AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne

  • 30 Odpowiedzi
  • 11759 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« dnia: Luty 18, 2004, 09:05:58 »
Kolejne podziękowanie Autorom za dotychczasową pracę włożoną w rozwój i poprawę jakości programu, a nam użytkownikom za charytatywną działalność związaną z wykrywaniem ich błędów... ;)
W tym miejscu proponuję zgłaszać i dyskutować TYLKO o niedoskonałościach samej aplikacji wersji 3.0, propozycjach jej rozwoju itp.

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2004, 10:45:38 »
Pierwsze wrażenia bez jazdy. JAK NA RAZIE TRAGEDIA.
Mam nadzieję, że szybko pojawią się poprawki (tak jak było poprzednim razem chyba po wprowadzeniu wersji 2x).
1/ Działa BARDZO WOLNO wg. mnie 2-3 krotnie wolniej niż wersja 2x.
2/ Przy uruchamianiu AutoMapy, jeśli jest ustawiona funkcja Uruchom GPS po starcie programu a GPS nie jest podłączony do PDA start trwa nawet 2-3 minuty, w czasie których nie jestem w stanie wybrać opcji Wyłącz GPS.
3/ Po wejściu w któreś z menu i wyjściu nawet bez dokonywania jakichkolwiek zmian trzeba odczekać kilka sekund.
4/ Po zamknięciu programu pojawia się błąd:

[pic=http://www.piltech.com.pl/grafika/blad1.gif]


5/ Oraz inny błąd

[pic=http://www.piltech.com.pl/grafika/blad2.gif]

Parametry:
IPAQ 5450 PC2002
Program i mapy na karcie SD 128MB KINGSTON
Po uruchomieniu AutoMapy wolne dla programów ponad 16MB
Próby robiłem z włączonym i wyłączonym InterWrite 7.3 nie zauważyłem istotnych różnic (może bez InterWrite minimalnie szybciej).

*

Offline Robert Błaszczak

  • **
  • 134
  • Płeć: Mężczyzna
  • FS LOOX N560, NOKIA N73
    • http://www.foto.blaszczak.pl
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2004, 13:40:50 »
U mnie czasami wyskakuje błąd "Nie można uruchomić \STRORAGE CARD\AUTOMAPA|WakeUpPPC.exe"

Nie bardzo mogę określić w których momentach pracy programu to się dzieje - wygląda na przypadki losowe. (iPAQ 4150 + SD 256MB KINGSTON).
Natomiast na brata Etenie przy zakończeniu programu wyskakuje ten sam błąd, co u kolegi tomaszab (blad1.gif).
Pozdrawiam
Robert Błaszczak

*

Offline Radzio

  • 43
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch Diamond P3700  & Nokia E90
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 18, 2004, 13:52:19 »
Na moim LOOXie (bez GPS) nie działa skrót do AM z menu START (wiesza się i muszę reseta robić), a gdy juz się uruchomi to pochodzi troszeczkę i się LOOX wyłącza :( Może to przez to, że zainstalowałem na poprzednią wersję.

*

Offline Radzio

  • 43
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch Diamond P3700  & Nokia E90
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 18, 2004, 14:08:38 »
Już sie uruchamia AM ze STARTu (samo się naprawiło)

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 18, 2004, 15:59:49 »
Potwierdzam zauważone przez przedmówców błędy:

1. "Application Error" - u mnie występuje ZAWSZE po wyjściu z programu.

2. "Nie można uruchomić \STRORAGECARD\AUTOMAPA|WakeUpPPC.exe" - u mnie występuje zawsze po miękkim resecie iPAQa.

Dodatkowo:

1. Niezwykle wkurzające jest to, że program sam ustawia podczas uruchamiania się głośność na maksymalną (np. w momencie, kiedy dźwięk jest ustawiony w systemie na "off". Dzisiaj dwa razy w pracy na zebraniu (kiedy to z zapałem testowałem nową wersję programu) panienka ryknęła na cały głos: "Witam w programie..."!!!

