PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: pawel_w w Lipiec 28, 2008, 15:37:18
-
Mam takie pyatnie do userów AM i TT zarazem.Jestem użytkownikiem AM od wersji 3.7. I w sumie jestem zadowolony z tego softu, choć różowo do końca nie jest. Ponieważ jednak zamierzam kupić drugie urządzenie do nawigacji zastanawiam się czy iść dalej w AM czy kupić TT. Ponieważ nie jestem zwolennikiem PDA tylko urządzeń do tego dedykowanych zastanawiam sie poważnie nad TT np 930. Ale do rzeczy czy TT w najnowszej wersji oprogramowania jest rownie dobry, lepszy czy gorszy od AM. Chodzi o pokrycie adresowe,drogi,dokładność, algorytmy wyznaczania tras oraz wizualizacje.Czy w trybie 3D TT są np skrzyżowania wielopoziomowe lub wiadukty pokazane w odp. sposób? Wiem że jest droższy ale powiedzmy, że jest to sprawa drugorzędna.CZy jest coś w rodzaju miplo? Jak z aktualizacją POI?Jeśli ktoś z Was pasjonatów testuje jedno i drugie niech mi powie tak szczerze jak to wygląda w realu.
Wiem, że temat nadaje się rwnież do działu TT, no ale gdzieś go musiałem umieścić.WIec prośba z góry do nadgorliwego moda, żeby oszczedził go i zostawił.
-
WIec prośba z góry do nadgorliwego moda, żeby oszczedził go i zostawił.
Hmmm, nadgorliwy mod, a który to, bo nie kojarzę takiego nicka? :evil:
-
WIec prośba z góry do nadgorliwego moda, żeby oszczedził go i zostawił.
Hmmm, nadgorliwy mod, a który to, bo nie kojarzę takiego nicka? :evil:
Myślę że to aluzja do: http://pdaclub.pl/forum/index.php?action=profile;u=12598 :E :E :E
-
Hmmm, nadgorliwy mod, a który to, bo nie kojarzę takiego nicka? :evil:
[/quote]
uderz w stół a norzyce sie odezwą jak się to mówi. A tak na poważnie to jak ktoś miałby cos d o powiedzenia w temacie AM6 vs najnowszyTT, to prosze o odpowiedzi.
-
super nikt nic nie wie w tym dziale. Mam zatem prośbę do moda NM.Proszę o przeniesienie do działu TomToma.Moze tam ktoś coś bedzie wiedział.Dzieki.
-
Więc, jechałem ostatnio nad morze, i w pierwszą stronę używałem TTN7 na pda z mapami polski 99%, a z powrotem używałem AM 5.09. TT jako program jest bardzo prosty w obsłudze, wersja 7 na pda ma już więcej funkcji od 6 a myślę, że w pnd TT930 będzie jeszcze lepiej, nie ma za dużo co ustawiać bo program jakby już wszystko wie, do programu nie mam nic. Uważam że w większości rzeczy jest lepszy od AM w której to jest mnóstwo funkcji które można samemu zmieniać, a które mi są nie potrzebne lub mogły by być ustawione na sztywno na optymalnym poziomie, lubię zainstalować włączyć i jechać a w AM muszę najpierw wszytko poustawiać (pod siebie).
Co do map to te na których jechałem mają 99% pokrycia, jest dobrze, albo bardzo dobrze (np. Unieście koło Mielna w AM nie ma numerów na ulicach na w TT są) ale jak już jechałem to miał kilka takich niedociągnięć typu kazał na rondzie wyjechać na drugim wyjeździe a chodziło mu o pierwszy, nie pamiętam co tam z nim było, ale wjechaliśmy nie tak na rondzie a jakbym spojrzał na PDA na mapę to wyjechał bym dobrze no ale zdałem się na same komendy głosowe. W AM też nie obyło się bez przygód, nie było jakiejś ulicy z wiaduktem, jechałem na wiadukcie a AM kazała jechać na rondzie w prawo... musieli tyle co oddać wiadukt z drogą ekspresową do użytku. Programy wyświetlają mapy prawie identycznie czyli nie tnie się zbytnio ale za płynnie to też nie działa (na procku 520MHz). AM ma ten + że włączam miplosyns i mam wszystkie wybrane POI a do TT muszę pokombinować, znaleźć w necie i wgrać, co w sumie nie jest żadnym problemem bo jest duży wybór skąd można ściągnąć POI.
