PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: sserafin w Grudzień 13, 2009, 12:59:51
-
Witam
Mam am6 i nie wyświetla mi ograniczenia prędkości , czyli tego co pokazuje załącznik w prawym rogu [symbol znaku ograniczenia].
Czemu tak się dzieje?
-
Witam
Mam am6 i nie wyświetla mi ograniczenia prędkości , czyli tego co pokazuje załącznik w prawym rogu [symbol znaku ograniczenia].
Czemu tak się dzieje?
Funkcjonuje to tylko na głównych drogach. Sprawdz czy nie masz wyłączonego, jeżeli wyłączony znak to jest tylko małe kółeczko, klepnij w nie i masz znak.
-
problem w tym że ja nie mam nawet tego kółeczka.
w pokazanym w pliku miejscu nic nie ma.
-
problem w tym że ja nie mam nawet tego kółeczka.
w pokazanym w pliku miejscu nic nie ma.
Koleczko uaktywania sie dopiero w momencie klikniecia na "rączkę" obok Menu.
-
kliknąłem i nic, czy odbiornik GPS ma być włączony? [robię wszystko w domu i oczywiście nie mam sygnału]
-
kliknąłem i nic, czy odbiornik GPS ma być włączony? [robię wszystko w domu i oczywiście nie mam sygnału]
No to kolego - proponuję do auta wsiąć i wyjechać na jakąś drogę główną - to info o prędkości działa na głównych "numerowanych" drogach...
Oczywiście GPS włączony w trybie śledzenia. Nie musisz wyznaczać trasy.
-
ok to dam znać jak już dojadę do drogi numerowanej :ok:
-
ok to dam znać jak już dojadę do drogi numerowanej :ok:
Oczywiście możesz wyznaczyć też trasę i uruchomić demo, spełniając warunek wyznaczenia trasy po drodze głównej.
-
BIngo, szacun dla Kolegi, wszystko gra!!!!! :ok: :ok:
Oczywiście jeśli chodzi o aspekt graficzny!!! Bo już widze że to ograniczenie to jeden wielki BURAK MARKTINGOWY.
Na drodze która wyznaczyłem można jechać do 70 km/h a ikona pokazywała [przypisane dla tej kategorii drogi -miejska- ograniczenie do 50 km/h].
Bezpieczeństwo zostało spotęgowane. Gorzej jak będzie odwrotnie :mrgreen: :mrgreen: - choć oczywiście AM nie zwalnia nas od obserwacji znaków na drodze!!!
Ten gadżet przypomina tylko po raz kolejny jak daleko do realności wielu informacjom płynących z naszych NAWIGATORÓW :wink: :wink:
-
BIngo, szacun dla Kolegi, wszystko gra!!!!! :ok: :ok:
Nie ma sprawy...
Oczywiście jeśli chodzi o aspekt graficzny!!! Bo już widze że to ograniczenie to jeden wielki BURAK MARKTINGOWY.
Na drodze która wyznaczyłem można jechać do 70 km/h a ikona pokazywała [przypisane dla tej kategorii drogi -miejska- ograniczenie do 50 km/h].
Bezpieczeństwo zostało spotęgowane. Gorzej jak będzie odwrotnie :mrgreen: :mrgreen: - choć oczywiście AM nie zwalnia nas od obserwacji znaków na drodze!!!
Ten gadżet przypomina tylko po raz kolejny jak daleko do realności wielu informacjom płynących z naszych NAWIGATORÓW :wink: :wink:
No to ja przyznam, że po trasach, po których się poruszam działa bardzo dobrze...
Mijam znak 50 km/h - i od razu na mapie mam 50...
Tak samo z innymi ograniczeniami.
Przyjrzę się temu gadżetowi jeszcze dokładnie jak będę śmigał w trasę. Myślę, że mogą się pojawić przypadki, że gdzieś w mieście będzie zwiększenie prędkości znakiem z 50 km/h na 70 km/h a automapa pokaże 50...
Musi kolega wziąć pod uwagę fakt, że w naszym kraju teraz na drogach sporo się dzieje i nie wszystkie ograniczenia wprowadzone wczoraj będą od razu na mapie dzisiaj...
-
to info o prędkości działa na głównych "numerowanych" drogach...
Oj chyba tak nie jest - w moim mieście działa także na tych "niegłównych".
-
to info o prędkości działa na głównych "numerowanych" drogach...
Oj chyba tak nie jest - w moim mieście działa także na tych "niegłównych".
OK. No może w niektórych miastach jest to bardziej "globalnie" wprowadzona funkcjonalność...
Przyznam, że wszędzie nie byłem... B)
-
Widocznie mieszkasz w Warszawie, Bydgoszczy, Szczecinie, Trójmieście, albo odpowiedniej części Radomia.
-
Lub w Toruniu :ok:
-
Najwyraźniej PR-owcy AM zapomnieli się Toruniem pochwalić :E
-
w Warszawie i pod Warszawa ograniczenia fajnie dzialaja, oczywiscie na tych drogach, ktore z AM 6.0 zdazylem pokonac.
Zdaje sobie sprawe, ze moze byc wiele niescislosci, ktore producent bedzie poprawial, ale jak dla mnie, jest super.
Ostatnio na drodze do Garwolina (z Wawy na Lublin) ograniczenia kilka razy przydaly sie - pare razy nie wiedzialem nawet, ze jestem na odcinku z ogrniczeniem do 70. Rzut oka na AM i czerwone 70, sledze droge i faktycznie, za chwile odwolanie ograniczenia. Naprawde przydalo sie na drodze, ktorej nie znam na pamiec. Okazalo sie, ze niezbyt przykladalem sie do sledzenia znakow :grin: Duzy plus dla AM :ok:
-
Oprócz zmiany koloru kółka przedałby sie jakieś sygnały dzwiękowe przy przekroczeniu oraz przy powrocie do dopuszczalnej
-
Oprócz zmiany koloru kółka przedałby sie jakieś sygnały dzwiękowe przy przekroczeniu oraz przy powrocie do dopuszczalnej
A daj spokój...
To ciągle by "piszczało"...
Chyba, że opcjonalnie dla tych, co sobie chcą, to włączą...
Dla mnie fatalny pomysł... Od razu do wyłączenia...
-
Oprócz zmiany koloru kółka przedałby sie jakieś sygnały dzwiękowe przy przekroczeniu oraz przy powrocie do dopuszczalnej
...
Chyba, że opcjonalnie dla tych, co sobie chcą, to włączą...
...
I ci co chcą to mogą sobie włączyć.
-
Oprócz zmiany koloru kółka przedałby sie jakieś sygnały dzwiękowe przy przekroczeniu oraz przy powrocie do dopuszczalnej
Ależ oczywiście jest taka opcja.
Menu>ustawienia>komunikaty>6/6
Bezpieczna prędkość tu ustawiasz ograniczenie +0
Ostrzegaj przy przekroczeniu co: i tam ustawiasz co jaki czas ma cię informować
Kiedy zwolnisz to przestaje ostrzegać.