2. Podczas procesu instalacji nie jest dodawany skrót w menu Start -> Programs". Musiałem utworzyć go ręcznie.

3. Cały czas program po wskazaniu w instalatorze by zainstalował się na karcie - instaluje się w folderze "Automapa" ale mapy - po wskazaniu by instalowały się na karcie - nie instalują się w tym folderze tylko w rocie karty...

Pora teraz na dobre spostrzeżenia:

1. Super, że można teraz zarejestrować mapy elektronicznie. Oszczędność wpisywania kodów na stronie, czekania na maila zwrotnego i klepania ich w PPC... SUPER!

2. Nowa lektorka! Dźwięk jakby mniej skrzeczący...

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 19, 2004, 07:35:35 »
A ja mam taka propozycje (co do bledow sie nie wypowiadam, bo wczoraj dopiero zainstalowalem i nie mialem jeszcze okazji sprawdzic):
Przydalo by sie cos na zazadzie "czarnego punktu", nie zwykle zaznaczanie ulubionych punktow, tylko cos co informuje nas, ze zblizamy sie do takowego punktu. Mozna by sobie wtedy zaznaczac, ze za tym zakretem stoi zazwyczaj smerf z suszarka (poklony dla polskiej policji :D), albo, ze sa tam dziury jak hoho i trzeba zwolnic, no ewentualnie jeszcze, ze jak na tym osiedlu zostawisz auto na parkingu to zastaniesz je puzniej bez alufelg ;).
Cos zeby jakies 200m wczesaniej sygnalizowalo (albo samemu wybierac odleglosc), ze wlasnie sie zblizamy...
Co Wy na to ?

*

Offline sierek

  • ****
  • 568
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OnePlus9, Surface Pro 7
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 19, 2004, 14:09:19 »
Witam,

niestety jest bug w programie, jak sądzę związany z nową procedurą ustawiania głośności.
Na Qtek po uruchomieniu Automapy wszystko jest OK. Po przejściu w stan uśpienia i z powrotem urzadzenie milknie we wszystkich aplikacjach, łącznie z sygnałem dzwonka telefonu. Mimo zmiany głośności na suwaku - cisza. Po usunięciu AM z listy uruchomionych programów wszystko wraca do normy.
Jak sądzę jest to problem odmiennego systemu (Phone Edition), który ma dwa suwaki głośności (a więc inną procedurę w systemie).
Podobne problemy są z wtyczkami do Today i wszelkiej maści Wisbarami. Nie działają one dobrze w Phone Edition, bo procedury ustawiania glośności i jasności ekranu są w tym systemie odmienne.

Pozdrawiam
Jacek

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 19, 2004, 14:12:28 »
ZLIKWODOWAĆ USTAWIANIE GŁOŚNOŚCI
po co to, a i problemy znikną

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2004, 05:43:20 »
a) Dotrzymac obietnicy z maila o nowej wersji o mozliwosci wyboru platformy sprzetowej przez uzytkownika. Bo ja rozumiem, ze skoro jako uzytkownik tego programu zostalem poinformowany w emailu od Was o mozliwosci wyboru platformy sprzetowej w wersji 3.0 to taka mozliwosc wyboru mam miec. Tylko jak skoro strona rejestracyjna nie przyjmuje kodu wyswietlanego przez wersje TPC i wybor ten jest dostepny tylko dla nowych klientow A DLA MNIE NIE? Przepraszam bardzo, ale w chwili gdy ja rejestrowalem produkt NIE MIALEM wyboru i nie moglem wybrac wersji TPC i dlatego MUSIALEM wybrac PPC. Skoro teraz informujecie mnie Panstwo, ze jednym z udogodnien nowej wersji jest wlasnie ta mozliwosc wyboru, to prosze mi ja udostepnic. Rozumiem, ze jest to niedopatrzenie i czekam na szybkie poprawienie.

