PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: sserafin w Listopad 04, 2012, 14:08:22
-
Hej
Pojawiła się opcja: Czasowe zmiany kierunkowości ulic, ograniczeń prędkości, parametrów aut ciężarowych, rozróżnienie dla różnych typow pojazdów.
Wstawiłem na AM info że jest taka ulica [POI tymczasowy ruch jednokierunkowy], po czym wyznaczyłem trase przez to ogranicznie, raz w jednym kierunku, potem na powrót.
Navi normalnie prowadzi nie uwzględniając że to jest teraz jednokierunkowa.
Na czym polega ta funkcja?
-
Przestanie prowadzić jak pobierzesz LD.
Nawiasem mówiąc mógłbyś stawiać takie POI bardziej logicznie. Gdybyś go postawił
na początku odcinka, a nie na środku to wszystko byłoby jasne bez konieczności czytania opisu.
Opis też mogłeś dać bardziej jednoznaczny, bo przy opisie 'do gory nie mozna jechac' trzeba się
domyślać, że miałeś na myśli kierunek na północ, a nie jazdę pod górkę czy te w kierunku miejscowości Góra.
-
dzięki, a co to jest LD :O? :worried:
-
LiveDrive?
-
Ban na Google? Klik. (http://lmgtfy.com/?q=LiveDrive+automapa)
-
dziękuję za info, co to jest Live Drive, ale co ma piernik do wiatraka?
Po co to mam instalowac?
Co to ma wspólnego z POI - tymczasowy ruch jednokierunkowy?
Wspomne tylko że navi mam bez netu, w pierwsze co robię jak tylko jestem po instalce najnowszej AM to usuwam pliki traffic:
speeds
events
z folderu Automapa EU\Maps\Polska
- bo to kompletna głupota jest.
-
Ma to tyle wspólnego, że dzięki temu AM w Twoim urządzeniu może się dowiedzieć, że dana ulica ma czasowo zmienioną kierunkowość.
-
[mod]skasowany zbędny cytat[/mod]
ale po co mi LD do tego - jak stawiam POI zablokowany odcinek - zaznaczam w Miplo traffic - to w efekcie mam blokadę i i nie potrzebuję LD do tego.
-
ale po co mi LD do tego
Po to, MiploTrafic tego nie potrafi:
-
dziękuję za odpowiedź, teraz widac że pięknie działa, pozostanę jednak przy użytkowaniu AM bez danych trafikowych.
p.s. choć w dalszym ciągu nie rozumiem po co do tego LD, jak pod MiploTraffic można to samo zrobić?
-
Różnica jest taka, ze z LD zmiany są uwzględniane po kilku godzinach, a tylko z SR średnio co 2 tygodnie.
-
On wywala jak napisał wyżej plik events, więc nie po kilku godzinach a nigdy.
-
Ma to tyle wspólnego, że dzięki temu AM w Twoim urządzeniu może się dowiedzieć, że dana ulica ma czasowo zmienioną kierunkowość.
Ale jak czasowo? To niby to zniknie samo? Kiedy? Kto to określa? Na podstawie czego?
Przeciez to zwykły POI, sam go wstawiłem i pewnie kiedyś ja lub ktoś inny go usunie ,bo droga będzie przejezdna i naprawiona.
Tak działają POI - zablokowany odcinek - zaznaczony w MiploTraffic - tworzy blokadę - tyle że taka blokada działa w obie strony.
Po co więc do takiej funkcjonalności "angażować" LD [zarówno on line jak i tzw Smart Routs], jak wystarczy MiploTraffic z "kierunkową" blokadą. Tego wciąz nie rozumiem? Chyba że chodzi o marketingowy sukces?
-
Może czegoś nie wiem o MiploTraffic ale jak na mój gust, to pomiędzy permanentną blokadą (MiploTraffic) a blokadą ruchu tylko w jedną stronę (LiveDrive) jest lekka różnica... ;)
-
[mod]skasowany zbędny cytat[/mod]
i to jest jedyna różnica - blokada ma określony kierunek - choć zachodzę w głowę w jaki sposób jest ten kierunek wybierany, gdyż jak wstawiałem POI - o jedno kierunkowości, to nikt o kierunek mnie nie pytał.
