PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Bankier w Maj 26, 2009, 09:45:58
-
Przy okazji okazało się, że choć tego nie było widać, AM używa całkiem sporo kategorii dróg (12).
Na załączonym screenie dołożyłem małe zestawienie uszeregowane od najwyższej do najniższej kategorii
z kolorami jakich użyłem, żeby ułatwić sobie rozpoznanie kategorii drogi już na pierwszy rzut oka.
Po zmianie skórki przyjrzałem się kilku przypadkom nieco dziwnie prowadzonych tras po mieście i ...
stała się jasność :idea: - przestałem się dziwić dlaczego trasa jest kalkulowana tak, a nie inaczej.
Gdy wyraźnie widać kategorię drogi zaszytą w mapie, okazuje się,
że to nie algorytm kalkulacji trasy wyprawia cuda, tylko dane mapowe są takie, a nie inne ...
Ostatnio używam AM i TT (najnowsze mapy TA).
Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego w AM ostry zakręt to lekki łuk, a w tym samym miejscu w TT ostry zakręt, to ostry zakręt. Z przebiegu trasy/widoku mapy TT widać, że trzeba ostro zwolnić :)
Co by nie mówić takie odwzorowanie map w wykonaniu TA, znacznie poprawia komfort kierowcy nie mówiąc już o bezpieczeństwie.
Skąd się biorą takie różnice ?
-
W którym miejscu?
-
W którym miejscu?
Jest tego strasznie dużo. W zasadzie prawie na każdej trasie, jaką jechałem. Ale żeby nie być gołosłownym, to
zrobię zrzuty z TT i AM i zademonstruje :)
Bo widać, to dopiero jak miałem obie nawigacje :D
Ps. ale to wynika chyba ze sposobu zbierania danych i odwzorowywania ich na mapie. Mapy TT (TA) są bardziej kanciaste. W AM zakręt, to kilka (pięć-sześć) krótkich odcinków, a w TT przykładowo tylko dwa-trzy.
-
Poczekam na zrzuty bo nie lubię teoretyzować ...