PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Jarod w Maj 23, 2007, 09:23:13
-
Cześć
Jestem użytkownikiem 3.9 i jak czytam forum o AM 4.0 to zupełnie nie widzę sensu upgread-u.
Sporo jeżdże po mieście i muszę powiedzieć, że brakuje mi takiej funkcji jak omijaj światła, albo omijaj światła na wyznaczonym odcinku.
Np. jest uliczka 500m i jedzie się nią 35min... bardziej opłaca się zrobić 7km do okoła.
Chodzi oto,żeby AM prowadziła mnie uliczkami bocznymi od głównych a nie głównymi które są wiecznie zapchane...
co sądzicie o takiej opcji?
Wiem, że mogę sobie poustawiać punkty "przez" i poblokować niektóre odcinki... ale ;) to zajmuje czas... a AM miała ułatwiać życie.
Brakuje mi też funkcji, edycji map, na zasadzie droga jest jednokierunkowa na mapie, ale na czas remontu została zmieniona na 2 kierunkową, więc można by było ustawić, że 2 kierunki... Albo była jednokierunkowa i jest w drugą stronę jednokierunkowa... ostatnio kilka razy mnie AM tak zrobiła ...
Edytor map przydałby się na PC bo w sumie do PDA można wrzucić gotową. Czasami kategorię drogi zmienić albo coś... no takie podstawowe sprawy w sumie...
No ale jak oni sobie nie radzą z wyznaczaniem drogi z Lublina do Warszawy to oczym mówimy :P
Jędrzej
-
Cześć
Jestem użytkownikiem 3.9 i jak czytam forum o AM 4.0 to zupełnie nie widzę sensu upgread-u.
Sporo jeżdże po mieście i muszę powiedzieć, że brakuje mi takiej funkcji jak omijaj światła, albo omijaj światła na wyznaczonym odcinku.
Np. jest uliczka 500m i jedzie się nią 35min... bardziej opłaca się zrobić 7km do okoła.
Chodzi oto,żeby AM prowadziła mnie uliczkami bocznymi od głównych a nie głównymi które są wiecznie zapchane...
co sądzicie o takiej opcji?
Wiem, że mogę sobie poustawiać punkty "przez" i poblokować niektóre odcinki... ale ;) to zajmuje czas... a AM miała ułatwiać życie.
Brakuje mi też funkcji, edycji map, na zasadzie droga jest jednokierunkowa na mapie, ale na czas remontu została zmieniona na 2 kierunkową, więc można by było ustawić, że 2 kierunki... Albo była jednokierunkowa i jest w drugą stronę jednokierunkowa... ostatnio kilka razy mnie AM tak zrobiła ...
Edytor map przydałby się na PC bo w sumie do PDA można wrzucić gotową. Czasami kategorię drogi zmienić albo coś... no takie podstawowe sprawy w sumie...
No ale jak oni sobie nie radzą z wyznaczaniem drogi z Lublina do Warszawy to oczym mówimy :P
Jędrzej
Ale w czym problem ??? Ja trase W-wa - Lublin robie minimum raz w tygodniu i zero problemów ????
Chcesz opcje z wyborem uliczek bocznych wybierz trase "krótka".
-
Ale w czym problem ??? ......
Ano w tym że Ty kompletnie nie zrozumiałeś o czym napisał autor wątku :-\
-
Ze swiatlami to bywa roznie. U mnie klika razy probowalem omijac swiatla bocznymi uliczkami i na dobre to czesto nie wychodzilo, bo jeszcze dlzej i dalej jechalem. Co do edycji mapy to jestem jak najbardziej za. Szczegolnie chodzi o kierunkowosc ulic i czesto sie zdarza tak, ze dana ulica jest jednokierunkowa lub jadac w jednym kierunku mozna tylko w nia skrecic.
-
Ale w czym problem ??? ......
Ano w tym że Ty kompletnie nie zrozumiałeś o czym napisał autor wątku :-\
Widzę że problemy z rozumieniem słowa pisanego to masz Ty kolego.
Jarod napisał:
"No ale jak oni sobie nie radzą z wyznaczaniem drogi z Lublina do Warszawy to oczym mówimy"
Moja dopowiedz:
"Ale w czym problem Ja trase W-wa - Lublin robie minimum raz w tygodniu i zero problemów ?"
