PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: maq w Marzec 21, 2006, 09:17:30

Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: maq w Marzec 21, 2006, 09:17:30
Mam takie ogromne wrażenie, że wybranie trybu kalkulacji trasy na "najkrótszą" od razu uaktywnia się jakiś algorytm omijania głównych dróg.

Jest wiele takich tras, gdzie wzdłuż głównej, pseudoekspresowej drogi prowadzą dróżki 16 kategorii odśnieżania, absolutnie równoległe, oddalone jakieś 50m. I przy nawigacji najkrótszej AM każe zjeżdżać na te podrzędne, choć to nie ma sensu.

Da się toto jakoś ominąć i skonfigurować zadowalająco?

Dziękuję.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 21, 2006, 11:08:53
Musiałbyś napisać w którym miejscu (geograficznie - gdzie start, gdzie koniec - adresy lub współrzędne?) Ci się to zdarza. Bo to wygląda raczej na jakiś lokalny błąd mapy. Nie jest to reguła.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Antonio w Marzec 21, 2006, 11:44:40
Myślę, że nie jest to zamierzoną regułą. Ja też jednak doświadczyłem i to wiele takich jak opisał mag przypadków. Myślę, że brak jest w programie AM warunków, które wykluczałyby takie przypadki. Np: Jeśli droga najkrótsza jest krótsza o 20m od głównej wybierz drogę główną.
Program wybiera (takie ja mam wrażenie) drogę krótszą nawet o 1 metr (?) i prowadzi cię po niej, choć to jest bez sensu, bo równolegla do niej droga główna jest o wiele lepsza, choć dłuższa o ten 1 m.
Jako przykład (jeden z wielu) służę Moi:/ Rybnik (moje miasto) ul. Kościuszki (od początku przy Dworcowej) do ul Żorskiej. Am prowadzi nie główną ulicą powstańców, tylko każe wjechać w bramę (w ul. Łokietka) i przejechać przez podwórko (od tego miejsca do Powstańców jest nie więcej niż 30 m), by dużo dalej wyjechać na Powstańców. Jest to bez sensu, wydaje mi się, że nawet ta wyznaczona przez AM trasa jest dłuższa. (Nawiasem, AM nie zareagowała na tą konkretną uwagę, choć wysłałem im i zdjęcia - by zobaczyli bezsens takiej trasy.)
Moja konkluzja jest taka, że to nie jest reguła zamierzona, przez AM, lecz jest niedopracowany algorytm wybierania tras.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: plusfoto w Marzec 21, 2006, 14:50:06
a od kiedy to da się z tej opcji korzystać w automapie i mieć pewność że nie wyladuje się w parku albo w krzkach
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: kwieto w Marzec 21, 2006, 14:53:17
Post usunięty jako wyraz protestu przeciw działaniom administracji na forum PDAclub.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=71713.0
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 21, 2006, 15:31:33
Tym bardziej, że Łokietka ma wyraźnie niższą kategorię (przyjrzyj się mapie) od Kościuszki i Powstańców. To jest raczej ta sama historia, co prowadzenie trasą krótką przez hardcorowe odcinki off-road poza miastem.
Też się cały czas upominam o prawidłową kategoryzację i dopiero na niej oparcie prawidłowych algorytmów routingu.
Sądzę, że obecnie wyłączenie z routingu podlejszych kategorii dróg/ulic nie działa, bo i tak nie ma pełnej i dobrej kategoryzacji.
Tytuł: Ja mam to samo z trasami szybkimi
Wiadomość wysłana przez: 14zero w Marzec 21, 2006, 17:01:38
Wyznaczyłem trasę z Warszawy do Katowic i nie wiem czemu trasa nie przeboega Katowicką prosto do autostrady A4 i następnie do Centrum. Jakoś trasa dziwnie zbacza z Katowisckiej w lewo. Nie wiem czemu (?) Już nie mówię o trasie "najkrótszej"
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Antonio w Marzec 21, 2006, 18:37:45
kategorie dróg, ew. ich przejezdność:

3 - normalne dobrej jakości drogi asfaltowe, na osiedlach to rowniez uliczki wyłożone kostką bauma.
2 - ulice utwardzone płytami betonowymi lub kostką brukową, starą; na tych ulicach z racji takiej nawierzchni prędkość poruszania się jest wyraźnie ograniczona w stosunku do 3
1 - drogi, ulice bez nawierzchni stale utwardzonej, gruntowe ale utrzymane - co oznacza że są wysypane zwirem, szutrem itp.
0 - drogi gruntowe polne.

Na podstawie takiej klasyfikacji układany jest prorytet w AM.[/b]
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Marzec 21, 2006, 18:40:51
Cytat: "Antonio"
Program wybiera (takie ja mam wrażenie) drogę krótszą nawet o 1 metr (?) i prowadzi cię po niej, choć to jest bez sensu, bo równolegla do niej droga główna jest o wiele lepsza, choć dłuższa o ten 1 m.


Ba, żeby o było takie proste ...
a co powiesz na trasę 'krótką' która jest o 2/3 dłuższa od szybkiej?
Po prostu algorytm wyznaczania trasy krótkiej wraz z kategoryzacją
dróg są tak słabe, że w zasadzie nie nadają się do użytku :(
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Antonio w Marzec 21, 2006, 19:07:23
Cytat: "kwieto"

Tez o tym myslalem, ale to wymagaloby stworzenia dosc skomplikowanego algorytmu.
Po pierwsze, 20 m jest nieco inna roznica przy trasie ktora ma w calosci 50 metrow, oraz przy trasie np. 10 kilometrowej - jak ustawic algorytm?

Po drugie, jak zwazyc zaoszczedzona kilometrowke na dlugich (np. kilkudziesiecio-kilkusetkilometrowych) trasach?
Z tych ilus zaoszczedzonych odcinkow po kilka metrow zbierze sie wtedy kilku-kilkudziesieciokilometrowy odcinek :"P
jesli kazesz je ignorowac, to w gruncie rzeczy trasa niewiele (lub wcale) nie bedzie sie roznila od trasy "najszybszej".


