PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: MarkNavi w Styczeń 16, 2010, 11:13:01
-
Witam
Na forum zauważyłem, że mnóstwo ludzi postuluje za asystentem pasa ruchu do AM. Oczywiście jeżeli uważacie, że warto to mi nic do tego i wolę szanuję, natomiast ja osobiście wolałbym to jako opcję, którą można na życzenie wyłączyć. A dlaczego tak uważam, ano dlatego, że miałem ostatnio okazję pojeździć trochę z Igo, który takiego asystenta posiada i muszę wam powiedzieć, że do czasu jak nie doświadczyłem tego osobiście, to też wydawało mi się , że asystent to taka rewelacja, a wcale tak nie jest. Wydaje mi się, że to ogólnie zbędny gadżet. Fakt asystent zapewne najbardziej potrzebny jest gdy mamy jakieś wjazdy na ślimaki, rozjazdy itp. Ale w Igo z mapą Teleatlasa, gdzie ten asystent jest jest jeszcze coś takiego jak drogowskazy i to dla mnie jest genialne rozwiązanie. Bo po co mi asystent jeżeli przy dojeździe do takich wielopasmowych rozjazdów looknę sobie na drogowskaz na mojej nawigacji i już wiem na który kierunek się kierować, bo w końcu na realnej drodze takie drogowskazy również się znajdują. Ale tak jak napisałem na pocżątku defaultowo asystent TAK, ale z możliwością wyłączenia i drodzy koledzy z AM - DORÓBCIE TE DROGOWSKAZY KONIECZNIE, bo to naprawdę pomoże wielu kierowcom.
-
Przecież te drogowskazy to właśnie w pełni zaimplementowany asystent pasa ruchu. Bez asystenta pasa ruchu, drogowskazy nie istnieją.
-
Przecież te drogowskazy to właśnie w pełni zaimplementowany asystent pasa ruchu. Bez asystenta pasa ruchu, drogowskazy nie istnieją.
Być może masz rację, ale jakby się udało chociaż same drogowskazy wprowadzić, bez tych dodatkowych strzałek, pokazujących na który pas się kierować. Wydaje mi się , że w TomTom czasami pojawia się drogowskaz bez strzałek, ale może się mylę. Np teraz jadę z AM i mam kolejny manewr za 25 km i na górnej belce mam napisane przykładowo E75, Al.Wojska Polskiego.... Ja bym wolał, żeby tam na górze zamiast tego lub dodatkowo pojawił się drogowskaz z napisem przykładowo Częstochowa i wtedy wiem, że jak będzie jakiś trudniejszy manewr to mam kierować się na Częstochowę i już. Chyba to byłoby praktyczne rozwiązanie. Przecież jeżeli program "wie" , że następny manewr jest na ulicy Wojska Polskiego, to automatycznie wie, że ulica znajduje się np w Częstochowie, to mógłby mi to pokazać na zielonej tabliczce z białą obwódką, gdzieś u góry ekranu :)
I jeszcze jedno wydaje mi się, że taki pełny asystent pasa za bardzo przyciąga wzrok , czyli odrywa nas od bezpiecznego prowadzenia auta. Ale to takie odczucie, po moich doświadczeniach z asystentem.
-
Wnioskujesz wykastrowany AP, bo między innymi pełny za bardzo absorbuje. Hm, IMO odczytanie wyrazu zajmuje więcej czasu niż obrazka-strzałki.
każda dodatkowa informacja w navi na dłużej odciąga uwagę od drogi. Ja bym był za uproszczeniem interfejsu.
-
Wnioskujesz wykastrowany AP, bo między innymi pełny za bardzo absorbuje. Hm, IMO odczytanie wyrazu zajmuje więcej czasu niż obrazka-strzałki.
każda dodatkowa informacja w navi na dłużej odciąga uwagę od drogi. Ja bym był za uproszczeniem interfejsu.