-
jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego znaku. działa dobrze i uważam że obrażanie tej funkcji bo się pomyli kilka razy na 100 km trasie - jest zupełnie bez sensu i świadczy o doszukiwaniu się spisku w stylu "Automapa znowu zrobiła mnie w konia"
-
jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego znaku. działa dobrze i uważam że obrażanie tej funkcji bo się pomyli kilka razy na 100 km trasie - jest zupełnie bez sensu i świadczy o doszukiwaniu się spisku w stylu "Automapa znowu zrobiła mnie w konia"
Zauważyłem, że ta funkcjonalność "nie myli się" zasadniczo...
Co prawda - nie patrzę cały czas na mapę no i raczej jeżdżę drogami głównymi, więc może nie do końca jestem obiektywny.
Uważam, że zaimplementowanie omawianej funkcjonalności to duży krok naprzód w rozwoju produktu, jakim jest AutoMapa i duży plus dla producenta.
-
Edmun, z jakością tych ograniczeń jest różnie, potrafią być bezbłędne ładnych kilkdziesiąt km,
ale są i miejsca gdzie znajdziesz kilka błędów na kilku km, bywa że więcej się nie zgadza niż zgadza.
Ze swoich doświadczeń (skromnych, niekoniecznie reprezentatywnych)
szacuję poprawność tych danych na jakieś 80%.
-
A ja korzystając z okazji czyli tematu głównego mam następujące pytanie - jaka naprawdę powinna być funkcjonalność tej opcji?!?
Pytanie wzięło się właśnie stąd, że w ustawieniach można ustawić sobie dowolną niemal tolerancję mp 50+30 i wtedy będzie ostrzeganie dopiero powyżej 80km/h.
Może to i ma sens choć moim zdaniem nie do końca.
Moim zdaniem powinna ta funkcja TYLKO informować o istniejącym na danym odcinku drogi ograniczeniu - np 80 km/h i wtedy wyświetlany jest cały czas znak ograniczenia prędkości. Po przekroczeniu tej prędkości następowałaby zmiana ikony, sygnał akustyczny (opcjonalnie) ale zaznaczam, po przekroczeniu nominalnej wartości ograniczenia, bez możliwości "dodawania sobie limitu".
A tak wygląda jakby usiłowano skrzyżować kota z psem i skutek jest, moim zdaniem średni.
-
Moim zdaniem powinna ta funkcja TYLKO informować o istniejącym na danym odcinku drogi ograniczeniu - np 80 km/h i wtedy wyświetlany jest cały czas znak ograniczenia prędkości.
I jest informacja cału czas. W okienku podana jest wartośc ograniczenia prędkości - zmienia się tylko kolor obwódki.
Po przekroczeniu tej prędkości następowałaby zmiana ikony, sygnał akustyczny (opcjonalnie) ale zaznaczam, po przekroczeniu nominalnej wartości ograniczenia, bez możliwości "dodawania sobie limitu".
I może tak byc jeśli skonfigurujesz sobie bezpieczną prędkość jako +0 km/h.
Nie wiem w czym problem :mysli:
-
[...]
Moim zdaniem powinna ta funkcja TYLKO informować o istniejącym na danym odcinku drogi ograniczeniu - np 80 km/h i wtedy wyświetlany jest cały czas znak ograniczenia prędkości. Po przekroczeniu tej prędkości następowałaby zmiana ikony, sygnał akustyczny (opcjonalnie) ale zaznaczam, po przekroczeniu nominalnej wartości ograniczenia, bez możliwości "dodawania sobie limitu".
[...]
Ja nie bardzo rozumiem, gdzie kolega ma problem.
MZ wszystko jest OK.
To bardzo dobrze, że w Ustawienia > Komunikaty > Zakładka 6/6 jest możliwość "dokonfigurowania" sobie parametrów ostrzegania do własnych preferencji.
Jeśli kolega chce, aby kolegę AutoMapa ostrzegała zgodnie z profilem prędkości obowiązującym na danym odcinku drogi, wówczas trzeba ustawić:
Bezpieczna prędkość: Ograniczenie +0 km/h
Wybrać interwał czasu, co jaki mają być generowane ostrzeżenia
Uważam, że udostępnienie możliwości konfiguracji jest dobrym posunięciem producenta i świadczy o tym, że chce, aby produkt spełniał oczekiwania jak najszerszej rzeszy uzytkowników.
-
Informacja o przekroczeniu prędkości jest i była w AM od dość dawna > Pole prędkość zabarwia się na czerwono bez względu na to czy pilot jest włączony czy nie.
Dodanie dodatkowo tego znaku jest dla AM rozpaczliwym sposobem na wprowadzenie czegoś nowego i umieszczeniu informacji marketingowej.
W wersji 8.0.0 stare błędy i braki pozostaną a znak o przekroczeniu prędkości będzie się pokazywał we wszystkich rogach (na raz lub przemiennie).
-
[...]W wersji 8.0.0 stare błędy i braki pozostaną a znak o przekroczeniu prędkości będzie się pokazywał we wszystkich rogach (na raz lub przemiennie).
Nie bardzo rozumiem, czemu mają służyć takie spekulacje...
Wprowadzono wizualizację profilu prędkości i dobrze...
Jak jeszcze wprowadzą dobrze działającego Asystenta Pasa Ruchu to będzie prawie rewelacyjnie... :ok:
-
Ostrzeganie w tej postaci jest źle rozwiązane i wprowadza wielokrotnie w błąd. Obecnie wygląda to tak: jest droga ze skrzyżowaniem, przed skrzyżowaniem z jednej i drugiej strony ustawione jest ograniczenie np. do 70 km/h. Automapa więc naniosła na mapę ograniczenie 70 km/h od znaku do znaku, co jest błędem, gdyż wspomniane 70 km/h obowiązuje od znaku do skrzyżowania, gdyż skrzyżowanie z drogą twardą odwołuje wszelkie ograniczenia. Na opisywany odcinek drogi powinny być nałożone dwa ograniczenia od znaku do skrzyżowania z jednej strony oraz z drugiej strony.
Z moich obserwacji podczas jeżdżenie po województwie łódzkim wynika, że mnóstwo znaków jest źle ustawionych albo są nieaktualne. Dane o ograniczeniach w Automapie w wielu przypadkach wydaje się, że pochodzą sprzed roku lub dwóch.
W Zgierzu np. na ulicy Piątkowskiej już dawno nie ma ograniczenia do 40 km/h, które widzi AM. Natomiast w Łodzi na Alei Włókniarzy dozwolona prędkość została podniesiona do 60 km/h już dość dawno, a wg AM ograniczenie wynosi 50 km/h.
Generalnie pomysł ze znakiem ograniczenia prędkości jest dobry, ale w wydaniu AM jest kompletnie nie do przyjęcia. Wiadomo znaki trzeba obserwować, jeżeli ktoś się zagapi to istnieje duże prawdopodobieństwo, że AM wprowadzi go w błąd.