Aktualizacja map w AM możliwa tylko wtedy jak wypuszczą nowe czyli co 3 albo 4 miesiące (nie pamiętam) a w TT jest mapshare które ściąga poprawki od innych i od twórców TT, tego nie testowałem (bo tylko testowałem TTN7 na pda). Pod koniec roku kończy mi się subskrypcja na AM i poważnie się zastanowię pomiędzy TT a AM, tym bardziej że TT już sprzedaje mapy do TTN7. Albo kupię PNA TT np 920 lub 930.
Na dzień dzisiejszy uważam jednak że mapy lepsze są w AM ale sam program to TT chodzi szybciej i jest bardziej intuicyjny więc jak na mój gust wygrywa!.
Mam nadzieję że chociaż trochę pomogłem.
Pozdrawiam.
-
Dzieki szqudii.Właśnie o takie uwagi mi chodzi.
-
Moim zdaniem "monopol" automapy skończy się jak tylko wreszcie TT wypuści pożądną mapę, porównywalną z tą jaką posiada obecnie AM. Interfejs TT jest dużo wygodniejszy i czytelniejszy, więc dobra mapa z pewnością zdetronizuje AM. Jak na razie używam AM i przedłużam licencję bo nie mam innego wyjścia.
-
... wersja 7 na pda ma już więcej funkcji od 6 a myślę, że w pnd TT930 będzie jeszcze lepiej, nie ma za dużo co ustawiać bo program jakby już wszystko wie, do programu nie mam nic. Uważam że w większości rzeczy jest lepszy od AM w której to jest mnóstwo funkcji które można samemu zmieniać, a które mi są nie potrzebne lub mogły by być ustawione na sztywno na optymalnym poziomie, lubię zainstalować włączyć i jechać a w AM muszę najpierw wszytko poustawiać (pod siebie).
... AM ma ten + że włączam miplosyns i mam wszystkie wybrane POI a do TT muszę pokombinować, znaleźć w necie i wgrać, co w sumie nie jest żadnym problemem bo jest duży wybór skąd można ściągnąć POI.
Czyli ze raz minus ze AM trzeba (choc moim zdaniem nie trzeba bo na ustawieniach default dziala rownie dobrze) ustawiac, a za chwile TT juz nie minus ze trzeba grzebac po necie i kombinowac z POI.
Ciekawa interpretacja ;)
Pozdrawiam
-
Napisałem, że na plus dla AM jest miplosyns, a w TT choć nie jest to jakimś dużym utrudnieniem to jednak muszę znaleźć odpowiednie pliki i wgrać do folderu z mapami (ale to się robi około raz na miesiąc). W AM np. jest coś takiego jak "Kompensuj opóźnienie sygnału" bez zaznaczenia "uwzględniaj pokazując pozycję" i jeszcze bez dostosowania czy ma być 0.8 czy 1 s czy inaczej, to AM źle pokazuje pozycje, w TT nie ma tej funcji i jakoś na 3 różnych PDA testowałem i pozycja jest OK i tak jest jeszcze z kilkoma innymi funkcjami które AM mogła by mieć na sztywno ustawione, bo robu się to program dla kombinatorów co bardziej lubią grzebać ustawiać i testować niż kupić włączyć i jechać.
Choć skłaniam się w stronę TT względem interfejsu to jednak AM ma jeszcze jeden + o którym zapomniałem napisać, jest to support, jeśli mam jakiś problem to piszę email i jeszcze się nie zdarzyło żebym odpowiedź dostał później niż po 12 h, to bardzo szybko jak na to, że ten program posiada bardzo dużo ludzi, podobanie jest z obsługą telefoniczną, a w TT nie wiem do końca (bo nie korzystałem) jak to jest.
-
Moim zdaniem "monopol" automapy skończy się jak tylko wreszcie TT wypuści pożądną mapę, porównywalną z tą jaką posiada obecnie AM. Interfejs TT jest dużo wygodniejszy i czytelniejszy, więc dobra mapa z pewnością zdetronizuje AM. Jak na razie używam AM i przedłużam licencję bo nie mam innego wyjścia.
No ale przecież TT ma mapy juz 99%pl, wiec z czym AM jest lepsza pod tym względem?
