PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: mikal w Październik 05, 2007, 00:49:15
-
Zainstalowałem sobie 4.1.2 i zgodnie z zapowiedzią zobaczyłem, że pilot pokazuje odległość do najbliższego punktu PRZEZ. Ja co do tej opcji mam mieszane odczucia - nie jestem komiwojażerem, więc odległość do punktu przez zazwyczaj średnio mnie interesuje, ale wiem, że niektórym bardzo na tej opcji zależało - ok niech będzie. :)
Zdziwiło mnie nieco umiejscowienie wyboru pokazywanej odległości w pilocie (KONIEC/PRZEZ) w ustawieniach trasy. Czy to tylko niekonsekwencja czy też "Nawiguj względem" niesie za sobą inne oprócz wizualnych konsekwencje. W pierwszej linii chodzi mi tu o inne traktowanie PRZEZ. Czy w Nawiguj względem najbliższego punktu" ożnacza, iż ów punkt trzeba koniecznie zaliczyć? Czy ktoś to już sprawdzał, albo gdzieś wyczytał?
-
A ja dorzucę swoją wątpliwość . albo tego nie ma albo moja tego nie widzieć: Jak poznać względem czego nawiguję ( punkt przelotowy czy koniec trasy) mogę sobie to przełączyć i porównać czasy/odległości ale w czasie jazdy wolałbym nie rozpraszać się za bardzo takimi operacjami :S
-
To się łączy z moim postem, w którym chciałem, żeby AM wyświetlała w jakimś miejscu dokąd aktualnie prowadzi - nazwę tego punktu. Myślę, że taki komunikat załatwiłby sprawę. (oczywiście do wyboru)
-
Myślę że nie zaszkodziłoby, gdyby pare osób wyraziło chęć wyboru wyświetlanego komunikatu. Czy to po naciśnięciu guziora sprzętowego czy np elementu panelu navigatora... Support AM nie wie że jest jakaś potrzeba póki jej ktoś tego nie zakomunikuje wprost...
-
No to pytanie, która wersja lepsza:
-żółte cyferki (jak kolor punktu 'przez') gdy nawiacja wzgledem punktu przelotowego
-czy wprost oznaczenie na panelu pilota:
żółty znaczek (z cyferką) gdy nawigacja względem 'przez',
albo czerwony znaczek końca trasy, gdy nawigacja wzgledem celu?
(http://republika.pl/nocny_m/images/przez,koniec.jpg)
Myślę że nazwa punktu 'przez' nie jest niezbędna, zajmowałaby znacznie wiecej miejsca.
Dorzućcie ewentualnie własne propozycje, wybierzemy tą która się najbardziej spodoba,
a potem zostanie już tylko (oby) skuteczny lobbing :)
-
Hmmm, jakieś oznaczenie było by potrzebne, ale:
Znaczki z grafiką raczej nie przejdą - nie będzie im sie chciało, mało miejsca, nie ma sensu bo przełączania jest tylko pomiędzy pierwszym "przez", a końcem.
Lepszym rozwiązaniem jest albo zmieniony kolor (żółty mi nie bardzo pasuje, bo mam wszystko na żółto :grin:),
albo lepiej dodatkowa informacja (literka) na belce aktualnej pozycji np. "(P), ulica ...., kraj"
-
'między pierwszym' to za słabo zdefiniowane, jest 'miedzy pierwszym z niezaliczonych' a końcem.
W zasadzie jeśli nawigacja względem 'przez' będzie opcją domyślną,
i będzie jakieś widoczne oznaczenie, że nawigacja nie jest prosto do celu,
to również ci którzy narzekają, że muszą sprawdzać
'czy żona nie zostawiła jakiejś nieskasowanej trasy'
też będą mieli 1 powód do marudzenia mniej, bo będzie widać, ża nawigacja nie jest prosto do celu.
-
To się łączy z moim postem, w którym chciałem, żeby AM wyświetlała w jakimś miejscu dokąd aktualnie prowadzi - nazwę tego punktu. Myślę, że taki komunikat załatwiłby sprawę. (oczywiście do wyboru)
Dziś miałem trochę czasu, więc sprawdziłem. Zamiana "Nawiguj według" całkowicie zmienia sposób działania programu. To ostrzeżenie do tych wszystkich, którzy byli przyzwyczajeni do dotychczasowego działania punktów PRZEZ. Teraz jeśli wybierze się "nawiguj według najbliższego punktu trasy" to konsekwencją będzie nie tylko pokazywanie odległości w panelu pilota, ale również konieczność zaliczenia punktu PRZEZ. Innymi słowy można już znajdować się w punkcie końcowym trasy, a system i tak będzie prowadził do zadanego punktu PRZEZ. De facto to już nie są punkty PRZEZ, ale raczej plan podróży, czyli ciąg połączonych ze sobą tras gdzie koniec jednej jest początkiem następnej.
