PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: emisiu w Marzec 31, 2008, 09:08:41
-
Tak się zastanawiam, co właściwie nowego (oprócz zmienionej szaty graficznej) wnosi "piątka"? Powinno być to coś istotnego, skoro mamy przeskok w numeracji z 4.x na 5.x - jednak nic takiego nie dostrzegam, zmiany są raczej o charakterze kosmetycznym, choć z uwagi na poprawę ergonomii bardzo pożądane.
A ja bym chciał, żeby autorzy AM rozpoczęli prace nad mową funkcjonalnością jaką zaczynają wprowadzać konkurenci - czyli syntezą mowy w komunikatach głosowych.
Właśnie potestowałem sobie demo iGo8, i muszę przyznać że to naprawdę fajnie usłyszeć:
- za sto metrów skręć w prawo w ulicę Kochanowskiego później lekko w lewo ulicą Wawelską
- za trzysta metrów na rondzie w lewo, drugi zjazd na trasę E67
itd.
A może macie jeszcze jakieś propozycje? Może TMC? A może automatyczne Miplo via GSM?
-
Tak się zastanawiam, co właściwie nowego (oprócz zmienionej szaty graficznej) wnosi "piątka"? Powinno być to coś istotnego, skoro mamy przeskok w numeracji z 4.x na 5.x - jednak nic takiego nie dostrzegam...
Moze warto przeczytać wątek o betatestach od początku?
A trasa alternatywna, inteligentne 'przez' i działanie na WinCE4.2?
To te najistotniejsze, ponadto omijanie autostrad, bezpośrednie dzwonienie do POI,
automatyczny pkt ulubiony 'Samochód', konfigurowalne przyciski ekranowe w menu użytkownika ...
TTS to kolejny bajer po budynkach 3D, który nic istotnego nie wnosi,
a co to ma być 'automatyczne miplo'?
-
Tak się zastanawiam, co właściwie nowego (oprócz zmienionej szaty graficznej) wnosi "piątka"? Powinno być to coś istotnego, skoro mamy przeskok w numeracji z 4.x na 5.x - jednak nic takiego nie dostrzegam...
Moze warto przeczytać wątek o betatestach od początku?
A trasa alternatywna, inteligentne 'przez' i działanie na WinCE4.2?
To te najistotniejsze, ponadto omijanie autostrad, bezpośrednie dzwonienie do POI,
automatyczny pkt ulubiony 'Samochód', konfigurowalne przyciski ekranowe w menu użytkownika ...
TTS to kolejny bajer po budynkach 3D, który nic istotnego nie wnosi,
a co to ma być 'automatyczne miplo'?
Apropos co wnoszą inteligentne przez bo nie zauważyłem żadnych zmian??
-
Moze warto przeczytać wątek o betatestach od początku?
A trasa alternatywna, inteligentne 'przez' i działanie na WinCE4.2?
To te najistotniejsze, ponadto omijanie autostrad, bezpośrednie dzwonienie do POI,
automatyczny pkt ulubiony 'Samochód', konfigurowalne przyciski ekranowe w menu użytkownika ...
TTS to kolejny bajer po budynkach 3D, który nic istotnego nie wnosi,
a co to ma być 'automatyczne miplo'?
Wątek o betatestach czytałem na bieżąco, a funkcje które wymieniasz są oczywiście bardzo przydatne, ale nie wydaje mi się że aż na tyle by zmieniać numerację wersji.
Natomiast TTS (w przeciwieństwie do budynków 3D) to nie żaden bajer, ale bardzo wygodna funkcja. Za dwa-trzy lata pewnie będzie standardem w nawigacjach. Bardzo podnosi wygodę korzystania z nawigacji i bezpieczeństwo bo mniej wpatrujemy się w ekran a więcej patrzymy na to co przed nami. Nie trzeba wzrokowo porównywać drogowskazu przed nami z tym co wyświetla AM na ekranie, bo po prostu słyszymy co trzeba. Jak ktoś tego choć raz użyje jest w stanie ocenić jak to wygodne i funkcjonalne. Czym mniej musimy spoglądać na ekran tym wygodniej i bezpieczniej, a przy okazji dowiadujemy się jaką ulicą lub trasą jedziemy lub będziemy jechać.
Podejrzewam że część osób jadąc gdzieś tam w Polsce nie zwraca nawet uwagi, że jedzie np. trasą E21, gdy tymczasem o korku na E21 słyszy właśnie w tym momencie z "Radia kierowców". Takich przykładów można mnożna podać jeszcze wiele.
Pisząc o automatycznym Miplo miałem na myśli możliwość bezobsługowego i regularnego pobierania aktualizacji z Miplo przez AM kiedy dysponujemy smartphonem lub kiedy nasza nawigacja (pda, pna) połączy się z naszą komórką przez BT.
Miało by to zastąpić nie funkcjonujący w Polsce TMC.
-
Pisząc o automatycznym Miplo miałem na myśli możliwość bezobsługowego i regularnego pobierania aktualizacji z Miplo przez AM kiedy dysponujemy smartphonem lub kiedy nasza nawigacja (pda, pna) połączy się z naszą komórką przez BT.
Miało by to zastąpić nie funkcjonujący w Polsce TMC.
Ja jak najbardziej popieram ten pomysł !
