PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Cat^ w Kwiecień 06, 2004, 19:23:39
-
Kolejne podziękowanie Autorom za dotychczasową pracę włożoną w rozwój i poprawę jakości programu, a nam użytkownikom za charytatywną działalność związaną z wykrywaniem ich błędów... ;)
W tym miejscu proponuję zgłaszać i dyskutować TYLKO o niedoskonałościach samej aplikacji wersji 3.2.x.x, propozycjach jej rozwoju itp.
-
Podziękowania są. Dlaczego tylko o niedoskonałościach. Już nawet pochwalić nie wolno??
-
Dla mnie duzo znaczacych poprawek dodatkow i odrobaczania - szczegolnie pojazywanie calej mapy jest cenne a nie tak jak do tej pory tylko do granic miasta (najlepiej wiedza Ci ktorzy czytali moja dyskusje o obecnosci Pruszcza). Teraz tylko czekam na uaktualnienie mapy Trojmiasta bo jeszcze nie uwzglednili ani jednej poprawki z tych ktore od miesiaca im wysylam ...
-
Gdzie jest Funkcja Odwróć Trasę???
-
Może zamiast Odwróć Trasę wprowadzą funkcję POWRÓT ;). Jest lepiej ale po co nadal jest możliwość ustawienia prędkości COM??
-
Hallo McBalon,
tę funkcję znajdziesz teraz pod ikonką nadole z literkami A i B po środku pola, które się ukazuje pod oznaczeniem "Punkty trasy"
Pozdrowienia
PeDeA
-
proste:) - a ja w poszukiwaniach byłem już na końcu wszechświata.......
dzięki
-
No dobrze, niemal skaczę do góry z radości. Program z wersji na wersję coraz bardziej miodnym się staje ;)
Jak na razie bardzo mi się spodobał nowy tryb nocny i płynne (no, prawie) zmienianie skali. Progam działa szybciej (widoczna optymalizacja!), nie trzeba trzymać map i programu w osobnych katalogach (rozwiązany problem z kasowaniem plików rejestracyjnych).
Jutro testy w terenie z GPS, ciekaw jestem czy zauważę różnice i poprawki, które obiecują autorzy ;)
A teraz lista życzeń:
1. Chciałbym, żeby oprócz imponującej listy zmian autorzy pokusili się o jedno - dwa zdania opisu do wiekszości zmienionych - ulepszonych funkcji. Ułatwiło by to zapoznanie się z nowościami, a tak trzeba czasami eksperymentować :)
2. Możliwość redefinicji przycisków sprzętowych. Program aktualnie (przynajmniej u mnie) na stałe definiuje trzy przyciski - pierwszy to przełączeanie na pełny ekran (super, ale wolałbym przycisk po drugiej stronie), a drugi to wyszukiwanie. Trzeci to centrowanie mapy. Pozostaje jeszcze jeden do zdefiniowania. Chętnie dodałbym mu funkcję włączania trybu nocnego. A gdybym mógł tak sobie w miarę swobodnie ustalić, który przycisk co ma robić, to byłbym wniebo wzięty.
3. Tryb nocny - już teraz jest piękny! Jednak co z tego, że ekranik jest ciemny, jeśli podświetlenie w dalszym ciągu świeci dość jasnym światełkiem. Gdyby można było dodać funkcję, która przy włączeniu trybu nocnego jednocześnie zmniejszałaby poziom podświetlenia ekranu na ustalony przez użytkownika, to chyba wszyscy byliby szczęśliwi.
A i jeszcze jedno - nowa, duża ikonka jest ładniejsza, za to jeśli chodzi o małą, to zdecydowanie wolę starą!
No i na koniec - w takim tempie to może wkrótce doczekamy się znanego z TT widoku 3D, czego wszystkim życzę (życzenia Wielkanocne, może się spełnią?)
[Dodano: 2004-04-07 00:05:14]
Oj, faktycznie "Funkcja Odwróć Trasę" - to nadmierna kombinacja. Właśnie się zastanawiałem o co tutaj chodzi. Orczyk5 ma zdecydowaną rację! Gdyby naza była Powrót lub Trasa powrotna, chyba to określenie byłoby jaśniejsze dla przeciętnego ludka...
[Dodano: 2004-04-07 00:23:01]
No, tak. Może pójdę wreszcie spać? Czyli na dobranoc:
CHCIAŁBYM (oj, bardzo!) mieć możliwość zdefiniowania pod klawiszem sprzętowym jakiegoś "punktu ulubionego" i to z domyślą funkcją "ustaw jako KONIEC, START = GPS". Bo właśnie kończę pracę, wciskam pocketa do podstawki na w samochodzie i zamiast wykonywać kilka czynności naciskam sobie guziczek i program wie, że chcę do domciu :) grzecznie prowadząc mnie za rączkę do łóżeczka :)
oj, marzenia, marzenia...
-
No więc moje dwie uwagi. (wysłane również do producenta.
1. Napisałem wersję 3.2 na 3.1 i po próbie wczytania mapy innej niż domyślna dostaje komunikat "An attempt was made to access an innamed file past end"
2. Nadal nie ma pozycji Automapa w Remove Programs na PPC, do utrudnia usunięcie i ponowne wgranie automapy, trzeba pliku usuwać ręcznie.
[Dodano: 2004-04-07 10:15:30]
Reinstalcja aplikacji nie pomaga, robię reinstalację map i aplikacji.
[Dodano: 2004-04-07 10:45:25]
No i już wszytsko jasne, to nie automapa ale karta SD sie rozjechała....
-
U mnie objawila sie kolejna wada obecnej wersji. Mianowicie po wylaczeniu packeta z dzialajaca mapa (np wyjscie z auta do sklepu, packet do kieszeni) po powrocie i ponownym wlaczeniu, mapa nie potrafi nawiazac polaczenia z gps (bluetoth, com6). Konieczny softreset, inaczej nici z polaczenia. Jedyna rada, to przed wylaczeniem sprzetu, wyjscie z mapy przez [menu/koniec]. To dosc istotna dla mnie wada. Oczywiscie poprzednie wersje dzialaly prawidlowo jak rowniez programik testowy.
-
... CHCIAŁBYM (oj, bardzo!) mieć możliwość zdefiniowania pod klawiszem sprzętowym jakiegoś "punktu ulubionego" i to z domyślą funkcją "ustaw jako KONIEC, START = GPS". Bo właśnie kończę pracę, wciskam pocketa do podstawki na w samochodzie i zamiast wykonywać kilka czynności naciskam sobie guziczek i program wie, że chcę do domciu :) grzecznie prowadząc mnie za rączkę do łóżeczka :)...
