiście dobry. Też formatuję zawsze w czytniku (tyle, że nie na XP a nie Vista). Całość AutoMapy EU mam na karcie (8 GB SanDisk). Nigdy nie było problemów, ani opóźnień w działaniu, szukaniu, wyznaczaniu trasy, itp...
-
Dzieki za infor. http://panasonic.jp/support/audio/sd/download/ftp/sdfv2003.exe (http://panasonic.jp/support/audio/sd/download/ftp/sdfv2003.exe) znalazlem ten SDFormater i bede dzialal.
Dobrze wiedziec ze to ma dzialac. :)
-
Dobrze wiedziec ze to ma dzialac. :)
Musi... łachy nie robi :)
-
... programem Panasonic SDFormatter - to wzorcowe narzędzie.
A czym przewyższa zwykły windowsowy?
-
a jakie ustawienia dac (jesli to ma jakies znaczenie) w opcjach:
Format TYpe (Quick, Erase OFF, Erase ON)
Format Size Adjustment (OFF, ON)
-
Ja formatuje windowsowym narzędziem i jest gucio. Doradzili mi jednak w supporcie aby karty powyżej 2GB formatować FATem, a nie FATem32. W sumie to nawet nie wiedziałem, że formatowanie to taka wyższa szkoła jazdy.
-
Pamiętam, że formatując różnymi narzędziami uzyskiwałem troszkę różne wielkości pojemności co wskazywało na różnice. Używając np tego SDFormatter-a na karcie SDHC uzyskałem dokladnie tą sama pojemnośc co do bita co na surowej, fabrycznej karcie. Poza tym Panasonic jest twórcą stadardu SD i formatując ich narzędziem jest raczej pewność, że będzie to najbardziej zgodne ze stadardem....
Tylko tyle.
Pozdrawiam
Napisane: Wrzesień 09, 2008, 14:18:34
Doradzili mi jednak w supporcie aby karty powyżej 2GB formatować FATem, a nie FATem32.
Raczej odwrotnie...
-
Zrobilem format przy ustawieniach Erase OFF i OFF no i dal mi podsumowanie ze sformatowal w systemie FAT a nie FAT32.
Ktos mi kiedys powiedzial ze lepiej jak bedzie FAT32. Czekam na jakies sugestie.
-
Zrobilem format przy ustawieniach Erase OFF i OFF no i dal mi podsumowanie ze sformatowal w systemie FAT a nie FAT32.
Ktos mi kiedys powiedzial ze lepiej jak bedzie FAT32. Czekam na jakies sugestie.
Karty większe niż 2GB - Fat32.
U mnie ten program sam ustawia czy Fat czy Fat32 w zależności jaka jest karta.
-
Ktos mi kiedys powiedzial ze lepiej jak bedzie FAT32. Czekam na jakies sugestie.
Jeśli masz czas najlepiej przetestuj sam, sformatuj, zainstaluj, zaplanuj długą trasę, pomierz czasy
przy FAT i FAT32 i podziel się wynikami. :ok:
Sam mam 4GB na zwykłym FAT (16) i na prędkość nie narzekam
W przypadku tradycyjnych dysków (z talerzami) dla dużych plików (jak pliki map z AM) system FAT jest lepszy,
bo ze względu na duży rozmiar klastra dane są szybciej czytane.
Ale w przypadku kart SD to nie musi się sprawdzać, bo to całkiem inna technologia odczytu danych.
Ktoś nawet twierdził że jest wręcz odwrotnie ...
-
Marku, powiedz zatem jak to jest z kartami 4GB..... z mojej teoretycznej wiedzy wynika, że FAT obsługuje nośniki do 2GB a większe to już tylko FAT32... to jak to jest?
-
A muszę ja? ::) Kiedyś prozor zrobił to tak dobrze, że pamiętam do dziś :ok: >>>zacznij od tego miejsca<<< (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=13973.msg540592#msg540592)
-
A muszę ja? ::) Kiedyś prozor zrobił to tak dobrze, że pamiętam do dziś :ok: >>>zacznij od tego miejsca<<< (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=13973.msg540592#msg540592)
No nie.. ale skoro okazałeś się tak miły, że podałeś tego linka to fajnie :)
Ale w temacie: to watek ten nie wyjaśnia czy da się... chyba musze to wypróbować.....