-
Ostrzeganie w tej postaci jest źle rozwiązane i wprowadza wielokrotnie w błąd. Obecnie wygląda to tak: jest droga ze skrzyżowaniem, przed skrzyżowaniem z jednej i drugiej strony ustawione jest ograniczenie np. do 70 km/h. Automapa więc naniosła na mapę ograniczenie 70 km/h od znaku do znaku, co jest błędem, gdyż wspomniane 70 km/h obowiązuje od znaku do skrzyżowania, gdyż skrzyżowanie z drogą twardą odwołuje wszelkie ograniczenia. Na opisywany odcinek drogi powinny być nałożone dwa ograniczenia od znaku do skrzyżowania z jednej strony oraz z drugiej strony.
To chyba nie jest największy problem. Przyznaję - mankament - ale uważam, że nie można go uznać za dyskwalifikujący funkcjonalność...
Z moich obserwacji podczas jeżdżenie po województwie łódzkim wynika, że mnóstwo znaków jest źle ustawionych albo są nieaktualne. Dane o ograniczeniach w Automapie w wielu przypadkach wydaje się, że pochodzą sprzed roku lub dwóch.
Swoją drogą zastanawiam się, z jakiego źródła pochodzą te dane...
W Zgierzu np. na ulicy Piątkowskiej już dawno nie ma ograniczenia do 40 km/h, które widzi AM. Natomiast w Łodzi na Alei Włókniarzy dozwolona prędkość została podniesiona do 60 km/h już dość dawno, a wg AM ograniczenie wynosi 50 km/h.
Spójrz na to z tej strony - będziesz jechał trochę wolniej nie zapłacisz mandatu... :wink:
Generalnie pomysł ze znakiem ograniczenia prędkości jest dobry, ale w wydaniu AM jest kompletnie nie do przyjęcia. Wiadomo znaki trzeba obserwować, jeżeli ktoś się zagapi to istnieje duże prawdopodobieństwo, że AM wprowadzi go w błąd.
A z tym stwierdzeniem to ja się nie zgodzę...
Traktuję tę funcjonalność jako pomocnika/asystenta. Priorytetem są znaki (te przy drodze lub poziome oczywiście)
-
Informacja o przekroczeniu prędkości jest i była w AM od dość dawna > Pole prędkość zabarwia się na czerwono bez względu na to czy pilot jest włączony czy nie.
Dodanie dodatkowo tego znaku jest dla AM rozpaczliwym sposobem na wprowadzenie czegoś nowego i umieszczeniu informacji marketingowej.
W wersji 8.0.0 stare błędy i braki pozostaną a znak o przekroczeniu prędkości będzie się pokazywał we wszystkich rogach (na raz lub przemiennie).
nie byla wyswietlana informacja jakie obowiazuje ograniczenie
dodana funkcjonalnosc jest wlasciwym, a nie rozpaczliwym posunieciem, moim zdaniem bardzo przydatnym
nie wiem co bedzie w wersji 8.0.0, mam nadzieje, ze Twoja wrozka sie myli
-
Ostrzeganie w tej postaci jest źle rozwiązane i wprowadza wielokrotnie w błąd. Obecnie wygląda to tak: jest droga ze skrzyżowaniem, przed skrzyżowaniem z jednej i drugiej strony ustawione jest ograniczenie np. do 70 km/h. Automapa więc naniosła na mapę ograniczenie 70 km/h od znaku do znaku, co jest błędem, gdyż wspomniane 70 km/h obowiązuje od znaku do skrzyżowania, gdyż skrzyżowanie z drogą twardą odwołuje wszelkie ograniczenia. Na opisywany odcinek drogi powinny być nałożone dwa ograniczenia od znaku do skrzyżowania z jednej strony oraz z drugiej strony.
To chyba nie jest największy problem. Przyznaję - mankament - ale uważam, że nie można go uznać za dyskwalifikujący funkcjonalność...
Tak tylko jest to trochę denerwujące jak Ci wskazuje np. 1 km złą prędkość.
Z moich obserwacji podczas jeżdżenie po województwie łódzkim wynika, że mnóstwo znaków jest źle ustawionych albo są nieaktualne. Dane o ograniczeniach w Automapie w wielu przypadkach wydaje się, że pochodzą sprzed roku lub dwóch.
Swoją drogą zastanawiam się, z jakiego źródła pochodzą te dane...
Czytaj ze zrozumieniem. Z obserwacji, po przejechaniu kilkadziesiąt razy określonych odcinków zna się wszystkie znaki na pamięć:)
W Zgierzu np. na ulicy Piątkowskiej już dawno nie ma ograniczenia do 40 km/h, które widzi AM. Natomiast w Łodzi na Alei Włókniarzy dozwolona prędkość została podniesiona do 60 km/h już dość dawno, a wg AM ograniczenie wynosi 50 km/h.
Spójrz na to z tej strony - będziesz jechał trochę wolniej nie zapłacisz mandatu... :wink:
A spójrz na to z drugiej strony obowiązuje 70 km/h a w AM 90 km/h i zapłacisz mandat.
Generalnie pomysł ze znakiem ograniczenia prędkości jest dobry, ale w wydaniu AM jest kompletnie nie do przyjęcia. Wiadomo znaki trzeba obserwować, jeżeli ktoś się zagapi to istnieje duże prawdopodobieństwo, że AM wprowadzi go w błąd.
A z tym stwierdzeniem to ja się nie zgodzę...
Traktuję tę funcjonalność jako pomocnika/asystenta. Priorytetem są znaki (te przy drodze lub poziome oczywiście)
Właśnie to napisałem, że znaki trzeba obserwować, a ta funkcjonalność pomocnika/asystent ma pomóc w określonych przypadkach, a jak Ci pomoże ten "Pomocnik" jak wskazuje złą prędkość???
Nie broń czegoś co jest niedopracowane. Kiedyś ludzie bronili programów nawigacyjnych nawet jak nie rozróżniały ulic jednokierunkowych, a teraz.... sam sobie odpowiedz. Jak wprowadza się jakąś funkcję to trzeba ją zweryfikować, tym bardziej że dotyczy ona tylko głównych dróg, które pewnie stanowią kilkanaście % z wszystkich dostępnych dróg w AM. Aż strach pomyśleć co by było, gdyby AM informowała o prędkości na wszystkich drogach.
-
To jest nie tylko bolączka AM ale jeszcze lepsze numery są w Beckerach i iGO gdzie po drogach miejskich możesz śmigać, 60,90,100 km/godz.
jeden plus dla AM to że można jednym kliknięciem wyłączyć wskażnik, a nie kopać w menu jak w/w.
-
Dane o ograniczeniach w Automapie w wielu przypadkach wydaje się, że pochodzą sprzed roku lub dwóch.
Swoją drogą zastanawiam się, z jakiego źródła pochodzą te dane...