No nie przesadzajmy z tym ileś tam czynności:
1/ Ulubione
2/ DOM (przytrzymać)
3/ Ustaw jako koniec, start GPS
Razem 3 czynności
Jak będziemy tak żądać coraz to nowych funkcji to program stanie się niestrawny.
Pozdrawiam
-
a u mnie dziala - bluei+ipaq4140 AM3.2 z tym ze jak wylacze ipaqa z dzialajaca mapa to wylacza sie bluei. Powtornie musze go właczyc a nastepnie automapa wykrywa brak polaczenia i klikam na urzadzenie i mam polaczenie.))))
pozdrowka
-
No nie przesadzajmy z tym ileś tam czynności:
1/ Ulubione
2/ DOM (przytrzymać)
3/ Ustaw jako koniec, start GPS
Razem 3 czynności
Jak będziemy tak żądać coraz to nowych funkcji to program stanie się niestrawny.
Pozdrawiam
To to ja wiem :) ale jeszcze trzeba dodać: wyciągnąć rysik z pocketa pomachać nim troszeczkę i włożyć go z powrotem.
Automapę uruchamiam dotknięciem jednego przycisku i tak być powinno :)
A zresztą - pomarzyć juz nie można?
-
Zachwyty były z mojej strony ale jeszcze dodam SUPER ikonki w odpowiednim miejscu po prostu miodzio. Graficznie ekstra nawet nie wiem co miałbym poprawić. Ale są dwie rzeczy co mnie bardzo denerwują. Pierwsza aplikacja sama się zamknęła 3 razy (poprzednia wersja NIGDY tego nie zrobiła). Druga rzecz wyszukiwanie trasy było świetnie a teraz wyszujkuje po uliczkach osiedlowych i brukowych skrótach. Owszem może być opcja wyszukaj trasę extremalnie krótką ale pozostawmy algorytm taki jak był wcześniej. No i nadal jeździmy pod wiaduktem a nie na wiadukcie. Czy da się wyłaczyć jakoś mylne komunikaty zjedź na lewy pas albo na prawy bo jeszcze ani razu nie był prawidłowy.
Pozdrawiam
Robert
-
Program jak był niestabilny tak pozostał ( samoczynne przełączanie się Pilot+Mapa na Mapa).
Powiem szczerze, nie wiem czym sie tak zachwyczacie. Ponieważ w Warszawie leje nie wiem jak to wyglada wszystko w słońcu. W poprzedniej wersji kolory były bardziej wyraziste. Duży in minus to kolor strzałki w pilocie. Uważam, że powinna pozostać poprzednia wersja, a najlepiej jakby była jaskrawo czerwona.
Znowu są kłopoty pzy przechodzeniu pomiedzy mapami miast i mapą Polski
No i na koniec. Program sie co pewien czas zawiesza na parę sekund ( tego nie było)
-
korrek:
ja nie bardzo z kolei wiem, dlaczego Ty masz takie problemy. Ani "samoczynne przełączanie się Pilot+Mapa na Mapa", ani też "kłopoty przy przechodzeniu pomiedzy mapami miast i mapą Polski" nigdy u mnie dotąd nie wystąpiły i nie występują.
Pozdrawiam,
Mateusz
-
Razem używamy 3 Loox-y i we wszystkich stwierdzamy niestabilmość programu ( jest to bardzo denerwujące)
Problemu w przechodzeniu między mapami w przedniej wersji nie było.
-
Potwierdzam zwiekszoną niestabilnosc - automapa (jak nigdy wczesniej) dwa razy sie wylaczyla od wczoraj. Dodatkowo raz chyba sie zminimalizowal.
Dodatkowo popieram pomysl Prozor'a - juz dawno myslalem o tym - dokladnie mam takie same odczucia kiedy musze w samochodzie wyciagac rysik i cos majstrowac a mam juz podlaczone kabelki itd.
Opcje ta widze tak. Naciskajac jeden z przyciskow x razy przewijam kolejno przez wpisane Punkty Ulubione i kiedy przestane naciskac to po np 4 sek program wyznacza trase ze startGPS do tego punktu - bez wyjmowania rysika !
Pytanko - czy to standard ze poza granicami miasta nie ma budynkow czy kolejny bug podobny do tego ze ostatnio nie bylo nic poza granicami miasta a teraz pojawilo sie prawie 2 tyle obszarow ... ?
-
No to jestem po testach w terenie. Program sprawuje się dobrze, kolorki to trzeba sobie podobierać i jest całkiem przyjemnie wizualnie (lepiej niż było!).
- Trasę wylicza lepiej, już z uporem maniaka nie tkwi przy starej wersji trasy ale w miarę szybko decyduje się na nową.
- Niestabilność? Fakt, raz mi się program zamknął ale nie jestem pewny dlaczego, bo sytuacja była dość ekstremalna. Czyli po zdjęciu z docka w samochodzie, wyłączeniu przyciskiem, a nastepnie po włączeniu (po ok 0,5h) pocketa programik się zdematerializował.
Dwa / trzy razy zauważyłem, że po takim "obudzeniu" z włączonym programem, nie mógł nawiązać kontaktu z COM1 (tam mam gps'a jakby co ;) ). Pomógł jedynie reset... Używam wersji dla PPC2002, ciekawe jak się sprawuje wersja dla PPC2003?
- Co do włączania punktów ulubionych: jak na razie to jest tak, po włożeniu pocketa do docka (Cassiopea ma takie cosik ;) ) po prostu naciskam przycisk uruchomienia aplikacji i uruchamia mi się automapka. Czyli prosto i przyjemnie. I tak być powinno z podstawowymi funkcjami programu. Szermierka rysikiem nie należy do przyjemności ani nie jest bezpieczna, jeśli pojazd jest już w ruchu. Co innego z naciśnięciem przycisku, to można zrobić nawet bez patrzenia. Dlatego dodanie możliwości zdefiniowania przycisków przez użytkownika powinno być priorytetowe.
- Optuję jeszcze za wprowadzeniem (gdzieś to już było...) "punktów / dróg zabronionych" - czyli takich, które program ma omijać przy wyznaczaniu trasy. W szczególności mogą być to drogi jednokierunkowe (o których mapa nie wspomina), drogi bardzo polne (a na mapie są krajowe) lub przejazdy przez poligon wojskowy (droga niezła, ale pod ostrzałem).
