PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: krakowiak54 w Kwiecień 27, 2011, 10:44:33
-
Witam!! Może mam głupie myślenie ale wydaje mi się, że powinno być tak: Przykładowo bardzo mi odpowiada wersja 6.5 AM - i nie chcę jej zmieniać a tylko dograć same mapy a nie całość. Czy to aż tak ciężko zaprogramować? Powstawiano tyle wodotrysków, że ciężko ustawić wszystkie opcje. A tak mam ulubioną wersję AM i tylko zmieniam same mapy a nie za każdym razem całość i od nowa przyzwyczajanie się do nowego układu. Dla mnie najdziwniejszym jest w POI przypisanie kościołów do Instytucje, Urzędy Przecież w wątku wyznaniowym jest tyle POI, że można z nich zrobić oddzielna kategorię. No ale to tak na marginesie tego wgrywania tylko map.
-
Kolego w tym tonie wypowiedzi na forach było mnóstwo i co ? Nic. Dlatego pozwól programistom Aqu... zarabiać na życie. Zauważ, że mapy to inny dostawca, więc z punktu widzenia producenta programu lepiej się uwiązać do map. W moim odczuciu to nie mapy są przywiązane do programu, tylko program do map, gdyż nie od dziś wiadomo, że ogromny sukces AutoMapy to dokładność map na Polskę, a nie jakość samego softu. Dlatego nie ma sensu śnić, bo ten sen się nie spełni :(
-
...bardzo mi odpowiada wersja 6.5 AM - i nie chcę jej zmieniać a tylko dograć same mapy a nie całość.
Nie tylko Ty byś tak chciał i producent o tym dobrze wie.
Ale widać z jakiegoś powodu zależy mu na tym aby użytkownik był zmuszony do korzystania z najnowszej wersji programu.
Czy to aż tak ciężko zaprogramować? ...
Pewnie nie. Tak samo jak nie jest problemem lepiej AM zabezpieczyć.
Chociaż w programowaniu nigdy nic nie wiadomo...
-
Może i tak ale w MapaMap wgrywa się same mapy albo sam program. Choć wiadomo ze AM jest lepsza faktycznie w dokładności i funkcjach. I dlatego płacę za aktualizację bo z AM się dobrze jeździ.
-
Wracając do tytułu.
Choć to już było wielokrotnie, może jak nie siła, to ilość wpisów zadziała.
1. Do programu na nawigację powinna być dołączona wersja na PC. Oczywiście bez możliwości nawigacji. Na marginesie wtedy jedna niedawna kłótnia nie zaistniałaby.
2. Brak podstawowych narzędzi. Przenoszenie i edycja profilu, POI, interfejsu i innych ustawień. I nie jako mega menu, a jako dodatkowy program. Oddzielenie konfiguracji od nawigacji. I ustawienia prostsze i sensowniejsze, i nawigacja mniej przeładowana.
3. Optymalizacja podstawowych funkcji programu. Teraz czynności niezbędne, ale jednak wtórne jak wyświetlanie, komunikaty coraz bardziej pochłaniają zasoby sprzętu. Na rzecz podstawową, czyli wyznaczanie i przeliczanie trasy robi się coraz bardziej niszowe. Skutkuje to zacinkami i gorszą jakością wytyczanych tras.
-
Nic dodać, nic ująć.
-
1. Do programu na nawigację powinna być dołączona wersja na PC. ...
Tylko tak się zastanawiam, czy ze względu na większe możliwości obliczeniowe PC-towych procesorów wykombinowany routing przez AM-PC byłby taki sam jak na PDA/PNA.
Bo przecież zapisując trasę do pliku nie ma tam informacji o całym jej przebiegu.
Poza tym kwestia kompatybilności takich danych jak SmartRoutes, Zdarzenia Drogowe. Oczywiście są to problemy nie do pokonania ale jednak...
-
Co do routingu, to można zmienić sposób zapisu trasy (zmiana formatu przez producenta), aby zapisywał też kluczowe punkty trasy. Oczywiście ma to sens jedynie dla danego czasu startu - SR - lub w ogóle LD.
Ale pogląd na warianty dróg, pośrednie miejscowości można by uzyskać i ewentualnie uwzględniać w trakcie nawigacji.
