AM'Traffic - teoria i praktyka

  • 82 Odpowiedzi
  • 52451 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 08, 2010, 21:33:38 »
Nie potwierdzam. Zawsze (przynajmniej w godzinach, które podałeś) prowadzi Sosnkowskiego (szybka), a Dzieci Warszawy - optymalna.

*

Offline baciarek

  • ****
  • 687
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S5
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 08, 2010, 22:04:29 »
Dopóki będzie podejście producenta do traficu takie jak jest (legalny/bez subskrybcji) tak długo kategorie na miplo typu korki remonty, wypadki mozna sobie w buty wsadzić. Raz, że nawigatory nie wysyłają w trasie danych, dwa internet u nas nie jest przesadnie tani, trzy (dla mnie najważniejsze) dlaczego polityka wygląda tak, że mam płacić za wysyłanie na mój koszt danych traficowych podwójnie? Przecież to ludzie tracą kase na neta wysyłając im dane a oni łaskawie zastawiają się czy je przyjąć :)

Im więcej osób z tego będzie korzystać i udostępniać tym bardziej warto z tego będzie korzystać. To firma powinna prosić użytkowników o wysyłanie danych a nie na odwrót :)

Poza tym wolałbym, żeby program informował jednak o zmianach dokonanych przez trafic ewentualnie się pytał (np zmiana trasy przez korek na "nazwa ulicy") zawsze to miałbym świadomość, że to nie jest czysty chwyt marketingowy tylko program faktycznie korzysta z danych.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2010, 22:43:58 wysłana przez baciarek »
Kobieta + 50ml = CHMOD 777

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 08, 2010, 22:18:24 »
Żeby wyłaczyć używanie danych traffic nie wystarczy wyłączyć opcji 'wynieniaj dane z serwerem',
musisz jeszcze wyłączyć opcję 'Używaj systrmu Traffic'.
Wtedy szybka zawsze poprowadzi Sosnowskiego a optymalna zawsze wybierze Dzieci Warszawy.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

MarkNavi

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 09, 2010, 07:19:45 »
Żeby wyłaczyć używanie danych traffic nie wystarczy wyłączyć opcji 'wynieniaj dane z serwerem',
musisz jeszcze wyłączyć opcję 'Używaj systrmu Traffic'.
Wtedy szybka zawsze poprowadzi Sosnowskiego a optymalna zawsze wybierze Dzieci Warszawy.

Dziękuję ci kolego za radę, teraz jest okey. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie 'NocnyMarku' , czy teraz zgodnie z Twoja wskazówką jak wyłączyłem definitywnie (mam nadzieję) AMtraffic, to czy teraz trasa szybka będzie brała pod uwagę najwyższe kategorie dróg na wyznaczonej trasie, tak jak było kiedyś w standardzie ? Na tym mi zależy, bo 'dla mnie czas dojazdu nie jest najważniejszy' , tylko jakość drogi po której jadę, zwłaszcza jak jest to trasa długa. Ja wolę jeździć przede wszystkim głównymi drogami, chociażby obecnie z powodu szansy lepszego odśnieżania :-)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2010, 08:44:06 wysłana przez MarkNavi »

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:20:07 »
Dziękuję ci kolego za radę, teraz jest okey. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie 'NocnyMarku' , czy teraz zgodnie z Twoja wskazówką jak wyłączyłem definitywnie (mam nadzieję) AMtraffic, to czy teraz trasa szybka będzie brała pod uwagę najwyższe kategorie dróg na wyznaczonej trasie, tak jak było kiedyś w standardzie ? Na tym mi zależy, bo 'dla mnie czas dojazdu nie jest najważniejszy' , tylko jakość drogi po której jadę, zwłaszcza jak jest to trasa długa. Ja wolę jeździć przede wszystkim głównymi drogami, chociażby obecnie z powodu szansy lepszego odśnieżania :-)

Pytanie do Marka, ale ja pozwolę sobie odpowiedzieć.
Nie masz takiej gwarancji. Trasa szybka będzie wyznaczana po czasie dojazdu, AM może Cię nawet poprowadzić "polem" o ile stosunek czasu do ilości przejechanych km będzie korzystniejszy niż jechanie lepszą drogą na około.