- gdyby jeszcze jakoś prościej udało się dobierać schematy kolorów do własnych widzimisię (nie tylko skórka ale np. to w tym kolorku, to w tamtym a strzałka taka lub inna....)
Reasumując program zasługuje prawie na nadanie niemalże finalnego numerka. Powiedzmy 0.99. Małe poprawki i wreszcie można będzie powiedzieć, że Automapa wygrzebała się z becików (beta ;) i jest dojrzałym programem. Swoją drogą autorzy odwalili kupę dobrej, nam potrzebnej (i należycie wynagradzanej) roboty. Tak trzymać! ;)
-
Zdecydowanie popieram pomysł na wprowadzenie kolejnej funkcjonalności programu - punkty przez które trasa nie powinna być wyznaczana. To nie kolejne "widzimisie" tylko standard w programach do nawigacji klasy np. TomTom...
Kolejny dobry pomysł to definicja przez użytkownika funkcjonalności przycisków funkcyjnych i to w pełnym zakresie (łącznie z funkcją typu "zapisz ślad GPS pod nazwą domyślną" i niech nazwa domyślna też gdzieś będzie definiowana a kolejne zapisywane pliki niech mają do nazwy dodawane automatycznie kolejne numerki.
Dobry pomysł to funkcja "Szybko do domu" - wyznaczenie (np. naciśnięciem jednego zdefiniowanego przycisku) szybkiej trasy której startem jest aktualna pozycja wg GPS a końcem - uprzywilejowany punkt z ulubionych - z flagą "dom".
W tym momencie faktycznie - funkcjonalnie to będzie już "prawdziwa" wersja 1.0 :)
A co więcej w przyszłości?
1. Dodanie możliwości wymiany komunikatów głosowych na własnoręcznie nagrane (czujecie blusa?) :D
2. Dodanie wizualizacji 3D podczas nawigacji
3. Dodanie możliwości definiowania na mapie "Niebezpiecznych Punktów" np. typu "Śpiący policjant". Nawigacja głosowa mogłaby to uwzględniać komunikatem typu "Za 500 metrów nierówna droga - zwolnij!"
A na koniec coś na przyszły prima-aprilis: Tryb humorystyczny komunikatów nawigacyjnych w rodzaju: "Za 100 m ster lewo na burt", "Przecież mówiłam, że masz skręcić w prawo", "No gdzie cię nosi - w lewo koleś"... :D
-
Zainstalowałem nową wersję w jednym Loox-sie i w pozostałych pozostanę przy poprzedniej wersji. Powody
- wyraźne spowolnienie odświeżania ekranu (zawieszanie się). Sam program działa szybciej niż odświeżanie i nie nadąża za nim ekran. Poznać to można po komunikatach głosowych, które słychać o wiele szybciej niż widać jakiś ruch na ekranie (skokowość odświeżania)
- konflikt z Pocket Informantem - samoczynne włączanie się Informanta przy użytkowaniu AutoMapy
- Częstsze samoczynne przełączanie się z trybu Pilot+Mapa w tryb Mapa
- Zmniejszenie płynność w przechodzeniu pomiędzy mapą Polski a mapami miast
Sugestie
-Dać możliwość w Skórkach utrzymania kolorystyki z poprzedniej wersji 3.1
-Jaskrawa strzałka w Pilocie
-Możliwość przy zapisywaniu w Ulubionych pokazywania się automatycznie współrzędnych geograficznych ( szczególnie przydatne w terenie, gdy komuś z Nawigacją chce się pokazać interesujący punkt np.telefonicznie)
-
Może faktycznie z Loox'ami źle obecna wersja pracuje? Bo u mnie ani spowolnienia odświeżania (a wręcz przeciwnie!) ani samoczynnego przełączania się, ani samoczynnego uruchomiania się Pocket Informanta nie zauważyłem... (Casio Cassiopea E-200 - PPC2002)
-
Dzisiaj 15 godzin ciągłej pracy programu i to przy dodatkowych utrudnieniach (wyjmowanie z auta, wizyty w kieszeni łącznie z niezabezpieczonymi przyciskami iPAQ'a, tracenie zasięgu, wielokrotna zmiana zaplanowanej trasy) i wszystko działało bez zająknięcia!! :D
Finalny log to prawie 20 MB...
Po dzisiejszym dniu mogę stwierdzić, że program jest stabilny jak nigdy dotąd (iPAQ 5550, GPS BT na COM8, bufor 2kB, 2 sek update, program w pamięci głównej, mapy na SD, log na CF).
Z schematów kolorystycznych - jako dzienny najlepiej sprawdził się morski granat - wyraźny i kontrastowy ale nie uciążliwy (nie jaskawy). Wydaje się zresztą, że kolorystycznie ten schemat bardzo zbliżony jest do default TTN...
Nie potwierdzam problemów z odświeżaniem - odwrotnie - wydaje się że cały program pracuje szybciej i płynnej - np zmiana skali mapy podczas nawigacji (czyli góra/dół joysticka) przebiega praktycznie bez opóźnienia.
Natomiast podczas wczorajszego programowania trasy "na sucho" zdarzyło się, że podczas przejścia z trybu ekranu Mapa+pilot do trybu Mapa, dolna część ekranu (zawierająca tą dodatkową część mapy pojawiającą się w zamian za okno nawigacyjne) nie była prawidłowo aktualizowana i pokazywała jakieś stare dane.
Oczywiście, każda następna operacja przywracała porządek na ekranie.
Odnośnie problemów kolegów z rysikami w trakcie jazdy, chyba optymalnym rozwiązaniem byłoby duże menu ekranowe aktywne w trybie nawigacji (stosowane między innymi w TTN i w Ozim). Czyli po dotknięciu ekranu zamiast pytania ...czy wyłączyć tryb śledzenia... powinno się pokazywać menu przystosowane do rozmiarów palca. Matryca 9 przycisków, plus ewentualne dodatkowe ekrany powinny zaspokoić wszelkie potrzeby...
Ogólnie, program pokazał dzisiaj swoją przydatność - mnie, krakusowi umożliwił bezstresową jazdę po Trójmieście i wybrzeżu... Co prawda dwa razy chciał mnie wpuścić pod prąd, ale przecież każdemu zdarzają się czasami wpadki... ;) minięcie felernej ulicy skutkowało natychmiastowym wyznaczeniem nowej, poprawnej trasy.
