PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: matmic w Sierpień 18, 2008, 11:56:13
-
Witam.
Powoli można myśleć o kolejnej AM.
Pamiętam, jak najpierw pojawiła się AM4, potem 4.1.2, a po kilku miesiącach 4.5.3.
Myślę, że na koniec roku (listopad - grudzień) pojawi się kolejna wersja, może to będzie AM5.5, bo 5.0 oraz 5.1 już mamy :D
Można by powoli myśleć, co powinno się znaleźć w kolejnej wersji i wysyłać to do supportu, aby mieli na tyle czasu, aby przemyśleć i ewentualnie wprowadzić Nasze sugestie.
P.S. Heh, po tytule wątku myślę, że wielu z Was wejdzie z ciekawości w ten post, z myślą, że już są informacje o kolejnej wersji.
Pozdrawiam
-
Czyż to nie jest to, co chcesz zaproponować :mrgreen: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=103794.0
-
dla mnie program jest funkcjonalnie calkiem dobry. Mogliby odpuscic sobie w tym roku kombinowanie nad aplikacja, a cale sily rzucic na weryfikacje map, chociazby mapy Polski. Wiem wiem, nierealne....
Jak chca wpasc na nowe pomysly, polecam pouzywac nawigacje firm Alpine i Pioneer. Wiele rozwiazan tam przyjetych jest naprawde super. Dopracowali sie tego przez lata
-
Witam.
Powoli można myśleć o kolejnej AM.
Pamiętam, jak najpierw pojawiła się AM4, potem 4.1.2, a po kilku miesiącach 4.5.3.
Myślę, że na koniec roku (listopad - grudzień) pojawi się kolejna wersja, może to będzie AM5.5, bo 5.0 oraz 5.1 już mamy :D
Można by powoli myśleć, co powinno się znaleźć w kolejnej wersji i wysyłać to do supportu, aby mieli na tyle czasu, aby przemyśleć i ewentualnie wprowadzić Nasze sugestie.
P.S. Heh, po tytule wątku myślę, że wielu z Was wejdzie z ciekawości w ten post, z myślą, że już są informacje o kolejnej wersji.
Pozdrawiam
Może od razu 10.10 tak jakby numer miałby cokolwiek do rzeczy, problem leży nie w numerze ale w mapach i kategorii dróg, w mojej okolicy, AM prowadzi trelinkami zamiast prowadzić asfaltową ulicą i podejrzewam, że będzie tak w kilku następnych odsłonach AM, i od razu uprzedzam nie mam pirata (AM 5.1.1) i trasę mam ustawioną na szybką lub optymalną. W starszych wersjach było wszystko ok. Oczywiście mogę wprowadzić blokadę tej ulicy lub dać punkt przez i AM poprowadzi normalną ulicą tylko ja wiem gdzie takie rzeczy w mojej okolicy mogę zrobić ale podróżujący z obcego miasta tego nie wie i myślę że w innych miastach jest podobnie i AM poprowadzi mnie niejednokrotnie manowcami w obcym mieście. Problem zaczął się od wersji 5 mam wrażenie, że im wyższa wersja tym więcej dupereli w AM a coraz gorzej z mapami i algorytmami nawigacji. A tak nawiasem to AM mogłaby bardziej sensownie dobierać numery wersji i każdy miałby wyobrażenie z jakiego okresu pochodzi np. AM 8.08 z roku 2008 z sierpnia i po kłopcie nie byłoby gdybania która wersja będzie kiedy.
-
Dla mnie dodanie "okolicy POI" jako punktu VIA powoduje, że 5.1.1 ma funkcjonalność jakiej mi trzeba. Jeszcze tylko dobre, dobre mapy ! Jeździłem w ten długi weekend z AM po Czechach i Słowacji. Żadnych problemów, wszystko działało jak powinno. Mam wrażenie, że mapy Czech są o niebo lepsze niż Polski w AM. Co do Słowacji, to różnie bywało, ale generalnie dobra jakość map.
-
To może wyślemy do AM apel by już nic nie zmieniali i nie dodawali "odpustowych" wodotrysków ale skupili się na poprawianiu map...?
Pozdrawiam
-
To może wyślemy do AM apel by już nic nie zmieniali i nie dodawali "odpustowych" wodotrysków ale skupili się na poprawianiu map...?
Pozdrawiam
POPIERAM !