Rozwiązaniem na Twój problem może być skorzystanie z opcji "pomijaj drogi o kategorii niższej niż"
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline zoltarsm

  • **
  • 111
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 450BV - AM XL i NAVROADMAP EU
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:34:23 »
Niedługo wybieram się do Zakopanego. Ciekaw jestem, czy przy włączonej opcji AM Traffic program wytyczy inną trasę niż przez wiecznie zakorkowaną Zakopiankę. Jak myślicie ?

*

MarkNavi

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:41:39 »
Dziękuję ci kolego za radę, teraz jest okey. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie 'NocnyMarku' , czy teraz zgodnie z Twoja wskazówką jak wyłączyłem definitywnie (mam nadzieję) AMtraffic, to czy teraz trasa szybka będzie brała pod uwagę najwyższe kategorie dróg na wyznaczonej trasie, tak jak było kiedyś w standardzie ? Na tym mi zależy, bo 'dla mnie czas dojazdu nie jest najważniejszy' , tylko jakość drogi po której jadę, zwłaszcza jak jest to trasa długa. Ja wolę jeździć przede wszystkim głównymi drogami, chociażby obecnie z powodu szansy lepszego odśnieżania :-)
Pytanie do Marka, ale ja pozwolę sobie odpowiedzieć.
Nie masz takiej gwarancji. Trasa szybka będzie wyznaczana po czasie dojazdu, AM może Cię nawet poprowadzić "polem" o ile stosunek czasu do ilości przejechanych km będzie korzystniejszy niż jechanie lepszą drogą na około.

Rozwiązaniem na Twój problem może być skorzystanie z opcji "pomijaj drogi o kategorii niższej niż"

Tak mam ustawione , mam pomijaj o kategorii niższej niż - gruntowa utrzymana, ale może to zaostrzyć jeszcze ?

*

Offline k_wilk

  • 10
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navia 431; NavRoad Vivo+;Galaxy SIII
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:59:08 »
Aby nie tworzyć nowego wątku mam pytanie jak w temacie. AM 6.01 mam na PDA Navia, która to nie ma BT aby móc łączyć się z tel: komórkowym aby synchronizować dane na bieżąco. Jedyne połączenie  PC z nawigacją poprzez Centrum Obsługi na Viscie. W ustawieniach Inne - AM'Traffic mam odhaczone "Używaj systemu Traffic" oraz :Wymieniaj dane z serwerem" ale pozostałe trzy opcje mam wyszarzałe nie można ich zaznaczyć miedzy innymi "Wymieniaj dane tylko przez PC" i tu moje zasadnicze pytanie kiedy i czy w moim przypadku mam synchronizację danych skoro nie mogę zaznaczyć opcji wymieniaj dane. Na głównym ekranie mam w dolnym rogu ikonkę TRF z zieloną diodką.
AM 3,4,5,6? + aAM

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 09, 2010, 13:28:34 »
W Twoim przypadku wymiana danych z serwerem będzie następowała tylko w jedną stronę tzn na serwer AM, po podłączeniu do PCta. Ale na razie i to nie działa. :( :S Ja mam urządzenie, które łączy się przez BT, mało tego ma pełną obsługę połączeń internetowych, łącznie z przeglądarką IE, a również na razie nie łączy się w żaden sposób z serwerem AM. Na razie tylko mogę synchronizować Miplo  :S
Zielona ikonka TRF oznacza zbieranie danych traffic, któr będą mogły zostać wysłane na serwer, gdy tylko AM w końcu uruchomi tę funkcję dla wszystkich urządzeń łączących się z PC  :kill:

*

Offline tomek1970

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P560 + WM6.0
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 10, 2010, 05:47:40 »
W Twoim przypadku wymiana danych z serwerem będzie następowała tylko w jedną stronę tzn na serwer AM, po podłączeniu do PCta. Ale na razie i to nie działa.
Myślę że chyba jednak wysyłanie na serwer działa, mam zaznaczone: "Wymieniaj dane tylko przez PC" i przy każdym uruchomieniu AM przy podłączonym PDA do PC zawartość folderu Traffic w AM jest czyszczona (wysyłana?).
W ustawieniach Inne - AM'Traffic mam odhaczone "Używaj systemu Traffic" oraz :Wymieniaj dane z serwerem" ale pozostałe trzy opcje mam wyszarzałe nie można ich zaznaczyć miedzy innymi "Wymieniaj dane tylko przez PC"
Dzisiaj po instalacji AM 6.1 na PDA siostry mam podobny problem i również szukam odpowiedzi jak to obejść, na moim MIO P560 z AM 6.1 EU jak wspomniałem wyżej mam zaznaczone "wymieniaj przez PC", pozostałe dwie opcje wyszarzone. Urządzenie siostry to MIO P360 z AM 6.1 PL ma wszystkie trzy pola dotyczące wymiany danych szare, różnica pomiędzy MIO P560 a MIO P360 to tylko wifi i BT w P560, poza tym są to identyczne urządzenia. Zastanawia mnie czy to że nie można zaznaczyć "wymieniaj przez PC" to kwestia jakiegoś błędu przy instalacji AM, czy też braku możliwości połączenia urządzenia z netem inaczej jak po kablu, czy raczej wersji AM (EU a PL). Jeżeli ktoś poradził sobie z podobnym problemem to proszę o jakieś wskazówki a jeżeli również nie możecie zaznaczyć "wymieniaj przez PC" to dajcie znać jaka wersja AM i jakie możliwości połączenia z netem.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 10, 2010, 09:31:23 »
Myślę że chyba jednak wysyłanie na serwer działa, mam zaznaczone: "Wymieniaj dane tylko przez PC" i przy każdym uruchomieniu AM przy podłączonym PDA do PC zawartość folderu Traffic w AM jest czyszczona (wysyłana?).


Ano tak  :oops: Zasugerowałem się, że masz urządzenie PNA. Niemniej jednak reszta wypowiedzi pozostaje aktualna, dane traffic będą wysyłane tylko w jedną stronę.

*

MarkNavi

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 10, 2010, 16:40:39 »
Zauważyłem, że przy całkowicie wyłączonej funkcji AMtraffic szacowany czas dojazdu po wyznaczeniu trasy jest brany "z kosmosu", przykładowo start z centrum Warszawy (z ulicy Żelaznej) , koniec centrum Kielc - czas dojazdu 1h50min (trasa szybka). Może gdybym leciał karetką na sygnale to dałoby radę. Po włączeniu AMtraffica czas wydłuża się do 2h30min i tu już jest realnie (188km) 

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 10, 2010, 17:00:55 »
czas dojazdu po wyznaczeniu trasy jest brany "z kosmosu"
Nie tyle z kosmosu, co (tak samo jak we wcześniejszych wersjach)
z ustawień prędkości dla poszczególnych typów dróg (Menu\Ustawienia\Trasy).
Zgadza się, że dopiero trafik (albo zmiana domyślnie wpisanych prędkości) urealnia te czasy.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 10, 2010, 20:34:20 »
Tyle, że poprzednie AM po 10 minutach (defaultowo) jazdy brały pod uwagę prędkość średnią, AM 6 ma to standardowo wyłączone.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline kYs

  • *
  • 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Kaiser - ERA GSM  &  Blackstone - ORANGE
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 04, 2011, 19:33:02 »
Odgrzeję starego kotleta.

Moi drodzy, minęło 6 miesięcy od ostatniego posta, jak na chwilę obecną byście ocenili system AM Traffic? Pytam ponieważ ze względu na niego zastanawiam się nad kupnem AM PL i nie wiem czy faktycznie warto.

BTW:
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer   bo ktoś kopił program za prawie 300 zł  a  po roku  traci  am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są  przecież wysyłane  anonimowo.
z Miplo wiedzialem, ale z Traffikiem to troche zaskakujace, zwlaszcza, ze AM zbiera dane o ruchu od uzytkownikow i bynajmniej nie daje im za to kasy