Muszę pomysleć jak łatwiej dokumentować te sytuacje - tu przydałoby się przypisanie jednego z przycisków funkcyjnych do wykonania błyskawicznego zrzutu ekranu...
-
Moja propozycja to "auto tryb nocny"
Gdy robi sie ciemno mapa sama powinna zmieniac tryb na nocny.
Jasne ze mozna sobie nacisnac przycisk rysikiem, ale aby to zrobic
nalezaloby sie zatrzymac, ja w takich sytuacjach wylaczam PDA.
To nie jest zbyt trudne, mala tabelka , 365 wpisow kiedy orientacyjnie
robi sie ciemno, i wszyscy sa zadowoleni.
Oczywiscie polaczylbym to z funkcja podswietlania ekranu,
bo po polnocy naprawde bije w oczy.
-
Po wczorajszej jeździe dzienno/wieczorno/nocnej, chciałem dodać automatyczne przełączanie na tryb nocny. Tyle tylko, że nie na podstawie wpisów w tabelce (tabelka odpada, bo jak pochmurno to ciemno robi się znacznie szybciej a i z rana jest podobnie), a dzięki opcji "tryb nocny obowiązuje w godzinach od: ... do: ..." godziny swobodnie ustawiane przez użytkownika powinny zaspokoić nasze potrzeby zautomatyzowania wyłączenia świecącej po oczach w nocy latarki.
A gdyby jeszcze tryb nocny był jednocześnie zsynchronizowany ze zmniejszaniem podświetlenia do np. 1 stopnia (do ustawień przez użytkownika) to był by to już szczyt marzeń...
-
Moja propozycja to "auto tryb nocny"
To nie jest zbyt trudne, mala tabelka , 365 wpisow kiedy orientacyjnie
robi sie ciemno, i wszyscy sa zadowoleni.
WRONG. Co roku sa to inne godziny - od tego sa cale kalendarze astronomiczne. Wlacz sobie podswietlenie na auto - sporo pocketow ma czujnik oswietlenia. Program moglby miec tylko opcje, ze jak przez dlugi czas jest ciemno (zakladajac ze jest mozliwosc odczytu tego czujnika przez program) to przelacza sie na noc.
Ale i tak rozwiazanie z TomToma jest optymalne - pukniecie ekran nawigacyjny palcem, menu z duzymi ikonami, tryb nocny jest na pierwszym ekranie - wiec dwa dotkniecia palcem ekranu w sumie.
-
... albo swobodna definicja klawiszy sprzętowych pocketa... i już ;) , bo ja tam detekcję ciemności to mam we własnych, biologicznych czujnikach optycznych umieszczonych w mojej łepetynce i zaprogramowanie palucha będącego urządzeniem wykonawczym należy już do mojej mózgownicy. A mając wybór czy będzie trafiał w dużą ikonkę trybu nocnego (która albo będzie zasłaniać część mapy, albo w trybie "pełny ekran" będzie niewidoczna...) albo w przycisk sprzętowy to wolę jednak klawisz na pockecie...
Wesołych świąt ;)
A jeszcze jedno - w nawiązaniu do wątku map i punktów POI.
Jako, że głowę daję, iż autorzy automapy skrupulatnie czytają to formum ;) może byśmy tak założyli własne bazy danych POI? Np. dla stacji benzynowych i LPG, których nie ma na razie na mapach?
Moja propozycja to wprowadzenie możliwości własnoręcznego wpisywania i przypisywania do mapy w programie punktów POI, a następnie możliwości eksportowania i importowania je nie czekając na kolejną wersję mapy...
Czyli opcja w programie: edycja/import/export plików POI, przypisanie do danej mapy i wczytywanie ich razem z daną mapą.
Co Wy na to (i autorzy Automapki)?
-
-Potwierdzam spostrzeżenie romm-a z wątku Pocket. GPS w nowej wersji często pokazuje ślad obok trasy i związku tym często gubi wytyczona trasę.
- Następny kwiatek to włączanie się mapy Polski w czasie poruszania się po Warszawie. Im bliżej granicy miasta tym częściej włącza się mapa Polski. Ale szczytem to było włączenie się samoczynnie mapy Polski w terenie górnego Mokotowa ( Czyli prawie centrum Warszawy ( Mapę Warszawy oczywiście posiadam).
-
Wracajac do auto trybu nocnego:
oczywiscie ze w trybie full screen nie ma mozliwosci zmiany na nocny. Jasne ze mozna wcisnac przycisk , stuknac paluchem w ekran i jeszcze raz przycisk, ale po co te kombinacje? Pocket ma pomagac w prowadzeniu , a nie utrudniac. Dlatego wciaz chcialbym miec mozliwosc okreslania o ktorej godzinie moj pocket zmieni tryb na nocny oraz przyciemni obraz.
Jesli chodzi o punkty POI, to zdecydowanie powinnismy miec mozliwosc ich definiowania ( ulubione to nie to samo).
Z drugiej strony sam sie dziwie ze Autorzy sami na to nie wpadli wczesniej, przeciez taka armia uzytkownikow bardzo szybko uaktualni im baze punktow POI.
-
W poprzedniej wersji kolory były bardziej wyraziste. Duży in minus to kolor strzałki w pilocie. Uważam, że powinna pozostać poprzednia wersja, a najlepiej jakby była jaskrawo czerwona.
Zawsze mozesz sobie to zmienic jak Ci nie pasuje (w przeciwienstwie do wielu innych wypowiadajacych sie :))
Zajrzyj do pliku 'readme.html' w katalogu (z tego archiwum co sie sciaga ze strony) Skins :))
A moze pobrobujemy swoich sil w robieniiu wlaasnych skorek ???
Pozdrawiam i dziekuje za cieple przyjecie na forum.
Maly
-
No to jestem po testach w terenie. Program sprawuje się dobrze, kolorki to trzeba sobie podobierać i jest całkiem przyjemnie wizualnie (lepiej niż było!).
- Trasę wylicza lepiej, już z uporem maniaka nie tkwi przy starej wersji trasy ale w miarę szybko decyduje się na nową.
- Niestabilność? Fakt, raz mi się program zamknął ale nie jestem pewny dlaczego, bo sytuacja była dość ekstremalna. Czyli po zdjęciu z docka w samochodzie, wyłączeniu przyciskiem, a nastepnie po włączeniu (po ok 0,5h) pocketa programik się zdematerializował.