b) Rozpoczac polityke informacji a nie dezinformacji. Tzn. jesli juz sie powiedzialo, ze likwiduje sie w polowie roku bezplatne uaktualnienia, to poinformowac ludzi ile te uaktualnienia beda kosztowac, co bedzie uwazane za platne uaktualnienie (czy rzeczywiste aktualizacje czy tez placic trzeba bedzie za poprawiane bledy w programie i mapach). Dopoki nie bede wiedzial ile maja kosztowac uaktualnienia nie kupie zadnego nowego planu miasta, bo nie wiem z jakimi kosztami uzytkowania sie to wiaze.

c) w ogole okreslic jakis jasny i przejrzysty plan rozwoju produktu z rzetelnymi informacjami na temat tego co Panstwo planujecie, zamiast ciaglego ZASKAKIWANIA uzytkownikow wiadomosciami o tym, ze wczoraj zdecydowaliscie sie Panstwo zaprzestac dodawania mapy bazowej, jutro rezygnujecie z bezplatnych uaktualnien map i programu, a pojutrze Bog wie co jeszcze.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2004, 11:09:37 »
Może parę uwag z pierwszego użycia nowej wersji AM 3.0.0.8

Trasa 600 km Budzisko - Kraków. Już na dzień dobry, po przejechaniu przez Szypliszki program podał informację: "51 km na wprost, potem w prawo..." i utrzymywał strzałkę do skrętu w prawo przez te następne 51 km. W międzyczasie stałem w korku (wypadek), zajrzałem na stację benzynową itd. W sumie zanim dotarłem do tego zakrętu w prawo minęła godzina...

Później program cały czas funkcjonował w ten sposób i dzięki temu okazało się że cała Polska składa się jedynie z zakrętów (lub oczekiwania na nie).

Panowie z zespołu AM - ta nowa logika z "potem" jest na pewno krokiem do przodu ale wymaga pewnego dopracowania. Wydaję się, że powinno istnieć proste ograniczenie długości wektora mapy przy którym informacja o "potem" jest podawana - powiedzmy sztywne 1 km lub można się pokusić o zmienną wartość w zależności od długości bieżącego i paru następnych odcinków planu jazdy.

Ogólnie w stosunku do najnowszej wersji AM mam mieszane uczucia. Rzeczywiście, komunikaty głosowe są znacznie wyraźniejsze i teraz bez problemu mogę je zrozumieć nawet przy znacznym poziomie hałasu wewnątrz auta. ETA jest liczona w miarę prawidłowo i podawany czas przyjazdu był zgodny z rzeczywistością, jakkolwiek wyświetlanie czasu jazdy i ETA w tym samym polu i tylko zróżnicowanie ich przez niewielką zmianę w kolorze nie wydaje mi się najszczęśliwszym rozwiązaniem. W czasie jazdy na ogół poświęca się tylko krótki rzut oka na tą okolicę, a tak to do tego jeszcze trzeba dodać chwilę na rozpoznanie koloru i określenie która wartość jest aktualnie pokazywana.

Niestety, w czasie podróży program dwukrotnie się zawiesił, przy czym po raz pierwszy zdarzyło się żeby aplikacja sama się wyłączyła - przedtem na ogół wieszała się na twardo i tylko softreset pomagał (iPAQ 5550 z modułem GPS BT). Tym razem AM znikła zostawiwszy jednak prawidłowy zapis przejechanej trasy. Być może muszę ustawić jakiś bufor danych - wczoraj był defaultowo wyłączony..

Problemów z zamykaniem programu nie potwierdzam - jedyną usterką stwierdzoną po wykonaniu update z 3006 na 3008 było umieszczenie pliku WakeUpPPC.exe w katalogu głównym.

Co do map to widać szereg poprawek, w tym parę podanych przeze mnie. To cieszy bo oczywiście dotyczyły one okolic w których często się poruszam. Niestety, nie wszystkie uwagi zostały uwzględnione, co jest o tyle dziwne że dostałem potwierdzenie ich zaakceptowania. Mapa Krakowa jest nieco lepsza, ale w dalszym ciągu istnieje cała masa niedokładności - jednak trudno było się spodziewać żeby wszystkie na raz zostały zauważone i usunięte.

Czyli w sumie - widać malutki postęp, ale dalej jest masa pracy do wykonania.