To jest Twoje subiektywne odczucie, poza tym w pierwszym poście napisałem, żeby pełny asystent był. Pewnie, że byłoby lepiej jakby dorobili full AP, ale jak wszyscy widzimy zmiany do AM rodzą się bólach i trwa to baaardzo powoli, więc i wymagania mam obniżone co do nich. Poza tym nie jestem pewien, czy dorobienie asystenta nie leży po stronie producenta mapy, czyli np Geosystems w przypadku AM na Polskę. No bo przykładowo w takim Igo mapy od Teleatlasa czy Navteq-a mają asystenta, a juz od Emapy ta funkcja nie działa, więc wnioskuję, że to chyba od mapy tak naprawdę zależy. Mi by zależało, że jeżeli kiedyś tam pojawi się asystent, a pojawić się musi, to będę albo mógł opcjonalnie wyłączyć te strzałki kierunkowe z możliwością pozostawienia drogowskazów, albo chociaż grzebiąc w plikach typu *.prg bedę mógł te strzałki sobie przyblokować, żeby mi ekranu nie zasłaniały
-
Nie za bardzo wiem które strzałki chcesz wyłączyć, w AM ponoć ma to wyglądać tak:
-
Te strzałki jak to Ty nazywasz to integralna część asystenta, w iGO na górze widzę drogowskaz z nazwą miasta do którego jadę ten jest aktywny, drogowskazy miast którymi nie jestem zainteresowany są wyszażone i jest to jakaś informacja że jestem na właściwej drodze.
Te strzałki to nic innego jak odwzorowanie pasów jazdni, i to tak naprawdę jest mi potrzebne. Jak ustawisz się na nie właściwym pasie to przy dużym ruchu cztery pasy lub pięć (są takie autostrady w europie) przejedziesz właściwy zjazd i będzie trzeba wielu kilometrów aby trasę skorygować.
Tak przy okazji to czy jeździłeś kiedyś po drogach węgierskich, spróbuj tam porównać napis na realnym drogowskazie z tym drogowskazem na mapie.
-
NocnyMarku, tak to ma to wyglądać już co najmniej od dwóch lat, bo ten screen wisi na stronie AM już chyba od pocżątku 2008 roku. Jeżeli faktycznie tak to będzie to okey, tylko jeszcze do tego niech dołożą drogowskaz, a podejrzewam, że do tego nie trzeba budować całego asystenta, tylko poprawić program, aby odczytywał z kolejnych manewrów miejscowość, która leży na trasie i to pokazywał w drogowskazie. Oczywiście piszę to w dużym uproszczeniu, bo wiadomo, że mnie nie interesuje na drogowskazie informacja typu Radziejowice, ale już info typu Katowice już tak (Radziejowice jezeli pamiętam, to leżą na trasie na Katowice kilkadziesiąt km od Warszawy).
-
A co Ci pomoże jak w AM będziesz miał na Katowice, jeśli drogowskazy na drodze będą np. na Bytom?
Albo będziesz jechał do Zakopanego, a drogowskazy będą na Chyżne?
-
A co Ci pomoże jak w AM będziesz miał na Katowice, jeśli drogowskazy na drodze będą np. na Bytom?
Albo będziesz jechał do Zakopanego, a drogowskazy będą na Chyżne?
Dlatego napisałem wcześniej, że pisze to w dużym uproszczeniu. Myślę, że gdyby to było takie banalne do zrobienia, to już dawno by to zadziałało w programie.
-
Witam,o ile pamiętam asystent pasa ruchu działa tylko na autostradzie.Wystarczyło by na górnym pasku wyświetlał się nr.zjazdu i nazwa tak jak robi to Garmin.W AM natomiast jadąc autostradą na górnym pasku pokazuje nam nr.drogi po której jadę.Ten sam nr.drogi wyświetla się na mapie i jeszcze po raz trzeci na dolnym pasku.Uważam że to trochę przesada marnować miejsce na powtarzanie aż trzy razy nr.drogi.Można by to wykorzystać bardziej pożytecznie.Pozdrawiam.