Czytaj ze zrozumieniem. Z obserwacji, po przejechaniu kilkadziesiąt razy określonych odcinków zna się wszystkie znaki na pamięć:)
Jeśli już mowa o zrozumieniu, tu akurat Ty się nie nim popisałeś,
Yako pisał o źródle danych, na podstawie których AM wprowadziła ograniczania. :)
Z ograniczeniami prędkości jest jeden zasadniczy problem, to jedne z częściej zmieniających się znaków,
żeby były w miarę aktualne producent mapy musiałby objeżdżać wszystkie drogi na mapie przynajmniej raz na kwartał
i to w obie strony (spróbujcie policzyć ile to kilometrów), a i tak nie gwarantowałoby to pełnej aktualności.
Zbyt często w razie powstania garbu/dziury/wyrwy/etc. zamiast naprawy drogi stawia się u nas ograniczenia.
-
Całkowicie zgadzam się z nocnym Markiem - nie aktualne ograniczenia na nawigacji są bez sensu (a są nieaktualne i często z sufitu) i robią więcej złego niż dobrego. Dla mnie nawigacja ma być mapą która podpowiada gdzie mam skręcić, szybkość porównuję z szybkościomierzem patrząc przez szybę bo to tam stoi aktualny i ostateczny znak (porównywanie znaku przy drodze ze znakiem na nawigacji jest nie potrzebną czynnością, nic nie wnoszącą). To znak przy drodze jest ostateczną wyrocznią dla policji i zdrowego rozsądku.
Przyklejanie kolejnych kokardek do kożucha zamiast łatania dziur prowadzi do szukania innych programów.
-
Tak tylko jest to trochę denerwujące jak Ci wskazuje np. 1 km złą prędkość.
Nie wiem, po co Ci te nerwy.
Jakby funkcjonalność nie została wprowadzona, to dyskusji by nie było.
Więcej wyrozumiałości. Szczególnie na polskich drogach...
Swoją drogą zastanawiam się, z jakiego źródła pochodzą te dane...
Czytaj ze zrozumieniem. Z obserwacji, po przejechaniu kilkadziesiąt razy określonych odcinków zna się wszystkie znaki na pamięć:)
Dokładnie tak - czytaj ze zrozumieniem. Zastanawiałem się nad źródłem danych a nie nad tym, czy znasz ograniczenia na pewnych odcinkach dróg na pamięć...
A spójrz na to z drugiej strony obowiązuje 70 km/h a w AM 90 km/h i zapłacisz mandat.
A kto powiedział, że informacje o ograniczeniach wprowadzone w AutoMapa zwalniają Cię od patrzenia na znaki?
Swoją drogą - że AutoMapa zaniża prędkości od dozwolonych - to fakt - zdarza się, ale nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, że te prędkości podwyższa...
Nie broń czegoś co jest niedopracowane. Kiedyś ludzie bronili programów nawigacyjnych nawet jak nie rozróżniały ulic jednokierunkowych, a teraz.... sam sobie odpowiedz. Jak wprowadza się jakąś funkcję to trzeba ją zweryfikować, tym bardziej że dotyczy ona tylko głównych dróg, które pewnie stanowią kilkanaście % z wszystkich dostępnych dróg w AM. Aż strach pomyśleć co by było, gdyby AM informowała o prędkości na wszystkich drogach.
Uważam, że wprowadzając nową funkcjonalność nie uniknie się błędów. Tym bardziej, że na naszych polskich drogach zmiany są wprowadzane z dnia na dzień.
Po raz kolejny apeluję - więcej wyrozumiałości...
-
Jak się zna trasę łącznie ze wszystkimi znakami, to nawigacja jest niepotrzebna. W obcym terenie nawet niedoskonała informacja jest przydatna, wystarczy zdawać sobie sprawę z tej niedoskonałości. Lepsza jest niepełna informacja niż całkowity brak.
-
...
Z ograniczeniami prędkości jest jeden zasadniczy problem, to jedne z częściej zmieniających się znaków...
Bez przesady. Jeśli wyłączymy ograniczenia z powodu robót drogowych i innych tymczasowych zdarzeń nie jest tak strasznie.
Przynajmniej ja nie zauważyłem.
Napisane: Grudzień 15, 2009, 14:14:27
... Lepsza jest niepełna informacja niż całkowity brak.
Tu teorię są róże. Są tacy co twierdzą, że dezinformacja jest gorsza od braku informacji.
-
A spójrz na to z drugiej strony obowiązuje 70 km/h a w AM 90 km/h i zapłacisz mandat.
A kto powiedział, że informacje o ograniczeniach wprowadzone w AutoMapa zwalniają Cię od patrzenia na znaki?
Swoją drogą - że AutoMapa zaniża prędkości od dozwolonych - to fakt - zdarza się, ale nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, że te prędkości podwyższa...
Uwierz, że zdarza się, że obowiązuje 70 km/h (dotyczy to skrzyżowania), natomiast w AM 90 km/h.
To jest chyba normalne, że ograniczenia w AM nie zwalniają od patrzenia na znaki i nie podlega dyskusji. W takim razie po co to ograniczenie w AM? Właśnie po to, żeby pomóc w określonych sytuacjach. Np. znak zastawiony przez źle zaparkowany samochód, znak wyrwany przez wandali, którym się nudziło, znak zawiany przez śnieg, itd. Chyba takie jest główne założenie tej funkcji......... A jak Ci pomoże jak np. jest źle naniesione na mapę?
-
Uwierz, że zdarza się, że obowiązuje 70 km/h (dotyczy to skrzyżowania), natomiast w AM 90 km/h.
Skoro mówisz, to pewnie wiesz...
Mnie się jak na razie nie zdarzyło zaobserwować takiego przypadku.
Może dlatego, że raczej patrzę na drogę a nie na mapę...
To jest chyba normalne, że ograniczenia w AM nie zwalniają od patrzenia na znaki i nie podlega dyskusji. W takim razie po co to ograniczenie w AM? Właśnie po to, żeby pomóc w określonych sytuacjach. Np. znak zastawiony przez źle zaparkowany samochód, znak wyrwany przez wandali, którym się nudziło, znak zawiany przez śnieg, itd. Chyba takie jest główne założenie tej funkcji......... A jak Ci pomoże jak np. jest źle naniesione na mapę?
Ano wówczas nie pomoże ani znak w realu, ani znak w AutoMapa.
Ale pomoże zdrowy rozsądek...
Myślę, że tego sporu wystarczy. Obaj swoje opinie wyraziliśmy. Dalsze "bicie piany" nie ma sensu. Mam nadzieję, że ta funkcja, o której rozmawiamy, zostanie dopracowana w kolejnych wydaniach mapy.
-
Myślę, że tego sporu wystarczy. Obaj swoje opinie wyraziliśmy. Dalsze "bicie piany" nie ma sensu. Mam nadzieję, że ta funkcja, o której rozmawiamy, zostanie dopracowana w kolejnych wydaniach mapy.
Dokładnie nie ma co się spierać, również mam nadzieję, że tak się stanie, bo o to chyba właśnie chodzi.
-
Zauważyłem, że ta funkcjonalność "nie myli się" zasadniczo...
