Sprawdziłem, niestety błąd stoi po stronie złej kategoryzacji dróg. Otóż drogi idące przez centrum Londynu przypisane są do dróg "szybkiego ruchu", i nawet po wybraniu typu trasy jako Szybka, AM pcha się w centrum po tych niby szybkiego ruchu, zamiast ominąć centrum i poprowadzić północną bądź południową obwodnicą.
Z jakiej wersji AM korzystasz?
to nie jest zadne wytlumaczenie !!! oferowanie w AM takich wlasnie map powoduje, ze w takim Londynie AM Europa jest prawie bezuzyteczna. Mowienie, ze przeciez doprowadzi do celu jest bez sensu

Jezeli inne produkty, mimo kategoryzacji drog, potrafia wyznaczyc trase optymalnie, to znaczy, ze da sie i sa to funkcjonalne programy.
W innym watku jest mowa o tym, ze AM moze nie inwestowac w bajery, a skupic sie na weryfikacji map. W tym watku mamy znowu ten sam temat. Trzeba cos z tym zrobic, AM nie moze wyznaczac tras na zasadzie "zablokuj ten odcinek, ten i tamten, teraz wyznacz trase"
Przyklad w Warszawie:
Trasa optymalna (suwak w polowie) z Janek powiedzmy do Zegrza nad Zalewem Zegrzynskim
AM kieruje do centrum Warszawy, potem ul.Okopowa, most Grota, ul.Modlinska, Legionowo
To ja zycze zdrowia kazdemu, kto w godzinach w miare duzego ruchu tak pojedzie. Na czym polega to optimum wedlug AM ?
Zmiana rodzaju trasy na krotka pozwala juz pojechac przez Nieporet, co jest na pewno trasa optymalna, do tego krotka. Ale nadal pozostaje meczarnia jazdy przez centrum Warszawy...
No to wybieram trase alternatywna....i co mam ? Kawalki lepsze i kawalki cudaczne...
Co ma zrobic uzytkownik AM, ktory nie zna Warszawy czy Londynu ? Jechac jak mu program kaze, narzekac na korki i cieszyc sie, ze w koncu dojechal do celu
Wszystko byloby ok, ale jak uruchamiam inny program, ktory nawet nie ma tylu opcji skonfigurowania trasy co AM i widze, ze od razu wyznaczyl trase zblizona do tej, ktora jezdza "tutejsi", to jakie moge miec zaufanie do AM ?
Nie musicie komentowac, wystarczy jak podacie swoje przyklady dziwnych tras, moze bedzie w tym jakas regula i AM wyciagnie wnioski