-
Witam,o ile pamiętam asystent pasa ruchu działa tylko na autostradzie.Wystarczyło by na górnym pasku wyświetlał się nr.zjazdu i nazwa tak jak robi to Garmin.W AM natomiast jadąc autostradą na górnym pasku pokazuje nam nr.drogi po której jadę.Ten sam nr.drogi wyświetla się na mapie i jeszcze po raz trzeci na dolnym pasku.Uważam że to trochę przesada marnować miejsce na powtarzanie aż trzy razy nr.drogi.Można by to wykorzystać bardziej pożytecznie.Pozdrawiam.
Akurat w AM górny pasek nie pokazuje numeru drogi po której jedziesz, tylko zazwyczaj drogę w którą skręcisz po najbliższym manewrze (wg oryginalnej skórki). Po drugie asystent pasa wcale nie działa tylko na autostradzie, bo gdyby tak miało być to na Polskę nikt by tego asystenta się nie domagał i wiesz chyba dlaczego :)
-
Testowałem Igo w europie i działa tylko na autostradzie.Np.w Niemczech przed zjazdem pokazuje identyczną planszę jak na znakach a na dole pokazuje tyle pasów ile jest na drodze i ten właściwy jest podświetlany.Nie wiem jaki plan ma AM co do formy jak to zrobić i na jakich drogach.Myślę że można podglądnąć konkurencję i zrobić tak jak Garmin.Wydaje mi się że to rozwiązanie mają ok.
Napisane: Styczeń 16, 2010, 14:11:33
A co do naszych dróg są jakie są i na tych drogach po których jeździmy AM pokazuje ci wyraźnie manewr przed skrętem
-
Popieram postulat MarkaNavi (MarkNaviego? :mrgreen: ). Asystent TAK, opcjonalność TAK, drogowskazy TAK, 3xTAK, bardzo poprawnie politycznie :)
Informacja na gornej belce zawsze była dla mnie myląca i właściwie dotąd nie wiem kiedy czego się tam spodziewać - czy opisu drogi, po której właśnie jadę czy tej, w która mam skręcić. Zamiast tego wolałbym mieć coś w rodzaju drogowskazu (w najprostszej wersji po prostu nazwy miejscowości i numeru drogi, na którą powinienem się kierować). Jeśli AM była w stanie wbudować ograniczenia prędkości to chyba łatwiej jest wstawić w program "końcowe" miejscowości głównych dróg w Polsce, których dzięki wysiłkom kolejnych rządów nie mamy zbyt wiele. "Czerwonych" pewnie kilkadziesiąt, "żółtych" może ze 300??? Niechby zacząć od czerwonych.
Argument o odciąganiu uwagi wydaje mi się chybiony - dla mnie łatwiejsze będzie jednorazowe spojrzenie na ekran zawczasu, przed skrzyżowaniem i zapamiętanie nazwy miejscowości, której powinienem wyglądać na kierunkowskazach niż śledzenie asystenta i jego pasów w trakcie przejazdu przez skomplikowany rozjazd. A pamiętajmy, że te pasy będą się zmieniać - to co na początku będzie środkowym, za chwilę, po odejściu "prawego" samo stanie się prawym itp. Poza tym ta informacja ma w założeniu być tylko dodatkową pomocą do komunikatów głosowych/ikon manewru. Na wypadek, gdyby Hołkowi pomyliły się zjazdy z ronda :)
Tak mi przyszło do głowy w trakcie pisania tego postu - pomysł na usprawnienie pilota do zastosowania od razu. Żeby uniknąć wątpliwości której drogi dotyczy info na górze, wyświetlać numer drogi po której się jedzie (ZAWSZE) a przed manewrem dodatkowo, po lewej lub prawej stronie, z odpowiednią strzałką, numer drogi, w którą mamy zjechać. Ta informacja już w AM jest, więc nie wymaga żadnych dodatkowych danych.
-
Testowałem Igo w europie i działa tylko na autostradzie.
W wersji igo 8.3.4 na skórce Gurjona i mapie TeleAtlasa asystent działa też na innych drogach poza autostradą. Chciałem ci wkleić zrzut ekranu, ale coś mi to nie wychodzi.
