AM'Traffic - teoria i praktyka

  • 82 Odpowiedzi
  • 52486 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 06, 2010, 10:22:32 »
w przypadku Traffica on-line, co kilka minut program laczy sie z serwerem i wymienia dane. Efekt jest taki, ze przewaznie (nie za kazdym razem) nastepuje rekalkulacja trasy. Problem polega na tym, ze po kazdej rekalkulacji trasy, pojawia sie nowy komunikat glosowy (informujacy np. 33km prosto). Jezeli przy nastepnej wymianie danych z serwerem, AM otrzyma jakies dane (nie wiem jakie tutaj sa kryteria), program wygeneruje kolejny komunikat - 31km prosto. Potem dowiem sie, ze "28km prosto", "15km prosto" itd.
Przyznam, ze po kilku kilkuset kilometrowych trasach w Polsce nieco sie zirytowalem. Z jednej strony AM ogranicza komunikaty glosowe, z drugiej dzialanie Traffica daje przeciwny efekt. Praktyka pokazuje bowiem, ze najblizsze manewry wcale nie zmieniaja sie po rekalkulacji trasy. Tak przynajmniej zauwazylem

Dobrze wiedzieć. Ale ja traffica on-line nie planuje włączać, bo moim zdaniem tego typu system w Polsce to dopiero za parę lat ma szansę działać jak z tego naprawdę masowo ludzie będą korzystać i internet będzie w każdej sieci i taryfie za przysłowiowy grosik.

A co do komunikatów głosowych... Przyznam, że bardzo wyciszam dźwięk i raczej patrzę na ekran co jakiś czas, niż słucham :P Chociaż głos Hołka jest o wiele przyjemniejszy niż fabrycznej Marzenki (czy jak jej tam było:)

A co do częstotliwości komunikatów to parę dni temu np. miałem komunikat 250 km prosto i powtarzał to tylko z raz czy dwa przez cały ten odcinek (nie pamiętam dokładnie) :PPP A jak we wrześniu przemierzałem autostrady i ekspresówki w Hiszpanii i Francji to miałem ciszę całymi godzinami... ciągle było 100 km prosto, 200 km prosto, a raz ponad 300 :) Czekam, aż w Polsce będzie się jechało jakąś drogą do Suwałk albo Cieszyna z komunikatem 400 km prosto :P

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 06, 2010, 10:25:43 »
Faktycznie ciekawy jest problem trafica w taksówkach na bus pasie na trasie łazienkowskiej. Przecież taxi porusza się tam ze 2 razy szybciej i mogą wysyłać fałszywe dane do systemu o przepustowości trasy. Ciekawe czy ktoś się już w AM nad tym zastanawiał?

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Ci wszyscy taksówkarze i przewoźnicy osób korzystają tylko i wyłącznie z najnowszych i legalnych wersji AM :) Więc ja bym tego ruchu nie demonizował.

Oczywiście dopuszczam możliwość, że się mylę i z góry w takiej sytuacji przepraszam pochopnie posądzonych :)
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 06, 2010, 12:11:19 »
A ty komplikujesz program :)
Oczekujesz żeby zapamiętał poprzednio wyliczoną trasę, porównał ją z nowoobliczoną
i w zależnosci od wyniku ominął lub nie jeden komunikat słowny.
A co jeśli w nowoobliczonej trasie następny manewr będzie ten sam ale zmieni się odległość do celu?

ja na to patrze z funkcjonalnego punktu widzenia
jezeli dostaje komunikat 33km prosto, przez najblizsze 30km nie chce sluchac informacji: 31km prosto, 25km prosto, 18km prosto....AM powinna generowac komunikat tylko w sytuacji gdy trasa 33km ulegnie zmianie i manewr bedzie inny lub bedzie wczesniej/pozniej

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 06, 2010, 12:55:52 »
Z taksówkami to jest też problem w drugą stronę . Jak trafic będzie miał dane że Łazienkowska (Wawa) zakorkowana to będzie kazało to omijać a właśnie dla taksówek to jest najlepsza opcja (buspas)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 06, 2010, 13:21:52 »
Cytat: JaMi
ja na to patrze z funkcjonalnego punktu widzenia

Ja również, dlatego:

1. Mam wyłączoną opcję 'pokazuj prosto...',
bo wtedy na pilocie zawsze jest widoczny następny manewr (z odległością)
i nie ma zbędnych dla mnie komunikatów słownych typu: '294km prosto'

