[wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone

  • 17 Odpowiedzi
  • 6284 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
[wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« dnia: Kwiecień 15, 2014, 01:54:58 »
Pełną satysfakcję odczujesz kupując iPhone.

Wydzielenie w nie właściwym miejscu wymaga wyjaśnienia.
Mój wpis dotyczy stwierdzenia kolegi „ochkarol” cytat : Jak będzie sensowna AM na WP to się poważnie zastanowię nad zmianą platformy, bo Android już mnie rozwala.
Z WP jest podobnie jak z iOS - systemy są spójne i nie modyfikowane natomiast Androidów jest prawie tyle co marek smartfonów i każdy producent grzebie w nim wedle swoich potrzeb. (o kucharzach nie wspomnę).
Trudno jest producentowi AutoMapy dopasować się do tej różnorodności nawet gdy by mu na tym zależało, a na iPhone AutoMapa po prostu działa bo system jest jeden taki sam dla wszystkich, nie bez znaczenia jest kontrola i wymagania App Store.
O monotonnym i normalnie działającym programie świadczy brak wpisów o problemach w dziale AM na iPhone.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2014, 16:19:24 wysłana przez ycbo »

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2014, 06:03:56 »
U mnie  iCośtam to  satysfakcja =0  Co kto lubi  Niektórym nie odpowiada polityka Appla  :police:
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 19, 2014, 09:41:54 »
Pełną satysfakcję odczujesz kupując iPhone.

A potem przeczytaj recenzję AM na iPhone.
Kilkadziesiąt euro za mapę z roczną aktualizacją,która po roku przestanie działać.

Ja mam AM na Navroad Vivo Plus i jestem zachwycony,zwłaszcza tym,że działa od dwóch lat chyba,a w trakcie tego czasu ani jednej aktualizacji nie zrobiłem,bo aż tak się u nas dróg nie buduje,żebym musiał co 4 miesiące aktualizować,a NAJWAŻNIEJSZE to jest to,że program nadal działa zgodnie z zasadą-KUPIŁEŚ LEGALNIE-LEGALNIE UŻYWASZ(a to czy sobie aktualizację kupisz to twoja sprawa,program działać będzie tylko mapy nie będą super aktualne).
Wg opinii na AppStore na IPhone - program działa na zasadzie - 30 Euro rocznie,a potem,jak to jeden recenzent napisał PŁAĆ ZNOWU,ALBO SPIER.....(program po prostu przestaje działać).
To ja już wolę spier....w podskokach.

Jestem nieprzerwanie z AM od wersji 3 na Acer N35(co najmniej darmowa subskrypcja dożywotnio za wytrwałość mi się należy),ale AM na Iphone nie kupię-sorry.
Lista skarg na ten program na AppStore jest porażająca.
I żali typu - zostałem betatesterem AM i jeszcze za to zapłaciłem.

Pozdrawiam zespół AM i polecam lekturę komentarzy w AppStore.



« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2014, 09:44:41 wysłana przez Yoggi »
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline MonsterLolek

  • **
  • 241
  • Sprzęt: Iphone 6s 64GB
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2014, 10:06:27 »
Kolego Yoggi , masz rację, ale nie licz, że coś się zmieni w licencjonowaniu, czy w jakości tych programów z prostego powodu, AM pomimo swoich wad jest najlepszym nawigatorem na Polskę. Oczywiście te opinie wypracowuje mapa. Jeżeli ktoś używał wAM jak ja,  Ty i wielu innych, to raczej chyba nigdy nie powie, że twory na androida oraz iOS są dobrym produktem. Jest to tylko marna kopia tego co masz na Windows Mobile. Z resztą widzisz, że producent wcale nie rozwija tych programów, bo coś fajnego dokładane raz na rok, to nie rozwój, tylko kpina z klientów. Patrząc na praktycznie wymarłe to forum widać, że wszyscy się z tym dawno pogodzilismy. Kiedyś jak program się rozwijał, to AM było moim hobby, dziś to tylko narzędzie jak szczoteczka do zębów. I na koniec cena licencji na iPhone jest tak wysoka, bo zgodnie ze stereotypem ajfonowca, to osoba, która zapłaci za każdy kit, bo albo jest majętna, albo jest snobem. W obu przypadkach można go finansowo wyd.......

