PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: Raadek w Grudzień 20, 2009, 23:42:48
-
Witam,
Chciałbym zapytać osoby korzystające z AM'Traffic w AM6 o następujące rzeczy:
1. Ile transferu pożera "wymiana danych z serwerem"? Powiedzmy jedna synchronizacja? Albo cały dzień jazdy?
2. Czy to działa faktycznie? I czy dane są świeże i wiarygodne?
3. Na jakiej zasadzie działa opcja "Wymieniaj dane tylko przez PC w procesie synchronizacji" - czy urządzenia samo się zsynchronizuje jak podłączę go przez ActiveSync? (a raczej jego następcę, bo mam Windows 7)
Jak dokonać takiej synchronizacji?
Dodam, że opis funkcji AM'Traffic w oficjalnym manualu jest tragiczny. Chyba ktoś patrzył na print screen'a i opisał po części co na nim widać :P A to nawet kilku letnie dziecko by potrafiło zrobić. Strona 39 z pliku PDF: http://automapa.indigo.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=53321&file=207941 (http://automapa.indigo.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=53321&file=207941)
Pozdrawiam,
Radek
-
Witam,
Ad.1. Nie dużo, ale... mam włączone pobieranie danych co 2 minuty o dużym zasięgu i wysyłanie co 5 minut. Po około 14 godzinach jazdy potrafi mi "zeżreć" ładnych kilka MB.
Ad.2. Śmiało stwierdzę, że TAK. W wielu przypadkach (jazda w godzinach szczytu po Warszawie, Krakowie, GOP-ie) AM ładnie mnie prowadziła. W niektórych przypadkach byłem zaskoczony, że można tak szybko ominąć korki dość dobrymi drogami, nie nadrabiając kilometrów. W wielu takich sytuacjach przejazd przez centra dużych miast był znacznie szybszy, niż jak jeździłem bez Trafficu. Choć zdarzają się dziwne "automapowe" fanaberia, negatywnie zaskakujący przebieg trasy, to i tak wg mnie Traffic-owi należy się duuuży plus.
Ad.3. Podłączasz PDA do PC, odpala się Centrum mobilności (Windows Vista i Windows 7), klikasz Połącz i włączasz AM, po chwili powinna nastąpić wymiana danych.
PS. Faktycznie, opis zbyt laicki, nie mówi nic nowego, czego nie można byłoby wywnioskować z opisów funkcji. No cóż... :)
-
Ad.2. Śmiało stwierdzę, że TAK.
Wg mnie nie. Po analizie plików i transferu twierdzę, że na razie wysyłamy dane do AM, zwrotnie nie dostajemy żadnej informacji.
-
Matmic, wielkie dzięki za odpowiedzi!
Ad.1. Nie dużo, ale... mam włączone pobieranie danych co 2 minuty o dużym zasięgu i wysyłanie co 5 minut. Po około 14 godzinach jazdy potrafi mi "zeżreć" ładnych kilka MB.
To przy okazji może włożę jakąś inną kartę sim i zrobię testy z dokładną analizą danych wysyłanych i odbieranych. Bo w moim abonamencie kiepsko z pakietami internetowymi i z trudem wystarczają na pocztę i inne synchronizacje :)
Ad.2. Śmiało stwierdzę, że TAK. W wielu przypadkach (jazda w godzinach szczytu po Warszawie, Krakowie, GOP-ie) AM ładnie mnie prowadziła. W niektórych przypadkach byłem zaskoczony, że można tak szybko ominąć korki dość dobrymi drogami, nie nadrabiając kilometrów. W wielu takich sytuacjach przejazd przez centra dużych miast był znacznie szybszy, niż jak jeździłem bez Trafficu. Choć zdarzają się dziwne "automapowe" fanaberia, negatywnie zaskakujący przebieg trasy, to i tak wg mnie Traffic-owi należy się duuuży plus.
OK, ale czy faktycznie AutoMapa wie cokolwiek na temat jakiegoś wypadku czy innego zatoru czy tylko ma w bazie odcinki o największej gęstości samochodów w danych godzinach i dniach i tylko na tej podstawie póki co wyznacza trase?
Bo ze wszystkich opisów i na logikę właśnie tak moim zdaniem działa póki co system AM'Traffic.
Można m.in. wejść na stronę targeo.pl (http://mapa.targeo.pl/Warszawa?traffic (http://mapa.targeo.pl/Warszawa?traffic)) i tam jest mapa na której można zobaczyć korki w danym dniu i godzinach. I moim zdaniem AM w 99,9% z tego póki co korzysta, a nie ma danych "online".
Może się mylę, ale testy zrobię dopiero po nowym roku jak będę miał chwilę.
Ad.3. Podłączasz PDA do PC, odpala się Centrum mobilności (Windows Vista i Windows 7), klikasz Połącz i włączasz AM, po chwili powinna nastąpić wymiana danych.
Zaraz sprawdzę. Póki co kiedy na włączonym wi-fi uruchomiłem mapę i ustawiłem jakąś trasę to ikonka TRAFFIC była wyszarzona.
PS. Faktycznie, opis zbyt laicki, nie mówi nic nowego, czego nie można byłoby wywnioskować z opisów funkcji. No cóż... :)
Dlatego nie czytam instrukcji :)
Wg mnie nie. Po analizie plików i transferu twierdzę, że na razie wysyłamy dane do AM, zwrotnie nie dostajemy żadnej informacji.
Właśnie mam takie samo przeczucie, mimo, że jeszcze nie udało mi się tego uruchomić :))
Tylko, czy w takim wypadku te wszystkie "korkowe miejsca" zostały zaszyte w pamięci AM 6.0.0 i w zasadzie mogę śmiało jechać na taką Warszawę bez włączania systemu AM'TRAFFIC i zadziała to jakoś lepiej niż poprzednia AM?
Przykładowo teraz. Jest godzina 11.00. Załóżmy że za godzinę wsiądę do samochodu i będę chciał pojechać gdzieś do Wawy. Czy mapa będzie wiedziała, że jest powiedzmy godzina 12:00 (jak ruszyłem) i o tej godzinie pewne miejsca są najbardziej zakorkowane i będzie próbowała mi znaleźć objazd o ile taki będzie istniał?
Moim zdaniem to właśnie tylko takie sztywne dane dotyczące danych dni i godzin były zbierane i analizowane przez AM w ostatnim roku i AM'TRAFFIC działa w oparciu o to. A nie ma niczego on-line jeszcze, co miałoby informować nas na bieżąco o jakimś zatorze spowodowanym np. wypadkiem.
To są raczej ich marzenia, że powiedzmy w takiej Warszawie 50 000 samochodów będzie jeździło z włączonym AM'TRAFFIC online. Ale ja uważam że to lekka strata kasy. Chyba że będę miał bezpłatne 500 MB :)
Ale moje pytanie brzmi: czy aktualizacja podczas synchronizacji z komputerem da cokolwiek więcej niż dane które prawdopodobnie są zaszyte w programie?
-
Tylko, czy w takim wypadku te wszystkie "korkowe miejsca" zostały zaszyte w pamięci AM 6.0.0 i w zasadzie mogę śmiało jechać na taką Warszawę bez włączania systemu AM'TRAFFIC i zadziała to jakoś lepiej niż poprzednia AM?
