PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: ochkarol w Październik 31, 2010, 18:19:31
-
Jak sprawdza się AM w ciężarówkach.
Ciekawią mnie dwa aspekty:
1. "goła" AM i ograniczenia wbudowane w mapę.
2. AM "uzbrojona" w odpowiednie kategorie z MiploTraffic.
-
ja latam zestawem po kraju i jeszcze mnie nie zawiodla :ok: Uzywam profilu osobowego plus standardowe blokady z MiploTraffic Uzywam dodatkowo POI ograniczenia ciezaru i wysokosci Przed wyjazdem zawsze sprawdzam sobie wyznaczona trase i czasem dokonuje drobnych korekt trasy pod wzgledem wlasnie ograniczen wysokosci i ciezaru czy innych aspektow waznych dla TIRa :) No i oczywiscie uzywam profilu predkosci dosc znacznie zawyzonego aby prowadzila drogami o najwyzszej kategorii Nie mam zamiaru bladzic po osiedlach i wsiach Jezdze juz tak od wersji 5.3 No i oczywiscie CB radio :) Nie zdarzylo mi sie nie trafic do celu a w polaczeniu z CB nie ma niespodzianek zadnych na drodze :)
-
No dobra. Ale specjalne ustawienia dla ciężarówek miały pewne rzeczy załatwić z automatu.
Chodzi mi o omijanie wiaduktów, dróg z ograniczeniami tonażu. Ciekawy jestem jak działa routing bez MiploTraffic.
Bo jak zadziała MiploTraffic (subskrybując np. ograniczenia tonażu i wysokości) to wiem. Kwestia jeszcze czy wystarczająco dużo POI w tych kategoriach jest naniesionych.
-
pare razy spotkalem sie przy subskrybowanej kategorii wyskosc z Miplo jak AM tylko ostrzegla mnie o zakazie przebiegajacym przez moja trase i po zaakceptowaniu i tak przez niego wyznaczyla :) Ale tylko w paru przypadkach
A jak mialem zaznaczone tonaze to wyznaczone trasy wolaly o pomste ...
Nie uzywam tego profilu ciezarowego Zalaczylem raz i juz mu podziekowalem
-
Czyli goła AM do kitu.
A próbowałeś polegać na właściwie skonfigurowanym MiploTraffic?
-
Tak jak pisalem wyzej Traffic blokuje dany odcinek ale... albo poinformuje Cie o nim prowadzac i tak przez blokade albo wyznaczona trasa jest do du...y Dlatego nie uzywam tego i jest :ok:
Mam tylko zaznaczone wyswietlanie POI o tonazu i wyskosciach wiaduktow Tym sposobem zawsze koryguje sobie trase albo wyznaczam z punktu A - B poprzez punkty posrednie PRZEZ
-
MiploTraffic? Pleciesz coś.
Jak sobie w MiploTraffic zasubskrybujesz te same kategorie co POI, wg których korygujesz trasę to Cię po prostu tymi odcinkami nie poprowadzi! :O
No chyba, że nie ma innej drogi - wtedy pyta (ale to ma sens).
-
Dlatego nie subskrybuje Traffica dla ciezarowych Wyswietlam tylko sobie wbudowane w AM POI o tonazu i wiaduktach i tyle
-
A nie trąca to masochizmem?
-
kazdy lubi inaczej :P dla mnie to jest idealne rozwiazanie i nie narzekam Sprawdzone i nigdy nie zawiodlo a troche km w zyciu juz zrobilem Na glownych trasach nie ma potrzeby uzywania w ogole ograniczen tanazu czy wysokosci bo w zasadzie ich nie ma (a jak sa to znaki odpowiednio zawsze kieruja) Dotyczy tylko to glownie miast (miejsca docelowego badz wyjazdu z miasta) W taki sposob ja z tego korzystam
-
No bo "ręcznie" omijasz drogi, które AM (w połączeniu z MiploTraffic) mogłaby omijać z automatu.
-
wole "recznie" bo z automatu w profilu ciezarowym wyznaczana trasa jest do kitu Mozesz tak jezdzic osobowka nie zestawem 40T
-
A na profilu osobowym z samym MiploTraffic z włączonymi odpowiednimi kategoriami próbowałeś?
-
tak jeszcze nie probowalem Nie przyszlo mi to do glowy :) Tylko ze to znowu blokuje Ci niepotrzebnie droge jako osobowke Zadne rozwiazanie Zawsze jest CB :) gdy AM nie daje rady :wink:
-
...Tylko ze to znowu blokuje Ci niepotrzebnie droge jako osobowke ...
No właśnie, w MiploTraffic nie ma profili. :( A już, żeby były powiązane z profilami w AM... :)