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 19, 2014, 11:43:14 »
Nie tylko mapa, nie tylko.
Jeśli nie będziesz porównywał aAM (bo tutaj jedynie się wypowiedzieć) do jej protoplastki windowsowej a odniesiesz się za to do innych programów na Androida to również śmiało można powiedzieć, że aAM jest jedną z najlepszych. Pomijając mapę, to nawet w kontekście konfigurowalności programu i funkcjonalności nie odstaje od innych a większość przewyższa.
Temat ergonomii i wyglądu to jest bardzo indywidualna kwestia nie ma sensu nad tym dyskutować.
W dwóch jedynie aspektach aAM jest gorsza od konkurencji. Cena i licencja przypisana tylko do jednego urządzenia.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2014, 11:47:47 »
@Yoggi
Chyba nie doceniasz polityki budowlanej naszego Rządu ;P
Zrób taki eksperyment : Trasa Warsawa>Łódź. Pojedź wg swojej dwóletniej AM a z powrotem weź aktuakną  :E
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2014, 13:36:01 »
@Yoggi
Chyba nie doceniasz polityki budowlanej naszego Rządu ;P
Zrób taki eksperyment : Trasa Warsawa>Łódź. Pojedź wg swojej dwóletniej AM a z powrotem weź aktuakną  :E

Dużo jeżdżę,ale tam gdzie jeżdżę to trasy znam i bez mapy.Reszta to dookoła komina.
No i w samochodzie mam fabryczną nawigację z mapami z 2013 roku (po poprzednim właścicielu,kupił mapy,a potem zepsuł DVD i nie mógł ich wyciągnąć,jak auto sprzedawał).  :)
Naprawili mi DVD w navi,w serwisie,i mam nawigację fabryczną VW na MFD 2.

Ja oczekuję tej samej zasady i tutaj.
Zapłaciłbym więcej za nawigację AM,ale na zasadzie-jest później moja.
Może kupię aktualizację,może nie,ale samego programu nikt mi nie zabierze.
Tak jak w Navroad.A oni co roku 30 euro.
A jeszcze na AppStore się ludzie żalą,że taki Navigon też kosztuje tyle,ale subskrybcja chyba na rok,czy nawet 2 lata i program do użytku jest twój.Nie chce mi się teraz tego sprawdzać,ale tak mi się zdaje.
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 19, 2014, 13:39:36 »
ochkarol
I tu się z tobą nie zgodzę.

1. Nie masz możliwości ustawiania wielkości czcionki dla poszczególnych typów napisów. Na niektóre nie masz wpływu w ogóle.
2. Miniaturowe ikony, np. APR.
3. Niemożność ustawienia danego elementu w wygodnej dla ciebie pozycji.
4. APR na dole ekranu. Widok skrzyżowanie i inne dane na górze, APR na dole. Na aAM w ogóle nie zauważam tego elementu.
5. Zarządzanie POI, ulubionymi. Przy takim tempie zmian, szybciej przestanę prowadzić samochód niż doczekam się wygodnej obsługi.
6. Wyskakujące żółte okienka informacyjne wielkości 10 groszówki z kilkoma linijkami tekstu. Do teraz nie wiem co tam jest, bo w czasie jazdy nie korzystam z lupy. Niepotrzebnie zasłania tylko mapę.
7. Durny przerost komunikatów. Kilkakrotnie raz po raz powtarza ten sam komunikat. Albo komunikat typu "dokładnie teraz 2 godziny do celu", ha ha ha. Albo "do celu 100 dokładnie 100 m". Z jaką dokładnością? Czasami po sekundzie dubel, ale już z innym czasami, odległościami.
8. Na Windowsie nie miałem LD! Tutaj raz po raz komunikat "utrudnienia w ruchu". Koniec kropka. Mam siąść i płakać? Ani informacji jakiego typu utrudnienie, ani czy jest na to rada. Więc po co. Aby rozpraszać?
9. Słabe dostosowanie jasności ekranu do warunków otoczenia.
10. Kiepska obsługa GPS. Inne programy jakoś potrafią porafią poradzić sobie z chwilowymi zanikami sygnału.
11. Ciężkość i mułowatość programu. Wiem, podług pierwszych bet jest o wiele lepiej, ale nawet teraz inne programy lepiej sobie radzą.
12. LD! Inaczej wyznacza trasę zaraz po włączeniu, a inaczej gdy przed wyznaczeniem pobiorę dane LD!. To chyba progam sam powinien o to zadbać.

Jest więcej różnic, ale te tak na szybko.