-
Drobna podpowiedź. Po sformatowaniu karty 4 GB w FAT32 z domyślnym rozmiarem klastra (bodaj 2 kB) dramatycznie spada prędkość zapisu i odczytu na PDA. Dopiero formatowanie z klastrami 32 kB przywraca rozsądne parametry prędkości - ale niestety znacząco spada (na co zwracał uwagę Prozor) efektywność wykorzystania miejsca.
-
Nie chce mi się szukać PUNIEK maila od supportu w sprawie FATa, ale z dużą pewnością właśnie tak mi podpowiedzieli, żeby karty ponad 2GB formatować FATem, co nie znaczy że się ktoś tam nie pomylił.
To co napisał KRAKUS jest dla mnie bardzo przekonywujące. Wcześniej nie zastanawiałem sie nad tym zbytnio
-
Przed chwilą sprawdziłem, że ten program SDFormatter formatuje 4GB Fat32 z rozmiarem klastra 32KB
-
Jednak miałeś rację PUNIEK. Z ciekawości napisałem do AM, co o tym wszystkim sądzą i odpisali, że karty do 2GB FAT, a większe FAT32. Czyli się ktoś wcześniej pomylił, ale dalej nie do końca jeszcze łapię zależność pomiędzy rodzajami formatowania, szybkością odczytu i realną pojemnością. W nocy muszę postudiować wątki w tej materii. Na razie jestem na etapie, że optymalnie dla karty 4GB to formatowanie FAT32 z 32kB klastra.
-
Windows Vista ustawia domyślnie takie parametry formatowania jak Koledzy opisujecie (plus zgłoszenie/porada opisane od AM) 4GB formatowanie FAT32 z 32kB klastra dla 2GB formatowanie FAT z 32kB klastra.
Pozdrawiam woytek
-
Wgrana cała Europa.
W trybie z odbiornikiem Bluetooth zrobiłem 4 testy czasu obliczania trasy:
Start: Koszalin ul. Akademicka 9 Koniec: Madryt Acceso 3
Obliczanie ustawione na [Wolne] - Trasa: [Szybka]
Uzyskane czasy to:
1) 4 min 10 sek. 2) 4 min 15 sek. 3) 2 min 36 sek. 4) 5 min 48 sek.
Odbiornik cały czas leżał na oknie w tym samym miejscu i w tej samej odległości od mojego A636N
Podczas najdłużej trwającego testu obliczeń 5:48 dwa razy pojawił się komunikat o słabym sygnale GPS.
Ciekawe jest jednak co innego. Przy okazji tego testu objawił się ewidentny wg mnie błąd w AM EU.
Okazuje się, że AM nie kasuje trasy, mimo pozornego wykonania tej operacji. Każdy z w/w testów musiałem rozpocząć od czystego wgrania AM po operacji [zamknij system].
Każda próba ponownego wyliczenia trasy po uprzednim wykonaniu operacji Trasa - Skasuj kończyła się totalnym zwisem. Pomagało jedynie wyjęcie baterii i po ponownym uruchomieniu wykonanie operacji - Zamknij system.
Ponowne uruchomienie AM po wyjęciu baterii (bez wcześniejszej operacji [Zamknij system]) kończyło się ponownym zwisem, bo AM zaczynała od nowa liczyć zawieszoną podczas obliczeń trasę.
Może ktoś z Was potwierdzić takie zachowanie, bo chcę to zgłosić do suportu AM.
Cytuję samego siebie, aby przypomnieć problem i ponowić prośbę o wykonanie testu przy wgranej mapie całej Europy.
1) Zrobiłem jeszcze 2 testy obliczania w/w trasy po odłączeniu zewnętrznego odbiornika GPS i wyłączeniu wewnętrznego.
Uzyskane czasy obliczania trasy to 1 min 28 sek. i 1 min 32 sek. (więc tak jak mniej więcej powinno być).
Pozostaje jednak problem prawdopodobnego nie zwalniania pamięci przez AM po skasowaniu dopiero co wyliczonej trasy opcją Trasa - Skasuj. Trasa znika, ale próba ponownego jej obliczenia ( bez uprzedniego wyjścia z systemu ) powoduje totalny zwis AM, na który jedyna skuteczna czynność to odłączenie baterii.
Dobrze by było, aby test obliczenia w/w trasy wykonał ktoś na urządzeniu mającym 64 MB RAM i ktoś na urządzeniu, które ma tej pamięci więcej. Dodam jeszcze, że na starcie przed uruchomieniem AM mój Asus 636N pokazuje 40.61 MB na przechow.danych i 33.68 MB na programy.