Oczywiście można by jakimś oznaczeniem informować o takim a nie innym ustawieniu, choć jest to moim zdaniem drugorzędne. Nie należy po prostu bezmyślnie zmieniać tego ustawienia. Dla większości użytkowników ustawienie "nawiguj według końca trasy" jest jedynym właściwym i nie powinni przy nim grzebać. No chyba że ktoś faktycznie koniecznie musi zaliczyć punkt przez.
-
Jesteś tego absolutnie pewien?
Ja też testowałem, (wprawdzie na sucho, odtwarzając zapisany ślad*) ale nic takiego nie zauważyłem.
Po wjechaniu w kierunku zgodnym z wyznaczoną trasą, na odcinek drogi za niezaliczonym punktem 'przez',
program wcale nie zawracał mnie z drogi tylko kierował do następnego punktu trasy.
*taka symulacja dotąd zawsze dawała wynik identyczny z testami w terenie
Napisane: 07-10-2007, 23:32:00
No i w terenie też już sprawdziłem, wynik identyczny jak w testach na sucho.
MZ miałeś źle przygotowałeś warunki testu.
Wg mnie niezależnie od wybranej opcji w 'Nawiguj względem'AM prowadzi do punktu 'przez'
dopóki nie znajdzie się na odcinku trasy już za tym punktem.
Najprawdopodobniej (tego jeszce do końca nie sprawdziłem) na ten odcinek trasy
trzeba jeszcze wjechać w kierunku zgodnym z jej przebiegiem.
-
Jesteś tego absolutnie pewien?
...
ABSOLUTNIE jestem pewien, iż test który przeprowadziłem dał właśnie wynik jaki opisałem. Nie jestem natomiast (szczególnie po przeczytaniu Twojej wypowiedzi) bynajmniej pewien że jest tak zawsze.
Mój test związany był z niedzielnym obiadem u rodziców. :ok: Wyznaczyłem trasę od siebie z domu do domu rodziców, ale przez siedzibę mojej firmy (zupełnie nie po drodze). Wybrałem nawiguj względem najbliższego punktu trasy. AM 4.1.2 uparła się w to niedzielne popołudnie koniecznie zaprowadzić mnie do biura, mimo iż byłem już pod domem rodziców. Zwracam uwagę, iż w żadnym momencie dom rodziców nie był dla AM celem tylko biuro.
Nie zdziwiło mnie to ponieważ:
- takie zachowanie odpowiada określeniu „nawiguj względem”
- to ustawienie dostępne jest z menu ustawień trasy, więc logicznym jest, iż nie dotyczy tylko wyświetlania odległości (wtedy powinno być w ustawieniach interface)
- taka funkcjonalność może się czasami (dla niektórych użytkowników nawet często) przydać.
Jeżeli więc prawdą jest to co piszesz, a wynik mojego testu to jakiś przypadek, to jestem wielce rozczarowany, bo te trzy wymienione powyżej argumenty całkowicie biorą w łeb :( Spróbuję protestować więcej.
A tak zupełnie z innej beczki - przy okazji testu zauważyłem poważną lukę w mojej wiedzy na temat AM 4 . Czy jest w niej, a jeśli tak to gdzie i jak sie nazywa, funkcja znana z wersji 3 "START=GPS"?
-
gdzie i jak sie nazywa, funkcja znana z wersji 3 "START=GPS"?
[Prowadź do]
-
..............
żółty znaczek (z cyferką) gdy nawigacja względem 'przez',
albo czerwony znaczek końca trasy, gdy nawigacja wzgledem celu?
Jeśli wolno mi wyrazić swoją opinię, to zdecydowanie jestem za drugą opcją, czyli znaczki z cyferką lub [F]. Jest to jednoznaczna i czytelna informacja.
Nadmieniam, że śledzę to forum od ponad dwóch lat (z różną intensywnością) i często korzystam z Waszych rad, wskazówek i ostatnio również modyfikacji :-) Korzystając z okazji chciałbym podziękować, szczególnie nocnemuMarkowi i Darkowi_Foto za kawał "dobrej roboty" i stronkę z modyfikacjami :-)
pozdr
-
Wyznaczyłem trasę od siebie z domu do domu rodziców, ale przez siedzibę mojej firmy (zupełnie nie po drodze). Wybrałem nawiguj względem najbliższego punktu trasy. AM 4.1.2 uparła się w to niedzielne popołudnie koniecznie zaprowadzić mnie do biura, mimo iż byłem już pod domem rodziców.