*

Offline sierek

  • ****
  • 568
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OnePlus9, Surface Pro 7
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2004, 16:20:11 »
Witam!

Uwaga!
Nie instalujcie nowej wersji Automapy (3.X) na Qtek.
Po sygnalizowanych wyżej problemach z blokowaniem głośnika dzisiaj mój Qtek na trwałe zamilkł. Hard reset tez nie pomaga!

Odczekam z dzień, potem do serwisu :(

Jacek

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 22, 2004, 10:40:33 »
A ja zauważyłem jeszcze jedną ciekawostkę w wersji 3.0.0.8 (we wcześniejszej zresztą też...):
Jeżeli jest aktualnie wyświetlany plan miasta, a użytkownik posiada również mapę Polski - program nie wyświetla nazw podmiejskich miejscowości. Jeśli już AutoMapa "przejdzie" na mapę Polski - nazwy tych samych podmiejskich miejscowości są wyświetlane prawidłowo!

Kolejna sprawa:
U mnie program KONSEKWENTNIE ZAWSZE w momencie wyjścia, po zamknięciu już ekranu z programem  wyświetla na desktopie okno z następującym błędem: "Application AutomapaPPC has performed an illegal operation and will be shut down. If problem persists, contact the program vendor. Program: AutoMapaPPC.exe Exception: 0xc0000005 Address: 009b50f8". Mam: iPAQ 3870, System 2002, program i mapy są na karcie SD Panasonic 512 MB, wolnej pamięci jest co najmniej 20/20 MB...

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2004, 13:08:25 »
Miałem dokładnie to samo. Zgłosiłem problem i dostałem odpowiedź abym pobrał nową wersję - 3.0.0.9. Przestał wyświetlać ten komunikat:)

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2004, 14:31:29 »
Potwierdzam. W wersji 3.0.0.9 błąd:
"Application AutomapaPPC has performed an illegal operation..."
już nie występuje :)

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2004, 15:43:57 »
Aha to juz w ciagu paru dni mamy 3, czy czwarta wersje ?!

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2004, 16:43:24 »
A niech będzie i dziesięc, byleby każda następna była lepsza od poprzedniej... :)
A przy okazji: w wersji 3.0.0.9 nie ma już automatycznego ustawiania maksymalnej głośności przy starcie programu, jeśli była wyciszona! :) Uff... Już można odpalać program w robocie na zebraniach... :))

*

Offline olsza

  • 10
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2004, 19:31:25 »
5550 + Navman 3300
Wersja 3.0.0.9 rzeczwiscie ma kilka udogodnień - pisano o nich wczesniej - zaliczam je na duży plus (szczególnie lektor). Zaliczyłem kilka wypadów poza Warszawe na "teren mapy Polski" - co oznacza np. przy planowaniu trasy przełączanie map). Generalnie współpraza z odb. Navman (plecki do ipaq) sie nie poprawiła. Mimo, jak utrzymuje producent,  poprawionego algorytmu wyznaczania trasy szczególnie typu "ustaw jako koniec, start = GPS" przy włączonym systemie w trakcie jazdy, nie udało mi sie nie resetować zestawu (tzn w chwili startu wyznaczania trasy nadal traci sygnał  i wiesza się). Kilkakrotnie natknąlem sie na opinie ze Automapa nie działa dobrze z Navmanem w postaci plecków, jednak nowa wersja miała cos w tym względzie poprawic (mniejszy CP load, który miał tak nie zakłócać transmisji GPS-Ipaq) ale nic z tego. Niechby to trwało dłużej a nie sie zawiesza na amen z bez resetu ani rusz. Próbowałem jechać do z Wa-wy do Legionowa (obszar poza mapą Warszawy) ale po kilku resetach dałem spokój. Ciekawe czy ktos z Was ma tez Navmana(plecki)
Sama navigacja działa generalnie Ok.
No i błąd, który wielokrotnie poprzedzał zawieszanie się AM, o tajemniczo brzmiącej i frapującej zarazem treści - "An unknown error occured when accessing an unnamed file"...
pzdr