2) Zna ktoś sposób, jak w WM6 można zminimalizować uruchomioną AM, aby móc dostać się do ustawień i sprawdzić stan pamięci przed operacją obliczania trasy, po jej zakończeniu i po skasowaniu już obliczonej, a przed uruchomieniem ponownego obliczenia. Wtedy wszystko stałoby się jasne.
-
A przycisk minimalizuj z menu AM nie działa?
-
A przycisk minimalizuj z menu AM nie działa?
Oczywiście działa, tylko szukałem go na górnej belce. Dzięki.
Sprawa stała się jasna. AM rzeczywiście nie zwalnia pamięci po wykonaniu obliczeń i skasowaniu trasy.
Wyniki:
1 - przed uruchomieniem AM dostępna pamięć - 32.90 MB
2 - po wyliczeniu trasy - 6.75 MB
3 - po skasowaniu wyliczonej trasy - 9.95 MB
4 - po wyłączeniu AM - 33.14 MB
Nic więc dziwnego, że przy dostępnej pamięci 9.95 MB - ponowna próba obliczenia trasy Koszalin - Madryt powoduje zwis.
-
Wyniki:
1 - przed uruchomieniem AM dostępna pamięć - 32.90 MB
4 - po wyłączeniu AM - 33.14 MB
To może tak kilka włączeń i wyłączeń i pamięć PDA wzrośnie do 128 :)
-
Jeszcze raz obliczałem tę samą trasę przy tych samych parametrach i wyszło w trzech podejściach: tym razem - 1,12min , 1,10min, , 1,12min.
Na już wytyczonej trasie zrobiłem dodatkowo odwrócenie trasy i trwa to mniej więcej tyle samo. Jak wiesz FS-N560 nie jest zbyt bogaty w pamięć i zakitowałby się w trymiga, jeśli AM nie zwalniałaby pamięci. Musi uwalniać, bo wystarczy ze na trasie zrobi kilka rekalkulacji i kicha.
Może już ktoś ci o tym pisał, ale może masz uruchamiane inne programy, które zabierają ci pamięć. Nie wystarczy wyjść z jakiegoś programu. Przed odpaleniem AM zwalniam pamięć w settings/Running Programs list. Tylko nie pomyl z usuwaniem programów :wink: (mam WM5 i nie wiem jak jest w WM6)
To musi działać. Zrobiłem setki tysięcy kilometrów z AM i zwiecha programu jest mi obca. Szukaj dalej
-
Windows Vista ustawia domyślnie takie parametry formatowania jak Koledzy opisujecie (plus zgłoszenie/porada opisane od AM) 4GB formatowanie FAT32 z 32kB klastra dla 2GB formatowanie FAT z 32kB klastra.
Pozdrawiam woytek
Windows XP standardowo dla kart 4 GB używa znacznie mniejszego klastra, jeśli dobrze pamiętam 512 bajtów. Dla używanej przeze mnie karty Transcend spowodowało to znaczne spowolnienie odczytu i zapisu (w PDA).
-
Qmpel, zamiast bajerować podaj fakty (czytaj liczby) najlepiej wyskalowane w MB :)
Potwierdzam, że AM nie zwalnia (i ZTCP nigdy nie zwalniała) całej pamieci zużytej na obliczenie trasy)
Ale w jakiś sposób większą jej część potrafi wykorzystać ponownie.
Tym niemniej startując od 20MB wolnego RAMu przed uruchomieniem AM
nie jest porblemem ją zużyć niemal do zera.
-
Qmpel, zamiast bajerować podaj fakty (czytaj liczby) najlepiej wyskalowane w MB :)
Potwierdzam, że AM nie zwalnia (i ZTCP nigdy nie zwalniała) całej pamieci zużytej na obliczenie trasy)
Ale w jakiś sposób większą jej część potrafi wykorzystać ponownie.
Tym niemniej startując od 20MB wolnego RAMu przed uruchomieniem AM
nie jest porblemem ją zużyć niemal do zera.
OK - wobec tego mylę się, że nie udało mi się nigdy świadomie czy nieświadomie doprowadzić do zapchania pamięci. Nie rozumiem pojęcia "nie zwalnia i nigdy nie zwalniała, ale w jakiś sposób potrafi wykorzystać"
Znając parametry FS podaj przykład-sposób aby pamięć zapchać.