Ja nie wiem jak to zrobić, od tego są fachowcy. Moim zdaniem to masz rację, że trzeba przyjąć właściwą (czytaj: inną niż dotąd) klasyfikację dróg i inne priorytety. Nie można ulegać niemocy (to do programistów AM) i czekać, że sam pocket to załatwi.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Marzec 23, 2006, 17:26:37
Ech - ostatnio w nocy i w sniezycy zapomnialem zmienic na szybka w strzelcach (musialem wybrac krotka bo puscil mnie jakos zupelnie naokolo) i po wpieprzeniu sie w jakies uliczki wyladowalem na prywatnej posesji (AM kazala jechac w prawo czyli drozka dla rowerow w parku i przez mostek dla pieszych szerokosci jakies 1,5 m :P).
Generalnie tryb 'najkrotsza' jest bezuzyteczny a i szybka wymaga bardzo czesto recznych korekt. Program generalnie jest swietny ale ta funkcjonalnosc po prostu nie dziala  co wydaje sie zaskakujace w produkcie tej klasy. Gdyby choc tryb najszybszy byl konfigurowalny (okreslenie max predkosci dla roznych rodzajow drog) ja w trasie jezdze na wszystkich rodzajach drog (poza osiedlowkami) predkoscia eko czyli 90km/h i to co wylicza AM jest zupelnie bez sensu. Absurdem jest tez brak mozliwosci wyeliminowania drog polnych z algorytmu - taki problem zrobic taka opcje w ustawieniach???

PS. Czas tez najwyzszy zeby owzglednic oplaty za drogi i umozliwic omijanie takowych. U siebie w regionie wiem co jak i za ile ale frustrowalem sie ogromnie kiedy majac do dyspozycji niemal identyczne trasy wybralem taka ktora zahaczala o autostrade i cala wycieczka kosztowala mnie o polowe wiecej. Moze opcja 'najtansza' podobna do Nawigatora na PC mialaby sens. To tez przeciez bardzo prosty algorytm.

BTW. Szczyt jednak frustracji to dojechac w srodku nocy do  przeprawy promowej i dowiedziec sie ze prom kursuje dopiero rano (Nowy Korczyn). Zamiast od razu pojechac inna trasa trzeba sie potem przebijac do najblizszego mostu. Najgorszy byl jednak prom w widlach Wisly i Sanu - tam nie ma cywilizacji a wszystkie drogi sie po prostu koncza. Zmarnowalem 3 godziny czasu przez taka durna trase...
Co za szalony pomysl wyznaczac trase przez przeprawe promowa???? Szczegolnie w trasie tzw. szybkiej...

Reasumujac sa w AM rzeczy naprawde trudne i pracochlonne ale jest sporo absurdalnych rzeczy ktore srednio rozgarniety informatyk wyeliminowalby w pare dni.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Dicku w Marzec 24, 2006, 07:47:56
Moje wnioski z prawie półrocznego używania Automapy są następujące:
1. Tryb "najkrótsza" jest bezużytecznyczy, co więcej niebezpieczny.
Kiedyś, w fazie testów, w znanej mi okolicy dojechałem do lotniska aeroklubu, dalej wszędzie biało - może i była jakaś ścieżka ale nijak było jechać.
2. Tryb "najszybsza" również w znanej mi okolicy spychał mię uparcie na odcinek tranzytowy krajówki z bardzo nasilonym ruchem tirów, podczas gdy prawie równolegle biegnie całkiem dobra i pusta droga nie mieszcząca się nijak w kategoriach najkrótszej ani najszybszej.
3. W znanym mi mieście wybór najkrótszej powoduje jazdę po uliczkach wewnątrzosiedlowych z ograniczeniem prędkości do 20 km/h, najszybszybszej - naraża na stanie w korkach.

Moje wnioski - nie ma i nie może być algorytmu określającego w danych warunkach trasę optymalną. Należy ją sobie samemu wyznaczyć posługując się jak największą ilością punktów pośrednich. Niestety wymaga to jakiej takiej znajomości trasy.
W nieznanych mi, dużych miastach, korzystam z najszybszej, patrząc jak "tubulcy " dojeżdzają do celu w połowę krótszym czasie.
Tyle moich uwag. Chętnie poczytałbym opinie polemiczne.
Pozdr
Tytuł: re: wnioski
Wiadomość wysłana przez: 14zero w Marzec 24, 2006, 09:33:44
może te opinie poczytaliby Twórcy automapy i wzięli je sobie do serca. Czy ktoś wie czy inne programy (o ile są) działają lepiej - np. tomtom 5??? Chętnie skorzystam z doświadczenia innych.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: ST6 w Marzec 24, 2006, 12:23:50
Hmmm... nie wiem czy to z założenia, ale o ile AM dobrze sobie radzi z drogami jednokierunkowymi to w ogóle ignoruje zakazy skrętu... Nawet taki, który istnieje ponad 20 lat :?
Tytuł: Re: re: wnioski
Wiadomość wysłana przez: carlos w Marzec 24, 2006, 12:32:30
Cytat: "14zero"
Czy ktoś wie czy inne programy (o ile są) działają lepiej - np. tomtom 5??? Chętnie skorzystam z doświadczenia innych.

MapaMap ma dwie opcje wyboru trasy: najszybsza i najkrótsza (w wariancie pieszo lub samochodem). Nie zdarzyło mi się aby najkrótsza była dłuższa niż najszybsza (czasami mają tę samą długość). Nie przepuszcza przez osiedlówki równoległe do głównych tras. Jeżdżę z opcją najkrótsza i nie trafiłem na szuter; "kocie łby" owszem. Może to kwestia szczegółowości map?
Tytuł: zakaz skretu
Wiadomość wysłana przez: 14zero w Marzec 24, 2006, 12:42:39
mi w Warszawie akurat kilka razy właściwie zadziałała na zakazie skrętu.

W AM mam tylko zastrzeżenia do tras. Nie wiem dlaczego u mnie jeden odcinek Katowickiej nie działa i jak wyznaczam trasę przez niego mam komunikat, że nie może ustalić trasy.

Tak jakby mapa się krzaczyła (nie wiedziec czemu).
W innych punktach tego nie zauważyłem i mam nadzieję nie miec tego typu błedów na trasach których nie znam. Szkoda bo AM to fajny program i nie wiele trzeba żeby go dopracować... zastanawiam się nad kupnem tomtoma szczególnie że na wakacje chcę jechać trochę po europie
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: palmus w Marzec 24, 2006, 13:49:11
Zaufanie jest dobre, a kontrola jeszcze lepsza jak mawiał mój kolega.
Po wyznaczeniu trasy zawsze ją przeglądam i bardzo często musze dodac punkt "przez" żeby trasa była sensowna.

