Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne

  • 24 Odpowiedzi
  • 7219 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« dnia: Październik 21, 2003, 17:31:43 »
Skoro Cat^ się kwapi to ja pozwalam sobie zacząc nowy wątek. Aby jednak tradycji stało się zadość to pozwalam sobie załączyć "Kolejne podziękowanie Autorom za dotychczasową pracę włożoną w rozwój i poprawę jakości programu, a nam użytkownikom za charytatywną działalność związaną z wykrywaniem ich błędów... "
Także zgodnie z tradycją w  tym miejscu proponuję za Cat^em  zgłaszać i dyskutować tylko o niedoskonałościach samej aplikacji wersji 2.3, propozycjach jej rozwoju itp.:

Co do upgradu  to wydaje mi  się że baza POI dla Polski jest pusta (mnie przynajmniej nic nie wyskakuje).

[Dodano: 2003-10-21 17:36:21]
no i skopałem bo miało być oczywiście na początku że "skoro Cat^ się nie kwapi"

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2003, 17:59:42 »
OK. Nieważne "kto jest ojcem chrzestnym wątku" tylko "co sensownego tu piszemy"- akurat w tych dniach jestem w terenie więc w drodze wyjątku - zgadzam się...! ;)

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2003, 17:59:55 »
1/
focus12 napisał:
Co do upgradu  to wydaje mi  się że baza POI dla Polski jest pusta (mnie przynajmniej nic nie wyskakuje).

U mnie to samo czyli nie ma POI dla mapy Polski.
Tylko wydaje się że POI dla danej mapy jest związane z konkretna mapą a nie wersja programu. Tak że POI dla Polski powinnoi się pojawić przy następnym upgradzie mapy Polski. Czy mam rację ? W opisie zmian jest cyt: Dodana pierwsza wersja bazy punktów użyteczności publicznej na mapie Polska 50k.

2/ Dodane wyświetlanie ETA (spodziewany czas do końca trasy).
Jeżdziłem tylko po mieście i wskazania czasu są dosyć abstrakcyjne. Rozumiem że przy małych i bardzo zmiennych prędkościach, zatrzymaniach itp tak jest. Ta funkcja wydaje się użyteczna przy długich trasach.

3/ Usunięty błąd obracania mapy po otrzymaniu dwóch identycznych odczytów GPS mimo dużej prędkości jazdy. W miejscu gdzie zazwyczaj to wystepowało z nową wersją jest OK.
Tyle uwag na dziś.

*

Offline cez0

  • 15
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2003, 20:19:23 »
focus12 napisał:
Co do upgradu  to wydaje mi  się że baza POI dla Polski jest pusta (mnie przynajmniej nic nie wyskakuje).


Wydaje mi się, że opis jest nieścisły i autorom chodziło o dodanie nowych typów POI. Pojawił się np. nowy typ: "Czarne punkty".

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2003, 20:59:59 »
Kolega cez0 distaje lizaka.
Ale cyt: Dodana pierwsza wersja bazy punktów użyteczności publicznej na mapie Polska 50k.
Będe złośliwy ale zgadywanie za kaźdym razem jak pojawią się zmiany co autor miał na mysli jest irytujące.

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2003, 11:13:33 »
Jesli chodzi o czas dotarcia na miejsce to zgadzam się ze jest to przydatne raczej na trasach powyżej kilkunastu kilometrow i to poza miastem. Jadac np z Podkowy do Warszawy na poczatku jade wolno i wyswietla mi 55 min. Potem po wlaczeniu sie na glowna droge i rozbujaniu do jakies tam predkosci, czas przewidywany jest zbiezny z rzeczywistym czasem dotarcia ok 35-40 min (pod warunkiem ze akurat jakis tir nie wpakuje sie w za maly tunel i zakorkuje alei jerozolimskich).

Nie bardzo wiem natomiast jak moge przyspieszac tempo odtwarzania sladu GPS?

[Dodano: 2003-10-22 11:35:02]
Panowie,

Czapki z głow dla Automapy. Oto co dzisiaj dostałem mailem(zakladam że Wy także)

"Drogi uzytkowniku,

Do wersji 2.3 (.1.3), ktora mogles ostatnio pobrac z naszej witryny
wkradl sie jeszcze jeden blad, ktory zostal natychmiast usuniety.
Dlatego uprzejmie prosimy o pobranie i uzywanie aktualnie
dostepnej wersji 2.3 (.1.4)

Dziekujemy za zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia,

AutoMapa"

Teraz czuję się dopieszczony. Cieszę się że wzięli sobie do serca nasze sugestie. Tak trzymać!