2. Mam wyłączoną opcję 'po wyznaczeniu trasy ...',
bo potrafię sam przeczytać na panelu pilota ile jest do celu i nie potrzebuję do tego lektora.
W dodatku te informacje są widoczne non-stop więc mogę spojrzeć kiedy zechcę.
A ta słowna, mało istotna w danej chwili informacja nigdy nie będzie mi kolidować
istotnym komunikatem dotyczącym aktualnej sytuacji drogowej.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 06, 2010, 14:16:21 »
Faktycznie ciekawy jest problem trafica w taksówkach na bus pasie na trasie łazienkowskiej. Przecież taxi porusza się tam ze 2 razy szybciej i mogą wysyłać fałszywe dane do systemu o przepustowości trasy. Ciekawe czy ktoś się już w AM nad tym zastanawiał?

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Ci wszyscy taksówkarze i przewoźnicy osób korzystają tylko i wyłącznie z najnowszych i legalnych wersji AM :) Więc ja bym tego ruchu nie demonizował.

Oczywiście dopuszczam możliwość, że się mylę i z góry w takiej sytuacji przepraszam pochopnie posądzonych :)

Nie lekceważyłbym tego problemu. Przynajmniej raz w tygodniu jeżdżę na trasie Wrocław-Jelenia G. Od AM 6.0 beta i final wysyłałem systematycznie dane traffic. AM 6.0 prowadziła przez Strzegom, Bolków. Na tej trasie były roboty drogowe a więc trochę utrudnień w ruchu, zacząłem więc jeździć przez Jawor (dystans ten sam) uzyskując lepsze wyniki czasu przejazdu. Teraz AM 6.1 z traffi'kiem zawsze wyznacza trasę przez Jawor. Nie wiem ile osób z AM wysyłało dane z tej trasy, ale nie przypuszczam, że było ich dużo. Teraz w śniegu jazda przez Jawor na pewno nie jest optymalna.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 06, 2010, 14:23:01 »
Cytat: JaMi
ja na to patrze z funkcjonalnego punktu widzenia

Ja również, dlatego:

1. Mam wyłączoną opcję 'pokazuj prosto...',
bo wtedy na pilocie zawsze jest widoczny następny manewr (z odległością)
i nie ma zbędnych dla mnie komunikatów słownych typu: '294km prosto'

2. Mam wyłączoną opcję 'po wyznaczeniu trasy ...',
bo potrafię sam przeczytać na panelu pilota ile jest do celu i nie potrzebuję do tego lektora.
W dodatku te informacje są widoczne non-stop więc mogę spojrzeć kiedy zechcę.
A ta słowna, mało istotna w danej chwili informacja nigdy nie będzie mi kolidować
istotnym komunikatem dotyczącym aktualnej sytuacji drogowej.

ad 1. Zmienie u siebie i potestuje czy mi pasuje
Generalnie problem pozostaje. W sytuacji kiedy informowanie o jezdzie prosto jest aktywne, traffic on-line upierdliwia jazde
Czy w sytuacji kiedy bedzie wylaczone informowanie o jezdzie prosto, AM po odebraniu danych traffica nie bedzie powtarzac komunikatu o nastepnym manewrze ?

ad 2. tez nie stosuje

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 06, 2010, 15:28:02 »
Przynajmniej raz w tygodniu jeżdżę na trasie Wrocław-Jelenia G. Od AM 6.0 beta i final wysyłałem systematycznie dane traffic. AM 6.0 prowadziła przez Strzegom, Bolków. Na tej trasie były roboty drogowe a więc trochę utrudnień w ruchu, zacząłem więc jeździć przez Jawor (dystans ten sam) uzyskując lepsze wyniki czasu przejazdu. Teraz AM 6.1 z traffi'kiem zawsze wyznacza trasę przez Jawor. Nie wiem ile osób z AM wysyłało dane z tej trasy, ale nie przypuszczam, że było ich dużo. Teraz w śniegu jazda przez Jawor na pewno nie jest optymalna.
Optymalna wyznacza przez Jawor w zależności od położenia suwaka (im bardziej w lewo, tym większa szansa na Bolków). Inna sprawa, że AM nie całkiem prowadzi obwodnicą przez Bolków, tylko dołem przez Płoninę.
Co jest pomyłką, zwłaszcza w obecnych warunkach.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 06, 2010, 15:48:46 »
Cytat: JaMi
Czy w sytuacji kiedy bedzie wylaczone informowanie o jezdzie prosto, AM po odebraniu danych traffica nie bedzie powtarzac komunikatu o nastepnym manewrze ?