Dwa / trzy razy zauważyłem, że po takim "obudzeniu" z włączonym programem, nie mógł nawiązać kontaktu z COM1 (tam mam gps'a jakby co ;) ). Pomógł jedynie reset... Używam wersji dla PPC2002, ciekawe jak się sprawuje wersja dla PPC2003?
- Co do włączania punktów ulubionych: jak na razie to jest tak, po włożeniu pocketa do docka (Cassiopea ma takie cosik ;) ) po prostu naciskam przycisk uruchomienia aplikacji i uruchamia mi się automapka. Czyli prosto i przyjemnie. I tak być powinno z podstawowymi funkcjami programu. Szermierka rysikiem nie należy do przyjemności ani nie jest bezpieczna, jeśli pojazd jest już w ruchu. Co innego z naciśnięciem przycisku, to można zrobić nawet bez patrzenia. Dlatego dodanie możliwości zdefiniowania przycisków przez użytkownika powinno być priorytetowe.
- Optuję jeszcze za wprowadzeniem (gdzieś to już było...) "punktów / dróg zabronionych" - czyli takich, które program ma omijać przy wyznaczaniu trasy. W szczególności mogą być to drogi jednokierunkowe (o których mapa nie wspomina), drogi bardzo polne (a na mapie są krajowe) lub przejazdy przez poligon wojskowy (droga niezła, ale pod ostrzałem).
- gdyby jeszcze jakoś prościej udało się dobierać schematy kolorów do własnych widzimisię (nie tylko skórka ale np. to w tym kolorku, to w tamtym a strzałka taka lub inna....)
Reasumując program zasługuje prawie na nadanie niemalże finalnego numerka. Powiedzmy 0.99. Małe poprawki i wreszcie można będzie powiedzieć, że Automapa wygrzebała się z becików (beta ;) i jest dojrzałym programem. Swoją drogą autorzy odwalili kupę dobrej, nam potrzebnej (i należycie wynagradzanej) roboty. Tak trzymać! ;)
-
Hymm... ciekawe po co ten cytat?!
-
Jeszcze jedna propozycja - w trybie "nienawigacyjnym" razem z opcją "pokaż informacje GPS" chciałbym mieć wyświetlaną nazwę drogi/ulicy po której jadę. Czasami jest to więcej niż tylko miły dla oka dodatek, mogłem się o tym wczoraj przekonać, jak próbowałem trafić w jedno miejsce bez włączonego trybu nawigacyjnego...
-
Bardzo fajną rzeczą jest funkcja jaką posiada TomTom Navigator: w momencie wyznaczenia trasy z punktu A do punktu B pojawia się również orientacyjny czas przejazdu takiej trasy, obliczony w oparciu o średnie prędkości na różnego rodzaju drogach (oczywiście jest możliwość przedefiniowania prędkości w zależności od upodobań tzn. ciężkości nogi użytkownika) np: autostrady - 130, dr. ekspresowe - 110, krajowe - 100, ......, na osiedlowych - 30 kończąc
-
1. Witam wszystkich jako nowy na forum ;)
2. Od kilku dni testuję Automapę XL na iPAQ 5550 + Socket GPS BT.
Kupiona była pod koniec marca, w pudełku w wersji 3.0x, mapy w wersji 3b.
Przed pierwszym użyciem ściągnąłem nową wersję aplikacji 3.2xx oraz mapy Polski 3d.
3. Pierwsze uwagi
- fajna rzecz, działa w sumie ok, brakuje mi uchwytu do samochodu.
- w okolicach Torunia głos każe spaść w lewo z wiaduktu nad autostradą, choć wg. ekranu trzeba jechać jeszcze 300 metrów do skrzyżowania :(
3. Z propozycji rozwoju - IMHO bardzo fajny byłby komunikat głosowy o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego - co Wy na to?
-
1. Witam wszystkich jako nowy na forum ;)
Cześć jacek_wo ;)
2. Od kilku dni testuję Automapę XL na iPAQ 5550 + Socket GPS BT.
Mamy takie same hardware :)
3. Pierwsze uwagi
- fajna rzecz, działa w sumie ok, brakuje mi uchwytu do samochodu.
Spojrzyj na wątek "PocketPC + GPS w moim samochodzie"
http://www.pdaclub.pl/forum/posty.php?temat_id=3591
Może coś znajdziesz dla siebie.
- w okolicach Torunia głos każe spaść w lewo z wiaduktu nad autostradą, choć wg. ekranu trzeba jechać jeszcze 300 metrów do skrzyżowania :(
Robić zrzut z ekranu i słać do producenta albo na forum..
Za jakiś czas (ostatnio całkiem sprawnie) poprawią...
3. Z propozycji rozwoju - IMHO bardzo fajny byłby komunikat głosowy o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego - co Wy na to?
No niezłe..
Tak samo przydałoby się info o innych zagrożeniach na drodze (czarne punkty, radary itp)
A wracając do Torunia, to nieodparcie nasuwa mi się propozycja dodatkowej opcji przy planowaniu trasy - PREFERUJ OBWODNICE MIAST...
Często jest tak, że program ciąga nas po centrach, a obwodnica jest tylko nieco dłuższa, za to o ile szybsza...
-
Zgadzam sie - propozycja preferowania obwodnic mimo ze tylko troche dluzsze a o ile szybsze - dawno chodzila mi po glowie.
Jeszcze jedno co ostatnio wymyslilem - poniewaz uzywam w 99% nawigacji glosowej (moze dlatego ze na razie nie mam uchwytu) przydalaby sie opcja podobna do tej z MediaPlayera zeby wylaczyc zupelnie ekran co zaoszczedziloby baterie.
-
Ja bym chciał, żeby auto-mapa umyła mi samochód. Program moim zdaniem na +5. Wart nagrody, którą dostał!
-
A wracając do Torunia, to nieodparcie nasuwa mi się propozycja dodatkowej opcji przy planowaniu trasy - PREFERUJ OBWODNICE MIAST...
Lekka modyfikacja, dla poczatku i konca trasy wolalbym dodatkowa opcje Wybieraj drogi lokalne , czy cos w tym rodzaju
Czesto mam wrazenie ze mapa wskazuje trase drogami glownymi
tylko dlatego ze sa o 100m krotsze, jakby wogole nie brala pod uwage korkow drogowych.
Mam jeszcze jeden pomysl , aby przy wyznaczaniu trasy A-B dolozyc przycisk alternatywnej trasy. Tak aby zaraz po wyznaczeniu nowej trrasy nie zmieniac ustawien i dodawac punkty przelotowe.