Kolego msz1959 oddałeś dokładnie moją myśl ! Nie wyobrażam sobie wersji 7.x , a najlepiej wersji 6.2 bez asystenta w jakiejkolwiek postaci ze wskazaniem na mój postulat oraz postulat kolegi msz1959
-
Tak mi przyszło do głowy w trakcie pisania tego postu - pomysł na usprawnienie pilota do zastosowania od razu. Żeby uniknąć wątpliwości której drogi dotyczy info na górze, wyświetlać numer drogi po której się jedzie (ZAWSZE) a przed manewrem dodatkowo, po lewej lub prawej stronie, z odpowiednią strzałką, numer drogi, w którą mamy zjechać. Ta informacja już w AM jest, więc nie wymaga żadnych dodatkowych danych.
Informacja o tym jaką drogą się jedzie jest na dole. Informacja w jaką należy skręcić - na górze. IMHO to jest intuicyjne.
Oczywiście, gdy wprowadzą asystenta pasa ruchu, góra powinna zostać przeorganizowana.
-
Testowałem starszą wersję widocznie Igo zrobiło postępy.Co do AM proponuję na górnej belce umieścić informacje gdzie mamy zjechać - na autostradzie nr. zjazdu i kierunek taki sam jak na znakach, poza autostradami nr.drogi i kierunek - na dolnej gdzie obecnie jesteśmy, manewr jaki mamy wykonać już jest pokazany.
-
Hm, IMO odczytanie wyrazu zajmuje więcej czasu niż obrazka-strzałki.
każda dodatkowa informacja w navi na dłużej odciąga uwagę od drogi. Ja bym był za uproszczeniem interfejsu.
To jest Twoje subiektywne odczucie, poza tym w pierwszym poście napisałem, żeby pełny asystent był. Pewnie, że byłoby lepiej jakby dorobili full AP, ale jak wszyscy widzimy zmiany do AM rodzą się bólach i trwa to baaardzo powoli, więc i wymagania mam obniżone co do nich.
To że dłużej trwa przeczytanie wyrazu niż odczytanie znaku to nie jest moje subiektywne odczucie, tylko udowodniony fakt. Miałem o tym kiedyś pogadankę na studiach. Fakt, że różnica jest ułamków sekundy, ale w tym czasie nasze auta potrafią wiele metrów przejechać. Nie znaczy to, że jestem przeciw AP, wręcz przeciwnie.
Bawiłem zarówno iGO8 i CoPiloteLive8 - oba mają fajne rozwiązania AP, bardzo przyjemnie się używa tych navi. IMO, CoPilot ma mniej przeładowany interfejs niż iGO, ale mniej intuicyjny. Jednak oba wyglądają i działają lepiej od obecnej AM.
BTW: Ja też już mam obniżone wymagania co do AM; na razie to chciałbym jedynie żeby na moim Diamodzie2 wersja 6.1 w ogóle działała :mrgreen:
-
Informacja o tym jaką drogą się jedzie jest na dole. Informacja w jaką należy skręcić - na górze. IMHO to jest intuicyjne.
Oczywiście, gdy wprowadzą asystenta pasa ruchu, góra powinna zostać przeorganizowana.
No jakoś nie do końca, przynajmniej u mnie. Na dole mam nazwę miejscowości i skrót kraju. Na górze - różnie, czasem nazwę ulicy, czasem numer, ale przez większą część czasu to jest numer AKTUALNEJ drogi (być może dlatego, że następny "manewr" jest w ramach tej samej drogi (zakręt, przejazd kolejowy itp.). Czasem - o dziwo - dwa numery, bieżącej i następnej drogi. Ale jest to moim zdaniem tak niekonsekwentne, że powinno być jakoś uporządkowane. Mój pomysł wydaje mi się w miarę sensowny - zawsze numer drogi aktualnej a przed skrętem/zmianą drogi - oba - tak przedstawione, by było jasne który jest który.