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 23, 2004, 10:04:04 »
Jest już wersja 3.0.0.9 a może następna ?
I tak mi się przypomiało i poszukałem i znalazłem maila od AutoMapy otrzymanego przy poprzedniej wersji.
Cytat: ... W zwiazku z wykryciem istotnego bledu w generacji danych zmuszeni zostalismy do natychmiastowej korekty i udostepnienia na www.AutoMapa.com.pl poprawionych wersji map:  * Polska 50k 2b  -> Polska 50k 2c  * Warszawa 2c    -> Warszawa 2d  * Poznan 2c      -> Poznan 2d   * Kraków 2b      -> Kraków 2c   * Wroclaw 2b     -> Wroclaw 2c. Stosowanie wersji wydanych 28.10.2003 moze powodowac niestabilne zachowanie programu przy wyznaczaniu niektorych tras. Prosimy o ponowne pobranie i rejestracej programu i map. Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodnosci z tym zwiazane. Dolozymy wszelkich staran aby taka sytuacja sie juz nigdy nie powtorzyla. Zespol AutoMapa.

Tym razem nic takiego nie przyszło. Czyżby coś sie zmieniło.
I nie chodzi mi o to że błędy się znowu pokawiają, ale o prostą zasadę że jak coś spiep..ę to potrafie się przyznać do błędu i powiedzieć o tym zainteresowanym. Jeśli ktoś nie czyta tego forum to się męczy cały czas z ta wadliwą wersją, bo na tronie AutoMapy nie wyczyta nic o poprawkach.
A Szczecin i Trójmiasto XII 2003 to już po prostu kpina. I instrukcja do wersji 2.0.

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2004, 15:00:13 »
Jezeli mozna, to troche ogolnie.
Uzywam AutoMapy na MDA I (mam dokladnie wszystkie te problemy, ktore tu opisujecie) i doceniam fakt, ze tworcy programu nie spią, tylko robią (co mogą), zeby doskonalic swój produkt (w końcu debiutancki na rynku), ale...

uzywam rownież, do podrozowania po EU, tom-toma, ktory stanowi dla mnie absolutny wzorzec, jezeli chodzi o nawigację. I stąd moje pytania (moze retoryczne) do tworcow AutoMapy:
- dlaczego AM jest tak przerazliwie wolna, a TT tak szybki, przy zdecydowanie bardziej skomplikowanym interfejsie i bogatszej bazie danych?
- dlaczego "panienka" w AM mowi tak duzo a poza tym dosc obcesowo:
"zjechales z trasy (jakos tak) wyznaczam nowa..", panienka w TT odzywa sie wtedy gdy jest to niezbednie konieczne, a po zjechaniu z trasy, po prostu wskazuje nowy kierunek (i robi to ofkorse znacznie szybciej)
- dlaczego lista obiektow (POI) jest tak niekompletna i uboga
- dlaczego AM wysypuje sie, w momencie kiedy dzwoni telefon ?
- dlaczego grafika pokazywania trasy jest tak myląca (w TT nawet w widoku 2D, a 3D jest naprawde swietny, nie ma sie zadnych watpliwosci, czy nalezy skrecic w te czykilka ulic dalej)
- poza tym ogolna dokladnosc mapy Polski oceniam na zaledwie marna trojke. Pernamentnie wystepuje niezsynchronizowanie przebiegu drogi z komunikatami ("lekko w lewo", gdy droga akurat w prawo, gubienie sie na prostej drodze, niemoznosc wyznaczenia trasy na krotkich odcinkach w miastach, itp)
- a na koniec, w Tomtomie, np w ogolnej mapie Beneluxu, dokladnosc planow miast jest do numeru domu, w AM jest to dostepne tylko w planach miast....