A możliwość ustawienia interfejsu, zasad zarządzania, wyświetlania i komunikatów POI, preferencje routingu o wiele łatwiej ustawić na PC i przenieść na urządzenie. Zostaje tylko stworzenie narzędzi do tych celów oraz ujednolicenie (standaryzacja) formatów, aby przenoszenie PC - urządzenie, jak i z wersji do wersji było bezproblemowe. I to wydaje mi się ważniejsze niż np. suwaczek wysokości budynków.
-
@izaw - dobrze prawisz:)
-
Witam!! Może mam głupie myślenie ale wydaje mi się, że powinno być tak: Przykładowo bardzo mi odpowiada wersja 6.5 AM - i nie chcę jej zmieniać a tylko dograć same mapy a nie całość. Czy to aż tak ciężko zaprogramować?
Gdyby było to możliwe, to pewnie duża grupa zostałaby przy 5.5.1/3. :)
-
Witam!! Może mam głupie myślenie ale wydaje mi się, że powinno być tak: Przykładowo bardzo mi odpowiada wersja 6.5 AM - i nie chcę jej zmieniać a tylko dograć same mapy a nie całość. Czy to aż tak ciężko zaprogramować?
Gdyby było to możliwe, to pewnie duża grupa zostałaby przy 5.5.1/3. :)
Na zadane pytanie:
Co w przypadku kiedy chciałbym świadomie zostać przy wersji programu np 6.7 a zaktualizować tylko mapę do najnowszej wersji ? Licencja jest nadal aktualna...
AutoMapa odpowiada:
Nowe mapy dzialaja z nowa wersja programu.
Nie i koniec!
Dlaczego?
Pewnie dlatego że ciągle zmieniają coś w programie i zmienia się pewnie zakres informacji zawarty w plikach mapowych . I dlatego niższe wersje ich "nie widzą".
-
Tytuł wątku , to "A mnie się marzy", więc napisze tutaj, że moje marzenie odnośnie wprowadzenia tablic kierunkowych tzw drogowskazów zostało definitywnie rozwiane :( Wczoraj pisałem do supportu o to zapytanie, ponieważ skłoniła mnie do tego jazda trasą siekierkowską w dniu wczorajszym, na której niestety APR wyprowadził mnie w błąd przez co skręciłem tam gdzie nie powinienem i trzeba było zawracać. Oczywiście nie dam się zabić za to, że to np był na pewno błąd programu, być może ja coś źle zinterpretowałem jadąc sobie ze sporą prędkością, okey. Ale gdybym taki drogowskaz miał, wówczas APR na takiej trasie i "liczenie pasów" nie byłoby już takie istotne, gdyż kierowałbym się po prostu na podane miasto i kropka. Support odpisał mi, że nie planują wprowadzenia takiej funkcjonalności do swojego produktu. Nie wklejam tutaj screenów z takiego Igo z mapami Teleatlasa, żeby nie denerwować, ale myślę, że taki dodatek z możliwością wyłączenia bardzo wielu z nas by pomógł. No ale widocznie ważniejszy kierunek to sygnalizatory świetlne...... W każdym razie w drogę powrotną wyruszyłem z Igo z mapami TA Q4_2010 i te tablice naprawdę dają komfort i wg mnie poprawiają bezpieczeństwo kierowcy :ok: Jeżeli będziecie zainteresowani, to wkleję Wam ze dwa obrazki Igo z taką tablicą informacyjną, gdzie się kierować.
-
Trzymając się tematu APR. Wg mnie powinien wyświetlać się wcześniej. Czasami jego pojawienie się, to musztarda po obiedzie, dodatkowo że patrzenie na ekran nie jest podstawą prowadzenia samochodu.
Tak samo mylne komunikaty. Np. "Trzymaj się lewego pasa" gdy trasa prowadzi prosto i można korzystać z trzech.
-
Trzymając się tematu APR. Wg mnie powinien wyświetlać się wcześniej. Czasami jego pojawienie się, to musztarda po obiedzie,
Tak samo mylne komunikaty. Np. "Trzymaj się lewego pasa" gdy trasa prowadzi prosto i można korzystać z trzech.
wszystko się zgadza :wink:
-
Tak samo mylne komunikaty. Np. "Trzymaj się lewego pasa" gdy trasa prowadzi prosto i można korzystać z trzech.
Ten komunikat z definicji może być mylący, bo oznacza konieczność jazdy z lewej strony linii P-1c.