Przy okazji: czy można zrobić "pauzę" demo? Przydałaby się do robienia screenshotów. Z czterech prób wyszła mi jedna a i tak zniknęły numery dróg (na mapie). Ale uwierzcie, że jechało 708 a miało skręcić w 702 :) Wcześniej pokazywało na górze (708) a po skręcie - (702).
-
U mnie tak wygląda ten rozjazd. Pokazuje na jakiej drodze jestem i gdzie będzie wykonany manewr.
-
No jakoś nie do końca, przynajmniej u mnie. Na dole mam nazwę miejscowości i skrót kraju. Na górze - różnie, czasem nazwę ulicy, czasem numer, ale przez większą część czasu to jest numer AKTUALNEJ drogi (być może dlatego, że następny "manewr" jest w ramach tej samej drogi (zakręt, przejazd kolejowy itp.). Czasem - o dziwo - dwa numery, bieżącej i następnej drogi. Ale jest to moim zdaniem tak niekonsekwentne, że powinno być jakoś uporządkowane.
Wszystko jest logiczne i uporządkowane. Twój przykład dotyczy skrzyżowania w postaci ronda, gdzie przez chwilę po następnym manewrze, trasa prowadzi zarówno po drodze nr 702, jak i 708.
-
A co Ci pomoże jak w AM będziesz miał na Katowice, jeśli drogowskazy na drodze będą np. na Bytom?
Albo będziesz jechał do Zakopanego, a drogowskazy będą na Chyżne?
A oprócz tego nr drogi.
Napisane: Styczeń 16, 2010, 17:25:24
Informacja o tym jaką drogą się jedzie jest na dole. Informacja w jaką należy skręcić - na górze. IMHO to jest intuicyjne.
Tak, tylko jadąc np. po A4 masz bardzo intuicyjną nazwę drogi, w którą należy skręcić. Droga ta nazywa się... "bez nazwy" :P
-
Tak, tylko jadąc np. po A4 masz bardzo intuicyjną nazwę drogi, w którą należy skręcić. Droga ta nazywa się... "bez nazwy" :P
A ma jakiś numer?
A tak w ogóle, to zawsze byłem gorącym orędownikiem asystenta pasa ruchu. Więc nie wiem do czego chcesz mnie przekonać? :mysli:
-
Tak, tylko jadąc np. po A4 masz bardzo intuicyjną nazwę drogi, w którą należy skręcić. Droga ta nazywa się... "bez nazwy" :P
A ma jakiś numer?
A tak w ogóle, to zawsze byłem gorącym orędownikiem asystenta pasa ruchu. Więc nie wiem do czego chcesz mnie przekonać? :mysli:
-
A ma jakiś numer?
Nie, zjezd z autostrady prowadzi na polną drogę :]
-
Przeglądałem wiele zjazdów z A4 i na większości pokazuje prawidłowo. Czyli to po prostu błąd mapy.
Napisane: Styczeń 16, 2010, 18:29:19
Nie, zjezd z autostrady prowadzi na polną drogę :]
Mógłbyś się bardzo zdziwić mądralo :P
-
Bawiłem zarówno iGO8 i CoPiloteLive8 - oba mają fajne rozwiązania AP, bardzo przyjemnie się używa tych navi. IMO, CoPilot ma mniej przeładowany interfejs niż iGO, ale mniej intuicyjny. Jednak oba wyglądają i działają lepiej od obecnej AM.
-
Dla AM felixieb to kosmos nie do zdobycia. A dziwne, bo podobno Polska może poszczycić się świetnymi informatykami, no ale widocznie ci dla Aqurat nie pracują. Szkoda.