Dopóki będzie podejście producenta do traficu takie jak jest (legalny/bez subskrybcji) tak długo kategorie na miplo typu korki remonty, wypadki mozna sobie w buty wsadzić. Raz, że nawigatory nie wysyłają w trasie danych, dwa internet u nas nie jest przesadnie tani, trzy (dla mnie najważniejsze) dlaczego polityka wygląda tak, że mam płacić za wysyłanie na mój koszt danych traficowych podwójnie? Przecież to ludzie tracą kase na neta wysyłając im dane a oni łaskawie zastawiają się czy je przyjąć :)
Im więcej osób z tego będzie korzystać i udostępniać tym bardziej warto z tego będzie korzystać. To firma powinna prosić użytkowników o wysyłanie danych a nie na odwrót :)
Poza tym wolałbym, żeby program informował jednak o zmianach dokonanych przez trafic ewentualnie się pytał (np zmiana trasy przez korek na "nazwa ulicy") zawsze to miałbym świadomość, że to nie jest czysty chwyt marketingowy tylko program faktycznie korzysta z danych.
Każdy chce korzystać, nikt nie chce wysyłać danych, nie uważacie że to lekka paranoja? tak samo jak z nadajnikami sieci komórkowych, każdy chce mieć szybki net i pełen zasięg w telefonie ale nikt nie chce masztów w okolicy swojego domu, sic!

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #75 dnia: Lipiec 04, 2011, 20:15:22 »
Polecam lekturę wątku
LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy,
komentarze.

Sam możesz poczytać i wyciągnąć stosowne wnioski.
Z moich ostatnich obserwacji wynika że dane pobierane z serwera AM Traffic są coraz bardziej spójne z Targeo.pl.
 

*

Offline kYs

  • *
  • 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Kaiser - ERA GSM  &  Blackstone - ORANGE
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #76 dnia: Lipiec 04, 2011, 21:33:21 »
z wątkiem oczywiście się zapoznałem, ale ciekawi mnie czy z perspektywy półrocza coś się pozmieniało w tej materii

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #77 dnia: Lipiec 04, 2011, 23:11:22 »
Odgrzeję starego kotleta.

Moi drodzy, minęło 6 miesięcy od ostatniego posta


Ale ten kotlet ma 18 miesięcy a nie 6  :police:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #78 dnia: Lipiec 05, 2011, 00:34:26 »
Z perspektywy największej wsi na wschód od Wisły nic się nie zmieniło.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline kYs

  • *
  • 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Kaiser - ERA GSM  &  Blackstone - ORANGE
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #79 dnia: Lipiec 05, 2011, 07:39:14 »
Odgrzeję starego kotleta.

Moi drodzy, minęło 6 miesięcy od ostatniego posta


Ale ten kotlet ma 18 miesięcy a nie 6  :police:

Faktycznie mój błąd ;) nie przyuważyłem że to z 2010 a nie 2011 ;D
W związku z tym, tym bardziej chciałbym się dowiedzieć czy coś się pozmieniało. 1,5 roku w świecie IT to multum czasu, a skoro są głosy że wszystko jest jak dawniej to nie napawa mnie to optymizmem, bo jeśli przez taki okres czasu nie zmieniło się nic na lepsze, to wszystko wskazuje na to że na rozwijanie tego projektu nie ma co liczyć w nadchodzącym czasie.

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #80 dnia: Lipiec 05, 2011, 09:56:53 »
Jako przeciwwagę proponuję obserwację co porabia konkurencja ( http://www.tomtom.com/livetraffic/ )
Wystartowali w PL w tym miesiącu, oficjalnie jeszcze nie zdążyły dojechać do sklepów urządzenia z "Live" na polski rynek , a moim zdaniem wyniki działania jak na te kilka dni są obiecujące.

 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2011, 09:58:45 wysłana przez Darkph »

*

Offline kYs

  • *
  • 61
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Kaiser - ERA GSM  &  Blackstone - ORANGE
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #81 dnia: Lipiec 05, 2011, 21:36:24 »
nie wiem czemu ale zobrazowanie ruchu na targeo bardziej mi odpowiada, w tomtomie chyba pokazują tylko roboty drogowe a nie analizują ruchu na drogach, chyba że się mylę to proszę wyprowadź mnie z błędu
zresztą tomtom ma chyba gorsze pokrycie map jeśli chodzi o Polskę, a głównie na tym mi zależy, bo ostatnio robię po 3k km miesięcznie po różnych miejscowościach/pipidówach i zależy mi na jak największej ilości adresów w nawigacji

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #82 dnia: Lipiec 05, 2011, 23:49:48 »
Cytuj
a nie analizują ruchu na drogach, chyba że się mylę to proszę wyprowadź mnie z błędu

Analizują ;) - na bieżąco usługa HD live - a statyczne dane to IQ Routes
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2011, 23:52:02 wysłana przez lukas63 »