-
Głównie z tym, że jak się pojawi nowa droga/rondo itp. to w AM pojawi się szybciej niż w TT, tak więc o ile 99% dla TT to dużo ale po kilku miesiącach to już trochę jest nieaktualne (w końcu dużo ostatnio się dróg buduje i udostępnia).
Jest w TT mapshare które ściąga poprawki do map od twórców programu i od innych ludzi, wystarczy wysłać ślad i ktoś go może ściągnąć jako poprawkę, jeśli dużo ludzi z tego korzysta (i nie robi sobie w ten sposób jaj) to TT będzie miał lepsze mapy od AM.
-
Moim zdaniem "monopol" automapy skończy się jak tylko wreszcie TT wypuści pożądną mapę, porównywalną z tą jaką posiada obecnie AM. Interfejs TT jest dużo wygodniejszy i czytelniejszy, więc dobra mapa z pewnością zdetronizuje AM. Jak na razie używam AM i przedłużam licencję bo nie mam innego wyjścia.
No ale przecież TT ma mapy juz 99%pl, wiec z czym AM jest lepsza pod tym względem?
To zależy jak się te procenty liczy :P
Jak Aqurat i TT napiszą że mają 99% * pokrycia to może być pomiędzy nimi 20% różnicy :E :E
* 99% ale czego?
-
No ale przecież TT ma mapy juz 99%pl, wiec z czym AM jest lepsza pod tym względem?
Jeśli uważasz, że da się jeździć na procentach to prawie niczym :mrgreen:
99% to tylko deklarowane przez TT pokrycie sieci drogowej, co znaczy, że zwiedazjąc z TT różne peryferia
będziesz w końcu poruszał się drogach również na ekranie, ale jesli myślisz, że będziesz miał 99% dróg
z pełną informacją o restrykcjach (kierunkowość, zakazy wjazdu, skrętu, ruchu) czy choć z nazwami ulic, to jesteś w błędzie.
-
to i ja dodam swoja opinie, kozystajac z najnowszej dostepnej mapy na TT i AM tez najnowszej mam takie spostrzezenia:
Mapa - przewaga na kozysc AM, bardziej dokladniejsza, bydynki 3D...
Interfejs - przewaga na kozysc TT, jest bardziej intuicyjny, jesli ktos niepotrzebuje jakis extra fajerwerkow to bedzie zadowolony
No i na koniec najwazniejsze dla mnie to prowadzenie do celu i tu jak dla mnie TT powala AM. dlaczego? podam przyklad!
dzis jechalem z pkt A do pkt B, znam ta droge, jest bardzo popularna i chyba najlepsza jaka moze byc, AM w polowie drogi kazal mi jechac inaczej wiec go zignorowalem i jechalem dalej swoja drogo, a on na upartego przez najblizeszy km probowal mnie kierowac na swoja droge wlacznie w ostatniej fazie z zawroceniem co wydawalo sie juz nieoplacalne, natomiast TT pokazal prawidlowo droge! dodam tylko za AM mialo wybrana optymalna trase!
tak wiec na koniec powiem ze jako poczatkujacy uzytkowanik AM troche sie na niej zawiodlem...
-
Podaj dokładniej tą trasę, to może być błąd mapy.
-
trasa przebiega z pogorze gorne , gdynia do gdanska na lotnisko, AM ominal nowo wybudowana estakada ktora maksymalnie skraca droge, nastepnie na obwodnicy kazal zjechac juz za selgrosem :mad: , w drodze powrotnej nielepiej np. kazal trzymac sie lewej strony a za sekunde kazal zjechac na prawy pas i skrecic w lewo..
-
Podaj dokładniej tą trasę, to może być błąd mapy.
Nawet jeżeli to błąd mapy, to 99,9% userów powie, że to wina AM, a nie mapy. Przeciętnego użytkownika takie drobiazgi nie interesują, większość przecież nawet nie korzysta z wiedzy i doświadczenia tego forum, bo nawet nie wiedzą, że coś takiego istnieje w internecie, tylko wsiadają do bryki właczają navi, ustalają trasę i jadą. Siłą dobrego programu nawigacyjnego zawsze bedzie prostota obsługi i dobre mapy. AM ma niezłą mapę ale prostota obsługi pozostawia wiele do życzenia, TT jest bardzo intuicyjne i ma dobry czytelny interfejs, natomiast mapy słabsze. I co tu wybrać bądź tu mądry :smile:
-
Ciekaw jestem jakim cudem TT pokazał pawidłową drogę, jeśli w ogóle nie ma estakady Kwiatkowskiego?