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2014, 13:43:41 »
Nie tylko mapa, nie tylko.
Jeśli nie będziesz porównywał aAM (bo tutaj jedynie się wypowiedzieć) do jej protoplastki windowsowej a odniesiesz się za to do innych programów na Androida to również śmiało można powiedzieć, że aAM jest jedną z najlepszych. Pomijając mapę, to nawet w kontekście konfigurowalności programu i funkcjonalności nie odstaje od innych a większość przewyższa.
Temat ergonomii i wyglądu to jest bardzo indywidualna kwestia nie ma sensu nad tym dyskutować.
W dwóch jedynie aspektach aAM jest gorsza od konkurencji. Cena i licencja przypisana tylko do jednego urządzenia.

Wg.tego co pamiętam,co może później usunięto,ludzie skarżyli się też na:

1-gubienie fix'a
2-prądożerność (że niby konkurencja działała kilka godzin,a AM potrafiła w 45 minut zeżreć prąd)
3-złe przeliczanie trasy i wytyczanie ich.
4-wieszanie się,
5-częste przeliczanie ponowne trasy

O ile pamiętam i z góry lojalnie o tym uprzedzam,recenzje dotyczyły zakładki All Versions w AppStore,czyli to o czym mówię mogło występować tylko we wcześniejszych wersjach,co nie zmienia faktu,że po AM czegoś takiego się nie spodziewałem.

Zresztą ja w ogóle zastanawiam się czasem,czy jest w moim przypadku sens płacić za roczną subskrybcję,i teoretycznie kilka aktualizacji w roku,jak mi by teoretycznie wystarczała jedna aktualizacja rocznie ,byleby tylko wyszła w czerwcu przed wakacjami i sezonem urlopowym.
Wcale bym się nie obraził za opcję płatnej aktualizacji - płatną np. sms-em.
Wyszła na przykład aktualizacja w lutym i w czerwcu to tę z lutego bym olał,w zimie dróg się raczej nie robi a z połowy pierdół na AM nie korzystam.Że dodadzą nowe POI czy coś tam,to nie jest sprawa życia i śmierci.Z czterech rocznych aktualizacji biorę na przykład dwie i mi to styka,co ja,TIR-em jeżdżę,żeby być na bieżąco??
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2014, 13:58:11 wysłana przez Yoggi »
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2014, 14:24:27 »
Kolego Yoggi , masz rację, ale nie licz, (...)

Kolega Yoggi nie ma racji i dobrze o tym wiesz... No, ale taką masz ideologię, że jeżeli pojawi się jakaś krytyka AM, to oczywiście musisz ją poprzeć, a w miarę możliwości dołożyć swoje 3 grosze.

Wracając do adremu, dlaczego Yoggi nie ma racji?

1) iAM nie kosztuje 30 euro. Od 2013-03-12 kosztuje 24 euro. Spora różniaca prawda? Jeśli dodać fakt że za 24 euro można kożystać z niej na 5 urządzeniach to już w ogóle argumentacja Yoggi'egi jest nietrafiona...
http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=257699

2) Od wersji 3.0.28 czyli od 2011-12-07 program jest fajny i stabilny, więc jedyne co mogą zrobić hejterzy to przypieprzanie się do systemu licencjonowania. Zajrzyj zatem jeden z drugim do Appstore i zobaczcie sposób licencjonowania Naviexpert i Mapamap. Jest bardzo podobny. Tyle, że tam nie ma hejterów. Szkoda gadać.

3) to co już zauważył RUKAT - jazda na mapach sprzed dwóch lat to jakiś masochizm.
wyciąg z changelogu z 12 miesięcy...

Cytuj
1404
aktualizacja bazy adresowej w Warszawie
nowa organizacja ruchu w Koninie oraz Legnicy
nowe budynki 3D w Elblągu i Jeleniej Górze
dodany pikietaż na drogach wojewódzkich w pomorskim
nowe odcinki dróg przygotowane do odblokowania przez technologię LiveDrive!: obwodnica Augustowa,
nowy fragment A4: Tarnów-Dębica,
most na Wiśle w Kamieniu,
przedłużenie ulicy Reymonta w Warszawie.