-
A tak to wygląda w TomTomie:
(http://img192.imageshack.us/img192/3262/tomtomgo950490.jpg) (http://img192.imageshack.us/i/tomtomgo950490.jpg/)
-
Ech, można pomarzyć sobie :D
-
No jakoś nie do końca, przynajmniej u mnie. Na dole mam nazwę miejscowości i skrót kraju. Na górze - różnie, czasem nazwę ulicy, czasem numer, ale przez większą część czasu to jest numer AKTUALNEJ drogi (być może dlatego, że następny "manewr" jest w ramach tej samej drogi (zakręt, przejazd kolejowy itp.). Czasem - o dziwo - dwa numery, bieżącej i następnej drogi. Ale jest to moim zdaniem tak niekonsekwentne, że powinno być jakoś uporządkowane.
Wszystko jest logiczne i uporządkowane. Twój przykład dotyczy skrzyżowania w postaci ronda, gdzie przez chwilę po następnym manewrze, trasa prowadzi zarówno po drodze nr 702, jak i 708.
Nie będę się spierał co jest logiczne. Dla mnie ekran na ktorym (a) na dole nie widac nru drogi, bo uzywam navi w orientacji pionowej i sie nie miesci, a na gorze pojawiaja sie dwa numerki dlatego, ze przez 10 metrow mam jechac po rondzie, jest mało czytelne. Co gorsza, jak pisałem, przez większość jazdy na górze jest numer drogi aktualnej, tak długo jak następny manewr (cokolwiek AM przezeń rozumie), jest w obrębie tej drogi. Tak więc, żeby prawidłowo rozszyfrować bieżące położenie i najbliższy skręt, muszę jednocześnie obserwować trzy miejsca na ekranie - 1. dół, a to i tak widać tylko w "landscape", 2. strzałkę manewru, żeby wiedzieć (też nie wiem, czy na 100% to jest jednoznaczne), czy numer na górze dotyczy drogi aktualnej czy następnej i 3. górną belkę. Pozwalam sobie zostać przy swoim zdaniu, że wstawienie na górna belkę numeru drogi bieżącej zawsze a dodatkowo po jej lewej lub prawej stronie, ze strzałką, numeru drogi następnej po skręcie, polepszyłoby czytelność nawigacji.
-
Pozwalam sobie zostać przy swoim zdaniu, że wstawienie na górna belkę numeru drogi bieżącej zawsze a dodatkowo po jej lewej lub prawej stronie, ze strzałką, numeru drogi następnej po skręcie, polepszyłoby czytelność nawigacji.
Wolno Ci :E
Ja jednak wolałbym, żeby ta niewielka górna belka, nie była zasłaniana przez informacje, które już znajdują się na dole i obcinałyby istotne informacje, które tam powinny się znaleźć - np. długa nazwa ulicy.
-
Pozwalam sobie zostać przy swoim zdaniu, że wstawienie na górna belkę numeru drogi bieżącej zawsze a dodatkowo po jej lewej lub prawej stronie, ze strzałką, numeru drogi następnej po skręcie, polepszyłoby czytelność nawigacji.
Wolno Ci :E
Ja jednak wolałbym, żeby ta niewielka górna belka, nie była zasłaniana przez informacje, które już znajdują się na dole i obcinałyby istotne informacje, które tam powinny się znaleźć - np. długa nazwa ulicy.
Ale to, że mnie obcina numer drogi na dole, Tobie nie przeszkadza, a fe, nieładnie :P
Poważniej - jeśli droga, w którą skręcam, jest ulicą ale ma numer (drogi), to wolę numer - na skrzyżowaniu tego typu łatwiej dostrzec drogowskaz z numerem a nie tabliczkę z nazwą ulicy, często gdzieś daleko na ścianie domu. A jeśli nie ma numeru drogi (nawigacja czysto "miejska", to oczywiście niech będzie nazwa. Nie widzę konfliktu.
-
Ale to, że mnie obcina numer drogi na dole, Tobie nie przeszkadza, a fe, nieładnie :P
Jak to Ci obcina? :O Przecież numer drogi, to pierwsza informacja na dolnym pasku, trzeba tylko umieć to ustawić :]
-
Ale to, że mnie obcina numer drogi na dole, Tobie nie przeszkadza, a fe, nieładnie :P
Jak to Ci obcina? :O Przecież numer drogi, to pierwsza informacja na dolnym pasku, trzeba tylko umieć to ustawić :]
Zwyczajnie mi obcina, gdybyś się cofnął (do tyłu :) ) do postu
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=155448.msg1205102#msg1205102 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=155448.msg1205102#msg1205102)
to tam jest zrzut mojego ekranu. I na nim żadnego numeru nie ma, tylko nazwa miejscowości.