Co prawda - nie patrzę cały czas na mapę no i raczej jeżdżę drogami głównymi, więc może nie do końca jestem obiektywny.
Uważam, że zaimplementowanie omawianej funkcjonalności to duży krok naprzód w rozwoju produktu, jakim jest AutoMapa i duży plus dla producenta.
A ja zauważyłem, że się często myli, a do tego zmiana prędkości "w kółku" czasem długo trwa. Dzisiaj miałem okazję sprawdzić akurat jadąc z Krakowa do Warszawy.
Parę razy było tak: (90), a przede mną widać było tablicę FOTORADAR, za nią 50-100 metrów i tablicę obszaru zabudowanego i za kolejne 50-100 m fotoradar. I AM6 zmieniała (90) na (50) dopiero dawno po tym jak się przejechało za fotoradar. A dodam, że sama nawigacja chodzi płynnie i jest na bieżąco "z samochodem na mapie". Czasem w ogóle nie zmieniała ograniczenia na (50) i ciągle wyświetlała np. 90.
Także jak dla mnie ta nowość jest dużym rozczarnowaniem i z pewnością nie można polegać na jej podpowiedziach, tylko patrzeć na znaki.
A co do informacji o "suszarkach" to powiem, że kiedyś tego używałem, ale 95% alarmów jest fałszywych, więc po prostu kupiłem CB-RADIO i od ponad pół roku nie miałem ani jednego problemu z policją.
-
wiecie może czy jest planowany (ewentualnie czy da się jakoś) zmodyfikować przez użytkownika (na zasadzie miplo) ograniczeń prędkości?
Zgodzę się z przedmówcami, że w obecnym kształcie te ograniczenia są zupełnie bez sensu, ale jak by można było nawet synchronizować z miplo, było by to czymś idealnym, bo każdy użytkownik by mógł przy pokonywaniu km nanosić poprawki.
-
A te nanoszone w miplo tez wymagaja weryfikacji, bo latwo jest dodac, czesto jak juz sie dawno minelo znac, ale trudno usunac a poza tym w miplo niema czego takie jak zakres obowiazywania, wiec wstawiasz 50 km/h i dokad ma byc te 50 po jak wstawisz drugie 50 km/h to masz jakby przedluzenie. Ja sobie radzilem tak, ze wstawialem po tej stronie po krorej byl znak jak po prawej to po prawej ale czesto byl problem gdzie sie konczylo ograniczenie.
-
niby tak, ale można by dać ograniczenie, aby przy dodawaniu podać miejsce od którego do którego obowiązuje, w którym kierunku. Do końca nie wiem czy jest to wykonalne w obecnym kształcie serwisu - to tylko propozycja.
Co do reszty wypowiedzi, to przecież i tak nie ma w tym momencie ograniczeń w całej ilości dróg a tam gdzie są to w części się nie pokrywają, jest to nie wielka ilość, ale mimo to jest to irytujące.
-
Bardzo fajna opcja, zawsze mi jej brakowało, działa nieźle, ale np. w Pszczynie na DK1 brakuje części (stałych) ograniczeń, np. 60km/h przed fotoradarem ;)
-
wiecie może czy jest planowany (ewentualnie czy da się jakoś) zmodyfikować przez użytkownika (na zasadzie miplo) ograniczeń prędkości?
Zgodzę się z przedmówcami, że w obecnym kształcie te ograniczenia są zupełnie bez sensu, ale jak by można było nawet synchronizować z miplo, było by to czymś idealnym, bo każdy użytkownik by mógł przy pokonywaniu km nanosić poprawki.
Jak najbardziej przydałaby się taka funkcjonalność łatwego nanoszenia wszelkich poprawek nie tylko odnośnie prędkości ale wprowadzania poprawnej kierunkowości dróg, nanoszenia numeracji budynków, nazw ulic (nie na zasadzie punktów Miplo), przejezdności dróg i innych brakujących danych. Z tych poprawek po akceptacji powinni od razu korzystać inni użytkownicy (bez czekania na nową wersję AM), a w następnych wydaniach AM trafiałyby po weryfikacji do map. Myślę, że znalazłoby się wielu użytkowników poprawiających różne błędy map.
-
Ostrzeganie ogólnie jest OK, przydatne zwłaszcza w Polsce, gdzie oszczędza się na znakach drogowych. Jak człowiek przegapi (a czasem się zdarza każdemu) ograniczenie, to umarł w butach. We Francji na przykład co kilkaset metrów stawiają znak z ograniczeniem i podpisem "RAPPEL" tzn. "przypomnienie". No ale do cywilizacji troche nam wciaz brakuje, więc dobre i to, co dała AM, przy wszelkich zastrzeżeniach co do błędów i konieczności uważania na "prawdziwe" znaki.
Postulowałbym tylko możliwość "gradacji" wartości tolerancji - 10km/h jest czym innym przy ograniczeniu do 40-50 a czym innym przy 90km/h (czyli braku "jawnego" ograniczenia prędkości). W obszarach zabudowanych z zasady nie przekraczam prędkości dozwolonej o więcej niż 10km/h (dlatego nie chciałbym się pozbawiać ostrzeżenia wyłączając całkowicie tę opcję) ale na "otwartym terenie" te 10km/h jest przesadnie rygorystyczne.
A jeszcze pytanie szczegółowe, może ktoś wie - wracałem dziś 7-ką spod Olsztyna do Warszawy i na nowej obwodnicy Płońska AM pokazywała uparcie 80km/h, choć to droga ekspresowa, dwujezdniowa. Czy tam naprawdę jest ograniczenie, którego nie zauważyłem? Jeśli jest, to musi być gdzieś na samym początku bo potem już uważnie śledziłem i żadnego powtórzenia nie było.
-
Ja bym jeszcze dołożył opcję, która umożliwi z wyprzedzeniem, wyświetlanie informacji jaka jest dopuszczalna prędkość przed bieżącym położeniem samochodu.
Przydatne byłoby to szczególnie wtedy, kiedy ograniczenie czeka na nas za zakrętem. Odpowiednio wcześniej możnaby się było przygotować na zmniejszenie prędkości.
Za 500m ograniczenie 70km/h i migająca ikonka byłaby super :)
-
A jeszcze pytanie szczegółowe, może ktoś wie - wracałem dziś 7-ką spod Olsztyna do Warszawy i na nowej obwodnicy Płońska AM pokazywała uparcie 80km/h, choć to droga ekspresowa, dwujezdniowa. Czy tam naprawdę jest ograniczenie, którego nie zauważyłem? Jeśli jest, to musi być gdzieś na samym początku bo potem już uważnie śledziłem i żadnego powtórzenia nie było.
na dwupasmowce z Warszawy do Radomia tez jest kilka miejsc gdzie AM sobie, a rzeczywistosc sobie. Beda musieli poprawic
-
Ja bym jeszcze dołożył opcję, która umożliwi z wyprzedzeniem, wyświetlanie informacji jaka jest dopuszczalna prędkość przed bieżącym położeniem samochodu.