No to jeszcze pomysl zaczerpniety z PC'towych map:
Po wyznaczeniu trasy przydalby sie raport trasy
na ktorym znajdowalyby sie wieksze miasta z czasem przejazdu oraz miasta w ktorych nalezy zmienic trase jazdy.
-
Ja np. obwodnicę Poznańską staram się omijać, bo stania w korku i posuwania się w żółwim tempie nie przypadło mi do gustu...
Ale opcja powinna być.
-
Ja mam zastrzezenie do algorytmu autokorekty w AM.
Zazwyczaj do wyznaczania trasy uzywam opcji:
- TRASA KROTKA
a w innych ustawieniach trasy wybieram dluzsze trasy tylko po drogach glownych oraz krajowych.
Kiedy wzynacze sobie przez jakie punkty trasa ma przechodzic program potrafi wyznaczyc trase po drogach lokalnych, ktore czesto sa drogami gruntowymi albo przecinkami w lesie.
Podobnie dzieje sie kiedy zbocze z trasy. Wtedy AM stara sie mnie skierowac na wlasciwa droge wytyczajac korekte po pierwszej lepszej napotkanej drozce.
Wedlug mnie program nie potrafi rozrozniac drog krajowych (z trzycyfrowa numeracja) od drog lokalnych. Dla niego obie maja to samo znaczenie, wiec kieruje sie priorytetem KROTKA i wyznacza trase przez wandoly.
Drugi problem, na ktory sie ostatnio natknalem to trasa po drogach krajowych biegnacych przecinajacych rzeke gdzie funkcjonuje przeprawa promowa. To jest MINA! Bo na mapie nie widac, ze jest prom, a droga pieknie przecina rzeke z jednego brzegu na drugi. Tego typu promy nie zawsze kursuja! Sadze, ze AM powinna sygnalizowac przeprawe promowa!
Sprobujcie dla przykladu wyznaczyc sobie trase z Leszna (wlkp) przez Gore i dalej droga 323 przez Rudną do Lubina (dslask) i sie nia przejechac!
Jeszcze jedno.
Podoba mi sie pomysl wlasnego definiowania funkcji przyciskow. Chcialbym tutaj zeby mozna bylo jednym przyciskiem wlaczyc i wylaczyc zapis sladu GPS. Niech program domyslnie zpisuje taki slad w raz wskazanym katalogu nadajac mu domyslny nazwe z kolejnym numerem (tak jak to robi np. WORD z kolejnymi dokumentami), pozniej mozna przeciez zmienic nazwe takiego pliku.
Czlowiek jedzie sobie wtedy droga i widzi ze w AM nie ma jej jeszcze, wiec chce nagrac taka trase zeby chlopakom z AM ja wyslac. Ale obecnie wlaczenie takiego zapisu to taka meczarnia ze z marszu nie mozna tego zrobic.
-
Popieram - automapa za często kieruje nas drogami polnymi uznając je za krajowe :wkurzony:
Popieram również kwestię przepraw promowych - właśnie dzisiaj kolega mnie poprawił, że jak chcę do niego dojechać, to lepiej dołożyć tych parę kilometrów niż ryzykować przeprawę promową - no chyba, że czasu swojego już nie cenię...
-
Identyczna sytuacja ma miejsce na mapie Trojmiasto (o czym juz informowalem AM) gdzie w wielu przypadkach prowadzi przez drogi dojazdowe do ogrodkow dzialkowych albo wydeptane przez ludzi sciezki gdzie bez terenowki sie nie przejedzie.
-
Też się już "nadziałem" na prom, który na dodatek w zimie nie kursuje!!!
-
Sprobujcie dla przykladu wyznaczyc sobie trase z Leszna (wlkp) przez Gore i dalej droga 323 przez Rudną do Lubina (dslask) i sie nia przejechac!
Wyobraz sobie ze probowalem , stad wlasnie to zdjecie:
[pic=http://klub.chip.pl/joeblack/GPS/error.jpg]
Jesli chodzi o zapis sladu GPS , to jak sadze trzeba go na koncu wylaczyc, bo inaczej plik sie psuje:(
Troche za duzo tych kombinacji, nawet dla kogos kto chce
aby te mapy byly lepsze.
-
Nieprawidłowa nawigacja. W tej sytuacji nie jest sygnalizowany skręt w lewo. Wg. programu poniższa trasa to odcinek prosty:
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/automapa/am-3-42.jpg]
-
Program podczas instalacji wrzuca skrót AutoMapa.lnk do folderu Windows\Start Menu a nie tam gdzie powinien, tj. do Windows\Start Menu\Programs.
Po każdej instalacji muszę go tam przenosić ręcznie, bo chyba jest to bardziej logiczne... Nie mam racji?
-
No niby masz rację...
Defaultowo program powinien umieszczać skrót w Windows\Start Menu\Programs, a jak ktoś chce mieć szybszy dostęp to może sobie przerzucić do Start Menu...
Również z innych drobnych niedoróbek - poniżej okno wyboru śladu gps do czytania...
[pic=http://republika.pl/pieszczoch/folder.jpg]
Pierwsza kolumna to nazwy plików, druga to folder w którym się dany plik znajduje.
Od początku używania AM nazwa folderu jest nieprawidłowo wyświetlana - zamiast np. My Documents pokazywana jest ponownie nazwa pliku (tym razem łącznie z rozszerzeniem).
Nie wiem czy to występuje u wszystkich, czy może jest to bug w moim WM2003...
-
Również z innych drobnych niedoróbek - poniżej okno wyboru śladu gps do czytania...
<screen>
Pierwsza kolumna to nazwy plików, druga to folder w którym się dany plik znajduje.
Od początku używania AM nazwa folderu jest nieprawidłowo wyświetlana - zamiast np. My Documents pokazywana jest ponownie nazwa pliku (tym razem łącznie z rozszerzeniem).
Nie wiem czy to występuje u wszystkich, czy może jest to bug w moim WM2003...
U mnie jest ok.