Ustawienia mam "fabryczne". Jeśli coś trzeba zmienić, to może zamiast "trzeba umieć", kolega zszedłby z królewskiego pedestału i napisał jak. Pewnie to zajmie niewiele więcej miejsca (i czasu) niż to mentorskie pouczenie :)
-
Wystarczy, że raz stukniesz w tą dolną belkę i będzie się pojawiać numer drogi oraz nazwa ulicy (jeżeli jest). Jak stukniesz drugi raz to będzie się pojawiać również pikietaż.
-
Ustawienia mam "fabryczne". Jeśli coś trzeba zmienić, to może zamiast "trzeba umieć", kolega zszedłby z królewskiego pedestału i napisał jak. Pewnie to zajmie niewiele więcej miejsca (i czasu) niż to mentorskie pouczenie :)
Moja Królewska Mość negatywnie rozptruje wniosek kolegi. Moją Królewską Mość znudziło już pisanie po raz 159, jak zmienić informacje na dolnej belce, dlatego w celu zmniejszenia ilości pomysłów zgłaszanych przez kolegę, które są już wprowadzone w AM, a zwiększeniu wiedzy kolegi, Moja Królewska Mość zaczęła zadawać zagadki, których rozwiązanie znajdze kolega w instrukcji. :proud:
-
Ustawienia mam "fabryczne". Jeśli coś trzeba zmienić, to może zamiast "trzeba umieć", kolega zszedłby z królewskiego pedestału i napisał jak. Pewnie to zajmie niewiele więcej miejsca (i czasu) niż to mentorskie pouczenie :)
Jeszcze mniej zmarnowanego miejsca i czasu zajęłoby gdybyś sam zlazł z piedestału swojej niewiedzy
nie czekając aż inni poniosą tę lektykę ku źródłom oświecenia.
Czytanie całej instrukcji użytkownika (http://www.automapa.pl/?PEI=207933&lng=PL) mogłoby Cię zapewne przerazić, (tyle wiedzy naraz :O)
więc możesz zacząć od praktycznego zapoznania się z wiadomościami zawartymi na tym jednym obrazku (http://w3.automapa.com.pl/upload/manual/PL/OpisAM6b.png).
-
Do msz1959.
Jeżeli używasz oryginalnej skórki, a zależy Ci na poszerzeniu "horyzontu" dolnej belki, to zerknij w dwa miejsca:
1- http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94823.msg1142120#msg1142120
2- http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=148642.msg1133660#msg1133660
Co prawda przepis dotyczy v.5.5.3, ale jak sądzę, po ręcznym wprowadzeniu przepisu do najnowszej wersji, efekt powinien być identyczny.
Natomiast, jak Ci coś nie wyjdzie (w co wątpię), zawsze możesz przywrócić poprzedni plik.
Pozdrawiam
-
Moja Królewska Mość negatywnie rozpatruje wniosek kolegi. [...] dlatego w celu zmniejszenia ilości pomysłów zgłaszanych przez kolegę, które są już wprowadzone w AM,
Jeszcze mniej zmarnowanego miejsca i czasu zajęłoby gdybyś sam zlazł z piedestału swojej niewiedzy
Jeśli ktoś mówi ci, że jesteś osłem - zignoruj go.
A jeżeli dwie osoby to samo ci mówią, zacznij jeść siano!
Siano przełknąłem, lekcję odebrałem. Żadnych więcej pytań. Liczba pomysłów (nie ilość, Królu, pomysły są policzalne, korona zobowiązuje!) równa zero. Interfejs AM jest idealny, nic w nim już poprawić nie można. A że w dolną belkę, mniej więcej 3x krótszą od górnej, wsadzamy numer drogi/nazwę ulicy, miejscowość a może jeszcze pikietaż, to kogo obchodzi, że 3/4 tych informacji nie będzie widać. Rozumiem, że to belkę można poszerzyć (post Biluni) ale to już wymaga zaawansowanych przeróbek, po każdym update programu od nowa.