Przydatne byłoby to szczególnie wtedy, kiedy ograniczenie czeka na nas za zakrętem. Odpowiednio wcześniej możnaby się było przygotować na zmniejszenie prędkości.
Za 500m ograniczenie 70km/h i migająca ikonka byłaby super :)
Bardzo dobry pomysł z migającą ikonką, faktycznie byłby to czas na przygotowanie się do wjechania w obszar z ograniczeniem prędkości i nie byłoby też nagłego zaskoczenia :ok:
-
Ja bym jeszcze dołożył opcję, która umożliwi z wyprzedzeniem, wyświetlanie informacji jaka jest dopuszczalna prędkość przed bieżącym położeniem samochodu.
Przydatne byłoby to szczególnie wtedy, kiedy ograniczenie czeka na nas za zakrętem. Odpowiednio wcześniej możnaby się było przygotować na zmniejszenie prędkości.
Za 500m ograniczenie 70km/h i migająca ikonka byłaby super :)
Przecież w Miplo są ograniczenia prędkości (znaki) i można sobie do nich powiadomienia przypisać (tak jak do fotoradarów), można też ustawić, żeby ostrzegał tylko powyżej określonej prędkości (dla fotoradarów domyślnie jest to tyle na ile jest fotoradar, ja bym to jednak ustawił na przynajmniej 10km/h wolniej).
-
Ja bym jeszcze dołożył opcję, która umożliwi z wyprzedzeniem, wyświetlanie informacji jaka jest dopuszczalna prędkość przed bieżącym położeniem samochodu.
Przydatne byłoby to szczególnie wtedy, kiedy ograniczenie czeka na nas za zakrętem. Odpowiednio wcześniej możnaby się było przygotować na zmniejszenie prędkości.
Za 500m ograniczenie 70km/h i migająca ikonka byłaby super :)
Przecież w Miplo są ograniczenia prędkości (znaki) i można sobie do nich powiadomienia przypisać (tak jak do fotoradarów), można też ustawić, żeby ostrzegał tylko powyżej określonej prędkości (dla fotoradarów domyślnie jest to tyle na ile jest fotoradar, ja bym to jednak ustawił na przynajmniej 10km/h wolniej).
Jednak lepiej byłoby zastąpić ograniczenia prędkości z Miplo na rzecz zaszytych w mapie, ponadto wygodniejsze jest wyświetlanie ograniczenia na całym odcinku jego obowiązywania, a nie tylko punktowo jak z Miplo.
-
Jednak lepiej byłoby zastąpić ograniczenia prędkości z Miplo na rzecz zaszytych w mapie, ponadto wygodniejsze jest wyświetlanie ograniczenia na całym odcinku jego obowiązywania, a nie tylko punktowo jak z Miplo.
Od tego są znaki aby na nie patrzeć i respektować. AM ma być tylko pomocnikiem i nie zwalnia od patrzenia na znaki.
-
Jednak lepiej byłoby zastąpić ograniczenia prędkości z Miplo na rzecz zaszytych w mapie, ponadto wygodniejsze jest wyświetlanie ograniczenia na całym odcinku jego obowiązywania, a nie tylko punktowo jak z Miplo.
Od tego są znaki aby na nie patrzeć i respektować. AM ma być tylko pomocnikiem i nie zwalnia od patrzenia na znaki.
To proponuję wyrzucić navi na rzecz map papierowych, bo to też tylko pomocnik :)
-
Jednak lepiej byłoby zastąpić ograniczenia prędkości z Miplo na rzecz zaszytych w mapie, ponadto wygodniejsze jest wyświetlanie ograniczenia na całym odcinku jego obowiązywania, a nie tylko punktowo jak z Miplo.
Od tego są znaki aby na nie patrzeć i respektować. AM ma być tylko pomocnikiem i nie zwalnia od patrzenia na znaki.
To proponuję wyrzucić navi na rzecz map papierowych, bo to też tylko pomocnik :)
Troche chyba przesada, co do ograniczen to jestem tez za znakami... z prostego powodu. Drogi sie u nas wolno buduje, natomiast smiesznych ograniczen przywbywa. To sie pojawia to znikna itd. Wiec wole patrzec na znaki :) no ktos moze i patrzyc w navi jak ma za duzo kasy :E
-
To proponuję wyrzucić navi na rzecz map papierowych, bo to też tylko pomocnik :)
Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś to uczynił.
Pomocnik to nie znaczy nieprzydatny, ale nie zwalnia nikogo od myślenia i patrzenia co wokoło się dzieje, bynajmniej ja tak uważam.
Nie mam zamiaru ani ochoty kłócić się z misiakiem, że AM pokazało mi 70 km/h, a faktycznie jest 50 km/h. Dlatego między innymi wolę patrzeć na znaki ustawione przy drodze niż te w AM.
-
To proponuję wyrzucić navi na rzecz map papierowych, bo to też tylko pomocnik :)
Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś to uczynił.
Pomocnik to nie znaczy nieprzydatny, ale nie zwalnia nikogo od myślenia i patrzenia co wokoło się dzieje, bynajmniej ja tak uważam.
Nie mam zamiaru ani ochoty kłócić się z misiakiem, że AM pokazało mi 70 km/h, a faktycznie jest 50 km/h. Dlatego między innymi wolę patrzeć na znaki ustawione przy drodze niż te w AM.
Jedno nie przeszkadza drugiemu, trzeba oczywiście patrzeć na znaki i co się dzieje na drodze, a tylko pomocniczo w navi, poza tym kogo denerwuje ostrzeganie to przecież może je sobie zawsze wyłączyć :)
Oczywiście ja swojej navi nie wyrzucę, bo mnie się bardzo przydaje.
-
Chłop swoje, baba swoje :) Dyskusja trochę jak w polskiej polityce. Tymczasem obie strony mają rację - na znaki na drodze trzeba oczywiście patrzeć przede wszystkim, jednak każdemu się zdarza (nie uwierzę nikomu, że jest tu wyjątkiem) taki znak przeoczyć. Ty wyprzedzasz, Ciebie wyprzedzają, mijasz się z giga-TIR-em na wąskiej krętej drodze na której UE jeszcze nie wycięła wszystkich pięknych drzew - a znak gdzieś w krzakach, ciemno albo pada i wystarczy. Wtedy taka funkcja, jaką ma teraz AM jest bardzo przydatna, zwłaszcza na polskich drogach, gdzie ograniczenia stawia się często bez sensu a obszary zabudowane też czasem sięgają pól i lasów nie wiadomo dlaczego. A jeszcze pamiętajmy o auto-odgraniczeniu przez "skrzyżowanie z drogą twardą" - czasem trzeba by w nią skręcić, by się upewnić, że była "twarda" - i potem człowiek jedzie 5km zastanawiając się, czy wciąż jest te 50 czy już nie. NB, wydaje mi się że przepis od "odgraniczeniu" powinien być doprecyzowany np. wyłącznie do skrzyżowań zapowiedzianych znakiem. Nie mówiąc już, że kraj cywilizowany mógłby sobie pozwolić na postawienie znaku kończącego ograniczenie w każdym przypadku.