1402
Dodane obwodnice Hrubieszowa, Biłgoraja, Leżajska 2 etap, Mielca, południowa Radomia, Lubawy, Opalenicy
Obwodnice 3 miejscowości na remontowanej drodze 747
Nowy odcinek DTŚ w Gliwicach,
Odcinek S3 Międzyrzecz - Gorzów Wlkp.
Brakujący odcinek S11 na W od Poznania
Pełna nowa organizacja ruchu dla Piły

1310
zmiany na odcinku A4 Dębica - Rzeszów
odcinek A4 Radymno - Korczowa przygotowany do odblokowania
obwodnica Olkusza
odcinki S7 koło Kielc i S2 w Warszawie
zmiany pod kątem remontu na Trasie AK w Warszawie
poprawiony pikietaż na drogach A2, S5 i S11
znaczny przyrost adresów i miejscowości z organizacją ruchu

1306
Zaktualizowaną bazę ograniczeń prędkości zgodnie z nowymi danymi z GDDKiA
721 nowych punktów poboru wody opracowanych na potrzeby Straży Pożarnej (hydranty, punkty czerpania wody itp.)
Nową organizację ruchu dla Bełchatowa i Łomży
Dużą aktualizację bazy adresowej na terenie całego kraju
Duża aktualizację terenów leśnych (ponad 100 tysięcy nowych adresów zlokalizowanych na terenach leśnych, ponad 20 tys. km. leśnych dróg, ponad 3000 km. leśnych tras pieszych)
Gotowe do odblokowania poprzez technologię LiveDrive!: odcinek trasy S69 Bielsko-Biała - Żywiec, fragment trasy S3 Sulechów - Międzyrzecze, ul. Nowobukowińska (przedłużenie ul. KEN) w Warszawie
Aktualizacja danych do nawigacji wodnej dla jez. Śniardwy oraz jez. Nidzkiego


1304
Dodany pikietaż na drogach wojewódzkich w podkarpackim.
Dodany i gotowy do otwarcia nowy most na Wiśle pod Kwidzyniem w ciągu DK90 + 11 km dróg łączących DK91 z DK55.
Duża zmiana organizacji w Białymstoku w okolicach ulic Sienkiewicza/Piłsudskiego.
Prawie 3 tysiące dodanych nawigacyjnych planów miast i miejscowości.
36 000 dodanych punktów adresowych.

Dalej nawet nie sięgam... Szkoda czasu. Argumentację opierającą się na cenach (błędnie zrsztą) i a tym że nic się nie buduje na drogach po prostu traktuję jako autokompromitującą.

a propos licencjonowania... iAM jest przypisana do konta, można z niej korzystać na 5 urządzeniach w tym samym czasie. Dosłownie - w tym samym czasie.

MonsterLolek proszę przestań pisać o stereotypach, bo wystarczy że podasz kilka informacji o sobie a ja dopasuję do tego takie stereotypy że wpadniesz w kompleksy.  :mrgreen:

Na początek  :wink:
Jakiego urządzenia używasz?
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/statystyka/2014/01/uzytkownicy-iphoneow-sa-madrzejsi-od-pozostalych

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2014, 14:26:36 »
1. Nie masz możliwości ustawiania wielkości czcionki dla poszczególnych typów napisów. Na niektóre nie masz wpływu w ogóle.
2. Miniaturowe ikony, np. APR.
3. Niemożność ustawienia danego elementu w wygodnej dla ciebie pozycji.
4. APR na dole ekranu. Widok skrzyżowanie i inne dane na górze, APR na dole. Na aAM w ogóle nie zauważam tego elementu.
5. Zarządzanie POI, ulubionymi. Przy takim tempie zmian, szybciej przestanę prowadzić samochód niż doczekam się wygodnej obsługi.
6. Wyskakujące żółte okienka informacyjne wielkości 10 groszówki z kilkoma linijkami tekstu. Do teraz nie wiem co tam jest, bo w czasie jazdy nie korzystam z lupy. Niepotrzebnie zasłania tylko mapę.
7. Durny przerost komunikatów. Kilkakrotnie raz po raz powtarza ten sam komunikat. Albo komunikat typu "dokładnie teraz 2 godziny do celu", ha ha ha. Albo "do celu 100 dokładnie 100 m". Z jaką dokładnością? Czasami po sekundzie dubel, ale już z innym czasami, odległościami.
8. Na Windowsie nie miałem LD! Tutaj raz po raz komunikat "utrudnienia w ruchu". Koniec kropka. Mam siąść i płakać? Ani informacji jakiego typu utrudnienie, ani czy jest na to rada. Więc po co. Aby rozpraszać?
W którym programie na Androida masz te wszystkie funkcje i konfigurowalności?  :O

9. Słabe dostosowanie jasności ekranu do warunków otoczenia.
Zawsze sądziłem, że tym zarządza system a nie AutoMapa...  :ohreally:

10. Kiepska obsługa GPS. Inne programy jakoś potrafią porafią poradzić sobie z chwilowymi zanikami sygnału.
Temat akurat jest mi dobrze znany, bo przerabiałem to na SGS+ i teraz jest podobnie na Xperii M (Na HTC Desire 500 nie mam zastrzeżeń). I po długim analizowaniu tematu, przeprowadzeniu testów z różnymi programami nie wiem co lepsze.
Czy to, że AutoMapa pokazuje, że sprzęt zgubił sygnał (tak - sprzęt a nie AutoMapa) czy lepiej, żeby nie pokazywało?
Testy robiłem w ten sposób, że miałem włączony w tle program Googla "Moje Trasy" i zapisywałem ślad. Potem oglądałem i okazywało się, że AutoMapa sygnalizowała brak sygnału dokładnie tam, gdzie ślad miał dziury.
Taki NE na przykład nawet się nie zająknął, że przez półtora kilometra nie ma sygnału.
Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji podczas jazdy po krętej zabudowie miejskiej,  gdzie program w sytuacji gdy urządzenie zgubiło sygnał symuluje jazdę po wytyczonej trasie! Co w sytuacji, gdy z trasy zjedziesz? Jak Cię wówczas program poprowadzi po nieznanym Ci terenie?
Zgadza się, że wygląda ślicznie, bo "nie ma żadnej awarii" i wszystko niby jest ok. Ale czy tak powinno być?
Ja już osobiście wolę wiedzieć, że urządzenie zgubiło sygnał.

11. Ciężkość i mułowatość programu. Wiem, podług pierwszych bet jest o wiele lepiej, ale nawet teraz inne programy lepiej sobie radzą.
Nie odczuwałem i nie odczuwam takiej przypadłości i specjalnie nie słychać o tym.
Także trudno mi się odnieść.

12. LD! Inaczej wyznacza trasę zaraz po włączeniu, a inaczej gdy przed wyznaczeniem pobiorę dane LD!. To chyba progam sam powinien o to zadbać.
No komu, jak komu ale chyba Tobie nie trzeba tłumaczyć, że to wcale nie musi oznaczać błędu a wręcz przeciwnie!
Czy się mylę i potrzebujesz wykładu o możliwych skutkach danych o bieżącym ruchu drogowym oraz blokadach i antyblokadach na wyznaczoną trasę? ;)

Jest więcej różnic, ale te tak na szybko.
Odnoszę wrażenie, że porównałeś aAM do wAM a ja nie o tym pisałem :)
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2014, 14:29:59 »
Nie chce mi się teraz tego sprawdzać,ale tak mi się zdaje.
nie bede listował wszystkiego o czym piszesz... Szkoda czasu.
Nie mniej jednak wiecej w tym jest Twojego "zdaje mi się" niż wiedzy opartej na faktach.

Izaw też pisze i gruszkach na wierzbie, na nadążam odpisywać :mrgreen:
PS
dzięki ochkarol

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2014, 14:38:35 »
Wg.tego co pamiętam,co może później usunięto,ludzie skarżyli się też na:
1-gubienie fix'a
Odpisałem wyżej w tym temacie.
Czy lepiej wiedzieć, że urządzenie nie wie gdzie jest czy być błogim przeświadczeniu, że jest wszystko ok (choć nie jest) - odpowiedz sobie sam.

2-prądożerność (że niby konkurencja działała kilka godzin,a AM potrafiła w 45 minut zeżreć prąd)
Pierwsze słyszę.
Ani moje osobiste doświadczenia ani lektura innego forum Androidowego na to nie wskazuje.
Spokojnie przejeżdżam 276km trasę (z jasnością ekranu na 0%, włączoną transmisją danych i podłączonym przez BT zestawem słuchawkowym) i zostaje jeszcze około 30-40% baterii. Tak to działało na SGS+, jak i teraz na HTC Desire 500 czy Xperii M. Jak poczytasz, to SGS+ nie był demonem energooszczędności ;)

3-złe przeliczanie trasy i wytyczanie ich.
Tu debatować można do bólu, bo opinie mogą być różne.
Zgodzę się, mogłoby być lepiej ale aAM w niczym nie odstaje od wAM w tej kwestii. :-D
Chyba, że coś się zmieniło na plus w windowsowej AM ale jak znam Aqurat, to nie sądzę ;)

4-wieszanie się,
Pierwsze słyszę.

5-częste przeliczanie ponowne trasy
Myślę, że powinieneś się jeszcze raz zastanowić czy aby na pewno chciałeś to napisać.  :mrgreen:
Tak. AutoMapa przelicza trasę co 2 minuty i nie jest to błąd programu.  ;D

co ja,TIR-em jeżdżę,żeby być na bieżąco??
I dochodzimy do sedna :)
Jeśli nie potrzebujesz być na bieżąco, to AutoMapa nie jest dla Ciebie :)
Kup Sygica i będziesz miał dożywotnią aktualizację programu i map.
Będziesz za to albo prowadzony po drogach, których jeszcze nie ma (patrz - obecnie obwodnica Lublina) albo nie będziesz prowadzony po drogach, które są już otwarte (narzekali użytkownicy Sygica na aktualność map w Częstochowie).