Jasne, tylko od czego AM??? ;-((((
palmus
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Marzec 25, 2006, 11:52:56
Cytat: "palmus"
Zaufanie jest dobre, a kontrola jeszcze lepsza jak mawiał mój kolega.
Po wyznaczeniu trasy zawsze ją przeglądam i bardzo często musze dodac punkt "przez" żeby trasa była sensowna.

Jasne, tylko od czego AM??? ;-((((
palmus


Przy zalozeniu ze wytyczasz daleka trase nie widze problemu zeby sprawdzic i skorygowac ja recznie - jak jedna kzrobic to w czasie jazdy gdy zjedziesz z drogi? AM oczywiscie wyznaczy Ci nowa ale co jesli zrobi to zle? Raz na 300 km trase moge ingerowac ale nie wyobrazam sobie ingerowania za kazdym razem jak zjade z trasy a jezdzac po miescie zdaza mi sie to nagminnie... :(
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 25, 2006, 12:23:43
A jak korygujesz/ingerujesz w wyznaczoną trasę? Jeśli wprowadzając via, to rekalkulacja przecież uwzględni Ci te vias.
Bez względu na długość trasy.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: kwieto w Marzec 25, 2006, 18:33:26
Post usunięty jako wyraz protestu przeciw działaniom administracji na forum PDAclub.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=71713.0
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Marzec 28, 2006, 19:52:55
Cytat: "Moi"
A jak korygujesz/ingerujesz w wyznaczoną trasę? Jeśli wprowadzając via, to rekalkulacja przecież uwzględni Ci te vias.
Bez względu na długość trasy.


Nie rozumiem pytania? Wyznaczam trase i jesli widze ze jest naokolo dodaje punkt przelotowy i sprawdzam raz jeszcze. Niby wszystko jest ok (o ile ok mozna nazwac poprawianie czegos co powinno dzialac samo z siebie) ale jesli zjade z trasy a ten cholerny nie dzialajace algorytm wymysli ze powinienem zamiast wrocic na glowna odwiedzic jakas wioske w lesie? Skoro algorytm nie dziala wypadaloby sprawdzac jego efekty za kazdym razem czyli po kazdej rekalkulacji co jest nie tylko bez sensu ale dosc czesto po prostu niemozliwie (np. jezdzac po Wawie).
Wyobraz sobie ze jedziesz do innej dzielnicy nie znajac miasta, zjezdzasz na stacje paliw i AM rejestruje to jako zjechanie z trasy i wyznacza jakas bezsensowna. W praktyce w miescie zjezdza sie z trasy dosc czesto zarowno kiedy AM kaze skrecic na zakazie, przejechac przez nieprzejezdna droge jak i kiedy po prostu nie zdazysz zmienic pasa przed manewrem. I jak w takiej sytuacji sprawdzic trase?
Reasumujac kiepski algorytm to nie tylko problem z zaprojektowaniem trasy na starcie ale takze znacznie wiekszy w trakcie jazdy.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 28, 2006, 20:03:53
Sytuacja, o której mówisz, może zdarzyć się wyjątkowo, z powodu jakiegoś błędu w mapie.
Ty z ewenementu chcesz wyprowadzać regułę i chcesz szukać dla niej generalnego rozwiązania.
Zapewniam Cię, że śmigałem kilka razy po Opolu w ciągu paru lat wg. AutoMapy i nie kazała mi nigdy jechać do lasu, zamiast wrócić na główną drogę.
Natomiast, jeśli chcesz, żeby AM prowadziła Cię skrótami, które Ty akurat znasz, to zapomnij. Taki program nie istnieje.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Marzec 30, 2006, 18:37:05
Cytat: "Moi"
Sytuacja, o której mówisz, może zdarzyć się wyjątkowo, z powodu jakiegoś błędu w mapie.
Ty z ewenementu chcesz wyprowadzać regułę i chcesz szukać dla niej generalnego rozwiązania.
Zapewniam Cię, że śmigałem kilka razy po Opolu w ciągu paru lat wg. AutoMapy i nie kazała mi nigdy jechać do lasu, zamiast wrócić na główną drogę.
Natomiast, jeśli chcesz, żeby AM prowadziła Cię skrótami, które Ty akurat znasz, to zapomnij. Taki program nie istnieje.


Jaki wyjatek? Algorytm jest conajmniej dziwny niezaleznie od bledow mapy. Jesli trasa krotka jest dluzsza niz szybka to co maja do tego bledy mapy? W praktyce jest tak ze dodaje punkty via korygujac niemal kazda dalsza trase wiec zastanawialbym sie czy wyjatkiem jest bledne czy dobre wyznaczenie trasy w tym programie. I nie pisze o Opolu (choc i tutaj genialna AM przepuscila mnie przez droge szutrowa zamiast glowna choc nijak nie skrocilo to trasy) ale o znacznie dluzszych trasach.
Jesli powyzej ktos pisze o bledach w Alejach Jerozolimskich to trudno sie dziwic ze na zadupiu jest jeszcze gorzej :)
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 30, 2006, 18:47:50
A możesz podać przykład trasy krótkiej, dłuższej od trasy szybkiej?
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Marzec 30, 2006, 19:12:04
Pytasz tylko Jarka, czy ogólnie?
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Marzec 30, 2006, 19:31:44
Pytałem Jarka, bo widzę że problem ma permanentny. Więc nie powinien mieć kłopotu z przykładem.
Ale interesuje mnie każdy taki ewenement.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Kwiecień 01, 2006, 08:56:17
Nigdzie nie pisalem ze to ja mialem taki przypadek ze krotsza trasa byla dluzsza niz szybsza - poszukaj w tym watku i zapytaj tego kto mial taki problem. Zauwaz ze nikt normalny nie uzywa tego trybu (poniewz algorytm jest kompletnie zrypany) wiec takie kwiatki nie wychodza zbyt czesto. Gorzej ze felerny jest podstawowy (i jedyny dzialajacy) tryb czyli "szybki".