-
Ciekaw jestem jakim cudem TT pokazał pawidłową drogę, jeśli w ogóle nie ma estakady Kwiatkowskiego?
pokazal dobra jadac obwodnica od morskiej ale niekazal na upor skrecac przy selgrosie i w drodze powrotniej normalnie :E
-
Nie dziwie się, że AM skróciła trasę optymalną przy Selgrosie, z tamtąd na lotnisko jest 5 km,
a do następnego zjazdu z autostrady 4,3km i potem jeszcze ponad 2km, w sumie o połowę dalej.
W TomTomie miałeś pewnie trasę szybką (bo w TT optymalnej nie ma),
a w AM użyłeś innnego typu trasy, jak więc możesz je porównywać?
Jeśli w AM też wyznaczysz trasę szybką, to będzie ona podobna do tej z TT.
-
Obawiam sie, że ten spór jest nierozwiązywalny... Używałem przez pewien czas na zmianę TT i AM (w najnowszych dla PDA wersjach) i okazuje się że czasem TT widział ulice, której nie miała AM a czasem odwrotnie. Optymalna trasa w AM bywa zgubna ( na trasie z Polski do Francji kazała mi 2 razy zjeżdżać z autostrady i oszczędzić parę kilometrów, ale kosztem korków i ewidentnej straty czasu) ale podobnie się zachowywał TT na trasie Polska - Chorwacja ( w Czechach przeczołgał mnie po jakichś wsiach zamiast prowadzić nieco wokół ale autostradą). W ub.r. w Słowenii szybka trasa TT z kolei kazała mi jechać autostradą (nadkładając ok. 60 km plus opłaty) zamiast skrótem, który naprawdę oszczędzał i czas i drogę i pieniądze. Żadna z map nie skierowała mnie z Bratysławy na autostradę OD Wiednia a zawsze chciały (obie) abym jechał pierwszą autostradą do Wiednia i dopiero z powrotem. Konkluzja - mapy GPS jeszcze nie zastąpią planowania. Nauczyłem się, aby najpierw obejrzeć trasę na mapie papierowej i zaplanować główne kierunki aby później móc korygować zapędy map. TT jest rzeczywiście bardziej prosty w obsłudze, z kolei AM ma więcej opcji, które - jeśli sie dobrze ustawi - można wykorzystać z pożytkiem. Zanim nastała wersja 5 Am byłem przeciwnikiem AM nawet po Polsce (mimo deklarowanego pokrycia zarówno TT jak i Igo nie zawodziło mnie bardziej, niż AM) Teraz uważam, że Igo nieco zostało w tyle ( swoją drogą i ona 2 lata temu kazała mi zjechać z autostrady w czechach, przegoniła po wsiach i polach po czym wjechała znów na tę sama autostradę , wyłącznie straty - czasu i drogi). Każdy z systemów map wciąż sie rozwija, być może kiedyś będzie prawie doskonały. Na razie na jednym urządzeniu mam AM , na drugim TT i... jakoś sobie radzę
-
Świetny tekst! I o to chodzi!
Przed wyjazdem włączyć nawi, wyznaczyć trasę, sprawdzić i najlepiej porównać z papierową* mapą i dokonać korekty. Nie ma ideałów jak na dzień dzisiejszy (ale i pewnie nigdy nie będzie).
Morał:żadna nawigacja nie zastąpi myślenia kierowcy!
PS. *Papierową czyt. wielko-ekranową np pilot.pl :P
-
widzę, że jednak wątek się rozwinął i ma spore zainteresowanie.Czekam na dalsze spostrzeżenia bo jednak 1500 zl za tt 930 to jest trochę grosza.I podobnie AM Europe z dobrym PNA też swoje będzie kosztować.
-
Jakbym maił kupić PNA to bez zastanowienia kupił bym TT 930 lub 920.
Jak dla mnie problem jest w kwestii PDA, jaki program kupić i tu wybierać można między AM a TT.