To jest całkiem możliwe jeżeli Twoja trasa do domu rodziców nie pokrywała się z trasą z firmy do ich domu.
Warunkiem koniecznym do zaliczenia punktu 'przez' jest wjechanie na wcześniej wyznaczoną trasę
za tym punktem w kierunku zgodnym z wyznaczonym.
(dziś sprawdziłem przypadek odwrotny, wjechanie na trasę w kierunku przeciwnym nie 'zalicza' punktu przez)
-
Warunkiem koniecznym do zaliczenia punktu 'przez' jest wjechanie na wcześniej wyznaczoną trasę
za tym punktem w kierunku zgodnym z wyznaczonym.
(dziś sprawdziłem przypadek odwrotny, wjechanie na trasę w kierunku przeciwnym nie 'zalicza' punktu przez)
Zapewne jest tak jak piszesz i wynik mojego testu spowodowany był wzajemnym położeniem obranych punktów. No to jestem dwójnasób rozczarowany. Taka "logika" jest jak dla mnie całkiem pokręcona, a nawiguj względem to oszukaństwo, a umieszczenie tej opcji w ustawieniach trasy to niekonsekwencja.
Napisane: Październik 08, 2007, 22:51:38
gdzie i jak sie nazywa, funkcja znana z wersji 3 "START=GPS"?
[Prowadź do]
Chyba nie do końca to. Doprecyzuję: chodzi mi o sytuację jak ptrzy produkowaniu testu. Siedzę w domu i definiuję trasę: dom=start, punkta=przez, punktb=przez i punktx=koniec. Gdyby to była 3.9 to idąc do garażu puknąłbym start=gps i wszystko zrobiłoby sie samo. A tu najpierw muszę włączyć gps, potem jak złapie fixa pokazać nawiguj.
Po prostu lubiłem start=Gps w wersji 3.9 :]
-
Ni rozumiem... przeciez to to samo... Start=GPS oznaczało, że definiujesz sobie punkty trasy i naciskając tą funkcję trasa była tworzona od punktu GPS ... tu robisz to samo - Prowadż do prowadzi Cię do wyznaczonego punktu trasy gdzie punktem startowym jest właśnie punkt GPS, gdzie sie znajdujesz a do tego moga byc także wcześnie zdefiniowane punkty Przez... dla mnie to to samo....
-
Ni rozumiem... przeciez to to samo... Start=GPS oznaczało, że definiujesz sobie punkty trasy i naciskając tą funkcję trasa była tworzona od punktu GPS ... tu robisz to samo - Prowadż do prowadzi Cię do wyznaczonego punktu trasy gdzie punktem startowym jest właśnie punkt GPS, gdzie sie znajdujesz a do tego moga byc także wcześnie zdefiniowane punkty Przez... dla mnie to to samo....
Albo ja już "zgupłem" od tego główkowania, albo mamy inne AM :-|
Wyłóż mi Piotr łopatologicznie, które "prowadź do" tak działa jak stare START=GPS. Ja tego za cholerę zlokalizować nie mogę
-
No to jestem dwójnasób rozczarowany. Taka "logika" jest jak dla mnie całkiem pokręcona, a nawiguj względem to oszukaństwo, a umieszczenie tej opcji w ustawieniach trasy to niekonsekwencja.
A gdzie byś to chciał umieścić?
Ja chciałem mieć możliwość obejrzenia jak daleko/długo jest do punktu 'przez' a nie tylko do końca trasy
i ta funkcja robi dokładnie to czego oczekiwałem.
---> [Prowadź do]
Chyba nie do końca ...
Do końca! Może byś ją wypróbował zamiast marudzić?
Skoro umiałeś znależć START, to nie pisz, że nie potrafisz jej znaleść bo i tak nie uwierzę :P
-
Wyłóż mi Piotr łopatologicznie, które "prowadź do" tak działa jak stare START=GPS. Ja tego za cholerę zlokalizować nie mogę
Jak to które? To jest ich kilka?! No dobrze - dwa: pierwsze menu "Prowadź do" a następne szczegółowe kontekstowe, przy wskazaniu punktu (nie dotyczy: Dom, Praca). Mając WłąCZONY GPS (z ustalonym fiksem pozycji), po wyborze "prowadź do" zawsze pozycja gps będzie pozycją startu.