Ostatnio  jechalem z Opola do Zawiercia i trasa szybka wyniosla 163 km podczas gdy po recznej korekcie (wstawienie punktu via Strzelce Opolskie) wyszlo 127. To ze czesc trasy byla po autostradzie nie zmienia faktu ze musialbym jechac chyba Ferrari F40 po tej autostradzie zeby nadgonic niemal 30 km. Absurd.
Co do trasy "krotkiej" pokazuje dokladnie tyle samo co dluga (w wersji z punktem przelotowym) przy czym oczywiscie fizycznie trasa taka nie istnieje (raz chcac uniknac recznego dodawania punktu przelotowego ustawilem na krotka i zapomnialem przestawic tryb po przejechaniu Strzelec - po koszmarnym kluczeniu jednokierunkowymi w jakiejs miescinie skonczylem na wjezdzie na posesje z perspektywa przejechania przez maly park i metrowej szerokosci mostek zgodnie ze wskazowkami AM).  

Reasumujac nie ma co drazyc tematu algorytmu krotkiego bo jest on kompletnie bezuzyteczny o czym wiedza wszyscy uzytkownicy AM (gdyby go usunieto oszczedziloby to przykrego pierwszego wrazenia jakie odnosi kazdy nowy urzytkownik AM testujacy ten tryb). Niestety podstawowy algorytm "szybki" takze okazuje sie kiepski i wymaga recznych poprawek co juz jest niewybaczalne.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Kwiecień 01, 2006, 10:49:10
Cytat: "jarekt"
Nigdzie nie pisalem ze to ja mialem taki przypadek ze krotsza trasa byla dluzsza niz szybsza - poszukaj w tym watku i zapytaj tego kto mial taki problem. Zauwaz ze nikt normalny nie uzywa tego trybu (poniewz algorytm jest kompletnie zrypany) wiec takie kwiatki nie wychodza zbyt czesto. Gorzej ze felerny jest podstawowy (i jedyny dzialajacy) tryb czyli "szybki".

Wprost nie napisałeś, ale czy z poniższego nie można zrozumieć, że to codzienny Twój problem ("niemal każdą trasę")?
Cytat: "jarekt"
Jesli trasa krotka jest dluzsza niz szybka to co maja do tego bledy mapy? W praktyce jest tak ze dodaje punkty via korygujac niemal kazda dalsza trase wiec zastanawialbym sie czy wyjatkiem jest bledne czy dobre wyznaczenie trasy w tym programie.


Cytat: "jarekt"
Ostatnio  jechalem z Opola do Zawiercia i trasa szybka wyniosla 163 km podczas gdy po recznej korekcie (wstawienie punktu via Strzelce Opolskie) wyszlo 127. To ze czesc trasy byla po autostradzie nie zmienia faktu ze musialbym jechac chyba Ferrari F40 po tej autostradzie zeby nadgonic niemal 30 km. Absurd.

Wyznaczam trasę z Opola do Zawiercia (Centrum/Centrum) i nijak nie chce mnie AM poprowadzić przez autostradę. Trasa szybka wiedzie mi przez Strzelce Opolskie (nic nie muszę dodawać ręcznie) - 124 km, zaś krótka przez Ozimek - 121 km.
Chyba wstawiłeś via, ale na autostradzie...

Cytat: "jarekt"
Co do trasy "krotkiej" pokazuje dokladnie tyle samo co dluga (w wersji z punktem przelotowym) przy czym oczywiscie fizycznie trasa taka nie istnieje (raz chcac uniknac recznego dodawania punktu przelotowego ustawilem na krotka i zapomnialem przestawic tryb po przejechaniu Strzelec - po koszmarnym kluczeniu jednokierunkowymi w jakiejs miescinie skonczylem na wjezdzie na posesje z perspektywa przejechania przez maly park i metrowej szerokosci mostek zgodnie ze wskazowkami AM).

Co Ty masz za wersję AM, która pokazuje krótką dokładnie taką samą, jak długa, ale oczywiście ta długa... fizycznie nie istnieje?
Zastanawiasz się nad sensem tych słów?
Wkurzają mnie takie posty, bo ja za każdym razem wrzucam taką trasę u siebie i śledzę ją niemal metr po metrze.
Ty rzucisz parę ogólników, stwierdzisz że algorytm routingu krótkiej jest skopany, a błędy nie mają tu nic do rzeczy. Tymczasem sam podajesz okoliczności wskazujące na to, że przejazd krótką był utrudniony właśnie ze względu na błąd (niewłaściwa kierunkowość). Mogło Ci się to zdarzyć albo w Tarnowskich Górach, albo w Siewierzu, bo na pozostałych obszarach trasa jest prosta jak drut.

Cytat: "jarekt"
Reasumujac nie ma co drazyc tematu algorytmu krotkiego bo jest on kompletnie bezuzyteczny o czym wiedza wszyscy uzytkownicy AM (gdyby go usunieto oszczedziloby to przykrego pierwszego wrazenia jakie odnosi kazdy nowy urzytkownik AM testujacy ten tryb). Niestety podstawowy algorytm "szybki" takze okazuje sie kiepski i wymaga recznych poprawek co juz jest niewybaczalne.

Jak na razie tego nie pokazałeś (z tym algorytmem "szybkim").

Jest sens drążyć kwestie wszystkich algorytmów, bo ich nieprawidłowe działanie wynika najprawdopobniej z błędów mapy, a nie z samego kodu procedury, choć to drugie nie jest wykluczone.
Tyle, że nie ma sensu klepać, że "w jakiejś mieścinie jakaś uliczka". To niewiele - czyli nic - nie wniesie do dyskusji, ani nie spowoduje poprawy. To nie jest żaden konkret, tylko malkontenctwo. Para w gwizdek, zamiast w tłoki.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Kwiecień 01, 2006, 20:40:25
Każdy z Was ma swoje racje, ale obydwie są tylko subiektywne ...
Cytat: "jarekt"
Ostatnio  jechalem z Opola do Zawiercia i trasa szybka wyniosla 163 km podczas gdy po recznej korekcie (wstawienie punktu via Strzelce Opolskie) wyszlo 127. To ze czesc trasy byla po autostradzie nie zmienia faktu ze musialbym jechac chyba Ferrari F40 po tej autostradzie zeby nadgonic niemal 30 km. Absurd.