A z lewej strony może być więcej pasów niż 1 :mrgreen:
Swego czasu był fajny myk w Lubline. Podczas jazdy Al. Sikorskiego, w kierunku ul.Północnej, na skrzyżowaniu Sikorskiego z Solidarności są dwie linie P1-c. Komunikat był właśnie "Trzymaj się lewego pasa", co sugerowałoby skręt w lewo w Al.Solidarności.
Teraz jest APR i w tym miejscu nie ma żadnego komunikatu.
-
A mnie się marzy już od dawna, żeby Aqurat przestał wreszcie dodawać co to nowych przypraw do tego nieświeżego, odgrzewanego, schorowanego i wiekowego kotleta i napisał wreszcie od nowa NOWĄ AM 7,
Tak wiele i tak niewiele.
I może jeszcze żeby ta nowa AM 7 działała co najmniej tak dobrze jak konkurencja ;)
-
Co racja, to racja.
Wystarczy poczytać komentarze w skórkach. Jakieś magiczne ustawienia, którym sami się dziwią. Po prostu jest tyle zmian w silniku, że nikt tego nie ogarnia. I nie ogarnie. Mam nadzieję, że faktycznie piszą nowy silnik. Może na gwiazdkę?
-
Ja tam nie jestem tak bardzo za tym żeby pisali od nowa...
Na iPhona pisali od nowa... :mrgreen: ;)
-
Kolej na Androida :grin:
-
ochkarol w nowej będą tylko nowe błędy, a w starej są skumulowane od kiedy używają tego silnika. Poprawianie błędów polega na usunięciu jednego i wprowadzenie przy okazji dwóch nowych. Gorzej być nie może. A może może?
Dodatkowo ten silnik jest archaiczny. Nie wykorzystuje możliwości udostępnianych przez system. Przez to jest ciężki, podatny na zwiechy, kapryśny.
W AM userzy się cieszą gdy fixa łapie w minutę. Inne programy robią to w pojedyncze sekundy. To samo dotyczy obsługi ekranu, dźwięku.
-
ok. Ale czytałeś jak działa wersja na iPhona?
-
Tytuł wątku , to "A mnie się marzy", więc napisze tutaj, że moje marzenie odnośnie wprowadzenia tablic kierunkowych tzw drogowskazów zostało definitywnie rozwiane :( ...Jeżeli będziecie zainteresowani, to wkleję Wam ze dwa obrazki Igo z taką tablicą informacyjną, gdzie się kierować.
Spełniam prośbę z PW i wklejam dla zainteresowanych jak wygląda obecnie nawigowanie w "konkurencyjnym" programie. Wklejam to też dla producenta AutoMapy, może jakieś wnioski dobre wyciągną :ok:
-
ochkarol
Nie. Ale ta wersja dobiega swoich dni. Jest już tak połatana, że zaczyna puszczać na wszystkich szwach. Dodadzą jeden lub drugi gadżet i będzie działał lub nie. Już teraz ma fochy na różnych zbliżonych typach urządzeń.
Niestety okres niemowlęcy będzie trudny, ale jest nieunikniony.
Konrad4x
Dodatkową zaletą drogowskazów jest działanie bez ustawionej trasy. Wtedy APR nie działa.
-
Konrad4x
Dodatkową zaletą drogowskazów jest działanie bez ustawionej trasy. Wtedy APR nie działa.
A to ciekawe. No bo chyba wtedy żadna z tablic nie może być wyszarzona. Co do APR, to w momencie jak zapala mi sie tablica, czy sam drogowskaz, to już APR mnie mało interesuje, gdyz patrzę na rzeczywiste tablice za oknem i kieruje się wg nich. Może się mylę, ale w sumie to dobra nawigacja to taka, na którą jak najmniej muszę spoglądać, no chyba, że na sekundę. APR przy wielu pasach i różnych rozjazdach u mnie nie zdaje w pełni egzaminu. Tablica, czy drogowskaz jest duuuużo praktyczniejszy w takich sytuacjach.
-
ochkarol
Nie. Ale ta wersja dobiega swoich dni. Jest już tak połatana, że zaczyna puszczać na wszystkich szwach. Dodadzą jeden lub drugi gadżet i będzie działał lub nie. Już teraz ma fochy na różnych zbliżonych typach urządzeń.