Co to ma wspólnego z bajerowaniem?
Napisane: Wrzesień 10, 2008, 16:35:12
Proszę bardzo:
Parametry ustawień i trasa b/z
Wolna pamięć:
35,44MB - Po resecie. (jetsf 32.90 MB)
28,47MB - po odpaleniu AM
13,80MB - po wytyczeniu trasy pierwszy raz (jetsf 6.75 MB)
23,17MB - po skasowaniu trasy (jetsf 9.95 MB)
13,14MB - po wytyczeniu drugim
22,62MB - po skasowaniu trasy
13,07MB - po wytyczeniu trzecim trasy
22,24MB - po skasowaniu trasy
34,17MB - po wyjściu z programu AM (jetsf 33.14 MB)
Są u mnie różnice w ubywaniu pamięci, ale drobne. Pomiar też pewnie idealny nie jest i dodatkowo mógł trochę jeszcze namieszać w pomiarach activesync, który się automatycznie uruchomił, ale tak czy siak takie są wyniki i daleko do zapchania pamięci. Być może za setnym razem rekalkulacji coś bym i zapchał.
Nie wiem po co co ci te wyniki nocnyMarku, bo z prostej arytmetyki wynika, że u kolegi jetsf coś nie gra, ale chciałeś to masz. Też chętnie poznam twoje.
-
widze ze poruszacie wazne tematy. Sprobuje jutro wykonac pare testow z ta pamiecia i zwalnianiem.
Jesli chodzi o moja karte 2GB i po formacie SDFormaterem teraz smiga szybko. NIe widze spowolnienia - a o to chodzilo.
-
Są u mnie różnice w ubywaniu pamięci, ale drobne. Pomiar też pewnie idealny nie jest i dodatkowo mógł trochę jeszcze namieszać w pomiarach activesync, który się automatycznie uruchomił, ale tak czy siak takie są wyniki i daleko do zapchania pamięci. Być może za setnym razem rekalkulacji coś bym i zapchał.
Nie wiem po co co ci te wyniki nocnyMarku, bo z prostej arytmetyki wynika, że u kolegi jetsf coś nie gra, ale chciałeś to masz. Też chętnie poznam twoje.
Owszem u mnie "coś nie gra " i dlatego o tym napisałem. Przy okazji wyjaśniam - sprawdzałem, czy nie mam uruchomionych jakiś programów - nie mam.
Jak dotychczas jedynie QMPEL napisał i potwierdził liczbami, że u niego zjawisko (nie zwalniania pamięci) nie występuje (te drobne różnice o których wspomina są bez znaczenia).
Jeszcze raz ponawiam apel z prośbą o przeprowadzenie testu - to tylko 5 minut.
NocnyMarek ma jednak rację pisząc, że AM pamięci po obliczeniach "nie zwalnia i nigdy nie zwalniała, ale w jakiś sposób potrafi wykorzystać". Otóż wygląda na to, że jest to zamierzone, świadome działanie twórców AM.
Na stronach AM w FAQ przeczytałem - cytuję:
"....
W razie potrzeby w czasie jazdy jeśli np. użytkownik zboczy z trasy AutoMapa wykonuje najpierw szybką rekalkulację trasy trwająca ułamki sekund a jeśli to nie wystarcza i użytkownik nadal oddala się od wyznaczonej trasy program stopniowo wykonuje rekalkulacje o coraz większym zasięgu."
Jeśli jeszcze mogę zrozumieć w/w zachowanie programu w zamiarze ułatwienie życia użytkownikowi - to nie kasowanie pamięci po wyraźnym tego żądaniu przez użytkownika [Opcja - Trasa - Kasuj], jest wg mnie absurdem i zgłosiłem to do suportu AM jako błąd programu.
Czytając tutaj narzekania na długie oczekiwanie na odpowiedź z suportu jestem zaskoczony szybką reakcją. Poprosili o podanie szczegółów wersji AM, bo opisując problem zapomniałem tego podać. Zobaczymy co odpowiedzą.
Jeśli chodzi o wspomniane w cytacie korzyści jakie użytkownik uzyskuje z przetrzymywania w pamięci danych z wyliczeń do rekalkulacji trasy, to mam mieszane uczucia. Wg mnie korzyść raz jest, a innym razem wprost przeciwnie. Nie winię tu nikogo, bo prawdopodobnie problem nie jest rozwiązywalny, szczególnie na takich urządzeniach jak PDA.