Po pierwsze nie 'niemal 30' a całe 36km.
Po drugie wcale nie absurd chyba, że Twoim zdaniem matematyka jest absurdalna.
'Absurd' - to tylko Twoje odczucie, a program nie czuje, ani nie mysli,
program tylko liczy i na mapie obrazuje wyniki tych obliczeń.
Dowód na to masz kawałek niżej.

Cytat: "Moi"
Wyznaczam trasę z Opola do Zawiercia (Centrum/Centrum) i nijak nie chce mnie AM poprowadzić przez autostradę. Trasa szybka wiedzie mi przez Strzelce Opolskie (nic nie muszę dodawać ręcznie) - 124 km, zaś krótka przez Ozimek - 121 km.
Chyba wstawiłeś via, ale na autostradzie...

Bez podanych dokładnie punktów dyskusja bedzie zwykle jałowa
i nikt nikogo do 'racji' nie przekona.
Trasa 'dokładnie centrum-centrum' faktycznie wyjdzie jak piszesz,
ale przez Opole akurat biegnie granica 'lepszości' tej trasy via A4, bądź via Strzelce.
Wystarczy zmienić punkt początkowy o kilkaset metrów (a nawet mniej).

Najlepiej obejrzeć to na przykładzie:
Dla uproszczenia, zamiast Zawiercia jako koniec wybrałem pierwszy
punkt wspólny obu tras czyli punkt na trasie 78 tuż za skrzyżowaniem z E75
czyli Koniec = N 50°27'59.25; E 19°13'49.40

Na start wybieram:
a) Start = N 50°40'41.80; E 17°56'27.00 - poprowadzi przez Strzelce (110 km)
drogami krajowymi (ani kawałka dwupasmówki!)
110km ze śr. prędkością 70km/h  = 94min.

b) Start = N 50°40'42.00; E 17°56'27.00 - poprowadzi autostradą (148 km)
w tym 20km drogami krajowymi + 96km autostradą + 32km dwupasmówką E75
20km ze śr. prędkością  70km/h = 17min.
96km ze śr. prędkością 110km/h = 52min.
32km ze śr. prędkością  85km/h = 23min.
razem 148km ze śr. prędkością 97km/h = 92min.

Trasa któtka przez Ozimek to 104km ze śr. prędkością 65km/h = 96min.

W którym miejscu program wybrał absurdalną trasę?
Oczywiscie nie znam średnich prędkości jakie stosuje w algorytmach AM,
i przykład jest nieco uproszczony, np. nie biorę pod uwagę ograniczeń prędkości, terenów zabudowanych itd.,
Ale myślę, że pokazuje on wystarczająco jasno, że nie zawsze jest tak, jak się nam wydaje.
jarekt - przelicz sobie, ile Ci zajmie przejazd trasy tym Ferrari  :P

ps.
przykład to tylko przykład, każdy może wpisać sobie takie średnie prędkości,
na jakie ma ochotę i dowodzić tego, co mu się żywnie podoba :D
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Kwiecień 02, 2006, 10:44:38
Cytat: "Moi"

Wyznaczam trasę z Opola do Zawiercia (Centrum/Centrum) i nijak nie chce mnie AM poprowadzić przez autostradę. Trasa szybka wiedzie mi przez Strzelce Opolskie (nic nie muszę dodawać ręcznie) - 124 km, zaś krótka przez Ozimek - 121 km.
Chyba wstawiłeś via, ale na autostradzie...


To teraz ustaw start na ul. Oleska 5, Ozimska lub dowolna glowna ulice w Opolu (koniec Zawiercie Mickiewicza). Wersja map v3r - ustawienia defaultowe. Jeszcze przy okazji wytlumacz dlaczego wybranie startu bardziej na poludnie sprawia ze AM zmienia trase z tej na wschod na ta przez autostrade (bardiej na polnoc).

Cytat: "Moi"

Cytat: "jarekt"
Co do trasy "krotkiej" pokazuje dokladnie tyle samo co dluga (w wersji z punktem przelotowym) przy czym oczywiscie fizycznie trasa taka nie istnieje (raz chcac uniknac recznego dodawania punktu przelotowego ustawilem na krotka i zapomnialem przestawic tryb po przejechaniu Strzelec - po koszmarnym kluczeniu jednokierunkowymi w jakiejs miescinie skonczylem na wjezdzie na posesje z perspektywa przejechania przez maly park i metrowej szerokosci mostek zgodnie ze wskazowkami AM).

Co Ty masz za wersję AM, która pokazuje krótką dokładnie taką samą, jak długa, ale oczywiście ta długa... fizycznie nie istnieje?
Zastanawiasz się nad sensem tych słów?


Gdzie wyczytales ze dluga nie istnieje? Podmiotem zdania jest trasa krotka  - gratuluje umiejetnosci czytania ze zrozumieniem.


Cytat: "Moi"

Wkurzają mnie takie posty, bo ja za każdym razem wrzucam taką trasę u siebie i śledzę ją niemal metr po metrze.


A sledz ja sobie nawet po centymetrze - tak dlugo jak robisz to tylko na AM bedziesz tylko teoretyzujacym trollem. Ja ta trasa jechalem 4-ro krotnie wiec nie widze podstaw do dyskusji z kims kto nie wie o czym pisze.

Cytat: "Moi"

Ty rzucisz parę ogólników, stwierdzisz że algorytm routingu krótkiej jest skopany, a błędy nie mają tu nic do rzeczy.


Czyli uwazasz ze tzw. trasa krotka jest do czegokolwiek przydatna? Jestes pierwsza osoba jaka tu czytam, ktora uzywa tego trybu nawigacji i jest zadowolona.

Cytat: "Moi"

Tyle, że nie ma sensu klepać, że "w jakiejś mieścinie jakaś uliczka". To niewiele - czyli nic - nie wniesie do dyskusji, ani nie spowoduje poprawy. To nie jest żaden konkret, tylko malkontenctwo. Para w gwizdek, zamiast w tłoki.