Sam nie sprawdzę, nie mam dostępu do sprzętu z GSM, ale MZ nie powinien,
bo komunikaty o manewrze generowane są tylko przed manewrem.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 06, 2010, 16:00:01 »
Cytat: JaMi
Czy w sytuacji kiedy bedzie wylaczone informowanie o jezdzie prosto, AM po odebraniu danych traffica nie bedzie powtarzac komunikatu o nastepnym manewrze ?

Sam nie sprawdzę, nie mam dostępu do sprzętu z GSM, ale MZ nie powinien,
bo komunikaty o manewrze generowane są tylko przed manewrem.

Będzie OK. Nic nie będzie powtarzać.
Przynajmniej u mnie ;)

*

Offline grubasq

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550M + 2 GB KINGSTON + ETUI KRUSELL +BRANDO PP
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 07, 2010, 08:26:02 »
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer   bo ktoś kopił program za prawie 300 zł  a  po roku  traci  am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są  przecież wysyłane  anonimowo.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 08:29:36 wysłana przez grubasq »

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 07, 2010, 09:13:01 »
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer   bo ktoś kopił program za prawie 300 zł  a  po roku  traci  am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są  przecież wysyłane  anonimowo.

z Miplo wiedzialem, ale z Traffikiem to troche zaskakujace, zwlaszcza, ze AM zbiera dane o ruchu od uzytkownikow i bynajmniej nie daje im za to kasy

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 07, 2010, 09:14:39 »
Jeśli informacje traffic będą dotyczyły innej wersji mapy niż ta z której korzystasz,
to w szczególnych przypadkach (zmiany na mapie) mogą spowodować nieprawidłowe działanie programu,
tu akurat się nie dziwię potrzebie posiadania aktualnej mapy.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 07, 2010, 09:23:17 »
Jeśli informacje traffic będą dotyczyły innej wersji mapy niż ta z której korzystasz,
to w szczególnych przypadkach (zmiany na mapie) mogą spowodować nieprawidłowe działanie programu,
tu akurat się nie dziwię potrzebie posiadania aktualnej mapy.

Ja powiem tyle: TomTom za taką usługę pobiera dodatkową opłatę w wysokości 9,95 Euro na miesiąc (~42 zł/mc).
Sama subskrybcja AM EU w przeliczeniu na miesiąc jest o połowę tańsza...

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 07, 2010, 09:23:49 »
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer   bo ktoś kopił program za prawie 300 zł  a  po roku  traci  am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są  przecież wysyłane  anonimowo.

z Miplo wiedzialem, ale z Traffikiem to troche zaskakujace, zwlaszcza, ze AM zbiera dane o ruchu od uzytkownikow i bynajmniej nie daje im za to kasy

Niom trzeba umiec zarabiac kase :)

A co do map to mozna to zalatwic w prosty sposob, jesli dana droga nie istnieje na mapie pomija sie dane traffic-u... tylko trzeba chciec... a to widac nie na reke...



"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 07, 2010, 10:06:47 »
A jak Ci traffic oznaczy zakorkowaną drogę przed tobą? Użytkownicy nowych AM pojadą objazdem, a na Twojej mapie tego objazdu nie będzie? Hę?
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 07, 2010, 10:14:06 »
A jak Ci traffic oznaczy zakorkowaną drogę przed tobą? Użytkownicy nowych AM pojadą objazdem, a na Twojej mapie tego objazdu nie będzie? Hę?

To nie zadziala, albo wyznaczy droga ktora jest na mapie... zreszta przy tepie budowy drog w PL to jakis drastycznych zmian raczej nie ma w mapach :) Jednak jest to i tak lepsze niz nie dzialanie calkowicie... niech ci co nie maja subskrypcji nie wysylaja danych ot tyle zobaczymy jak im sie system rozwinie...

Zreszta dlatego bylem zawsze za TMC, niektorzy mowia ze to staroc ale protokolik mozna rozbudowac o dodatkowe dane wysylane do uzytkownika co zwiazane jest tylko ze zmianami w software. Do tego nie jest to uzaleznione od widzimisie wysylajacych dane jak i jakiejs firmy.
Ot tak jak wielokrotnie mowilem jesli to nie bedzie system globalny ze wsparciem sluzb publicznych, to bedzie dzialac tak sobie :)








« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 10:19:05 wysłana przez tplewa »
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline sierek

  • ****
  • 568
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OnePlus9, Surface Pro 7
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 07, 2010, 10:57:30 »
Poza tym nie ma gwarancji, że posiadacze aktualnej subskrypcji mają zainstalowaną najnowszą mapę. Z wypowiedzi na forum wynika, że dość spora liczba użytkowników nadal używa wersji 5.X. Algorytm musi być odporny na takie sytuacje. IMO wytyczy trasę istniejącymi drogami.