Bo już niestety szukając ulic w mniejszych miejscowościach muszę używać TT7 :(
W.
-
Mogli by zrobić jeszcze kategoryzację przepustowości dróg, oraz możliwość jej synchronizowania przez miplo :-)
-
Pod poprawieniem map podpisuje się obiema rękami.
Można by dodać jeszcze dodać automatyczne (jako domyślne) sortowanie punktów przez, bo bez tego AM tworzy piękne wzorki na mapie oraz zmodyfikowanie algorytmu routingu aby z dwóch tras wybierał tą, która ma mniej zakrętów przy tej samej kategorii drogi. A z tego co zauważyłem, to wydaje się robić to odwrotnie :)
-
Można by dodać jeszcze dodać automatyczne (jako domyślne) sortowanie punktów przez, bo bez tego AM tworzy piękne wzorki na mapie
Podpisuję się wszystkimi pięcioma kończynami! :ok: Nie ma to jak mieć trasę wyznaczoną punktami "przez" i dodać sobie stację benzynową jako punkt przez, żeby nagle z 300 km trasa urosła do 700, bo AM chce dojechać do ostatniego PRZEZ, zawrócić na stację i z powrotem do celu.
O ile sterowanie głosowe w AM (czytaj: poproś pasażerkę, żeby coś wyklikała) działa dość dobrze dla "prowadź do / POI / stacja benzynowa / znajdź Orlen z zieloną ikonką / kliknij / kliknij PRZEZ / włóż telefon w uchwyt", o tyle późniejsze przesortowanie PRZEZ powoduje już zdziwione oczy na twarzy "sterownika" ;)
-
Potwierdzam krytyczne opinie o mapach. Wydaje mi się, że Automapa aktualizuje mapę Polski od niechcenia. Ostatnio AM chwaliła się współpracą z policją na mazurach, teraz nawet rozwinęli przycisk Prowadź do / Szukaj. O ile dobrze pamiętam to Szukaj było w Am 3. Po co najpierw coś psuć, a później dodawać nową odkrywczą funkcję Szukaj w AM 5? To chyba wiedzą tylko twórcy AM. AM 5 jest o wiele mniej intuicyjna niż np. AM3.
Wspomnę jeszcze o mapach. W Kutnie, w którym mieszkam, począwszy od AM 3, wcześniej pewnie też, była pewna droga, na Targeo jest ciągle, w AM 5.0.7 też była, no ale niestety w AM 5.1 i 5.1.1 już jej nie ma. Co prawda brakuje kawałka drogi, ale jest uciążliwe, jeżeli nagle po tylu latach trasa wydłuża się. Czym to jest spowodowane, że nagle usunięto kawałek drogi to naprawdę nie wiem. Niestety ten przypadek nie jest odosobniony. Podobnych kilku błędów gdzie brakuje kawałka drogi zaobserwowałem kilka, np. w Łodzi w AM 5.1 brakowało kawałka ulicy Drewnowskiej przy skrzyżowaniu z Włókniarzy. W AM 5.1.1 już jest. To, że jedzie się obok drogi wg AM to już jest normalne. Nie wiem czym są spowodowane te niedokładności i braki, ale w mapach naprawdę potrzebny jest przełom, bo jest coraz gorzej.
Co powinno być kolejnej edycji? Co prawda jeżdżę tylko samochodem osobowym, ale powinna być możliwość wyznaczania trasy dla samochodów ciężarowych i autobusów na podstawie tonaży i wysokości mostów. Obecne kombinowanie z POI jest trochę dziwne.
Pozdrawiam
-
Potwierdzam krytyczne opinie o mapach. .............................
Pozdrawiam
Potwierdzam spostrzeżenia. I przyłączam się się do użytkowników, którzy mówią: mapy, przede wszystkim mapy.
W AM 5.1.1 jest wiele ulic, które są co prawda wyznaczone na planach geodezyjnych, ale od kilku dzisięcioleci nie doczekały się ani utwardzonej nawierzchni, ani połączenia z innymi ulicami. Mam wrażenie, że Geosystems nie weryfikuje danych w terenie w należyty sposób i co więcej, niechętnie korzysta z dobrze udokumentowanych danych przesyłanych przez użytkowników. Ta tezę potwierdzają liczne wpisy na forum, dotyczące nieuwzględniania zgłaszanych błędów.