Zalozylem, byc moze blednie, ze historia z trasa krotka to byl moj blad. Niechcacy uzylem opcji "krotkiej" mimo, ze doskonale wiedzialem ze ta opcja to tylko prowokacja ze strony AM i do niczego sie nie nadaje. Pare km juz z AM przejechalem i nic tutaj mnie nie usprawiedliwia wiec nie widzialem sensu wdawania sie w szczegoly. W tym konkretnym przypadku wybierajac trase krotka do celu dojechac sie NIE DA (ani przez Ozimek ani przez Strzelce) co niestety sprawdzilem i czego zadne Twoje teoretyzowanie nie zmieni.


nocny_m - bardzo dziekuje za poswiecony czas (troche Ci zajela ta analiza) i konkretny post. Sam jednak piszesz ze przyjales te wszystkie predkosci z powietrza. Nie chcialbym sie bawic w zonglerke cyframi, ktore bez trudu mozna dobrac tak aby ETA wyszla korzystniej dla trasy krotkiej.  Nie wiem czym Ty jezdzisz i w jaki sposob ale ja fizycznie nie jestem w stanie na tak krotkiej trasie przejechac 36 km wiecej i dojechac na miejsce szybciej. Wystarczy na te trasy spojrzec zeby ocenic sensownosc tej tzw. szybkiej. Prosze uwzglednij w tej analizie koszty przejazdu ktore w przypadku trasy szybkiej sa absurdalnie wysokie i w zaden sposob nie uzasadnione przez te nieszczesne 2 minuty jakie mozna na tej trasie zyskac. Gdybysmy znali szczegoly algorytmu mozna by go analizowac (i byc moze poprawic) teraz jedyne co moge to stwierdzic ze jest do dupy i nie dziala.
Reasumujac AM oferuje tylko jeden, dzialajacy tryb routingu, ktory  na niewiele ponad 100 km trasie prowadzi ponad 30 km dluzsza trasa niz normalna. Jesli taki algorytm jest prawidlowy i Wam wystarcza to nie mamy o czym dyskutowac.  Dla mnie to kompletny bezsens...
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: jarekt w Kwiecień 02, 2006, 10:44:54
Cytat: "Moi"

Wyznaczam trasę z Opola do Zawiercia (Centrum/Centrum) i nijak nie chce mnie AM poprowadzić przez autostradę. Trasa szybka wiedzie mi przez Strzelce Opolskie (nic nie muszę dodawać ręcznie) - 124 km, zaś krótka przez Ozimek - 121 km.
Chyba wstawiłeś via, ale na autostradzie...


To teraz ustaw start na ul. Oleska 5, Ozimska lub dowolna glowna ulice w Opolu (koniec Zawiercie Mickiewicza). Wersja map v3r - ustawienia defaultowe. Jeszcze przy okazji wytlumacz dlaczego wybranie startu bardziej na poludnie sprawia ze AM zmienia trase z tej na wschod na ta przez autostrade (bardiej na polnoc).

Cytat: "Moi"

Cytat: "jarekt"
Co do trasy "krotkiej" pokazuje dokladnie tyle samo co dluga (w wersji z punktem przelotowym) przy czym oczywiscie fizycznie trasa taka nie istnieje (raz chcac uniknac recznego dodawania punktu przelotowego ustawilem na krotka i zapomnialem przestawic tryb po przejechaniu Strzelec - po koszmarnym kluczeniu jednokierunkowymi w jakiejs miescinie skonczylem na wjezdzie na posesje z perspektywa przejechania przez maly park i metrowej szerokosci mostek zgodnie ze wskazowkami AM).

Co Ty masz za wersję AM, która pokazuje krótką dokładnie taką samą, jak długa, ale oczywiście ta długa... fizycznie nie istnieje?
Zastanawiasz się nad sensem tych słów?


Gdzie wyczytales ze dluga nie istnieje? Podmiotem zdania jest trasa krotka  - gratuluje umiejetnosci czytania ze zrozumieniem.


Cytat: "Moi"

Wkurzają mnie takie posty, bo ja za każdym razem wrzucam taką trasę u siebie i śledzę ją niemal metr po metrze.


A sledz ja sobie nawet po centymetrze - tak dlugo jak robisz to tylko na AM bedziesz tylko teoretyzujacym trollem. Ja ta trasa jechalem 4-ro krotnie wiec nie widze podstaw do dyskusji z kims kto nie wie o czym pisze.

Cytat: "Moi"

Ty rzucisz parę ogólników, stwierdzisz że algorytm routingu krótkiej jest skopany, a błędy nie mają tu nic do rzeczy.


Czyli uwazasz ze tzw. trasa krotka jest do czegokolwiek przydatna? Jestes pierwsza osoba jaka tu czytam, ktora uzywa tego trybu nawigacji i jest zadowolona.

Cytat: "Moi"

Tyle, że nie ma sensu klepać, że "w jakiejś mieścinie jakaś uliczka". To niewiele - czyli nic - nie wniesie do dyskusji, ani nie spowoduje poprawy. To nie jest żaden konkret, tylko malkontenctwo. Para w gwizdek, zamiast w tłoki.


Zalozylem, byc moze blednie, ze historia z trasa krotka to byl moj blad. Niechcacy uzylem opcji "krotkiej" mimo, ze doskonale wiedzialem ze ta opcja to tylko prowokacja ze strony AM i do niczego sie nie nadaje. Pare km juz z AM przejechalem i nic tutaj mnie nie usprawiedliwia wiec nie widzialem sensu wdawania sie w szczegoly. W tym konkretnym przypadku wybierajac trase krotka do celu dojechac sie NIE DA (ani przez Ozimek ani przez Strzelce) co niestety sprawdzilem i czego zadne Twoje teoretyzowanie nie zmieni.