Więc grzecznie zapytałem w czym tkwi problem - bo jestem ciekawy a może nie zauwazyłem jakiegoś błędu przy wyznaczaniu trasy. Wydaję mi się że wyznacza bez problemów i zawsze trafiam do celu. Zresztą nie tylko na tej trasie a jeżdzę naprawdę sporo bo po kilka tys. km miesięcznie.
Następna kwestia:
"Chcesz opcje z wyborem uliczek bocznych wybierz trase "krótka" - Czyż nie jest tak że jak wybierzesz opcję najkrótszą to prowadzi Cię najczęściej bocznymi a zarazem sumarycznie najkrótszymi trasami ?? W 80% napewno tak, bo główne drogi zazwyczaj są trasami dłuższymi.
Więć życzę uważniejszego czytania i nie odpowiadania byle jak i byle gdzie żeby tylko licznik stukał :-\
-
co do trasy Lublin - Warszawa - byl podany jeden przyklad z drobnym wyskokiem w bok na tej trasie :) taki maly szczegol :)
-
Cześć
Jestem użytkownikiem 3.9 i jak czytam forum o AM 4.0 to zupełnie nie widzę sensu upgread-u.
No i na szczęście nie ma przymusu upgrade :)
Sporo jeżdże po mieście i muszę powiedzieć, że brakuje mi takiej funkcji jak omijaj światła, albo omijaj światła na wyznaczonym odcinku.
Np. jest uliczka 500m i jedzie się nią 35min... bardziej opłaca się zrobić 7km do okoła.
Odważna teza. Jechać trasą dłuższą o 1400%
Chodzi oto,żeby AM prowadziła mnie uliczkami bocznymi od głównych a nie głównymi które są wiecznie zapchane...
co sądzicie o takiej opcji?
W każdej chwili możesz skręcić w boczną bez świateł. AM bardzo sprawnie rekalkuluje trasę.
Wiem, że mogę sobie poustawiać punkty "przez" i poblokować niektóre odcinki... ale ;) to zajmuje czas... a AM miała ułatwiać życie.
Brakuje mi też funkcji, edycji map, na zasadzie droga jest jednokierunkowa na mapie, ale na czas remontu została zmieniona na 2 kierunkową, więc można by było ustawić, że 2 kierunki... Albo była jednokierunkowa i jest w drugą stronę jednokierunkowa... ostatnio kilka razy mnie AM tak zrobiła ...
Edytor map przydałby się na PC bo w sumie do PDA można wrzucić gotową. Czasami kategorię drogi zmienić albo coś... no takie podstawowe sprawy w sumie...
Nie ma edytorów map chyba w żadnym komercyjnym programie do nawigacji.
No ale jak oni sobie nie radzą z wyznaczaniem drogi z Lublina do Warszawy to oczym mówimy :P
Jędrzej
Radzą sobie.
-
Więć życzę uważniejszego czytania i nie odpowiadania byle jak i byle gdzie żeby tylko licznik stukał :-\
Autor wątku wyraźnie napisał że chciałby opcję omijanie głównej drogi nafaszerowanej światłami, i zgadza się nawet jechać parę kilometrów bocznymi uliczkami zamiast pół kilometra drogą główną... ale w korkach.
Tu jest mowa o funkcji trasy alternatywnej (ma ją np. TomTom) i nie ma to nic wspólnego z trasa krótką, nie wspominając już o tym że najkrótsza trasa przez jakąś miejscowość albo dzielnicę miasta bardzo często przebiega właśnie główną drogą a nie bocznymi uliczkami (nie wiem czy jesteś w stanie to sobie w tym momencie wyobrazić, ale wierz mi że tak naprawdę bywa).
Więc swoje życzenia <"uważniejszego czytania i nie odpowiadania byle jak i byle gdzie żeby tylko licznik stukał"> to sobie raczej Ty weź do serca, bo nadal twierdzę czytając Twoją drugą odpowiedź że masz bardzo poważne problemy ze zrozumieniem o co chodziło autorowi wątku.
-
emisiu, nie przyjmujesz do wiadomości, że Dolek odniósł się głównie do ostatniego zdania w pierwszym wątku?
Nie wolno mu? :P
-
Autor wątku wyraźnie napisał że chciałby opcję omijanie głównej drogi nafaszerowanej światłami, i zgadza się nawet jechać parę kilometrów bocznymi uliczkami zamiast pół kilometra drogą główną... ale w korkach.