Coś za coś - proste.

W ogóle zrobiło się OT (tradycyjnie) i może ktoś kiedyś tutaj posprząta ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2014, 14:40:58 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Yoggi

  • Nasz Poeta
  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LOOX N-560 GPS+ACER n35 GPS+ I-Phone 16 GB
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2014, 14:47:23 »
Nie chce mi się teraz tego sprawdzać,ale tak mi się zdaje.
nie bede listował wszystkiego o czym piszesz... Szkoda czasu.
Nie mniej jednak wiecej w tym jest Twojego "zdaje mi się" niż wiedzy opartej na faktach.

Izaw też pisze i gruszkach na wierzbie, na nadążam odpisywać :mrgreen:
PS
dzięki ochkarol


Bo pamięć mam dobrą,ale krótką.
Szczególnie do cytatów,ale jak się uprzesz,to wejdę i będę ślęczał i je wyszukiwał,i tu cytował,kto, kiedy i co napisał.
Tyle,że mi się nie chce.Możesz sam przeczytać,nawet mniej czasu ci to zajmie niż mi szukanie.

Cytuj
iAM nie kosztuje 30 euro. Od 2013-03-12 kosztuje 24 euro. Spora różniaca prawda?

Bez żartów.Tak to zabrzmiało,jakby przecenili z 30 Euro na 5 Euro.
Szkoda,że nie napisałeś,że było po 30,a teraz jest po 29 i jaka to różnica.
Oczywiście,6 euro to ,powiedzmy ponad 25 złotych i to na pewno jest różnica.
Tylko dalej mówimy o programie,który działa rok,a potem się można nim podetrzeć??

Cytuj
można kożystać z niej na 5 urządzeniach to już w ogóle argumentacja Yoggi'egi jest nietrafiona

Może i można z niej koRZystać na 5 urządzeniach,ale nie mów mi o nietrafionej argumentacji.To co piszesz jest tak naprawdę średnio istotne,bo na przykład ja mam tylko jednego iPhone'a.
To super,że mogę go mieć na 5 urządzeniach,tylko nigdy nie będę miał tylu urządzeń,jestem singlem i nie mam nawet IPada.
Nie powiem,że to totalnie nieprzydatne,ale to tylko dodatek.Fajny,jak ktoś ma dużą rodzinę i każdy ma IPhone,ale na pewno nie jest to dla wielu kluczowa kwestia.

Cytuj
Od wersji 3.0.28 czyli od 2011-12-07 program jest fajny i stabilny

I oczywiście nie zadałeś sobie nawet trudu przeczytania ze zrozumieniem tego co napisałem.
A napisałem,że:

Cytuj
z góry lojalnie o tym uprzedzam,recenzje dotyczyły zakładki All Versions w AppStore,czyli to o czym mówię mogło występować tylko we wcześniejszych wersjach

Czyli założyłem,że W PÓŹNIEJSZYCH WERSJACH część błędów może już nie występować,na co i tak nie mam żadnych dowodów,bo jak zobaczyłem co ludzie piszą,to darowałem sobie instalację.
Jakbym chciał się na siłę do czegoś dowalić,to mógłbym wypomnieć (już usuniętą)kwestię wrzucenia AM do zakładki Free na AppStore,co ludzi doprowadziło do furii,bo za Free to mieli tylko ikonę na pulpicie i licencję do przeczytania (tak tu też dodam,o ile pamiętam,bo czytałem komentarze wczoraj).
Fakt,komentarze stare były (na przykład z 2011 r.)i dlatego uczciwie zaznaczyłem,że trzeba na to poprawkę wziąć,ale innych komentarzy nie ma,bo ludzie AM olali,średnia ocen AM Polska na AppStore (nie EU) to dwie gwiazdki,a obecnej wersji nikt nawet chyba nie ocenił (bo pewnie nikt tego nie kupuje).