-
W AM 5.1.1 jest wiele ulic, które są co prawda wyznaczone na planach geodezyjnych, ale od kilku dzisięcioleci nie doczekały się ani utwardzonej nawierzchni, ani połączenia z innymi ulicami. Mam wrażenie, że Geosystems nie weryfikuje danych w terenie w należyty sposób i co więcej, niechętnie korzysta z dobrze udokumentowanych danych przesyłanych przez użytkowników. Ta tezę potwierdzają liczne wpisy na forum, dotyczące nieuwzględniania zgłaszanych błędów.
Cóż, dużo w tym racji. Niestety niektóre błędy trudno nawet w sensowny sposób pokazać. Np. w Katowicach jest ulica Jarzębinowa, która wg AM leży po lewej stronie budynków, podczas gdy faktycznie leży o stronie prawej. Oczywiście chcąc dojechać do w.wym ulicy potencjalny kierowca prowadzony jest wprost na podwórko posesji i staje przed bramą. Dobrze, że drogowskaz jest widoczny i problem się rozwiązuje. Chciałem ten błąd zgłosić ale nijak nie potrafię, bo gps najpierw wskazuje, że auto przejeżdża za wyznaczoną drogę, ale po chwili jest jakby "dociągany" na miejsce tej nibydrogi. Skutek jest taki, że auto w realu jedzie faktycznie po ulicy Jarzębinowej, leżącej po wschodniej stronie budynków, a AM pokazuje też ulicę, tyle że po zachodniej stronie tychże. Niestety tam jest wspomniane podwórko, sad i jakieś ogródki przydomowe. :mrgreen:
Inną sprawą są błędnie podawane komunikaty. Przykład? Jeśli droga prowadzi na północ ulicą Armii Krajowej i samochód dojeżdża do skrzyżowania z ulicą Szarych Szeregów, kierowca słyszy, że ma jechać w lewo, podczas gdy ulica Armii Krajowej biegnie prosto, co z resztą wyraźnie widać. W lewo natomiast skręca się na ulicę Stabika. Można wybaczyć błąd, gdyby skrzyżowanie było rozbudowane, ale w sytuacji zwykłych, prostopadłych skrzyżowań to poważny błąd. Taką sytuację miałem również w Wa-wie. Tyle, że tam było skrzyżowanie złożone z pięciu ulic i niestety zostałem skierowany w prawo, w jakąś dziwną ulicę. W dodatku jednokierunkową. :-| Na jednym ze zjazdów z autostrady A4 w Katowicach w okolicy Osiedla Witosa usłyszałem, że mam jechać w prawo. Tyle, że droga wiodła prosto, a z prawej strony jest tylko wlot na autostradę, najbliższy wyjazd jest około 1,5km dalej, na Węźle Mikołowska. Trudno takie rzeczy zaznaczać, bo należałoby cofnąć na te miejsce sprzed usłyszenia błędnego komunikatu, żeby go zaznaczyć, co wymaga kosztów i czasu a na autostradzie to najczęściej niemożliwe.
-
W AM 5.1.1 jest wiele ulic, które są co prawda wyznaczone na planach geodezyjnych, ale od kilku dzisięcioleci nie doczekały się ani utwardzonej nawierzchni, ani połączenia z innymi ulicami. Mam wrażenie, że Geosystems nie weryfikuje danych w terenie w należyty sposób i co więcej, niechętnie korzysta z dobrze udokumentowanych danych przesyłanych przez użytkowników. Ta tezę potwierdzają liczne wpisy na forum, dotyczące nieuwzględniania zgłaszanych błędów.
Cóż, dużo w tym racji. Niestety niektóre błędy trudno nawet w sensowny sposób pokazać. .....................................................................
I właśnie takie sytuacje należy raportować do supportu AM w taki sposób:
- przesyłając ślad przejazdu,
- przesyłając zmodyfikowany fragment mapy ukazujący sytuację, tak jak winna być przedstawiona.
Ja tak robię. Nie wiem, czy to w jakikolwiek sposób wpłynie na autorów map, ale mam taką nadzieję.
-
I właśnie takie sytuacje należy raportować do supportu AM w taki sposób:
- przesyłając ślad przejazdu,
- przesyłając zmodyfikowany fragment mapy ukazujący sytuację, tak jak winna być przedstawiona.