Ale niestety jak dotąd Miplo nie poradziło sobie jeszcze z synchronizacją zablokowanych odcinków... A co dopiero funkcjonalności dotyczące obniżonej przepustowości trasy to AM też jeszcze nie widziała, a nawet nie stała blisko niej...
-
Mi jeden gostek z allegro (Tetek_OK), który sprzedał pirackie (kradzione) iGO wmawiał, że iGO aktualizuje mapy przez ruskie satelity..... :)
Więc może to powinni wprowadzić w AM ???
Chyba przeskoczylibyśmy od razu do AM 6.....
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
-
Chyba przeskoczylibyśmy od razu do AM 6.....
Jak by nie patrzeć byłoby to coś, co pozwoliłoby AM przeskoczyć konkurencję w PL, która i tak nic nie zrobi z braku TMC. I na dodatek wcale nie jest to takie trudne w realizacji.
-
Natomiast TTS (w przeciwieństwie do budynków 3D) to nie żaden bajer, ale bardzo wygodna funkcja.
Za dwa-trzy lata pewnie będzie standardem w nawigacjach. Bardzo podnosi wygodę korzystania z nawigacji i bezpieczeństwo bo mniej wpatrujemy się w ekran a więcej patrzymy na to co przed nami.
Być może dla niektórych, jak długo jeżdżę z AM, nie zdarzyło mi się rozglądać za tabliczką z nazwą ulicy czy drogowskazem.
Dla mnie za 20m w lewo jest informacją zupełnie wystarczającą i zupełnie zwisa mi, czy za zakrętem jest ulica 'Misia Uszatka'
czy 'Bohaterów Bitwy Warszawskiej z tysiącdziewięćsetdwudziestego roku' (nie ujmując nic bohaterom)
Owszem informacja 'zjazd nr 124 na Wrocław' jest pożyteczna, ale jeśli jej kosztem ma być
obowiązkowe wysłuchiwanie nazw ulic na każdym zakręcie w mieście, to zwyczajnie jej nie chcę.
Zdaję sobie sprawę z tego, że niebawem będzie standardem, ale wcale mi do niej nie spieszno.
Pisząc o automatycznym Miplo miałem na myśli możliwość bezobsługowego i regularnego pobierania aktualizacji z Miplo przez AM kiedy dysponujemy smartphonem lub kiedy nasza nawigacja (pda, pna) połączy się z naszą komórką przez BT.
Miało by to zastąpić nie funkcjonujący w Polsce TMC.
Ale przecież automatyczna synchronizacja działa już przynajmniej pół roku ... >>poczytaj<< (http://www.miplo.pl/guide.php?a=miplosync)
/o wrażenia mnie nie pytaj, nie mam smartphona ani bt/
-
/o wrażenia mnie nie pytaj, nie mam smartphona ani bt/
...generalnie działa i tyle :wink:
-
Od "gadania" jest radio lub wiecie jaki pasażer...
Moim zdaniem bezpieczeństwo również może być "zagrożone" gdy ilość informacji z nawigacji będzie za duża.
Komunikaty powinny byc więc zwięzłe i krótkie. Chyba, że ktos szuka przewodnika wycieczki...
-
Natomiast TTS (w przeciwieństwie do budynków 3D) to nie żaden bajer, ale bardzo wygodna funkcja.
Za dwa-trzy lata pewnie będzie standardem w nawigacjach. Bardzo podnosi wygodę korzystania z nawigacji i bezpieczeństwo bo mniej wpatrujemy się w ekran a więcej patrzymy na to co przed nami.
Być może dla niektórych, jak długo jeżdżę z AM, nie zdarzyło mi się rozglądać za tabliczką z nazwą ulicy czy drogowskazem.
Dla mnie za 20m w lewo jest informacją zupełnie wystarczającą i zupełnie zwisa mi, czy za zakrętem jest ulica 'Misia Uszatka'
czy 'Bohaterów Bitwy Warszawskiej z tysiącdziewięćsetdwudziestego roku' (nie ujmując nic bohaterom)
Owszem informacja 'zjazd nr 124 na Wrocław' jest pożyteczna, ale jeśli jej kosztem ma być
obowiązkowe wysłuchiwanie nazw ulic na każdym zakręcie w mieście, to zwyczajnie jej nie chcę.
Zdaję sobie sprawę z tego, że niebawem będzie standardem, ale wcale mi do niej nie spieszno.
I mój sztandarowy przykład w Warszawie:
"ulica Dwudziestego Pierwszego Praskiego Pułku Piechoty imienia Dzieci Warszawy"
Jak to przełożyć na TTS? Nawet skrócić trudno.
A to zacny pułk, wchodził w skład Armii Modlin w 1939, z dowódcą płk Sosabowskim (późniejszym generałem, szefem 1. Samodzielnej Brygady Spadochronowej - "O jeden most za daleko").
Ale generalnie, TTS to bardzo przydatna funkcja. Choćby tylko ze względów poznawczych.
-
.........Ale generalnie, TTS to bardzo przydatna funkcja......
Zamienił bym na asystenta pasa ruchu, chociaż w wersji EU.
-
Właśnie potestowałem sobie demo iGo8
A skąd można je pobrać, bo jakoś nie mogę znaleźć na stronie IGO ? Znalazłem do pobrania tylko jakieś instrukcje PDF.
-
Zajrzyj do działu poświęconemu iGo