-
No to pytanie, która wersja lepsza:
[...]
[...] oznaczenie na panelu pilota:
żółty znaczek (z cyferką) gdy nawigacja względem 'przez',
albo czerwony znaczek końca trasy, gdy nawigacja wzgledem celu?
Moje preferencje w cytacie... B)
-
Wyłóż mi Piotr łopatologicznie, które "prowadź do" tak działa jak stare START=GPS. Ja tego za cholerę zlokalizować nie mogę
Jak to które? To jest ich kilka?! No dobrze - dwa: pierwsze menu "Prowadź do" a następne szczegółowe kontekstowe, przy wskazaniu punktu (nie dotyczy: Dom, Praca). Mając WłąCZONY GPS (z ustalonym fiksem pozycji), po wyborze "prowadź do" zawsze pozycja gps będzie pozycją startu.
Dokładnie :)
-
No to jestem dwójnasób rozczarowany. Taka "logika" jest jak dla mnie całkiem pokręcona, a nawiguj względem to oszukaństwo, a umieszczenie tej opcji w ustawieniach trasy to niekonsekwencja.
A gdzie byś to chciał umieścić?
Ja chciałem mieć możliwość obejrzenia jak daleko/długo jest do punktu 'przez' a nie tylko do końca trasy
i ta funkcja robi dokładnie to czego oczekiwałem.
Ano umieściłbym ją tam, gdzie są wszystkie parametry dotyczące wyglądu panelu pilota. Wychodzi bowiem na to, iż ten parametr nie ma (wbrew moim pierwszym przypuszczeniom) absolutnie żadnego wpływu na przebieg trasy, więc z tego powodu w ustawieniach trasy nie ma czego szukać. To tylko wizualna informacja, więc powinna byc ustawiana tam gdzie cała reszta.
---> [Prowadź do]
Chyba nie do końca ...
Do końca! Może byś ją wypróbował zamiast marudzić?
Skoro umiałeś znależć START, to nie pisz, że nie potrafisz jej znaleść bo i tak nie uwierzę :P
No to pomarudzę jeszcze trochę! :grin:
Znam tylko jeden sposób uzyskania identycznego efektu jak START=GPS gdy mam wybrane punkty PRZEZ i punkt końcowy trasy , a mianowicie włączyć GPS, poczekać, aż złapie fix i wtedy NAWIGUJ (bo bez fixa sie nie da). Ja dalej nie wiem jak chcecie to załatwić przez "prowadź do" Przecież na logikę prowadź do jest oznaczeniem celu a start=gps przyjmuje juz wcześniej zdefiniowany cel.
Ja nie twierdzę że brak start=gps to jakaś tragedia, ale mnie w 3,9 się to podobało
-
No to pomarudzę jeszcze trochę! :grin:
Znam tylko jeden sposób uzyskania identycznego efektu jak START=GPS gdy mam wybrane punkty PRZEZ i punkt końcowy trasy , a mianowicie włączyć GPS, poczekać, aż złapie fix i wtedy NAWIGUJ (bo bez fixa sie nie da). Ja dalej nie wiem jak chcecie to załatwić przez "prowadź do" Przecież na logikę prowadź do jest oznaczeniem celu a start=gps przyjmuje juz wcześniej zdefiniowany cel.
Ja nie twierdzę że brak start=gps to jakaś tragedia, ale mnie w 3,9 się to podobało
Nie masz racji... wybierając w punkcie końcowym trasy opcję [Prowadź do] automatycznie masz to samo samo co Start=GPS a to co opisałeś to wyjątkwe utrudnianie sobie życia...
-
Ano umieściłbym ją tam, gdzie są wszystkie parametry dotyczące wyglądu panelu pilota ...
Hmmm, wygląd panelu jest w zasadzie niekonfigurowalny, ewentualnie w ustawieniach interfejsu, ale nie jestem przekonany.
No to pomarudzę jeszcze trochę! :grin:
Znam tylko jeden sposób uzyskania identycznego efektu jak START=GPS gdy mam wybrane punkty PRZEZ i punkt końcowy trasy ...
Ja nie twierdzę że brak start=gps to jakaś tragedia, ale mnie w 3,9 się to podobało
No widzę ;P
W 3.9 też wyznaczałeś 'przez' i pkt KOŃCOWY? :ohreally: i dopiero potem 'koniec, start=gps'
Jeśli nie wierzysz że 'Prowadź do' to jest ta sama funkcja tylko inaczej nazwana,
to już Twój problem, nie będę Cie więcej przekonywał, bo i po co?