Niestety nie jest to takie proste, bo nawet jadąc bocznymi drogami w dużych miastach często nie daje to efektu, bo tubylcy znają te "skróty", a ich przepustowość zwykle jest niewielka. Pewnym rozwiązaniem jest TMC ale też nie do końca. Ciekawe jest np pokazywanie graficzne natężenia ruchu na mapach miast oferowane przez niektóre serwisy GSM w zachodniej Europie. A jeśli chodzi o AM to pewną namiastką jest blokowanie odcinków.
Tu jest mowa o funkcji trasy alternatywnej (ma ją np. TomTom) i nie ma to nic wspólnego z trasa krótką, nie wspominając już o tym że najkrótsza trasa przez jakąś miejscowość albo dzielnicę miasta bardzo często przebiega właśnie główną drogą a nie bocznymi uliczkami (nie wiem czy jesteś w stanie to sobie w tym momencie wyobrazić, ale wierz mi że tak naprawdę bywa).
To się zdarza raczej w miejscowościach, przez które przebiega jedna główna droga. Jeżeli drogi przelotowe się krzyżują, to zwykle są "skróty".
-
emisiu, nie przyjmujesz do wiadomości, że Dolek odniósł się głównie do ostatniego zdania w pierwszym wątku?
Nie wolno mu? :P
Nie..., no jasne - jak najbardziej wolno, ale skoro zacytował całość pierwszego postu to mniemam że odniósł się do całości.
-
... ale skoro zacytował całość pierwszego postu to mniemam że odniósł się do całości.
A to (bezsensowne cytowanie całego postu) z kolei jest MZ skutkiem pewnego niechlujstwa, pospolicie panoszącego się na forach ...
-
To się zdarza raczej w miejscowościach, przez które przebiega jedna główna droga. Jeżeli drogi przelotowe się krzyżują, to zwykle są "skróty".
Masz absolutną rację, ale zauważ że aż 70% miejscowości w Polsce ma tylko jedną główną drogę biegnącą przez daną miejscowość.
I jeszcze jedno, w wielu przypadkach (nieważne czy droga przelotowa jest jedna czy kilka), właśnie ta droga jest najkrótszą w jeździe przez daną miejscowość - a wtedy włączenie opcji trasy krótkiej (jak radzi Dolek) nie spowoduje wcale skierowania nas na jakieś boczne uliczki.
W dużych miastach może się tak stać, ale na dobrą sprawę wcale nie musi.
-
Masz absolutną rację, ale zauważ że aż 70% miejscowości w Polsce ma tylko jedną główną drogę biegnącą przez daną miejscowość.
Tylko, że zwykle w nich korków nie ma...
-
Tylko, że zwykle w nich korków nie ma...
Właśnie, jak korków nie ma to i funkcja taka nie potrzebna. No ale jeśli już są (a jest ich teraz cała masa - tych w pobliżu dużych aglomeracji szczególnie), to funkcja trasy alternatywnej się pewnie sprawdzi a trasy krótkiej raczej sie sprawdzi. Dobrym przykładem może być chociażby słynny Stryków gdzie kończy sie teraz A2.
-
Witajcie,
Przyszedł mi do głowy takową funkcję :
Skoro można nagrać drogę przejechaną i zachować ją na urządzeniu. Fajnie by było może ją wy-exportować do jakiegoś emulatora i/lub mapię na PC aby ja analizować, zapamiętywać, dorzucić jakieś POI...
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
-
emisiu, czy trasa alternatywna w TT jest zawsze wyznaczana inną drogą już od aktualnej pozycji?
Wydaje mi się że niekoniecznie, jeśli tak to w opisywanej w tym wątku sytuacji pożytek z niej znikomy...
Znacznie lepiej spisze się funkcja 'objazd' z AM.
-
emisiu, nie przyjmujesz do wiadomości, że Dolek odniósł się głównie do ostatniego zdania w pierwszym wątku?
Nie wolno mu? :P
Nie..., no jasne - jak najbardziej wolno, ale skoro zacytował całość pierwszego postu to mniemam że odniósł się do całości.
Szkoda że nie odniosłeś się tylko do tego na co JA ODPOWIEDZIAŁEM - a dotyczyło to tego problemu jaki jest na trasie Lublin - Warszawa. Nadal ani autor ani Ty mi na to pytanie nie odpowiedziałeś.