Jak do tej pory myślałem że cała idea LD to szybkość z jaką możemy przejechać dany odcinek [czyli dane LD on line na podstawie średniej prędkości użytkowników i smart routs na podstawie innych ?? danych] a nie informacje czy dany odcinek jest jednokierunkowy czy nie jest.
-
W telegraficznym skrócie.
SmartRoutes - to historyczne dane o prędkościach na danych odcinkach ruchu. Statystyka - czyli przewidywana sytuacja na drodze.
W tym zaplanowane, czasowe blokady (czy tu trafiła też czasowa kierunkowość? Nie wiem)
LiveDrive - to bieżąca sytuacja. Prędkości na tychże odcinkach dróg online.
Ale też i blokady, odblokowanie odcinków, tymczasowa zmiana kierunkowości (których nie ma na mapie).
-
SR i LD to nie tylko dane o prędkościach, ale również o blokadach, w tym blokadach czasowych.
SR - aktualizacja "ręczna" co 2-3 tygodnie
LD - aktualizacja na bieżąco (ale Twoje urządzenie nie ma neta, więc nie dotyczy).
Skoro wywalasz pliki za to odpowiedzialne, to aktualizacji kierunkowości odcinka i tam nigdy nie będziesz miał (tzn. będziesz miał do czasu skasowania swoich plików - za to odpowiada chyba events.a).
-
[mod]skasowany kolejny zupełnie zbędny cytat :mad:[/mod]
dzięki ale dalej nie rozumiem po co kierunkowa blokada [czasowa ona jest z nazwy, tak jak pisałem wyżej nie byłem pytany o czas trwania, to jest zwyczajny POI] jest w LD? Przeciez aktualizacja SR bądź LD dotyczy przepustowości dróg.
Jak dla mnie, to tak jakbyś patrzył na obrotomierz w aucie i chciał wiedzieć ile kilometrów przejechałeś.
To może wrzućmy do LD zabytki architektury drewnianej - kolejne aktualizacje w nawiązaniu do stanu tych budowli będą je adekwatnie wykasowywać.
-
Możesz łaskawie nie cytować za kazdym razem całego postu poprzedzającego?
to jest zwyczajny POI...
Nie to nie jest zwyczajny POI, zwyczajny POI to punkt do którego wyznaczasz trasę,
a to jest POI niosący istotną informację o właściwościach ruchu drogowego.
Przeciez aktualizacja SR bądź LD dotyczy przepustowości dróg.
Też, ale nie tylko, dotyczy również szeroko pojętych zdarzeń drogowych.
Jaki wpływ na routing (wyznaczanie tras) mają zabytki architektury?
-
to jest luźna Pańska interpretacja, ten punkt jest POI.
Ma nawet kategorię:
http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=1586 (http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=1586)
jest umieszczony w spisie POI tak samo jak zabytki architektury drewnianej.
Natomiast danych do LD czy SR w punktach POI nie znajduję.
p.s. jako administrator witryny mógłby Pan być bardziej uprzejmy i profesjonalny, powyższe usuwanie moich wpisów i sarkastyczne uwagi przypomniały mi atmosfere sklepu mięsnego z lat kryzysu. To forum jest dla mnie - użytkownika - a nie dla administratora - bez nas forum nie będzie istnieć
-
Na mój gust najlepiej byłoby umieścić tę funkcję w blokadach. Tam można zablokować odcinek i odblokować zablokowany. Wystarczy dodać określenie kierunku.
Takie rozwiązanie wydaje mi się najlepsze bo działałoby od razu w wyznaczaniu tras.
POI tymczasowy ruch jednokierunkowy nie będzie uwzględniany w wyznaczaniu trasy dopóki nie zostanie "przemielony" przez Miplo i zamieniony w dane trafikowe rozpowszechnione przez SR lub LD. Jeśli urządzenie jest bez neta to ten POI może nigdy nie trafić do Miplo i nigdy nie zostanie uwzględnniony w LD i SR (pomijając już fakt że bez netu dane SR i LD też nigdy nie trafią do urządzenia).
-
woooooo - oo słuszna słuszność, wreszcie ktoś skumał i to jeszcze argumenty dał. Wychodzi na to że ten POI to nawet powinien być POI a nie tam jakieś LD.