[pic=http://www.blaszczak.pl/automapa_open_gps.jpg]
Pozdrawiam
-
Program dziwnie wytycza trasę (przy czym: sprawdziłem, że wszystkie wektory w okolicy są "przejezdne" więc problem jest raczej w algorytmie wytyczającym trasę niż w danych samej mapy). Tego typu trasa, bez względu czy jest "szybka" czy "krótka" generowana jest z takim głupim objazdem:
[pic=http://www.catsoft.com.pl/files/automapa/am-3-46.jpg]
-
czy istnieje możliwość zdefiniowania w AM wielkości i typu danych, które są wyświetlane w czasie jazdy (dzisiaj zrobiłem pierwszą większą trasę z AM - 650 km - w wersji 3219 ). Najbardziej chcialbym zmienic wielkosc wskazan dotyczacych ile jeszcze mam do przejechania calej trasy (obecnie jest to malych rozmiarow czcionka) i ile mam do danego puntku trasy (obecnie duża pogrubiona czcionka). Przyznam, że nie widzę w tym logiki bo punty do których są wzkazania obiera sobie sama AM a nie ja, dla mnie znacznie istotniejsza jest informacja ile jeszcze do cholery mam do przejechania całej trasy, a ta informacja jest nieczytelna bo cyferki zbyt małe.
Co do innych wrażen to przez pierwszą godzinę co jakiś czas AM samocznnie przełaczala się z trybu Mapa + Pilot w tryb Mapa, a parę razy też przełaczyła się na ekran Today (uzywam Looxa i Fortuny clip on). Po godzinie lub może dwoch, soft resecie usterka ta znikła.
Zauwazylem też w jedną stronę nie miałęm problemów z informacjami że jestem obok trasy. Natomiast wracając tę samą drogę w paru miejscach widziałem że wg programu jadę obok drogi. Czy to mozliwe aby szerokość jednego pasa robiła taką różnicę?
Z uwag co do AM to program zupełnie gubi się przy przejeździe przez Trzebnicę z kierunku Oleśnica -Oborniki Sląskie (i oczywiście zpowrotem).
Komunikat o lekkim skręcie w prawo gdy wjezdzam na ciasny "ślimak" majacy 360stopni (wjazd na trasę szybkiego ruchu k. Piotrowa T. w kierunku Wawy) jest po prostu zabawny.
Po za tym widzę szybsze wytyczanie drogi w sytuacjach gdy zjedzie się z proponowanej przez AM trasy.
-
Najbardziej chcialbym zmienic wielkosc wskazan dotyczacych ile jeszcze mam do przejechania calej trasy (obecnie jest to malych rozmiarow czcionka) i ile mam do danego puntku trasy (obecnie duża pogrubiona czcionka). Przyznam, że nie widzę w tym logiki bo punty do których są wzkazania obiera sobie sama AM a nie ja, dla mnie znacznie istotniejsza jest informacja ile jeszcze do cholery mam do przejechania całej trasy, a ta informacja jest nieczytelna bo cyferki zbyt małe.
To akurat jest logiczne, bo pokazuje odleglość do najbliższego manewru, czyli skrzyżowania, ronda, zmiany numeru drogi i.t.p. Dużymi literami wyświetla się ETA, co w sumie chyba jest ważniejsze dla większości kierowców?
-
W mieście może jest w tym logika ale nie na trasie gdzie do "kolejnego manewru" mam np. 35 km. Zdecydowanie bardziej interesuje mnie ile mam do przejechania do końca trasy.
-
Opis tworzenia skorek moglby byc udostepniony przez autorow AM.
Napewno w ciagu kilku tygodni pojawiloby sie kilka calkiem ciekawych rozwiazan, oraz mniej standartowych, jak np w/w.
Moim skromnym zdaniem ustawienie jest dobre i w zadnym razie nie powinno sie go zmieniac.
Moze na problemy z malymi literkami przydalaby sie funkcja nawigacji na calym ekranie ( po wcisnieciu przycisku) , w wielkim skrocie: na srodku strzalka, po bokach wszelkie informacje , ale bez mapy.
Tak jak to jest w TomTom po przekroczeniu 200 Km/h.
-
No, to moja Astra takiego ekranu to nie zobaczy :(
Ale faktycznie na stronie producenta w punkcie "co nowego" czytamy:
"(PPC) Skórki pozwalające zmieniać wygląd elementów ekranu AutoMapy oraz prosty SDK do tworzenia własnych skórek"
ZNALAZŁ KTOŚ MOŻE TEN SDK?! Bo ja jakoś nie mogę!
-
Wlasnie - co jest z trybem pilot czyli sama nawigacja na caly ekran - kiedys moglem ja wlaczyc a teraz nie mam takiej mozliwosci ? Moglby on wlasnie zawierac pare innych informacji o ktorych piszecie powyzej - dla jednych mniej dla innych bardziej przydatnych.
Co do propozycji to nadal konsekwentnie proponuje autorom udostepnienie jakiegos narzedzia do budowania wspolnej bazy punktow POI oraz innych typu fotoradar a duzo lepiej gdyby byla mozliwosc poprawiania np. numerow budynkow dwu/jednokierunkowosci bo nie widze innej mozliwosci by te mapy po pierwsze osiagnely status niebeta czyli poprawienie setek drobnych bledow a potem pozostaly aktualne bo jak wiadomo wiele rzeczy sie zmienia.
-
Moze na problemy z malymi literkami przydalaby sie funkcja nawigacji na calym ekranie ( po wcisnieciu przycisku) , w wielkim skrocie: na srodku strzalka, po bokach wszelkie informacje , ale bez mapy.
Tak jak to jest w TomTom po przekroczeniu 200 Km/h.
Ale w TTN3 przekroczenie tej prędkości praktycznie chyba wyłącza ekran, zastawiając tylko sam komunikat. A moment jego pojawienia, jak mi się wydaje, zależny jest od ustawienia poziomu prędkości bezpiecznej na autostradach w preferencjach. Dopiero pacnięcie palcem w ekran przywraca ekran nawigacji.
Ja przynajmniej odnioslem takie wrażenie...
Nieczęsto mi się to zdarzało, bo jazda Froterką powyżej 200 jest hmmm... ryzykowne (delikatnie mówiąc).
-
Moze na problemy z malymi literkami przydalaby sie funkcja nawigacji na calym ekranie ( po wcisnieciu przycisku) , w wielkim skrocie: na srodku strzalka, po bokach wszelkie informacje , ale bez mapy.
Tak jak to jest w TomTom po przekroczeniu 200 Km/h.
Ale w TTN3 przekroczenie tej prędkości praktycznie chyba wyłącza ekran, zastawiając tylko sam komunikat. A moment jego pojawienia, jak mi się wydaje, zależny jest od ustawienia poziomu prędkości bezpiecznej na autostradach w preferencjach. Dopiero pacnięcie palcem w ekran przywraca ekran nawigacji.
Ja przynajmniej odnioslem takie wrażenie...