Jeżeli chodzi o
.... nie wspominając już o tym że najkrótsza trasa przez jakąś miejscowość albo dzielnicę miasta bardzo często przebiega właśnie główną drogą a nie bocznymi uliczkami (nie wiem czy jesteś w stanie to sobie w tym momencie wyobrazić, ale wierz mi że tak naprawdę bywa)....
oraz
... ale zauważ że aż 70% miejscowości w Polsce ma tylko jedną główną drogę biegnącą przez daną miejscowość....
Sam zauważyłeś że 70% to miejscowości gdzie ruch kierowany jest jedną, najczęściej najkrótszą w przebiegu trasą ze względu że sa to małe miejscowości. I nie jest to zazwyczaj droga jak napisałeś "nafaszerowana światłami". Gdyż w 70% miejscosowści nie ma problemu z korkami. Korki pojawiają się zazwyczaj na przecięciu ważnych szlaków komunikacyjnych, których ze względu na bardzo "rozbudowaną" infrastrukturę drogową mamy kilka :) oraz w dużych aglomeracjach oraz w miasteczkach satelitarnych wokół nich (nie wiem czy jesteś sobie w stanie to wyobrazić). A tam zazwyczaj przebieg dróg głównych nie jest przebiegiem najkrótszym. Ale tak jak juz napisał któryś z kolegów - "tubylcy" znaja te objazdy i czy nazwiesz je droga NAJKRÓTSZĄ czy ALTERNATYWNĄ to i tak niewiele zdziałasz bo zazwyczaj są przypchane.
-
emisiu, czy trasa alternatywna w TT jest zawsze wyznaczana inną drogą już od aktualnej pozycji?
Wydaje mi się że niekoniecznie, jeśli tak to w opisywanej w tym wątku sytuacji pożytek z niej znikomy...
Znacznie lepiej spisze się funkcja 'objazd' z AM.
Tak. masz rację - ale jak dobrze pamiętam chyba za trzecim w kolejności naciśnięciem trasy alternatywnej w TT będzie ona wyznaczona inaczej już od aktualnej pozycji o ile to będzie możliwe.
-
emisiu, czy trasa alternatywna w TT jest zawsze wyznaczana inną drogą już od aktualnej pozycji?
Wydaje mi się że niekoniecznie, jeśli tak to w opisywanej w tym wątku sytuacji pożytek z niej znikomy...
Znacznie lepiej spisze się funkcja 'objazd' z AM.
Chyba zależy od tego w którym jesteś punkcie trasy - w każdym razie w moim przypadku AFAIR jeśli szukałem alternatyw gdzieś "na trasie" to wyznaczało od aktualnej pozycji.
Poza tym - i to jest chyba najbliższa funkcja - w TT można kazać ominąć część trasy - program wtedy pokazuje trasę w postaci kolejnych odcinków (np. ulica taka - xxx km, ulica śmaka - yyy km, itd.), a Tobie zostaje wybranie odcinka który ma zostać ominięty. Wystarczy wtedy programowi kazać ominąć zakorkowaną ulicę, a sam sobie wytyczy objazd.
Sama funkcja "omijaj światła" jest IMO nieco bez sensu, bo wymaga podania dodatkowych informacji do mapy (co spowolni działanie programu), przy czym należałoby do niej zaprojektować "dziwaczny" algorytm wyznaczania - trzeba uwzględnić że np. na jednych światłach zielone trwa 1 minutę, na innych 5 minut, albo że trasy bez świateł w ogóle nie da się wyznaczyć (i jak wtedy ustalić optimum?) i tak dalej.
O wiele prostrze jest po prostu TMC, które uwzględnia wszystkie korki (a nie tylko te spowodowane sygnalizacją świetlną). Tyle że TMC w Polsce nie działa :/
-
Sporo jeżdże po mieście i muszę powiedzieć, że brakuje mi takiej funkcji jak omijaj światła, albo omijaj światła na wyznaczonym odcinku.
Np. jest uliczka 500m i jedzie się nią 35min... bardziej opłaca się zrobić 7km do okoła.
Odważna teza. Jechać trasą dłuższą o 1400%
W dużym mieście czasami przejechanie zakorkowanej uliczki mającej 500m zajmuje o wiele więcej niż kręcenie objazdami.
Nie wiem czy to taka odważna teza ale chyba najlepiej wiedzą o tym taksówkarze.
Chodzi oto,żeby AM prowadziła mnie uliczkami bocznymi od głównych a nie głównymi które są wiecznie zapchane...
co sądzicie o takiej opcji?
W każdej chwili możesz skręcić w boczną bez świateł. AM bardzo sprawnie rekalkuluje trasę.