-
Znam tylko jeden sposób uzyskania identycznego efektu jak START=GPS gdy mam wybrane punkty PRZEZ i punkt końcowy trasy , a mianowicie włączyć GPS, poczekać, aż złapie fix i wtedy NAWIGUJ (bo bez fixa sie nie da). Ja dalej nie wiem jak chcecie to załatwić przez "prowadź do" Przecież na logikę prowadź do jest oznaczeniem celu a start=gps przyjmuje juz wcześniej zdefiniowany cel.
Ja nie twierdzę że brak start=gps to jakaś tragedia, ale mnie w 3,9 się to podobało
Mi też sie podobało, że w AM 3.9 na szczęście nie ma czegoś takiego jak "START=GPS" !!!
Koledze się chyba całkiem pomieszało !!!
Pomyliło Ci się z funkcją "KONIEC, START=GPS", a jest to zupełnie coś innego niż to, co wydawało Ci się że jest.
"KONIEC, START=GPS" jest to DOKŁADNIE to samo co "prowadź do" - wskazujesz koniec trasy, a początek jest w punkcie GPS.
P.S. Kolega mikal cały czas pisze o funkcji "START=GPS", której nie ma (a wydaje mu się, że jest, bo jest podobna), a wszyscy wiedzą o którą funkcję chodzi, odpowiadają poprawnie, tylko myślą, że kolega mikal pisze w skrócie .... :grin: Śmieszne, ale konfliktowe.
Czy kolega mikal jest usatysfakcjonowany takim sprostowaniem?
-
P.S. Kolega mikal cały czas pisze o funkcji "START=GPS", której nie ma (a wydaje mu się, że jest, bo jest podobna), a wszyscy wiedzą o którą funkcję chodzi, odpowiadają poprawnie, tylko myślą, że kolega mikal pisze w skrócie .... :grin: Śmieszne, ale konfliktowe.
Czy kolega mikal jest usatysfakcjonowany takim sprostowaniem?
Kolega mikal jest usatysfakcjonowany, choć kategorycznie zaprzecza jakoby miało mu się wydawać, iż funkcja podobna do "start=gps" w AM 4 istnieje. Właśnie brak takiego "wydawania się" stał się przyczynkiem do tej dyskusji. Aby doprecyzować tym "zaślepionym" :D :D :D chodzi o funkcję (AM 3.9) umieszczoną na czwartej pozycji drugiego ekranu menu Trasa, a nie na ostatniej pierwszego ekranu tegoż menu - ta bowiem (koniec,start=gps) faktycznie jest odpowiednikiem "prowadź do". :P
Napisane: Październik 09, 2007, 19:38:44
Ano umieściłbym ją tam, gdzie są wszystkie parametry dotyczące wyglądu panelu pilota ...
Hmmm, wygląd panelu jest w zasadzie niekonfigurowalny, ewentualnie w ustawieniach interfejsu, ale nie jestem przekonany.
O stopniu parametryzacji można dyskutować i mieć własne zdanie na ten temat, ale chyba bezdyskusyjnym pozostaje fakt, iż wszelkie ustawienia (które są możliwe - to znaczy pilot mini czy normalny, co ma być wyświetlane)są dokonywane w ustawieniach interfejsu. Dlaczego więc jedno ustawienie (pokazywać odległość do końca czy do najbliższego punktu) zostało umieszczone gdzie indziej tzn. w ustawieniach trasy choć na jej przebieg nie ma absolutnie żadnego wpływu. To przecież nielogiczne i wprowadzające w błąd.
-
No to pisz do supportu i im wytłumacz :)
ja będę 'walczył' o co innego - żeby było widać, czy nawiguje do celu, czy punktu przelotowego.
-
Nie jestem pewny, czy dobrze zrozumiałem, ale co daje znacznik, że AM nawiguje do celu? Przecież nawet jak ustawię to w opcjach, to i tak będę prowadzony przez jakieś punkty PRZEZ, jeśli takie wybrałem, a na ekranie będę miał cały czas znacznik końca i kilometry do końca. Chyba że ten znacznik pojawiałby się tylko wtedy, gdy zaliczyliśmy ostatni punkt PRZEZ, albo tych punktów wcale nie było - niezależnie od tego jak ustawiliśmy NAWIGUJ WZGLĘDEM. Jeśłi tak, to podobają mi sie propozycje 3 i 4. A jeśli na dole byłaby możliwość wyboru zamiast aktualnej pozycji, wyświetlenia nazwy miejsca do którego aktualnie nawigujemy, to dla mnie byłby to szczyt szczęścia.