-
Świetny tekst! I o to chodzi!
Przed wyjazdem włączyć nawi, wyznaczyć trasę, sprawdzić i najlepiej porównać z papierową* mapą i dokonać korekty. Nie ma ideałów jak na dzień dzisiejszy (ale i pewnie nigdy nie będzie).
Morał:żadna nawigacja nie zastąpi myślenia kierowcy!
PS. *Papierową czyt. wielko-ekranową np pilot.pl :P
Właśnie, nawigacja jest po to, żeby ułatwić jazdę, a nie żeby nas we wszystkim wyręczyć. W moim wypadku zastępuje moją żonę z mapą w ręku i przed każdym skrzyżowaniem "gubiącą sygnał" :mrgreen:.
Podobnie jak niektórym w urządzeniach nawigacyjnych przy postoju, jej też mapa przed skrzyżowaniami kręciła się w rękach i w końcu następował "zwis" :mad: (odpowiednik znanego z AM "szukam sygnału GPS, jak znajdę, to ci powiem) :mrgreen: Z tym, że żona już sygnału przeważnie nie znalazła, a nie miałem pomysłu jak ją zresetować...
Wtedy musiałem zjechać na pobocze drogi, sam wziąć mapę w ręce i się odszukać. Prawda, że kłopotliwe?
Teraz przed wyjazdem sprawdzam mniej więcej jaki pomysł na trasę ma AM (w różnych wariantach), konfrontuje z moimi pomysłami sprawdzając przebieg trasy w jakimś serwisie internetowym z mapami (i tu mnie szlag trafia, że nie można zainstalować AM jednocześnie na komputerze :mad:) i zazwyczaj jest tak, że opieram się na trasie szybkiej czasami leciutko ją modyfikując. A potem tylko słucham Jadźki albo Hołka w zależności od humoru i jeszcze nie zabłądziłem :ok:. A jak trafiam na korek, to klikam w objazd i juz mam wyznaczoną nową trasę (czasami dość karkołomną, ale na pewno szybszą jak stanie w korku)
A tak kończą ci, którzy wierzą bezgranicznie nawigacji :mrgreen: http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article216755/Anglicy_ugrzezli_w_polskim_lesie_przez_GPS.html (http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article216755/Anglicy_ugrzezli_w_polskim_lesie_przez_GPS.html)
Zapewne nie mieli AM B)
-
Ponieważ AM zrobiła mi kolejny "numer" w wyznaczaniu trasy optymalnej - trasa Mińsk Mazowiecki - Gorzów Wielkopolski (przez Górę Kalwarie i Grójec), zależało mi by przejechać jak najszybciej te 520 km (cala autostrada A2), omijając Poznań po rannym wyznaczeniu trasy, przejrzałem ją i trasa wiodła tak jak chciałem do końca autostrady a potem ostatnie ok. 100 km gorszymi drogami. Zmęczony po południu wyznaczyłem trasę powrotną i widząc znowu 520 km, bez sprawdzania ruszyłem w drogę, po jakimś czasie zorientowałem się, że ja tą trasa nie jechałem... Okazało się, ze AM poprowadziła mnie "starą" 2 i na autostradę skierowała mnie za Poznaniem. Dzięki temu fajnie "popociłem" się w korkach i na światłach w Poznaniu i wróciłem później do domu. Odpaliłem dla porównania starego TT6 i trasę w obie strony wyznaczył tak samo (jak w pierwszym wariancie AM).
Wniosek taki: jeśli zależy Ci na pewnej, prostej nawigacji wybierz TT, jeśli masz klimatyzację w aucie ;) masz czas tracić na zabawę, konfiguracje, upiększanie domków 3d w kolorowe daszki itp wybierz AM.
Odpowiadam tym, którzy powiedzą - ale to akuratna tej trasie, a jak byś to... a jak byś tamto.. itp. Koledzy to już kolejny raz gdy AM zawiodła, i o ten raz jak dla mnie za dużo.
Zbieram na TT 930.
Pozdrawiam.
-
Też to zauważyłem ostatnio, a najgorsze jest to że AM wyznacza tak zarówno w wariancie "optymalnym" jak i "szybkim".
-
Ja wielki fan AM ostatnio w Świnoujściu zostałem przez nią tak wyprowadzony z równowagi że zerwałem urządzenie z szyby i jechałem na czuja... przy pomocy 3 pieszych tubylców trafiłem do miejsca.
