Problem z portami COM - HTC Exec

  • 8 Odpowiedzi
  • 1250 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline robi557

  • *
  • 55
  • Sprzęt: HTC Sensation, Google Nexus 7
Problem z portami COM - HTC Exec
« dnia: Lipiec 11, 2008, 18:34:48 »
Witam. Zainstalowałem na swoim HTC Exec Automapę 5. Mam zewnętrzy odbiornik GPS na bluetooth, który bez problemu współpracował z TomTom ale Automapa go nei widzi. Urządzenie jest wykrywane przez PPC, który nadaje mu port COM0 natomiast w Automapie numeracja zaczyna sie od COM1. Gdy próbuje zmienić w ustawieniach na np. na COM1 to otrzymuje komunikat "The COM port could not be created. Please check your settings and try again". Co mam zrobić, ponieważ Automapa w tej chwili nei wykrywa odbiornika GPS. Mam WM6
HTC Universal -> HTC Artemis -> HTC HD Mini -> HTC Sensation & Google Nexus 7 2013

*

Offline robi557

  • *
  • 55
  • Sprzęt: HTC Sensation, Google Nexus 7
Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2008, 18:56:20 »
Witam. Zainstalowałem na swoim HTC Exec Automapę 5. Mam zewnętrzy odbiornik GPS na bluetooth, który bez problemu współpracował z TomTom ale Automapa go nei widzi. Urządzenie jest wykrywane przez PPC, który nadaje mu port COM0 natomiast w Automapie numeracja zaczyna sie od COM1. Gdy próbuje zmienić w ustawieniach na np. na COM1 to otrzymuje komunikat "The COM port could not be created. Please check your settings and try again". Co mam zrobić, ponieważ Automapa w tej chwili nei wykrywa odbiornika GPS. Mam WM6
HTC Universal -> HTC Artemis -> HTC HD Mini -> HTC Sensation & Google Nexus 7 2013

*

Offline re_

  • *****
  • 4165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy S2, Galaxy Tab 10,1", i5800, Nokia E6
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2008, 19:03:44 »
nie ma czegos takiego jak HTC Exec :P

http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=102069.0  obadaj to. to juz ktorys uni o ktorym czytam ze ma problemy z tym po upgrade na WM 6.X

*

Offline malypb

  • *
  • 84
  • Sprzęt: Samsung i780, Mio 550, NavRoad 430BT, Nokia 330, Nokia 500
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2008, 19:34:13 »
Zamknij AutoMape
i sprobuj zmienic w pliku gps.settings (w katalogu Settings Files) linie:

AutodetectMinPort=1
na
AutodetectMinPort=0

I ponownie uruchom Automape.

*

Offline Adamerso

  • :)
  • ******
  • 4139
  • Płeć: Mężczyzna
  • abonent czasowo niedostępny
  • Sprzęt: Oneplus 9 pro + Teclast T50 PRO + Jornada 728 :))
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2008, 13:41:44 »
Bo wm6 posysa  :E :E :E





a odnośnie nazewnictwa:
Cytat: xda-dev
(HTC) Universal: Qtek 9000 / Dopod 900 / SFR v1640 / Vodafone v1640 / Vodafone VPA IV / T-Mobile MDA Pro / i-mate JASJAR / O2 Xda Exec / Orange SPV M5000 / Grundig GR980 / E-Plus PDA IV

*

Offline ornitolog

  • *****
  • 2466
  • Płeć: Mężczyzna
    • Odkrywczy
  • Sprzęt: Nokia Lumia 630
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 12, 2008, 14:12:45 »
ja miałem to samo na wm6 i zrobiłem w ten sposób ze ustawiłem COM5 i wtedy w automapie tez mogłem to wybrac i śmigało bo jak brałem COM1 to był ten sam komunikat

*

Offline Czaplik

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Omnia, Universal
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 12, 2008, 21:33:30 »
WM6 - tylko COM 5 działał ... reszta nie.

WM5 - dowolny port działa poprawnie

*

Offline robi557

  • *
  • 55
  • Sprzęt: HTC Sensation, Google Nexus 7
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 13, 2008, 01:43:01 »
Witam, dziękuje za wszystkie odpowiedzi a to sposób na rozwiązanie tego problemu: upgrade ROMU według instrukcji poniżej:

Cytuj
Ściągasz:
http://rapidshare.com/files/89490815/nkG4PP5.rar.html
http://rapidshare.com/files/115523419/Upgrade_Universal.rar.html

Wrzucasz plik nk.nbf do folderu Upgrade z drugiej paczki

W międzyczasie instalujesz ActiveSync:
http://www.maxprograms.pl/plik,634.html

Wyciągasz kartę SIM i SD

Wprowadzasz Uni w tryb bootloader:
Przycisk z żaróweczką (na przednim panelu) + On/Off (obok karty kamięci) + reset (dziurka z tyłu)

Podświetlenie ekranu się wyłącza, na górze wyświetlany napis Serial, a na dole v1.00

Podłączamy Uni do USB bezpośrednio na płycie głównej, na Uni wyświetla się napis USB

Odpalamy uploader plikiem "ROMUpgradeUt.exe" i dalej według instrukcji

Po zakończeniu flashowania Hard Reset ( 2 przyciski z poziomymi kreseczkami + rysik w dziurke z tyłu)

Teraz tylko skonfigurować
HTC Universal -> HTC Artemis -> HTC HD Mini -> HTC Sensation & Google Nexus 7 2013

*

Offline robi557

  • *
  • 55
  • Sprzęt: HTC Sensation, Google Nexus 7
Odp: Problem z portami COM - HTC Exec
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 13, 2008, 01:43:47 »
Witam, niestety nic to nie pomogło a to sposób na rozwiązanie tego problemu: upgrade ROMU według instrukcji poniżej:

Cytuj
Ściągasz:
http://rapidshare.com/files/89490815/nkG4PP5.rar.html
http://rapidshare.com/files/115523419/Upgrade_Universal.rar.html

Wrzucasz plik nk.nbf do folderu Upgrade z drugiej paczki

W międzyczasie instalujesz ActiveSync:
http://www.maxprograms.pl/plik,634.html

Wyciągasz kartę SIM i SD

Wprowadzasz Uni w tryb bootloader:
Przycisk z żaróweczką (na przednim panelu) + On/Off (obok karty kamięci) + reset (dziurka z tyłu)

Podświetlenie ekranu się wyłącza, na górze wyświetlany napis Serial, a na dole v1.00

Podłączamy Uni do USB bezpośrednio na płycie głównej, na Uni wyświetla się napis USB

Odpalamy uploader plikiem "ROMUpgradeUt.exe" i dalej według instrukcji

Po zakończeniu flashowania Hard Reset ( 2 przyciski z poziomymi kreseczkami + rysik w dziurke z tyłu)

Teraz tylko skonfigurować
HTC Universal -> HTC Artemis -> HTC HD Mini -> HTC Sensation & Google Nexus 7 2013