Dla jasnosci, to jest konstruktywna :) krytyka. uwazam bowiem, ze ambicją wtórców powinno być równanie do najlepszych.
A myślę ze w AM jest jeszcze sporo do zrobienia.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 24, 2004, 19:52:28 »
Zdarzyło mi się coś takiego (w aktualnej wersji 3.0.0.9 również) już trzeci raz pod rząd więc pewnie jest to reguła:

1. Odpalam program z dowolną mapą.
2. Robię cokolwiek lub nie robię nic.
3. Czekam aż PocketPC się wyłączy - jako bezczynny.
4. Włączam Pocketa ponownie wyłącznikiem.
5. Czekam aż Pocet drugi raz się sam wyłączy z bezczynności.
6. Ponownie włączam pocketa wyłącznikiem.
5. W zasadzie wszystko działa OK, ale...
6. Nie ma dźwięku, a próba zmiany głośności za pomocą regulatora
    (suwaka) uruchamianego kliknięciem na ikone na belce
    systemowej - ZAWIESZA CAŁY SYSTEM!!!

Przypominam: iPAQ 3870 z PocketPC 2002, program i mapy na karcie SD Panasonic 512 MB.

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2004, 08:52:13 »
Zacytuje samego siebie
Cytat: tomaszb
A Szczecin i Trójmiasto XII 2003 to już po prostu kpina.
POPRAWIONE - BRAWO !!!

Cytat: tomaszb
I instrukcja do wersji 2.0.
No tu się jeszcze nie udało
O instrukcji w formie nadającej się do wydruku to już nawet nie śmiem śnić.

Czy ktos wie jaka jest aktualna wersja ?

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 25, 2004, 14:47:09 »
Jednak jest lepiej... :)
Jak na razie (odpukać...) nie zdarzyło mi się aby przy wyznaczaniu trasy program wyświetlił komunikat typu "Nie można wyznaczyć trasy na mapie Warszawa. Trasa będzie wyznaczona w oparciu o dane z mapy Polska" - co miało miejsce w kilku krytycznych punktach Polski i - jak tłumaczyli Autorzy - było związane z kompresją danych...
Znalazł ktoś występujący jeszcze taki przypadek?

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 28, 2004, 00:10:08 »
Cytat: Cat^
Zdarzyło mi się coś takiego (w aktualnej wersji 3.0.0.9 również) już trzeci raz pod rząd więc pewnie jest to reguła:

1. Odpalam program z dowolną mapą.
2. Robię cokolwiek lub nie robię nic.
3. Czekam aż PocketPC się wyłączy - jako bezczynny.
4. Włączam Pocketa ponownie wyłącznikiem.
5. Czekam aż Pocet drugi raz się sam wyłączy z bezczynności.
6. Ponownie włączam pocketa wyłącznikiem.
5. W zasadzie wszystko działa OK, ale...
6. Nie ma dźwięku, a próba zmiany głośności za pomocą regulatora
    (suwaka) uruchamianego kliknięciem na ikone na belce
    systemowej - ZAWIESZA CAŁY SYSTEM!!!

Przypominam: iPAQ 3870 z PocketPC 2002, program i mapy na karcie SD Panasonic 512 MB.
Odpowiedź od Producenta:

Dziekujemy za zgloszenie.
Po wprowadzeniu nowego formatu dzwieku dla uzyskania znacznie wiekszej glosnosci pojawily problemy podobne do Panskiego.
Niestety pojawily sie wylacznie na niektorych egzemplarzach starszych modeli PocketPC 2002 i nie wychwycily ich nasze testy przed wypuszczeniem wersji 3.0.
Pracujemy nad tym intesywnie. Prosimy o kilka dni cierpliwosci.

AutoMapa (mg)

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 28, 2004, 10:18:23 »
W Looxach z PPC 2003 wersja  3.0.0.9 po wgraniu spowodowała w ogóle wyłączenie dżwieku w całym PDA. Teraz nasze Looxy są głuche jak pień. Szanowna AutoMapo, daj link do wersji 3.0.0.8, bo wtedy mogłem chociaż mp3 posłuchać.