Nieczęsto mi się to zdarzało, bo jazda Froterką powyżej 200 jest hmmm... ryzykowne (delikatnie mówiąc).
Raczej na pewno zależy od ustawienia max prędkości. Przyznam się, że jeszcze tego ekranu nie widziałem, a zdarza mi się po Niemczech jezdzić dość szybko.
W preferencjach mam ustawione 250, więcej o ile pamietam TTN nie chciał przyjąć ;)
-
do teamu automapy !!!!
dodajcie glosowa informacje o ulubionych punktach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(nie lubiane skzryżowania, zdefiniowane objazdy (wlasnorecznie), radary)
PLEASE PILNE !!!!!!!!!
-
Czy ktos z szanownych kolegow...zna jakis program ktorym to mozna byloby obrabiac zapisane slady w AutoMapie? Kiedy uzywalem Garmina i MapSource moglem sobie takie tracki ogladac na mapie wraz z predkoscia jaka jechalem w danej chwili itp.i\td.. moze ktos cos podpowie?
Pozdrawiam
-
2fast4u:
Oczywiście, jeśli pod pojęciem "obrabiać" rozumiesz m.in. odtwarzanie tych śladów wraz z pokazaniem pozycji, prędkości, odtworzeniem nawigacji itp (a tak wynika z treści twojego posta) to zdecyowanie polecam program... AutoMapa! :D
-
Mam takie oto prośby:
1. Dodanie ekranu z widokiem ilości satelitów i dokładnością pozycji GPS.
2. Dodanie ekranu informującego o prędkości, średniej prędkości, przejechanej odległości, maksymalnej prędkości, czasie jazdy, czasie postoju, etc. z możliwością np. resetowania jednej z w/w danych (tak jak mam np. w Garminie StreetPilot Colormap)
3. Opcja odwróć trasę powinna być w menu trasa,a nie punktach trasy....
4. To co wszyscy - własna definicja guziczków PDA wraz z możliwością nawigacji za pomoca jednego przycisku do domu.
Pozdrawiam,
______________________
Wit Turkowski
HP 4150 + AM XL + GPS SysOn BT
-
Poniewaz jak wszyscy tu razem zauwazylismy musi byc dodana wpelni konfigurowalna obsluga klawiszy i to do najdrobniejszych funkcji poniewaz kazdy ma swoje czasami ciezko pojete przyzwyczajenia to warto by autorzy AM zwiekszyli ilosc klawiszy przez:
- zwykle klikniecie i przytrzymanie przez 2 sekundy lub
- menu podobne do tego w TT na full screen umozliwiajace wciskanie guzikow palcem
- menu przewijane przy przytrzymaniu klawisza jak w jog button czy jakos tak.
Inna sprawa ktora ostatnio przyszla mi do glowy to funkcja ktora umozliwia przy wcisnieciu klawisza znalezienia alternatywnej drogi. Np. stoje w korku i widze ze korek ciagnie sie jeszcze przez pare przecznic i klikam a AM znajduje inna trase prowadzaca z obecnej pozycji do celu, jesli nowa wytyczona trasa mi sie nie podoba (bo wiem ze prowadzi przez jakies tam okolice) to klikam kolejny raz i AM wyznacza kolejna trase ... itd.
A tak ogolnie to wypisujemy tu swoje marzenia o przyciskach, edycji POI, poprawianiu mapy, nowych funkcjach ekranach a ja nie moge sie doczekac kiedy oni w koncu wydadza mape za ktora zaplacilem tyle kasy z poprawionymi bledami .... juz mija pol roku od kiedy nic sie nie zmienilo bo ostatnia wersja nie wniosla na mojej mapie zmian merytorycznych a mape mam od stycznia.
Pozdrawiam
PS. Poniewaz dostalem po tym poscie pare listow to odpowiem na forum. Juz dawno powiedzialem ze autorzy automapy musza udostepnic narzedzie umozliwiajace nanoszenie poprawek na mape oraz tworzenie wlasnych (wspolnych z innymi urzytkownikami) baz punktow POI. W innym wypadku firma nie bedzie w stanie doprowadzic mapy do stanu aktualnego szczegolnie kiedy tak jak teraz uaktualnienia pojawiaja sie raz na pol roku - ciekaw jestem jak oni chca zrobic 3 uaktualnienia w okresie trwania mojej rocznej licencji - na pewno nie dam sobie policzyc wersji D, ktora nic nie wniosla.
-
I dostałem dziś odpowiedź na te pytania od teamu Automapy
---------------------------------------------------------------------------
1. Dodanie ekranu z widokiem ilości satelitów i dokładnością pozycji GPS.
Taka funkcja jest na liscie "rzeczy-do-zrobienia" ale z bardzo
niskim priorytetem poniewaz informacje juz podawane
przez AutoMape wystarczaja do glownej funkcji programu
czyli do nawigacji.
2. Dodanie ekranu informującego o prędkości, średniej prędkości, przejechanej odległości, maksymalnej prędkości, czasie jazdy, czasie postoju, etc. z możliwością np. resetowania jednej z w/w danych (tak jak mam np. w Garminie StreetPilot Colormap)
Tego typu ekran pojawi sie w najblizszej wersji AutoMapy.
3. Opcja odwróć trasę powinna być w menu trasa,a nie punktach trasy....
W najnowszej wersji funkcja ta jest przebudowana
jednak nadal miesci sie w punktach trasy ze wzgledu
na brak miejsca i mniejsza waznosc niz inne funkcje.
4. To co wszyscy - własna definicja guziczków PDA wraz z możliwością nawigacji za pomoca jednego przycisku do domu.
Rowniez ta funkcja jest juz od bardzo dawna na liscie rzeczy do zrobienia
ale z dosc niskim priorytetem - czeka na swoja kolejke.
---------------------------------------------------------------------------
Zadałem pytanie kiedy będzie kolejna wersja AM, ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi...
:)
Pozdrawiam,
______________________
Wit Turkowski
HP 4150 + AM XL + GPS SysOn BT
-
A ciekawe co to za dluga lista rzeczy do zrobienia z wysokim priorytetem ! ?
Niech zgadne: nowe (niedopracowane w pospiechu) plany miast, ktore wyciagna pieniadze od nowych uzytkownikow.
-
I dostałem odpowiedź:
"Jesli nie pojawia sie istotne komplikacje
kolejna wersja pojawi sie za kilka tygodni."
Pozdrawiam,
______________________
Wit Turkowski
HP 4150 + AM XL + GPS SysOn BT