Niestety okres niemowlęcy będzie trudny, ale jest nieunikniony.
Nie liczyłbym na program pisany od nowa.
Kiedyś - jakieś pół roku temu rozmawiałem z supportem , po dłuższej wymianie zdań zrozumiałem że nowa 7.0 będzie różniła się interface i tylko interfacem.
-
Czyli przypudrowanie. Może będzie wyglądać, może będzie większe pole do popisu dla piszących skórki (albo wprost przeciwnie - nie grzebać nam tu!), ale jakość działania będzie się pogarszać. Coraz większy, wolniejszy, sprawiający problemy na coraz innych urządzeniach.
Oj chyba trzeba na poważnie poszukać alternatywy...
-
Trzymając się tematu APR. Wg mnie powinien wyświetlać się wcześniej. Czasami jego pojawienie się, to musztarda po obiedzie, dodatkowo że patrzenie na ekran nie jest podstawą prowadzenia samochodu.
Sądzę, że moment pojawienia się APR jest zdeterminowany czasem dojazdu do skrzyżowania. Zapewne stąd zdarzające się znikanie APR, gdy zwalniamy.
Za to chwalę APR, że czasem potrafi pokazać którym pasem mamy pojechać prosto, aby być poprawnie ustawionym przed następnym skrzyżowaniem.
Ganię za błędy, brak sygnalizacji dźwiękowej oraz zdarzający się brak korelacji ze strzałką manewru (pozdrawiam mappera z Aq/Geo, który "stary" przebieg DK5 we Wrocławiu skategoryzował jako arteria miejska :D ).
-
Za to chwalę APR, że czasem potrafi pokazać którym pasem mamy pojechać prosto, aby być poprawnie ustawionym przed następnym skrzyżowaniem.
Z naciskiem, na czasem
Polecam analizę wskazań APR przed wjazdem na Rondo Starołęka w Poznaniu, jadąc od strony Starołęki (stacji kolejowej).
"Google prawdę Ci pokaże" (Ładnie widać znaki poziome na jezdni).
-
Trzymając się tematu APR. Wg mnie powinien wyświetlać się wcześniej. Czasami jego pojawienie się, to musztarda po obiedzie, dodatkowo że patrzenie na ekran nie jest podstawą prowadzenia samochodu.
Sądzę, że moment pojawienia się APR jest zdeterminowany czasem dojazdu do skrzyżowania. Zapewne stąd zdarzające się znikanie APR, gdy zwalniamy.
I to błąd. Czy ma ciągle się gapić na ekran, bo przeoczę? W mieście, przy małej odległości między skrzyżowaniami powinien być niemal zawsze, aby zdążyć zająć odpowiedni pas. A jeszcze lepiej gdyby można było to ustawiać wg własnych upodobań. Mogłaby być także opcja sygnału dźwiękowego przy pokazaniu się APR. Oczywiście z możliwością wyłączenia.
Za to chwalę APR, że czasem potrafi pokazać którym pasem mamy pojechać prosto, aby być poprawnie ustawionym przed następnym skrzyżowaniem.
A dla mnie wadą jest "czasem". Szczególnie gdy dzieli większe skrzyżowania. Każe prosto, a za 20m w lewo. Gdybym miał skrzydła...
Ganię za błędy, brak sygnalizacji dźwiękowej oraz zdarzający się brak korelacji ze strzałką manewru (pozdrawiam mappera z Aq/Geo, który "stary" przebieg DK5 we Wrocławiu skategoryzował jako arteria miejska :D ).
I tu pełna zgoda.
-
Jedyne, do czego mogę się czepić przy APR w AM to to, że mógłby nie znikać przy niskich prędkościach.
A czy mógłby pojawiać się wcześniej? Może i tak. Tylko ile wcześniej?
Poza tym uważam, że APR w AM jest ok i nie uskuteczniajmy tu malkontenctwa (bo już pojawiają się takie głosy :-|), bo w żadnym sofcie APR nie odzwierciedla idealnie stanu z rzeczywistości.
-
W Łodzi odległości między skrzyżowaniami są stosunkowo niewielkie. I jeżeli odpowiednio wcześnie nie zacznę szukać miejsca na zmianę pasa, to do skrzyżowania dojadę tym samym.
Najłatwiej jest podczas ruszania, każdy rusza inaczej i łatwiej znaleźć miejsce.