IMHO nie ma w tej chwili znaczenia czy masz włączon traffic online czy nie - chodzi mi o przesyłanie danych w czasie jazdy. Nie wpływa to IMHO na wyznaczanie trasy, AM korzysta tylko z danych zaszytych w mapach.
Ale moje pytanie brzmi: czy aktualizacja podczas synchronizacji z komputerem da cokolwiek więcej niż dane które prawdopodobnie są zaszyte w programie?
J.w. - IMHO nie. I w chwili obecnej to wyrzucone MB za okno :P
-
Coś się chyba jednak dostaje z serwera. W ostatnią środę w locie zmieniła mi się trasa do Piaseczna z mostu Siekierkowskiego w Warszawie. Pierwotnie przez dolinkę i puławską. Po minięciu czerniakowskiej nagle AM zażyczyła sobie w lewo w sobieskiego i przez Konstancin. Na sucho w domu nie udało mi się wyznaczyć takiej trasy przez Konstancin. Zawsze dolinka-puławska. Środa wieczorny szczyt komunikacyjny, jak ktoś chce po testować.
-
Coś się chyba jednak dostaje z serwera. W ostatnią środę w locie zmieniła mi się trasa do Piaseczna z mostu Siekierkowskiego w Warszawie. Pierwotnie przez dolinkę i puławską. Po minięciu czerniakowskiej nagle AM zażyczyła sobie w lewo w sobieskiego i przez Konstancin. Na sucho w domu nie udało mi się wyznaczyć takiej trasy przez Konstancin. Zawsze dolinka-puławska. Środa wieczorny szczyt komunikacyjny, jak ktoś chce po testować.
A może to była kwestia godziny wyznaczenia trasy, a potem dojazdu w dane miejsce i zmiany np. z 16.00 na 17.00, kiedy to zaczynają się największe korki?
Bo ja w inteligencję programu i serwera z którym się łączy bym nie wierzył póki co :)
Napisane: Grudzień 21, 2009, 12:19:58
J.w. - IMHO nie. I w chwili obecnej to wyrzucone MB za okno :P
Mam dokładnie takie samo przeczucie :)
Ale żeby być na 200% pewnym w styczniu zrobię testy jeszcze i się nimi podzielę :)
-
Wg mnie nie. Po analizie plików i transferu twierdzę, że na razie wysyłamy dane do AM, zwrotnie nie dostajemy żadnej informacji.
Do tego co na razie jest zaszyte defaultowo w mapach to badziew.....
-
Do tego co na razie jest zaszyte defaultowo w mapach to badziew.....
No dzisiaj zrobiłem taki mini-test i AM z włączoną opcją TRAFFIC przeprowadziła mnie jedną z najbardziej zakorkowanych tras w Warszawie, przy pomniku Lotnika :P Na miejsce jechałem 2 godziny zamiast 45 minut :) Ale z wyłączoną opcją TRAFFIC wyznacza tę samą trasę :P
Także...
Najlepiej zdać się na własne doświadczenie, intuicję i znajomość "skrótów" :)
W tym przypadku przejazd przez centrum zająłby mi pewnie około godziny.
Ale przynajmniej zdąrzyłem obejrzeć na laptopie jeden film stojąc w nieruszającym się korku :)
-
No dzisiaj zrobiłem taki mini-test i AM z włączoną opcją TRAFFIC przeprowadziła mnie jedną z najbardziej zakorkowanych tras w Warszawie, przy pomniku Lotnika :P Na miejsce jechałem 2 godziny zamiast 45 minut :)
Akurat dzisiejszy dzień nie był zbyt dobry do testowania. Trasa, której pokonanie zajmuje mi w godzinach szczytu 20 do 30 minut, dzisiaj zajeła mi ponad 1h20min. Średnia prędkość to 9km/h.
-
Akurat dzisiejszy dzień nie był zbyt dobry do testowania. Trasa, której pokonanie zajmuje mi w godzinach szczytu 20 do 30 minut, dzisiaj zajeła mi ponad 1h20min. Średnia prędkość to 9km/h.
Wiem, wiem :) Ale mimo tragicznych warunków, przez centrum bym dojechał o połowę szybciej i jestem tego prawie pewien, bo zawsze tak jeździłem. Ale dzisiaj chciałem sprawdzić "nową automapę" :)))
Natomiast pełne testy AM'TRAFFIC zrobię w styczniu jak już trochę się rozluźni po świętach i może nie będzie śniegu tyle i mrozów :)
Wtedy się okaże jak to faktycznie działa.
-
Dzisiaj AM (bez Trafficu online) prowadziła mnie z Powązkowskiej na Chałubińskiego (sam początek przy Alejach) w Warszawie.
Kazała zjechać z Prymasa przed Wolską, dalej jechać Kasprzaka / Jana Pawła. Stojąc w korku na Kasprzaka / Prostej zastanawiałem się o co chodzi - i zobaczyłem taksówki sunące 30 - 40 km/h buspasem (ja miałem średnią jakieś 5 km/h) - ciekawe jak duży jest ich wpływ na traffic i czy AM ma na to jakiś pomysł.
-
Wczoraj musialem ok 16stej przejechac z Wloch na Czerniakow.. AM pomogla mi ominac 3 korki.. Sam sie zdziwilem, ale kupe czasu zaoszczedzilem :-)
Czasem kazala mi np skrecic w lewo w korek, wied jechalem prosto ., by nie stac, na co reagowala skretem w lewo w boczna uliczke. Ale np sama mi zaproponowala jak ominac korek na Dolnej od pulwaskiej do sobieskiego :-) Ja bym na jej objazd nie wpadl. :-)
-
No właśnie ja też się zastanawiam jak funkcjonuje system TRAFFIC - tzn. teoretycznie wiem jak działa, że pobiera dane o prędkościach z danego rejonu i zamienia to w informacje o korkach i odpowiednio zmienia trasę tak by korki ominąć.
Codziennie pokonuję 35 km do pracy drogą dwujezdniową poza dużymi miastami, z powiatu do granic miasta wojewódzkiego, traffic mam ustawiony na wymianę danych co 2 minuty, update 5 minut i zasięg średni. Najczęściej świeci mi się zielone światełko ale gdy tylko zmienia się na żółty, AM od nowa wyznacza trasę.
Zastanawiam się co oznacza zasięg średni, jaka to jest odległość w km od miejsca, w którym się znajduję. Kolorki światełka mają chyba pokrycie z danymi http://mapa.targeo.pl/?traffic. (http://mapa.targeo.pl/?traffic.) Ale tam jest 7 różnych kolorów a ja zauważyłem u siebie narazie tylko żółty i zielony.
Tak czy inaczej opis systemu jest fatalny, przydałoby się więcej informacji jak traffic pracuje.
p.s. Podczas mrózów i opadów śniegu, które były kilka dni temu prawie cały czas na 'mojej trasie' miałem kolor żółty, chociaż nie zauważyłem żadnych utrudnień, imho system porównał aktualną średnią prędkość z odcinka (z powodu warunków wszyscy jechali wolniej niż zwykle) ze średnią globalną i dlatego dał światełko żółte. Jednak takie informacje powinny być dostępne dla użytkowników a nie metodą prób i testów musimy sami odgadywać algorytm systemu.
Jeśli czytają mnie osoby tworzące TRAFFIC lub znające algorytm bardzo prosimy o dostęp do informacji :)))
-
Ale np sama mi zaproponowala jak ominac korek na Dolnej od pulwaskiej do sobieskiego :-) Ja bym na jej objazd nie wpadl. :-)
Jechałeś po lewej stronie między blokami tymi wąskimi uliczkami i potem wyjechałeś w Sobieskiego w prawo? Czy jeszcze jakiś inny skrót zna?
Bo jeżeli AM znała ten skrót no to RE5PECT DLA NIEJ :PPP
Może faktycznie czasem się przyda.
Napisane: Grudzień 22, 2009, 08:47:55
Ale tam jest 7 różnych kolorów a ja zauważyłem u siebie narazie tylko żółty i zielony.
Kolory oznaczają coś zupełnie innego w przypadku AM. Na Targeo ma to związek z ruchem, a w AM:
- ZIELONY - system TRAFFIC aktywny + są dane
- ŻÓŁTY - wymiana danych
- SZARY - system TRAFFIC aktywny + brak danych
-
Dziękuję, już jestem mądrzejszy :)
-
Ale np sama mi zaproponowala jak ominac korek na Dolnej od pulwaskiej do sobieskiego :-) Ja bym na jej objazd nie wpadl. :-)
Jechałeś po lewej stronie między blokami tymi wąskimi uliczkami i potem wyjechałeś w Sobieskiego w prawo? Czy jeszcze jakiś inny skrót zna?
Bo jeżeli AM znała ten skrót no to RE5PECT DLA NIEJ :PPP
Może faktycznie czasem się przyda.
Dokladnie tak - w lewo w lotewska czy jakos tam, potem pare razy lewo , w prawo i wyjechalm na sobiesiego i w prawo :-)
-
Dzisiaj AM (bez Trafficu online) prowadziła mnie z Powązkowskiej na Chałubińskiego (sam początek przy Alejach) w Warszawie.
Kazała zjechać z Prymasa przed Wolską, dalej jechać Kasprzaka / Jana Pawła. Stojąc w korku na Kasprzaka / Prostej zastanawiałem się o co chodzi - i zobaczyłem taksówki sunące 30 - 40 km/h buspasem (ja miałem średnią jakieś 5 km/h) - ciekawe jak duży jest ich wpływ na traffic i czy AM ma na to jakiś pomysł.
Na tej trasie nie ma szybszego przejazdu jak przez śródmieście (Powązkowska, okopowa, anielewicza, smocza, nowolipki, Jana Pawła...etc) a to co proponuje traffic to porażka!
-
Dzisiaj AM (bez Trafficu online) prowadziła mnie z Powązkowskiej na Chałubińskiego (sam początek przy Alejach) w Warszawie.
Na tej trasie nie ma szybszego przejazdu jak przez śródmieście (Powązkowska, okopowa, anielewicza, smocza, nowolipki, Jana Pawła...etc) a to co proponuje traffic to porażka!
Jest - ze Smoczej w Żelazną do Chmielnej i dopiero w JPII. Oczywiście, mowa o szczycie.
-
Faktycznie ciekawy jest problem trafica w taksówkach na bus pasie na trasie łazienkowskiej. Przecież taxi porusza się tam ze 2 razy szybciej i mogą wysyłać fałszywe dane do systemu o przepustowości trasy. Ciekawe czy ktoś się już w AM nad tym zastanawiał?
-
Mogli by wprowadzić następny rodzaj pojazdu typu np. taxi i było by po problemie. Taxi wyznaczało by trasy po drogach gdzie normalnie ruch jest niedostępny a taksówki mogą jeździć. I taki trafic mógby być odseparowany dla taksówek. Ale czuje, że to za trudne i znowu trzeba by było poświęcić ze 4 aktualizacje na naprawę błędów :O
-
Powiedzcie mi, czy w ustawieniach AM Traffic powinno się zaznaczyć opcję "wymieniaj dane z serwerem" ?
Ciekaw jestem właśnie, czy po zaznaczeniu, program nie będzie co chwilę się wieszał i wytyczał tą samą trasę.
Pozdrawiam
-
No tak taxi może jechać Nowym Światem i Krakowskim Przedm. w Warszawie i pewnie wieloma innymi ul. w Polsce którędy szybciej ominie korki ale system tego nie uwzględnia a przecież w 2/3 taksówek jest nawigacja.
-
Mogli by wprowadzić następny rodzaj pojazdu typu np. taxi i było by po problemie. ....(CUT)
No i wtedy przez kolejne 2 lata nie byłoby czasu na aktualizacje map :]
piona
-
w przypadku Traffica on-line, co kilka minut program laczy sie z serwerem i wymienia dane. Efekt jest taki, ze przewaznie (nie za kazdym razem) nastepuje rekalkulacja trasy. Problem polega na tym, ze po kazdej rekalkulacji trasy, pojawia sie nowy komunikat glosowy (informujacy np. 33km prosto). Jezeli przy nastepnej wymianie danych z serwerem, AM otrzyma jakies dane (nie wiem jakie tutaj sa kryteria), program wygeneruje kolejny komunikat - 31km prosto. Potem dowiem sie, ze "28km prosto", "15km prosto" itd.
Przyznam, ze po kilku kilkuset kilometrowych trasach w Polsce nieco sie zirytowalem. Z jednej strony AM ogranicza komunikaty glosowe, z drugiej dzialanie Traffica daje przeciwny efekt. Praktyka pokazuje bowiem, ze najblizsze manewry wcale nie zmieniaja sie po rekalkulacji trasy. Tak przynajmniej zauwazylem
-
Jest całkiem prawdopodobne, że trasa jest wciąż ta sama, tyle że po każdej porcji danych liczona na nowo.
Irytujące 'xx km prosto' wyłącz sobie w ustawieniach komunikatów ('pokazuj prosto gdy do manewru').
Być może trzeba będzie też wyłączyć opcję 'po wyznaczeniu trasy oraz co:'.
-
Jest całkiem prawdopodobne, że trasa jest wciąż ta sama, tyle że po każdej porcji danych liczona na nowo.
Irytujące 'xx km prosto' wyłącz sobie w ustawieniach komunikatów ('pokazuj prosto gdy do manewru').
Być może trzeba będzie też wyłączyć opcję 'po wyznaczeniu trasy oraz co:'.
Ja mam powyłączane te komunikaty i jest OK.
BTW
"Pokazuj prosto gdy do manewru" trzeba obowiązkowo wyłączyć także gdy jest włączona opcja "pomijaj wszystkie możliwe manewry", bo wtedy robi się kaszana - taka jak opisana powyżej.
-
Bankier: mylisz się. Ta opcja w tym przypadku nie ma tutaj nic do rzeczy. Po prostu po otrzymaniu danych Traffic AM wyznacza nową trasę i "mówi" ile kilometrów do końca trasy, ile czasu do przyjazdu na miejsce i ile kilometrów prosto. Z jednej strony jest to denerwujące, ale z drugiej zabezpiecza przed wadliwym działaniem typu trasa z Warszawy do Krakowa przez Hel, bo w Trafficu (który jest jeszcze bardzo niepewny) coś się poprzestawiało...
-
wolalbym niczego nie zmieniac, a programisci AM w sytuacji, gdy najblizszy manewr pozostaje nadal ten sam (a tak jest w wiekszosci przypadkow), zablokowali generowanie komunikatow jak po pierwszym wyznaczeniu trasy. Wasze porady sa ok, ale znowu komplikujemy sobie zycie.
-
A ty komplikujesz program :)
Oczekujesz żeby zapamiętał poprzednio wyliczoną trasę, porównał ją z nowoobliczoną
i w zależnosci od wyniku ominął lub nie jeden komunikat słowny.
A co jeśli w nowoobliczonej trasie następny manewr będzie ten sam ale zmieni się odległość do celu?
Z jednej strony jest to denerwujące, ale z drugiej zabezpiecza przed wadliwym działaniem typu trasa z Warszawy do Krakowa przez Hel, bo w Trafficu (który jest jeszcze bardzo niepewny) coś się poprzestawiało...
MZ wcale nie zabezpiecza.
Po pierwsze wysłuchiwanie co chwilę tego samego komunikatu przytępia uwagę.
Po prostu umysł taki powtarzany komunikat nie wymagajacy podjęcia żadnej decyzji
zaczyna traktować jako nieistotne odgłosy tła i wyłącza czujność.
Po drugie jeśli faktycznie w danych trafic przyjdzie informacja o praktycznej nieprzejezdności
jakiegoś newralgicznego odcinka, to albo uwierzysz 'na słowo' i pojedziesz zgodnie sugestią
albo uznasz to za wybryk programu i pojedziesz po swojemu.
W końcu bez tej wiedzy która przyszła trafikiem, każda zmiana trasy na inną dłuższą
czy zjazd w boczną drogę tylko po to, by za kilka kilometrów powrócić na główną wydaje się być nielogiczny.
Po trzecie w końcu, tak efektowne i jednoznaczne w ocenie błędy (do Krakowa przez Hel) jednak się nie zdarzają,
a nawet gdyby jakiś się zdarzył to i tak poznasz go po zachowaniu programu.
-
w przypadku Traffica on-line, co kilka minut program laczy sie z serwerem i wymienia dane. Efekt jest taki, ze przewaznie (nie za kazdym razem) nastepuje rekalkulacja trasy. Problem polega na tym, ze po kazdej rekalkulacji trasy, pojawia sie nowy komunikat glosowy (informujacy np. 33km prosto). Jezeli przy nastepnej wymianie danych z serwerem, AM otrzyma jakies dane (nie wiem jakie tutaj sa kryteria), program wygeneruje kolejny komunikat - 31km prosto. Potem dowiem sie, ze "28km prosto", "15km prosto" itd.
Przyznam, ze po kilku kilkuset kilometrowych trasach w Polsce nieco sie zirytowalem. Z jednej strony AM ogranicza komunikaty glosowe, z drugiej dzialanie Traffica daje przeciwny efekt. Praktyka pokazuje bowiem, ze najblizsze manewry wcale nie zmieniaja sie po rekalkulacji trasy. Tak przynajmniej zauwazylem
Dobrze wiedzieć. Ale ja traffica on-line nie planuje włączać, bo moim zdaniem tego typu system w Polsce to dopiero za parę lat ma szansę działać jak z tego naprawdę masowo ludzie będą korzystać i internet będzie w każdej sieci i taryfie za przysłowiowy grosik.
A co do komunikatów głosowych... Przyznam, że bardzo wyciszam dźwięk i raczej patrzę na ekran co jakiś czas, niż słucham :P Chociaż głos Hołka jest o wiele przyjemniejszy niż fabrycznej Marzenki (czy jak jej tam było:)
A co do częstotliwości komunikatów to parę dni temu np. miałem komunikat 250 km prosto i powtarzał to tylko z raz czy dwa przez cały ten odcinek (nie pamiętam dokładnie) :PPP A jak we wrześniu przemierzałem autostrady i ekspresówki w Hiszpanii i Francji to miałem ciszę całymi godzinami... ciągle było 100 km prosto, 200 km prosto, a raz ponad 300 :) Czekam, aż w Polsce będzie się jechało jakąś drogą do Suwałk albo Cieszyna z komunikatem 400 km prosto :P
-
Faktycznie ciekawy jest problem trafica w taksówkach na bus pasie na trasie łazienkowskiej. Przecież taxi porusza się tam ze 2 razy szybciej i mogą wysyłać fałszywe dane do systemu o przepustowości trasy. Ciekawe czy ktoś się już w AM nad tym zastanawiał?
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Ci wszyscy taksówkarze i przewoźnicy osób korzystają tylko i wyłącznie z najnowszych i legalnych wersji AM :) Więc ja bym tego ruchu nie demonizował.
Oczywiście dopuszczam możliwość, że się mylę i z góry w takiej sytuacji przepraszam pochopnie posądzonych :)
-
A ty komplikujesz program :)
Oczekujesz żeby zapamiętał poprzednio wyliczoną trasę, porównał ją z nowoobliczoną
i w zależnosci od wyniku ominął lub nie jeden komunikat słowny.
A co jeśli w nowoobliczonej trasie następny manewr będzie ten sam ale zmieni się odległość do celu?
ja na to patrze z funkcjonalnego punktu widzenia
jezeli dostaje komunikat 33km prosto, przez najblizsze 30km nie chce sluchac informacji: 31km prosto, 25km prosto, 18km prosto....AM powinna generowac komunikat tylko w sytuacji gdy trasa 33km ulegnie zmianie i manewr bedzie inny lub bedzie wczesniej/pozniej
-
Z taksówkami to jest też problem w drugą stronę . Jak trafic będzie miał dane że Łazienkowska (Wawa) zakorkowana to będzie kazało to omijać a właśnie dla taksówek to jest najlepsza opcja (buspas)
-
ja na to patrze z funkcjonalnego punktu widzenia
Ja również, dlatego:
1. Mam wyłączoną opcję 'pokazuj prosto...',
bo wtedy na pilocie zawsze jest widoczny następny manewr (z odległością)
i nie ma zbędnych dla mnie komunikatów słownych typu: '294km prosto'
2. Mam wyłączoną opcję 'po wyznaczeniu trasy ...',
bo potrafię sam przeczytać na panelu pilota ile jest do celu i nie potrzebuję do tego lektora.
W dodatku te informacje są widoczne non-stop więc mogę spojrzeć kiedy zechcę.
A ta słowna, mało istotna w danej chwili informacja nigdy nie będzie mi kolidować
istotnym komunikatem dotyczącym aktualnej sytuacji drogowej.
-
Faktycznie ciekawy jest problem trafica w taksówkach na bus pasie na trasie łazienkowskiej. Przecież taxi porusza się tam ze 2 razy szybciej i mogą wysyłać fałszywe dane do systemu o przepustowości trasy. Ciekawe czy ktoś się już w AM nad tym zastanawiał?
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Ci wszyscy taksówkarze i przewoźnicy osób korzystają tylko i wyłącznie z najnowszych i legalnych wersji AM :) Więc ja bym tego ruchu nie demonizował.
Oczywiście dopuszczam możliwość, że się mylę i z góry w takiej sytuacji przepraszam pochopnie posądzonych :)
Nie lekceważyłbym tego problemu. Przynajmniej raz w tygodniu jeżdżę na trasie Wrocław-Jelenia G. Od AM 6.0 beta i final wysyłałem systematycznie dane traffic. AM 6.0 prowadziła przez Strzegom, Bolków. Na tej trasie były roboty drogowe a więc trochę utrudnień w ruchu, zacząłem więc jeździć przez Jawor (dystans ten sam) uzyskując lepsze wyniki czasu przejazdu. Teraz AM 6.1 z traffi'kiem zawsze wyznacza trasę przez Jawor. Nie wiem ile osób z AM wysyłało dane z tej trasy, ale nie przypuszczam, że było ich dużo. Teraz w śniegu jazda przez Jawor na pewno nie jest optymalna.
-
ja na to patrze z funkcjonalnego punktu widzenia
Ja również, dlatego:
1. Mam wyłączoną opcję 'pokazuj prosto...',
bo wtedy na pilocie zawsze jest widoczny następny manewr (z odległością)
i nie ma zbędnych dla mnie komunikatów słownych typu: '294km prosto'
2. Mam wyłączoną opcję 'po wyznaczeniu trasy ...',
bo potrafię sam przeczytać na panelu pilota ile jest do celu i nie potrzebuję do tego lektora.
W dodatku te informacje są widoczne non-stop więc mogę spojrzeć kiedy zechcę.
A ta słowna, mało istotna w danej chwili informacja nigdy nie będzie mi kolidować
istotnym komunikatem dotyczącym aktualnej sytuacji drogowej.
ad 1. Zmienie u siebie i potestuje czy mi pasuje
Generalnie problem pozostaje. W sytuacji kiedy informowanie o jezdzie prosto jest aktywne, traffic on-line upierdliwia jazde
Czy w sytuacji kiedy bedzie wylaczone informowanie o jezdzie prosto, AM po odebraniu danych traffica nie bedzie powtarzac komunikatu o nastepnym manewrze ?
ad 2. tez nie stosuje
-
Przynajmniej raz w tygodniu jeżdżę na trasie Wrocław-Jelenia G. Od AM 6.0 beta i final wysyłałem systematycznie dane traffic. AM 6.0 prowadziła przez Strzegom, Bolków. Na tej trasie były roboty drogowe a więc trochę utrudnień w ruchu, zacząłem więc jeździć przez Jawor (dystans ten sam) uzyskując lepsze wyniki czasu przejazdu. Teraz AM 6.1 z traffi'kiem zawsze wyznacza trasę przez Jawor. Nie wiem ile osób z AM wysyłało dane z tej trasy, ale nie przypuszczam, że było ich dużo. Teraz w śniegu jazda przez Jawor na pewno nie jest optymalna.
Optymalna wyznacza przez Jawor w zależności od położenia suwaka (im bardziej w lewo, tym większa szansa na Bolków). Inna sprawa, że AM nie całkiem prowadzi obwodnicą przez Bolków, tylko dołem przez Płoninę.
Co jest pomyłką, zwłaszcza w obecnych warunkach.
-
Czy w sytuacji kiedy bedzie wylaczone informowanie o jezdzie prosto, AM po odebraniu danych traffica nie bedzie powtarzac komunikatu o nastepnym manewrze ?
Sam nie sprawdzę, nie mam dostępu do sprzętu z GSM, ale MZ nie powinien,
bo komunikaty o manewrze generowane są tylko przed manewrem.
-
Czy w sytuacji kiedy bedzie wylaczone informowanie o jezdzie prosto, AM po odebraniu danych traffica nie bedzie powtarzac komunikatu o nastepnym manewrze ?
Sam nie sprawdzę, nie mam dostępu do sprzętu z GSM, ale MZ nie powinien,
bo komunikaty o manewrze generowane są tylko przed manewrem.
Będzie OK. Nic nie będzie powtarzać.
Przynajmniej u mnie ;)
-
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer bo ktoś kopił program za prawie 300 zł a po roku traci am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są przecież wysyłane anonimowo.
-
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer bo ktoś kopił program za prawie 300 zł a po roku traci am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są przecież wysyłane anonimowo.
z Miplo wiedzialem, ale z Traffikiem to troche zaskakujace, zwlaszcza, ze AM zbiera dane o ruchu od uzytkownikow i bynajmniej nie daje im za to kasy
-
Jeśli informacje traffic będą dotyczyły innej wersji mapy niż ta z której korzystasz,
to w szczególnych przypadkach (zmiany na mapie) mogą spowodować nieprawidłowe działanie programu,
tu akurat się nie dziwię potrzebie posiadania aktualnej mapy.
-
Jeśli informacje traffic będą dotyczyły innej wersji mapy niż ta z której korzystasz,
to w szczególnych przypadkach (zmiany na mapie) mogą spowodować nieprawidłowe działanie programu,
tu akurat się nie dziwię potrzebie posiadania aktualnej mapy.
Ja powiem tyle: TomTom za taką usługę pobiera dodatkową opłatę w wysokości 9,95 Euro na miesiąc (~42 zł/mc).
Sama subskrybcja AM EU w przeliczeniu na miesiąc jest o połowę tańsza...
-
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer bo ktoś kopił program za prawie 300 zł a po roku traci am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są przecież wysyłane anonimowo.
z Miplo wiedzialem, ale z Traffikiem to troche zaskakujace, zwlaszcza, ze AM zbiera dane o ruchu od uzytkownikow i bynajmniej nie daje im za to kasy
Niom trzeba umiec zarabiac kase :)
A co do map to mozna to zalatwic w prosty sposob, jesli dana droga nie istnieje na mapie pomija sie dane traffic-u... tylko trzeba chciec... a to widac nie na reke...
-
A jak Ci traffic oznaczy zakorkowaną drogę przed tobą? Użytkownicy nowych AM pojadą objazdem, a na Twojej mapie tego objazdu nie będzie? Hę?
-
A jak Ci traffic oznaczy zakorkowaną drogę przed tobą? Użytkownicy nowych AM pojadą objazdem, a na Twojej mapie tego objazdu nie będzie? Hę?
To nie zadziala, albo wyznaczy droga ktora jest na mapie... zreszta przy tepie budowy drog w PL to jakis drastycznych zmian raczej nie ma w mapach :) Jednak jest to i tak lepsze niz nie dzialanie calkowicie... niech ci co nie maja subskrypcji nie wysylaja danych ot tyle zobaczymy jak im sie system rozwinie...
Zreszta dlatego bylem zawsze za TMC, niektorzy mowia ze to staroc ale protokolik mozna rozbudowac o dodatkowe dane wysylane do uzytkownika co zwiazane jest tylko ze zmianami w software. Do tego nie jest to uzaleznione od widzimisie wysylajacych dane jak i jakiejs firmy.
Ot tak jak wielokrotnie mowilem jesli to nie bedzie system globalny ze wsparciem sluzb publicznych, to bedzie dzialac tak sobie :)
-
Poza tym nie ma gwarancji, że posiadacze aktualnej subskrypcji mają zainstalowaną najnowszą mapę. Z wypowiedzi na forum wynika, że dość spora liczba użytkowników nadal używa wersji 5.X. Algorytm musi być odporny na takie sytuacje. IMO wytyczy trasę istniejącymi drogami.
-
Jeśli informacje traffic będą dotyczyły innej wersji mapy niż ta z której korzystasz,
to w szczególnych przypadkach (zmiany na mapie) mogą spowodować nieprawidłowe działanie programu,
tu akurat się nie dziwię potrzebie posiadania aktualnej mapy.
Dotyczą 6.1 aktualnej wiec to trochę niezrozumiale. Nawet jak by byly nowe mapy to one nie zmieniaja sie tak bardzo , a jakby byla zmiana to jak pisze JaMi
A co do map to mozna to zalatwic w prosty sposob, jesli dana droga nie istnieje na mapie pomija sie dane traffic-u... tylko trzeba chciec... a to widac nie na reke...
Tak samo jak blokada miplo bo w końcu jak pisałem wyżej jestem legalnym użytkownikiem tylko bez wykupionej subskrypcji i co teraz mam ściągać piraty chodzi tu o pkt poi i wgrywać ponieważ miplo jest zablokowane. Wykupiłem licencje na oprogramowanie i to dlatego żeby być legalnym (bo w końcu ludzie to oprogramowanie piszą)bo przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM nie ma problemu. producent AM chyba myśli wydałeś na oprogramowanie i ok ale po skończeniu subskrypcji już nas nie interesujesz tak to wygląda. I nie ważne czemu nie wykupisz tej subskrypcji w moim wypadku to utrata pracy, i jak nie wykupie, to za rok muszę zapłacić 160 zl żeby moc zaktualizować w następnym, to następna pomyłka wg mnie , bo czemu mam płacić podwójna stawkę ?Tylko dlatego ze rok wcześniej nie wykupiłem?
-
przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM nie ma problemu
I co, myślisz że z tym piratem skorzystasz z trafiku online?
-
przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM nie ma problemu
I co, myślisz że z tym piratem skorzystasz z trafiku online?
Zapewne nie :) ale w tej chwili ma pare groszy mniej w portfelu, a funkcjonalnosc taka jak pirat...
IMHO tez powinien byc sprawdzany tylko serial pod katem legalnosci, a nie subskrycja... no ale taka polityka firmy... zreszta ze wzgledu na brak TMC ja juz nie wykupuje EU szkoda kasy... zostaje tylko przy PL...
-
przecież bez najmniejszego trudu można znaleźć piracka wer AM nie ma problemu
I co, myślisz że z tym piratem skorzystasz z trafiku online?
Wyrwałeś z kontekstu nie chodziło mi ze na piracie skorzystam z trafficu tylko podejściem firmy do legalnych użytkowników. Ja z trafiku korzystałem cały czas jak używałem AM nie liczę już tu kasy za transmisje danych a tu taki zonk.
-
Ja bym spojrzal na to tak:
Wydaje mi sie iz Automapa na urzadzeniach z dzialajacym i wlaczonym internetem to max 20% sprzedanych licencji.. Przeciez sporo jezdzi urzadzen z wbudowaną AM, ktore nie maja internetu.
Dodatkowo AM 6 to bardzo nowy produkt, wiec ciezko sie spodziewac duzej i wiarygodnej ilosci danych o AM traffic online (np ktos moze zapomniec AM wylaczyc i bedzie z nia spacerowal i juz mamy zaklamany wynik; to samo wspomnianymi taksowkami)..
Ja traffic odczuwam wtedy, gdy jade trasa, na ktorej jest korek, raczej nie oczekiwany (np wczorajsze) i wtedy AM , sama z siebie, potrafi mi znalezc droge bocznymi uliczkami. I tylko wtedy, czyli dane offline sa brane pod uwage.
Na wykorzystanie traffic online bedziemy musili poczekac, az AM 6.x bedzie bardziej populrana (bo nie wiaodmo czy dane z AM 5.5.x moga byc przydatne do trafficu) i na zwiekszenie liczby urzadzen z AM i podlaczeniem do internetu... Legalnosc AM tez ma tu znaczenie: stopien piractwa AM, wg mnie, jest bardzo duzy, a co za tym idzie , takie instalacje nie moga byc zrodlem danych do AM..
Interesuje mnie tez jakie są "źródła danych Traffic"? W kolejnych wersja AM 6.x (beta , rc , rtm) i byla informacja iz dodano kolejne źródla. Jakie one moga byc?
Pozdrawiam
-
Legalnosc AM tez ma tu znaczenie: stopien piractwa AM, wg mnie, jest bardzo duzy, a co za tym idzie , takie instalacje nie moga byc zrodlem danych do AM..
ale tu nie chodzi o piirata bo można łatwo to wyeliminować właśnie przez nr licencji, tylko uważam ze legalni użytkownicy nie mający wykupionej subskrypcji tez powijani mieć możliwość korzystania z traficu czy miplo a tak została im świadomość ze wydali gruba kasę i są legalni
-
Miplo za darmo dla legalnych - jak najbardziej powinno byc,
Co do traffica online : to zapewnie bez subskrypcji szans nie ma.
Mysle ze technicznie jest do zrobienia abyu miplo.pl dzialalo po wygasanienicu licencji: wystarczy przy kazdej sunchronizacji sprawdzac czu dany numer seryjnu jest legalny (w sensie uzywany przez maks jedno urzadzenie) i juz... Tym bardzije ze jakos punktow w miplo jest jaka jest.
-
Ja was koledzy nie rozumiem . Jak wy sobie to wyobrażacie że ktoś kupuje dane o korkach (bo te od użytkowników AM to tylko cześć) ,obrabia je , utrzymuje serwer i to wszystko ma robić za friko do końca Świata+1d :-?
To który chętny do kopania dołów ,za pierwszy zapłacę ale reszta za free (no bo za pierwszy zapłaciłem) :) :)
-
Ja was koledzy nie rozumiem . Jak wy sobie to wyobrażacie że ktoś kupuje dane o korkach (bo te od użytkowników AM to tylko cześć)
Tak kupuja od wrozki zapewne ;) co do reszty sie zgodze... ale jak chca sprzedawac to niech sprzedaja produkt, a nie eksperymentalne g... i niech sobie biora dane nie od userow...
-
Mały drobiazg.
Na moich trasach w W-wie i okolicach AM-6.0 miała lepsze dane o korkach i lepiej je omijała niż AM-6.1
-
Wydaje mi sie iz Automapa na urzadzeniach z dzialajacym i wlaczonym internetem to max 20% sprzedanych licencji..
A ja stawiam że to mniej niż 2%.
-
Witam
Do wczoraj wydawało mi się, że jak nie mam włączonej w ustawieniach opcji AMtraffic, to z tym dobrodziejstwem nie mam nic wspólnego. Myliłem się, gdyż zauważyłem, że nawet przy wyłączonym trafficu w zależności od godziny ustawionego startu trasa wyznacza się różnie, czyli program na siłę uszczęśliwia mnie zaszytymi w mapie danymi traffic. Można to sprawdzić przykładowo, wpiszcie sobie trasę z Warszawy np z ulicy Cynamonowej do Ursusa na ulicę np 1 maja 2 i jako godzinę startu wpiszcie 20:00 np w poniedziałek najbliższy i potem zmieńcie godzine startu na ten sam dzień tyle, że na 7-dmą rano. Trasa wieczorna w Ursusie poprowadzi Was zapewne przez ulicę Dzieci Warszawy, Walerego Sławka itd , a trasa poranna poprowadzi ulicą Sosnkowskiego. Szkoda, bo myślałem, że bez AMtraffic program będzie przypominał wersję 5.3 :-(
-
Nie potwierdzam. Zawsze (przynajmniej w godzinach, które podałeś) prowadzi Sosnkowskiego (szybka), a Dzieci Warszawy - optymalna.
-
Dopóki będzie podejście producenta do traficu takie jak jest (legalny/bez subskrybcji) tak długo kategorie na miplo typu korki remonty, wypadki mozna sobie w buty wsadzić. Raz, że nawigatory nie wysyłają w trasie danych, dwa internet u nas nie jest przesadnie tani, trzy (dla mnie najważniejsze) dlaczego polityka wygląda tak, że mam płacić za wysyłanie na mój koszt danych traficowych podwójnie? Przecież to ludzie tracą kase na neta wysyłając im dane a oni łaskawie zastawiają się czy je przyjąć :)
Im więcej osób z tego będzie korzystać i udostępniać tym bardziej warto z tego będzie korzystać. To firma powinna prosić użytkowników o wysyłanie danych a nie na odwrót :)
Poza tym wolałbym, żeby program informował jednak o zmianach dokonanych przez trafic ewentualnie się pytał (np zmiana trasy przez korek na "nazwa ulicy") zawsze to miałbym świadomość, że to nie jest czysty chwyt marketingowy tylko program faktycznie korzysta z danych.
-
Żeby wyłaczyć używanie danych traffic nie wystarczy wyłączyć opcji 'wynieniaj dane z serwerem',
musisz jeszcze wyłączyć opcję 'Używaj systrmu Traffic'.
Wtedy szybka zawsze poprowadzi Sosnowskiego a optymalna zawsze wybierze Dzieci Warszawy.
-
Żeby wyłaczyć używanie danych traffic nie wystarczy wyłączyć opcji 'wynieniaj dane z serwerem',
musisz jeszcze wyłączyć opcję 'Używaj systrmu Traffic'.
Wtedy szybka zawsze poprowadzi Sosnowskiego a optymalna zawsze wybierze Dzieci Warszawy.
Dziękuję ci kolego za radę, teraz jest okey. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie 'NocnyMarku' , czy teraz zgodnie z Twoja wskazówką jak wyłączyłem definitywnie (mam nadzieję) AMtraffic, to czy teraz trasa szybka będzie brała pod uwagę najwyższe kategorie dróg na wyznaczonej trasie, tak jak było kiedyś w standardzie ? Na tym mi zależy, bo 'dla mnie czas dojazdu nie jest najważniejszy' , tylko jakość drogi po której jadę, zwłaszcza jak jest to trasa długa. Ja wolę jeździć przede wszystkim głównymi drogami, chociażby obecnie z powodu szansy lepszego odśnieżania :-)
-
Dziękuję ci kolego za radę, teraz jest okey. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie 'NocnyMarku' , czy teraz zgodnie z Twoja wskazówką jak wyłączyłem definitywnie (mam nadzieję) AMtraffic, to czy teraz trasa szybka będzie brała pod uwagę najwyższe kategorie dróg na wyznaczonej trasie, tak jak było kiedyś w standardzie ? Na tym mi zależy, bo 'dla mnie czas dojazdu nie jest najważniejszy' , tylko jakość drogi po której jadę, zwłaszcza jak jest to trasa długa. Ja wolę jeździć przede wszystkim głównymi drogami, chociażby obecnie z powodu szansy lepszego odśnieżania :-)
Pytanie do Marka, ale ja pozwolę sobie odpowiedzieć.
Nie masz takiej gwarancji. Trasa szybka będzie wyznaczana po czasie dojazdu, AM może Cię nawet poprowadzić "polem" o ile stosunek czasu do ilości przejechanych km będzie korzystniejszy niż jechanie lepszą drogą na około.
Rozwiązaniem na Twój problem może być skorzystanie z opcji "pomijaj drogi o kategorii niższej niż"
-
Niedługo wybieram się do Zakopanego. Ciekaw jestem, czy przy włączonej opcji AM Traffic program wytyczy inną trasę niż przez wiecznie zakorkowaną Zakopiankę. Jak myślicie ?
-
Dziękuję ci kolego za radę, teraz jest okey. I jeszcze jedno pytanie do Ciebie 'NocnyMarku' , czy teraz zgodnie z Twoja wskazówką jak wyłączyłem definitywnie (mam nadzieję) AMtraffic, to czy teraz trasa szybka będzie brała pod uwagę najwyższe kategorie dróg na wyznaczonej trasie, tak jak było kiedyś w standardzie ? Na tym mi zależy, bo 'dla mnie czas dojazdu nie jest najważniejszy' , tylko jakość drogi po której jadę, zwłaszcza jak jest to trasa długa. Ja wolę jeździć przede wszystkim głównymi drogami, chociażby obecnie z powodu szansy lepszego odśnieżania :-)
Pytanie do Marka, ale ja pozwolę sobie odpowiedzieć.
Nie masz takiej gwarancji. Trasa szybka będzie wyznaczana po czasie dojazdu, AM może Cię nawet poprowadzić "polem" o ile stosunek czasu do ilości przejechanych km będzie korzystniejszy niż jechanie lepszą drogą na około.
Rozwiązaniem na Twój problem może być skorzystanie z opcji "pomijaj drogi o kategorii niższej niż"
Tak mam ustawione , mam pomijaj o kategorii niższej niż - gruntowa utrzymana, ale może to zaostrzyć jeszcze ?
-
Aby nie tworzyć nowego wątku mam pytanie jak w temacie. AM 6.01 mam na PDA Navia, która to nie ma BT aby móc łączyć się z tel: komórkowym aby synchronizować dane na bieżąco. Jedyne połączenie PC z nawigacją poprzez Centrum Obsługi na Viscie. W ustawieniach Inne - AM'Traffic mam odhaczone "Używaj systemu Traffic" oraz :Wymieniaj dane z serwerem" ale pozostałe trzy opcje mam wyszarzałe nie można ich zaznaczyć miedzy innymi "Wymieniaj dane tylko przez PC" i tu moje zasadnicze pytanie kiedy i czy w moim przypadku mam synchronizację danych skoro nie mogę zaznaczyć opcji wymieniaj dane. Na głównym ekranie mam w dolnym rogu ikonkę TRF z zieloną diodką.
-
W Twoim przypadku wymiana danych z serwerem będzie następowała tylko w jedną stronę tzn na serwer AM, po podłączeniu do PCta. Ale na razie i to nie działa. :( :S Ja mam urządzenie, które łączy się przez BT, mało tego ma pełną obsługę połączeń internetowych, łącznie z przeglądarką IE, a również na razie nie łączy się w żaden sposób z serwerem AM. Na razie tylko mogę synchronizować Miplo :S
Zielona ikonka TRF oznacza zbieranie danych traffic, któr będą mogły zostać wysłane na serwer, gdy tylko AM w końcu uruchomi tę funkcję dla wszystkich urządzeń łączących się z PC :kill:
-
W Twoim przypadku wymiana danych z serwerem będzie następowała tylko w jedną stronę tzn na serwer AM, po podłączeniu do PCta. Ale na razie i to nie działa.
Myślę że chyba jednak wysyłanie na serwer działa, mam zaznaczone: "Wymieniaj dane tylko przez PC" i przy każdym uruchomieniu AM przy podłączonym PDA do PC zawartość folderu Traffic w AM jest czyszczona (wysyłana?).