Co i tak wg mnie niewiele zmienia,bo nawet jeśli wiele z tego już się zdezaktualizowało,to i tak nie zmienia faktu,że po firmie z takim rodowodem,istniejącej tyle lat na rynku,mającej tyle pochwał w mediach swego czasu,po prostu nie wypada dawać na sklep produktu,z takimi babolami.
Przecież to nie jest robione od wczoraj w garażu na przedmieściu,to w końcu poważna firma.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2014, 15:18:22 wysłana przez Yoggi »
Lepiej rok odsiedzieć w celi - niźli słuchać Wuwuzeli
Trąba bowiem tak ogłusza,że człowieka cierpi dusza.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2014, 15:59:08 »
1. ...
...
8. ...
W którym programie na Androida masz te wszystkie funkcje i konfigurowalności?  :O
To jest porównanie aAM vs wAM.
9. Słabe dostosowanie jasności ekranu do warunków otoczenia.
Zawsze sądziłem, że tym zarządza system a nie AutoMapa...  :ohreally:
Zarządza system, ale jasność ekranu może konfigurować aplikacja. Trzeba tylko chcieć.
10. Kiepska obsługa GPS. Inne programy jakoś potrafią porafią poradzić sobie z chwilowymi zanikami sygnału.
Temat akurat jest mi dobrze znany, bo przerabiałem to na SGS+ i teraz jest podobnie na Xperii M (Na HTC Desire 500 nie mam zastrzeżeń). I po długim analizowaniu tematu, przeprowadzeniu testów z różnymi programami nie wiem co lepsze.
Czy to, że AutoMapa pokazuje, że sprzęt zgubił sygnał (tak - sprzęt a nie AutoMapa) czy lepiej, żeby nie pokazywało?
Testy robiłem w ten sposób, że miałem włączony w tle program Googla "Moje Trasy" i zapisywałem ślad. Potem oglądałem i okazywało się, że AutoMapa sygnalizowała brak sygnału dokładnie tam, gdzie ślad miał dziury.
Taki NE na przykład nawet się nie zająknął, że przez półtora kilometra nie ma sygnału.
Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji podczas jazdy po krętej zabudowie miejskiej,  gdzie program w sytuacji gdy urządzenie zgubiło sygnał symuluje jazdę po wytyczonej trasie! Co w sytuacji, gdy z trasy zjedziesz? Jak Cię wówczas program poprowadzi po nieznanym Ci terenie?
Zgadza się, że wygląda ślicznie, bo "nie ma żadnej awarii" i wszystko niby jest ok. Ale czy tak powinno być?
Ja już osobiście wolę wiedzieć, że urządzenie zgubiło sygnał.
Wszystko zależy na jak długo zgubi sygnał i czy wspomoże się innymi danymi z innych czujników. Ale skakanie po skrzyżowaniu gdy stoję na światłach to wynalazek AM.
11. Ciężkość i mułowatość programu. Wiem, podług pierwszych bet jest o wiele lepiej, ale nawet teraz inne programy lepiej sobie radzą.
Nie odczuwałem i nie odczuwam takiej przypadłości i specjalnie nie słychać o tym.
Także trudno mi się odnieść.
Przy obecnych mocach sprzętu nie jest to istotnie wyczuwalne, ale aAM znacznie bardziej obciąża procesor i co za tym idzie drenuje baterię. Nie robi tego jak wcześniej na 100%, tylko 30-40%. Inne poniżej 10%.
12. LD! Inaczej wyznacza trasę zaraz po włączeniu, a inaczej gdy przed wyznaczeniem pobiorę dane LD!. To chyba progam sam powinien o to zadbać.
No komu, jak komu ale chyba Tobie nie trzeba tłumaczyć, że to wcale nie musi oznaczać błędu a wręcz przeciwnie!
Czy się mylę i potrzebujesz wykładu o możliwych skutkach danych o bieżącym ruchu drogowym oraz blokadach i antyblokadach na wyznaczoną trasę? ;)
Nie rozumiem. Może niejasno się wyraziłem. Chciałbym włączyć aAM, wyznaczyć trasę i w drogę. A powinienem włączyć aAM, pobrać dane LD! i dopiero wyznaczyć trasę. Pobieranie danych powinno być zupełnie przeźroczyste i dokonywać przed wyliczeniem trasy.
Jest więcej różnic, ale te tak na szybko.
Odnoszę wrażenie, że porównałeś aAM do wAM a ja nie o tym pisałem :)
A ja właśnie o tym. Nie zrozumieliśmy się. Mi chodzi o poprawę aAM, inne programy obecnie z powodu map nie wchodzą w rachubę.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 19, 2014, 17:02:33 »
......... A powinienem włączyć aAM, pobrać dane LD! i dopiero wyznaczyć trasę i w drogę. A powinienem włączyć aAM, pobrać dane LD! i dopiero wyznaczyć trasę. Pobieranie danych powinno być zupełnie przeźroczyste i dokonywać przed wyliczeniem trasy. ..............
Tylko wtedy zanim by wyznaczyło trasę to byś przejechał kawałek i denerwował się że  AM długo "myśli"
W większości wypadów początek trasy jest i tak taki sam przed i po pobraniu traffica.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 19, 2014, 19:00:06 »
......... A powinienem włączyć aAM, pobrać dane LD! i dopiero wyznaczyć trasę i w drogę. A powinienem włączyć aAM, pobrać dane LD! i dopiero wyznaczyć trasę. Pobieranie danych powinno być zupełnie przeźroczyste i dokonywać przed wyliczeniem trasy. ..............
Tylko wtedy zanim by wyznaczyło trasę to byś przejechał kawałek i denerwował się że  AM długo "myśli"
W większości wypadów początek trasy jest i tak taki sam przed i po pobraniu traffica.
Pobieranie nie trwa znowu tak długo, zwykle dłużej łapie fixa. Gorzej jak po pobraniu danych okaże się że jadę prosto w mego korek. Wolałbym od razu pojechać dobrze.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: [wydzielony] ... a miało być o AM na Windows Phone
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 19, 2014, 22:45:07 »
To jest porównanie aAM vs wAM.
Już Ci pisałem, że ja nie o tym pisałem.