*

Offline grubasq

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550M + 2 GB KINGSTON + ETUI KRUSELL +BRANDO PP
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 07, 2010, 11:10:32 »
Jeśli informacje traffic będą dotyczyły innej wersji mapy niż ta z której korzystasz,
to w szczególnych przypadkach (zmiany na mapie) mogą spowodować nieprawidłowe działanie programu,
tu akurat się nie dziwię potrzebie posiadania aktualnej mapy.

Dotyczą 6.1 aktualnej wiec to trochę  niezrozumiale.  Nawet  jak by byly nowe  mapy  to one nie zmieniaja sie tak bardzo , a jakby byla zmiana  to jak pisze JaMi
Cytuj
A co do map to mozna to zalatwic w prosty sposob, jesli dana droga nie istnieje na mapie pomija sie dane traffic-u... tylko trzeba chciec... a to widac nie na reke...
Tak samo jak blokada  miplo  bo w  końcu jak pisałem wyżej jestem legalnym użytkownikiem tylko bez wykupionej subskrypcji  i co teraz mam ściągać piraty  chodzi tu o pkt  poi  i wgrywać ponieważ miplo jest zablokowane. Wykupiłem licencje na oprogramowanie  i to dlatego żeby być legalnym (bo w końcu ludzie to oprogramowanie piszą)bo przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM  nie ma problemu. producent  AM chyba myśli wydałeś na oprogramowanie i ok ale po skończeniu subskrypcji  już nas nie  interesujesz tak to wygląda. I nie ważne  czemu nie wykupisz tej subskrypcji w  moim wypadku to utrata  pracy, i jak nie wykupie, to za rok  muszę zapłacić 160 zl żeby moc zaktualizować w następnym, to następna pomyłka wg mnie , bo czemu mam płacić podwójna stawkę ?Tylko dlatego ze rok wcześniej nie wykupiłem?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 07, 2010, 11:31:49 »
przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM  nie ma problemu

I co, myślisz że z tym piratem skorzystasz z trafiku online?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 07, 2010, 11:37:17 »
przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM  nie ma problemu

I co, myślisz że z tym piratem skorzystasz z trafiku online?

Zapewne nie :) ale w tej chwili ma pare groszy mniej w portfelu, a funkcjonalnosc taka jak pirat...

IMHO tez powinien byc sprawdzany tylko serial pod katem legalnosci, a nie subskrycja... no ale taka polityka firmy... zreszta ze wzgledu na brak TMC ja juz nie wykupuje EU szkoda kasy... zostaje tylko przy PL...


« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 11:39:22 wysłana przez tplewa »
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline grubasq

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550M + 2 GB KINGSTON + ETUI KRUSELL +BRANDO PP
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 07, 2010, 11:57:50 »
przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM  nie ma problemu

I co, myślisz że z tym piratem skorzystasz z trafiku online?

 Wyrwałeś z kontekstu nie chodziło mi ze na piracie skorzystam z trafficu tylko podejściem firmy do legalnych użytkowników. Ja z trafiku korzystałem cały czas jak używałem AM nie liczę  już tu kasy  za transmisje  danych a tu taki zonk.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 11:59:58 wysłana przez grubasq »

*

Offline pogar

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: HTC HD7, HTC Touch HD2
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 07, 2010, 12:15:32 »
Ja bym spojrzal na to tak:

Wydaje mi sie iz Automapa na urzadzeniach z dzialajacym i wlaczonym internetem to max 20% sprzedanych licencji.. Przeciez sporo jezdzi urzadzen z wbudowaną AM, ktore nie maja internetu.
Dodatkowo AM 6 to bardzo nowy produkt, wiec ciezko sie spodziewac duzej i wiarygodnej ilosci danych o AM traffic online (np ktos moze zapomniec AM wylaczyc i bedzie z nia spacerowal i juz mamy zaklamany wynik; to samo wspomnianymi taksowkami)..

Ja traffic odczuwam wtedy, gdy jade trasa,  na ktorej jest korek, raczej nie oczekiwany (np wczorajsze) i wtedy AM , sama z siebie, potrafi mi znalezc droge bocznymi uliczkami. I tylko wtedy, czyli dane offline sa brane pod uwage.