Podam przykład:
W Warszawie wyznaczona trasa (zarówno szybka jak i optymalna) z ul. Conrada na Bemowie na ul. Jasielską 38/42 w końcówce nakazuje skręt w prawo z ul. Żwirki i Wigury w ul. Pruszkowską i dalej do Jasielskiej. Ponieważ znam drogę jadę dalej Żwirki i Wigury, aby skręcić w prawo w Racławicką, gdzie po 100 m mam punkt docelowy na Jasielskiej.
I tutaj następuje niespodzianka. AM przy dojeździe do Racławickiej, kiedy punkt docelowy jest tuż po prawej, nakazuje mi skręt w lewo (dokładnie zawróć w lewo) i cofanie - prawdopodobnie do skrzyżowania z Pruszkowską - dokładnie nie wiem, bo jest "oczywistą oczywistością", że wykonanie tego manewru byłoby nieracjonalne. Mnie to nawet rozbawiło. Dla osoby nie znającej obcego miasta, kręcenie w kółko - zabawne nie jest.
Z przymrużeniem oka - algorytm AM w tym przypadku jest mniej więcej taki:
Ponieważ jest zaznaczona trasa szybka, więc znajdź jak najszybciej ul. Jasielską, a jak znajdziesz to doczłap się po leżących na drodze policjantach do wyznaczonego nr budynku - zamiast wg wpółrzędnych punktu docelowego z których jasno wynika, że najszybszy i optymalny jest dojazd od Racławickiej.
Trochę się rozpisałem. Na koniec coś pozytywnego. W wersji 5.1.1 mimo takich kwiatków jak wyżej, w algorytmach jednak "coś drgnęło". Podczas przejazdu z Bielan na Mokotów czy Sadybę po zjeździe na Wisłostradę już nie słyszę upierdliwego, powtarzanego przy każdej okazji głosu "zjedź w prawo" (w domyśle czytaj - w prawo i przez środek miasta).
-
No tak, ale obawiam się, że z nocnymMarkiem piszemy o dwóch różnych sprawach. Widać z tych moich wyliczeń i jego rację i moją. Mnie chodziło o uwalnianie pamięci potrzebnej do kolej kalkulacji trasy, a jemu o zabezpieczanie pewnego obszaru pamięci ( tylko ok 5MB)"na potrzeby" działania programu i z tym nie mogłem się zgodzić, że aż w takim procencie AM konsumuje twoja pamięć. Moje trasy bywają czterocyfrowe i w praktyce mojego użytkowania nie miałem (lub nie pamiętam) takich problemów jak ty masz, więc jak się z tym uporasz, to będziesz zadowolony.
Co do tych kwiatków z błądzeniem AM o których piszesz, to już jest łatwiejsze. Po prostu trzeba zgłosić do supportu.
-
... z tym nie mogłem się zgodzić, że aż w takim procencie AM konsumuje twoja pamięć. Moje trasy bywają czterocyfrowe i w praktyce mojego użytkowania nie miałem (lub nie pamiętam) takich problemów jak ty masz, więc jak się z tym uporasz, to będziesz zadowolony.
Jak wspomniałem problem zgłosiłem do suportu AM i został rozwiązany.
Polecili zamianę wersji AM 5.1.1(618) na AM 5.1.1(632) i jak ręką odjął.
Wyniki testu wyliczania w/w trasy mam bardzo zbliżone do Twoich.
-
jetsf - a o co chodzi z tym nr wersji. Wszedlem teraz na strone AM a tam jest wersja najnowsza 0806
-
jetsf - a o co chodzi z tym nr wersji. Wszedlem teraz na strone AM a tam jest wersja najnowsza 0806
Piszesz o wersji map, a chodzi o wersję aplikacji (zresztą testową, bo oficjalna ma numerek 618).
-
Słuchacie, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić, ale pytam z ciekawości, jak wygląda w AM kwestia "przełączania" się map w momencie przekraczania granic? działa to na zasadzie ciągłości tras, przechodzi automatycznie na mapę innego kraju, czy jak?
-
jesli w AM masz wgraną całą mapę EU to program traktuje ją jako jedną dużą mapę i granice nie mają znaczenia. Inaczej jesli masz wgraną osobno PL i np mape niemiec, wtedy trasę wyznaczysz tylko do granicy, a po przekroczeniu musisz wczytać nastepną mapę.
P.S. pytanie chyba nie dotyczy tego wątku.