Zarządza system, ale jasność ekranu może konfigurować aplikacja. Trzeba tylko chcieć.
Wiesz co? Chyba jesteś jedyny, który na to narzeka...  :-?

Wszystko zależy na jak długo zgubi sygnał i czy wspomoże się innymi danymi z innych czujników.
Niewykonalne :)
Warstwę sprzętu od warstwy aplikacji rozdziela system operacyjny i to on podaje lokalizację.
AutoMapa - tak, jak i inne programy nawigacyjne - dostaje gotową lokalizację od systemu i wszystko zależy od systemu i sprzętu (w przypadku smarfonów z Androidem często bardzo kiepskiego).
Też na początku myślałem tak, jak Ty... ;)

Ale skakanie po skrzyżowaniu gdy stoję na światłach to wynalazek AM.
Tutaj tak. Na SGS+ skakało, na Xperii M też jest podobnie ale Desire 500 jest stabilny do bólu.
Inne programy lepiej to maskują ale jest to okupione dużo późniejszą reakcją na zjechanie z trasy.
Po zjechaniu z trasy NE i Sygic wytycza nową trasę dwa razy później niż aAM.
Coś za coś.
Próbowałeś zmniejszyć dokładność aAM (zwiększyć jej tolerancję na błędy)? Ja bawiłem się w to w SGS+ i powiem Ci, że zmiana była bardzo duża.
Oczywiście skutkiem było to co w NE i Sygicu.

ale aAM znacznie bardziej obciąża procesor i co za tym idzie drenuje baterię. Nie robi tego jak wcześniej na 100%, tylko 30-40%. Inne poniżej 10%.
Nie mogę tego potwierdzić.
Wszystkie nawigacje, jakie miałem okazje potestować (oprócz aAM - NaviExpert i Sygic) drenują baterię bardzo podobnie.
Nie widzę różnicy po prostu.
Powiem więcej, że oprócz narzekań przy pierwszych betach (i może pierwszej wersji) nie kojarzę narzekania na enerochłonność aAM.

Nie rozumiem. Może niejasno się wyraziłem. Chciałbym włączyć aAM, wyznaczyć trasę i w drogę. A powinienem włączyć aAM, pobrać dane LD! i dopiero wyznaczyć trasę. Pobieranie danych powinno być zupełnie przeźroczyste i dokonywać przed wyliczeniem trasy.
No sory :) Cudów nie ma. Jeśli nie chcesz aby AutoMapa zmieniała trasę po pobraniu danych LD to musisz LD wyłączyć.
Albo poczekasz na pobranie danych traffic (sama przecież AutoMapa pobiera po złapaniu fixa) przed wytyczeniem trasy albo trzeba zaakceptować fakt, że to po prostu musi chwilkę potrwać.

A ja właśnie o tym. Nie zrozumieliśmy się. Mi chodzi o poprawę aAM, inne programy obecnie z powodu map nie wchodzą w rachubę.
Wiadomo, że nie jest idealnie i ma aAM swoje wady ale z prawie wszystkimi, wymienionymi przez Ciebie zgodzić się nie mogę.

Jedyne w czym mogę się z Tobą zgodzić, to to skakanie.



Wesołych Świąt :)
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .