AM'Traffic - teoria i praktyka

  • 82 Odpowiedzi
  • 52497 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
AM'Traffic - teoria i praktyka
« dnia: Grudzień 20, 2009, 23:42:48 »
Witam,

Chciałbym zapytać osoby korzystające z AM'Traffic w AM6 o następujące rzeczy:

1. Ile transferu pożera "wymiana danych z serwerem"? Powiedzmy jedna synchronizacja? Albo cały dzień jazdy?
2. Czy to działa faktycznie? I czy dane są świeże i wiarygodne?
3. Na jakiej zasadzie działa opcja "Wymieniaj dane tylko przez PC w procesie synchronizacji" - czy urządzenia samo się zsynchronizuje jak podłączę go przez ActiveSync? (a raczej jego następcę, bo mam Windows 7)
Jak dokonać takiej synchronizacji?

Dodam, że opis funkcji AM'Traffic w oficjalnym manualu jest tragiczny. Chyba ktoś patrzył na print screen'a i opisał po części co na nim widać :P A to nawet kilku letnie dziecko by potrafiło zrobić. Strona 39 z pliku PDF: http://automapa.indigo.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=53321&file=207941


Pozdrawiam,
Radek
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2009, 00:14:35 wysłana przez Raadek »

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2009, 00:19:30 »
Witam,

Ad.1. Nie dużo, ale... mam włączone pobieranie danych co 2 minuty o dużym zasięgu i wysyłanie co 5 minut. Po około 14 godzinach jazdy potrafi mi "zeżreć" ładnych kilka MB.
Ad.2. Śmiało stwierdzę, że TAK. W wielu przypadkach (jazda w godzinach szczytu po Warszawie, Krakowie, GOP-ie) AM ładnie mnie prowadziła. W niektórych przypadkach byłem zaskoczony, że można tak szybko ominąć korki dość dobrymi drogami, nie nadrabiając kilometrów. W wielu takich sytuacjach przejazd przez centra dużych miast był znacznie szybszy, niż jak jeździłem bez Trafficu. Choć zdarzają się dziwne "automapowe" fanaberia, negatywnie zaskakujący przebieg trasy, to i tak wg mnie Traffic-owi należy się duuuży plus.
Ad.3. Podłączasz PDA do PC, odpala się Centrum mobilności (Windows Vista i Windows 7), klikasz Połącz i włączasz AM, po chwili powinna nastąpić wymiana danych.

PS. Faktycznie, opis zbyt laicki, nie mówi nic nowego, czego nie można byłoby wywnioskować z opisów funkcji. No cóż... :)
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2009, 09:50:00 »
Ad.2. Śmiało stwierdzę, że TAK.

Wg mnie nie. Po analizie plików i transferu twierdzę, że na razie wysyłamy dane do AM, zwrotnie nie dostajemy żadnej informacji.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2009, 11:04:18 »
Matmic, wielkie dzięki za odpowiedzi!

Ad.1. Nie dużo, ale... mam włączone pobieranie danych co 2 minuty o dużym zasięgu i wysyłanie co 5 minut. Po około 14 godzinach jazdy potrafi mi "zeżreć" ładnych kilka MB.

To przy okazji może włożę jakąś inną kartę sim i zrobię testy z dokładną analizą danych wysyłanych i odbieranych. Bo w moim abonamencie kiepsko z pakietami internetowymi i z trudem wystarczają na pocztę i inne synchronizacje :)

Cytuj
Ad.2. Śmiało stwierdzę, że TAK. W wielu przypadkach (jazda w godzinach szczytu po Warszawie, Krakowie, GOP-ie) AM ładnie mnie prowadziła. W niektórych przypadkach byłem zaskoczony, że można tak szybko ominąć korki dość dobrymi drogami, nie nadrabiając kilometrów. W wielu takich sytuacjach przejazd przez centra dużych miast był znacznie szybszy, niż jak jeździłem bez Trafficu. Choć zdarzają się dziwne "automapowe" fanaberia, negatywnie zaskakujący przebieg trasy, to i tak wg mnie Traffic-owi należy się duuuży plus.

OK, ale czy faktycznie AutoMapa wie cokolwiek na temat jakiegoś wypadku czy innego zatoru czy tylko ma w bazie odcinki o największej gęstości samochodów w danych godzinach i dniach i tylko na tej podstawie póki co wyznacza trase?

Bo ze wszystkich opisów i na logikę właśnie tak moim zdaniem działa póki co system AM'Traffic.

Można m.in. wejść na stronę targeo.pl (http://mapa.targeo.pl/Warszawa?traffic) i tam jest mapa na której można zobaczyć korki w danym dniu i godzinach. I moim zdaniem AM w 99,9% z tego póki co korzysta, a nie ma danych "online".

Może się mylę, ale testy zrobię dopiero po nowym roku jak będę miał chwilę.

Cytuj
Ad.3. Podłączasz PDA do PC, odpala się Centrum mobilności (Windows Vista i Windows 7), klikasz Połącz i włączasz AM, po chwili powinna nastąpić wymiana danych.

Zaraz sprawdzę. Póki co kiedy na włączonym wi-fi uruchomiłem mapę i ustawiłem jakąś trasę to ikonka TRAFFIC była wyszarzona.

Cytuj
PS. Faktycznie, opis zbyt laicki, nie mówi nic nowego, czego nie można byłoby wywnioskować z opisów funkcji. No cóż... :)

Dlatego nie czytam instrukcji :)




Cytat: jerzu
Wg mnie nie. Po analizie plików i transferu twierdzę, że na razie wysyłamy dane do AM, zwrotnie nie dostajemy żadnej informacji.

Właśnie mam takie samo przeczucie, mimo, że jeszcze nie udało mi się tego uruchomić :))

Tylko, czy w takim wypadku te wszystkie "korkowe miejsca" zostały zaszyte w pamięci AM 6.0.0 i w zasadzie mogę śmiało jechać na taką Warszawę bez włączania systemu AM'TRAFFIC i zadziała to jakoś lepiej niż poprzednia AM?

Przykładowo teraz. Jest godzina 11.00. Załóżmy że za godzinę wsiądę do samochodu i będę chciał pojechać gdzieś do Wawy. Czy mapa będzie wiedziała, że jest powiedzmy godzina 12:00 (jak ruszyłem) i o tej godzinie pewne miejsca są najbardziej zakorkowane i będzie próbowała mi znaleźć objazd o ile taki będzie istniał?

Moim zdaniem to właśnie tylko takie sztywne dane dotyczące danych dni i godzin były zbierane i analizowane przez AM w ostatnim roku i AM'TRAFFIC działa w oparciu o to. A nie ma niczego on-line jeszcze, co miałoby informować nas na bieżąco o jakimś zatorze spowodowanym np. wypadkiem.

To są raczej ich marzenia, że powiedzmy w takiej Warszawie 50 000 samochodów będzie jeździło z włączonym AM'TRAFFIC online. Ale ja uważam że to lekka strata kasy. Chyba że będę miał bezpłatne 500 MB :)

Ale moje pytanie brzmi: czy aktualizacja podczas synchronizacji z komputerem da cokolwiek więcej niż dane które prawdopodobnie są zaszyte w programie?

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2009, 11:19:33 »
Tylko, czy w takim wypadku te wszystkie "korkowe miejsca" zostały zaszyte w pamięci AM 6.0.0 i w zasadzie mogę śmiało jechać na taką Warszawę bez włączania systemu AM'TRAFFIC i zadziała to jakoś lepiej niż poprzednia AM?

IMHO nie ma w tej chwili znaczenia czy masz włączon traffic online czy nie - chodzi mi o przesyłanie danych w czasie jazdy. Nie wpływa to IMHO na wyznaczanie trasy, AM korzysta tylko z danych zaszytych w mapach.

Cytuj
Ale moje pytanie brzmi: czy aktualizacja podczas synchronizacji z komputerem da cokolwiek więcej niż dane które prawdopodobnie są zaszyte w programie?

J.w. - IMHO nie. I w chwili obecnej to wyrzucone MB za okno  :P
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline VanB

  • *
  • 96
  • Sprzęt: MDA Vario III / V
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2009, 12:17:29 »
Coś się chyba jednak dostaje z serwera. W ostatnią środę w locie zmieniła mi się trasa do Piaseczna z mostu Siekierkowskiego w Warszawie. Pierwotnie przez dolinkę i puławską. Po minięciu czerniakowskiej nagle AM zażyczyła sobie w lewo w sobieskiego i przez Konstancin. Na sucho w domu nie udało mi się wyznaczyć takiej trasy przez Konstancin. Zawsze dolinka-puławska. Środa wieczorny szczyt komunikacyjny, jak ktoś chce po testować.

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2009, 12:21:06 »
Coś się chyba jednak dostaje z serwera. W ostatnią środę w locie zmieniła mi się trasa do Piaseczna z mostu Siekierkowskiego w Warszawie. Pierwotnie przez dolinkę i puławską. Po minięciu czerniakowskiej nagle AM zażyczyła sobie w lewo w sobieskiego i przez Konstancin. Na sucho w domu nie udało mi się wyznaczyć takiej trasy przez Konstancin. Zawsze dolinka-puławska. Środa wieczorny szczyt komunikacyjny, jak ktoś chce po testować.

A może to była kwestia godziny wyznaczenia trasy, a potem dojazdu w dane miejsce i zmiany np. z 16.00 na 17.00, kiedy to zaczynają się największe korki?

Bo ja w inteligencję programu i serwera z którym się łączy bym nie wierzył póki co :)
Napisane: Grudzień 21, 2009, 12:19:58
J.w. - IMHO nie. I w chwili obecnej to wyrzucone MB za okno  :P

Mam dokładnie takie samo przeczucie :)

Ale żeby być na 200% pewnym w styczniu zrobię testy jeszcze i się nimi podzielę :)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2009, 18:56:13 »

Wg mnie nie. Po analizie plików i transferu twierdzę, że na razie wysyłamy dane do AM, zwrotnie nie dostajemy żadnej informacji.
Do tego co na razie jest zaszyte defaultowo w mapach to badziew.....
ISTQB Certified Tester

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2009, 20:46:54 »
Do tego co na razie jest zaszyte defaultowo w mapach to badziew.....

No dzisiaj zrobiłem taki mini-test i AM z włączoną opcją TRAFFIC przeprowadziła mnie jedną z najbardziej zakorkowanych tras w Warszawie, przy pomniku Lotnika :P Na miejsce jechałem 2 godziny zamiast 45 minut :) Ale z wyłączoną opcją TRAFFIC wyznacza tę samą trasę :P

Także...

Najlepiej zdać się na własne doświadczenie, intuicję i znajomość "skrótów" :)

W tym przypadku przejazd przez centrum zająłby mi pewnie około godziny.

Ale przynajmniej zdąrzyłem obejrzeć na laptopie jeden film stojąc w nieruszającym się korku :)

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:02:50 »

No dzisiaj zrobiłem taki mini-test i AM z włączoną opcją TRAFFIC przeprowadziła mnie jedną z najbardziej zakorkowanych tras w Warszawie, przy pomniku Lotnika :P Na miejsce jechałem 2 godziny zamiast 45 minut :)

Akurat dzisiejszy dzień nie był zbyt dobry do testowania. Trasa, której pokonanie zajmuje mi w godzinach szczytu 20 do 30 minut, dzisiaj zajeła mi ponad 1h20min. Średnia prędkość to 9km/h.

Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:25:31 »
Akurat dzisiejszy dzień nie był zbyt dobry do testowania. Trasa, której pokonanie zajmuje mi w godzinach szczytu 20 do 30 minut, dzisiaj zajeła mi ponad 1h20min. Średnia prędkość to 9km/h.

Wiem, wiem :) Ale mimo tragicznych warunków, przez centrum bym dojechał o połowę szybciej i jestem tego prawie pewien, bo zawsze tak jeździłem. Ale dzisiaj chciałem sprawdzić "nową automapę" :)))

Natomiast pełne testy AM'TRAFFIC zrobię w styczniu jak już trochę się rozluźni po świętach i może nie będzie śniegu tyle i mrozów :)

Wtedy się okaże jak to faktycznie działa.

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:56:17 »
Dzisiaj AM (bez Trafficu online) prowadziła mnie z Powązkowskiej na Chałubińskiego (sam początek przy Alejach) w Warszawie.

Kazała zjechać z Prymasa przed Wolską, dalej jechać Kasprzaka / Jana Pawła. Stojąc w korku na Kasprzaka / Prostej zastanawiałem się o co chodzi - i zobaczyłem taksówki sunące 30 - 40 km/h buspasem (ja miałem średnią jakieś 5 km/h) - ciekawe jak duży jest ich wpływ na traffic i czy AM ma na to jakiś pomysł.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline pogar

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: HTC HD7, HTC Touch HD2
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2009, 06:57:58 »
Wczoraj musialem ok 16stej przejechac z Wloch na Czerniakow.. AM pomogla mi ominac 3 korki.. Sam sie zdziwilem, ale kupe czasu zaoszczedzilem :-)
Czasem kazala mi np skrecic w lewo w korek, wied jechalem prosto ., by nie stac, na co reagowala skretem w lewo w boczna uliczke. Ale np sama mi zaproponowala jak ominac korek na Dolnej od pulwaskiej do sobieskiego :-) Ja bym na jej objazd nie wpadl. :-)

*

Offline Laszko

  • **
  • 115
  • Sprzęt: HTC T7373
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2009, 08:47:21 »
No właśnie ja też się zastanawiam jak funkcjonuje system TRAFFIC - tzn. teoretycznie wiem jak działa, że pobiera dane o prędkościach z danego rejonu i zamienia to w informacje o korkach i odpowiednio zmienia trasę tak by korki ominąć.

Codziennie pokonuję 35 km do pracy drogą dwujezdniową poza dużymi miastami, z powiatu do granic miasta wojewódzkiego, traffic mam ustawiony na wymianę danych co 2 minuty, update 5 minut i zasięg średni. Najczęściej świeci mi się zielone światełko ale gdy tylko zmienia się na żółty, AM od nowa wyznacza trasę.
Zastanawiam się  co oznacza zasięg średni, jaka to jest odległość w km od miejsca, w którym się znajduję. Kolorki światełka mają chyba pokrycie z danymi http://mapa.targeo.pl/?traffic. Ale tam jest 7 różnych kolorów a ja zauważyłem u siebie narazie tylko żółty i zielony.

Tak czy inaczej opis systemu jest fatalny, przydałoby się więcej informacji jak traffic pracuje.

p.s. Podczas mrózów i opadów śniegu, które były kilka dni temu prawie cały czas na 'mojej trasie' miałem kolor żółty, chociaż nie zauważyłem żadnych utrudnień, imho system porównał aktualną średnią prędkość z odcinka (z powodu warunków wszyscy jechali wolniej niż zwykle) ze średnią globalną i dlatego dał światełko żółte. Jednak takie informacje powinny być dostępne dla użytkowników a nie metodą prób i testów musimy sami odgadywać algorytm systemu.

Jeśli czytają mnie osoby tworzące TRAFFIC lub znające algorytm bardzo prosimy o dostęp do informacji :)))

*

Offline Raadek

  • **
  • 148
  • Sprzęt: HTC Desire S, Samsung Galaxy Tab P1000
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 22, 2009, 08:52:41 »
Ale np sama mi zaproponowala jak ominac korek na Dolnej od pulwaskiej do sobieskiego :-) Ja bym na jej objazd nie wpadl. :-)

Jechałeś po lewej stronie między blokami tymi wąskimi uliczkami i potem wyjechałeś w Sobieskiego w prawo? Czy jeszcze jakiś inny skrót zna?

Bo jeżeli AM znała ten skrót no to RE5PECT DLA NIEJ :PPP
Może faktycznie czasem się przyda.
Napisane: Grudzień 22, 2009, 08:47:55
Ale tam jest 7 różnych kolorów a ja zauważyłem u siebie narazie tylko żółty i zielony.

Kolory oznaczają coś zupełnie innego w przypadku AM. Na Targeo ma to związek z ruchem, a w AM:

- ZIELONY - system TRAFFIC aktywny + są dane
- ŻÓŁTY - wymiana danych
- SZARY - system TRAFFIC aktywny + brak danych

*

Offline Laszko

  • **
  • 115
  • Sprzęt: HTC T7373
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2009, 08:54:51 »
Dziękuję, już jestem mądrzejszy :)

*

Offline pogar

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: HTC HD7, HTC Touch HD2
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2009, 09:19:00 »
Ale np sama mi zaproponowala jak ominac korek na Dolnej od pulwaskiej do sobieskiego :-) Ja bym na jej objazd nie wpadl. :-)

Jechałeś po lewej stronie między blokami tymi wąskimi uliczkami i potem wyjechałeś w Sobieskiego w prawo? Czy jeszcze jakiś inny skrót zna?

Bo jeżeli AM znała ten skrót no to RE5PECT DLA NIEJ :PPP
Może faktycznie czasem się przyda.
Dokladnie tak - w lewo w lotewska czy jakos tam, potem pare razy lewo , w prawo i wyjechalm na sobiesiego i w prawo :-)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 22, 2009, 11:27:07 »
Dzisiaj AM (bez Trafficu online) prowadziła mnie z Powązkowskiej na Chałubińskiego (sam początek przy Alejach) w Warszawie.

Kazała zjechać z Prymasa przed Wolską, dalej jechać Kasprzaka / Jana Pawła. Stojąc w korku na Kasprzaka / Prostej zastanawiałem się o co chodzi - i zobaczyłem taksówki sunące 30 - 40 km/h buspasem (ja miałem średnią jakieś 5 km/h) - ciekawe jak duży jest ich wpływ na traffic i czy AM ma na to jakiś pomysł.
Na tej trasie nie ma szybszego przejazdu jak przez śródmieście (Powązkowska, okopowa, anielewicza, smocza, nowolipki, Jana Pawła...etc) a to co proponuje traffic to porażka!
ISTQB Certified Tester

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 27, 2009, 18:48:03 »
Dzisiaj AM (bez Trafficu online) prowadziła mnie z Powązkowskiej na Chałubińskiego (sam początek przy Alejach) w Warszawie.
Na tej trasie nie ma szybszego przejazdu jak przez śródmieście (Powązkowska, okopowa, anielewicza, smocza, nowolipki, Jana Pawła...etc) a to co proponuje traffic to porażka!

Jest - ze Smoczej w Żelazną do Chmielnej i dopiero w JPII. Oczywiście, mowa o szczycie.

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2010, 11:43:30 »
Faktycznie ciekawy jest problem trafica w taksówkach na bus pasie na trasie łazienkowskiej. Przecież taxi porusza się tam ze 2 razy szybciej i mogą wysyłać fałszywe dane do systemu o przepustowości trasy. Ciekawe czy ktoś się już w AM nad tym zastanawiał?

*

Offline baciarek

  • ****
  • 687
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S5
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:57:20 »
Mogli by wprowadzić następny rodzaj pojazdu typu np. taxi i było by po problemie. Taxi wyznaczało by trasy po drogach gdzie normalnie ruch jest niedostępny a taksówki mogą jeździć. I taki trafic mógby być odseparowany dla taksówek. Ale czuje, że to za trudne i znowu trzeba by było poświęcić ze 4 aktualizacje na naprawę błędów  :O
Kobieta + 50ml = CHMOD 777

*

Offline zoltarsm

  • **
  • 111
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 450BV - AM XL i NAVROADMAP EU
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 03, 2010, 14:30:37 »
Powiedzcie mi, czy w ustawieniach AM Traffic powinno się zaznaczyć opcję "wymieniaj dane z serwerem" ?
Ciekaw jestem właśnie, czy po zaznaczeniu, program nie będzie co chwilę się wieszał i wytyczał tą samą trasę.

Pozdrawiam 

Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 03, 2010, 14:31:34 »
No tak taxi może jechać Nowym Światem i Krakowskim Przedm. w Warszawie i pewnie wieloma innymi ul. w Polsce którędy szybciej ominie korki ale system tego nie uwzględnia a przecież w 2/3 taksówek jest nawigacja.

*

Offline piona

  • ***
  • 358
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio Moov
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2010, 14:33:51 »
Mogli by wprowadzić następny rodzaj pojazdu typu np. taxi i było by po problemie. ....(CUT)

No i wtedy przez kolejne 2 lata nie byłoby czasu na aktualizacje map :]
piona

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 05, 2010, 20:58:16 »
w przypadku Traffica on-line, co kilka minut program laczy sie z serwerem i wymienia dane. Efekt jest taki, ze przewaznie (nie za kazdym razem) nastepuje rekalkulacja trasy. Problem polega na tym, ze po kazdej rekalkulacji trasy, pojawia sie nowy komunikat glosowy (informujacy np. 33km prosto). Jezeli przy nastepnej wymianie danych z serwerem, AM otrzyma jakies dane (nie wiem jakie tutaj sa kryteria), program wygeneruje kolejny komunikat - 31km prosto. Potem dowiem sie, ze "28km prosto", "15km prosto" itd.
Przyznam, ze po kilku kilkuset kilometrowych trasach w Polsce nieco sie zirytowalem. Z jednej strony AM ogranicza komunikaty glosowe, z drugiej dzialanie Traffica daje przeciwny efekt. Praktyka pokazuje bowiem, ze najblizsze manewry wcale nie zmieniaja sie po rekalkulacji trasy. Tak przynajmniej zauwazylem

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 05, 2010, 21:43:00 »
Jest całkiem prawdopodobne, że trasa jest wciąż ta sama, tyle że po każdej porcji danych liczona na nowo.
Irytujące  'xx km prosto' wyłącz sobie w ustawieniach komunikatów ('pokazuj prosto gdy do manewru').
Być może trzeba będzie też wyłączyć opcję 'po wyznaczeniu trasy oraz co:'.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 05, 2010, 22:42:39 »
Jest całkiem prawdopodobne, że trasa jest wciąż ta sama, tyle że po każdej porcji danych liczona na nowo.
Irytujące  'xx km prosto' wyłącz sobie w ustawieniach komunikatów ('pokazuj prosto gdy do manewru').
Być może trzeba będzie też wyłączyć opcję 'po wyznaczeniu trasy oraz co:'.

Ja mam powyłączane te komunikaty i jest OK.

BTW
"Pokazuj prosto gdy do manewru" trzeba obowiązkowo wyłączyć także gdy jest włączona opcja "pomijaj wszystkie możliwe manewry", bo wtedy robi się kaszana - taka jak opisana powyżej.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2010, 08:09:12 wysłana przez Bankier »

*

Offline Visitor

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDA I, MDA Compact IV, HTC HD2, Galaxy S4
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 06, 2010, 08:04:17 »
Bankier: mylisz się. Ta opcja w tym przypadku nie ma tutaj nic do rzeczy. Po prostu po otrzymaniu danych Traffic AM wyznacza nową trasę i "mówi" ile kilometrów do końca trasy, ile czasu do przyjazdu na miejsce i ile kilometrów prosto. Z jednej strony jest to denerwujące, ale z drugiej zabezpiecza przed wadliwym działaniem typu trasa z Warszawy do Krakowa przez Hel, bo w Trafficu (który jest jeszcze bardzo niepewny) coś się poprzestawiało...

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 06, 2010, 08:53:33 »
wolalbym niczego nie zmieniac, a programisci AM w sytuacji, gdy najblizszy manewr pozostaje nadal ten sam (a tak jest w wiekszosci przypadkow), zablokowali generowanie komunikatow jak po pierwszym wyznaczeniu trasy. Wasze porady sa ok, ale znowu komplikujemy sobie zycie.


*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM'Traffic - teoria i praktyka
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 06, 2010, 09:41:20 »
A ty komplikujesz program :)
Oczekujesz żeby zapamiętał poprzednio wyliczoną trasę, porównał ją z nowoobliczoną
i w zależnosci od wyniku ominął lub nie jeden komunikat słowny.
A co jeśli w nowoobliczonej trasie następny manewr będzie ten sam ale zmieni się odległość do celu?


Z jednej strony jest to denerwujące, ale z drugiej zabezpiecza przed wadliwym działaniem typu trasa z Warszawy do Krakowa przez Hel, bo w Trafficu (który jest jeszcze bardzo niepewny) coś się poprzestawiało...

MZ wcale nie zabezpiecza.
Po pierwsze wysłuchiwanie co chwilę tego samego komunikatu przytępia uwagę.
Po prostu umysł taki powtarzany  komunikat nie wymagajacy podjęcia żadnej decyzji
zaczyna traktować jako nieistotne odgłosy tła i wyłącza czujność.

Po drugie jeśli faktycznie w danych trafic przyjdzie informacja o praktycznej nieprzejezdności
jakiegoś newralgicznego odcinka, to albo uwierzysz 'na słowo' i pojedziesz zgodnie sugestią
albo uznasz to za wybryk programu i pojedziesz po swojemu.
W końcu bez tej wiedzy która przyszła trafikiem, każda zmiana trasy na inną dłuższą
czy zjazd w boczną drogę tylko po to, by za kilka kilometrów powrócić na główną wydaje się być nielogiczny.

Po trzecie w końcu, tak efektowne i jednoznaczne w ocenie błędy (do Krakowa przez Hel) jednak się nie zdarzają,
a nawet gdyby jakiś się zdarzył to i tak poznasz go po zachowaniu programu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free