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2003, 14:18:49 »
u mnie dzialala w obydwu wersjach  ale mam za to inny problem i sugestie do ulepszenia, mianowicie:
-W starej automapie po 3 wprowadzonym znaku automatycznie rozpoczynalo sie wyszukiwanie ulic/miast i wraz z dodawaniem liter zawezalo sie liste! TAK TO POWINNO BYC ZROBIONE!!!!!

-Teraz trzeba kliknac -> zeby zaczac szukac. Ja wnioskuje ze to z powodu ze wyszukiwanie w polsce trwa nawet pare sekund i nie da sie zrobic szukania interaktywnego ale dlaczego nie ma tego gdy zawezamy sie do jednego miasta (wtedy po klikniecu -> wynik jest wrecz natychmiast)   TO MOZNA POPRAWIC

-Kolejnym brakiem wobec wersji 1.x jest brak mozliwosci wyswietlenia wszystkich numerow budynkow przy danym adresie, co bylo i czasem sie mi przydawalo



*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2003, 16:01:23 »
Dla porządku w tym miejscu zacytuję pytanie zgłoszone przed chwilą do producenta Automapy za pomocą formularza na stronie produktu:

Bardzo proszę o wyjaśnienie:
Dlaczego w NIEKTÓRYCH przypadkach (w jakich???), tu zacytuję komunikat z ekranu: "Nie można wyznaczyć trasy na mapie "Warszawa". Trasa będzie prowadzona według danych z mapy "Polska"." Wogóle nie rozumiem logiki tego komunikatu - jak to: na mapie "Polska" są ulice, których nie ma na mapie "Warszawa"? Przecież to jakiś ewidentny nonsens...


--------------------------------------------------------------------------

Przed chwilą również już otrzymałem już odpowiedź od Producenta w tej sprawie:

To niestety blad systemu - tzn. program nie moze znalezc odpowiedniego
polaczenia pomiedzy mapa Polski i mapa Miasta.
Dlatego prowadzi droge uzywajac tylko mapy Polski
czyli nie biorac pod uwage bardziej szczegolowego planu
ulic w Miescie.

Pracujemy juz od kilku tygodni nad usunieciem tego problemu.

z powazaniem
Dzial pomocy technicznej


[Dodano: 2003-10-23 16:30:53]
I kolejna kopia kolejnej wysłanej uwagi:

Napisaliście m.in. na liście poprawek: "Dodane komunikaty o zakrętach również w miejscach gdzie nie ma skrzyżowania (włączane na życzenie opcją w ustawieniach)."

Tymczasem w menu "Trasa" w "Inne ustawienia" mam dwa checkboxy:
[] Informuj o lekkich zakrętach
[] Informuj o zakrętach"...

Pomijając fakt, że nie zauważam ŻADNEJ różnicy w działaniu nawigacji głosowej w zależności od ustawień tych checkboxów to czy (nawiązując do opisu zmian w wersji 2.3) nie powinny one nazywać się (no i co najważniejsze - DZIAŁAĆ!!!) np. tak:

[] Informuj o manewrach pomiędzy skrzyżowaniami
[] Informuj również o lekkich zakrętach

A - idąc za konsekwencją nazewnictwa - zamiast:
[] Komentaż głosowy po zjechaniu z trasy
napisałbym:
[] Informuj o zjechaniu z trasy.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że mało jest miejsca na pełne napisy - wtedy oczywiście trzeba zastosować ZROZUMIAŁE skróty.


Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2003, 16:39:56 »
Potwierdzam problem zgłoszony przez Cat^-a a jezeli ktoś chce dokładnie o tym przyczytac jest osobny wątek(dotyczący wyznaczania trasy w Wawie). Poza tym moje uwagi do nowej wersji to:
- znacznie wydłuzony czas wyszukiwania nowej drogi kiedy zjedzie sie z trasy
- kompletnie dla mnie nietrafiony pomysł obliczania czasu dotarcia do celu. Są tak drastyczne różnice że dla mnie ta funkcja jest kompletnie nieprzydatna (ocena subiektywna)