PS. Trochę mnie zasmuca ton wypowiedzi wielu kolegów i/lub koleżanek z którego wynika, że jednym powodem patrzenia na znaki (czy to realne czy w AM) jest ... brak kasy na bilet od misiaczków. To chyba nie tak! Zgadzam się, że jest mnóstwo denerwujących bezsensownych ograniczeń służących chyba tylko właśnie wystawianiu biletów ale większość ma sens i przyznam, że jak widzę morderców jadących przez wioski 120 km/h (oczywiście w 99% z dumnie powiewającą anteną CB) to marzy mi się jakiś gadget w stylu 007.
-
Chłop swoje, baba swoje :) ......
Popieram w 100%, ta funkcja jest przydatna i nikomu nie zaszkodzi jak znak ograniczenia w realu będzie powtórzony w navi, to tylko będzie służyło większemu bezpieczeństwu na drodze. :ok: Pozdrawiam.
-
msz1959 i tak i nie :) ale to by mialo sens jak by ktos non stop te znaki uaktualnial :), a na to nie ma co liczyc. Jak przeoczysz znak to jaka masz szanse ze navi pokaze ci prawidlowa predkosc ?
Niestety smutna prawda jest to co juz wczesniej powiedzialem ze znaki ograniczen pojawiaja sie z dnia na dzien. Zamiast latac dziury postawia znak i juz czaja sie tam niebiescy...
W sumie patrzac sobie na to co pokazuje iGO8 z mapami TA widze na ile jest to bez sensu, w znacznej czesci wypadkow pokazuje bzdury nie majace nic wspolnego z aktualnym stanem oznaczenia.
Osobiscie nie przeszkadzala by mi taka funkcja tylko co z tego jak bedzie ona "na pokaz" bo nikt z Geosystemu nie bedzie kontrolowal czy sie zmienilo oznaczenie w calej PL...
-
Osobiscie nie przeszkadzala by mi taka funkcja
Mi nie przeszkadza :D. Tym bardziej, że jeden klik i można to wyłączyć. Jednak moje wypowiedzi sprowadzają się do tego, że gdy ludzie zaczną patrzeć na te ograniczenia bo jeden raz przeoczy znak, potem drugi i tak już poleci. W efekcie całkiem przestaną patrzeć na znaki ograniczenia.
Co do znaków, to również zgadzam się z tym, że w PL oznakowanie dróg jest chyba najgorsze przynajmniej w europie. Niejednokrotnie obszar zabudowany to 2 kilometrowy odcinek drogi z jednym budynkiem oddalonym on drogi jakieś 200m., lub 100m odcinek drogi. Jednak ja muszę być pewny tego z jaką prędkością jadę w danym miejscu, a nie pocić się kiedy to zauważę misiaków, czy aby na pewno było odwołanie.
-
Osobiscie nie przeszkadzala by mi taka funkcja
Mi nie przeszkadza :D. Tym bardziej, że jeden klik i można to wyłączyć. Jednak moje wypowiedzi sprowadzają się do tego, że gdy ludzie zaczną patrzeć na te ograniczenia bo jeden raz przeoczy znak, potem drugi i tak już poleci. W efekcie całkiem przestaną patrzeć na znaki ograniczenia.
To jest druga strona medualu :) czytajac nieraz doniesienia ze ktos wjechal do rzeki, utknol w lesie... Lub niektore wypowiedzi na niektorych boardach robi sie to straszne. Oby do tego nie doszlo ale tez nie chce przeczytac ze ktos kogos zabil na drodze bo Navi kazala mu jechac 90km/h :-|
Tutaj faktycznie nalezy brac pod uwage pewne aspekty ogolu uzytkownikow, fakt ze niektorzy powinni miec zakaz uzywania takiego urzadzenia bo myla je chyba z "Auto Pilotem". Co najsmieszniejsze moze nie od navi ale kilka lat temu chyba ktos dostal Nagrode Darwina (lub podobna tego nie jestem pewien), wlaczyl w kamperze tempomat (myslac ze to autopilot) i wyszedl za kierownicy do tylu zrobic sobie kawe :E efekt koncowy raczej do przewidzenia :E
-
tempomat (myslac ze to autopilot) i wyszedl za kierownicy do tylu zrobic sobie kawe
To może mój tempomat jest autopilotem lub przynajmniej może kawę robi :O~
-
Tak sobie czytam ten wątek i nasuwa mi się smutny wniosek.
AutoMapa już teraz jest maksymalnie przekombinowana, miliony suwaczków, opcji i przycisków w ustawieniach. Coraz bardziej mam wrażenie, że aplikacja wymknęła się spod kontroli twórców i żyje własnym życiem, a tu dochodzą jeszcze kolejne pomysły jak bardziej skomplikować ten program.
Po co? Żeby było o czym pisać i narzekać jak będzie źle działało, bo na 100% będzie źle działać w naszym kraju gdzie znaki ograniczeń wyrastają szybciej niż grzyby po deszczu.
pozdrawiam
Mario
-
msz1959 i tak i nie :) ale to by mialo sens jak by ktos non stop te znaki uaktualnial :), a na to nie ma co liczyc. Jak przeoczysz znak to jaka masz szanse ze navi pokaze ci prawidlowa predkosc ?
Myślę, że szansa jest spora - przejechałem się z AM 6.0 na Mazury i z powrotem i w sumie zauważyłem 5-6 błędów, większość zresztą "przesadnie ograniczających", więc z punktu bezpieczeństwa (na drodze oraz w portfelu :) ) niegroźnych. No a na tych 600 km wszystkich ograniczeń, łącznie z obszarami zabudowanymi było pewnie ze sto albo więcej. Zakładam, że skoro wprowadzono tę funkcję to będą dane aktualizować - tu zresztą wielka rola użytkowników, którzy oprócz narzekania powinni wysyłać raporty do AM. Ja kilka tych zauważonych błędów pamiętam, czekam na AM 6.1 EU żeby sprawdzić, czy wciąż tam są.
Opinie, że ktoś zacznie patrzeć tylko na znaki w AM są moim zdaniem grubo przesadzone. Równie dobrze można by twierdzić, że ktoś w ogóle będzie prowadził samochód patrząc tylko na ekran nawigatora - w końcu zakręty tam zaznaczono. Nie dajmy się zwariować.
I nie piszcie proszę, że zwalniacie żeby się nie pocić na widok misiaczków - niech Wam raczej ciarki po grzbiecie chodzą jak widzicie małe dzieci bawiące się przy drodze.
-
Ja uważam, że twórcy powinni wziąć się za główną i najważniejszą opcję owego programu. Mianowicie algorytm wyznaczania tras. Bo to co teraz robi AM to sorry ale raczej nie o to chodzi. Chciałbym prosto dojeżdżać do celu a nie wykręcać jakieś koła nadkładając nie wiadomo ile drogi tak jak to jest pokazane ....TU....: (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=153957.msg1192693#msg1192693). Spróbujcie sobie wyznaczyć tą trasę. Chciałbym wyznaczyć trasę i jechać a nie kontrolować czy aby z Bydgoszczy do Gdańska nie pojadę przez Poznań. Więc olać te wszystkie inne opcje i bajery, a wziąć się za sedno sprawy panowie z supportu.