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 29, 2004, 13:20:33 »
Cytat: jacol
....program podał informację: "51 km na wprost, potem w prawo..." i utrzymywał strzałkę do skrętu w prawo przez te następne 51 km. W międzyczasie stałem w korku (wypadek), zajrzałem na stację benzynową itd. W sumie zanim dotarłem do tego zakrętu w prawo minęła godzina...Później program cały czas funkcjonował w ten sposób i dzięki temu okazało się że cała Polska składa się jedynie z zakrętów (lub oczekiwania na nie). Panowie z zespołu AM - ta nowa logika z "potem" jest na pewno krokiem do przodu ale wymaga pewnego dopracowania. Wydaję się, że powinno istnieć proste ograniczenie długości wektora mapy przy którym informacja o "potem" jest podawana - powiedzmy sztywne 1 km lub można się pokusić o zmienną wartość w zależności od długości bieżącego i paru następnych odcinków planu jazdy.
Podpisuję się pod tym postulatem, to jedno z bardziej uciążliwych nowych udogodnień w tej wersji.

Miałem wczoraj okazję jechać dłuższą trasę jako pasażer i zabrałem mój zestaw do nawigacji ze sobą. Oprócz ww. sygnalizacji program zachowywał się bardzo dobrze, ani razu nie wyznaczał trasy od nowa a trzeba przyznać, że większa część biegła przez małe miejscowości i drogi gorszych kategorii. Widać tu znacząca poprawę.

Z zauważonych a do tej pory nierozwiązanych błędów jeszcze problem spóźniania się komunikatów słownych przy szybkiej jeździe. A przy okazji czy komunikaty słowne nie mogłyby być nieco szybsze. Komunikat typu za [pauza] trzysta [pauza] pięćdziesiąt [pauza] metrów [pauza] w [pauza] lewo trwa nieco za długo. Znaczące skrócenie pauz między słowami spowodowałoby zdynamizowanie komunikatów. Za poprawienie głośności gratulacje nawet na 5450 słychać.

Będąc pasażerem miałem po raz pierwszy w czasie jazdy okazję zmieniać różne parametry i sprawdzać ich funkcjonowanie:

Funkcja informuj o zakrętach (nie mogę znaleźć informuj o lekkich zakrętach; czyżby ta funkcja zginęła) nie nadaje się w dalszym ciągu do użytku. Program zupełnie bezsensownie informuję o nieistniejących zakrętach, nie informuje o istniejących zakrętach lub informuję błędnie typu w lewo a zakręt jest w prawo. Rozumiem, że wynika to z jakiś wektorów mapy, ale do użytku to się przynajmniej na razie nie nadaje.

Menu Trasa / Inne ustawienia:
 - jeżeli nie mamy wyznaczonej trasy długie zamykanie tego menu, mimo że żaden parametr nie został zmieniony
- jeżeli mamy wyznaczoną trasę i jesteśmy w trybie nawigacji ponowne wyznaczanie trasy, mimo że żaden parametr nie został zmieniony

Wyszukiwanie. Nie jestem pewien czy się zmieniło czy tak było zawsze, ale przy szukaniu miejscowości i ulicy trzeba najpierw wpisać ulicę a potem miejscowość, czyli np. Spacerowa, Warszawa, chociaż bardziej logiczne wydaje się najpierw miejscowość a potem ulica i adres.
Sprawę załatwiłoby oddzielne okno na miejscowość, oddzielne na ulice/drogi adresy, a jednocześnie można by było wyeliminować okna wybory Miejscowości i Ulice/drogi, adresy gdyż wpisanie jakiejś wartości do odpowiedniego pola aktywowałoby właściwe szukanie. Byłoby łatwiej, szybciej i bardziej logiczne. Moja propozycja:
[pic=http://www.buggy126.republika.pl/images/szukanie.JPG]

Uwagi ogólne dotyczące planów na przyszłość:
Brak możliwości zaznaczenia obszaru wykluczonego. Mam gdzieś mail Pana Piotra chyba z czerwca ubiegłego roku, w którym obiecywał że ten temat został wpisany na listę priorytetów.
Brak funkcji rozbudowanego planowania trasy przed wyjazdem, proponowania różnych wariantów (ten temat był już w ubiegłym roku przez kogoś zgłaszany). Ponieważ pojawiła się wersja na PC byłoby logiczne, aby takie planowanie przeprowadzić na PC i potem wyeksportować trasę do packeta. No, ale tu pojawia się problem licencji na PC opisywany w innym wątku. Z drugiej strony takie możliwości na pockecie też wydają się potrzebne.