Na wykorzystanie traffic online bedziemy musili poczekac, az AM 6.x bedzie bardziej populrana (bo nie wiaodmo czy dane z AM 5.5.x moga byc przydatne do trafficu) i na zwiekszenie liczby urzadzen z AM i podlaczeniem do internetu... Legalnosc AM tez ma tu znaczenie: stopien piractwa AM, wg mnie, jest bardzo duzy, a co za tym idzie , takie instalacje nie moga byc zrodlem danych do AM..


Interesuje mnie tez jakie są "źródła danych Traffic"? W kolejnych wersja AM 6.x (beta , rc , rtm) i byla informacja iz dodano kolejne źródla. Jakie one moga byc?

Pozdrawiam

*

Offline grubasq

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550M + 2 GB KINGSTON + ETUI KRUSELL +BRANDO PP
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 07, 2010, 12:36:58 »
Legalnosc AM tez ma tu znaczenie: stopien piractwa AM, wg mnie, jest bardzo duzy, a co za tym idzie , takie instalacje nie moga byc zrodlem danych do AM..


ale tu nie chodzi o piirata bo można łatwo to wyeliminować właśnie przez nr licencji,  tylko uważam ze legalni użytkownicy nie mający wykupionej subskrypcji  tez powijani mieć możliwość korzystania z traficu  czy miplo a tak została im świadomość ze wydali gruba kasę  i są legalni
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 12:39:34 wysłana przez grubasq »

*

Offline pogar

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: HTC HD7, HTC Touch HD2
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 07, 2010, 13:34:17 »
Miplo za darmo dla legalnych - jak najbardziej powinno byc,
Co do traffica online : to zapewnie bez subskrypcji szans nie ma.

Mysle ze technicznie jest do zrobienia abyu miplo.pl dzialalo po wygasanienicu licencji: wystarczy przy kazdej sunchronizacji sprawdzac czu dany numer seryjnu jest legalny (w sensie uzywany przez maks jedno urzadzenie) i juz... Tym bardzije ze jakos punktow w miplo jest jaka jest.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:22:20 »
Ja was koledzy nie rozumiem . Jak wy sobie to wyobrażacie że ktoś kupuje dane o korkach (bo te od użytkowników AM to tylko cześć) ,obrabia je , utrzymuje serwer i to wszystko ma robić za friko do końca Świata+1d   :-?   
To który chętny do kopania dołów ,za pierwszy zapłacę ale reszta za free (no bo za pierwszy zapłaciłem)    :) :)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 07, 2010, 14:27:39 »
Ja was koledzy nie rozumiem . Jak wy sobie to wyobrażacie że ktoś kupuje dane o korkach (bo te od użytkowników AM to tylko cześć)

Tak kupuja od wrozki zapewne ;) co do reszty sie zgodze... ale jak chca sprzedawac to niech sprzedaja produkt, a nie eksperymentalne g... i niech sobie biora dane nie od userow...



« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 14:29:24 wysłana przez tplewa »
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline Powhatan

  • ****
  • 771
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.powhatan.republika.pl
  • Sprzęt: Mio P350, Loox n560 wyposażone w AM 3 i 5 oraz Garminy eTrex i GPSmap60CSx z GPMapą 2007.2
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 07, 2010, 15:36:49 »
Mały drobiazg.
Na moich trasach w W-wie i okolicach AM-6.0 miała lepsze dane o korkach i lepiej je omijała niż AM-6.1

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 07, 2010, 22:25:38 »
Wydaje mi sie iz Automapa na urzadzeniach z dzialajacym i wlaczonym internetem to max 20% sprzedanych licencji..

A ja stawiam że to mniej niż 2%.

*

MarkNavi

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 08, 2010, 19:34:47 »
Witam

Do wczoraj wydawało mi się, że jak nie mam włączonej w ustawieniach opcji AMtraffic, to z tym dobrodziejstwem nie mam nic wspólnego. Myliłem się, gdyż zauważyłem, że nawet przy wyłączonym trafficu w zależności od godziny ustawionego startu trasa wyznacza się różnie, czyli program na siłę uszczęśliwia mnie zaszytymi w mapie danymi traffic. Można to sprawdzić przykładowo, wpiszcie sobie trasę z Warszawy np z ulicy Cynamonowej do Ursusa na ulicę np 1 maja 2 i jako godzinę startu wpiszcie 20:00 np w poniedziałek najbliższy i potem zmieńcie godzine startu na ten sam dzień tyle, że na 7-dmą rano. Trasa wieczorna w Ursusie poprowadzi Was zapewne przez ulicę Dzieci Warszawy, Walerego Sławka itd , a trasa poranna poprowadzi ulicą Sosnkowskiego. Szkoda, bo myślałem, że bez AMtraffic program będzie przypominał wersję 5.3 :-(