Byłoby fajnie, gdyby zawartość belek można było konfigurować w programie, tak jak można to robić z okienkami pilota. - sorry, miało już nie być żadnych pomysłów.
-
A że w dolną belkę, mniej więcej 3x krótszą od górnej, wsadzamy numer drogi/nazwę ulicy, miejscowość a może jeszcze pikietaż, to kogo obchodzi, że 3/4 tych informacji nie będzie widać.
Ja używam 5" w panoramie, na dolnej belce bez większych problemów mieszczą się informacje, więc nie zawsze tak jest, że co tobie przeszkadza będzie irytować innych, dość trudno jest zadowolić wszystkich. Różnica w długości belek wynosi kilkanaście procent więc przestałem przenosić dane o aktualnej pozycji z dolnej na górną belkę.
Pzd
-
A tak wygląda mini AP w AutoMapie, niestety pokazuje się bardzo rzadko ale jest niezwykle przydatne bo na tej konkretnej drodze jak nie ustawisz się na wlaściwym pasie to jest problem ze względu na duzy ruch.
Znaczek pokazuje się na ponad 2 km a informacja :Trzymaj się prawego pasa" na 350 m i gdy już za późno.
-
proszę o wykasowanie tego posta.
-
Rozumiem, że to belkę można poszerzyć (post Biluni) ale to już wymaga zaawansowanych przeróbek, po każdym update programu od nowa.
Zmiana 10-ciu cyferek wg. szczegółowo podanego schematu, co kilka miesięcy, nie jest chyba czymś, co Cię przerasta.
Też bym wolał, by ten gadżet był w AM wprowadzony "fabrycznie", ale nie zamierzam sobie z tego powodu wyrywać ostatnich 10-ciu włosów z głowy.
Kilka osób dało Ci wędkę. A Ty jednak wolisz zostać przy sianku ??? :wink:
Na to, że AM spełni Twoje (i nie tylko) oczekiwania w tym zakresie, raczej bym nie liczył. :worried:
-
Zmiana 10-ciu cyferek wg. szczegółowo podanego schematu, co kilka miesięcy, nie jest chyba czymś, co Cię przerasta.
Ja zrobiłem to raz, teraz po każdej aktualizacji podmieniam tylko jeden plik. Wcześniej sprawdzam oczywiście, czy "programiści" z AM czegoś w nim nie zmienili.
Na to, że AM spełni Twoje (i nie tylko) oczekiwania w tym zakresie, raczej bym nie liczył. :worried:
Też bym nie liczył. Sprawa był poruszana na tym forum, ja (i pewnie parę osób też) pisałem do supportu i nic. Nic poza standardowym "Dziękujemy, sprawę przekazaliśmy do bla... bla... bla...".
-
Rozumiem, że to belkę można poszerzyć (post Biluni) ale to już wymaga zaawansowanych przeróbek, po każdym update programu od nowa.
Zmiana 10-ciu cyferek wg. szczegółowo podanego schematu, co kilka miesięcy, nie jest chyba czymś, co Cię przerasta.
[...]
Kilka osób dało Ci wędkę. A Ty jednak wolisz zostać przy sianku ??? :wink:
Blaski i cienie "forumowania". Zacząłem od propozycji skomasowania informacji o manewrze i zmianie dróg w jednym miejscu, skończyłem jako osioł, który nie potrafi sobie pogrzebać w plikach systemowych. Otóż informuję, że potrafię, ale nie o tym był ten wątek. I może warto oddzielić dysputę o zmianach intefejsu poprzez manipulowanie plikami systemowymi (dla zaawansowanych) od takich przez użycie opcji wewnątrz programu, dostępnych przeciętnemu użytkownikowi.