nocny_m - bardzo dziekuje za poswiecony czas (troche Ci zajela ta analiza) i konkretny post. Sam jednak piszesz ze przyjales te wszystkie predkosci z powietrza. Nie chcialbym sie bawic w zonglerke cyframi, ktore bez trudu mozna dobrac tak aby ETA wyszla korzystniej dla trasy krotkiej.  Nie wiem czym Ty jezdzisz i w jaki sposob ale ja fizycznie nie jestem w stanie na tak krotkiej trasie przejechac 36 km wiecej i dojechac na miejsce szybciej. Wystarczy na te trasy spojrzec zeby ocenic sensownosc tej tzw. szybkiej. Prosze uwzglednij w tej analizie koszty przejazdu ktore w przypadku trasy szybkiej sa absurdalnie wysokie i w zaden sposob nie uzasadnione przez te nieszczesne 2 minuty jakie mozna na tej trasie zyskac. Gdybysmy znali szczegoly algorytmu mozna by go analizowac (i byc moze poprawic) teraz jedyne co moge to stwierdzic ze jest do dupy i nie dziala.
Reasumujac AM oferuje tylko jeden, dzialajacy tryb routingu, ktory  na niewiele ponad 100 km trasie prowadzi ponad 30 km dluzsza trasa niz normalna. Jesli taki algorytm jest prawidlowy i Wam wystarcza to nie mamy o czym dyskutowac.  Dla mnie to kompletny bezsens...
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Kwiecień 02, 2006, 21:04:59
Cytat: "jarekt"
To teraz ustaw start na ul. Oleska 5, Ozimska lub dowolna glowna ulice w Opolu (koniec Zawiercie Mickiewicza). Wersja map v3r - ustawienia defaultowe. Jeszcze przy okazji wytlumacz dlaczego wybranie startu bardziej na poludnie sprawia ze AM zmienia trase z tej na wschod na ta przez autostrade (bardiej na polnoc).

Znowu mam kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem? Tym razem chodzi o kierunki świata (autostrada "bardziej na północ", czy znów pomyliłem podmioty lub inne części zdania?).
Nie wiem dlaczego się tak dzieje, że odległość kilkunastu metrów dla dwóch różnych punktów startu skutkuje innym wytyczeniem trasy. Wiem tylko, że racjonalne wytłumaczenie istnieje. Routing to nic innego, niż formuły matematyczne. Nie sądzę, żeby błąd tkwił w formułach. Może tkwić w preferencjach (wagach) i błędnych danych mapowych (kategoryzacja dróg, zły ich przebieg, niekompletne dane). Choć jeszcze raz podkreślam, że błędu w algorytmach nie wykluczam.

Cytat: "jarekt"
Cytat: "jarekt"
Co do trasy "krotkiej" pokazuje dokladnie tyle samo co dluga (w wersji z punktem przelotowym) przy czym oczywiscie fizycznie trasa taka nie istnieje (raz chcac uniknac recznego dodawania punktu przelotowego ustawilem na krotka i zapomnialem przestawic tryb po przejechaniu Strzelec - po koszmarnym kluczeniu jednokierunkowymi w jakiejs miescinie skonczylem na wjezdzie na posesje z perspektywa przejechania przez maly park i metrowej szerokosci mostek zgodnie ze wskazowkami AM).
Gdzie wyczytales ze dluga nie istnieje? Podmiotem zdania jest trasa krotka  - gratuluje umiejetnosci czytania ze zrozumieniem.

Sorry, ale w tym zdaniu nie wiadomo czego dotyczy "niestnienie". Pisz krótsze zdania, unikaj złożonych, nie będzie problemów ze zrozumieniem.

Cytat: "jarekt"
A sledz ja sobie nawet po centymetrze - tak dlugo jak robisz to tylko na AM bedziesz tylko teoretyzujacym trollem. Ja ta trasa jechalem 4-ro krotnie wiec nie widze podstaw do dyskusji z kims kto nie wie o czym pisze.

Ubawiłeś mnie. A z jakim programem Ty porównałeś? Większość zachodnich programów w wariancie szybkim wybierze w tym przypadku autostradę. A przejechałeś chociaż tę trasę w wariancie A-4? Porównałeś rzeczywisty czas via A-4 z trasą po krajowych?
Sprawdź choćby na mapach ViaMichelina czy Map24. Co prawda trasa zjeżdża na A-4 dopiero w Strzelcach, ale preferuje nawet krótki odcinek autostrady, niż równległy do niej odcinek krajówki. A-4 w tych mapach jest niekompletna, gdyby była cała, sądzę że trasa wyglądałaby podobnie do tej z AM.
Aby mieć świadomość, że autostrady to oszczędność czasu nie trzeba jeździć F-40. Wystarczy jakikolwiek samochód. Tylko bez korzystania z nich nie da się takiej świadomości uzyskać. Koszty korzystania są odrębnym  poblemem, tu mówimy tylko o czasie.
Ja jestem absolutnym zwolennikiem autostrad, mimo że nie mam w garażu Ferrari (ale raz w życiu zdarzyło mi się jechać Maranello, szkoda że na prawym siedzeniu). Gdybyś dymał 100kkm rocznie, też doszedłbyś pewnie do wniosku, że optymalna droga Szczecin-Przemyśl wiedzie przez Legnicę.

Cytat: "jarekt"
Cytat: "Moi"
Ty rzucisz parę ogólników, stwierdzisz że algorytm routingu krótkiej jest skopany, a błędy nie mają tu nic do rzeczy.
Czyli uwazasz ze tzw. trasa krotka jest do czegokolwiek przydatna? Jestes pierwsza osoba jaka tu czytam, ktora uzywa tego trybu nawigacji i jest zadowolona.

A gdzie ja napisałem, że jestem zadowolony? Ale owszem - korzystam. Z tego prostego powodu, że w Polsce najczęściej "krótka" jest szybsza od "szybkiej". Kto się przebija przez TIRy na krajowych, wie dlaczego.
Wyjątkiem jest jazda w niedzielę.
Tylko w Polsce się tak chyba dzieje (przynajmniej ja nie kojarzę kraju europejskiego, w którym jest podobnie, ale z góry zaznaczam, że nie byłem w Portugalii i na Islandii).

Cytat: "jarekt"
Cytat: "Moi"
Tyle, że nie ma sensu klepać, że "w jakiejś mieścinie jakaś uliczka". To niewiele - czyli nic - nie wniesie do dyskusji, ani nie spowoduje poprawy. To nie jest żaden konkret, tylko malkontenctwo. Para w gwizdek, zamiast w tłoki.