Tylko nie bardzo wiem czy to w jakikolwiek sosób pomoże, bo jak napisałem, ikonka pojazdu jest "dociągana" drogi na automapie. Tak więc prawdopodobnie ślad pojazdu pokryje się ze śladem drogi. Mimo, ża auto jest około 20 metrów dalej.
-
I właśnie takie sytuacje należy raportować do supportu AM w taki sposób:
- przesyłając ślad przejazdu,
- przesyłając zmodyfikowany fragment mapy ukazujący sytuację, tak jak winna być przedstawiona.
Tylko nie bardzo wiem czy to w jakikolwiek sosób pomoże, bo jak napisałem, ikonka pojazdu jest "dociągana" drogi na automapie. Tak więc prawdopodobnie ślad pojazdu pokryje się ze śladem drogi. Mimo, ża auto jest około 20 metrów dalej.
Uważam, że tak: pomoże. "Dociąganie" ikony pojazdu do drogi na mapie jest "zaszyte" w programie. Nie mniej jednak, jeżeli utworzysz ślad przejazdu, to będzie on odzwierciedlał realną drogę. Możesz to sprawdzić. Jeżeli ślad nie pokrywa się wg Ciebie z faktycznym przebiegiem drogi, to znaczy droga jest niewłaściwie odwzorowana na mapie.
-
Rano to potestuję. Swoją drogą ciekawe skad oni tą drogę wytrzasnęli przez ogródki i podwórka.
-
Rano to potestuję. Swoją drogą ciekawe skad oni tą drogę wytrzasnęli przez ogródki i podwórka.
Możliwe, że kiedyś tam istniała... :)
BTW. Zawsze mnie zastanawiało jak to możliwe, że w erze satelitarnej, gdzie wręcz można czytać tytuły gazet, nikt nie jest wstanie przygotować porządnej mapy.
-
....BTW. Zawsze mnie zastanawiało jak to możliwe, że w erze satelitarnej, gdzie wręcz można czytać tytuły gazet, nikt nie jest wstanie przygotować porządnej mapy.
Jest, tylko to słono kosztuje - producentów programów do nawigacji po prostu na to nie stać.
-
Możliwe, że kiedyś tam istniała... :)
Tiaaa, a później przyszedł sołtys i zwinął asfalt :wink:
Ulica tam istnieć nie mogła. Główną przyczyną tej tezy jest fakt, że
1. pierwsze 30m drogi to podwórko (tu by można się zastanawiać czy nie masz racji)
2. następne 20m to sad. Nie ma tu śladu drogi
3. kolejne 10m to pas przydomowych ogródków
4 dalsze 40-50m to ...las :D
Z resztą włącz sobie zumi albo coś podobnego w trybie hybrydy. Na mój gust to błąd jest zwykły.
BTW. Zawsze mnie zastanawiało jak to możliwe, że w erze satelitarnej, gdzie wręcz można czytać tytuły gazet, nikt nie jest wstanie przygotować porządnej mapy.
Szczerze mówiąc mnie też
-
....BTW. Zawsze mnie zastanawiało jak to możliwe, że w erze satelitarnej, gdzie wręcz można czytać tytuły gazet, nikt nie jest wstanie przygotować porządnej mapy.
Jest, tylko to słono kosztuje - producentów programów do nawigacji po prostu na to nie stać.
Komplet zdjęć satelitarnych dla obszaru PL kosztuje ok. 70 mln PLN (+VAT).
To "tylko" prawie milion rocznych subskrypcji AutoMapy.
-
Koomplet zdjęć satelitarnych dla obszaru PL kosztuje ok. 70 mln PLN (+VAT).
Tylko, że nikt nie każe kupować takich map. Jeśli użytkownicy w ilości około mnóstwa zgłaszają błędy i wysyłają informacje za darmo, to przecież można owe dane zweryfikować przy pomocy ogólnodostępnych map. Takie sprawdzenie powiedzmy śladu brakującej drogi powinno zostać sprawdzone przy pomocy mapy internetowej i wkreślone do systemu. Ja rozumiem problemy wynikające z przebudów skrzyżowań czy innych inwestycji drogowych. To oczywiście wymaga innego sposobu weryfikacji i zaznaczania na mapie. Ale kiedy brakuje kilkuset metrów drogi czy też jest ona na jakimś odcinku źle poprowadzone, to sądzę, że dane podawane przez użytkowników i nałożone na AM z jednej strony, a mapka internetowa do wyszukania na googlach czy wspomniane zumi w zupełności wystarczą do weryfikacji danych.