Jak pewnie wiekszość użytkowników bardziej czekam na update Mapy Polski a dokładnie na zawarcie w niej POI. Wtedy będę naprawdę usatysfakcjonowany. Ciekaw jestem kiedy to nastąpi. Ogólnie mówiąc reszta rzeczy jest OK. Instalacja przebiegła bez zakłóceń, innych wiekszych błędów nie stwierdzono (2 dni uzytkowania)  PZDR

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2003, 17:20:22 »
A ja uważam, że ETA tu SUPER PRZYDATNA funkcja!
Trzeba sobie zdawać sprawę, że w momencie startu - zwłaszcza przy krótkich trasach - pokazywane są bzdury... Cóż, czysta matematyka - średnia prędkość podstawiona do wzoru i na podstawie długości trasy wyliczany jest czas przejazdu...
Za to przy dłuższych trasach, po przejechaniu kilkunastu minut - absolutna rewelacja!
Jeżdżąc z Automapą kilkakrotnie z pasażerami "w trasie" - otrzymywałem pytanie "Kiedy mniej więcej dojedziemy?". Teraz odpowiedź jest oczywista - zwłaszcza, że to pytanie nie padało zwykle wcześniej niż po przejechaniu połowy drogi...
Może mała tylko sugestia: by program wstrzymał się z wyświetlaniem swoich pierwszych nienajmądrzejszych propozycji czasu ETA do momentu przejechania np. kilku (kilkunastu - w zależności od długości trasy?) oraz kilku minut po starcie z punktu "zero"...

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2003, 18:06:11 »
Chodzi mi np. o przestoje i właśnie o poczatki. Wtedy to pojawiają się pomiary czasu rodem z kosmosu. Gdyby np. program mógł pomijać pierwsze zbędne informacje. A na trasie podawał informacje z wyniku średniej prędkości z ostatnich powiedzmy kilku minut a później z następnych kilku. Nie umiem to dobrze opisać. Chodzi mi o taką sytuację kiedy wyznaczam sobię trasę z pkt A do B i tankuje gdzieś to program nanosi ten czas postoju i później znów przez parę minut podaje bzdury. A wystarczyłoby żeby program  badał nowy odcinek czasowy.
Wtedy również ja mógłbym delektować się tą funkcją.
P.S.
A tak poza tym to jak powiedziałeś jest to prosta matematyka ale mi chodzi o życiowość i przydatnośc funkcji a z nią jest gorzej. Odpowiedź za ile będę na miejscu jestem sobie sam szybciutko policzyć i chyba bym się mniej pomylił od wyliczeń automapy.
 

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2003, 18:29:43 »
Nie pozostaje zatem nic innego jak cierpliwie czekać na ROZBUDOWĘ o pewną "sztuczną inteligencję" tego prostego jak na razie algorytmu.
Ja jednak chętnie z niego będę JUŻ korzystać, choć oczywiście to co sugerujesz by go rozbudować uważam za bardzo dobre pomysły.

*

Offline cez0

  • 15
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2003, 21:08:24 »
Cat^ napisał:

Napisaliście m.in. na liście poprawek: "Dodane komunikaty o zakrętach również w miejscach gdzie nie ma skrzyżowania (włączane na życzenie opcją w ustawieniach)."

Tymczasem w menu "Trasa" w "Inne ustawienia" mam dwa checkboxy:
[] Informuj o lekkich zakrętach
[] Informuj o zakrętach"...

Pomijając fakt, że nie zauważam ŻADNEJ różnicy w działaniu nawigacji głosowej w zależności od ustawień tych checkboxów to czy (nawiązując do opisu zmian w wersji 2.3) nie powinny one nazywać się (no i co najważniejsze - DZIAŁAĆ!!!)




U mnie przy ustawieniu opcji "informuj o zakrętach" informacja jest podawana znacznie częściej niż przy ustawionej tylko pierwszej.
Gdy obie są wyłączone to komunikaty występują w miejscach gdzie są skrzyżowania.
Testowałem na dosyć krętym odcinku drogi.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2003, 11:26:05 »
Tak, przyznaje się do faktu, że nie do końca zrozumiałem znaczenie nowych checkboxów... Ale skoro ja tego nie zrozumiałem to obawiam się, że mniej zaawansowany użytkownik nie zrozumie tego tym bardziej...

Niniejszym potwierdzam:
Wyłączenie obu powoduje, że program nie sygnalizuje żadnych manewrów poza skrzyżowaniami...
Włączenie obu powoduje, że program sygnalizuje zmiany kierunków typu "w prawo", "lekko w prawo" nie tylko na skrzyżowaniach ale również między nimi.