Wychodzi na to że ja wstawiłem POI 3 listopada:
http://www.miplo.pl/index.php?c=1586#P885bc9w (http://www.miplo.pl/index.php?c=1586#P885bc9w)
i wszyscy bez LD to sobie mogą czekać nawet 14 dni aby navi nie prowadziła ich tędy. Czyli przez ten czas[bo ktoś sobie wymyslił że ten POI to nie POI i nie da się zrobić POI jako blokady jednokierunkowej] będą prowadzeni ta trasą mimo że jechac się tam nie da. Mam tez ogromne wątpliwości na ile przeciętny użytkownik robi aktualizację SR, która to wreszcie powie do navi - "nie jedź tędy!"
-
Natomiast danych do LD czy SR w punktach POI nie znajduję.
Ale POI "traffikowe" są jednym ze źródeł danych dla LD i SR.
-
W Białymstoku działa to dobrze - ulica Piłsudskiego od ronda Lussy do skrzyżowania ma lewą stronę zablokowaną i ruch jest tylko jezdnią prawą do tego z Sienkiewicza nie ma lewoskrętów i nie każe skręcać. Dzisiaj przetestowałem. Chociaż zablokowany odcinek był widoczny od kilkunastu dni.
-
Na mój gust najlepiej byłoby umieścić tę funkcję w blokadach. Tam można zablokować odcinek i odblokować zablokowany. Wystarczy dodać określenie kierunku.
Takie rozwiązanie wydaje mi się najlepsze bo działałoby od razu w wyznaczaniu tras.
Rozwiązano w ten sposób, że możesz postawić POI blokujący i odblokowujący odcinek drogi w swojej AutoMapie (w urządzeniu).
Po synchronizacji POI, Ty w swoim urządzeniu (za pomocą MiploTraffic) skutki zobaczysz od razu.
Reszta uzytkowników dopiero po zatwierdzeniu takiego POI.
POI tymczasowy ruch jednokierunkowy nie będzie uwzględniany w wyznaczaniu trasy dopóki nie zostanie "przemielony" przez Miplo i zamieniony w dane trafikowe rozpowszechnione przez SR lub LD.
Jeśli ktoś korzysta z MiploTraffic, to jego urządzenie może to "zobaczyć" niezależnie od SR i LD.
Opisałem Ci to wyżej.
Jeśli urządzenie jest bez neta to ten POI może nigdy nie trafić do Miplo i nigdy nie zostanie uwzględnniony w LD i SR (pomijając już fakt że bez netu dane SR i LD też nigdy nie trafią do urządzenia).
Po to właśnie jest możliwość synchronizacji POI w domu (wysyłane są nowe POI z urządzenia do Miplo) lub dodawanie POI w serwisie.
Dane SR spokojnie mogą trafić do urządzenia "bez netu". Po to jest AM'Center.
-
Na mój gust najlepiej byłoby umieścić tę funkcję w blokadach. Tam można zablokować odcinek i odblokować zablokowany. Wystarczy dodać określenie kierunku.
Możesz oczekiwać gruszek na wierzbie. Twoje prawo, ja też czekam na tę możliwość jakieś 5 lat ...
Zwróć tylko uwagę, że to co proponujesz to jest blokada 1-kierunkowa prywatna.
Ty sobie zmienisz kierunek i tylko Ty będziesz miał go zmieniony.
Takie rozwiązanie wydaje mi się najlepsze bo działałoby od razu w wyznaczaniu tras.
Najlepsze dla Ciebie, pod warunkiem że sobie sam - ręcznie wprowadzisz tę zmianę.
Sserafinowi się nie podoba że na efekt musi czekać do 2 tygodni, w tej wersji którą proponujesz
na zmianę nie doczeka się nigdy, chyba że też sam sobie ją wprowadzi.
Obecnie POI trafikowe nie czekają na 'przemielenie przez miplo'.
kilka razy dziennie są pobierane przez Geosystems i przerabiane na dane LD i SR
Spójrz na historię tego POI który dodał sserafin:
Historia punktu
03.11.2012, 16:47, upload nowych punktów [Sebastian_1974]
03.11.2012, 19:08, obsługa przez Geosystems [GeosystemsBot]
po niespełna 3 godzinach od dodania POI wszyscy użytkownicy AM korzystający z LD
mieli już tę ulicę jednokierunkową.
Nie musieli nic robić, całą robotę wykonał za nich duet: dostawca informacji+operator LD,
czyli w tym przypadku sserafin i Geosystems.