-
Jest możliwa korekta mapy w sposób, o jakim piszesz. Tylko jest długotrwały zabieg. Zanim wyguglasz szukane miejsce, sprawdzisz koordynaty, porównasz je z automapowymi, naniesiesz do bazy/zmienisz w bazie współrzędnych, schodzi mnóstwo czasu.
Tymczasem, wklejenie śladu to niemal gotowiec. Bo to zbiór punktów faktycznego przebiegu drogi.
Nikt nie postępuje w podpowiadany przez Ciebie sposób. Nawet "amatorska" UMP.waw.pl (amatorska w cudzysłowie, bo często jest bardziej profesjonalna, niż topowe produkty) bazuje na śladach.
TomTom Map Share także nie uwzględnia śladów/zmian faktycznego przebiegu ulic. Zostawiają je TeleAtlasowi, bo to zbyt skomplikowana sprawa.
Jarzębinowa w Katowicach, to (z całym szacunkiem) drobny pikuś. Bardziej istotny jest błąd, o którym też pisałeś, dotyczący skrętu w prawo z A-4.
Jak ja rozumiem tę sytuację - równolegle i tuż przy A-4 biegnie droga, która ma w tym miejscu rozjazd, z możliwym skrętem w prawo. Prawdopodobnie AM "przyciągnęła" Cię do tej właśnie drogi (odległość jest pewnie ze 20-30 metrów) i dlatego zasugerowała skręt w prawo. Obejrzyj na mapie.
I to właśnie nie powinno się zdarzyć, bo jeśli jedziesz drogą główną, to algorytm nie powinien zezwolić na przyciągnięcie do drogi równoległej, podrzędnej, którą nie poruszałeś się przed "przeskokiem". To jest gorszy, bardziej dotkliwy bug. Mnie on się zdarzał na Grochowskiej w Warszawie, która ma właśnie taką samą równoległą do dwupasmówki wstążkę.
-
Jest możliwa korekta mapy w sposób, o jakim piszesz. Tylko jest długotrwały zabieg. Zanim wyguglasz szukane miejsce, sprawdzisz koordynaty, porównasz je z automapowymi, naniesiesz do bazy/zmienisz w bazie współrzędnych, schodzi mnóstwo czasu.
Tymczasem, wklejenie śladu to niemal gotowiec. Bo to zbiór punktów faktycznego przebiegu drogi.
Nikt nie postępuje w podpowiadany przez Ciebie sposób.
Hmm, widać się nie do końca zrozumieliśmy. Mnie chodzi o to, że użytkownicy przysyłają pliki z zapisanymi śladami i ja nie pisałem żeby z tego rezygnować. Mi tylko o ewentualną weryfikację śladu. Zawsze może się trafić jakiś łobuz, który zrobi ślad drogi jadąc powiedzmy traktorem na przełaj, a do takiej kontroli wystarczy widok drogi z satelity.
Jarzębinowa w Katowicach, to (z całym szacunkiem) drobny pikuś.
Jasne, że tak, to drobiazg, chciałem tylko zwrócić uwagę na te "przyciąganie" do drogi.
Bardziej istotny jest błąd, o którym też pisałeś, dotyczący skrętu w prawo z A-4.
Jak ja rozumiem tę sytuację - równolegle i tuż przy A-4 biegnie droga, która ma w tym miejscu rozjazd, z możliwym skrętem w prawo. Prawdopodobnie AM "przyciągnęła" Cię do tej właśnie drogi (odległość jest pewnie ze 20-30 metrów) i dlatego zasugerowała skręt w prawo. Obejrzyj na mapie.
I to właśnie nie powinno się zdarzyć, bo jeśli jedziesz drogą główną, to algorytm nie powinien zezwolić na przyciągnięcie do drogi równoległej, podrzędnej, którą nie poruszałeś się przed "przeskokiem". To jest gorszy, bardziej dotkliwy bug. Mnie on się zdarzał na Grochowskiej w Warszawie, która ma właśnie taką samą równoległą do dwupasmówki wstążkę.
Masz rację. Równolegle do A4 biegnie Kochłowicka. Być może tam jest jakiś zjazd, ale niestety w realu tego nie jestem sprawdzić w najbliższym czasie.
-
Mam wrażenie, że Geosystems ... niechętnie korzysta z dobrze udokumentowanych danych przesyłanych przez użytkowników.
Ta tezę potwierdzają liczne wpisy na forum, dotyczące nieuwzględniania zgłaszanych błędów.
Hmm, chyba czytamy różne fora, albo inaczej rozumiemy słowo liczne ...
Mam wrażenia i doświadczenia zgoła odwrotne.
...bo jak napisałem, ikonka pojazdu jest "dociągana" drogi na automapie.
Tak więc prawdopodobnie ślad pojazdu pokryje się ze śladem drogi. Mimo, ża auto jest około 20 metrów dalej.
Nie zgaduj tylko sprawdź (nagraj ślad i obejrzyj go sobie na mapie), dociągany jest _tylko_ kursor
Skrzyżowanie AK-Sz.Sz. jest źle rozrysowane na mapie, stąd błędne komunikaty, czyli kolejny błąd mapy do zgłoszenia.
Na jednym ze zjazdów z autostrady A4 w Katowicach w okolicy Osiedla Witosa usłyszałem, że mam jechać w prawo. Tyle, że droga wiodła prosto, a z prawej strony jest tylko wlot na autostradę, najbliższy wyjazd jest około 1,5km dalej, na Węźle Mikołowska. Trudno takie rzeczy zaznaczać, bo należałoby cofnąć na te miejsce sprzed usłyszenia błędnego komunikatu, żeby go zaznaczyć, co wymaga kosztów i czasu a na autostradzie to najczęściej niemożliwe.
Bardzo nieprecycyjny opis cięzko z niego odtworzyć sytuację, np na węźle Mikołowska nie ma zjazdu,
zjazd jest jakieś 600m wcześniej, a wjazdu od Węzła Batory nie przypominam sobie żadnego,
cały czas jedzie się równoległą aż połaczenia za węzłem Mikołowska ...
Owszem jest tam po drodze jeden nieco mylący komunikat lekko w lewo (przy zjeździe na Bocheńskiego)
... ale żeby w prawo? :ohreally:
Nie musisz się wracać w realu, wystarczy zapamietać miejsce, albo w trasie dodać np. pkt ulubiony,
a później na spokojnie w domu zasymulować powtórzenie sytuacji. Jeśli błąd jest systemowy
(nie wynikał z z chwilowego błędnego odczytu pozycji, albo z jakiegoś zapętlenia programu
wynikłego np. z iluś tam wcześniejszych przeliczeń trasy, aż do zużycia całej wolnej pamięci)
to prawie na pewno da się do odtworzyć 'na sucho'.
-
Nie zgaduj tylko sprawdź (nagraj ślad i obejrzyj go sobie na mapie), dociągany jest _tylko_ kursor
Sprawdzę jak tylko dostanę do ręki moją nokię. Pożyczyłem ją znajomemu na podróż do Kazimierza.
Bardzo nieprecycyjny opis ...
Prawda, pokręciłem opis. Zamiast słowa "wlot" użyłem "zjazd". :oops: Generalnie z autostrady zjeżdża się w prawo więc w ogóle tekst bez sensu, ale ad rem.
Ustawioną miałem trasę na Brynów i chciałem zjechać na Węźle Mikołowskim na prawo, na Mikołowską (jechałem od Chorzowa oczywiście). Komunikat usłyszałem za zjazdem na Bocheńskiego, gdzieś przed tym wiaduktem w kolorze lila czy jaki on tam jest. Tam nie ma żadnego zjazdu i trasa zaznaczona była na wprost, a Hołek mi gada za 200 metrów skręć w prawo. Tyle, że do Mikołowskiej było jeszcze sporo. Za późno zajarzyłem i stąd taki opis. Normalnie słyszy się komunikat "trzymaj się prawego pasa" czy coś podobnego. Mam zbyt krótko AM żeby tak szybko reagować, a cofnąć nie mogłem, bo autostrada.
Nie musisz się wracać w realu, wystarczy zapamietać miejsce, albo w trasie dodać np. pkt ulubiony,
a później na spokojnie w domu zasymulować powtórzenie sytuacji.
Możesz rozwinąć myśl? Jak mam w domu odtworzyć polecenia głosowe pilota? Obejrzeć trasę mogę zawsze, ale jak sprawić, by pilot przemówił "na sucho", bo o błędny komunikat chodzi, a nie o źle wytyczoną trasę.