-
tzn. w ustawieniach trasy choć na jej przebieg nie ma absolutnie żadnego wpływu. To przecież nielogiczne i wprowadzające w błąd.
Ostatnio jechalem z opcja "nawiguj do punktu przez" i tym razem go przeczytal "Za 100 metrow, punkt trasy, potem zawroc w lewo". Duzo lepsze niz jak najpierw cie wpuszcza w jakas uliczke a potem mowi "za 100 metrow, zawroc w lewo" i musisz patrzec na mape zeby skumac o co chodzi ;)
-
Ostatnio jechalem z opcja "nawiguj do punktu przez" i tym razem go przeczytal "Za 100 metrow, punkt trasy, potem zawroc w lewo". Duzo lepsze niz jak najpierw cie wpuszcza w jakas uliczke a potem mowi "za 100 metrow, zawroc w lewo" i musisz patrzec na mape zeby skumac o co chodzi ;)
W tym miejscu dotykasz zupełnie innego zagadnienia - mianowicie definiowania punktów PRZEZ. W pierwszej linii należy sobie zadać pytanie dlaczego masz zawracać w jakiejś uliczne po dotarciu do punktu PRZEZ?
Wyjaśnień tego faktu może być kilka:
1. Sam sobie ten punkt tak bezmyślnie zdefiniowałeś.
2. Sam sobie ten punkt zdefiniowałeś, ale nie bezmyślnie tylko celowo bo jesteś kurierem i tam masz dostarczyć paczkę.
3. Pozwoliłeś AM osadzić punkt PRZEZ automatycznie.
Wyjaśnienia:
ad 1. Na drugi raz pomyśl :D
ad 2. Jest ok, tak miało być :ok: (choć bardziej przydałaby sie funkcja plan podróży)
ad 3. Po samodzielnym wstawieniu przez AM punktu PRZEZ (ty podałeś przez jaką miejscowość chcesz jechać, a ona wstawiła punkt) skontroluj co zrobiła. Algorytm definiowania takich punktów jest całkiem durny i daje często żałosne efekty. Jeszcze w wersji 3.9 pisałem do AM by coś z tym zrobili (sugerowałem nawet takie połowiczne rozwiązania, które nie były pracochłonne, a ułatwiłyby życie, bo gdy byli w szale tworzenia wersji 4 na coś zbliżonego do tomtomowego algorytmu nie liczyłem).
A wracając do sedna sprawy - ten parametr nie ma wpływu na trasę, więc uważam, że nie ma co szukać w ustawieniach trasy
-
2. Sam sobie ten punkt zdefiniowałeś, ale nie bezmyślnie tylko celowo bo jesteś kurierem i tam masz dostarczyć paczkę.
ad 2. Jest ok, tak miało być :ok: (choć bardziej przydałaby sie funkcja plan podróży)
To ta opcja :) Po prostu chcę wpaść pod ten-a-ten adres a potem jechać gdzie indziej. Ustawiam punkt KONIEC na docelowy, PRZEZ na ten który chcę odwiedzić. Teraz AM ładnie mówi, że dojechałem do punktu trasy, a wcześniej prowadziła do niego a potem jakby nigdy nic prowadziła do celu / następnego punktu.
-
Brakuje jednak w AM pytania o pomijaniu punktu PRZEZ. Dzisiaj jechałem mając ustawiony punkt PRZEZ, ale na mojej trasie był korek, więc trochę zboczyłem w puste ulice i okazało się, że AM juz zapomniała o punkcie PRZEZ i prowadzi mnie do końca trasy. Widocznie mój objazd wystarczył do zaliczenia punktu, ale mnie nie o to chodziło, chciałem jednak do tego punktu dojechać.
-
[...] ale mnie nie o to chodziło, chciałem jednak do tego punktu dojechać.
To jest dokładnie to o czym wcześniej pisałem: "Nawiguj względem punktu trasy" powinno obligować do zaliczenia tego punktu. Nawiguj względem końca powinno działąć jak dotychczas, no może z tą różnicą, że dotarcie do kolejnego punktu/końca powinno jednak anulować poprzednie niezależnie od tego czy dotarło sie tam po "starej" trasie czy nie. A do określenia co wyświetlać powinno służyć coś innego. (Napisałem zresztą o tym do supportu)