Zalozylem, byc moze blednie, ze historia z trasa krotka to byl moj blad. Niechcacy uzylem opcji "krotkiej" mimo, ze doskonale wiedzialem ze ta opcja to tylko prowokacja ze strony AM i do niczego sie nie nadaje. Pare km juz z AM przejechalem i nic tutaj mnie nie usprawiedliwia wiec nie widzialem sensu wdawania sie w szczegoly. W tym konkretnym przypadku wybierajac trase krotka do celu dojechac sie NIE DA (ani przez Ozimek ani przez Strzelce) co niestety sprawdzilem i czego zadne Twoje teoretyzowanie nie zmieni.

Widzisz, ty przejechałeś parę kilometrów z AM i wiesz już wszystko. Że prowokacja, że algorytmy felerne, że błędy map nie mają tu nic do rzeczy, że się nie da i już.
Ja przejechałem z AutoMapą pewnie nie mniej, niż 200 000 km, a z nawigacji  GPS korzystałem zanim powstał PDAclub, czy AutoMapa. Przećwiczyłem chyba więcej programów do nawigacji, niz przewinęło się tu w rozmaitych wątkach. Ale ja nie udaję mądrego tylko dlatego, że przejechałem ten sam odcinek aż cztery razy. W związku z tym nie teoretyzuję, tylko usiłuję dojść do przyczyny takiego, a nie innego zachowania programu. Ty zaś tylko rzucisz:  bez sensu. I kończysz dyskusję. A ta dopiero w tym momencie powinna się zacząć.

Stwierdzenie, że dokądkolwiek z AM dojechać się NIE DA, jest śmieszne. Bez względu na rodzaj trasy (krótka czy szybka). Jeszcze mi się to nie zdarzyło, a po różnych zadupiach jeździłem i przeróżne błędy AM napotykałem.
Można (i trzeba) mieć zarzut do AM, że program jest na przykład mało parametryzowalny w stosunku do preferencji użytkownika. I to jest konkret.

Poniższy zaś fragment konkretem nie jest:
Cytat: "jarekt"
Reasumujac AM oferuje tylko jeden, dzialajacy tryb routingu, ktory  na niewiele ponad 100 km trasie prowadzi ponad 30 km dluzsza trasa niz normalna. Jesli taki algorytm jest prawidlowy i Wam wystarcza to nie mamy o czym dyskutowac.  Dla mnie to kompletny bezsens...
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Kwiecień 02, 2006, 22:55:03
Cytat: "Moi"
Nie wiem dlaczego się tak dzieje, że odległość kilkunastu metrów dla dwóch różnych punktów startu skutkuje innym wytyczeniem trasy. Wiem tylko, że racjonalne wytłumaczenie istnieje. Routing to nic innego, niż formuły matematyczne...


No jakto nie wiesz, jak w następnym zdaniu podajesz odpowiedź :)
Przyczyna właśnie tam - w matematyce leży.
92`35``> 92`34`` ale już 92`35``< 92`35.01``
Tu akurat natknęliśmy się na taką właśnie granicę, znak równości się zmienił,
więc program wybrał szybszy wariant. I tyle, nie ma co do tego dorabiać filozofii,
wystarczy, że różnica położenia tych 2 punktów startowych jest dla programu rozróźnialna ...

A co do tego przykładu, to jestem przekonany, że poruszając się cały czas
z dozwolonymi prędkościami (jeśli aż tyle się da:)), droga przez autostradę będzie szybsza.
Poruszanie kosztów nie ma tu sensu, w programie nie ma takiej opcji, zresztą tu też jest to kwestia dyskusyjna,
w wariancie z A4 można niemal całą trasę przejechać ze stałą ekonomiczną prędkością,
a przez miasta, czy nawet jednopasmowe obwodnice tak się nie da.
/to tak na marginesie, bo my tu się akurat zgadzamy/

Inna rzecz, a tego już nie rozumiem, że w trasie z mojego przykładu
pierwsze kilkaset metrów (może ciut mniej -nie chce mi się już sprawdzać)
prowadzi tą samą ulicą i dopiero po tym odcinku trasy się rozchodzą.
Tu dopiero mam zagwozdke... :roll:
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Kwiecień 02, 2006, 23:04:16
Cytat: "nocny_m"
Inna rzecz, a tego już nie rozumiem, że w trasie z mojego przykładu
pierwsze kilkaset metrów (może ciut mniej -nie chce mi się już sprawdzać)
prowadzi tą samą ulicą i dopiero po tym odcinku trasy się rozchodzą.
Tu dopiero mam zagwozdke... :roll:

A czy nie jest tak, że w Twoim przykładzie różnica wynosi kilkanaście (maksymalnie 20-30 m), ale jest istotna z tego powodu, że jeden punkt leży już na prawoskręcie (w Sosnkowskiego w kier. południowym), zaś drugi jeszcze na odcinku na wprost (do ronda ze zjazdami w trzech kierunkach, w tym na północ)?
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Kwiecień 02, 2006, 23:25:55
Być może, ale testowałem start w różnych miejscach (w tym też na jednej ulicy),
a wybrałem taki nieco extremalny ;-)
Ale mimo wszystko początek to zjazd tym samym prawoskrętem,
potem wspólny kawałek prosto, i za chwilę trasy się rozjeżdżają.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Kwiecień 02, 2006, 23:40:14
Dodam dla "rozluźnienia" atmosfery, że wersja beta 3s z obu punktów wyznacza trasę szybką przez autostradę (identycznie) - 148 km..
Trasa krótka przez Ozimek - 104 km.
Tytuł: AM - kalkulacja najkrótsza
Wiadomość wysłana przez: Moi (Adam Kubicki) w Kwiecień 03, 2006, 00:10:02
Chyba wiem już czemu się tak dzieje w Opolu.
Północna i zachodnia część miasta ma bardzo dobrą komunikację z A-4, poprzez drogę krajową nr 45.
Jeżeli wpiszemy w ustawieniach trasy długiej "tylko drogi główne i krajowe", to ze wschodniej (nawet południowej, ale na prawym brzegu Odry) części miasta takiego połączenia nie ma. Jest tylko droga wojewódzka nr 423. W związku z tym cały ruch jest kierowany na drogę nr 94, w kierunku Strzelec Op.
Uprzedzam, że zdjęcie restrykcji chyba niczego nie zmienia. Musi być jakaś preferencja w samym algorytmie. Pewnie kluczową rolę pełni tu czas pokonania takiej drogi, przy ustawionej niskiej prędkości średniej.