W ustawieniach Inne - AM'Traffic mam odhaczone "Używaj systemu Traffic" oraz :Wymieniaj dane z serwerem" ale pozostałe trzy opcje mam wyszarzałe nie można ich zaznaczyć miedzy innymi "Wymieniaj dane tylko przez PC"
Dzisiaj po instalacji AM 6.1 na PDA siostry mam podobny problem i również szukam odpowiedzi jak to obejść, na moim MIO P560 z AM 6.1 EU jak wspomniałem wyżej mam zaznaczone "wymieniaj przez PC", pozostałe dwie opcje wyszarzone. Urządzenie siostry to MIO P360 z AM 6.1 PL ma wszystkie trzy pola dotyczące wymiany danych szare, różnica pomiędzy MIO P560 a MIO P360 to tylko wifi i BT w P560, poza tym są to identyczne urządzenia. Zastanawia mnie czy to że nie można zaznaczyć "wymieniaj przez PC" to kwestia jakiegoś błędu przy instalacji AM, czy też braku możliwości połączenia urządzenia z netem inaczej jak po kablu, czy raczej wersji AM (EU a PL). Jeżeli ktoś poradził sobie z podobnym problemem to proszę o jakieś wskazówki a jeżeli również nie możecie zaznaczyć "wymieniaj przez PC" to dajcie znać jaka wersja AM i jakie możliwości połączenia z netem.
-
Myślę że chyba jednak wysyłanie na serwer działa, mam zaznaczone: "Wymieniaj dane tylko przez PC" i przy każdym uruchomieniu AM przy podłączonym PDA do PC zawartość folderu Traffic w AM jest czyszczona (wysyłana?).
Ano tak :oops: Zasugerowałem się, że masz urządzenie PNA. Niemniej jednak reszta wypowiedzi pozostaje aktualna, dane traffic będą wysyłane tylko w jedną stronę.
-
Zauważyłem, że przy całkowicie wyłączonej funkcji AMtraffic szacowany czas dojazdu po wyznaczeniu trasy jest brany "z kosmosu", przykładowo start z centrum Warszawy (z ulicy Żelaznej) , koniec centrum Kielc - czas dojazdu 1h50min (trasa szybka). Może gdybym leciał karetką na sygnale to dałoby radę. Po włączeniu AMtraffica czas wydłuża się do 2h30min i tu już jest realnie (188km)
-
czas dojazdu po wyznaczeniu trasy jest brany "z kosmosu"
Nie tyle z kosmosu, co (tak samo jak we wcześniejszych wersjach)
z ustawień prędkości dla poszczególnych typów dróg (Menu\Ustawienia\Trasy).
Zgadza się, że dopiero trafik (albo zmiana domyślnie wpisanych prędkości) urealnia te czasy.
-
Tyle, że poprzednie AM po 10 minutach (defaultowo) jazdy brały pod uwagę prędkość średnią, AM 6 ma to standardowo wyłączone.
-
Odgrzeję starego kotleta.
Moi drodzy, minęło 6 miesięcy od ostatniego posta, jak na chwilę obecną byście ocenili system AM Traffic? Pytam ponieważ ze względu na niego zastanawiam się nad kupnem AM PL i nie wiem czy faktycznie warto.
BTW:
tylko trzeba mieć wykupiona subskrypcje na mapy bo inaczej trafic nie działa niestety.Z drugiej strony to trochę nie fer bo ktoś kopił program za prawie 300 zł a po roku traci am`traffic czy milo trochę dziwne to dla mnie. Bo przecież nie jestem piratem a informacje są przecież wysyłane anonimowo.
z Miplo wiedzialem, ale z Traffikiem to troche zaskakujace, zwlaszcza, ze AM zbiera dane o ruchu od uzytkownikow i bynajmniej nie daje im za to kasy
Dopóki będzie podejście producenta do traficu takie jak jest (legalny/bez subskrybcji) tak długo kategorie na miplo typu korki remonty, wypadki mozna sobie w buty wsadzić. Raz, że nawigatory nie wysyłają w trasie danych, dwa internet u nas nie jest przesadnie tani, trzy (dla mnie najważniejsze) dlaczego polityka wygląda tak, że mam płacić za wysyłanie na mój koszt danych traficowych podwójnie? Przecież to ludzie tracą kase na neta wysyłając im dane a oni łaskawie zastawiają się czy je przyjąć :)
Im więcej osób z tego będzie korzystać i udostępniać tym bardziej warto z tego będzie korzystać. To firma powinna prosić użytkowników o wysyłanie danych a nie na odwrót :)
Poza tym wolałbym, żeby program informował jednak o zmianach dokonanych przez trafic ewentualnie się pytał (np zmiana trasy przez korek na "nazwa ulicy") zawsze to miałbym świadomość, że to nie jest czysty chwyt marketingowy tylko program faktycznie korzysta z danych.
Każdy chce korzystać, nikt nie chce wysyłać danych, nie uważacie że to lekka paranoja? tak samo jak z nadajnikami sieci komórkowych, każdy chce mieć szybki net i pełen zasięg w telefonie ale nikt nie chce masztów w okolicy swojego domu, sic!
-
Polecam lekturę wątku
LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy,
komentarze.
Sam możesz poczytać i wyciągnąć stosowne wnioski.
Z moich ostatnich obserwacji wynika że dane pobierane z serwera AM Traffic są coraz bardziej spójne z Targeo.pl.
-
z wątkiem oczywiście się zapoznałem, ale ciekawi mnie czy z perspektywy półrocza coś się pozmieniało w tej materii
-
Odgrzeję starego kotleta.
Moi drodzy, minęło 6 miesięcy od ostatniego posta
Ale ten kotlet ma 18 miesięcy a nie 6 :police:
-
Z perspektywy największej wsi na wschód od Wisły nic się nie zmieniło.
-
Odgrzeję starego kotleta.
Moi drodzy, minęło 6 miesięcy od ostatniego posta
Ale ten kotlet ma 18 miesięcy a nie 6 :police:
Faktycznie mój błąd ;) nie przyuważyłem że to z 2010 a nie 2011 ;D
W związku z tym, tym bardziej chciałbym się dowiedzieć czy coś się pozmieniało. 1,5 roku w świecie IT to multum czasu, a skoro są głosy że wszystko jest jak dawniej to nie napawa mnie to optymizmem, bo jeśli przez taki okres czasu nie zmieniło się nic na lepsze, to wszystko wskazuje na to że na rozwijanie tego projektu nie ma co liczyć w nadchodzącym czasie.
-
Jako przeciwwagę proponuję obserwację co porabia konkurencja ( http://www.tomtom.com/livetraffic/ (http://www.tomtom.com/livetraffic/) )
Wystartowali w PL w tym miesiącu, oficjalnie jeszcze nie zdążyły dojechać do sklepów urządzenia z "Live" na polski rynek , a moim zdaniem wyniki działania jak na te kilka dni są obiecujące.
-
nie wiem czemu ale zobrazowanie ruchu na targeo bardziej mi odpowiada, w tomtomie chyba pokazują tylko roboty drogowe a nie analizują ruchu na drogach, chyba że się mylę to proszę wyprowadź mnie z błędu
zresztą tomtom ma chyba gorsze pokrycie map jeśli chodzi o Polskę, a głównie na tym mi zależy, bo ostatnio robię po 3k km miesięcznie po różnych miejscowościach/pipidówach i zależy mi na jak największej ilości adresów w nawigacji
-
a nie analizują ruchu na drogach, chyba że się mylę to proszę wyprowadź mnie z błędu
Analizują ;) - na bieżąco usługa HD live - a statyczne dane to IQ Routes