[/quote]
Na jakiej zasadzie chcesz dobierać te uliczki w dużym mieście? Skręcić bo akurat wolno? Skręcić bo akurat ją zobaczyłem?
I po 100m AM powie, zawróć za 300m na główną... Więc raczej chodzi oto, żeby to AM wyznaczała trasę a nie ja.
Przyjmujemy zasadę to AM ma mi pomagać i to ja nie znam miasta. Więc chcę ominąć korek ale omijanie korka zwykle opłaca się zacząć jeszcze przed korkiem i pojechać jakimś objazdem.
No ale jak oni sobie nie radzą z wyznaczaniem drogi z Lublina do Warszawy to oczym mówimy :P
Radzą sobie.
W innym wątku odnośnie AM 4.0 któs podawał przykład, że sobie nie radzi jednak ta mapka. Podobno karze jechać w bok ileś kilometrów,żeby później zawrócić... A droga dość prosta wydaje mi się. W 3.9 nie było problemów.
Jędrzej
PS> Sorry, że tak późno odpisuję ale wcześniej nie miałem dostępu do netu.
-
Jeszcze ja mam małe pytanko
i chyba tu jest na nie miejsce.
O której skórka w AM4 przełącza się sama na nocną i odwrotnie?
-
Oawrotnie na 100% wtedy gdy śpię :D
a na nocną przełącza się o zmierzchu.
-
a na nocną przełącza się o zmierzchu.
a skąd ona wie kiedy jest zmierzch?
Teraz na poważnie.
Czy godzina przejścia na nocną skórkę jest uzależniona od pory roku,
czy zawsze robi to o tej samej godzinie?
-
Ależ pisałem poważnie :)
Zmierzch jest wtedy, kiedy słonko idzie spać, bez wzgledu na to, która jest godzina :D
A ona wie bo ma łączność satelitarną 8)
Zna aktualną datę, czas i położenie geograficzne, to wystarczy, żeby sobie policzyła kiedy jest zmierzch.
-
Po kilku dniach używania AM4.0.1 takie pomysły:
1. Wygodnie byłoby, gdyby w funkcji "raportowanie błędów" była możliwość bezpośredniego przesyłania do supportu błędów zaznaczonych na mapie. (opcja "wyślij do suportu" albo jakoś tak) Z koniecznością wpisania komentarza/opisu błędu. Łatwiej wysłać, więcej zgłoszeń (tylko czy AM to na rękę? ;D )
Zagrożenia: jak za łatwo wysłać zgłoszenie to może się zacząć wysyłanie "na pałę". Gdy trzeba sobie pokopiować i poklikać to się 3 razy zastanowi user czy chce mu się to robić.
2. AM potrafi już korzystać z Kontaktów. Może czas na wprowadzenie podobnej opcji, ale w drugą stronę, tzn po wybraniu osoby w Kontaktach PDA w menu kontekstowym pojawiłaby się opcja "pokaż na mapie". Taj jak jest w konkurencyjnym Garmin Que ("Locate in Garmin Que").
Ciekawe czy to tylko moje wymysły, czy jeszcze komuś się by przydała taka funkcjonalność?
-
...
2. AM potrafi już korzystać z Kontaktów. Może czas na wprowadzenie podobnej opcji, ale w drugą stronę, tzn po wybraniu osoby w Kontaktach PDA w menu kontekstowym pojawiłaby się opcja "pokaż na mapie". Taj jak jest w konkurencyjnym Garmin Que ("Locate in Garmin Que").
Ciekawe czy to tylko moje wymysły, czy jeszcze komuś się by przydała taka funkcjonalność?
Wszystkie opcje, łącznie z "pokaż na mapie" danego kontaktu istnieją. Ja mam tylko problem z wyedytowaniem "kontaktów", aby dodać/zmodyfikować adres. Kontakty mam zaimportowane z telefonu, ale tylko nazwa i numer - adresów brak :(
-
Wszystkie opcje, łącznie z "pokaż na mapie" danego kontaktu istnieją. Ja mam tylko problem z wyedytowaniem "kontaktów", aby dodać/zmodyfikować adres. Kontakty mam zaimportowane z telefonu, ale tylko nazwa i numer - adresów brak :(
a jak masz wyłączoną mapę to nie możesz edytować kontaktów w swoim asusie?? Raczej możesz ;)
-
(http://http://www.blaise.us/emots/oops.gif)
mogę, thx :)