Myślę, że jakby były opisane np tak:
[] Informuj o lekkich zakrętach poza skrzyżowaniami
[] Informuj o zakrętach poza skrzyżowaniami
nie byłoby mojego posta na ten temat.

Inne rozwiązanie:
Zebrać aktualnie opisane checkboxy w moduł lub ramkę opisaną tak:
"Kom. głosowe między skrzyżowaniami"
i również wszystko byłoby jasne.

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 24, 2003, 11:40:00 »
Mam małe pytanko dotyczace nowej wersji automapy. Kiedy wyznaczycie sobię jakis punkt docelowy i zjedziecie z trasy to w nowej wersji znacznie wydłużył sie czas wyznacznia nowej trasy. U mnie trwa to około 15 sekund co w przypadku jazdy w mieście jest niedopuszczalne. Czy zauważyliście podobną sytuację W poprzedniej wersji czas był znacznie krótszy.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 24, 2003, 12:47:53 »
Potwierdzam wydłużone wyszukiwanie nowej trasy w obecnej wersji.

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 25, 2003, 12:14:32 »
Co prawda w innym temacie ale Cat^ napisał:
[Poprawione w wersji 2.3.1.4.] 1. Instalator
a) skoro, po wybraniu miejsca instalacji programu "Storage Card" instalator zakłada tam folder "Automapa 2" to dlaczego nie kopiuje też tam map po wskazaniu dla nich miejsca instalacji również na "Storage Card"? ...............


Czy to oznacza że jak wgram na karte to pliki z mapami będą w katalogu. Nie chcę sprawdzac bo za dużo z tym kłopotu.


[Dodano: 2003-10-25 12:27:48]
Ptyanie do sarevoc-a i CAt^-a.
jaki szybki macie procesor i gdzie zaimstalowany program pamieć zcy karta ewentualnie jeśli mieliście i na karcie i w pamięcie jakie róźnice.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 25, 2003, 13:46:09 »
tomaszb:
Po wskazaniu w instalatorze /Storage Card program instaluje mapy w folderze /Storage Card/AutoMapa 2.

Ja używam iPAQa 3870, a więc StrongArm 200 mHz, a zarówno program jak i wszystkie mapy mam wgrane na SD Panasonic 512 MB.

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2003, 10:44:02 »
Witam,
Jeżeli chodzi o mojego PDA to ma Della Axima 5 z prockiem 400 mhz. Program jest ulokoway również w Storage Card a mapy na karcie SD 128MB firmy Kingston. Zawsze instalowałem program i mapy w tym samym miejscu a czas był krótszy. Dlatego też uważam że mój sprzę t nie gra tu roli a zmieniło sie cos w samej Automapie. Jezeli można byłoby prosić o zabranie głosu przez producenta AM to byłbym dźwięczny. PZDR

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 29, 2003, 09:52:26 »
Sprawdziłem na wersji 2.3.1.6:
Okazuje się, że instalator przy "dziewiczej" instalacji - kopiuje program po wskazaniu "Storage Card" na kartę do folderu "AutoMapa 2" ale już mapy po wskazaniu "Storage Card" jednak tylko do roota karty. Moja sugestia - niech kopiuje konsekwentnie mapy w folderze "AutoMapa 2". Zawsze to mniejszy bałagan na karcie!

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 30, 2003, 09:47:29 »
Własnie o to pytałem. czyli nadal mapy (w sensie map polska, warszawa, poznan itp ) w głównym katalogu a nie w katalogu AutoMapa...
Drodzy Autorzy - prosze to zmienić.

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 30, 2003, 10:45:06 »
Jest nowa "tajna" wersja 2.3.1.7

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 06, 2003, 12:42:07 »
Od wersji 2.3. wprowadzona do programu została dodatkowa funkcjonalność podczas nawigacji: szacowany czas dojazdu do końca ustalonej trasy.
To bardzo cenna funkcjonalność. BRAWO!
Nie znam oczywiście dokładnie algorytmu wyliczającego ten czas. Mogę jedynie się domyślać, że polega on na obliczaniu "na bieżąco" średniej prędkości i na podstawie pozostałego odcinka trasy wyliczany jest czas na przebycie tego odcinka.
Oczywiście, ta funkcjonalność nie jest dokładna w wypadku krótkich tras oraz na początku jazdy dłuższą trasą. Nie uwzględnia również planowanych i nieplanowanych postojów...
W związku z tym mam parę swoich przemyśleń-sugestii jak usprawnić ten algrytm by użytkownicy mieli z niego jak najwięcej pożytku:

1. Nie wyświetlać czasu aż do przejechania np. min. 3 km z wyznaczonej trasy - pozwoli to uniknąć "nieracjonalnych czasów" wyświetlanych przez program na początku trasy, zwłaszcza jak odpalimy nawigację a jeszcze musimy wyjechać z garażu, poczekać na teściową i mamy pecha trafiając na najbliższe czerwone światło, itp.