Ogólny wniosek; program coraz bardziej nadaje się dla osób będących
laikami w obsłudze packeta. Poprawiła się przede wszystkim stabilność, coraz rzadziej program wyznacza nową trasę, co było zmorą starszych wersji.

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 29, 2004, 22:46:22 »
Wersja 3.0.1 jaką dostłem z Automapy miała być lekarstwem na kompletne zamilknięcie mojego Loox-a po wgraniu wersji 3.0.0.9. Loox przemówił ale Automapa nie zdąży się otworzyć jak znika z ekranu PDA. Tak więc obecnie mam znów sprawnego Loox-a ale bez Automapy. Jest coraz weselej. Powinni mam płacić za bycie Beta-testerami.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 01, 2004, 09:50:52 »
Heh, ja dostałem 3.0.2... Poproś i sprawdź może tę wersję...?

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 01, 2004, 10:11:33 »
Ja nie mam za dużo czasu na bycie beta-testerem i próbowanie kolejnych wersji. Ale i tak CAT dziękuję - ty masz cierpliwość!!!

AutoMapa 3.0 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 02, 2004, 09:36:29 »
Cytat: Cat^
Heh, ja dostałem 3.0.2... Poproś i sprawdź może tę wersję...?
Co tu się dzieje. Od dzis jest nowa strona Automapy z podanymi dokładnymi wersjami, ale tam widzę że jest 3.0 3.0.0.9, a Ty masz 3.0.2..
To ja juz nic nie rozumiem.


[Dodano: 2004-03-02 10:30:53]
Kilka uwag dotyczących sygnalizacji zmiany pasa ruchu.
Wczoraj jechałem miedzy innymi trasą Piła Poznań (mam oprócz mapy Polski także mapę Poznania).
W miejscowości Oborniki (ok. 30 km przed Poznaniem) otrzymałem komunikat: 29 km prosto. Zostań na lewym pasie.
Problem polega na tym, że droga aż do Poznania jest jednopasmowa, tak że jazda lewym pasem byłaby cokolwiek ryzykowna ;). Zakładając nawet, że ta droga byłaby dwupasmowa jazda lewym pasem przez 30 km poza obszarem zabudowanym JEST NIEZGODNA Z PRZEPISAMI a przede wszystkim z kulturą za kółkiem. Myślę, że ten błąd to konsekwencje zgłaszanego przez jacol-a błędu z sygnalizacją o następnym zdarzeniu niezależnie od odległości w jakiej się on wydarzy.
Po wjechaniu do Poznania podczas jazdy drogami / ulicami dwupasmowymi program co jakiś czas daje komunikaty:
Zostań na lewym (prawym) pasie.
Zjedź na lewy (prawy) pas.
Ponieważ często te komunikaty są trochę nielogiczne, bo jak jadę lewym pasem to nie mam co zjeżdżać na lewy, jak jadę prawym to nie mogę zostać na lewym itd, wydaje mi się że byłoby lepiej gdyby komunikat brzmiał: JEDŹ LEWYM (PRAWYM) PASEM. Wtedy zawsze niezależnie od sytuacji komunikat byłby prawidłowy (logiczny).
Druga sprawa to nie zawsze otrzymuję komunikat o drugim zakręcie. Nie miałem czasu dokładnie tego przetestować, ale wydaje się że jeśli poszczególne zakręty są blisko siebie (mniej niż kilkaset ? metrów) to komunikatu o drugim zakręcie nie występuje. Zauważyłem to na mapie Poznania. Nie wiem czy dotyczy to tylko Poznania czy innych map też (dlatego pisze o tym w tym wątku). Wydaje się to błędem, gdyż komunikat o blisko po sobie występujących zakrętach byłby jak najbardziej przydatny.