AM w Świnoujściu tylko za promem chciała mnie wprowadzić pod prąd 3 razy, do tego raz przeprowadziła mnie skrzyżowanie dalej żeby na następnym zawrócić do skrzyżowania wcześniej. Na koniec pięknie wprowadziła mnie na parking w centrum przez co całkowicie wyleciałem z trasy i zwiedziłem okolice promu dla mieszkańców :mad: i tu odkleiłem urządzenie i schwałem je do schowka.
-
Tak, widzę że pomału szala przechyla się w stronę TT. Znamienne jest to, że jest dużo uwag krytycznych) na temat logiki wyznaczania tras przez AM. Natomiast z tego co czytam TT pod tym względem radzi sobie o wieeele lepiej.CZy AM jest taka piekna to tego też bym nie powiedział, dowalenie budynków 3d zamiast np. 3D mostów tulenli,wiaduktów itp. jest żałosne i nie wiadomo czemu ma właściwie służyć.Bo napewno nie przejrzystości i czytelności.Oczywiście jest grupa pasjonatów upiekszających te dodatki tylko właściwie po co. Jako użytkownik już paro letni AM jestem coraz bardziej rozczarowany zachodzącymi zmianami.Zmiany są ale idą w złym kierunku.
-
ja tam na TT bym się nie przesiadł w PL, nie ma mowy :E
A brak estakad 3d fakt trochę nijako się z tym czuję mijając 3d domek w wawie a obok wielką estakadę płaskę jak jezioro :shock:
-
Tak, widzę że pomału szala przechyla się w stronę TT. Znamienne jest to, że jest dużo uwag krytycznych) na temat logiki wyznaczania tras przez AM. Natomiast z tego co czytam TT pod tym względem radzi sobie o wieeele lepiej.CZy AM jest taka piekna to tego też bym nie powiedział, dowalenie budynków 3d zamiast np. 3D mostów tulenli,wiaduktów itp. jest żałosne i nie wiadomo czemu ma właściwie służyć.Bo napewno nie przejrzystości i czytelności.Oczywiście jest grupa pasjonatów upiekszających te dodatki tylko właściwie po co. Jako użytkownik już paro letni AM jestem coraz bardziej rozczarowany zachodzącymi zmianami.Zmiany są ale idą w złym kierunku.
Pod względem logiki wyznaczania tras TT jest klasą sam dla siebie. Szkoda tylko, że najnowsze mapy nie zawierają wielu nowych dróg i obwodnic (które znajdziesz w AM).
-
Uzywam AM i TT na przemian w Holandii. Obie maja swoja wady i zalety (pomijam tu jakosc map - sa porownywalne, obie maja bledy) Bardzo mi odpowiada w TT predkosc maksymalna na danym odcinku drogi, tego mi najbardziej brak w AM!
Dobra opcja pomocy - w razie nieszczescia, nigdy nie korzystalem z niej ale to dobry pomysl: szybko mzna dojechac lub zadzwonic po pomoc.
Aktualizacja map - tez plus!
W AM zbedne moim zdaniem budynki 3D, tylko w Polsce.
IDEALNY moment podawania komunikatu o manewrze w AM! TT podaje minimalnie za pozno, czesto brak czasu na zmiane pasa ruchu :(
Lubie czytac mapy - te w AM sa podobne do drukowanych - duzo szczegolow, nawet nazwy jezior (szkoda ze tylko polskich). W TT mapy sa jakiees prostsze, co dla niektory moze byc zaleta.
Duzo opcji w AM to dla tych ktorzy lubia sobie pogrzebac, poeksperymentowac, ustawienia fabryczne sa wystarczajace dla "normalnego" uzytkownika
W AM zmienilbym nazwe opcji "Prowadz do" na "Znajdz" (jak w iGO) bo przeciez najpierw chcemy znalezc jakies miejsce a potem zdecydowac co z nim zrobic: jechac tam, zobaczyc na mapie, dodac gdzies. To drobiazg, ale...
W obu brak mi glosu Tomasza Knapika, wg mnie najlepszy!
Podsumowujac: w tej chwili czesciej jednak uzywam AM, mozna z nia jechac bez patrzenia na ekran.