-
Zobacz co kryje się pod guziczkiem 'Demo' (przy wyznaczonej trasie) :ok:
Wyższą szkołą jest najpierw wyznaczenie trasy i nagranie jej jako ślad,
następnie wyznaczenie innej trasy i odtworzenie wcześniej nagranego śladu.
To pozwala zasymulować sytuacje zjechania z trasy i jej rekalkulacji.
(bo wtedy wskaźnik będzie poruszał się zgodnie z odtwarzanym śladem, a nie wyznaczoną trasą)
-
no to mam zadanie domowe na łyk-end. Dzięki za info :ok:
-
witam, ludziska mam pytanie - uzywam AM 5.5 ale mam problem z ekranem - nie widac wszystkich klawiszy i najwiekszy problem pojawia sie z proba wpisania adresu - wogole nie widac tego miejsca - jakby ekran AM byl wiekszy niz urzadzenia :) - uzywam na Vario III i na Compact IV. z gory dzieki za pomoc.
ps. tak sie chyba rozpendzilem :-) przepraszam za zamieszanie ale chodzi mi o ta AM co ma juz widok ulic z budynkami.
-
witam, ludziska mam pytanie - uzywam AM 5.5 ale mam problem z ekranem - nie widac wszystkich klawiszy i najwiekszy problem pojawia sie z proba wpisania adresu - wogole nie widac tego miejsca - jakby ekran AM byl wiekszy niz urzadzenia :) - uzywam na Vario III i na Compact IV. z gory dzieki za pomoc.
Czy mamy juz AM 5.5? Czy tez kolega fantazjuje?
-
Ej Naiwni naiwni naiwni coś taka poiosenka mi w uszach dzwoni . nowa mapa poprawione błędy a kupa nowych ,których nie było.
Wyobrazić sobie można policjantów , którzy wyłapali wszystkich złodziei i poszli po podwyżkę. dałby im kto?
Kto kupiłby subskrybcję?
-
1. Kody pocztowe ( w całej EU i Polsce)
2. Mapy
3. Moze czas pomyslec o TMC za granicą... Mapy TeleAtlasa zawierają odpowiednie dane więc czemu ich nie wykorzystać... Urządzeń z TMC coraz więcej na rynku.
4. Może o Symbianie czas pomyśleć :mrgreen:
No to tyle - dla mnie chociaż 1,. punk żeby był zrealizowany to już bedzie duży krok do prozdu.
-
1. Kody pocztowe ( w całej EU i Polsce)
2. Mapy
3. Moze czas pomyslec o TMC za granicą... Mapy TeleAtlasa zawierają odpowiednie dane więc czemu ich nie wykorzystać... Urządzeń z TMC coraz więcej na rynku.
4. Może o Symbianie czas pomyśleć :mrgreen:
Ode mnie tylko trzy rzeczy:
1. Mapy
2. Mapy
3. Mapy
Cała reszta może poczekać rok albo i dwa...
-
Płynniejsze działanie.. takie np jak w IGO (lub choćby podobnie).....
-
Płynniejsze działanie.. takie np jak w IGO (lub choćby podobnie).....
A co Ci nie działa płynnie? U mnie nie ma się do czego przyczepnic na hp6915.
-
Mapy i wyświetlanie następnego manewru, aby wiedzieć na którym pasie się ustawić. Bardzo przydatna rzecz. Podpatrzyłem w Igo.
-
Płynniejsze działanie.. takie np jak w IGO (lub choćby podobnie).....
A co Ci nie działa płynnie? U mnie nie ma się do czego przyczepnic na hp6915.
Chyba nigdy nie widziałeś IGO....
-
Chyba nigdy nie widziałeś IGO....
Owszem, nawet mam ten program - i gdy teraz używam AM 5.1.1.632 (przy odczycie gps 5Hz) na płynność już nie narzekam.
-
Chyba nigdy nie widziałeś IGO....
Owszem, nawet mam ten program - i gdy teraz używam AM 5.1.1.632 (przy odczycie gps 5Hz) na płynność już nie narzekam.
Nie mów, że w płynności pracy nie ma różnicy.... :O~
-
Jest, ale nie istotna - kiedyś to była przepaść, a teraz ta różnica nie ma kompletnie znaczenia z punktu widzenia nawigacji. Dodam, że mam odczyt gps ustawiony na 5Hz co wiele w tym aspekcie poprawiło w moim przypadku.