2. Wprowadzić taką modyfikację do algorytmu by zatrzymywał "stoper" użyty do wyliczania średniej prędkości w momencie wykrycia braku ruchu dłuższego od np. 1 minuty. Takie podejście będzie dobrze brać pod uwagę przy wyliczaniu średniej prędkości krótkie postoje np. w korku czy na światłach, ale pozwoli spokojnie zatrzymać się w drodze na stacji benzynowej czy zrobić inną planowaną przerwę w podróży - bez ryzyka że po kontynuowaniu jazdy wskazania będą zafałszowane przez dłuższy postój.

Oczywiście obie te opcje można zrobić na przełącznikach w menu - jako świadomy wybór użytkownika.

Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 10, 2003, 03:31:55 »
Sprubujcie wyznaczyc trrase z pruszkowa do warszawy zachodniej. pomijam informacje, ze nie mozna wyznaczyc ... itd. tylko dlaczego sa takie 2 zauwazalne bledy: 1) ruch jak w anglii lewostronny :) i po 2) dlaczego op drodze mam zjezdzac z glownej drogi i skrecac na reguly w ul. regulska nastepnie w ogrodowa i wracac spowrotem na glowna trase (ul krolewska) skoro wybralem opcje trasa szybka ?????? tego nie moge zrozumiec !!!! Poprawcie to, bo to jest juz smieszny blad !!!

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Automapa 2.3 - funkcjonalność i propozycje ogólne
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 27, 2003, 09:29:10 »
Wracam do sygnalizowanego już wcześniej problemu typu "Nie można wyznaczyć trasy na mapie Warszawa. Trasa będzie prowadzona według danych z mapy Polska":

Udało mi się namierzyć jedno z miejsc, w których ten problem występuje, a przy okazji - program wypada z trasy podczas nawigacji, mimo że ślad GPS dokładnie zgadza się z siatką drogi!!!

Proponuję wykonać następujące doświadczenie, do którego niezbędne będą mapy Warszawy i Polski oraz przygotowane przeze mnie pliki:

Pobierz plik zip 42 KB.

1. Wczytujemy trasę "Trasa OK.tam". Odtwarzamy nagrany ślad GPS "Trasa.gps". Obserwujemy zachowanie programu. Wszystko przebiega prawidłowo.

2. Wczytujemy trasę "Trasa BAD.tam". Podczas wczytywania trasy na ekranie wyświetlany jest wspomniany wyżej komunikat o błędzie. Tak na prawdę ta trasa jest dokładnie z tego samego punktu co poprzednia tyle tylko, że jest dłuższa - najprawdopodobniej poza magiczny punkt kiedy musi zostać poprowadzona na obu mapach. Odtwarzamy dokładnie ten sam nagrany ślad GPS "Trasa.gps". I tu, oprócz komunikatu o błędzie obserwujemy następujące ciekawostki: program podczas nawigacji praktycznie co chwilę wyświetla komentarz "Rozglądam się..." a w momencie skrętu w prawo na obwodnicę Radzymina - wypada z nawigacji "Jesteś poza trasą"...

Poniżej, na zbliżeniu, widać istotne różnice w położeniu wytyczonej trasy (niebieski kolor) w stosunku do siatki ulic w obu wypadkach:

 

Nie sprawdzałem co się stanie w sytuacji kiedy dysponowałbym jedynie mapą Polski (bez Warszawy). Czy również program wypadnie z nawigacji?



A przy okazji ciekawostka:
Okazuje się, że mapa Warszawy znacząco wykracza poza granice administracyjne i jest "sztucznie" obcinana do tych granic w momencie kiedy użytkownik nie posiada mapy Polski... Rozumiem, że potrzebne są "zakładki", ale dlaczego nie udostępniać tych obszarów użytkownikom nie posiadającym mapy Polski?