-
Myślę, że szansa jest spora - przejechałem się z AM 6.0 na Mazury i z powrotem i w sumie zauważyłem 5-6 błędów, większość zresztą "przesadnie ograniczających", więc z punktu bezpieczeństwa (na drodze oraz w portfelu :) ) niegroźnych.
Czy ja wiem. W Zegrzu, dwupasmówka, dwujezdniówka oddzielona barierką. AM pokazuje tam 100km/h, a Miśki strzelają z laserowej suszarki bo uznają, że to obszar zabudowany (znak obszaru pojawia się po jakiś 300 metrach takiej drogi, a w AM znak się zmienia w połowie tego obszaru) i kasują klientów. Z autopsji, z ostatniej soboty :)
pozdrawiam
Mario
-
Ja uważam, że twórcy powinni wziąć się za główną i najważniejszą opcję owego programu. Mianowicie algorytm wyznaczania tras. Bo to co teraz robi AM to sorry ale raczej nie o to chodzi. Chciałbym prosto dojeżdżać do celu a nie wykręcać jakieś koła nadkładając nie wiadomo ile drogi tak jak to jest pokazane ....TU....: (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=153957.msg1192693#msg1192693). Spróbujcie sobie wyznaczyć tą trasę. Chciałbym wyznaczyć trasę i jechać a nie kontrolować czy aby z Bydgoszczy do Gdańska nie pojadę przez Poznań. Więc olać te wszystkie inne opcje i bajery, a wziąć się za sedno sprawy panowie z supportu.
Generalnie powinni dopracowac to co teraz jest zanim dodadza kolejne bajery... u mnie iGO 8 z wlaczonymi wszystkimi bajerami (pokazywanie ograniczen, zakazow skretu, ostrzeganie przed znakami, uksztaltowanie terenu, asysten pasa, TMC, cienie, budynki, strzalki i strzaleczki oraz inne duperele ) dziala owiele plynniej niz AM bez tych bajerow do tego w porownaniu do AM 6.X.X stabilnie....
A odnosnie tego ze niektorzy ludzie patrza na nawigacje i ufaja jej bezgranicznie, a nie na droge to nie jest przesada. To sa niestety smutne fakty...
-
A odnosnie tego ze niektorzy ludzie patrza na nawigacje i ufaja jej bezgranicznie, a nie na droge to nie jest przesada. To sa niestety smutne fakty...
Ja bym jeszcze poprosił support o dodanie komunikatu "Zwolnij, zakręt" wraz dwoma migającymi na czerwono światełkami w przypadku zakrętów. Kąt zakrętów oraz prędkość z jaką będę wjeżdzał w te zakręty też chciałbym móc ustawić w zależności od kategorii drogi. Kilka dodatkowych opcji - "Mam ESP", "Mam ESP, ale wyłączone", "Nie mam ESP", "Chcę się zabić" też się przyda... Co komu to przeszkadza? Przecież zawsze można wyłączyć.
pozdrawiam
Mario
-
Ja bym jeszcze poprosił support o dodanie komunikatu "Zwolnij, zakręt" wraz dwoma migającymi na czerwono światełkami w przypadku zakrętów. Kąt zakrętów oraz prędkość z jaką będę wjeżdzał w te zakręty też chciałbym móc ustawić w zależności od kategorii drogi. Kilka dodatkowych opcji - "Mam ESP", "Mam ESP, ale wyłączone", "Nie mam ESP", "Chcę się zabić" też się przyda... Co komu to przeszkadza? Przecież zawsze można wyłączyć.
Jeśli całość postu jest sarkastyczna, to nie warto czytać dalej. Jeśli jednak początek jest na poważnie, to przypominam, że AM od dawna ma już wbudowane ostrzeganie o niebezpiecznych zakrętach.
-
Nie ostrzeganie, tylko informowanie i nie o niebezpiecznych zakrętach, tylko o zakrętach :)
Chyba, że chodziło Ci nie o zakręty a miejsca, to owszem, ma możliwość włączenia ostrzegania
o tych miejscach które są niebezpieczne zdaniem GDDKiA.
-
Dołożyłbym jeszcze ficzer, który pokaże podsumowanie ile razy przekroczyłeś dopuszczalną prędkość na danym odcinku.
Trasa Poznań - Warszawa 320 km
250 km prędkość dopuszczalna przekroczona
70 km jazda z prędkością dozwoloną
Przewidywana wysokość mandatu 25 x 300 PLN, 13 x 500 PLN
Ilość punktów karnych: 25 x 6, 13 x8
Prawdopodbieństwo kolizji: 67%
Prawdopodobieństwo utraty życia kierowcy: 44%
Prawdopodobieństwo utraty życia pasażerów: 56%
Prawdopodobieństwo potrącenia pieszych: 33%
Rzeczywisty czas przejazdu 4h 20min
Czas przejazdu zgodny z przepisami: 4h 45 min
Czas czy życie - wybór należy do Ciebie...
-
Jak te sumy podzielić przez liczbę kilometrów to się okaże że taniej by było pojechać taksówką :E :ok:
Nawet taką co ma 20pln/km B)
-
Ja tam proponukje podliczenie spalania ze wzgledu na mala plynnosc jazdy itd. to lepiej trafia do kierowcow w PL :E
...aaa i na koniec cale podsumowanie wyslane do wlasciwej komendy policji :E
-
...aaa i na koniec cale podsumowanie wyslane do wlasciwej komendy policji :E
Po co zawracać gitarę i robić robotę panom z :MO:, Od razu powinien wydrukować się stosowny blankiet przelewu w/w kwoty na rzecz właściwego urzędu.
-
Dołożyłbym jeszcze ficzer ...
To nie zda egzaminu, ci 'oszczędni' zaraz policzą:
(przewidywana wysokość mandatu 25 x 300 PLN, 13 x 500 PLN) - (rzeczywista wysokość mandatu 1x200 zł)
= zaoszczędzone 13 800 zł
i beda dbali by jak najwięcej 'zaoszczędzić'.
-
Dziwne.
Jakoś nikt nie zwrócił uwagi na jeden szczegół w rozliczeniu Laszko.
Że różnica pomiędzy rozumem, a bezmózgowiem, to tylko 25 minut.
Ale w tym przypadku wyboru dokonał nasz Stwórca. Jednych obdarzył, innych nie.
:wink:
-
to tylko 25 minut.
Chciałem w wyliczeniu oddać rzeczywistość - na tej trasie połowa to autostrada i dlatego taki wynik.
W przypadku zwykłej drogi oszczędności czasowe wynoszą około 3-4 minuty na 100 km
czyli dla powyższego przykładu ok. 10-12 minut